wcülőke

Tomka Gergely

Kedves Mindentudás Listája!

Szeretnék olyan wcülőkét vásárolni, ahol a zsanér a lehető legkevesebb
alkatrészből áll, és a lehető legkevesebb műanyag alkatrészt tartalmazza.

Amit mostanság látok obiban, praktikerben, ikeában, ott a wcre
csavarozandó rész vékony fémdarabokból áll, amit egy csavar tart össze, ,
a zsanér tengelye műanyag, és az ülőkéhez két csavar rögzíti, ami igen
hamar megadja magát. Kellenek ehhez presze Speciális körülmények, de
ezeket szállítom, mint az közismert.

Hol érdemes keresni erőteljesebbet? Lehetőleg metróval, villamossal
elérhető lokációt kérnék, de annyira elegem van ezekből a papírülőkékből,
hogy akár falura is elmegyek, ha muszáj :)

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Pápai Balázs

Tomka Gergely írta:

> [...]
> elérhető lokációt kérnék, de annyira elegem van ezekből a papírülőkékből,
> hogy akár falura is elmegyek, ha muszáj :)

Rengeteg helyen kapni manapság wcülőkét, a pár ezer forintostól a súlyosan
drágákig. A magam részéről jobb szeretem a műanyagot, mert bizonyos fa
ülőkék kényelmetlenek, és nehéz egy áruházban kipróbálni, főleg ha falra
vannak szerelve.
Ha elmész akármelyik barkácsáruházba, pl Brico, Praktiker, Obi,
milliószámra fogsz találni ilyet, de előkelő fürdőszoba szalonokban is
találhatsz, akár színaranyból is talán.. :-)

Tomka Gergely

On Wed, 5 May 2010, Pápai Balázs wrote:

> [...]
> milliószámra fogsz találni ilyet, de előkelő fürdőszoba szalonokban is
> találhatsz, akár színaranyból is talán.. :-)

Voltam. Mindegyik gyenge és esendő.

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Tomka Gergely

On Wed, 5 May 2010, András Csányi wrote:

> Egy asztalos a megfelelő instrukciókkal ellátva?

Szerez megfelelő zsanért? Muti ezt az asztalost, felhívom.

András Csányi

> Voltam. Mindegyik gyenge és esendő.

Egy asztalos a megfelelő instrukciókkal ellátva?

--
- -
-- Csanyi Andras -- http://sayusi.hu -- Sayusi Ando

Marton Ferenc

Tomka Gergely <ger...@tomka.hu> wrote:
> Hol érdemes keresni er?teljesebbet? Lehet?leg metróval, villamossal
> elérhet? lokációt kérnék, de annyira elegem van ezekb?l a papírül?kékb?l,

> hogy akár falura is elmegyek, ha muszáj :)

most vettem a baumaxban sima feher mdf alapu uloket 3e jomagyar
forintert. fem zsanerjai vannak.
10e kornyeken mar vehetsz mintasat, vicceset stb.
jo ha tudod hogy ezek a mufa dolgok nem birjak a vizet, ergo ha vizes a
wc-d vagy racsopog a viz vagy valahonnan rafolyik akkor azonnal le kell
toroni. ha ez nem lehetseges akkor nagyon gyorsan felholyagosodik es
szarra megy es ronda lesz az uloked.

nekem muanyag ulokem van femzsanerral, ezt adtak gyarilag melle, de
rauletm a fedelere oszt eltorott. ki fogom csereltetni oszt kesz.

Tomka Gergely

On Wed, 5 May 2010, Marton Ferenc wrote:

> most vettem a baumaxban sima feher mdf alapu uloket 3e jomagyar
> forintert. fem zsanerjai vannak.

Kis korong, kis cső, csavarral összeerősítve?

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Marton Ferenc

Tomka Gergely <ger...@tomka.hu> wrote:

> Kis korong, kis cs?, csavarral összeer?sítve?

mind fem. meghuzod jol esetleg ratekersz egy ellenanyat feszere huzva es
a budos eletben nem lazul meg.

Marton Ferenc

> Voltam. Mindegyik gyenge és esend?.

tudod ha nehez vagy es nagy az uleped, akkor ne izegjel mozogjal annyit,
hanem koncentralj a materiara. minel nehezebb minel nagyobb uileppel
annal inkabb. a lanyom a muanyag uloken tancolhatna akkor se torhetne
el.

