Accesați primul mesaj necitit

Stas Sushkov

necitită,
22 sept. 2007, 17:28:2122.09.2007
– kiwilinux
L-am descarcat ieri, astazi am incercat versiunea live.
Concluzii:
Apreciez faptul ca ati renuntat la unele pachete intradevar complicate de utilizat si ati optat pentru ceva mai accesibil.
De apreciat accesul la partitii ntfs, thunderbird-ul, audacious, client pt conexiuni banda, inkscape, gstreamer, ect.

Ce nu mi-a prea placut:
Beryl-ul in distributie, lipsa atentiei pt posibilitatea de a te conecta wireless (speram la un ndiswrapper cel putin, daca nu la un fw-cutter). Despre logo, no offence, insa se putea face sa arate mai slim =], nu cer sa fie schimbat, insa sa mai fie lucrat la cum arata. Cam atat pt moment. Nu stiu inca daca voi renunta la Ubuntu original pentru kiwilinux, insa e super pentru un incepator roman drept desktop. Eu cand eram incepator, prima dezamagire era faptul ca nu puteam reda un mp3 in linux, acum nu cred ca vor mai fi probleme.
Promiss sa scriu un review promovator pe blog!
Fine oricum!

N.B.: Presupun ca 7.08 a fost construit pe Ubuntu 7.04?! De ce a aparut nevoia schimbarii versiunii? Si ce planuri aveti pentru 7.10?

--
Webpage: http://e-Stas.Net
Me on WP: http://c00l2sv.wordpress.com

Jani Monoses

necitită,
23 sept. 2007, 03:14:2623.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
On 9/22/07, Stas Sushkov <coo...@gmail.com> wrote:
[...]

beryl e deactivat default, e acolo pt cei curiosi. wireless e doar ce e in ubuntu, daca ai idei mai concrete ce e nevoie legat de ndiswarpper
si fw cutter detaliaza. Nu ti-a mers wifi din prima, ai ceva placa nesuportata de driverele default?
Logoul unde arata prost? Mie cand booteaza pe negru mi se pare ok, doar pe fundalul de pe login care e tot ubuntu iese putin din peisaj.

[...]

nici nu  trebuie sa treaca cei care deja se descurca cu ubuntu sau cu alta distributie, doar daca vor sa si lucreze la kiwi, ca atunci trebuie testat pe propria piele. E pt incepatori.

Promiss sa scriu un review promovator pe blog!

mersi

Fine oricum!

N.B.: Presupun ca 7.08 a fost construit pe Ubuntu 7.04?! De ce a aparut nevoia schimbarii versiunii? Si ce planuri aveti pentru 7.10?

da, poate re amai biune 7.04.1 - un 7.04 a aparut in aprilie odata cu Ubuntu. Si schimvarea reflecta ca la ubuntu, data lansarii.
Pt 7.10  planul e bazat pe ubuntu plus modificarle actuale care nu vor fi in ubuntu. Daca ai idei  de ce mai trebuie adaugat pentru asta e lista. Daca ai timp sa le si implementezi tu, si mai bine :)

Stas Sushkov

necitită,
23 sept. 2007, 17:13:5923.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
=]

De logo, de ce am ajuns la concluzia ca poate fi mai cool.. pentru ca in comparatie cu distributia oficiala, la kiwi nu stiu de ce arata cam palid si cetzos?! Deci aia ma deranja, atat.
Cu wireless, intradevar, cate versiuni de ubuntu nu am avut, din start nu aveam suport pentru wireless. Nu ma prea deranjeaza, insa sincer speram ca ati avut asa o problema si ati lipit ceva la distributie... :P
Despre beryl si restul... Poate ar trebuie dezvoltata o filosofie si o conceptie pe care o va urmari kiwi: optimizari pentru romanian users in privinta data systems (net si conexiuni), localizari si dictionare, o modificare din lista pachetelor implicite din ubuntu (de ex. nu stiu daca cineva va gasi folosinta aplicatiei tomboy notes in kiwi) si adaugarea lucrurilor mai utile definite in urma unor sondaje sau, cum e acum, liste de discutii.
De exemplu acum am pe desktop gutsy tribe5 amd64, iar pana a ajunge la el am mai descarcat si testat versiunea daily i386 si tribe5 i386 care pe asus a6m (sempron 3400+/nforce2) al meu nu au pornit. Desi feisty i386 pana acum o saptaman a stat lejer pe desktop. Concluzia: urmatoarea versiune kiwi va avea nevoie si de suport amd64!
Astea sunt doar idei, insa mi se pare ca va fi mai ok daca vom putea genera si urma un plan de dezvoltare.
Voi ce parere aveti?

