Przesiadka na jabbim.cz

Zbyszek

to jabster.pl
Hej,

Jak zauważyliście ostatnio dzieją się dziwne rzeczy z serwerem, jest
to związane - jak zresztą część osób zauważyła, zmianą "hostingu"
serwera jabster.pl.
Jabster przeniósł się na infrastrukturę klastra jabbim.cz (ulokowanego
w czechach co zapewne ucieszy osoby z problemami z tpsa). W tej chwili
pracujemy nad migracją, niestety nie wszystko poszło po naszej myśli,
zmiana miała być praktycznie niezauważalna, ale okazało się że
integracja jabster.pl i jabbim.cz jest bardzo skomplikowana, dodatkowo
pojawiły się błędy w synchronizacji serwerów DNS, co dodatkowo
skomplikowało cały proces.
Więcej informacji postaram się napisać w najbliższym czasie, także
wyjaśnię powody dla których jabster musiał się przenieść.

ps,
dla osób którym DNS się nie rozpropagował polecam wpisanie ręcznie
serwera na jabbim.cz

pozdrawiam,
Zbyszek

Wojtek Bronisz

to jabs...@googlegroups.com
Tuesday 28 of April 2009 10:58:01 Zbyszek napisał(a):
> dla osób którym DNS się nie rozpropagował polecam wpisanie ręcznie
> serwera na jabbim.cz
może ja głupi, ale czy przy ręcznej konfiguracji serwera to nie wpisuje się po
prostu konkretnego serwera? czyli:
soumar.jabbim.cz
nezmar.jabbim.cz

tak tylko mi się nasunęło, jeżeli głupio pytam to sorry

pozdrawiam
Wojtek

Zbyszek

to jabster.pl
jabbim.cz wskazuje na te serwery ;)

Claudec

to jabster.pl
No nie jestem zachwycony, z jabbim zrezygnowalem bo co jakis czas
rozlaczalo mi klienta jabbera.
No coz, jak bedzie problem dalej występować trzeba bedzie po raz
kolejny zmienic serwer :(

Claudec

to jabster.pl
Skad ta zmiana serwera? Problemy finansowe?

Łukasz Serafinowski

to jabs...@googlegroups.com
Właśnie. W sumie można uznać to za upadek głównego polskiego serwera xmpp. :/ Jak rozumiem, wszystko zostaje oddane pod pieczę administratorów jabbim.cz? Zbyszku, będziesz jeszcze maczał w tym palce? I co z dalszym rozwojem Jorge? Jak rozumiem, do tej pory robiłeś to w godzinach pracy. Co będzie z tym dalej?
Pozdrawiam,
Łukasz Serafinowski

Wojtek

to Łukasz Serafinowski
Witam,

28 kwietnia 2009, 18:51:09, Łukasz Serafinowski:

> Właśnie. W sumie można uznać to za upadek głównego polskiego serwera xmpp.

> [...]

To jak już tak zalewamy p. Zbyszka pytaniami to i ja się dołączę: co z
google apps? Będzie można dalej korzystać? Nie ukrywam że bardzo
przypadł mi do gustu jeden ID (mail/JID) (:

--
Wojtek ~> JID: woj...@jabster.pl

Zbyszek

to jabster.pl
jeszcze dzisiaj wyśle na mailingliste dokładne informacje na temat
przesiadki i problemów, natomiast uspokajam wszystkich że w dalszym
ciągu mam niemal 100% kontrolę nad serwerem, a moje "przejście" do
jabbim może tylko wyjść na dobre.
Szybko dodam że z GoogleApps spokojnie można korzystać i nie planuje
żadnych zmian w funkcjonowaniu usług.

pozdrawiam,
Zbyszek

ps,
liczę na waszą cierpliwość w trakcie migracji :)

SpeX

to jabster.pl
A ja mam pytanie, czemu od południa nie mogę się zalogować ?

Łukasz Serafinowski

to jabs...@googlegroups.com
Ja jestem zalogowany, więc to chyba po Twojej stronie coś. Chyba. :)

Łukasz Serafinowski

Wojtek Bronisz

to jabs...@googlegroups.com
bo może ustawiłeś ręcznie host w komunikatorze na:
xmpp.1.jabster.pl
lub
xmpp.2.jabster.pl

a że Jabster się na Jabbima przesiadł to już stare serwery nie łączą pewnie
tak głośno myślę, mogę nie mieć racji, ale obczaj właśnie czy nie ustawiałeś
kiedyś ręcznie serwera w połączeniu :)

pozdrawiam
Wojtek

"Michał (JabLuszko) Karwowski"

to jabs...@googlegroups.com
Wojtek Bronisz wrote:
> bo może ustawiłeś ręcznie host w komunikatorze na:
> xmpp.1.jabster.pl
> lub
> xmpp.2.jabster.pl

nazwy domenowe powinny działać - są przeniesione. Może jeszcze jego IPS
jest cache'uje... ale bardzo długo i agresywnie.
Jeśli wpisał po IP'kach to raczej nie będzie działać.