Tomka Gergely

On Wed, 5 May 2010, Erdelyi Gabor wrote:

> [...]
> az uloke osszes kis tavtartoja. Magyarul: a zsaner akkor tart csak
> teged, ha lesporoltak a fele tavtartot, vagy ha szarul szerelted fel.
>
> A helyedben en nem eros zsanerut keresnek, hanem olyat, ami sok
> helyen tud feltamaszkodni. Aztan ha felszereled, akkor ellenorizd,
> hogy ezek a helyek tenyleg erintkeznek-e es hogy egyszerre teszik-e
> ezt.
>
> Megneztem, itthon az uloken 4 felszamaszkodasi pont van es a zsaner
> muanyag. Oldalra persze ne feszkelodjon az ember az ilyenen, mert
> azt tuti, hogy nem birna, de a zsanert nem terheli az ember sulya

Eddig három fölösleges válasz volt, köszönöm mindenkinek, jók vagytok :)

Erdelyi Gabor

> [...]

muanyag. Oldalra persze ne feszkelodjon az ember az ilyenen, mert
azt tuti, hogy nem birna, de a zsanert nem terheli az ember sulya

Udv:
Erdelyi Gabor

András Csányi

2010/5/5 Erdelyi Gabor <erde...@host.epgep.bme.hu>:

> [...]
> muanyag. Oldalra persze ne feszkelodjon az ember az ilyenen, mert
> azt tuti, hogy nem birna, de a zsanert nem terheli az ember sulya

Én se akarok okosabb lenni, mint amit a szerepem megkíván, de a
fentieket nagyon helytállónak érzem. :)

--
- -

Tomka Gergely

> mind fem. meghuzod jol esetleg ratekersz egy ellenanyat feszere huzva es
> a budos eletben nem lazul meg.

Persze hogy nem lazul meg, elgörbül :)

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Tomka Gergely

> Én se akarok okosabb lenni, mint amit a szerepem megkíván, de a
> fentieket nagyon helytállónak érzem. :)

Nagyon szépen köszönöm, hogy megtanítotok wcn ülni :) Egyszer majd csak
válaszol valaki értelmesen is, vannak itt építkezők :)

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Marton Ferenc

Tomka Gergely <ger...@tomka.hu> wrote:

> Kis korong, kis cs?, csavarral összeer?sítve?

http://bolthely.hu/pappszerelveny/lista/46f8fe5d83ae9_Muanyag_femzsaneros_WC_tetok

ilyen volt, itt kampo van amire ramegy az uloke es a fedel. a szoknya
rogzitve van es a menetes szar onnantol meg le jo hosszan, muanyag
polisztirol csavar van hozza, az is massziv. szoval itt a femszar es a
kampo egyben van nem tudnak szetesni.
nekem a fedele torott el mert raultem, nyilvan az uolke kibir, de a
fedelen nem szabad tancolni.

Sandor Gabor

Tomka Gergely <ger...@tomka.hu> irta:

> [...]
> elérhető lokációt kérnék, de annyira elegem van ezekből a papírülőkékből,
> hogy akár falura is elmegyek, ha muszáj :)

Bármely nagy barkácsáruházban bármely rétegelt (fa)lemezből készített
megfelelő lehet. A zsanér vagy zongorapánt, vagy valami hagyományos fém
zsanér, a rögzítés meg kapupánt csavar...

Megj: úgy egy éve cseréltünk kagylót, emrt a régi megrepedt valahogy.
MEgvettük, hazavittük, felszereltem, majd egy hét múlva eltört az ülőke
rögzítője, ami egyben a zsanér is.
Biztos gagyi volt, mert a lehető legolcsóbbat vettük meg, nosza irány egy
másik, masszívabb darabért. Ez is eltört.
Miután az egész családot elküldtem a melegebb égtájakra, hogy miért nem
vigyáznak jobban, megvizsgáltam a tényállást.

Némi vizsgálódás után rájöttem, hogy a kagyló "deszkatartó" részének az
alja (ahol "át van fúrva" az ülőkét rögzítő két csavar számára), nem
merőleges a lyukak tengejéra, hanem valami érthetetlen meggondolásból
ferde. Úgy 8-10 fokkal eltér a merőlegestől. Ettől aztán a meghúzótt
műanyag csavar már meghúzás közben "elferdül" megreped és pár nap után
elenged...

