Ligfiets mee met de Fast Flying Ferry IJmuiden - Amsterdam

105 views
Skip to first unread message

Mark Rullens

unread,
Jul 9, 2012, 4:59:50 PM7/9/12
to ligf...@googlegroups.com
Sinds ik mijn Gaucho heb ga ik hierop (in plaats van met de auto) lekker naar handboogschieten in Santpoort Noord.
Via het pontje Velsen en dan zie ik ook de Fast Flying Ferry draagvleugelboot van Connexxion.
Nooit mee meegevaren maar altijd wel het plan gehad om met de ligfiets naar Amsterdam te gaan en dan een rondje te maken of terug naar huis.
Wat blijkt, op hun  website www.fff.nl staat:
 
  • Deze fietsen mogen NIET mee aan boord:
    • fietsen met een hulpmotor (Spartamet)
    • bakfietsen, ligfietsen, tandems, aanhangfietsen
    • fiets-, honden-, bagagekarren/trailers e.d. die achter een fiets gehangen kunnen worden
    • elektrische fietsen (met geïntegreerde accu in het frame) mogen wél mee.
 
Toch maar eens nagevraagd waarom (met name) ligfietsen niet meemogen:
 
Geachte klantenservice,

kunt u mij informatie geven over de redenen dat een aantal type fietsen, waaronder ligfietsen, niet mee mogen met de FastFlyingFerry?
Waarop zijn deze uitzonderingen gebaseerd?
Een aantal van deze type fietsen verschillen namelijk nauwelijks van het "Rechtop Fiets of Safety Bike" model, een ligfiets kan iets langer zijn en waarom mag een Electrische fiets met de accu IN het frame wel mee en blijkbaar met de accu op een andere plaats niet?

Antwoord van FFF:
 

Voor het vervoer van fietsen met de Fast Flying Ferry zijn er een aantal regels. Het is voor ons niet mogelijk om dit per type aan te geven. Als regel voor de elektrische fiets geldt dat alleen deze fiets met een droge accu mee mag. Dit heeft ook te maken met de veiligheid.

 

Kortom, het lijkt erop dat ze dus zelf niet eens weten waarop sommige van hun regels gebaseerd zijn.....

 

Mischien gewoon maar eens een keer proberen...

Of lekker naar Amsterdam fietsen :)

 

 
 

Wilfred Ketelaar

unread,
Jul 10, 2012, 1:50:27 AM7/10/12
to ligf...@googlegroups.com
Misschien bedoelen ze niet een ligfiets, maar een velomobiel (vanwege zijn omvang). In de volksmond worden die dingen namelijk allemaal op een grote hoop gegooid. Een tandem, bakfiets en 'aanhangfiets' (wat dat ook mag zijn) zijn namelijk ook allemaal groot. Moet je anders aan komen zetten me een velomobiel en heel hard blijven volhouden dat het geen ligfiets is... ;-)

Wilfred - je kan het proberen, maar zorg voor een backupplan - Ketelaar

marcel beekmans

unread,
Jul 10, 2012, 3:16:25 AM7/10/12
to ligf...@googlegroups.com
fietsen naar IJmuiden is veel leuker hoor....

groet Marcel- vis in IJmuiden is erg lekker-Beekmans

Op dinsdag 10 juli 2012 07:50:27 UTC+2 schreef Wilfred Ketelaar het volgende:

Maas

unread,
Jul 10, 2012, 4:19:19 AM7/10/12
to ligf...@googlegroups.com
Gewoon een keer proberen. 

De beleidsmensen van achter hun bureau denken echt dat een ligfiets enorm lang is. 

Toen ik in Amsterdam op zoek was naar een bewaakte betaalde fietsenstalling voor m'n roeifiets kreeg ik via de telefoon en mail te horen dat alles vol was. Meneer, er zijn wachtlijsten en bovendien uw fiets gaat niet passen in een rek. Toen ben ik gewoon een keer langsgefietst. Als snel bleek dat er voor mijn roeifiets wel een plaats beschikbaar was. Een plek waar een normale fiets niet paste, dus zelfs geen last gehad van een wachtlijst. Een plaatsje boven in het rek, met een dikke betonnen draagbalk erboven. Iedereen blij. 

Veel succes,

Maas


Op dinsdag 10 juli 2012 09:16:25 UTC+2 schreef marcel beekmans het volgende:

TheoZ

unread,
Jul 10, 2012, 7:02:55 AM7/10/12
to ligf...@googlegroups.com
Gebak van Beeksma (anagram van jouw achternaam!) ook!
Ook in IJmuiden

Theo - houdt ook van gebak - Z

bert gazendam

unread,
Jul 10, 2012, 7:03:32 AM7/10/12
to ligf...@googlegroups.com
Beste Mark,

Ik heb verschillende keren de ligfiets met de FFF meegenomen. Geen enkele opmerking erover gehad.
De loopplank naar het achterdek waar de fietsen staan, is nogal smal. Een velomobiel krijg je daar niet over.
Er kunnen een rijtje fietsen van een gewoon formaat op het dek staan. Is je fiets te lang of te dik dan kan die niet mee.

Gewoon proberen zou ik zeggen. Voor een paar keer heel leuk, lekker snel en je ziet de havens eens van de andere kant.

gr,

Bert Gazendam

2012/7/9 Mark Rullens <mark.r...@gmail.com>
 

--
--
Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
De ligietslijst op het net: https://groups.google.com/forum/#!forum/ligfiets (ook voor je instellingen)
Ligfiets.net: http://ligfiets.net

Mark Rullens

unread,
Jul 10, 2012, 6:08:02 PM7/10/12
to ligf...@googlegroups.com

Gewoon proberen zou ik zeggen. Voor een paar keer heel leuk, lekker snel en je ziet de havens eens van de andere kant.

gr,

Bert Gazendam
 
 
 
Dankjewel Bert, ik ga het een keer proberen!
 
Mark (terug maar langs de Kop van de Haven, vissie eten met uitzicht op mijn werkgever :)

Mark Rullens

unread,
Jul 10, 2012, 6:12:03 PM7/10/12
to ligf...@googlegroups.com

Misschien bedoelen ze niet een ligfiets, maar een velomobiel (vanwege zijn omvang). In de volksmond worden die dingen namelijk allemaal op een grote hoop gegooid. Een tandem, bakfiets en 'aanhangfiets' (wat dat ook mag zijn) zijn namelijk ook allemaal groot. Moet je anders aan komen zetten me een velomobiel en heel hard blijven volhouden dat het geen ligfiets is... ;-)

Wilfred - je kan het proberen, maar zorg voor een backupplan - Ketelaar
 
Thanks Wilfred!
 
Velomobiel aanwezig: Uncheck
Back-up Plan B: Gewoon naar A'dam fietsen...
Back-up Plan C: Auto :) tot aan de rand van A'dam, dan OV.
 
Niet gewaagd niet gewonnen...
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages