Za neprijavljenu web-stranicu i do 100 tisuća kuna kazne ?

nzanko

Vlasnici web-stranica koje u nekom svom dijelu prenose vijesti i informacije
morat će ih prijaviti Vijeću za elektroničke medije. Ne učine li to, mogu
biti kaľnjeni sa sto tisuća kuna. To, naime, propisuje novi Pravilnik o
sadrľaju prijave te sadrľaju i načinu vođenja očevidnika nakladnika
elektroničkih publikacija, kojeg je donijelo Vijeće za elektroničke medije.
Očevidnik evidentira nakladnike elektroničkih publikacija kao i same
publikacije, a njima se smatraju "programski sadrľaji koje fizičke ili
pravne osobe prenose putem informacijsko-komunikacijskih veza na način da su
dostupni ąirokoj javnosti bez obzira na njihov opseg"...

http://www.poslovni.hr/16030.aspx

Dario Runtic

"nzanko" <nza...@yahoo.com> wrote in message

> Vlasnici web-stranica koje u nekom svom dijelu prenose vijesti i
informacije
> morat će ih prijaviti Vijeću za elektroničke medije. Ne učine li to, mogu

Jel' to mozda ima kakve veze sa vukovarac.net?
http://www.vukovarac.net/tuzba/24sata_tuzba.php

Niąta ne insinuiram, samo mi je zanimljivo da je ©tengl član vladajućeg HDZa
;-)

contra

"nzanko" <nza...@yahoo.com> wrote in message

Kakva gluparija! Koja je praktična korist ovog 'očevidnika' osim stvaranja
dodatne administracije?
Porez na web stranice?!

Uskoro i očevidnici uličnih kandelabera, poątanskih sandučića,
kanalizacijskih ąahti...

Dario Runtic

Vedran Krivokuca [mANiaC]

On Mon, 26 Jun 2006 16:11:25 +0200, contra wrote:

> Kakva gluparija! Koja je praktièna korist ovog 'oèevidnika' osim stvaranja
> dodatne administracije?

Da stvar bude bolja, svaki značajniji news portal ili vortal iole
savjesnijeg vlasnika je već registriran i ima svoj ISSN.

A sasvim je druga priča što se iz pravilnika ne može shvatiti što uopće
želi regulirati...

--
- "Tata, zašto plačeš?"
- "Nebo je noćas crno iznad Frankfurta, sine. Crno nebo hrvatsko!"

nzanko

"contra" <tur...@net.hr> wrote in message

Vjerojatno.

> Uskoro i očevidnici uličnih kandelabera, poątanskih sandučića,
> kanalizacijskih ąahti...

Ne zaboraviti ventilatore i klima uredjaje. ;)

nzanko

"Dario Runtic" <dario.runtic@[pOBrIsHiOvO}bj.htnet.hr> wrote in message

> "nzanko" <nza...@yahoo.com> wrote in message
> informacije
>
> Jel' to mozda ima kakve veze sa vukovarac.net?
> http://www.vukovarac.net/tuzba/24sata_tuzba.php

Moguce.

> Niąta ne insinuiram, samo mi je zanimljivo da je ©tengl član vladajućeg
> HDZa
> ;-)

Jako zanimljivo. ;)

Bart the bear

Vedran Krivokuca [mANiaC] wrote:

> [...]
> savjesnijeg vlasnika je već registriran i ima svoj ISSN.
>
> A sasvim je druga priča što se iz pravilnika ne može shvatiti što uopće

Moze se shvatiti kako vlada zeli cenzurirati web stranice. Puno srece
sa dokazivanjem vlasnistva, narocito na stranim portalima, kao sto su
www.blogspot.com ili geocities.yahoo.com. Sasvim sam siguran kako
ce Google ili AT&T rado suradjivati sa nasim vlastima i davati im
podatke
o identitetu vlasnika.

PB

On Mon, 26 Jun 2006 16:00:02 +0200, nzanko wrote:

> [...]

> pravne osobe prenose putem informacijsko-komunikacijskih veza na način da su

> dostupni širokoj javnosti bez obzira na njihov opseg"...

I vjerojatno ce se prenjet odredba EUa koja nalaze da svaka stranica ima
impressum.
Ne kuzim zasto jos itko otvara hostinge u Hrvatskoj/EUu :)

Vedran Krivokuca [mANiaC]

On 26 Jun 2006 07:43:52 -0700, Bart the bear wrote:

> [...]
> www.blogspot.com ili geocities.yahoo.com. Sasvim sam siguran kako
> ce Google ili AT&T rado suradjivati sa nasim vlastima i davati im

Neće. Iz pravilnika je barem toliko očito da se ne može pomisliti kako će
država evidentirati i katalogizirati privatne blogove.

