ipw 3945

SZALAI Karoly

halijot,

van egy olyan problemam, hogy a fenti beepitett wifi kartyaval
nem tokeletes a net.
a jelenseg: boot, csatlakozom, a 2Mbites internetes vonalat
tokeletesen ki tudom hasznalni, majd par perc mulva leesik a
sebesseg 100kB kozelebe, es nem is mozdul onnan. ami gyanus, hogy
a signal level es a noise level kozel azonos (1dBm elteres).
beraktam egy kulso kartyat, azzal van kb 23-25dBm elteres, es az
jol is megy.

talalkozott valaki mar ilyennel?
windows alatt meg nem neztem, de mindjart kiprobalom.
--
CZW

SZALAI Karoly

On Sun, Jan 28, 2007 at 10:06:31AM +0100, SZALAI Karoly wrote:
> talalkozott valaki mar ilyennel?
> windows alatt meg nem neztem, de mindjart kiprobalom.

windows alatt is full gazon megy a kartya. a driver az ubuntu
edgy alatt levo kernel es a hozza tartozo driver (mindjart
visszabootolok, es megnezem a verzioszamot, csak meg egy kicsit
tesztelem win alatt)

BERES Laszlo

SZALAI Karoly írta:

> tokeletesen ki tudom hasznalni, majd par perc mulva leesik a
> sebesseg 100kB kozelebe, es nem is mozdul onnan. ami gyanus, hogy

Hasonlót ipw2100 alatt láttam még régen, ott az APM/ACPI (már nem
emlékszem, melyik) okozta, amikor levette a proci frekvenciáját, leesett
a wlan sebessége is.

--
Dr. Szöszi
http://silver.rulez.org

SZALAI Karoly

On Sun, Jan 28, 2007 at 10:45:30AM +0100, BERES Laszlo wrote:
> Hasonlót ipw2100 alatt láttam még régen, ott az APM/ACPI (már nem
> emlékszem, melyik) okozta, amikor levette a proci frekvenciáját, leesett
> a wlan sebessége is.

gyanus, nekem most ondemand volt a cpu, es persze a
legalacsonyabbon allt. felraktam maxra, de a sebesseg nem nott...
--
CZW

SZALAI Karoly

On Sun, Jan 28, 2007 at 12:35:43PM +0100, SZALAI Karoly wrote:
> gyanus, nekem most ondemand volt a cpu, es persze a
> legalacsonyabbon allt. felraktam maxra, de a sebesseg nem nott...

letojom a bal bokam.
ha be van kapcsolva a masik laptop, akkor tudok letolteni full
savszellel. ha kikapcsolom, nagyjabol azonnal leesik a tempo.

valaki latott mar ilyet?

Marton Ferenc

BERES Laszlo <sil...@silver.rulez.org> wrote:

> Hasonlót ipw2100 alatt láttam még régen, ott az APM/ACPI (már nem
> emlékszem, melyik) okozta, amikor levette a proci frekvenciáját, leesett
> a wlan sebessége is.

levette a _frekvenciajat_???:)

Sandor SZAKACS-VASS

SZALAI Karoly wrote:
> letojom a bal bokam.

Csak nyugodtan :)

> ha be van kapcsolva a masik laptop, akkor tudok letolteni full
> savszellel. ha kikapcsolom, nagyjabol azonnal leesik a tempo.
>
> valaki latott mar ilyet?

Nem, de igy viszont logikusnak tunik hogy az access point szundikalni
kezd egy ido utan ha nem szol neki senki kliens hogy szukseg van ra. A
$subject kartya ezek szerint nem szol (legalabbis az altalad hasznalt
driverrel), igy par perc mulva az AP nyugovora ter => lezuhan a
sebesseg. Az elso levelben emlitett kulso kartya ebren tudja tartani az
APt, illetve ha egy masik laptop is van akkor az is ebren tartja, igy
ilyenkor a $subject kartya is jol tud letolteni.

Mindez csak spekulacio, de illeszkedik a leirtakra :)

--
Udv, Sandor

SZALAI Karoly

On Sun, Jan 28, 2007 at 05:06:55PM +0100, Sandor SZAKACS-VASS wrote:
> Nem, de igy viszont logikusnak tunik hogy az access point szundikalni
> kezd egy ido utan ha nem szol neki senki kliens hogy szukseg van ra. A
> $subject kartya ezek szerint nem szol (legalabbis az altalad hasznalt

viccelsz? en nem ertek az ap-hez, de az, hogy letoltok, az nem
eleg szolas neki, hogy kollene?
--
CZW

SZALAI Karoly

On Sun, Jan 28, 2007 at 02:38:01PM +0000, Marton Ferenc wrote:
> levette a _frekvenciajat_???:)

igen. tudod, gigaherz meg ilyenek. az van a procinak.

--
CZW

Sandor SZAKACS-VASS

SZALAI Karoly wrote:

> viccelsz? en nem ertek az ap-hez, de az, hogy letoltok, az nem
> eleg szolas neki, hogy kollene?

Tudom en? En sem ertek, de varom egyeb magyarazatodat :)

Az meg hogy a hasznalat mire eleg, jo pelda hogy a pocket pc-men a wifi
hasznalhatatlan ha automatikusra allitom az energiatakarekossagat. Par
csomag megy ide-oda, de meg annyira sem eleg hogy ip-cimet kerjen, a
csomagon 99%a elveszik.

Szoval attol hogy te a valosagban hasznalod meg nem biztos hogy a cucc
(esetemben a kartya, esetedben az AP) is tenyleg ugy gondolja hogy
hasznalod.

--
Udv, Sandor

BERES Laszlo

SZALAI Karoly írta:

> igen. tudod, gigaherz meg ilyenek. az van a procinak.

Gondolom a pongyola megfogalmazás miatt akadt ki ;)