Michał (JabLuszko) Karwowski

http://jabluszko.org
xmpp://jabl...@jabluszko.org

Bartosz Sokolowski

to jabs...@googlegroups.com
u mnie też nie łączy. wygląda, jakbym nie mógł się autoryzować. czy
wszyscy użytkownicy zostali przeniesieni? a może przenosiny jeszcze w
toku? cierpliwie czekamy :-)

ba

Wojtek Bronisz

to jabs...@googlegroups.com
Tuesday 28 of April 2009 23:01:07 Michał (JabLuszko) Karwowski napisał(a):

> nazwy domenowe powinny działać - są przeniesione. Może jeszcze jego IPS
> jest cache'uje... ale bardzo długo i agresywnie.
> Jeśli wpisał po IP'kach to raczej nie będzie działać.

ooo w mordę, masz rację...
sorry :(

graffi@dunwyn:~$ ping xmpp.1.jabster.pl
PING xmpp.1.jabster.pl (88.86.102.51) 56(84) bytes of data.
64 bytes from nezmar.jabbim.cz (88.86.102.51): icmp_seq=1 ttl=53 time=171 ms
64 bytes from nezmar.jabbim.cz (88.86.102.51): icmp_seq=2 ttl=53 time=192 ms
64 bytes from nezmar.jabbim.cz (88.86.102.51): icmp_seq=3 ttl=53 time=171 ms
^C
--- xmpp.1.jabster.pl ping statistics ---
4 packets transmitted, 3 received, 25% packet loss, time 3003ms
rtt min/avg/max/mdev = 171.129/178.308/192.129/9.781 ms
graffi@dunwyn:~$

SpeX

to jabster.pl
Ja nawet nie wiem jak to ustawić:P Ja na razie siedzę na konnekcie u
powoli przesiadam na jabbera. Bo mi żaden inny klient nie pasuje
(szukam czegoś z grupowaniem kontaktów w zakładki, a nie w rozwijane
listy)

Jakub Gromek

to jabs...@googlegroups.com

W dniu 29 kwietnia 2009 01:57 użytkownik SpeX <spe...@gmail.com> napisał:

[...]

No ale jaki masz problem? przeciez konnect to multikomunikator = mozesz na nim miec i jabberra :)) xmpp/jabber to protokół, a to jakiego klienta bedziesz uzywał to już twoja wola przeciez? :))

jak chcesz to luknij sobie tutaj jak skonfigurować jabbera na konnekcie:
http://thorinpl.org/?page_id=8

Nie znalazłem lepszego klienta niż konnekt dla windowsa. Teraz od jakiegos juz czasu siedze na linuksie i używam Gajima (który też jest na windowsa, ale lista jest rozwijana ;))

Powodzenia.

Jakub Gromek

woockush

to jabster.pl
Witam

Na jakich portach można się łączyć z nowymi serwerami?? W związku z
tym, że w miejscu użytkowania jabbera mam dostęp tylko do
FTP,HTTP,HTTPS dotąd łączyłem sie z xmpp.1.jabster.pl na porcie 443.
Po przenosinach niestety przestało to to działać i nie działa żadna
inna kombinacja :/

woockush wrote:
> Po przenosinach niestety przestało to to działać i nie działa żadna
> inna kombinacja :/
Dziwne, u mnie kombinacja xmpp.2.jabster i 443 działa bez problemu.

Piotr Chwastowski

to jabs...@googlegroups.com

> Dziwne, u mnie kombinacja xmpp.2.jabster i 443 działa bez problemu.
Niestety u mnie też nie działa - przy próbie łączenia się z xmpp.1
zwyczajnie nic się nie dzieje, a przy próbie do xmpp.2 dostaję "błąd
inicjacji połączenia SSL/TLS".

Działa mi za to łączenie się z conn443.netlab.cz na porcie 443,
jakkolwiek minusem jest niewątpliwie brak SSL.

Pozdrawiam,
Piotr Chwastowski.

Piotr Chwastowski wrote:
> a przy próbie do xmpp.2 dostaję "błąd
> inicjacji połączenia SSL/TLS".
Zepewne masz ustawione Legacy SSL / Stary SSL, proponuję to zmienić ;)

SpeX

to jabster.pl
On 29 Kwi, 09:24, Jakub Gromek <jakub.gro...@fedorapl.org> wrote:

> [...]
> juz czasu siedze na linuksie i używam Gajima (który też jest na windowsa,

Z podstawowym skonfigurowaniem konnekt pod jabbera nie miałem kłopotu
i siedzę na tych samych ustawieniach od kilku tygodni. Tylko od 2 dni
nie może mi się z siecią połączyć. Ktoś tu wspominał o zmianie adresów
serwerów, niestety w konnekcie czegoś takiego się nie da.

Zbyszek

to jabster.pl
problemy z rana i popołudnia zostały rozwiązane, sugeruje wylogowac
się i zalogować jeszcze raz.
Dodatkowo zmigrowany został JabberDisk, zaktualizowane zostały
rostery, przelogujcie się żeby zobaczyć zmiany.
Nowy jdisk ma jid pri...@disk.jabbim.cz oraz pub...@disk.jabbim.cz.

Bartosz Sokolowski

to jabs...@googlegroups.com
Witaj,

2009/4/29 Zbyszek <zbyszek.z...@gmail.com>

problemy z rana i popołudnia zostały rozwiązane, sugeruje wylogowac
się i zalogować jeszcze raz.