Na h.c.www grupi (IIRC) su diskutanti došli do zaključka da se radi o
nespretnom pokušaju definiranja evidencije profesionalnih news i raznih
*casting portala. Odnosno, eletroničkih publikacija, koje su ionako već u
evidenciji serijskih publikacija i bez ovog pravilnika (kako već napisah).

No neovisno o namjeri, pravilnik je neoprostivo loše sročen. Očito je da ni
zakonodavac nema pojma što želi postići, ali glavno da je propisana kazna
za ono što ni samom zakonodavcu nije jasno što u biti jest. :o)

Hrvoje Grgić

contra wrote:

> Kakva gluparija! Koja je praktična korist ovog 'očevidnika' osim
> stvaranja dodatne administracije?
> Porez na web stranice?!

I to, ali i jos bitnije sistem kontrole medija. IMO jedan od razloga sto
trziste interneta nije liberalizirano je i da ne bi postao popularniji od
HRT-a i novina. No svejedno se unatoc tome polako siri trziste, pa bolje da
nasi mili komunisticki vlastodrsci imaju kontrolne mehanizme uspostavljenje
na vrijeme.

Trio fantastikus : Kina, Sj. Koreja, Hrvatska

--
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white guy,
the best golfer is a black guy, the tallest guy in the NBA is Chinese,

Vedran Krivokuca [mANiaC]

On Mon, 26 Jun 2006 16:56:39 +0200, Vedran Krivokuca [mANiaC] wrote:

> No neovisno o namjeri, pravilnik je neoprostivo loše sročen. Očito je da ni
> zakonodavac nema pojma što želi postići, ali glavno da je propisana kazna
> za ono što ni samom zakonodavcu nije jasno što u biti jest. :o)

Da ne bi ispalo da serem bezveze:
http://www.nn.hr/clanci/sluzbeno/2006/1593.htm

Divno, nije li?

BigDaddy

nzanko wrote:
> Vlasnici web-stranica koje u nekom svom dijelu prenose vijesti i informacije
> morat će ih prijaviti Vijeću za elektroničke medije.

To je nama nasa borba dala.

Drzavu koja bi oporezivala sve zivo i nezivo, dzon bi stavila na svaki
trag disanja i zivota.

I na taj nacin poticala poduzetnicku atmosferu.

Nasim donositeljima pametnih zakona bi trebalo bokserom izbijati zube iz
antipaticnih njuski, dok ne puste narod da konacno moze disati, raditi i
zaradjivati.

Jebem im svima mater, oni zderu u saboru i vladi za par kuna i dobivaju
putne trokove, a zive u gradskim stanovima, dok bi svakog ko ne spada u
tu "elitu" oderali do kosti.

contra

"Vedran Krivokuca [mANiaC]" <ne...@casastorta.net> wrote in message

> Da ne bi ispalo da serem bezveze:
> http://www.nn.hr/clanci/sluzbeno/2006/1593.htm
>
> Divno, nije li?

Nevjerojatan idiotizam.
Zamisli ovaj slučaj - hrvatski drzavljanin s prebivalistem u SAD-u pokrece
news web stranice na hrvatskom (americki server) Kako ga natjerati da se
prijavi u 'očevidnik'. Preko interpola?

Ili jedan jos konkretniji - Udruga, grupa gradjana ilisl. izdaje
informativni bilten kojeg dijeli besplatno u nakladi od recimo 1000
primjeraka. Ako je u papirnatom obliku, onda ga ne treba nikome
prijavljivati. Ali ako ga zele distribuirati i preko interneta, onda dolazi
pod jurisdikciju 'očevidnika'! Nevjerojatno.

Ovo je zrelo ili za zajednicku akciju nezavisnih internet portala ili za
masovno fiktivno otvaranje web stranica na kojoj bi bila po jedna vijest i
onda zasipanje vijeca s par stotina tisuća prijava.

nzanko

> Ovo je zrelo ili za zajednicku akciju nezavisnih internet portala ili za
> masovno fiktivno otvaranje web stranica na kojoj bi bila po jedna vijest i
> onda zasipanje vijeca s par stotina tisuća prijava.

Ovo su zanimljive ideje. ;)

Vedran Krivokuca [mANiaC]

On Mon, 26 Jun 2006 20:41:06 +0200, contra wrote:

> [...]
> informativni bilten kojeg dijeli besplatno u nakladi od recimo 1000
> primjeraka. Ako je u papirnatom obliku, onda ga ne treba nikome

Hm, treba.

