groovy - po prezentacji

Mateusz Mrozewski

to jug-tro...@googlegroups.com
Hej,
Slajdy i kod zrodlowy udostepnie jutro. Mam prosbe: podeslijscie
wszystkie pytania, na ktore nie zdarzylem (lub nie wiedzialem jak)
odpowiedziec. Postaram sie znalezc odpowiednie wyjasnienia i przekazac
je na grupe.

Mateusz Mrozewski

Łukasz ''Smok'' Rybka

to jug-tro...@googlegroups.com
Witam!

Po pierwsze wypadało by powiedzieć kilka słów na temat samej prezentacji. Otóż prezentacja Mateusza strasznie mi się podobała. Była ciekawie poprowadzona, z dużą ilością kodu i porównań do Javy. Był spory feedback ze strony publiki (co mogło by dziwić zważając na liczbę uczestników). Otrzymałem odpowiedzi na większość moich pytań, więc jestem zadowolony. W przyszłych tygodniach miałem w planach zająć się którymś z języków JVM: Groovy/Scala/Clojure. Po dzisiejszej prezentacji nie mam najmniejszych wątpliwości, który wybrać :) Dziękuję!

Co do pytań to ja zadałem jedno - jak wygląda sprawa walidacji XML (XML Schema konkretnie) w Groovy? Skoro generowanie/operowanie XML'em jest tak proste i przyjemne, to czy podobnie jest z Schemą/DTD?

Pozdrawiam, Łukasz "Smok" Rybka

P.S. A ja nadal lubię Javę ;)

Paweł Cegła

to jug-tro...@googlegroups.com
2010/1/21 Mateusz Mrozewski <mat...@gmail.com>:

> [...]
> wszystkie pytania, na ktore nie zdarzylem (lub nie wiedzialem jak)
> odpowiedziec. Postaram sie znalezc odpowiednie wyjasnienia i przekazac

Dzięki wielkie za prezentację!

A propos wczorajszej dyskusji o tym, że Groovy nie respektuje
"private" dla pól klasy:

http://jira.codehaus.org/browse/GROOVY-3010

Jest to błąd/bajer znany i używany :-) Ma zostać naprawiony w wersji 2.0.

--
pozdrawiam,
Paweł

Mateusz Mrozewski

to jug-tro...@googlegroups.com
2010/1/22 Paweł Cegła <pawel...@gmail.com>:

@Łukasz i Kuba:
- walidacja XML'a:
http://groovy.codehaus.org/Validating+XML+with+a+W3C+XML+Schema -
sprowadza sie do 4 linijek, wiec niezle :)
- budowanie XML'a z namespace'ami:
http://groovy.codehaus.org/Creating+XML+using+Groovy's+MarkupBuilder
Zamiast napisac:
task {
Task 1
}
trzeba zrobic:
'ts:task' {
Task 1
}

@Pawel:
Cytat z dokumentacji, ze strony
http://groovy.codehaus.org/Things+you+can+do+but+better+leave+undone:
"6. Disregarding other objects' privacy

When accessing methods, fields, or properties of other classes, make
sure that you do not interfere with private or protected members.
Currently Groovy doesn't distinguish properly between public, private,
and protected members, so watch out yourself.:

Mateusz Mrozewski

Mateusz Mrozewski

to jug-tro...@googlegroups.com
2010/1/22 Mateusz Mrozewski <mat...@gmail.com>:

Prezentacja: http://docs.google.com/present/view?id=dhp4bxrs_35dztq5wcd

Kod w załączniku, w takiej formie jak go wczoraj zostawiliśmy. To jest
cały projekt eclipse'owy, więc wystarczy zaimportować.

Prezentacje robiłem na eclipse 3.5 z najnowszą stabilną wersją pluginu
(http://groovy.codehaus.org/Eclipse+Plugin). Plugin zawiera w sobie
groovy więc nie trzeba grooviego ściągać oddzielnie.

Mateusz Mrozewski

TJUG-Groovy.zip

Mateusz Mrozewski

to jug-tro...@googlegroups.com

A propo Gradle, o którym była mowa pod koniec spotkania:
http://www.javaexpress.pl/article/show/Gradle__a_powerful_build_system

A co do innych modulow, to w prawej kolumnie na stronie
http://groovy.codehaus.org/ jest sekcja Modules.

Narzędzie do testowania/symulowania WebService o ktorym byla mowa to Soap UI

I trochę autoreklamy:
http://tech.mrozewski.pl/2009/07/17/publikujemy-webservice-w-groovy/
http://tech.mrozewski.pl/2009/07/17/soapui-i-odpowiedzi-w-groovy/ (tu
akurat dynamiczne podstawianie parametru, ale można całą odpowiedź
wygenerować MarkupBuilder'em)
http://tech.mrozewski.pl/2009/07/16/konsumpcja-webserviceu-w-groovy/

Mateusz Mrozewski