No nie wiem. Wyskakuje takie okienko:

auth.jpg

A to moje ustawienia:

sett.jpg

Pozdrawiam,
Bartosz Sokolowski

sett.jpg
auth.jpg

"Michał (JabLuszko) Karwowski"

to jabs...@googlegroups.com
Sugeruje to raczej problemy z hasłem - na pewno podajesz dobre?
Kiedy ostatnio zmieniałeś hasło / rejestrowałeś konto, mogłeś się nie
załapać na backup... i masz stare hasło / nie masz konta ;)
Message has been deleted

Draxgar wrote:
> W takim razie co ustawić, by połączenie było via ssl?
Rozmawiamy o Psi, prawda?
Psi posiada 4 opcje "Always", "When avaible", "Never", "Legacy SSL"
(Zawsze, kiedy dostępne, nigdy, stary SSL)?
Wiemy, że jedna odpada (Legacy SSL/Stary(szy?) SSL) oraz to, żeby nigdy
nie szyfrował połączenia - nie po to chcesz się połaczyć po SSLu, żeby
tego nie szyfrować.
Czyli z 4 opcji zostały 2.
"Zawsze" i "Kiedy możliwe". O dziwo obie opcje działają, więc nie mam
pojęcia o co pytasz... Radzę trochę przetesować, zanim zadasz pytanie o
mailliście...

> przy okazji: problemem może być konfiguracja apacza. Rewrite próbuje
> zmienić adres na www.jabster.pl jednakże się zapętla. Przy wejściu na
> http/https://jabster.pl wygląda to tak:
1. Nie na http://jabster.pl nie potrafię tego odtworzyć (GoogleChrome,
FF, Opera, Elinks, Curl) na https://jabster.pl tak jest - staraj nie
korzystaj z https:// na stronę główną (a zbyszek to przeczyta i w
najbliższym wolnym czasie naprawi) - chyba nie musisz szyfrować
publicznie dostępnej strony jabster.pl (tam gdzie ssl powinien być - np.
jorge.jabster.pl działa poprawnie).

2. Co ma wspólnego konfiguracja Apache'a z konfiguracją serwer XMPP?

> Podczas łączenia z serwerem jabster.pl:443 wystąpił błąd.
> SSL otrzymał rekord przekraczający największą dozwoloną długość.
> (Kod błędu: ssl_error_rx_record_too_long)
Dzięki za zgłoszenie.
Zbyszku popraw rewrite'a na https:// ;-)

Bartosz Sokolowski

to jabs...@googlegroups.com
czesc,

2009/4/29 "Michał (JabLuszko) Karwowski" <jab...@jabluszko.org>

Sugeruje to raczej problemy z hasłem - na pewno podajesz dobre?
Kiedy ostatnio zmieniałeś hasło / rejestrowałeś konto, mogłeś się nie załapać na backup... i  masz stare hasło / nie masz konta ;)

nie zmienialem hasla od co najmniej pol roku - na pewno podaje dobre. konto mam od co najmniej pol roku. no to chyba zostaje opcja, ze nie mam konta ;-)

czy ktos moglby sprawdzic, czy mam jeszcze konto na jabsterze? podawalem ten email w danych, wiec mozna by po nim szukac.

dzieki

Piotr Chwastowski

to jabs...@googlegroups.com
> Rozmawiamy o Psi, prawda?
> Psi posiada 4 opcje "Always", "When avaible", "Never", "Legacy SSL" (Zawsze,
> kiedy dostępne, nigdy, stary SSL)?
To zależy od Psi - u mnie właśnie żadnej opcji nie było (staaaare
Psi-pedrito). O dziwo działało do tej pory bez żadnych problemów. Po
przejściu na jakiś nowszy build Psi jest dokładnie tak jak mówisz.
Dzięki za poradę. :)

Pozdrawiam,
Piotr Chwastowski.

Piotr Chwastowski wrote:
> To zależy od Psi - u mnie właśnie żadnej opcji nie było (staaaare
> Psi-pedrito). (CIACH)
via www.jabster.pl:
Psi - jeden z najpopularniejszych klientów jabberowych. Psi jest
najczęściej wybieranym klientem, cenionym za łatwość obsługi i
bezproblemową konfigurację. Dostępny jest dla większości popularnych
platform (Windows/Linux/MacOS). (należy zwrócić uwagę iż wersja 0.10 nie
jest wspierana przez zespół jabster.pl).

Twoja wersja Psi nie była wspierana, chyba działała przypadkowo ;-)

msk

to jabster.pl
Jedno pytanie. Mimo iz gg nie uzywam, to zwrocilo sie do mnie pare
osob z pytaniem, dlaczego jesli loguja sie na transport gg (gadu-
gadu.jabster.pl or gg.jabbim.pl) za kazdym razem wyskakuje im
komunikat, ze transport cofnal im auth. Mimo tego komunikatu wszystko
dziala, tylko ze pojawia sie on za kazdym zalogowaniem do transportu.
Dodam, ze kiedys rowniez mialem konto z transportem gg.jabbim.pl na
jabber.cz i dzialo sie dokladnie to samo.

Wyciag z konsoli (btw, invisible=on):

<presence from="gadu-gadu.jabster.pl/registered" type="unsubscribed"
to="m***@jabster.pl/wroclaw/desktop" />

<presence from="gadu-gadu.jabster.pl/registered" type="unavailable"
to="m***@jabster.pl/wroclaw/desktop" >
<show>dnd</show>
<status>http://rideandroll.pl</status>
</presence>

<presence from="gadu-gadu.jabster.pl/registered" type="unavailable"
to="m***@jabster.pl/wroclaw/desktop" >
<status>http://rideandroll.pl</status>
</presence>

Draxgar

to jabster.pl

On 29 Kwi, 15:40, "Michał (JabLuszko) Karwowski"
<jabs...@jabluszko.org> wrote:
> [...]

