پایان نامه کارشناسی ارشد

صابر

to iran-agile...@googlegroups.com
سلام
دانشجوی کارشناسی ارشد نرم افزار هستم
می خوام پیرامون موضوعات اجایل پایان نامه بنویسم
لطفا در انتخاب موضوع بهم کمک کنید و موضوع پیشنهاد بدین
از محبت شما خیلی ممنونم
صابر

Alix Moghdam

to iran-agile...@googlegroups.com, iran-agile...@googlegroups.com
سلام
تجربه من نشون ميده اجايل حوزه مناسبي براي  تحقيق اكادميك نيست و بيشتر تحقيق هايي كه من ديدم بي فايده و بي حاصل بودن

پيشنهاد نميكنم براي پايان نامه كارشناسي ارشد روي اين موضوع كار كنين

بخصوص كه در صنعت نرم افزار ايران تجربيات موفق زياد نيست كه بشه بررسي شون كرد

Sent from Mailbox

--

---

Hamidreza Motaghian

to iran-agile...@googlegroups.com
سلام
به نظر من، ما در حوزه اجایل به شدت نیازمند تولید محتوای خوب هستیم. شما مقالات ISI رو اگر ببینید در حوزه چابک مقالات زیادی است که بررسی اونها میتونه به شما در انتخاب موضوع کمک کنه. ضمن اینکه پایان نامه میتونه درباره ایران نباشه. البته نظر استادتون مهم است در این باره نه نظر من.
موفق باشید.
--

Regards,
H.R.Motaghian

 PSPO | CSM | MCP

elham soltani

to iran-agile...@googlegroups.com
سلام
شاید همین علل موفقیت و عدم موفقیت پروژه های انجام شده توسط اجایل بتونه موضوع خوبی باشه..

Taghi Javdani

to iran-agile...@googlegroups.com
سلام
بر خلاف نظر یکی از دوستان زمینه تحقیقاتی اجایل بسیار مستعد و با اهمیت است. نگاهی به مقالات برتر حوزه نرم افزار در 5 ساله گذشته نشان میدهد که همواره در بهترین ژورنالهای این حوزه حداقل 25 درصد در زمینه اجایل بوده است که این نشان دهنده مستعد بودن زمینه های تحقیقی در این زمینه است. پس به راحتی نمیتونیم ادعا کنیم که تحقیقات در این حوزه به درد نخور هستند. به قول ابوسعید ابوالخیر: اسلام به ذات خود ندارد عیبی   هر عیب که هست از مسلمانی ماست.

به هر روی، به قول جناب متقیان مقالات خوب را میتوان مرور کرد و ایده گرفت و از آنها به عنوان پایه اولیه کمک گرفت. نکته مهم در این است که توجه به ماهیت اجایل روشهای تحقیق کمی، چندان در این زمینه موفق نیستند و باید روشهای تحقیق کیفی مورد توجه واقع شوند. این همان جایگاهی است که علوم مهندسی در آن ضعیف هستند.

انتخاب موضوع در هر زمینه (منجمله اجایل) نیازمند طی یک فرایند منطقی است و نمیتوان یک باره یک موضوع را پیشنهاد داد. در این فرایند بک گراند علمی دانشجو/محقق، اهداف تحقیق، بازه زمانی تحقیق و ... برخی از این مواردند.

در حال حاضر اینجانب در حال تحقیق در بخش های مختلف چابکی با دانشجویانم ( بیش از 10 دانشجوی ارشد و دکتری) هستیم. انشالله زمینه تحقیقات اجایل در کشور نیز مانند خارج از کشور فراهم شود.

Behrad Zari

to iran-agile...@googlegroups.com
اگر به صفحه دکتر رامان رامسین در دانشگاه شریف یه نگاه بندازید موضوعات زیادی در همین زمینه انجام دادن که می تونید ایده بگیرید ازشون.
موضوع خود من ایجاد یک هسته چابک قایل گسترش بود که شبیه چرخه حیات اسکات امبلر برای متد های سنگین یه هسته قابل اجرا برای چابک ها میخواست در بیاره که اون چرخه حیات تولید نرم افزار رو بپوشونه چون هر اجایلی یک جاش رو نداره....