Grizzly

On Mon, 26 Jun 2006 20:51:08 +0200, "nzanko" <nza...@yahoo.com> wrote:

>"contra" <tur...@net.hr> wrote in message

>Ovo su zanimljive ideje. ;)

Predlazem da svatko tko ima kakvu (bilo kakvu) stranicu posalje upit
sa zahtjevom da se nadlezni ocituju treba li neka konkretna stranica
biti prijavljena u ocevidnik. I to bi mogla biti neugodna bujica
papira.

--
Religion. A daughter of Hope and Fear,
explaining to Ignorance the nature

contra

> Hm, treba.

Koje su sankcije? I gdje je razlika izmedju informativnog letka i tiskanog
izdanja?
Npr školske novine 5c razreda... Treba li prijaviti ili ne treba? Ali ako
ide na internet onda svakako treba...

Vedran Krivokuca [mANiaC]

On Mon, 26 Jun 2006 21:33:07 +0200, contra wrote:

> Koje su sankcije?

Ako ništa, onda nemogućnost izlaska u službene kanale distribucije (dalje
skd, da ne pišem kobasicu svaki put), što je kod tiskanih materijala
problem. Mislim da ne postoje novčane kazne, sve dok se silom i crnom
magijom ne uguraš u skd, a bez ulaska u potrebne evidencije.

S druge strane, kako na webu, tako i papirnato možeš imati samizdat izdanje
koje je izvan skd. Primjer je Scwartzov "Ultimatum" (predstavnik samizdat
tiskovina koju možeš naći samo kod kolportera koji rade na crno), fanzini
i poneka knjiga koju nećeš naći u knjižarama.

> I gdje je razlika izmedju informativnog letka i tiskanog izdanja?

Informativni letak se distribuira direktno (slanje poštom, dijeljenje na
parkiralištima trgovačkih centara, podjela na sajmovima...), uglavnom
besplatno... ne kroz skd (knjižare, kiosci...).

> Npr ¹kolske novine 5c razreda... Treba li prijaviti ili ne treba? Ali ako

> ide na internet onda svakako treba...

Ako školske novine službeno izdaje škola, te ih u ime izdavača potpisuje
ovlaštena osoba, onda mogu biti prijavljene. Ako se radi o literalnim i
uredničkim vježbama učenika koju vidi 5 učenika i njihovi roditelji, nema
smisla to činiti. Načelno nema smisla to uopće činiti, jer su

Grizzly

On Mon, 26 Jun 2006 21:05:15 +0200, "Vedran Krivokuca [mANiaC]"
<ne...@casastorta.net> wrote:

>Hm, treba.

Očevidnikom nakladnika elektroničkih publikacija (u daljnjem tekstu:
Očevidnik) evidentiraju se nakladnici elektroničkih publikacija i
njihove elektroničke publikacije. Elektroničke publikacije su
programski sadržaji koje fizičke ili pravne osobe prenose putem
informacijsko-komunikacijskih veza na način da su dostupni širokoj

javnosti bez obzira na njihov opseg.

Očevidnikom se ne evidentiraju one elektroničke publikacije koje imaju
privatni karakter namijenjen osobnoj komunikaciji (tj. nisu
namijenjene široj publici) kao što su e-mail poruke, sms poruke, mms
poruke, blogovi, ostale privatne mrežne stranice i slično, bez obzira
na to odgovaraju li prethodnom stavku ili ne.

Na prvi pogled mi se cini da pod udar dolazi prakticki sve sto je
webu, a da nije blog.

contra

> Ako niąta, onda nemogućnost izlaska u sluľbene kanale distribucije (dalje
> skd, da ne piąem kobasicu svaki put), ąto je kod tiskanih materijala

> problem. Mislim da ne postoje novčane kazne, sve dok se silom i crnom
> magijom ne uguraą u skd, a bez ulaska u potrebne evidencije.
>
> S druge strane, kako na webu, tako i papirnato moľeą imati samizdat
> izdanje
> koje je izvan skd. Primjer je Scwartzov "Ultimatum" (predstavnik samizdat
> tiskovina koju moľeą naći samo kod kolportera koji rade na crno), fanzini
> i poneka knjiga koju nećeą naći u knjiľarama.

Pa to ja i tvrdim. Papirnato izdanje ątajaznam 'Hrvatske jučer danas sutra'
koja se dijeli besplatno i kojeg zajedno izdaju x, w i z ne treba prijaviti,
a internet stranicu www.hrvatskajucerdanassutra.com treba. To je suludo...

> Informativni letak se distribuira direktno (slanje poątom, dijeljenje na
> parkiraliątima trgovačkih centara, podjela na sajmovima...), uglavnom
> besplatno... ne kroz skd (knjiľare, kiosci...).

Da li jsu metro express letak ili novine?

> Ako ąkolske novine sluľbeno izdaje ąkola, te ih u ime izdavača potpisuje
> ovlaątena osoba, onda mogu biti prijavljene. Ako se radi o literalnim i
> uredničkim vjeľbama učenika koju vidi 5 učenika i njihovi roditelji, nema

> smisla to činiti. Načelno nema smisla to uopće činiti, jer su

Nije mi to područje baą najjasnije regulirano...Najbolje onda izdati jos
jedan pravilnik za očevidnike ąkolskih novina :)

Vedran Krivokuca [mANiaC]

On Mon, 26 Jun 2006 21:52:55 +0200, Grizzly wrote:

> Na prvi pogled mi se cini da pod udar dolazi prakticki sve sto je
> webu, a da nije blog.

Da, po ovome kako je sročeno ulazi sve i svašta. S druge strane, ispada da
ni ljudi koji su predložili ovakav pravilnik nemaju pojma što sve obuhvaća,
što je prvi i osnovni problem.

Vedran Krivokuca [mANiaC]

On Mon, 26 Jun 2006 22:03:53 +0200, contra wrote:

> [...]

> koja se dijeli besplatno i kojeg zajedno izdaju x, w i z ne treba prijaviti,

Na hrvatskajucerdanassutra.com nema ništa, pa ti ne mogu reći da li potpada
pod ono što ovaj pravilnik želi postići (ali ovako sročen neće :o)).

> Da li jsu metro express letak ili novine?

Metro Express je registrirana serijska publikacija. ISSN joj je 1846-0941.
Radi se o graničnom slučaju, no s obzirom da se tom publikacijom želi
konkurirati jeftinim visokotiražnim publikacijama (u ovoj državi je to "24
sata"), izdavač je odabrao takvu formu.

S druge strane, katalog trgovačkog lanca Metro koji nalaziš u kasliću, po
svoj prilici nije registrirana publikacija (provjeri kada ti dođe u ruke
ima li istaknut impressum i ISSN).

> Nije mi to podruèje ba¹ najjasnije regulirano...Najbolje onda izdati jos
> jedan pravilnik za oèevidnike ¹kolskih novina :)

Područje je odlično i vrlo jasno regulirano, ne samo kod nas nego u cijelom
svijetu podjednako. Ovaj novi pravilnik o očevidniku [...] je sušta
suprotnost.

Ivan Bajlo

"contra" <tur...@net.hr> wrote in message
> Ovo je zrelo ili za zajednicku akciju nezavisnih internet portala ili za

Cemu, nek nas tuze pa ce biti odlicna reklama u svim novinama. >:-)

> masovno fiktivno otvaranje web stranica na kojoj bi bila po jedna vijest i

> onda zasipanje vijeca s par stotina tisuęa prijava.

Mozda je to razlog za onih 4000 novih drzavnih sluzbenika? >:-)

Hellraiser

I tada nas je nzanko počastio još jednim biserom iz svoje nepregledne
škrinje znanja:

> Vlasnici web-stranica koje u nekom svom dijelu prenose vijesti i informacije
> morat će ih prijaviti Vijeću za elektroničke medije. Ne učine li to, mog

OČEVIDNIK, bwahahahahahaha :))))

And even when the memory of us
fades completely, mankind will
still have a lot to learn...

Ervin Farago

> ni ljudi koji su predložili ovakav pravilnik nemaju pojma što sve
obuhvaća,

Bilo bi zanimljivo znati tko je bio nepismen u ovom slučaju.

Ervin Farago

"Dario Runtic" <dario.runtic@[pOBrIsHiOvO}bj.htnet.hr> wrote in message

Hmmm... mislim da sam u ovom crosspostu vidio odgovor na svoje pitanje o
nepismenosti onih koji su ga predložili i izglasovali.

Zvjezdarnica

Ljudi, samo bez panike, ako ste pazljivo gledali taj njihov ociglednik,
onda ste vidjeli da su budale izostavili rubriku za upis web adrese
vase stranice. To znaci da samo trebate ispuniti taj njihov okovidnik u
skladu s njihovim trazenjima i poslati im, a oni ce pomocu telepatije
saznati na kojoj se adresi nalazi vasa web stranica. Ili ih to uopce ni
ne zanima ;-)
Pa kada su vec zakuhali, onda neka se i utuse u svojoj kasi. Ono,
stigne im stotinjak tisuca uredno ispunjenih ociglednika, a ni na
jednom nema web adrese, jer ju, naravno, nisu niti trazili :-)

Ludnica!!!