Paastreffen 2006

Theo van Goor

to Ligfiets
Zo beste liggers,

Het huis is aan kant, de spullen gepakt (wel erg veel dit jaar)
Ik ga richting Harskamperdennen kwartiermaken.

Misschien ben ik de eerst, het zij zo.
Het is te mooi weer geworden, het kriebelt vreselijk.
Ik kan niet meer wachten tot vanavond.

Ik zie jullie wel verschijnen.
Voor de vroege paasvogels heb ik een verrassing klaar staan.
Tot straks!

Theo - hehe, eindelijk is het zo ver, hij mag weer buiten spelen - van
Goor

Hans van Schoot

to ligf...@googlegroups.com

Pa en ma zijn ook al onderweg, marcel en wendy moeten er al bijna zijn.
Loes en ik vertrekken met een half uurtje, tot vanmiddag/vanavond
paasgangers :)

Hans - paastreffen is gewoon prima proefvakantie - van Schoot

Theo van Goor

to Ligfiets
Het Paastreffen 2006 zit er weer op helaas.
Drie dagen leken 3 weken voor mij.

Wat een prachtige dagen.
Best wel lekker weer geweest eigenlijk.
Van alles wat; beetje wind, een klein nachtvorstje, beetje regen in de
nacht, behoorlijk veel zon eigenlijk. Ideaal weer voor de toertocht.
Gezellig kampvuur ondanks wat spetters regen, zeer gezellig kleppen
binnen in de voortent bij het open haardvuur.
Niet te vergeten de overheerlijk, supersnel klaar gemaakt en nog
sneller door ons opgegeten maaltijd van maitre Bert.
Overigens heel erg bedankt voor jullie tip Bert en Leonie van The Boss!
We zullen aan jullie denken 16 mei.

En dan als laatste maar mijn meeste lof en dank aan Marcel en Nico voor
de geweldige organisatie van dit weekeind. Het is een reuze klus,
geweldig geklaart met behoud van het immer goede humeur. Petje af en
een diepe buiging.

Verder bedankt allemaal, voor jullie aanwezigheid. De praatjes en de
gezelligheid.

Theo - gaat nog even een blokkie om vanmiddag - van Goor

Toni Cornelissen

to ligf...@googlegroups.com
Paastreffen was weerk erg leuk (Behalve die verschikkelijk foute
tafeltennistafel, daar moet volgend jaar eacht iets aan gebeuren). M'n
foto's staan hier:
http://fotos.technetium.be/index.php?path=2006%2F0415_paastreffen

--
Toni Cornelissen
http://poettree.technetium.be

Wim Schermer

to ligf...@googlegroups.com
Op 17 apr 2006, om 21:11 heeft Toni Cornelissen het volgende geschreven:

> Paastreffen was weerk erg leuk (Behalve die verschikkelijk foute
> tafeltennistafel, daar moet volgend jaar eacht iets aan gebeuren). M'n
> [...]

Paastreffen was heel leuk. maar ik heb helemaal geen tafeltennistafel
gezien.
Wim - misschien in de bus toch teveel opgesloten gezeten - Schermer

Arnold Ligtvoet

to ligf...@googlegroups.com
Wim Schermer wrote:
> Op 17 apr 2006, om 21:11 heeft Toni Cornelissen het volgende geschreven:
>
> Paastreffen was heel leuk. maar ik heb helemaal geen tafeltennistafel
> gezien.

Heb je weer teveel direct in de leds gekeken ;-) ?? Jammer genoeg konden
wij niet naar het paastreffen komen. Ik moest op een vrijgezellen
feestje op zaterdag.

Was ook leuk : 20 kilometer off-road op een mountainbike. Toch even wat
andere techniek en spiergroepen gebruikt in vergelijking tot mijn
low-racer. Zondag met een zeer uitgedunde ALF (4 man) een mooie tocht
langs de Zaanse Schans gereden...

Arnold - wat is het weer toch weer lekker aan het worden - Ligtvoet.

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com

Op 17-4-06 heeft Arnold Ligtvoet <arn...@ligtvoet.org> het volgende geschreven:

Wim Schermer wrote:
> Op 17 apr 2006, om 21:11 heeft Toni Cornelissen het volgende geschreven:

Hm, ik heb de tafel niet zo goed bekeken dat ik er wat fouts aan ontdekt heb.

De Huneliggers zijn weer vlot in Groningen en Drenthe gekomen, met prachtig weer en een flinke bries in de rug. De samenstelling was zeer wisselend. Tot Zwolle reed Marcel uit Groningen mee, die voor het eerst op een ligfiets reed en voor de rest de trein nam.  Bij Hasselt wisselde de  bemanning van de witte Mango: Elise nam het stokje over van zoon Chris. Hoe Elise dan in Hasselt was gekomen? Nou als passagier in de auto van Ritsert die dit keer met de Kango, i.p.v. met de Mango reisde.

