[TP S.A] Problemy z dostępem do serwera, tymaczasowe rozwiązanie.

4 wyświetlenia

"Michał (JabLuszko) Karwowski"

nieprzeczytany,
30 cze 2008, 12:24:5130.06.2008
do jabs...@googlegroups.com

Jeśli masz problemy z dostępnością serwera Jabster.pl - częste
rozłączanie, długie logowanie, opóźnione wiadomości i korzystasz z łącza
TP S.A.
Neostrada, DSL czy po prostu Twój Dostawca Internetowy kupuje od nich
radzę skorzystac z specjalnie dla Was przygotowanego tunelu.
Należy tak ustawić swojego klienta, aby łaczył się do
host: rootnode.net
port: 5222

W Psi wygląda to tak.
http://jabluszko.org/XMPP/proxy_jabster.pl.jpg

*Uwaga*
Administracja Jabster.pl nie ma nic wspólnego z danym tunelem.
Problemy z połączeniem są po stronie TP S.A. i ekipa Jabster.pl nie ma
na nie wpływu.
Korzystacie z niego na własną odpowiedzialność.
Tunel może zostać w każdej chwili wyłaczony, jeśli okaże się, że jest
używany do innych celów niż zostalo to założone.
Także z innych powodów - typu awaria maszyny czy coś ;) [nie
spodziewane, ale zawsze :P ]

*Uwaga2*
Ja tam mam pełne zaufanie do administracji Rootnode.net i nie boje się o
swoje dane - są one bezpieczne.
Korzystam z niego codziennie i zawsze.

Pozdrawiam,
JabLuszko

onl...@gmail.com

nieprzeczytany,
17 lip 2008, 10:45:5317.07.2008
do jabster.pl
Chciałbym zaznaczyć, że powyższe problemy z łączem od TP jakoś się
same rozwiązały. Ja już od jakiegoś czasu korzystam z normalnego
połączenia (bez proxy) i nie stwierdziłem żadnych niedogodności :)

Marsjanin

nieprzeczytany,
17 lip 2008, 14:13:4617.07.2008
do jabster.pl
On 17 Lip, 16:45, only...@gmail.com wrote:
> Ja już od jakiegoś czasu korzystam z normalnego
> połączenia (bez proxy) i nie stwierdziłem żadnych niedogodności :)

"Mi" właśnie padła proteza na Rootnode, więc połączyłem się
bezpośrednio.
Nadal występuja lagi. :-(

janek.pl

nieprzeczytany,
17 lip 2008, 14:28:3017.07.2008
do jabs...@googlegroups.com

Samo jakoś się nic nie rozwiązało, nadal jest jak było wcześniej a na
dodatek to nie działa tunel na Rootnode :/

Czy teraz jest jakieś ograniczenie na jabsterze do połączenia się
tylko z jednym kontem? Drugie konto na jabster.pl, na tym samym
kliencie (PSI) nie chce mi się połączyć.

--
janek.pl
http://blog.4jg.eu

"Michał (JabLuszko) Karwowski"

nieprzeczytany,
17 lip 2008, 14:51:2117.07.2008
do jabs...@googlegroups.com
Ograniczenia żadnego nie ma, możesz mieć uruchomione tyle kont.. ile Ci
się podoba, jednak prosimy nie przesadzać :)

Ponieważ i tak TP S.A. działa fatalnie, to bym się nie zdziwił... kiedy
pierwsze zalogowane konto zajmuje wszystkie wolne zasoby i reszta
(czytaj kolejne) ma tak niski priorytet... że możesz zapomnieć :)

Michał (JabLuszko) Karwowski

http://jabluszko.org
xmpp://jabl...@jabster.pl

"Michał (JabLuszko) Karwowski"

nieprzeczytany,
17 lip 2008, 14:56:5917.07.2008
do jabs...@googlegroups.com
Marsjanin wrote:
> "Mi" właśnie padła proteza na Rootnode, więc połączyłem się
> bezpośrednio.

Zaraz spróbuję się dowiedzieć co się stało. Może to skutki
poniedziałkowych zawirowań z DNS'ami, ale bardzo wolno by się
rozpropagowywały.

onl...@gmail.com

nieprzeczytany,
18 lip 2008, 04:56:2618.07.2008
do jabster.pl
On 17 Lip, 20:51, "Michał (JabLuszko) Karwowski"
<jabs...@jabluszko.org> wrote:
> Ponieważ i tak TP S.A. działa fatalnie, to bym się nie zdziwił...