Despre contributie... is un wanna be pe moment - deci invat, insa cu prima ocazie, si promit ca cu ce o sa pot o sa contribui. :(

P.S.: Ma voi gandi la ce soft mi-ar placea sa vad in kiwi! Cum gat, va scriu!!!

Dan Craioveanu

necitită,
23 sept. 2007, 22:32:2223.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
salut,

am instalat si eu kiwi de vreo 2 zile pe laptopul unei
colege (cu care am fost si la prezentarea din 15
septembrie). Ea are un Fujitsu-Siemens Amilo L1300.

colega respectiva lucreaza intr-un ONG deci cele mai
utilizate "feature"-uri sunt (in ordinea importantei
:D): o interfata intuitiva, conexiune wireless,
navigare pe internet, messenger, filme pe youtube,
mp3, avi, joculete (gen solitaire si mahjong), word
processor, dictionar roman-englez-francez... si cam
atit.

instalarea a mers foarte frumos, kiwi a avut cam tot
ce ii trebuia, dar au trebuit facute citeva mici
modificari ulterioare.

scuze daca pe unii dintre voi (mai experimentati) va
plictisesc cu instructiunile de mai jos, dar pentru
multi cred ca informatia ar putea fi utila.

----------------------

1. laptopul asta are ecran lat (1280x800) si, in prima
faza nicicum nu reuseam sa ii setez rezolutia.
solutia finala a fost:
- inlocuirea driverului xserver-xorg-video-i810 cu
xserver-xorg-video-intel cu synaptic
- reconfigurarea xorg.conf cu
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
- alegerea driverului "intel" in loc de "i810" si
rezolutia de 1280x800
- repornire xserver

dupa asta ecranul a functionat perfect la rezolutia
care trebuia

2. kiwi avea instalat network manager care are suport
wireless, dar nu vedea placa wi-fi a laptopului
(Intersil Prism)
- instalat ndiswrapper-commmon, ndisgtk si
ndiswrapper-utils-1.9 cu synaptic
- descarcat driverul pentru Win XP de pe site de la
fujitsu-siemens.com
- adaugat driverul in ndisgtk
- repornire

dupa asta wirelessul a mers de parca era acolo
dintotdeauna :) inclusiv cu suport WPA

3. am instalat un dictionar de la
http://www.free-soft.ro/qeverest/qeverest.html este un
soft interesant de luat in considerare. suporta multe
tipuri de traduceri intre mai multe limbi (romana,
engleza, franceza, germana, maghiara, italiana,
spaniola)

-------------------------

cam atit. fata e fericita acum :D

sper ca va foloseste informatia.

o zi faina,

dan

Yahoo! oneSearch: Finally, mobile search
that gives answers, not web links.
http://mobile.yahoo.com/mobileweb/onesearch?refer=1ONXIC

Jani Monoses

necitită,
24 sept. 2007, 03:25:0624.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
Salut,

scuze daca pe unii dintre voi (mai experimentati) va
plictisesc cu instructiunile de mai jos, dar pentru
multi cred ca informatia ar putea fi utila.

clar ca e utila, genul asta de feedback este nevoi sa facem Kiwi si mai usor :)

----------------------

[...]

Aici nu as prea putea modifica la Kiwi. Acum am aflat doar ca exista si driverul intel fata de i810, aparent se suprapun
destul de mult in placi suportate, intel adauga si i965. Cred  ca inca nu este destul de matul sau altfel nu-mi explic de
ce nu-l ia pe asta ca default ubuntu.
Oare pachetul 915resolution nu rezolva aceeasi problema, stiu ca e folosit cand BIOSul nu recunoaste rezolutii mari la laptopuri.

[...]

O, o sa adaug ndisgtk pe CD, si atunci va fi nevoi doar de driverul XP care poate e pe CD
pentru a-l face sa mearga. Ce placa e, US Robotics, sau aia era in laptopul tau?

[...]

Ar merita facut pachet din el daca e bun.
Sunt de acord ca trebui adaugate dictionare, a mai fost propus si dexonline, numai nu am apucat inca
sa fac pachet din el. Interfata existenta gnome-dict cu pachetul dict-freedict-eng-rom nu stiu cat e de bun,
si cum se compara cu qeverest.

mersi de sugestii :)
Jani

Dan Craioveanu

necitită,
24 sept. 2007, 05:35:0724.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
salut

> [...]
> Oare pachetul 915resolution nu rezolva aceeasi
> problema, stiu ca e folosit
> cand BIOSul nu recunoaste rezolutii mari la

nici eu nu stiu de ce Ubuntu nu ia implicit driverul
"intel", dar cu asta merge. Pachetul 915 resolution
poate sa rezolve acelasi lucru, dar trebuie rulat la
fiecare pornire a calculatorului (sigur, nu manual),
dar cu toate astea mi se pare mai degraba un
"workaround" decit o solutie. pe de alta parte,
probabil ca exista un motiv intemeiat pentru care nu
este driverul "intel" utilizat implicit.