Megoldás: két darab kúposra faragott dugó alulról a lyukakba, ezen
átvezetve a rögzítő csavar. A dugó befeszül a lyukba, az alsó síkja
merőleges a furat tengelyére és nem törik el semmi...

--
SaGa
SANDOR Gabor <sa...@t-online.hu> UIN: 179037437

András Csányi

> Nagyon szépen köszönöm, hogy megtanítotok wcn ülni :) Egyszer majd csak
> válaszol valaki értelmesen is, vannak itt építkezők :)

Nem erről van szó. Amikor majdnem 140 kiló voltam alattam is tört el
pár... Tanulmányoztam az eseteket és arra jutottam amire Gábor is,
hogy a zsanér nem játszik komoly szerepet a dologban. A felfekvés
viszont igen... :)

--
- -
-- Csanyi Andras -- http://sayusi.hu -- Sayusi Ando
-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!".-- Cromwell

Tomka Gergely

Igen, én ezen már túl vagyok. Nem törik el alattam. Amit ki fogok próbálni
a következővel az a műanyag ütközők formára faragása lesz, de ettől
függetlenül szeretnék rendes, értelmes, monolit zsanért.

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Marton Ferenc

> Persze hogy nem lazul meg, elgörbül :)

gyanus vagy te nekem. szoval ezt ugy kell hasznalni, hogy uloke a
cseszere lehajt, gatya letol, raul, ujsagot olvas, elmelkedik. felall
kitorol es lecsukja a fedelet. igy hasznalod? nincs rajta sex, dance,
rsg. nincs pogozas meg birkozas sem.

András Csányi

> Igen, én ezen már túl vagyok. Nem törik el alattam. Amit ki fogok próbálni
> a következővel az a műanyag ütközők formára faragása lesz, de ettől
> függetlenül szeretnék rendes, értelmes, monolit zsanért.

Tudsz ám élni! Monilit zsanér és monolitikus kernel. :)

--
- -

Marton Ferenc

> Igen, én ezen már túl vagyok. Nem törik el alattam. Amit ki fogok próbálni

> a következ?vel az a m?anyag ütköz?k formára faragása lesz, de ett?l

> függetlenül szeretnék rendes, értelmes, monolit zsanért.

vegtelensegig mindenesetre nem erositheted meg, mert akkor nem a zsaner
hanem a csesze fog torni, az meg igencsak szar ugy.

Homonnai Mihaly

> [...]

> a zsanér tengelye m?anyag, és az ül?kéhez két csavar rögzíti, ami igen

> hamar megadja magát. Kellenek ehhez presze Speciális körülmények, de

nalunk azt a ket csavart mar 10. eve nyuzzuk. sot, a zsaner is eleg
massziv, azota sem lazult meg, sot, kicsit szorul is. valami normalis 4-5e
forintos obi-s uloke.

Marton Ferenc

Homonnai Mihaly <ho...@norb.rulez.org> wrote:
> nalunk azt a ket csavart mar 10. eve nyuzzuk. sot, a zsaner is eleg
> massziv, azota sem lazult meg, sot, kicsit szorul is. valami normalis 4-5e
> forintos obi-s uloke.

el kell hogy mondjam, azon az uloknek meg en is ficankoltam egy
idoben... kibirta azt is...

Gábriel Ákos

On Wed, 2010-05-05 at 10:22 +0200, Tomka Gergely wrote:

> Hol érdemes keresni erőteljesebbet? Lehetőleg metróval, villamossal
> elérhető lokációt kérnék, de annyira elegem van ezekből a papírülőkékből,
> hogy akár falura is elmegyek, ha muszáj :)

Valami rendesebb szaniterbolt. Grohe, Kludi ilyes.
Materiál center Hungárián esetleg.
Én anno obiban vettem fémzsanérosat amúgy, bár az meg nem bírta a
tisztítószert, megzöldült.

--
Üdvözlettel,
Gábriel Ákos

Csibra Gergo

Wednesday, May 5, 2010, 11:13:26 AM, Tomka Gergely wrote:

> Persze hogy nem lazul meg, elgörbül :)

Hogy megnyugodj az én csenevész testem alatt is elgörbült már egy.
Azóta egy ugyanúgy kinéző másik van, és ennek semmi baja.

--
Best regards,
Csibra Gergo mailto:ge...@csibra.hu