To nie TP S.A. działa fatalnie, a co najwyżej łącze TP S.A. <---> Aster

"Michał (JabLuszko) Karwowski"

nieprzeczytany,
18 lip 2008, 05:19:4118.07.2008
do jabs...@googlegroups.com
onl...@gmail.com wrote:
> To nie TP S.A. działa fatalnie, a co najwyżej łącze TP S.A. <---> Aster

Masz rację! Jeśli problem leży na łączu TP S.A. <---> Aster w sieci
szkieletowej TP S.A. to to jest wina łącza, nie TP S.A.

onl...@gmail.com

nieprzeczytany,
18 lip 2008, 06:39:2418.07.2008
do jabster.pl
> Masz rację! Jeśli problem leży na łączu TP S.A. <---> Aster w sieci
> szkieletowej TP S.A. to to jest wina łącza, nie TP S.A.

Zbyszek wcześniej wspominał, że Aster nie ma bezpośredniego połączenia
z TP, ale przez sieć ATMAN i to równie dobrze oni mogą przycinać ruch
tranzytowy pomiędzy TP <---> ATMAN <---> Aster

Bartosz Sokolowski

nieprzeczytany,
18 lip 2008, 08:28:4218.07.2008
do jabs...@googlegroups.com
Czesc,

2008/7/17 "Michał (JabLuszko) Karwowski" <jab...@jabluszko.org>:

Marsjanin wrote:
[...]

Wczoraj przez cale popoludnie i wieczor i noc (mniej wiecej od 14 do 3 rano, kiedy wylaczylem komputer) nie moglem polaczyc sie z jabsterem. Nie dzialaly tez strony z domeny jabster.pl. Nie korzystam z lacz TP. Lacze sie z zagranicy. Probowalem z kilku lokalizacji na roznych shellach i nic. Probowalem tez recznie podawac server (213.134.161.163), co dawniej dzialalo, ale nie w tym przypadku. Rootnode tez nie pomagal. Dopiero dzis rano w pracy jabster znowu zadzialal. Wedlug statystyk, ktore tez dopiero dzis rano udalo sie otworzyc, wszystko dzialalo poprawnie.
Czy ktos mial podobny problem? Co moglo byc przyczyna tego, ze nie moglem sie zalogowac?

Pozdrawiam,
Bartosz

Wojtek Bronisz

nieprzeczytany,
18 lip 2008, 11:23:2818.07.2008
do jabs...@googlegroups.com
hej

a to dziwne, bo ja jestem w 'wakacje' w domu i mam nerwostradę i obecnie nie mogę narzekać nic a nic na połączenie z Jabsterem...
a wczoraj też nie zauważam żebym jakoś miał problemu...

Dnia piątek, 18 lipca 2008, Bartosz Sokolowski napisał:
> Czesc,

AFF...@gmail.com

nieprzeczytany,
18 lip 2008, 15:29:4218.07.2008
do jabster.pl
Też tak miałem ostatnio. Sprawdzałeś może, czy Slimster działa? Bo ja
nie mogłem połączyć się z domu (używam JAJCa), ale Slimster działał.
Pozdrawiam,
Afish

Bartosz Sokolowski

nieprzeczytany,
18 lip 2008, 16:16:4318.07.2008
do jabs...@googlegroups.com

  Sprawdzałeś może, czy Slimster działa?

no tak, zapomnialem dodac. Slimster tez nie chodzil.

Bartosz

janek.pl

nieprzeczytany,
18 lip 2008, 16:29:5518.07.2008
do jabs...@googlegroups.com
2008/7/18 Bartosz Sokolowski <bart...@gmail.com>:

> no tak, zapomnialem dodac. Slimster tez nie chodzil.

Na razie nie ma co zbytnio kombinować, rootnode wrócił do łask.

Sebastian Świerczyna

nieprzeczytany,
19 lip 2008, 03:46:1219.07.2008
do jabs...@googlegroups.com

W dniu 18 lipca 2008 21:29 użytkownik aff...@gmail.com <AFF...@gmail.com> napisał:

Też tak miałem ostatnio.

Staraj się cytować wypowiedź do której się odnosisz.

Sprawdzałeś może, czy Slimster działa?

Slimster wymienia z Twoim komputerem zupełnie inne dane niż komunikator uruchomiony na Twoim komputerze.
Komunikator  (np Psi,  Jajc) przesyła do serwera dane xmpp.
W drugim przypadku Twoja przeglądarka przesyła do (z) slimster.org tylko Ajax, natomiast połączenie XMPP jest pomiędzy serwerem na którym jest uruchomiony slimster a serwerem jabber.
Choć zarówno slimster jak i jabster leżą w tej samej sieci (Aster) i jeśli faktycznie jest problem pomiędzy TP<->Aster to działanie obu może być zakłócone (choć może okazać się że te dwa protokoły zakłócane są w różnym stopniu)

Pozdrawiam, Sebastian
Odpowiedz wszystkim
Odpowiedz autorowi
Przekaż