Dzięki,
xmpp.2.jabster.pl + Always - śmiga.

> Czyli z 4 opcji zostały 2.
> "Zawsze" i "Kiedy możliwe". O dziwo obie opcje działają, więc nie mam
> pojęcia o co pytasz... Radzę trochę przetesować, zanim zadasz pytanie o
> mailliście...

Po to są grupy dyskusyjne, by lamy mogły spamować ;-)

Swoją drogą, testowałem, bawiłem się, gdy pierwszy raz konfigurowałem
PSI. Później jak gro użytkowników - ma działać ;-)

i http://

>2. Co ma wspólnego konfiguracja Apache'a z konfiguracją serwer XMPP?

Łączę się przez squida, na 443. całość jest enkapsułowana w http,
szyfrowana ssl. Cuda wianki byle wyjść z roboty na świat ;-) cóż...
może i apacz ma coś z tym wspólnego, może służy jako reciver,
dekapsułkuje. Gdybam, bo nie zagłebiałem się w 'wnętrzności" xmpp.

Dzięki za pomoc, przekaże pozostałym korzystającym z ssl by sobie
przekonfigurowali PSI.

Draxgar wrote:

> i http://

Prawda, moje Privoxy musiało coś namieszać (uchronić!). HTTP też się
durnie przepisuje - zbyszek zbesztany na PM. Aczkolwiek curl z Rootnode
działa też poprawnię, więc sam cholera nie wiem ;-)

Draxgar wrote:

> i http://
Błąd namierzony, występuje tylko na jednym serwerze (cholerny round robin).
Jeśli bardzo zależy Wam na działające stronie i ciągle trafiacię na ten
zły serwer to polecam edycję /etc/hosts i dopisanie
88.86.102.53 jabster.pl

Tak, /etc/hosts tez jest w Windowsie.

Jakub Gromek

to jabs...@googlegroups.com

W dniu 29 kwietnia 2009 17:14 użytkownik "Michał (JabLuszko) Karwowski" <jab...@jabluszko.org> napisał:

Draxgar wrote:
[...]

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts - tak dla jasnosci :)

Jakub Gromek

Jakub Gromek wrote:
> C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts - tak dla jasnosci :)
A ja mam 98/ME. I Windowsa mam zainstalowanego na partycji W: i co
teraz? ;-)
Dla jasności radzę zajrzeć tutaj -
http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file#Location_and_default_content

Jakub Gromek

to jabs...@googlegroups.com
Założyłem, że jeśli masz system na innej partycji niż c: to znaczy, że zrobiłeś to w jakimś celu = coś tam wiesz... a zeby ktos korzystał z w98? hmm dawno nie słyszałem :P
A ty nie ściemniaj, bo używasz *niksa :P

Sorry za offtopic, ale nie mogłem się powstrzymać :P

Jakub Gromek

Marsjanin

to jabster.pl, Zbyszek
On 29 Kwi, 13:27, Zbyszek <zbyszek.z...@gmail.com> wrote:

> Dodatkowo zmigrowany został JabberDisk, zaktualizowane zostały
> rostery, przelogujcie się żeby zobaczyć zmiany.
> Nowy jdisk ma jid pri...@disk.jabbim.cz oraz pub...@disk.jabbim.cz.

Czy jeśli miałem już założony jdisk na jabbim.cz, to zawartość tych
dwóch - powiedzmy - folderów, została pomieszana? Niestety,
niesprawdzalne, miałem tam jakieś "śmieci" i właśnie zastamawiam się,
czy część wyparowała czy się przemieszało. Odpowiednie JID-y z rostera
znikły.

Draxgar

to jabster.pl

On 29 Kwi, 11:48, "Michał (JabLuszko) Karwowski"
> [...]

W takim razie co ustawić, by połączenie było via ssl?
przy okazji: problemem może być konfiguracja apacza. Rewrite próbuje

"""
Podczas łączenia z serwerem jabster.pl:443 wystąpił błąd.
SSL otrzymał rekord przekraczający największą dozwoloną długość.
(Kod błędu: ssl_error_rx_record_too_long)
"""

dla czystego http dostałem info od przeglądarki:

[code]
While trying to process the request:

GET http://jabster.pl/www.jabster.pl/www.jabster.pl/www.jabster.pl/www.jabster.pl/(...CUT...)/www.jabster.pl/
HTTP/1.1
Host: jabster.pl
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-2,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive: 300
Proxy-Connection: keep-alive
Cookie: SESS39fb745(...CUT...)GHAwz-

The following error was encountered:

* Invalid Request

Some aspect of the HTTP Request is invalid. Possible problems:

* Missing or unknown request method
* Missing URL
* Missing HTTP Identifier (HTTP/1.0)
* Request is too large
* Content-Length missing for POST or PUT requests
* Illegal character in hostname; underscores are not allowed
[/code]

oczywiście w miejscu (...CUT...) było sporo tekstu który byłby tu
tylko zbędnym spamem...

Pozdrawiam

Grom

to jabster.pl
Problem z cofaniem autoryzacji jest niestety znany. Jest to
spowodowane najprawdopodobniej najnowsza wersja ejabberda. Nalezy
bowiem zauwazyc ze transport GG nie jest rozwijany od jakichs 3 lat,
niestety...