Bij Meppel zagen we nog net Bas Dekker richting Zwartsluis karren met de neonkleurige Quest. Hij zou ons tegemoet rijden, maar verwachtte ons uit de richting Zwartsluis. Nog een mazzel dat we 'm zagen fietsen, maar ik moest wel even flink tekeer met 40 tegen de wind in om 'm bij te halen. Wat je al niet doet om een camera-statiefboutje te bemachtigen.....
De rest was intussen doorgereden. Bij Havelte hielden ze even pauze bij een aanlegplaats aan de Drentsche Hoofdvaart, zodat Bas en ik aan konden sluiten. In plaats van lekker op de wind verder te zeilen langs de Hoofdvaart, had Anton een leuke route bedacht door bossen, langs vennen en over, hoe zal ik het zeggen, wegbedekking van zeer twijfelachtige kwaliteit, met meer schelpen dan je langs het hele Noordzeestrand vind en met een nieuw bestrate klinkerweg die voor het gemak direct maar schots en scheef was gelegd. Bas woont in die omgeving, maar deze paadjes hadden de banden van z'n Quest nog nimmer beroerd. Maar een mooie route was het.

Op een gegeven moment was het tijd voor me om af te buigen richting Gasselte. De wind had ik onder gunstige hoek achter me en de snelheid varieerde dan ook van 42 tot 47 km/uur. De wegen waren vrij rustig en de zondagsrijders hadden geen haast, zodat ik meestentijds de rijbaan gebruikte, dat is veiliger en schiet ook veel beter op omdat je niet allerlei rare bochtjes hoeft te maken bij kruisingen en niet voortdurend om onduidelijke redenen uit de voorrang gehaald wordt.

Veel geëxperimenteerd met diverse cameraposities dit Paastreffen. Het is wel een uitdaging om toerritten interessant in beeld te brengen. Onder de vogels waren veel goede acteurs. Menige zwaan had de lente in het hoofd en dat leverde mooie plaatjes op. Er hangt romantiek in de lucht mensen.......maar ja, er valt ook weleens vogelpoep uit.

H@rry.

Hans Huijgen

to ligf...@googlegroups.com
> [...]
> andere techniek en spiergroepen gebruikt in vergelijking tot mijn
> low-racer. Zondag met een zeer uitgedunde ALF (4 man) een mooie tocht

Kwam je daardoor heen dan? Het was erg druk met japjes, chinezen en
andere buitenlandse toeristen. Wel veel aandacht zeker (-;

--
Groetjes
Hans

Arnold Ligtvoet

to ligf...@googlegroups.com

De drukte viel mee. We hebben sinds kort een nieuwe meefietser in ALF en
die was nog nooit in de schans geweest. We moesten een beetje slalommen,
maar het was goed te doen.

Er waren alleen maar 'open' fietsen en geen velomobielen. Je krijgt dan
automatisch een stuk minder aandacht.

Arnold - eindelijk een nieuwe achterrem gevonden - Ligtvoet

Bas en Afke

to ligf...@googlegroups.com
> De rest was intussen doorgereden. Bij Havelte hielden ze even pauze bij een aanlegplaats aan de Drentsche Hoofdvaart, zodat Bas en ik aan konden sluiten. In plaats van lekker op de wind verder te zeilen langs de Hoofdvaart, had Anton een leuke route bedacht door bossen, langs vennen en over, hoe zal ik het zeggen, wegbedekking van zeer twijfelachtige kwaliteit, met meer schelpen dan je langs het hele Noordzeestrand vind en met een nieuw bestrate klinkerweg die voor het gemak direct maar schots en scheef was gelegd. Bas woont in die omgeving, maar deze paadjes hadden de banden van z'n Quest nog nimmer beroerd. Maar een mooie route was het.

Dit stukje ondersteun ik graag met een foto:

Anton kan het beslist niet weten, en heeft er volgens mij ook volkomen lak aan, maar dit weggetje is een van de beste rammel-testroutes die ik ken in mijn omgeving. Echt van het caliber 'eens maar nooit weer'. Voor mij tenminste ;-)

Bas - het was leuk om er even tussen te rijden en meer foto's zet ik op verzoek online - Dekker

Marcel van Eijk

to ligf...@googlegroups.com
On 4/18/06, Harry Lieben <harry...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Zwolle reed Marcel uit Groningen mee, die voor het eerst op een ligfiets

Hier wat foto's van Marcel:
http://www.flickr.com/photos/14049081@N00/130146034/in/set-72057594109456546/

/Mars

--