specyfikacja aplikacji do obsługi biblioteki

Darek Walczak

to jug-p...@googlegroups.com
Cześć,

Zacząłem spisywać co potrzebuje prosta aplikacji do
wypożyczenia/zamówienie książki. Stworzyłem bardzo prosty dokument w
Google Docs i zapraszam wszystkich zainteresowanych do wspólnej pracy
nad tą "specyfikacją". Wysłałem już linki do najbardziej
zainteresowanych, jeżeli o kimś zapomniałem to proszę o maila.

Pozdrawiam,
Darek

Michał Leszczyński

to Poznań Java User Group
Hej

Chyba dobrze by było jakby zmiany na dokumencie nanosiła tylko jedna
osoba. Darek?

BOOK_STATUSES = ('realizacja zamówienia', 'u recenzenta', 'na półce',
'wypożyczona')

Dodałbym jeszcze: 'niedostępna' czyli: zgubiona, zniszczona, etc

Jaki status ma książka w okresie tego tygodnia przejściowego?
Czas 2 miesięcy w rękach kolejnej osoby liczymy od jakiego momentu?
Odebrania książki z biblioteki i przestawienia przez administratora
flagi na 'wypożyczona'?

W jaki sposób weryfikujemy czy ktoś jest użytkownikiem list
dyskusyjnych? Aktywacja ręczna przez admina systemu po zweryfikowania
istnienia użytkownika na liście? Czy google daje nam jakieś API, które
możemy użyć? Jakieś inne pomysły?

Czy nie chcemy dać jakiejś kolejki osób chętnych do wypożyczenia?
Jeżeli ktoś ma datę kończącą wypożyczenie np.: 07.07 to kto pierwszy
rano wstanie 07.07, albo tuż po północy, ten jest lucky one?
To oczywiście stworzyłoby mechanizm, który wszyscy nadużyją i taka
książka będzie wypożyczona na 5 lat do przodu :) Ale można to
przemyśleć i .... narazie idę spać :)

Pozdrawiam
Michał Leszczyński

Artur Keska

to jug-p...@googlegroups.com
Witam,

U nas w firmie używamy czegoś takiego. Może warto to obejrzeć?

http://opendb.iamvegan.net/wiki/index.php?title=Main_Page
--
Artur Keska, Senior Software Developer
Xnet Communications Sp. z o.o.

Dariusz Walczak

to jug-p...@googlegroups.com
Cześć,

Michał Leszczyński pisze:

> Chyba dobrze by było jakby zmiany na dokumencie nanosiła tylko jedna
> osoba. Darek?

W tej chwili edytować dokument mogą 4 osoby (wydaje mi się, że
najbardziej zainteresowane): Adam, Leszek, Michał i ja, wolałbym, żeby
każdy z nas widząc jakieś błędy i nieścisłości od razu poprawiał
specyfikację. Jeżeli sprawa wymaga przedyskutowania to lista jest
idealnym miejscem na to.

> BOOK_STATUSES = ('realizacja zamówienia', 'u recenzenta', 'na półce',
> 'wypożyczona')
> Dodałbym jeszcze: 'niedostępna' czyli: zgubiona, zniszczona, etc

Jasne, dodałem

Może być ponownie 'realizacja zamówienia' lub jakiś nowy, 'oczekiwanie
na zwrot' + np. 'oczekiwanie na odbiór'. (do specyfikacji dodaje drugą
opcje).

> [...]
> Czas 2 miesięcy w rękach kolejnej osoby liczymy od jakiego momentu?
> Odebrania książki z biblioteki i przestawienia przez administratora

Dodałem dwa statusy. Myślałem, żeby liczyć ten okres właśnie od momentu
ustawienia flagi na 'wypożyczona' ale po dodaniu dwóch dodatkowych flag,
proponuje od momentu ustawienia flagi 'oczekiwanie na odbiór' (dzięki
temu nikt nie będzie przeciągał sprawy).

> [...]
> dyskusyjnych? Aktywacja ręczna przez admina systemu po zweryfikowania
> istnienia użytkownika na liście? Czy google daje nam jakieś API, które

Idealnie byłoby wykorzystać Google API ale nie przesadzajmy, zróbmy tak,
że każdy może się zapisać. Po wypełnieniu formularza idzie mail do
administratora, ten sprawdza ręcznie i akceptuje nowego użytkownika. Po
akceptacji nowy użytkownik dostaje maila, że jest przyjęty.

> [...]
> To oczywiście stworzyłoby mechanizm, który wszyscy nadużyją i taka
> książka będzie wypożyczona na 5 lat do przodu :) Ale można to

Myślałem o tym, ale nie wiem czy ponownie to nie komplikuje projektu.
Jeżeli to nie jest dla was problem to pewnie :)

Darek

Jacek Bialecki

to jug-p...@googlegroups.com
Michał Leszczyński pisze:

> Czy nie chcemy da=E6 jakiej=B6 kolejki os=F3b ch=EAtnych do wypo=BFyczenia?
> Je=BFeli kto=B6 ma dat=EA ko=F1cz=B1c=B1 wypo=BFyczenie np.: 07.07 to kto p=
> ierwszy

Panowie, przestrzegam przed:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kitchen_sink_syndrome

Dacie rade do 07.07?

To chyba miala byc PROSTA aplikacja sluzaca prezentacji frameworku...

Pozdrawiam!

--
Jacek Bialecki

Programista stawia na stoliku przy łóżku zawsze dwie szklanki. Jedną
pełną wody - jeżeli będzie spragniony, drugą pustą - jeżeli nie będzie.

Leszek Gawron

to jug-p...@googlegroups.com
Jacek Bialecki wrote:

> Panowie, przestrzegam przed:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Kitchen_sink_syndrome
>
> Dacie rade do 07.07?
>
> To chyba miala byc PROSTA aplikacja sluzaca prezentacji frameworku...

chlopaki sie rozpedzily bo nie oni to pisza... :)

anyways: ja zamierzam przygotowac KILKA ekranow (po 1-2 z kazdego typu),
a nie tluc tone formatek.

Zwlaszcza, ze skoro to jest fight to robota idzie podwojna i nawet jesli
ktorys system potem zewoluuje do pelnego library managera to drugi
pojdzie w smietnik.

lg

Dariusz Walczak

to jug-p...@googlegroups.com
Macie racje! Ograniczmy się do trzech podstawowych elementów, które
powinny być zrealizowane:
1. Zamawianie książki - jeden formularz dla zamawiającego (kto zamawia,
jaką książę - URL do strony książki), interfejs dla administratora,
który umożliwi zmianę stanu, wysyłanie maili o zmianie stanu
2. Zapisaniu informacji gdzie można znaleźć recenzje
3. Wypożyczenie książki - bez kolejki (chyba, że ktoś chce)

Takie rzeczy jak rejestracja dopiszemy do aplikacji, która wygra
"pojedynek".

Pozdrawiam,
Darek