Nie wiemy jeszcze jak to naprawic. Wszelkie sugestie mile widziane :)

On 29 Kwi, 16:05, msk <misie...@gmail.com> wrote:
> [...]
> <status>http://rideandroll.pl</status>
> </presence>
>
> <presence from="gadu-gadu.jabster.pl/registered" type="unavailable"

Cyber Killer

to jabs...@googlegroups.com
A ja zapytam tak nieśmiało... Kiedy powróci MUC? Bo miałem ustawiony
pokój z autologowaniem i chciałbym żeby wrócił.

--
Łukasz "Cyber Killer" Korpalski

mail/xmpp: cyber_...@jabster.pl
pgpkey: 0x269056D6
site: http://digital.dharkness.info

Claudec

to jabster.pl
Odnosze wrazenie ze jabster wiecej pada po tych przenosinach.
Znowu nie mam kontaktu z ludzmi :(

Marsjanin

to jabster.pl
On 30 Kwi, 13:50, Grom <grommas...@gmail.com> wrote:

> [...]
> spowodowane najprawdopodobniej najnowsza wersja ejabberda.  Nalezy
> bowiem zauwazyc ze transport GG nie jest rozwijany od jakichs 3 lat,

Jednak jest to (przynajmniej w skutkach) pusty komunikat, bowiem
autoryzacja z tego co widzę, jest jak najbardziej, i to w obydwie
strony.

Quantifier

to jabster.pl
On May 1, 11:18 am, Cyber Killer <cyber_kil...@jabster.pl> wrote:
> A ja zapytam tak nieśmiało... Kiedy powróci MUC? Bo miałem ustawiony
> pokój z autologowaniem i chciałbym żeby wrócił.

Podepnę się, miałem ircowy kanał przez irc.jabster.pl. W service
discovery widzę że jest irc.netlab.cz. Przenieść się czy czekać aż
wróci pod starą nazwą/aliasem?

--
pozdro, Quantifier

Lesiuk

to jabster.pl
A mi to się podoba. Jabster.pl od razu stał się stabilniejszy, moim
zdaniem wszystko teraz lepiej działa.

toonczyk

to jabster.pl
Niestety, od 2 dni częściej nie działa niż działa...

Zbyszek

to jabster.pl
niestety, na migrację nałożyły się problemy z kalstrem jabbim-a, od
kilku dni próbujemy zaradzić problemowi i dzisiaj wydaje się że
powinno być ok.
problemy mają nie tylko użytkownicy jabster-a ale też pozostałych
serwisów (łącznie ponad 250 tysięcy użytkowników)

pozdrawiam,
Zbyszek

krzysn

to jabster.pl
A co z problemem cofnięcia autoryzacji dla transportu gg ?
Mam tak na trzech kontach, moim, żony i córki :-) Dotyczy zarówno
gg.jabbim.cz jak tez gadu-gadu.jabster.pl.

Mam tez inny problem z certyfikatem jabbim.cz Korzystam z jabbera
rownież przez komórkę i tam nie ma mozliwosci ignorowania niezaufabych
certyfikatów. Ale certyfikat jabbim.cz jest jakis dziwny, nie mogę go
importować na stałe do bazy certyfikatów jak to zrobiłem z
certyfikatem jabster.pl.
Zresztą firefox rownież nie potrafi zapisać tego certyfikatu (strona
https://jabbim.cz:5223)

Pozdrawiam, Krzysiek

Lesiuk

to jabster.pl
bombusmod.net.ru najlepszy klient jabbera na komórkę i on nie ma
żadnego problemu z tym.

povder

to jabster.pl
Jabbim znowu padl. Czy ten serwer zawsze mial takie czeste pady i czy
zawsze bedzie je mial? Denerwujace... Jabster sprzed przesiadki nie
padal prawie w ogole.

Rafał Karpiński

to jabs...@googlegroups.com
povder pisze:

> Jabbim znowu padl. Czy ten serwer zawsze mial takie czeste pady i czy
> zawsze bedzie je mial? Denerwujace... Jabster sprzed przesiadki nie
> padal prawie w ogole.

Nie chciałem sam dolewać oliwy do ognia ;) Ale jak kolega napisał. Padło
znów i nie wstaje :)

pozdr,

--
Rafał Karpiński <rafal!at!maxweb.pl>
mobile: 501 188 214

Witek Firlej

to jabs...@googlegroups.com
2009/5/4 Rafał Karpiński <ra...@maxweb.pl>:

> Nie chciałem sam dolewać oliwy do ognia ;) Ale jak kolega napisał. Padło
> znów i nie wstaje :)

No ok. I macie zamiar co chwila pisac. Padło. Padło? Po prostu
poczekajcie, aż się ustabilizuje, a jak to nie nastąpi w zakładanym
przez was czasie to zmieńcie serwer. Co za problem?

--
:: Witek Firlej ::
:: Studencka wyprawa do Chin http://chiny2009.pl ::

mgol

to jabster.pl
> No ok. I macie zamiar co chwila pisać. Padło. Padło? Po prostu
> poczekajcie, aż się ustabilizuje, a jak to nie nastąpi w zakładanym
> przez was czasie to zmieńcie serwer. Co za problem?

Strasznie nie lubię takich tekstów. Jest problem, to użytkownicy
zwracają uwagę i już. Teksty "nie podoba się to zmieńcie serwer" są na
poziomie przedszkolaka.

Zauważ, że nikt tu nie najeżdża na Zbyszka, że jest taki czy owaki -
zwracają tylko uwagę na to, że teraz działa gorzej, niż przed
przenosinami. I jakkolwiek samą uwagę, by nie pisać cały czas o tym,
że pada, skoro już o tym wiadomo bym zrozumiał, to to końcowe
"zmieńcie serwer" już mnie irytuje.