Bob Far

to iran-agile...@googlegroups.com

من جاتون بودم رو علل عدم موفقیت پروژه های مبتنی بر اجایل کار میکردم

amin mousavi hasab

to iran-agile...@googlegroups.com
سلام

موضوع جالب و دشواری می تونه باشه، امیدوارم این مقاله به کارتون بیاد.

http://behaviorsciences.com/3056/an-overview-of-applying-cloud-computing-in-addressing-agile-global-software-development-challenges/

موفق باشید
موسوی

Alix Moghdam

to iran-agile...@googlegroups.com, iran-agile...@googlegroups.com
سلام دوستان
نظري كه من دادم براساس تحقيق هايي بود كه ديده بودم و خيلي هاشون رو در همين گروه ديدم. غالبا يك موضوع كليشه اي مثل دلايل موفقيت و شكست پروژه ها يا چيزي شبيه اين انتخاب ميشه و بعد يك فرم نظر سنجي كه در اون تعدادي دليل ذكر شده و سراخر هم براساس نظرات جمع اوري شده نتيجه گيري ميشه. شايد تحقيقات مفيد و كاربردي هم شده كه من ازشون بيخبرم. ولي به دليل ماهيت تجربه گراي اجايل و وابسته بودن شرايط موفقيت در پياده سازي به افراد و مشخصات خاص هر سازمان، اصولا تحقيقاتي كه سعي ميكنن نسخه هاي كلي بپيچن يا متدها رو گسترش بدن تا حدودي از روح بيانيه چابك دور هستند و تنه به متدولوژي ها و ديدگاه سنتي مهندسي ترم افزار ميزنند. حتي اين مشكل رو در كتاب مرجع مهندسي نرم افزار هم ميبينيم، يعني نگاه سنتي به روش هاي چابك و سعي در كلاسه بندي اكادميك اونها

Sent from Mailbox

Hadi Nikouie

to iran-agile...@googlegroups.com
 با سلام

عدم انتخاب موضوع مناسب یکی از دلایل مفید نبودن کارهای آکادمیک در این زمینه است. اگر هدف کار تحقیق و پایان نامه رو حل یک مشکل و مسئله بدونیم، موضوع باید از یک سوال شروع شود. از یک مشکل.
اگر قراره مشکلی حل کنیم، اول باید مشکل رو پیدا کنیم. شروع از یک سوال یا مشکل نقطه شروع خواهد یود.

mohsen momeni

to iran-agile...@googlegroups.com
سلام،
تقریبا همه ی ما تو اجرای چابکی مشکلاتی داریم و واقعا به تحقیق‌هایی که پاسخگوی مشکلات ما باشن نیاز داریم. ولی اغلب تحقیقاتی که انجام میشه، با عرض پوزش از همه‌ی دانشگاهی‌ها به شکل «از سر خود باز کنی» انجام میشه. معمولاً هیچ استاد دانشگاهی راضی نمیشه تحقیقش کمک حال یک یا چند شرکت کامپیوتری باشه.
تعداد زیادی پروژه به سرانجام نمیرسن.محصولات نرم افزاری زیادی هستن که بد تولید میشن. اسمش اینه که روش چابکه ولی عملا سردرگمی زیاد هست. شرکت های زیادی هستن که بعد از انجام چن تا پروژه چابکی خودشون رو از دست میدن و مدام توی گذشته دست و پا میزنن. خب همه‌ی اینا میتونه موضوع نحقیق های مفید باشه. مطالعه ی موردی هر یک از این ها میتونه موضوع خوبی برای تحقیق باشه. تحقیقی که به کمک ما بیاد و به شناسایی ریشه‌ی این مشکلات کمک کنه. ولی چند درصد از این همه تحقیق که تا حالا انجام شده واقعا کمک حال ماست.
اگر یه تحقیق بخواد مشکل واقعی رو حل کنه، خیلی پیچیده است و انجامش حوصله‌ی زیادی میخاد. باید مشکل رو از نزدیک لمس کرد و براش راه حل پیدا کرد. در این راه از روش‌های آکادمیک باید بهره گرفت.