> [...]
> doar de driverul XP care
> poate e pe CD
> pentru a-l face sa mearga. Ce placa e, US Robotics,

la laptopul asta era Gemtek WL850FJx (Conexant) cu
chipset Intersil Corporation ISL3886 Prism
Javelin/Prism Xbow.
la laptopul meu am US Robotics (USR5410) si nu am mai
incercat de ceva vreme sa folosesc ndiswrapper. am
cumparat placa pe vremea cind a aparut Dapper. atunci
nu a mers cu ndis, am cumparat DriverLoader (este
proprietary) si de atunci nu am mai incercat cu ndis.
sint convins ca si ndis a avansat de atunci. voi
incerca si iti spun.

Dictionarul QEverest l-am descoperit doar de citeva
zile. Iti voi spune cit este de bun mai incolo. Primul
dezavantaj pe care il vad de pe acum este lipsa
actualizarilor. cu toate astea, pare destul de
complex.

o zi faina,

dan

Luggage? GPS? Comic books?
Check out fitting gifts for grads at Yahoo! Search
http://search.yahoo.com/search?fr=oni_on_mail&p=graduation+gifts&cs=bz

Stas Sushkov

necitită,
24 sept. 2007, 10:30:5624.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
Hello,
+1 vot pentru adaugarea ndisgtk la kiwi!

Insa, pe gutsy nu stiu daca o sa mai fie posibil. Faza e ca acum gutsy ofera firmware (cum a fost pana acum cu restricted drivers pt nvidia si ati) pentru wireless, insa broadcom-ului meu nu i-a ajutat! Ba chiar nu imi bloca aplicatia. Sa nu fi inlocuit ei vechiul suport pt ndis cu ***-fwcutter!!! :(
Care-va sa testeze tribe5, poate e asa numai la mine?!
O zi buna!

Jani Monoses

necitită,
24 sept. 2007, 10:46:5024.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
On 9/24/07, Stas Sushkov <coo...@gmail.com> wrote:
[...]

eventual raporteaza in LP. Nu multa lume are broadcom si care si testeaza gutsy.

Jani

Stas Sushkov

necitită,
24 sept. 2007, 10:55:4724.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
Am raportat, insa pare-se ca domnilor nu le pare un bug?! :-/

Jani Monoses

necitită,
24 sept. 2007, 11:18:3424.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
On 9/24/07, Stas Sushkov <coo...@gmail.com> wrote:
Am raportat, insa pare-se ca domnilor nu le pare un bug?! :-/

pai nu e propriu-zis bug. Lipseste fwcutter de pe CD, asa cum multe alte pachete si drivere lipsesc
din lipsa de spatiu sau ca nu-s de calitate destul de buna.

Care e alternativa mai buna pt broadcom, prin fwcutter sau ndiswrapper?

Jani

Stas Sushkov

necitită,
24 sept. 2007, 11:25:3624.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
Nu, nu lipseste, ci nu-si face treaba. Adica lipseste de pe cd, insa nu si din repositoriile implicite, insa tot nu-si face treaba!
Oricum pana acum pe gutsy nu am ajuns wireless! =[

Mie mi s-a parut ndis, desi dupa instalarea fw-cutter normal in feisty parca nu tin minte sa mai fi avut nevoie post-configurari.
Insa ndis, este mai universal. Totodata, pentru obiectivitate, as studia de la inceput man-ul sa vad cat de bun este suportul pentru primul si celalat. Pana la urma ar trebui ales cel mai bun pt kiwi!!!
=]

Jani Monoses

necitită,
24 sept. 2007, 11:29:0624.09.2007
[...]

nu din manual o sa veem care-i mai bun :) oricum fac lucruri diferite. ndis e mai general deci probabil asta il vom include in kiwi, dar cumva
sa nu apara in meniu tot timpul pt cei ce nu au nevoie de el. Adaugam aplicatii la kiwi dar vreau sa mentinem curate meniurile.

Jani

Stas Sushkov

necitită,
24 sept. 2007, 18:27:3124.09.2007
– kiwi...@googlegroups.com
Ye, ai dreptate vorbind despre ndis, plus ca e cu gui!!!!
Cat despre meniuri, vezi ca la instalare in feisty shortcut-ul imi aparea la administration nu la whatever vrea muschii lui, si putea fi accesat doar daca aveai drepturi!
Deci e ok ndis!
Răspundeți tuturor
Răspundeți autorului
Redirecționați