Witek Firlej wrote:
> No ok. I macie zamiar co chwila pisac. Padło. Padło?
Potwierdzam, padło!

mgol wrote:
> Strasznie nie lubię takich tekstów. Jest problem, to użytkownicy
> zwracają uwagę i już.
Ale na co zwracają problem? Na to, że padło? To administratorzy wiedzą w
tym samym momencie jak serwer padł, a nie dopiero z maillisty. I pisanie
tutaj, że "padło" nic nie daje. No chyba, że koniecznie trzeba to
gdzieś napisać - to wtedy odpowiednie miejsce.

> Teksty "nie podoba się to zmieńcie serwer" są na
> poziomie przedszkolaka.
Nie, to się nazywa wolny wybór. Nikt Ciebie tutaj nie trzyma, jeśli ktoś
planuje siedzieć i codziennie narzekać, że serwer padł, ma za duży ping,
wiadomości GG mu nie dochodzą czy coś takiego to ogólnie polecana jest
praktyka "zmień serwer, idź tam gdzie będzie Ci lepiej/stabilniej". To
nie linia telefoniczna, gdzie masz tylko Neostradę...

Marek Haliniak

to jabs...@googlegroups.com
Monday 04 of May 2009 11:55:17 Michał (JabLuszko) Karwowski napisał(a):

> [...]
> praktyka "zmień serwer, idź tam gdzie będzie Ci lepiej/stabilniej". To
> nie linia telefoniczna, gdzie masz tylko Neostradę...
To efekt migracji.
Przed migracją pady klastra były circa raz na 3 miesiące - czyli bardzo
rzadko - a wówczas szybko stan wracał do normalności. Problemy z autoryzacją
transportu gg są znane od dawna i nie znaleziono rozwiązania do tej pory.
Poczekajcie spokojnie az Sef i s-ka wraz ze Zbyszkiem doprowadzili wszystko
na prostą drogę. Dajcie im czas.

povder

to jabster.pl
Oczywiscie nikt nie zwrocil uwagi na tę część mojej poprzedniej
wypowiedzi: "Czy ten serwer zawsze mial takie czeste pady i czy
zawsze bedzie je mial?". Chcialem wiedziec czy to ma sie
ustabilizować, czy ten serwer po prostu tak ma ze pada co chwila.
Rozumiem (po przeczytaniu powyzszych wypowiedzi) ze ma sie
ustabilizowac. Nie narzekam codziennie.

Claudec

to jabster.pl
Jabbim normalnie tak nie padal, pare razy zdazylo sie ale
to dlatego ze prad im wylaczyli.

Marek Haliniak

to jabs...@googlegroups.com
Monday 04 of May 2009 13:38:41 Claudec napisał(a):
> Jabbim normalnie tak nie padal, pare razy zdazylo sie ale
> to dlatego ze prad im wylaczyli.

Albo zapomnieli przedłużyć ważność domeny;)

Lesiuk

to jabster.pl
Teraz działa ale transport gadu-gadu nie wstał.

Ruri

to jabs...@googlegroups.com
Gdzie można znaleźć statystyki dla długiego okresu
działania/niedziałania serwera jabbim.pl?
Chciałbym poznać przed ew. zmianą konta (dzisiejsze pady w trakcie
rozmów, są bardzo przeszkadzające)

Marek Haliniak

to jabs...@googlegroups.com

levy

to jabster.pl
nie mogę sie autoryzowac do jabbim.cz

wczesniej mnie na prawie godzine odlaczylo od serwera i wygladało ze
jest całkiem niezywy. teraz niby łączy ale nie chce autoryzowac.

benq

to jabster.pl
Może mi ktoś łopatologicznie napisać co mam zrobić żeby się połączyć?
Używam AQQ i mi wyskakuje od kilku dni że serwer nie przyjmuje moich
danych. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale zmienił się adres serwera
i mam zamiast ...@jabster wpisać ...@jabbim.cz?

benq wrote:
> i mam zamiast ...@jabster wpisać ...@jabbim.cz?
Nie, nic nie powinienś zmieniać.

Chyba, że któregoś dnia ustawiłeś, żeby serwer łączy się do portu 443
(wtedy musi się łączyć do xmpp.2.jabster.pl) albo wpisałeś gdzieś "IP na
sztywno", wtedy należy je usunać.

Marsjanin

to jabster.pl
[yaaawn...]

Server1 connect: OK
Server1 s2s: FAIL
Server2 connect: OK
Server2 s2s: OK
Cluster connection: FAIL

...przy czym s1 connect pada sobie i wstaje w kółko.

Heh, i znów padło wsyzstko akurat, gdy testowałem Bombusa. Psi nie
odnotował upadku serwera, a ja mszczę się po opcjach w Bombusie i
płacę ciężką kasę za GPRS pierdząc sesjami po kilkadziesiąt bajtów...
Grr.

Wszczynam modły.

Kuba Gauza

to jabs...@googlegroups.com
2009/5/5 Marsjanin <Marsja...@gmail.com>:

marmez
"Adam i Ewa mieli wiele awantaży, ale głównym był ten, iż udało im
się uniknąć ząbkowania." ... - http://jogger.marmez.net

Kuba Gauza

to jabs...@googlegroups.com
Po pierwsze przepaszam, ze poprzedniego pustego maila, ale mi się
kliknęło nie to i nie zdążyłem anulować :(

> [...]

