Mladi i Turbo-Folk

edgar (bursic)

Šta mislite, zašto toliko mladih sluša narodnjake?

1. jer je to novi punk (nema na tv, kao kukasti križ kod sex pistolsa -
bunt prema roditeljima, svi se zgražavaju, "underground" mjesta gdje se
to pušta, itd...)

2. pojavljivanje etničkih osjećaja kao kod marokanaca u Amstredamu, turaka
u berlinu, itd... (ali zašto onda i mladi "istrijani" to slušaju?)

3. postoji tajni plan uništenja mladih (razne teorije zavjere,
obavjeptajno podzemlje i slično) - kao, nisu uspjeli u ratu pa sada putem
kulturnog rata...

4. nešto drugo (dodajte)

Ja ne znam odgovor na to pitanje. Any ideas?

bole

edgar (bursic) wrote:
> Ja ne znam odgovor na to pitanje. Any ideas?

jer su glupi

EOD

idemo dalje
:)

Lorenzo

"edgar (bursic)" <ed...@fazan.org> wrote in message
> İta mislite, zaıto toliko mladih sluıa narodnjake?

postavi pitanje onima koji slusaju da li misle i eventualna daljnja
podpitanja
:)

edgar (bursic)

Na Tue, 25 Sep 2007 08:34:24 +0200, Lorenzo napisa/o/la:

> postavi pitanje onima koji slusaju da li misle i eventualna daljnja
> podpitanja

To ne bi imalo smisla. Zamisli, pitam ih "da li vi slušate narodnjake jer
ste četnici?". Ne vjerujem da bi mi itko od njih odgovorio "da".
Više me zanima gdje je pukao kontinuitet rokera. Možda su se ti mladi
makli od rocka kad su vidjeli da su rokeri zapravo papčine... Tko zna.

Opus Dei

Lorenzo wrote:
> "edgar (bursic)" <ed...@fazan.org> wrote in message

> postavi pitanje onima koji slusaju da li misle i eventualna daljnja
> podpitanja
> :)

Ja sam ostao zatecen neki dan kada je ispred kuce, formirana grupica
koje je zamijenila Lungo mare s ljuljackama i klackalicama u djecjem
parku, pocela pustati muziku iz parkiranih automobila.
Poceli su s narodnjacima, presli malo na istarski narodni melos, pa
opleli po svakakvom rocku. Totalni kupus od muzike gdje je falila samo
operna diva s visokim "c". Valjda je u modi muzicki neukus.
Nisam mogao vise podnijeti, pa sam isao spavati. :)

--
--------------
Od rada nitko nije umro.

edgar (bursic)

Na Tue, 25 Sep 2007 09:58:12 +0200, Opus Dei napisa/o/la:

> Nisam mogao vise podnijeti, pa sam isao spavati. :)

Meni su najogori oni koji slušaju muziku s mobitela po cesti. Ne sa
slušalicama nego baš kao da imaju kazetofon. 1980ih je bar bilo bolje s
velikim Ghetto Blasterom na ramenu a ne ovako nekvalitetno s mobitela.

Alex

Sad si me podsjetio kako sam '80, poslije mjesec dana u NY, setao po
Puli s velikim stereo Sharp kazetofonom na ramenu :) Ekipa smo svaku
vecer visili kod kioska u Stiglicevoj i slusali muziku.
BTW, Sharp je i dandanas ziv i radi :)

inferno

"edgar (bursic)"

> İta mislite, zaıto toliko mladih sluıa narodnjake?

bole je rekao dobro.Jer su glupi.

Kako god to zvucalo bezobzirno, drugog objasnjenja nema. Mozda bi tocnije
bilo reci da imaju niski IQ, razmisljaju sporo i nemaju dovoljno razvijene
mozdane vijuge, pa im brzi 4/4 takt i frekvencija koje proizvode gusle
pruzaju osjecaj ugode. Takodjer, za primjetiti je da su to mahom
neobrazovani ljudi, s izrazitim pomanjkanjem poznavanja opce kulture. Pri
samom razgovoru sa turbofolksterima zakljucuje se kako se neznaju
izrazavati; koriste nmogo postapalaca, mnogo prostace i ne pricaju
razgovjetno.
Prosjecni IQ je oko 100. Neznaju svirati ni jedan instrument, a strani
jezici su im upravo to - strani.

(dodati po volji...)

edgar (bursic)

Na Tue, 25 Sep 2007 12:10:54 +0200, inferno napisa/o/la:

> Prosjecni IQ je oko 100. Neznaju svirati ni jedan instrument, a strani
> jezici su im upravo to - strani.

Silom prilika često pričam s mladima od 16-17 godina. Ti dečki i cure čude
se na moje čuđenje i zgražavanje nad narodnjacima. Nisu ni glupi (ima puno
odlikaša), ni ništa drukčiji od prosjeka gimnazijalaca (čak ima i puno
iznadprosječnih). Za većinu nikad ne bi rekli da slušaju narodnjake.
Gotovo jednako slušaju djeca "došljaka" kao i djeca "istrijana". Sve to
skupa čini taj fenomen još intrigantnijim.
Ima ne/tko/a mlađ/a/i na newsima koji bi malo objasni/o/la situaciju?

inferno

> Gotovo jednako sluąaju djeca "doąljaka" kao i djeca "istrijana". Sve to
> skupa čini taj fenomen joą intrigantnijim.

ma glupi su edgare.

bayr00t

Na Tue, 25 Sep 2007 12:10:54 +0200, inferno pise:

> [...]
> samom razgovoru sa turbofolksterima zakljucuje se kako se neznaju
> izrazavati; koriste nmogo postapalaca, mnogo prostace i ne pricaju

neobrazovani ili plitki (http://en.wikipedia.org/wiki/Shallowness) ljudi
umjetnost "trose" iskljucivo u formi kiča
8http://en.wikipedia.org/wiki/Kitch)

da kic IMA svoju ulogu: u politiciji, religiji, ekonomiji... "srpski
nacionalizam je vrhunac nacionalnog kica" pise ovaj:
http://www.nspm.org.yu/Prikazi/2006_papan_kic.htm i dodaje:
"balkanci smo, a Balkan je, po rečima autora, "brod ludaka", gde caruju
tipične balkanske odsobine: "posesivnost, netolerancija, zavist,
ksenofobičnost i kavgadžijski mentalitet balkanskih naroda""

i ovaj brije na politika+kic spiku:
http://facta.junis.ni.ac.yu/facta/pas/pas2007/pas2007-03n.pdf

a ovaj kaze da je to samo trzisni PROIZVOD za "licnosti s poremecajem
odgovornosti"
http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.ListAll&friendID=123454229
i citira bozilovicevo istrazivanje koje pokazuje da je najbolji prediktor
pozitivnog stava o narodnjacima - vrsta i stupanj obrazovanja.

btw, odgovore ces naci NA IZVORU, pa odi malo do sudjeda ;)

ovi iz nisa imaju bas lijepu prepisku ovdje:
http://www.differentia-nis.org/forum/sta_je_kic_kic_je-t1473.0.html

b.

edgar (bursic)

Na Tue, 25 Sep 2007 11:09:57 +0000, bayr00t napisa/o/la:

> btw, odgovore ces naci NA IZVORU, pa odi malo do sudjeda ;)

Ne znam, meni se čine ti komentari kao kad su se starci iz 50ih zgražavali
u 80ima na metal, punk, dark, itd... njihove djece. A sada bivši metalci,
darkeri, punkeri itd... bi željeli da njihova djeca slušaju isto što su i
oni slušali. E to ne ide. Tda ni sam pubertet ne bi više imao smisla. Ali
tko je mogao predvidjeti da će uletiti baš ono najgore? ;)
Sad mi je palo na pamet da bi sutra to mogao ispitati baš na izvoru, kod
mladih...

Opus Dei

inferno wrote:

> ma glupi su edgare.

luzeri

Alejandro

Live and let live!

