Logisztika a térinformatikában

1 view

keller...@t-online.hu

to Kaposlogisztika
A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) és a Magyar Térinformatikai
Társaság (HUNAGI - Hungarian Association for Geo-Information) magas
szintű találkozójára 2006. augusztus 17-én került sor.

A találkozón részt vettek Doór Zoltán az MLE elnöke és Sikolya
Zsolt, a HUNAGI elnöke, valamint a két szervezet főtitkárai Vértes
Edit (MLE) és dr. Remetey-Fülöpp Gábor (HUNAGI).
Az elnöki szintű megbeszélésre voltaképpen Keller Gábornak, a
Magyar Logisztikai Egyesület Dél-dunántúli Szervezete
régióigazgatójának kezdeményezését követően került sor a
szervezetek főtitkárainak előkészítésében.
A tárgyalók egyetértésre jutottak egy olyan együttműködés
kialakításában, amely kölcsönös tagságot biztosít egymás
szervezeteiben, elősegítve a logisztika területén működő MLE
tagszervezetek és az interdiszciplináris térinformatikai
közösség, a HUNAGI tagszervezetei közötti régió szintű
együttműködést, a várható szinergikus előnyök hasznosítását
mindenekelőtt pályázatos, konzorciumi formában.

Az érintett szervezetek tagsága konkrét lépésekkel szeptember
végéig találkozik. Addig is várják mindazon tagszervezeteik
visszajelzését, akiket különösen érdekel, hogyan kapcsolódhatnak
be az együttműködés már korai szakaszába is.

Végül néhány kapcsolódó szubjektív gondolat: a térkép alapú
információs rendszereknek, a helyfüggő szolgáltatásoknak
például a városüzemeltetésben, a kereskedelmi piacfejlesztésben,
a területfejlesztésben, a szállításban, közlekedésben és
turizmusban való közvetlen gazdaságerősítő alkalmazási
lehetőségei ismertek. Mindazon területeken, ahol a térinformatikai
támogatás megvalósul (téradat-infrastruktúrán, távérzékelés,
műholdas helymeghatározás és navigáció útján), értéknövelt
logisztikai szolgáltatások alakíthatók ki, s ott várhatóan
hatékonyabb és megbízhatóbb logisztikai feladatmegoldásokra lesz
lehetőség, kezdve a tájékoztatástól a versenyképességet
növelő, gazdasági hasznot eredményező alkalmazásokig, a
szociális, gazdasági és környezeti érdekek és szempontok
együttes figyelembevételével.
Mindez egyaránt hasznosítható a tervezés, a megvalósítás és az
ellenőrzés fázisaiban. A térinformatikával támogatott
térbeli-időbeli hatáselemzés egyben lehetővé teszi a
fenntartható fejlődés szempontjainak jobban megfelelő fejlesztési
stratégia alakítását. Nagy mérföldkőnek illetve előrelépésnek
tekinthető a két civilszervezet kapcsolatépítése. Vélhetően
sokkal "vizuálisabb"-an közelíthető meg egy-egy térségi
logisztikai probléma, vagy a döntés-előkészítés folyamata.
Másfelől az eddig még kihasználatlan lehetőségeket tárházával
az üzleti logisztikai szféra "GIS" szempontok szerinti
megközelítésében, a kapacitások feltárásában, a különféle
ellátási láncok/hálózatok lefedettség analízisében,...stb
forradalmi előrelépés várható.

Még a jövő "zenéje", de igencsak reális esélye van annak, hogy a
térségi tervező hálózatok/ regionális fejlesztési ügynökségek
már olyan tervező asztal mellett alakítják ki fejlesztési
stratégiájukat, amely képes is azt megjeleníteni vizuálisan, sőt
a beállt változások/változtatások modellezhetőek benne.

Bízunk abban, hogy nem járunk messze az igazságtól, amikor olyan
scenárióba menekülhetünk előre, melynek stratégiai kitörési
pontja egy makrorégiókat lefedő logisztikai geomarketing, és
amelynek hozzáadott értékteremtő hatása az üzleti életben
elvitathatatlan. A Magyar Logisztikai Egyesület Dél-Dunántúli
Szervezetének határozott törekvése van a tekintetben, hogy az
elsők között alakítson ki ún. Geomarketingelt Logisztikai
Mintarégió"-t (GLM)!

Keller Gábor régióigazgató
Az MLBKT-MLE Tanúsított Logisztikai Szakértője
MLE Dél-Dunántúli Szervezete

(1) honlap: www.kaposlogisztika.extra.hu
A (1) honlap blogja: http://kaposlogisztika.blogdreams.hu/
A (1) honlap vendégkönyve:
http://users2.smartgb.com/g/g.php?a=s&i=g21-02319-2a

(2) honlap: www.bestufs-kaposvar.try.hu

hun...@hunagi.hu

to Kaposlogisztika

keller...@t-online.hu wrote:
> A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) és a Magyar Térinformatikai
> Társaság (HUNAGI - Hungarian Association for Geo-Information) magas
> szintű találkozójára 2006. augusztus 17-én került sor.

Üdvözöljük a kaposlogisztika internetes fórumát.
A találkozó eredményeképpen folyamatban van az Együttműködési
Megállapodás szövegének véglegesítése. Az MLE által
elkészített szövegtervezetet a HUNAGI képviselői 2006.
augusztus 30-án észrevételezték és a kölcsönösség szem előtt
tartásával javasoltak változtatást.
Ami a régió szintű együttműködésre törekvést illeti, ezt a
dokumentum-tervezet világosan tartalmazza., mozgásteret adva az MLE
regionális irodáinak.

A HUNAGI honlapcíme: www.hunagi.hu Magyar nyelvű híradás:
http://hunagi8.blogspot.com

Somogy megyében, illetve a Dél-Magyarországi Régióban számos
tagintézményünk és tagszervezetünk van, ami biztató alapot
biztosít az MLE-vel való regionális szintű kapcsolatok
kialakítása számára. Jegyzékük a HUNAGI honlapján a Tagság
menűpont alatt található. Célszerű őket meghívni a
kaposlogisztika internetes fórumára. Ezen túlmenően az
együttműködés egyik szinergikus hatásaként azzal számolunk, hogy
további helyi kormányzati, oktatóhelyi, vállalkozási és civil
szervezeti tag bekapcsolódása várható, akik számára a logisztika
és térinformatika együttes alkalmazása előnyt jelent.

Dr.Remetey-Fülöpp Gábor
HUNAGI főtitkára