> odnotował upadku serwera, a ja mszczę się po opcjach w Bombusie i
> płacę ciężką kasę za GPRS pierdząc sesjami po kilkadziesiąt bajtów...

Polecam włączenie kompresji. W opchach (o ile pamiętam) to trzeba
wyłączyc "nie kompresuj" i przesyła kilka razy mniej danych. :)

Potem można wpradzać w "o programie" ile przesłano i się cieszyć :)

marmez
"Istnieje wiele dobrych sposobów, by nie ulec pokusie, lecz
najpewniejszy to tchórzostwo." Ma... - http://jogger.marmez.net

bojan

to jabs...@googlegroups.com
W dniu 6 maja 2009 11:40 użytkownik Kuba Gauza <mar...@gmail.com> napisał:

> [...]

wyłączyc "nie kompresuj" i przesyła kilka razy mniej danych. :)

Potem można wpradzać w "o programie" ile przesłano i się cieszyć :)

Sądzę, że nie o to chodziło Marsjaninowi.. raczej o to, że operatorzy taryfikują co 100 KB, a jak się bombus nie połączy z serwerem, to mimo wszystko sesję gprs otwiera a operator już sobie nalicza 100 KB mimo przesłania tych kilkudziesięciu bajtów. Potem kolejna próba połączenia z serwerem i kolejne 100 KB kasuje operator..

Piotr Bojanowski

Rzabcio

to jabs...@googlegroups.com

bojan pisze:

> [...]
> przesłania tych kilkudziesięciu bajtów. Potem kolejna próba połączenia z
> serwerem i kolejne 100 KB kasuje operator..

To i tak jest dziwne, bowiem większość komórek podtrzymuje sesję przez
kilka minut po rozłączeniu aplikacji. Łączenie się do serwera jest
wykonywane w tej samej sesji GPRS.

Marsjanin

to jabster.pl
On 6 Maj, 12:30, Rzabcio <rzab...@jabster.pl> wrote:

> To i tak jest dziwne, bowiem większość komórek podtrzymuje sesję przez
> kilka minut po rozłączeniu aplikacji. Łączenie się do serwera jest
> wykonywane w tej samej sesji GPRS.

Moja jest w mniejszości. Dziwię się, że w ogóle ma internet, mając na
pokładzie TRZY MEGABAJTY pamięci, wliczając oprogramowanie
własne... ;)

Niemniej tak, o to chodziło... Aczkolwiek to w sumie OT. :)

bojan wrote:
> [...]
> taryfikują co 100 KB, a jak się bombus nie połączy z serwerem, to mimo
> wszystko sesję gprs otwiera a operator już sobie nalicza 100 KB mimo
Możesz mi napisać jaki operator tak robi? Na pewno niczego nie
pomyliłeś? Naliczenie 100KB w GPRSie? Upewnij się i podeślij mi
nazwę/pakiet/ofertę w jakiej to jest.
Nudz mi się ostatnio, a to się idealnie nadaje do przekazania do UKE.

Michal Kozlowski

to jabs...@googlegroups.com
umm.. simdata? ale nie wiem, czy da sie jeszcze gdzies upolowac starter

Claudec

to jabster.pl
Ja korzystam z bombusa z wlaczona kompersja danych, zeby ona dziala
trzeba sciagnac specjalna wersje z "Zlib".
Przed wlaczeniem kompresji placilem gruba kase, na 30min potrafilo
zjesc
500kB transferu.
Teraz od kiedy mam wlaczona kompresje danych po 4godz polaczenia
mieszcze sie w 100kB

bojan

to jabs...@googlegroups.com
W dniu 6 maja 2009 13:42 użytkownik "Michał (JabLuszko) Karwowski" <jab...@jabluszko.org> napisał:

bojan wrote:
[...]

proszę bardzo:

chyba tylko simplus daje w pakiecie taryfikację  z dokładnością do 1B - http://www.simplus.pl/v.do?idx=805161
poza tym inni:

Era - nowy tak tak - taryfikacja co 500 kB (oczywiście osobno liczy dane wysłane i odebrane):
http://www.era.pl/r/era_pl_repo1/documents/ind/tak_tak/ntt.pdf

Era - Happy - taryfikacja j.w.:
http://www.era.pl/repositories/era_pl_repo1/documents/ind/ett_taryfa_Happy7.pdf

Orange - nowe orange go - tu lepiej, bo taryfikacja co 50kB (ale i tak przecież nie o to nam chodzi):
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/2686/2750752.pdf

Orange - nowy pop - j.w.
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/2757/2823641.pdf

Plus - 36i6 - oni mają tak poronioną stronę, że nie potrafię wyciągnąć linka.. trzeba zjechać na dół strony i -> Cennik
http://www.36i6.pl/

Play Fresh - taryfikacja co 100kB:
http://web.playmobile.pl/resources/pdf/Cennik_Oferty_Play_Fresh.pdf

Play abo - One play - j.w.
http://web.playmobile.pl/resources/pdf/cennik_oferty_play.pdf

Piotr Bojanowski

Spec

to jabs...@googlegroups.com
> [...]

> jakiej to jest.
> Nudz mi się ostatnio, a to się idealnie nadaje do przekazania do UKE.