Kao što bi stari ljudi rekli o ukusima se ne raspravlja. Nije mi jasno kako
im možete suditi zbog mjuze i govoriti da su priglupi ili priprosti? Đizs!!
Kao što vi ne nalazite u njihovoj mjuzi smisao tako ni moji susjedi nisu
nalazili u Punku koji je izlazio iz mojih 2X400W... Mislim mjuza je tapija
zadnja itd... ali opet ako se oni zabavljaju s njom nek im je, samo nek mene
ne nagovaraju da ju slušam :-))

Opus Dei

Ja ne smatram seljacine one koji slusaju narodnjake, nego one sto
slusaju muziku tako da je moraju slusati i svi u krugu od kilometra bez
obzira koja je muzika.
To je nedostatak kulture i jos stosta.

Oni koji slusaju narodnjake imaju nedostatak ukusa. ;)

inferno

> luzeri
he heh eh

johndory

"edgar (bursic)" wrote

/cap

http://say.expressivo.com/xb5t0xkv

--
Hardcore, hardcore
sei stato il primo amore

brko

> Live and let live!
>
> Kao što bi stari ljudi rekli o ukusima se ne raspravlja. Nije mi jasno
> kako im možete suditi zbog mjuze i govoriti da su priglupi ili priprosti?
> Đizs!!

Bas tako. U potpunosti se slazem.
Ja ih osobno znam masu kojima je Thompson daleko ispred svega, zatim
narodnjaci pa crnacki rap. Gotovo nemoguca kombinacija, ali tako je. Puno
njih putuje na svaku utakmicu Hrv. nogometne reprezentacije (to kazem zato
da ih se odmah odvoji od nekih srpsko-bosanskih pretenzija).. Ta ekipa je
stvarno OK, ne znam kada se zadnji puta netko od njih potukao ili zabrijao
neku agresivu, ja s njima komuniciram i vise nego odlicno. Prije 10-ak dana
je dosao neki lik i dere se da je ovo Hrvatska i da se takva muzika moze
slusati samo do Drine. Ovi su se samo pocela valjati od smijeha i nikome
nista. Nikako se ne bih slozio da se radi o glupim ljudima, ali njih
doslovce nista ne zanima nego zajebancija na bilo koji nacin. 99% ih radi,
dode doma i mozak na pasu. Sta ima lose u tome? Sto kazes: Live and let
live!
Mozda se POJAVA narodnjaka moze sagledavati kroz prizmu teorija koje je
Edgar postavio, ali sada je to toliko ukorijenjeno i normalno da je postalo
dio domace kulture.
Mislim da ce uskoro i narodnjacka glazba zasititi ljude i polako padati u
zaborav. Sada se uz nju masu ljudi poistovjete, dobro napiju, nagledaju
djevojka u minicama i dubokim dekolteima i to je to.

Barisha

"edgar (bursic)" <ed...@fazan.org> wrote in message
> ©ta mislite, zaąto toliko mladih sluąa narodnjake?
>
> 1. jer je to novi punk (nema na tv, kao kukasti kriľ kod sex pistolsa -
> bunt prema roditeljima, svi se zgraľavaju, "underground" mjesta gdje se
> to puąta, itd...)

> 2. pojavljivanje etničkih osjećaja kao kod marokanaca u Amstredamu, turaka
> u berlinu, itd... (ali zaąto onda i mladi "istrijani" to sluąaju?)
>
> 3. postoji tajni plan uniątenja mladih (razne teorije zavjere,

> obavjeptajno podzemlje i slično) - kao, nisu uspjeli u ratu pa sada putem
> [...]

Definitivno postoji neka zavjera! Mislim da rasprąuju neąto po zraku od čega
dolazi ľelja za narodnjacima ;-)

bole

Alejandro wrote:
> Live and let live!

blah

> Kao što bi stari ljudi rekli o ukusima se ne raspravlja. Nije mi
> jasno kako im možete suditi zbog mjuze i govoriti da su priglupi ili
> priprosti? Đizs!!

ne mozemo im suditi, da bar mozemo

edgar (bursic)

Na Tue, 25 Sep 2007 17:32:53 +0200, Barisha napisa/o/la:

Da, vidi: http://en.wikipedia.org/wiki/Chemtrails

inferno

> Bas tako. U potpunosti se slazem.
> Ja ih osobno znam masu kojima je Thompson daleko ispred svega,

A slusanje thompsona ih cini pametnijima? Dozvoli da te podsjetim: Thompson
je prije svega plagijator, poziva se u "svojim" pjesmama na domoljublje sto
masno naplacuje, a frajer uopce ne zivi u hrvatskoj nego u kanadi.

> Gotovo nemoguca kombinacija, ali tako je. Puno njih putuje na svaku
> utakmicu Hrv. nogometne reprezentacije

Nekada davno bogati su sjedili na tribinama arene i gledali sirotinju kako
se kolje. Danas je obrnuto.

Tvoji prijatelji zapravo TROSE SVOJ NOVAC da bi navijali za neke likove koji
napucavaju loptu, a ti likovi u samo jednoj utakmici zarade novaca koliko
oni u desetak godina rada. Zapravo, tvoji prijatelji trose svoj novac da bi
bogatili te nogometase koji, opet, masno naplacuju to napucavanje lopte.

> [...]
>Prije 10-ak dana je dosao neki lik i dere se da je ovo Hrvatska i da se
>takva muzika moze slusati samo do Drine.

Ti bi slusao srpske narodnjake da ti je obitelj iskopana na manjaci?

>Ovi su se samo pocela valjati od smijeha i nikome nista.

naravno.

>Nikako se ne bih slozio da se radi o glupim ljudima, ali njih doslovce
>nista ne zanima nego zajebancija na bilo koji nacin.

Da rezimiramo: "Njih nista ne zanima." "Njih zanima samo zajebancija na bilo
koji nacin."
To su obicno odlike natprosjecno inteligentnih i perspektivnih ljudi?

>99% ih radi dode doma i mozak na pasu. Sta ima lose u tome?

Nista. To je upravo ono sto nas i cini ljudima. Raznolikost. Netko
jednostavno mora biti dole.

> Mozda se POJAVA narodnjaka moze sagledavati kroz prizmu teorija koje je
> Edgar postavio, ali sada je to toliko ukorijenjeno i normalno da je
> postalo dio domace kulture.

Uz veliko zgrazanje, slozio bih se u potpunosti. Kada ste zadnji put dosli
kod prijatelja koji prica cakavstinu, ima svoj podrum i vinograd, domaci
sir, prsut, kobasice i maslinovo ulje pa se tamo napili i najeli. Mozda
zapjevali koju domacu? Veliki istrijani, a prodajemo se za kafe....

> Mislim da ce uskoro i narodnjacka glazba zasititi ljude i polako padati u
> zaborav.

Iz tvoje tipkovnice, u bozje usi.

PS Da, skoci mi tlak ponekad.

bayr00t

Na Tue, 25 Sep 2007 15:27:05 +0200, brko pise:

> [...]

a sta ako mi je poziv da obrazujem?

"Da li uopste o kicu mozemo da diskutujemo, da li postoji kriterijum?

Kic se pobedjuje diskusijom o njemu. Stite ga oni koji kazu da o ukusima
ne treba raspravljati."
<-- http://www.differentia-nis.org/forum/sta_je_kic_kic_je-t1473.0.html

nema tu govora o nikakvom sudjenju. ali moguce je zakljuciti nesto o
ljudima promatranjem njihovog iskustva u proizvodnji/konzumaciji kulture.
kulture, subkulture, antikulture, nekulture...

> Bas tako. U potpunosti se slazem.
> Ja ih osobno znam masu kojima je Thompson daleko ispred svega, zatim
> narodnjaci pa crnacki rap. Gotovo nemoguca kombinacija, ali tako je.

sve je to kitch i upravo je PREDVIDIVO da ta masa tvojih poznanika brije
na to. bilo bi cudno kada bi imali mogucnost razumjevati kompleksnije
umjetnicke forme i sadrzaje, pa da onda iapk briju (samo) na to. no unatoc
edgarovom dojmu, istrazivanja pokazuju da kic konzumiraju upravo plitki
ljudi.