سـ ـهیل

to Agile Community, Iran

البته سخنم کلی است ولی در پاسخ به جناب آقای صابر عرض می‌کنم،

به نظرم پیچش و نرمش نچندان قهرمانانه تحقیقات در فضای دانشگاهی به سمت تحلیل تجربیات موفق/ناموفق یا Case Study تبدیل به یک‌جور سندروم شده. سندرومی خطرناک که متأسفانه در خیلی از موارد حتی ارزش جوهر و کاغذ مصرفی را هم نداشته‌اند.

تا دانشجویی دست‌به‌قلم شده و بالای برگه می‌نویسد "تحقیق چابک" ، در جستجوی تجربیات موفق و ناموفق در اطراف خود می‌گردد تا درنهایت همان‌گونه که آقای مقدم گفت، یک چارت نامفهوم و بدردنخور از واقعیتی که همه آن را می‌دانند و چیز پنهانی نیست ارائه دهند. (اصطلاح چشم‌بسته غیب گفتن، اصطلاح مناسبی است J )

اگر سیر تحول چابک در کشورهای دیگر را پایش کنید، نه لزوماً کشورهای پیشرفته، همین کشورهای اطراف مثل ترکیه، لبنان، مالزی و ...، مشاهده خواهید کرد که تحقیق‌های اولیه به‌شدت بر روی تئوری چابک متمرکز بودند.

به نظرم اگر بخواهید به جامعه چابک کشور و صنعت نرم‌افزار کمک کنید، موضوعات تئوریک دنیای چابک را مدنظر قرار دهید.

بیشتر شکست‌ها در جامعه نرم‌افزار براثر عدم آشنایی بر اصول تئوری است. همین‌طور اگر پیش برود هرگز به تجربیات موفقی نخواهیم رسید، چون تحقیقات ما از ریشه شروع نمی‌شوند. بنابراین ایرانی بدون یک تجربه موفق در انتظارمان است. اشاره به مفهوم Zero Point Sprint در صورت رعایت نکردن DoD اشاره طنز و با مسمائی ست J

ما (منظور برآیند جامعه فعال نرم‌افزاری است) هنوز خوب نمی‌دانیم چابک از کجا سرچشمه گرفت، روح آن چیست، انسان‌محوری در چابک چیست، فرهنگ چابک چه می‌گوید، آلرژی چابک چیست، اصولاً چابک در مقابل چه افکاری ظهور و بروز کرد. دانستن دویست سیصد نفر کافی نیست، باید هزاران نفر بداند تا موتور چابک حرکت کند.

فکر می‌کنم رسالت جامعه دانشگاهی نرم‌افزار، شناساندن هرچه بیشتر مفاهیم تئوری ست، تئوری که بومی‌شده باشد، وگرنه کتاب‌ها و مقالات غیربومی چه‌بسا فراوان‌اند. رپورتاژ عملی را به بازار تولید و ژورنالیست‌ها بسپارید.

اینکه یک فرد مغرور و پرانگیزه ایرانی و تازه فارغ‌التحصیل شده با ذهنی مملو از آموخته‌های سنتی، چگونه می‌تواند چابک بودن را تمرین کند؟  چگونه می‌تواند تن به بازی در حین کار دهد و احساس بیهودگی نکند. چگونه ذره‌ذره ساختن را بپذیرد، همه ریشه در فهم تئوری دارد. حفظی نمی‌شود امتحان پس داد.

مسیر رسیدن به چابک در ایران، هضم و یا "سنتز کردن" تئوری چابک در مغز جامعه ایرانی است.

موفق و چابک باشید

سهیل صمدزاده