Oliebollentocht: Post sneeuw test

Toni Cornelissen

to ligf...@googlegroups.com
Hallo,

Vandaag heb ik geprobeerd hoe de route die ik heb bedacht voor de
oliebollentocht er uit ziet na een sneeuwbuitje. Niet slecht! Tot aan
de pauzeplaats was de route (op 1 meter na) volledig sneeuw vrij.

Ook de rest van de route kon ik met mijn Quest berijden. Hoewel het op
sommige plaatsen hard werken was. Vooral langs de eendenkooi en heuvel
op bij de Loonse en Drunense duinen. Ook de hoeveelheid sneeuw op het
Mastpad, Tilburg :( viel mij tegen. Daar staat tegenover dat het bij
het Moleneind (ook Tilburg?) wel sneeuwvrij was. Dat had ik niet
verwacht.

Het is mogelijk om een alternatieve route te nemen, die helemaal
sneeuwvrij zou zijn, maar die is een stuk minder mooi. Ik hoop dat het
blijft dooien en we op 28 december helemaal sneeuw- (en regen)vrij
zijn.

p.s. Op 30 december is er ook een appelflappentocht voor cabrio rijders.

Tot 28 december,

Toni

--
Toni Cornelissen
http://toni.technetium.be

Raymond van Vugt

to ligf...@googlegroups.com
Op 5-12-2010 22:47, Toni Cornelissen schreef:
heuvelop bij de Loonse en Drunense duinen.

Toni, hoeveel heuvel praten we over? oO mijn fiets is niet dol op heuvels. een viaduct ala breda lukt nog wel, maar een helling ala maasbruggen gaat mij niet lukken.

Iig leuk dat je al op onderzoek ben gegaan! :D en we ploegen ons er wel doorheen.
heb er best wel zin in, maar ff mn fiets nakijken morgen of er niet veelsteveel mis is.

Grt, Raymond

Toni Cornelissen

to ligf...@googlegroups.com
Raymond is bang:

> heuvelop bij de Loonse en Drunense duinen.
> Toni, hoeveel heuvel praten we over? oO mijn fiets is niet dol op heuvels.

Het valt erg mee, je moet een paar meter omhoog, het was me voorheen
nauwelijks opgevallen, maar nu met die halfgesmolten sneeuw was het
ineens zwaar. De bruggen over het wilheminakanaal zijn hoger, maar
waren gisteren wel sneeuwvrij.

Remco

to Ligfiets

Hallo Toni,

Hoeveel km is de tocht eigelijk ?

Gr. Remco

Toni Cornelissen

to ligf...@googlegroups.com
Hallo,

> Hoeveel km is de tocht eigelijk ?

Ongeveer 65, deze week staat op de planning om de track voor de GPS te
maken, dan weet ik het zeker.

Groetjes Toni

Raymond van Vugt

to ligf...@googlegroups.com
Op 6-12-2010 18:37, Toni Cornelissen schreef:

> [...]
> nauwelijks opgevallen, maar nu met die halfgesmolten sneeuw was het
> ineens zwaar. De bruggen over het wilheminakanaal zijn hoger, maar

owjee, naja een aanloopje dan maar.
Ik heb er zin in! Eindelijk actie in brabant.

Driewieler Hoorn

to Ligfiets

En, is het motto bij ligfietsers ook niet 'samen uit, samen thuis'?
Dus als iemand het ff zwaar heeft doen we toch gewoon een onderdeel
'velo duwen' erbij op de tocht ? Ik heb er in ieder geval zin in, met
of zonder sneeuw (maar wel heel graag zonder regen of ijzel).

Arnold 'pekel houd wel van aluminium'Stokkel