> Nikako se ne bih slozio da se radi o
> glupim ljudima, ali njih doslovce nista ne zanima nego zajebancija na
> bilo koji nacin. 99% ih radi, dode doma i mozak na pasu. Sta ima lose u
> tome? Sto kazes: Live and let live!

inteligencija (ako je to suprotno od "glup") nije dobar prediktor
(ne)slusanja narodnjaka, dakle, u pravu si s tom tvrdnjom. no cinjenica je
da 70% tih ljudi imaju "samo osnovnu,ili chak ni tu,zavrshenu shkolu,shto
opet ne znachi da su intelektualci iskljucheni kao «konzumenti» ove
muzike."
<--
http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.ListAll&friendID=123454229

sta ima lose u tome sto tvoji poznanici (kojih 99% radi), kada ne radi
brije na bezmozgovnu konzumaciju kitcha?

pretpostavit cu da rade na nekreativnim poslovima i da u najvecem broju
slucajeva NETKO DRUGI ODLUCUJE sto i kako se radi, a oni to "odradjuju".
dakle nemaju mogucnost potpuno SLOBODNOG IZBORA najveci dio svojeg radnog
vremena, koji cini barem trecinu njihovog dana. to bas i nije obecavajuce,
zar ne? drugo, ako s "mozgom na pasi" trose pare koje su zaradili, znaci
da je njihovo ponasanje VRLO VJEROJATNO posljedica necijeg (poslovnog?
politickog? religijskog?) plana. dakle, ni u slobodno vrijeme nemaju
PRAVU mogucnost izbora. tvoji poznanici su neciji RESURS, a ne slobodna
ljudska bica.

--citat--
Posledice kica i masovne kulture uopste,koje trpe mase ljudi,izuzetno su
znacajne,ali se u najvecem broju slucajeva odigravaju na planu nesvesnog.
To su pojave koje opisuje Dvajt Mekdonald,ali i mnogi drugi teoreticari:
1. Infantilna regresija odraslih
2. "Hiperstimulacija" dece.
Kako objasniti ove pojave? Vecina ljudi nikada ne odraste stvarno!
Sociolog Maks Horkhajmer je uocio da moderna zapadna civilizacija stvara
cudnovate licnosti: «Decu,koja u dvanaestoj godini nisu vise nalik na
decu-odrasle,koji se u pedesetoj ponasaju kao deca.» Izucavajuci sustinu
masovne kulture,Dvajt Mekdonald istice da je osnovno podsvesno dejstvo
masovne kulture opste intelektualno i mentalno izjednacavanje i brisanje
razlika izmedju dece i odraslih. On govori o nevidljivom mehanizmu opste
nivelacije koji brise tradicionalne i antropoloske specificne razlike,kao
i razlike izmedju razlicitih uzrasta. Kod odraslih se sve vise moze
zapaziti neobicna teznja za zabavom po svaku cenu. U korenu problema radi
se o masovnoj neodgovornosti,o opstem simptomu «licnosti sa poremecajem
odgovornosti». Takva licnost,po definiciji,nespremna je da zbilja preuzme
na sebe teret odgovornosti. To je u korenu teznje ka zabavi. U potrebi za
kvazikulturom,masovnom kulturom ili kulturom masa,savremeni mislioci vide
znak detinjastosti citave epohe. Hiperstimulacija dece je pojava ciji je
uzrok to sto se deca cesto suocavaju sa sadrzajima koji bi trebali da budu
namenjeni odraslima i zato "sazrevaju" suvise rano. Neki govore i o
mehanizmu "uskracenog detinjstva". U postindustrijskom drustvu deca su
prinudjena da prerano odrastaju. Francuski teoreticar medija,Zan
Kaznev,zapaza da mediji suocavaju decu sa osredjenim situacijama i
znanjima,iskustvima,izazovima i iskusenjima,za koje ona,u nekom drustvu
bez medija ili pre medija,ne bi ni znala. Ta fino upakovana iskustva i
izazovi odraslog doba,koji se posreduju medijima,podsticu kod dece prerano
odrastanje. Pored ovih najrasprostranjenijih,postoje i drugi
poremecaji,cesto dolazi i do unutrasnjeg cepanja licnosti tj. procesa koji
se naziva "homo duplex". Do cepanja licnosti dovodi stalni pritisak od
strane raznih grupa i interesa kojima smo izlozeni. Moderno drustvo suzava
obim slobode licnosti,suzbija spontano misljenje i zahteva konformizam.
Odlika modernog drustva jeste i novi sistem vrednovanja,sto znaci da se i
umetnicke vrednosti,pa cak i sami ljudi,procenjuju na osnovu novcanog
ekvivalenta. Sto se tice kica,on jeste izraz i pouzdan znak stagnacije i
regresa jednog drustva,bolesti njegovih vrednosti i opadanja njegove
kulture,ali on sa druge strane moze biti inicijator pozitivnih drustvenih
promena. To znaci da nije sve izgubljeno. Izbor je ipak na nama!
--end--
<--
> [...]

> u zaborav. Sada se uz nju masu ljudi poistovjete, dobro napiju,
> nagledaju djevojka u minicama i dubokim dekolteima i to je to.

nebitno. mozda i nece. ali kicha ima napretek.

proliferacija tehnologije (sve je vise ljudi koji posjeduju uredjaje za
reprodukciju zvuka) + demokratizacija (sve je lakse participirati u zivotu
zajednice) rezultiraju time da do nasih usiju stizu i zvuci kakve
politicke i intelektualne ELITE sebi ne bi pustale.

inferno

luzer.

(da te preteknem, Opus dei)

johndory

"inferno" wrote

> A slusanje thompsona ih cini pametnijima?

"Ja ih osobno znam masu kojima je Thompson daleko ispred svega,

zatim
narodnjaci pa crnacki rap. Gotovo nemoguca kombinacija, ali tako je."

ovako je covjek napisao,nema smisla izvlacit iz konteksta...

> Tvoji prijatelji zapravo TROSE SVOJ NOVAC

A NEGO CIJI CE TROSIT ?! - primjer izvlacenja iz konteksta ;)

> [...]
> oni u desetak godina rada. Zapravo, tvoji prijatelji trose svoj novac da
> bi bogatili te nogometase koji, opet, masno naplacuju to napucavanje

a sta te zaboli na sta oni trose novac...
ako je nekome gust gledat "napucavanje lopte",ko si ti da mu seres ? sta
treba ljudima zabranit gust odlaska na utakmice jer tako bogati nogometase ?
po tome nebi trebalo na nikakve manifestacije ic...
koncerti 0 bodova, ipak tako bogatimo nekog .... di si ti otiso ?

> Ti bi slusao srpske narodnjake da ti je obitelj iskopana na manjaci?

niko nije napisao da se slusaju cetnicke pjesme...
btw. slusam srpski pank i slusao bi ga i da imam neugodnija iskustva sto se
rata tice....

> Da rezimiramo: "Njih nista ne zanima." "Njih zanima samo zajebancija na
> bilo koji nacin."
> To su obicno odlike natprosjecno inteligentnih i perspektivnih ljudi?

a koje su odlike natprosjecno intiligentnih i perspektivnih ljudi ? sve ih
zanima i nezele se zajebavat...
pravis se da ne razumijes sta je covjek htio napisat (mislim na cijeli
post)
ili stvarno ne razumijes ?

> Nista. To je upravo ono sto nas i cini ljudima. Raznolikost. Netko
> jednostavno mora biti dole.

znaci ljudi koji odrade svoje na poslu i dodju doma kulirat,a ne smisljaju
kako poboljsat svijet ili sta vec su DOLE ?

> Mozda zapjevali koju domacu? Veliki istrijani, a prodajemo se za kafe....

zapjevat cu domacu kad i narodnjake (nakon jedno 6 lobotomija),a za
lokal-patriotizam me cisto zaboli....
istrijan,dalmatinac,zagorac,kurac,palac...
bah....

> PS Da, skoci mi tlak ponekad.

onda disi duboko, stomakom, na usta...
neka ti izdisaj bude bar duplo duzi od udisaja i kad se smiris procitaj
ponovno post pa tek onda stisni "send"

http://say.expressivo.com/mw3dk3px

bayr00t

Na Tue, 25 Sep 2007 11:23:24 +0000, edgar (bursic) pise:

> Na Tue, 25 Sep 2007 11:09:57 +0000, bayr00t napisa/o/la:

> Ne znam, meni se čine ti komentari kao kad su se starci iz 50ih
> zgražavali u 80ima na metal, punk, dark, itd... njihove djece.

meni se ipak cini da ima smisla ovo sto pise npr ovdje:

Kič kao pseudorealnost
http://www.differentia-nis.org/forum/sta_je_kic_kic_je-t1473.0.html;msg20084#msg20084

baci oko, kratko je.

narocito mi je super ovaj odlomak o niceovim "osjecajcicicima" tj tvrdnji
da kich povrsnim stereotipiziranjem emocija (ili recimo odnosa spolova)
upravo IZBJEGAVA bol koju bi uzrokovalo duboko prozivljavanje vlastitih
osjecaja. to mi do sada nije palo na pamet... dok ekipa koja brije na
narodnjake tvrdi da je ta mjuza bas upravo ta, "prava" spika i istina,
nije tesko zakljuciti da pijana bagra koja pjeva o "suzama kojima ce da
lepi tapete" zapravo ostavlja pare vlasniku vrlo organiziranoj industriji
zabave, a sebe anestetizira od bedare svakodnevice.

ja sam skloniji tvrditi da plitki starci iz 50tih ne kuze bas nista
kompleksno, kao ni nasi plitki suvremenici. oni se zgrazaju na sebe same,
kako onda nece na drugacije. puse mitove, daju se manipulirati, pa ako im
dovoljno puta na TVu ponovis npr tezu da "svi srbi treba da zive u jednoj
drzavi" - spremno ce uzeti i pruzenu nabijenu pusku.

za razliku od njih, postoji npr. ekipa iz 50-tih koja je prepoznala
originalne i kreativne elemente npr. punka i to sto forma nije
prekomplicirana nije umanjilo sadrzajnu vrijednost ove muzicke forme.

O.K.

On Wed, 26 Sep 2007 00:32:51 +0200, johndory wrote:

> zapjevat cu domacu kad i narodnjake (nakon jedno 6 lobotomija),a za
> lokal-patriotizam me cisto zaboli....
> istrijan,dalmatinac,zagorac,kurac,palac...
> bah....

Vidim da Covjek nije bio na zavrsnoj smotri u Dubrovi poslije toga sigurno
nebi tako olako govorio o "domacoj". Nakon takvih stvari treba ti jedno dva
sata neceg zestokog + glasnog.
Sto se mene tice niti ne pokusavam razumjeti klince zivim s njima i
dijelimo zajednicke interese, oni koji nam nisu zajednicki drzimo svaki za
sebe. Kada danas slusam muziku koju sam konzumirao u pubertetu (o tom
vremenu govorimo) umirem od smjeha, mislim i iz tog vremena se mogu izvuc
kvalitetne stvari ali sto vrijeme vise odmice sve ih je manje :(
Inace otac sam curice od 7 g i nadam se da neko ne misli da je Nina Badric
bolja od turbofolk narodnjaka ;))

Alejandro

Evo vam jedan link pa pogledajte kako se narodnjaci probijaju!

http://www.youtube.com/watch?v=s9f1iCoLILc

--

aleksandar27ETnet.hr

http://alejandroland.blog.hr

CMAS SUCKS!

Opus Dei

bayr00t wrote:

> [...]

> se o masovnoj neodgovornosti,o opstem simptomu ?licnosti sa poremecajem
> odgovornosti?. Takva licnost,po definiciji,nespremna je da zbilja preuzme

kitch, kich, kic ???
Odluci se.

Alex

On Wed, 26 Sep 2007 08:20:14 +0200, Opus Dei <op...@dei.hr> wrote:

>kitch, kich, kic ???
>Odluci se.

Ne vadi stvari iz konteksta, luzeru.
:)

Opus Dei

Zaboravio sam spomenuti kič. ;)

inferno

> niko nije napisao da se slusaju cetnicke pjesme...
> btw. slusam srpski pank i slusao bi ga i da imam neugodnija iskustva sto
se
> rata tice....

Da, krivo sam se izrazio. I ja slusam six pack, ramba, disciplinu itd...
Nekoc davno sam cak i ritam nereda slusao, dok im nisam na tv-u vidio
koncert.
Osobno smataram srpske narodnjake kao provokaciju.

> a koje su odlike natprosjecno intiligentnih i perspektivnih ljudi ? sve ih
> zanima i nezele se zajebavat...

Zdravlje, obrazovanje, investiranje u svoju buducnost i buducnost svoje
djece.

> znaci ljudi koji odrade svoje na poslu i dodju doma kulirat,a ne smisljaju
> kako poboljsat svijet ili sta vec su DOLE ?

da. nazalost.
pri tome ne mislim ta poboljsaju standard u africi, nego da poboljsaju svoj
svijet.

johndory

"inferno" wrote

> Osobno smataram srpske narodnjake kao provokaciju.

ja ih osobno smatram ultra losom muzikom,kicom,manjkom ukusa osoba koji ih
slusaju etc.
provokacijom ne....

> Zdravlje, obrazovanje, investiranje u svoju buducnost i buducnost svoje
> djece.

moras se malo i zajebavat inace ces puknut...
inace kad pises o skupini ljudi i zelis naglasit da su ajmo rec
"zajebanti",napisat ces da ih "zanima samo zajebancija",a ne da ih zanima
"zajebancija, ali i zdravlje,obrazovanje,investiranje u buducnost" ;)

> da. nazalost.
> pri tome ne mislim ta poboljsaju standard u africi, nego da poboljsaju
> svoj
> svijet.

netko je zadovoljan sa tim da odradi svoje i dodje doma (moze se popravljat
hobijima) nije radi toga nuzno "dole".

pozdrav,
JD

inferno

> netko je zadovoljan sa tim da odradi svoje i dodje doma (moze se
popravljat
> hobijima) nije radi toga nuzno "dole".

zavisi iz cije perspektive gledas.

johndory

"inferno" wrote

"donje"

inferno

> "donje"

i ja sam trenutno u toj "donjoj".
na tekucem se ugazi svako toliko u neki minus, auto je '99 godiste, kreda za
uredjenje stana jos 3 godine nad glavom.

Neznam za tebe, ali ja se ne mirim sa takvom situacijom. Ja zelim vise.

johndory

"inferno" wrote

> [...]
> uredjenje stana jos 3 godine nad glavom.
> Neznam za tebe, ali ja se ne mirim sa takvom situacijom. Ja zelim vise

i ja imam dosta toga na glavi, previse ....
otisli smo OT

ajd zivio ;)
pozdrav,
JD

inferno

"bole" <bo...@gay.oz> wrote in message news:fda6j7$sc7$1...@ss408.t-com.hr...

> jer su glupi
>
> EOD
>
> idemo dalje
> :)

jedini pravi odgovor ;-)

inferno

> ajd zivio ;)

ajd zivio

inferno

edgar (bursic)

Na Tue, 25 Sep 2007 22:54:04 +0000, bayr00t napisa/o/la:

> [...]
> lepi tapete" zapravo ostavlja pare vlasniku vrlo organiziranoj industriji
> zabave, a sebe anestetizira od bedare svakodnevice.
Evo, danas sa baš bio "na izvoru". NITKO od mladih folkera ne misli da je
su narodnjaci najbolji, a mlade metalke tvrde da metal je najbolji i sve
ostalo je sranje. Toliko o isključivosti. Dalje, folk slušaju većinom
cure, i to one za koje po izgledu bi rekao da slušaju neki Violent
Femmes i slično. Kažu da ia seksizma (rap, Guns'n'Roses, itd...), ali da ga
ima i drugdje te da se nisu nikad osjećale ugrožene n anarodnjčkim mjestima.
Svoje argumente su narodnjakinje itekako dobro i rječito branile bez
ikakvog napadanja drugih tabora.
Skupio sam brdo esejčića i mislim da ima materijala za istraćivanje. Jer
do sada istraživanja nije bilo osim onih koja tvrde da 57% mladih u HR
slušaju narodnjake.
Neko istrživanje je postojalo 1994. u Srbiji: Milena Dragičević-Šešić, NEOFOLK KULTURA, Publika i njene zvezde,
Izdavačka knjižarnica Zorana Stojadinovića, sremski Karlovci, Novi Sad,1994.

> za razliku od njih, postoji npr. ekipa iz 50-tih koja je prepoznala
> originalne i kreativne elemente npr. punka i to sto forma nije
> prekomplicirana nije umanjilo sadrzajnu vrijednost ove muzicke forme.

Baš punka koji je svim snagama htio biti kitch.

edgar (bursic)

Na Tue, 25 Sep 2007 23:52:33 +0200, inferno napisa/o/la:

> [...]
> sir, prsut, kobasice i maslinovo ulje pa se tamo napili i najeli. Mozda
> zapjevali koju domacu? Veliki istrijani, a prodajemo se za kafe....

Uff, ideesovske majmunarije od prije nekoliko godina... Pula je ipak
koliko toliko grad a ne selo.

edgar (bursic)

Na Tue, 25 Sep 2007 21:58:51 +0000, bayr00t napisa/o/la:

> [...]
> edgarovom dojmu, istrazivanja pokazuju da kic konzumiraju upravo plitki

Baš me zanima vidjeti istraživanja o kitchu. Toga, koliko ja znam, nema.
Ima samo teorijskih radova frankfurtske škole, teorijskih radova nekih
filozofa/sociologa kulture, ali nije potkrijepljeno empirijskim
istraživanjima baš zato jer nije moguće definirati što je to kitch, ili
kad se uspije definirati taman to postane "visoka kultura".
U Perasovićevoj knjizi "Urbana plemena" koja je izašla 2001. ne spominje
se narodnjačka subkultura, tako da se vidi iz toga da kod nas je to još
novi fenomen...
Šta nije heavy metal vrhunac kitcha? Macho muškarci s dugim kosama kao
žene i uskim hlačama koje su spadale u gay ikonografiju pjevaju o
vilenjacima, crnoj magiji, auschwitzu, pičkama, itd...

edgar (bursic)

Na Wed, 26 Sep 2007 15:49:50 +0200, inferno napisa/o/la:

http://youtube.com/watch?v=wtA05yLqjyc

brko

> [...]
> Thompson je prije svega plagijator, poziva se u "svojim" pjesmama na
> domoljublje sto masno naplacuje, a frajer uopce ne zivi u hrvatskoj nego u

Ja nisam rekao da ih cini pametnima, vec sam ih u startu zelio ograditi od
nekih srbizama i sl.
A koju muziku slusaju "pametni ljudi"? Predpostavljam da ciljas na ono sto
slusa gradanska "elita".Ja bi osobno prije na narodnjake nego medu snobove
koji posjecuju Bethowenove i Bachove izvedbe; pola ih spava, pola ih dolazi
da budu "videni"... Da idem tamo normalno obucen (u robi nize vrijednosti od
3000 eur) vecinabi se bi se zgrazala.

> [...]
> koliko oni u desetak godina rada. Zapravo, tvoji prijatelji trose svoj
> novac da bi bogatili te nogometase koji, opet, masno naplacuju to

Njihova stvar. A cinjenica je da 90% muske populacije zeli postupati jednako
tako. Dakle 90% nas je budala.
Na sta ti trosis novac, koji je tvoj hobi, ispusni ventil - jeli to
normalno?

> Ti bi slusao srpske narodnjake da ti je obitelj iskopana na manjaci?

Zasto povezivati srpske narodnjake s agresijom na hrvatsku, s
antihrvatstvom? Pa svakodnevno imaju koncerte po Hrv., ne vjerujem da bi
svirali da im tekstovi imaju srpskih pretenzija. Naravno da ovo ne treba
generalizirati.
Kao sto si napisao i u "punk" muzici postoje nacinalisticki stavovi.

> Da rezimiramo: "Njih nista ne zanima." "Njih zanima samo zajebancija na
> bilo koji nacin."
> To su obicno odlike natprosjecno inteligentnih i perspektivnih ljudi?

Ne kuzim sta zelis reci. Mozda da ispodprosjecno inteligentnim osobama treba
ograniciti zivotne slobode, ili mozda vratiti se nekim ideama neonacizma?
Danas izbor muzike, sutra pravo glasanja, preksutra pravo na zivot.....
(inace, danas se smatra da najuspjesniji politicar ne bi trebao imati IQ
preko 120, dokazano je da pametniji slabije prolaze od ovih "glupljih"; u
SAD-u su nekada svi predsjednici imali IQ preko 140, danas daleko ispod).
Sve je vise glupljih i to je tako. Nije kriva muzika vec nacin zivljenja i
vremena koja nam to omogucuju.

> Nista. To je upravo ono sto nas i cini ljudima. Raznolikost. Netko
> jednostavno mora biti dole.

Tako je. Dok nitko nikoga ne dira - super.
Ali mislim da ti sa svojim stavovima zelis narusiti neciju privatnost.

> [...]
> sir, prsut, kobasice i maslinovo ulje pa se tamo napili i najeli. Mozda
> zapjevali koju domacu? Veliki istrijani, a prodajemo se za kafe....

Vremena se mijenjaju. Meni se ne svidaju, ali ja sam tanka manjina.

> Iz tvoje tipkovnice, u bozje usi.

:-)

brko

> [...]
> uredjenje stana jos 3 godine nad glavom.
>
> Neznam za tebe, ali ja se ne mirim sa takvom situacijom. Ja zelim vise.

Pa vrijeme je da pocnes slusati narodnjake, naci ces se u tekstovima bez
beda :-)

hrxx

edgar (bursic) wrote:
> Ĺ ta nije heavy metal vrhunac kitcha? Macho muĹĄkarci s dugim kosama kao
> Şene i uskim hla�ama koje su spadale u gay ikonografiju pjevaju o
> vilenjacima, crnoj magiji, auschwitzu, pi�kama, itd...

ostavi se ti spid metala dečko...
pusti to muškarcima!
:)

edgar (bursic)

Na Wed, 26 Sep 2007 14:04:39 +0200, inferno napisa/o/la:

> i ja sam trenutno u toj "donjoj".
> na tekucem se ugazi svako toliko u neki minus, auto je '99 godiste, kreda za
> uredjenje stana jos 3 godine nad glavom.

Znači nije loše. Imaš po mojim kriterijima prilično novi auto, uz to i
stan. Svaka čast.

bole

inferno wrote:
> jedini pravi odgovor ;-)

drago mi je da jos ima dobrih ljudi u puli :)

Aleksandar Kovacevic

http://say.expressivo.com/pb1wai5z

inferno

> Znači nije loąe. Imaą po mojim kriterijima prilično novi auto, uz to i
> stan. Svaka čast.

Pitaj me kada sam zadnji put bio vani sa prijateljima pijan...

svejedno, kada vidim likove koji u dvoristu imaju parkiran auto koji vrijedi
kao i moj stan, ne mogu a ne osjecati se "dole"

edgar (bursic)

Na Thu, 27 Sep 2007 11:09:43 +0200, inferno napisa/o/la:

> Pitaj me kada sam zadnji put bio vani sa prijateljima pijan...

Kada si zadnji put bio vani s prijateljima pijan? ;)

inferno

> A koju muziku slusaju "pametni ljudi"?

Ne mozes takvo pitanje postaviti. Ne zato jer se ne moze odgovoriti, nego
zato jer bi odgovor bio predugacak. Ako netko danas aktivno slusa Baha,
Betovena, Verdia i ostalu "ekipu", vrlo vjerojatno je glazbenik kojeg zanima
to vise od samog slusanja, zanima ga ritmika, intonacija, tempo, boja kako
bi i sam mogao to sto ljepse izvesti.

> Njihova stvar. A cinjenica je da 90% muske populacije zeli postupati
jednako
> tako. Dakle 90% nas je budala.

Welcome to Croatia. Ne drzi bez razloga 99% svjetskog bogatstva 1% ljudi.