Jeszce robi tak Plus, taryfy biznesowe np:

Biznesklasa:
http://www.plus.pl/oferta_dla_firm/plus_abonament/taryfy/poprzednie_taryfy/taryfy_biznesklasa/regulamin/cennik.pdf

Elastyczne:
http://www.plus.pl/oferta_dla_firm/plus_abonament/taryfy/taryfy_elastyczne/cennik/cennik_taryfy_elastyczne.pdf

itp...

Jak widać będziesz miał co przekazywać do UKE ;)

Łukasz Serafinowski

to jabs...@googlegroups.com
Hm... Mnie się wydawało, że zdecydowana większość ofert ma taryfikację 100kb. Jedyna oferta, która ma rozluiczanie co bajta, to jakaś stara oferta simplusa. Wszystko inne (heyah równa taryfa, play, mixplus III i IV...) mają taktowanie 100kb, więc nawet sprawdzenie, czy w skrzynce jest coś nowego, zżera 100kb.

Zresztą czy może tu w czymś pomóc jakaś komisja? Czym to różni się od rozmów głosowych, za które operator użera Ci jak za 30 sekund, chociaż rozmawiałeś np. 5?

Łukasz Serafinowski

Marsjanin

to jabster.pl
On 6 Maj, 13:42, "Michał (JabLuszko) Karwowski"
<jabs...@jabluszko.org> wrote:

> [...]
> nazwę/pakiet/ofertę w jakiej to jest.
> Nudz mi się ostatnio, a to się idealnie nadaje do przekazania do UKE.

Widzę, że wszyscy zamiast na priva pojechali tu, więc i ja tak zrobię.

Usługa "Omnix Max" w (dowolnym) Tak-Taku to 5 MB za 5 zł, rozliczane
co 50 kB. Przy czym oczywiście strumień UL i DL jest oddzielnie, tj.
każda sesja to minimum 100 kB. Po przekroczeniu 5 MB (czy raczej: 100
porcji po 50 kB) jest ten plus co do Tak-Taka BEZ w/w usługi, że
naliczane jest nadal co 50 kB, nie zaś co 500. Fakt, że już w praktyce
drożej niż bez tej usługi... A pikanterii dodaje fakt, iż poza
telefonem (płatnym 2,44 zł) do BOK-u, nie ma innej możliwości
sprawdzić, ile paczek po 50 kB nam do wykorzystania pozostało.
Normalnie, Mongolia.

Marsjanin

to jabster.pl
On 6 Maj, 16:07, Marsjanin <Marsjanin...@gmail.com> wrote:

> A pikanterii dodaje fakt, iż poza
> telefonem (płatnym 2,44 zł) do BOK-u, nie ma innej możliwości
> sprawdzić, ile paczek po 50 kB nam do wykorzystania pozostało.

Przypomniałem sobie, iż można to też darmowo sprawdzić korespondując z
BOK poprzez e-mail. Niemniej taka informacja jest potrzebna od razu,
nie zaś po kilku godzinach lub nawet dniach.

Marsjanin

to jabster.pl
On 6 Maj, 14:29, Claudec <claud...@gmail.com> wrote:

> Ja korzystam z bombusa z wlaczona kompersja danych, zeby ona dziala
> trzeba sciagnac specjalna wersje z "Zlib".

O, dzięki za info. Właśnie postanowiłem się zupdate'ować z nowym
Bombusem, a z racji bardzo małej pamięci pokładowej wybrałem
najmniejszą wersję... bez zlib'a.

Claudec

to jabster.pl
Przecież ta biblioteka zlib właśnie służy do kompresowania danych...

Kuba Gauza

to jabs...@googlegroups.com
2009/5/6 bojan <bojan...@gmail.com>:

Ja jeżeli obawiam naliczania kolejnego "pakietu" (no tej paczki
opłacanej) to włączam w tel opcję podtrzymywania sesji (?) nie
pamiętam jak to się nazywa, ale potem cały czas mam ikonę połączenia
gprs/edge i niezależnie ile razy jabster/cokolwiek mnie ozłączy, to
dalej korzystam z tej samej sesji. Nieraz to wyłączam bo mi ikona
zasłania kawałek ekranu w ReadManiac ;) przy fullscreanie - no ale to
urok tego niedrogiego modelu z małym wyświetlaczem.

A problem złodziejskich operatorów to głupi problem, bo dla mnie ceny,
sposób naliczania połączeń z internetem, i czy jest to wliczone a
abomanemt jest kluczowy przy wyborze operatora. Ja to mam w
abonamencie (za 30zł) i jakoś nawet go nie przekaraczam zazwyczaj
mimo częstego korzystania z xmpp i z gmaila, a nieraz nawet nieraz
gmaps i OperyMini. Choć jestem świadom, że mało jest takich fajnych
ofert, a ta moja taryfa jest już niedostępna ! (głupi operatorzy ;] )

marmez
"Wspaniałą rzeczą było odkrycie Ameryki, lecz jeszcze wspanialszą
byłoby nieodkrycie jej." Ma... - http://jogger.marmez.net

aga...@googlemail.com

to jabster.pl
Czy można dostać jakieś info, jak długo te serwery będą jeszcze
padały? Nie, żebym narzekała, ale naprawdę irytuje to , że kilka/
naście razy dziennie padają wszystkie. Nie dawno zmieniłam serwer na
jabstera i byłam zadowolona, nie uśmiecha mi się znowu zmieniać i
kolejny raz prosić kilkadziesiąt osób o ponowną autoryzację.
Pozdrawiam
Aga