Zbog cega je HBO propao?

Gordan Ponjavic

to hrvatska-ud...@googlegroups.com
Nesto si mislim veceras o HBOu i sjetim se da je uvijek dobro izvuci pouku.

S obzirom da je ovo uistinu katastrofa od udruge (gore se udruge ne
mogu sjetiti :-)), pomislim da bismo mozda mogli nesto izvuci iz
negativnog primjera.

Isto tako mislim da se iz negativnog primjera cesto moze nauciti i
vise nego iz pozitivnog primjera.

Pa tako, zbog cega je HBO propao?

Rekao bih da je razlog prvenstveno u detalju da je Dubravka stvar u
startu prilicno lose vodila. Odlucila je "baciti mrezu", svima sve
obecati i reci da ce sve biti upravo onako kako svako pojedinacno
zamislja, a stvar je isfurala kroz netransparentno postavljanje vizije
u samom pocetku, te isfuravanjem Statuta "pro forme".

Nakon toga je po prirodi stvari doslo do trvljenja izmedju vizija i
opcenitih stavova, a Dubravkina ideja da HBO pretvori u jednu povrsnu
organizaciju koja ce pozirati okolo po pitanju svake teme za koju
netko osjeti shodnim nije dozivjela uspjeh.

Isto tako, Statut koji je u startu postavila kao "pro forme", da bi se
poslje postavila da ima stvarnu vaznost (i kroz podrsku izabranih
Ostrica i Zvoneta kojima je pasala funkcija sta god funkcija realno da
znacila) postavio je dodatni prostor razdora.

Tako Zvone koji je izabran pro forme, poceo je brijat da je El
Presidente i da ono sto on zamisli ima dovoljan legitimimitet da bude
ostvareno. Na temelju Statuta koji nije prosao delibaraciju i koji
nije realno postavljao temelj legitimiteta.

I sada, mozemo zakljuciti da su obje kardinalne greske uistinu
uzrokovane Dubravkinim pogresnim odlukama.

Nakon sto je Udrgua prolazila krizu identitetai problema izmedju
formalnog i neformalnog, nastaje jos jedan problem ciji sam osobno
jedan od jacih protagonista.

Jedan od jacih sam zagovaraca drukcijeg, fokusiranog pristupa, no
nitko nema volje niti mudrosti da ukoliko nismo zadovoljni postojecim
stanjem uspostavimo alternativu i kroz tu alternativu da preuzmemo
udrugu ili jednostavno osnujemo drugu udrugu, a iz HBOa jednostavno
izadjemo.

Umjesto toga, osobno sam isforsirao ostavku Dubravke i Zvoneta, a
alternative nema, niti ce je izgledno i biti.

Katastrofa.

Uglavnom, ono sto osobno mogu zakljuciti, a volio bih da malo
protumbaju i ostali svoja misljenja, jeste da bez startne jasne vizije
i procesa usvajanja Statuta kroz jedan nesto dugotrajniji proces koji
osigurava uspostavu legitimiteta, nema smisla graditi niti udrugu.

Bitni su po obicaju snazni temelji, kako ne bi postojala suvisna
pitanja i kako bi bilo dovoljno jasne kohezivnosti i prostora za
kreativno djelovanje. Isto tako, nema mjesta niti za prozivanja, niti
ostavke, niti bilo sta drugo, ukoliko nitko nije spreman isfurati
alternativu.

Tako ukupno mogu zakljuciti da je prvenstvena krivica debakla HBOa u
njegovom inicijatoru, Dubravki samoj. Dio debakla je i u meni i nama
alternativcima koji smo gundjali i prozivali lose ideje Dubravke, a da
nismo ponudili jasnu alternativu.

Jel ima tko jos kakvu ideju gdje bi mogao biti zaheb ovog udruzenja?
Osobno mislim da mi kao pojedinci globalno govoreci imamo dovoljan
potencijal da realiziramo i nesto suvislo, ali pod uvjetom da smo
dobro poslozeni. Imam iskustvo sa raznoraznih organizacijama i mogu
reci da su i oni sa losijim potencijalama postigli puno vise. Zato ne
bih krivio niti najmanje grupu kao takvu, vec sam proces koji je
vodjen IMO katastrofalno lose.

U svakom slucaju, volio bih da se malo poigramo ovom temom koja po
svemu sudeci odgovara nasim trenutnim emocijama, jer ostavlja prostor
za prozivke, a to nam je oduvijek dobro islo.

Lp,
Gale