> Na sta ti trosis novac, koji je tvoj hobi, ispusni ventil - jeli to
> normalno?

moj hobi su masline i vinova loza.

> Zasto povezivati srpske narodnjake s agresijom na hrvatsku, s
> antihrvatstvom?

Zato jer je to tako. (sto se tice ovoga EOD, nema toga sta mozes reci da ce
promjeniti moje stajalise)

> Mozda da ispodprosjecno inteligentnim osobama treba
> ograniciti zivotne slobode, ili mozda vratiti se nekim ideama neonacizma?

to nisam rekao.

> Danas izbor muzike, sutra pravo glasanja, preksutra pravo na zivot.....

Ni to nisam rekao. Ne oduzimam nikome pravo da slusa narodnjake, sebi uzimam
za pravo njih prozvati glupanima.

> Sve je vise glupljih i to je tako.

Nazalost.

inferno

> Kada si zadnji put bio vani s prijateljima pijan? ;)

Neki dan, prije toga prosli tjedan q;-) , ali prije toga jaaako dugo je
proslo da sam razbijao pare na alkohol.

johndory

johndory

"edgar (bursic)" wrote

> Sta mislite, zasto toliko mladih slusa narodnjake?

sa net.hr Biliceva kolumna - Turbo-folk eksplozija
http://www.net.hr/sport/page/2007/08/26/0106006.html

marcel...@gmail.com

On Sep 25, 12:51 am, "edgar (bursic)" <ed...@fazan.org> wrote:
> Šta mislite, zašto toliko mladih sluša narodnjake?
> 4. nešto drugo (dodajte)

svaka generacija ima u zadatak pomiriti sve veći jaz između
'tradicionalnih vrijednosti' i svakodnevnog ponašanja... pomirenje tog
jaza je šizofreno... ponašanje ne samo da nije u skladu sa
'tradicionalnim vrijednostima' nego taj nesklad najčešće uopće nije
osviješten... znači ovako: mladi se karaju bez prezervativa i prije
braka, puše travu, čvakaju ekseve, vole srpske filmove & muziku, vole
trošiti... ništa od toga im ne preporuča ni Obitelj ni Crkva, a bogami
ni predsjednik mesić, no ipak kao i njihovi stariji sugrađani mladi
najviše vjeruju, tadaaaam: crkvi, pa radiju i televiziji, a na visokom
4. mjestu je predsjednik mesić.. istraživanje instituta za društvena
istraživanja na 2000 ispitanika u dobi od 15 do 29 godina)..

link: http://www.radio101.hr/vijesti_arhiva.php?id=17331

o crkvi sve najgore.

radio i televizija pršte od medijskog osviještavanja u kojem tvrde
(mediji) sami za sebe da su manipulativni, lažljivi, pokvareni,
pohlepni za profitom, jeftino prodani za (ikakvu) pažnju... znači nije
informacija ta koja nedostaje... očito da se interpretacijski aparat
ne razvija uvidom u više činjenica... njih je sasvim dovoljno no
razuma ipak sve manje... u hrvatskoj i najtračerskije emisije poput
crvenog tepiha ili shpitze zauzimaju vrlo ciničan i kritičan stav
prema onome što prikazuju.. čak bi se moglo reći da su zauzeli
ultimativne moralizatorske uloge prokazivanja lažnog hrvatskog jet
seta i što god da je već u fokusu njihove pažnje ovih dana... toliko
znanja i kritičkih obrata iz prošlosti, a na tv-u i oko njega sve
skupa nikad jadnije...

priznali su da su travu pušili: bivši predsjednik amerike, sadašnji
predsjednik amerike (s naglaskom na kokainu), pokojni premijer
hrvatske, sadašnji predsjednik vodeće hrvatske oporbene stranke,
predsjednica marginalne oporbene stranke.. istina svi su rekli da im
nije bilo dobro, da ih nije pucalo, da su se usrali i da ne bi više,
te da misle da to nitko ne bi smio raditi.. ccccc... očito da duvanje
više ne provocira nikoga osim one pomahnitale haespeovke kaj maše
pištoljem po korčuli...

nekoliko generacija je gradilo mit o subkulturi i glazbi kao
graditelju interpretacijskog aparata koji mijenja stari konzervativni
svijet u neki novi bolji, liberalniji.... prvo rasist elvis sa
kokoticama, benzinom i adrenalinom, pa duge kose, duvanje, karanje,
halucinogeni, pa kratko, obrijano, beskompromisno, kritičko,
nihilističko... onda su u jednom trenutku te subkulture postale
referenca naspram koje se trebalo distancirati.. prvo od ljigavih
hipika, pa pretencioznih prljavih pankera, pa od razvaljenih
rejvera......

i eto nas do narodnjaka.. za hrvatsku mladost savršene šizofrene
pozicije.. prvo srpsko je i zbog toga omraženo i zabranjeno u svim
medijima.... drugo time što je srpsko primitivno naspram građanske
evrope.. treće zaglupljujuće naspram kvalitetne glazbe... od nje se
distanciraju apsolutno svi koji drže do bilo kakvog socijalnog statusa
i koji se pokušavaju ogledati u svom zamišljenom zrcalu 'kako me drugi
vide'... e upravo se od te impotentne grupacije danas treba
distancirati.. i to danas uspješno i radi jedina prava subkultura u
hrvatskoj.. ona narodnjačka...

prvi mit koji treba zaboraviti je da je glazba ikada a danas još manje
nosila ikakav potencijal promjene dominantnih društvenih paradigmi...

drugi mit je da iako subkulturna narodnjačka priča je još uvijek bez
ikakvog odmaka i svijesti duboko seksistična, nacionalistička,
homofobna, konzumeristička, bez ikakve kritike, bunta ili ikakve
zanimljive autentične artikulacije...

šteta...

edgar (bursic)

Na Tue, 02 Oct 2007 22:32:15 +0000, marcell.mars napisa/o/la:

> [...]
> vide'... e upravo se od te impotentne grupacije danas treba
> distancirati.. i to danas uspješno i radi jedina prava subkultura u

Evo konačno nešto suvislo!

> [...]
> ikakvog odmaka i svijesti duboko seksistična, nacionalistička,
> homofobna, konzumeristička, bez ikakve kritike, bunta ili ikakve

O ovome bi se dalo raspraviti. Baš sam danas pričao sa "mladima" o tome.

bayr00t

Na Tue, 02 Oct 2007 22:32:15 +0000, marcell.mars pise:

> svaka generacija ima u zadatak pomiriti sve veći jaz

zanimljivo. neki ce reci da je to upravo rezultat MASOVNE
> [...]
i razlike izmedju razlicitih uzrasta."

> između
> 'tradicionalnih vrijednosti' i svakodnevnog ponašanja...

postoje i generacije koje ODBACUJU tradicionalne vrijednosti zar ne?

klinka koja preferira analingus nema potrebu baki objasnjavati svoje
vrijednosti, pristaje na miroljubivu koegzistenciju paralelnih
svjetova, sasvim u skladu s trendovima demokratizacije i individualizacije...

ekipa koja slusa narodnjake ni ne moze osvijestiti taj nesklad - jer su
plitki i neobrazovani.
istrazivanje koje bi mlade upitalo:
1. tko odrzao "Govor na gori"
2. 3-dioba vlasti =
3. parlament bira predsjednika: da ili ne
...pokazalo bi da oni ni ne znaju u sta vjeruju, kada tvrde da u nesto
vjeruju.

> [...]

> pohlepni za profitom, jeftino prodani za (ikakvu) pažnju... znači nije
> informacija ta koja nedostaje... očito da se interpretacijski aparat

ne kod plitkih i neobrazovanih ljudi, a jos manje kod programabilnih
baterija (blue pillers).

> nekoliko generacija je gradilo mit o subkulturi i glazbi kao
> graditelju interpretacijskog aparata koji mijenja stari konzervativni
> svijet u neki novi bolji, liberalniji....

kako mjeris da li ga grade ili ne? meni se cini da su se dominantne
vrijednosti u posljednjih 100 godina radikalno promijenile. ako i nisu,
mozda ce u sljedecih 20? je li danas svijet konzervativan ili liberalan?
je li cinjenica da se ljude danas ne ubija zbog drugacijeg misljenja
pokazatelj drasticne ili mikro promjene poretka?

ja vjerujem da se drustvene promjene desavaju u DEKADAMA a to sto je zivo
individue kratak pa

no, ako i ne grade "interpretacijski aparat"... ne mislim da je vazno
TKO ga gradi. subkulture drustvo testiraju, naprezu mu
granice, mijenjaju (tradicionalne) vrijednosti barem do te mjere da
prihvate pravo na POSTOJANJE DRUGACIJIH od sebe. glavni rezultat punk
pokreta nije nestajanje poretka (nije nestao ni u tvrtci, ni u drzavi, ni
crkvi...) ali mislim da je sigurno svojim sokiranjem tradicionalnog
otvorio prostor - liberalizirao trziste ideja. bakica koja se zgrazala na
isarane skolske torbe i nazive bendova tipa RATUS ili VAGINALNI ISCJEDAK
sada je neosjetljiva i na Mamica i njegove osobenjacke govore ;)

habeas corpus je koncept koji se razvijao stoljecima. habeas anima - tj
pravo na vlastitost tek su u zacecima...

> [...]
> medijima.... drugo time što je srpsko primitivno naspram građanske
> evrope.. treće zaglupljujuće naspram kvalitetne glazbe...

mislim da je ovo najveci pogodak u tvojem postu! primitivna drustvena
kontrola (crkva, nacija, drzavotvornost) rezultiraju upravo ovako kako si
opisao. u danskoj npr. to bas ne bi imalo nikakvog smisla...

> [...]
> vide'... e upravo se od te impotentne grupacije danas treba
> distancirati.. i to danas uspješno i radi jedina prava subkultura u

to je tvoje misljenje da se TREBA DISTANCIRATI ili mislis da je to razlog
zbog kojeg je nastala narodnjacka scena?

to sto predstavljas kao "pokusaj ogledavanja u zrcalu" sociolozi gledaju
kao nesto sto PRETHODI individualnoj svijesti - dakle bez socijalnog
ISKUSTVA nema formiranja individue. nakon razumjevanja "uopcenog drugog"
moguce je donijeti odluku o (ne)konformiranju.

ja tvrdim da upravo suprotno:
a) "ja u zrcalu" pocetak je bunta, a ne kraj
b) slusatelji narodnjaka nisu kreativni buntovnici vec konzumenti masovne
(ne)kulture

> prvi mit koji treba zaboraviti je da je glazba ikada a danas još manje
> nosila ikakav potencijal promjene dominantnih društvenih paradigmi...

ima li monitor ikakav potencijal promjene? ja mislim da ima. kao i glazba,
to je medij za komunikaciju, a vjerojatno je vaznija za motivaciju nego za
razumijevanje svijeta.

> [...]
> ikakvog odmaka i svijesti duboko seksistična, nacionalistička,
> homofobna, konzumeristička, bez ikakve kritike, bunta ili ikakve

ni ovo nije mit vec dobar opis norodnjacke zajebancije. upravo
nepostojanje autenticke artikulacije navodi na zakljucak da su slusatelji
drustveno neodgovorna konzumeristicka zgadija koja ce nestati cim se na
trzistu ponudi jeftinija i jos simplificiranija zabava.

zanimljiva rasprava! ;)

bayr00t

Procitajte i tomijev post objavljen na web adresi:
http://kiberkomunist.wordpress.com/2007/10/02/narodnjaci-narodu/ ---

"Postoji subverzivni element u ustrajnosti narodnjačke kulture. Njena
subverzivnost međutim nije prvenstveno u tome da ona opstaje hrvatskom
nacionalnom identitetu uprkos. Odnosno ona to jest gledano iz horizonta
hrvatskog nacionalizma koji je svjestan da je preporod nacionalnog duha u
90-tima bio veliki projekt nasilnog stvaranja novog hrvatskog identita
raspelom i dalekovidnicom pa onda i nalazi utjehu u tome da će oblici
bunta omladine, kako to obično biva, posegnuti za zabranjenim.

Ali gledanje iz tog horizonta propušta uvidjeti da narodnjačka, ili
preciznije rečeno novokomponirano-narodnjačka kultura, nije proizvod
nacionalnog ili etničkog identiteta. Naprotiv, ona je fenomen socijalnog
identiteta. Prisjetimo li se jugoslavenskog perioda, ona je nastala kao
kultura radničkih klasa, srednje klase, a njena općejugoslavenska
prisutnost kao posljedica sve konsolidiranijeg jedinstvenog
medijsko-javnog prostora u 80-tima. Miroslav Ilić, Neda Ukraden, Hanka
Paldun… i više no bilo tko drugi Lepa Brena bile su zvijezde
jugoslavenskih masa, slušalo ih se u svim dijelovima zemlje i slušalo ih
je prije svega industrijsko i seosko radništvo. (Nota bene, kao što je
narodnjačka kultura kao općejugoslavenski mainstream preživjela u
jugoslavenskom prostoru nakon raspada bratstva i jedistva, tako je
preživjela i općejugoslavenska alternativa - raznorazni punk, post-punk,
wave, no-wave i sl. fenomeni. Jedno ukus roditelja, drugo ukus buntovne
djece.)

Gleda li se na narodnjačku kulturu kao proizvod socijalnog identiteta
onda nije niti teško shvatiti da se u njoj ogledaju i socijalne patologije
- patrijarhalnost, homofobija, konzumerizam i nacionalizam. Svojedobno je
Hudelist u Globusu ispravno primijetio da su upravo najnacionalističkiji
slojevi hrvatskog društva, oni koji su prvi išli kao dragovoljci na
ratište i najviše se napajali nacionalističkim huškaštvom upravo bili ti
koji su održali narodnjake na životu po mračnim birtijama predgrađa.

Narodnjaci ne dolaze s istoka, oni dolaze iz središta društva. I upravo
kao dio socijalnog identiteta narodnjaci imaju tu, doduše ne previše
bitnu, subverzivnost. Oni su unatoč sada već napuštenoj socijalnoj i još
uvijek postojećoj medijskoj cenzuri ‘osveta’ socijalnog identiteta
projektu izgradnje nacionalnog identiteta. Međutim, slabašna osveta -
raspjevani bunt masa koje su se toliko zaglušile milenijskim obečanjima
nacionalnog identiteta da nisu uspjele izustiti tri suvisle na proces nove
klasne stratifikacije koji je bio u tijeku. Mora da je kognitivna
disonanca bila prevelika… Što me, hmmm, nuka na pitanje kakva se
kognitivna disonanca krije iza obožavanja klerofašističkih stadionskih
rokera?"

Comment by tomislavmedak — October 6, 2007 @ 8:13 pm

marcel...@gmail.com

On Oct 6, 4:31 pm, bayr00t <bayr...@kom.uni.st> wrote:
> zanimljivo. neki ce reci da je to upravo rezultat MASOVNE
> KULTURE: "Dvajt Mekdonald istice da je osnovno podsvesno dejstvo

slazem se, to je rezultat masovne kulture. generacije dobivaju svoje
zadatke i iz masovne kulture. minimalni zajednicki nazivnik treba sto
vece trziste.

> postoje i generacije koje ODBACUJU tradicionalne vrijednosti zar ne?

ne. svaka generacija sebe vidi kao onu koja odbacuje tradicionalne
vrijednosti no svaka generacija na svoj specifican nacin i promasuje.
sudeci po trendu moglo bi se reci da tradicionalne vrijednosti sadrze
ideju progresa i napustanja starog u bolje novo. razlika je samo u
prihvacanju kojom ce se brzinom te promjene prihvatiti.

super je primjer gradonacelnika jagodine u srbiji, velike youtube
zvijezde, gospodina palme, koji ne kaze 'mi nikada necemo prihvatiti
homoseksualce'.. on kaze: "mi nismo dovoljno moderni da bi to
prihvatili".. znaci on pretpostavlja da ce njegova okolina nekad i
prihvatiti homoseksualce, no to ce se dogoditi kad budu dovoljno
'moderni'... tolika kolicina refleksivne svijesti je iznenadjujuca za
sve koji se napajaju knjigama od prije nekoliko desetljeca gdje
konzervativci nisu razmisljali o sebi na nacin na koji razmislja
gospodin palma...

> klinka koja preferira analingus nema potrebu baki objasnjavati svoje
> vrijednosti, pristaje na miroljubivu koegzistenciju paralelnih
> svjetova, sasvim u skladu s trendovima demokratizacije i individualizacije...

i baka i klinka pristaju na paralelni svijet u kojem se ne prica
nikome o svojim analingusima... po tom pitanju se nije puno toga
promijenilo.. rijetki su blogovi klinaca koji slobodno pricaju o
sexu... no ono sto se promijenilo je komunikacijska kompleksnost
okoline koju procesira danasnja klinka, pa cak i kad degradira na nivo
svoje konzervativne babe danasnja generacija u toj degradaciji nosi
bitno vise iskustva kompleksnih posredovanja...

> ekipa koja slusa narodnjake ni ne moze osvijestiti taj nesklad - jer su
> plitki i neobrazovani.

slazem se da vecina ljudi prag plitkosti i neobrazovanosti stavlja
tako nisko da se vecina 'drugih' ljudi tamo moze naci.. formalno
obrazovanje je lose... no medijsko komunikacijske tehnologije donose
iskustvo koje nove generacije *cine* spremnijim za osvijestavanje...
problem je da im mi 'osvijesteni' intelektualci nemamo sto ponuditi u
tom osvijestenju.. tj. tesko konkuriramo industriji zabave i masovnoj
kulturi.... vrlo cesto im nudimo jednu zabavu (indie glazbu) kao
nadomjestak za nesto sto njima vec sasvim solidno nudi druga zabava
(narodnjaci)... usput im pokusavamo prodati pricu kako je snobovska
samoaktualizacija bas cool i super i bas je bez veze biti 'coban',
'ljakse', plitak i neobrazovan...

konfrontacija koju mi intelektualci prizeljkujemo komunicira se negdje
drugdje.. ali to ti ovaj put ne zelim reci jer je to nemoguce izreci u
ovoj recenici.. a i onoj koja slijedi ;)

> [...]
> 3. parlament bira predsjednika: da ili ne
> ...pokazalo bi da oni ni ne znaju u sta vjeruju, kada tvrde da u nesto

taj tip potcjenjivanja oko toga da 'oni ne znaju ono sto misle da
znaju' je vrlo opasan pristup drustvu za jednog sociologa ;) al.. puca
nam kurac u dupe...

> ne kod plitkih i neobrazovanih ljudi, a jos manje kod programabilnih
> baterija (blue pillers).

nove generacije imaju iskustvo za razliku od starih. to zvuci kao
dobar izazov pa i povod za novu pilulu.

> kako mjeris da li ga grade ili ne? meni se cini da su se dominantne
> vrijednosti u posljednjih 100 godina radikalno promijenile. ako i nisu,
> mozda ce u sljedecih 20?

ja sam govorio o mitu o glazbi i subkulturi baziranoj na njoj kao
masini za promjene. takvu stvar mjerim brojem referenci i iskaza u
tom smjeru, a jos vise ocekivanjima, razocaranjima i prokazivanjima
svih koji ne vjeruju u taj mit ;)

> je li danas svijet konzervativan ili liberalan?

kompleksan. i svakim danom sve kompleksniji.

> je li cinjenica da se ljude danas ne ubija zbog drugacijeg misljenja
> pokazatelj drasticne ili mikro promjene poretka?

danas se jos uvijek ubija zbog drugacijeg misljenja. ali da, drasticno
se promijenila situacija s obzirom na slobodu govora u svijetu. recimo
u hrvatskoj i bivsoj jugoslaviji se situacija drasticno promijenila.
na bolje. s obzirom na slobodu govora. no ne bih se slozio da je
cijena za to bila nasilje i rat. to je naravno prekompleksna tema za
zapocinjanje u ovom threadu ;)

> [...]
> crkvi...) ali mislim da je sigurno svojim sokiranjem tradicionalnog
> otvorio prostor - liberalizirao trziste ideja.

slazem se. i upravo trziste najvise i profitira od 'nove krvi' koje
donose novi zivotni stilovi subkultura. i trziste najefikasnije
asimilira. pitanje intelektualnog vlasnistva je vrlo vazno pitanje u
ovom kontekstu i osim pokreta slobodnog softvera sve subkulture su ga
uspjele zaobici.. a narocito 'revolucionarni' bendovi glasnogovornici
razlicitih subkultura..

npr. ovo sto su neki dan napravili radiohead ponovno govori o
doprinosu 'subkulture' inovacijama u poslovanju.. za neki broj ljudi
novi album je besplatan, ali od tih ljudi dobijes mail za spamanje i
brojis downloade za chartove.. genijalan poslovan potez.. no pitanje
vlasnistva nedotaknuto je kao i obicno... ili se mozda varam? mozda
izadju s nekom superduper licencom na kraju ;)

> to je tvoje misljenje da se TREBA DISTANCIRATI ili mislis da je to razlog
> zbog kojeg je nastala narodnjacka scena?

to je moje misljenje da se treba distancirati. ne mislim da je *to*
razlog nastajanja narodnjacke scene.. no postoji jos jedan moment koji
sam tu htio naglasiti a tice se antiintelektualnog stava koji nosi
narodnjacki pokret... on sam po sebi nije potpuno za odbaciti.. recimo
edgar to dobro radi i time bi mogao biti dobar guru narodnjacke
scene ;)

> [...]
> ISKUSTVA nema formiranja individue. nakon razumjevanja "uopcenog drugog"
> moguce je donijeti odluku o (ne)konformiranju.

tvrdio sam da to iskustvo imaju i narodnjaci i alternativci.
alternativci su nazalost postali snobovi zrtve istog tog mehanizma.
edgar je fino spomenuo toleranciju hevei metalaca i narodnjaka. na to
sam mislio kad sam govorio o 'ogledavanju u zrcalu'...

> ja tvrdim da upravo suprotno:
> a) "ja u zrcalu" pocetak je bunta, a ne kraj

ne vjerujem u bunt.

> b) slusatelji narodnjaka nisu kreativni buntovnici vec konzumenti masovne
> (ne)kulture

ja bih upotrijebio AND a ne NOT u tvojoj izjavi. oni su kreativni
buntovnici *i* konzumenti masovne kulture. no pojedinacna razina tog
bunta je razocaravajuca. pokret je tu bitno zanimljiviji. iako rado
cekam dobru artikulaciju nekog insajdera. toliko je potencijala u tome
da sam ja prije nekog vremena poceo skupljati neke narodnjake ali
nisam jos uspio posloziti playlistu s kojom bi te napao ;)

> ima li monitor ikakav potencijal promjene? ja mislim da ima. kao i glazba,
> to je medij za komunikaciju, a vjerojatno je vaznija za motivaciju nego za
> razumijevanje svijeta.

da ljudi vole pripadati negdje pa onda djelovati sa motivacijom peer
pressurea. no ono o cemu sam ja pokusavao govoriti je impotentnost
subkulture da kroz glazbu ponudi neki suvisao i relevantan
interpretacijski aparat... samo to.. dobra je zabava, uljuljkava u
fantazijama o tome kako smo progresivni, subverzivni, smisleni,
pretenciozni.. ali nazalost nista ne proizvodi na razini
interpretacije odnosa moci u bilo kojem kontekstu.. osim prodaje
slogana o revoluciji.. to je najimpotentniji nacin komuniciranja te
teme..

> [...]
> drustveno neodgovorna konzumeristicka zgadija koja ce nestati cim se na
> trzistu ponudi jeftinija i jos simplificiranija zabava.

cemu toliko gadjenje nad jeftinom i simplificiranom zabavom. skupo
nije zdravo.

edgar (bursic)

Na Sat, 06 Oct 2007 14:31:13 +0000, bayr00t napisa/o/la:

> ekipa koja slusa narodnjake ni ne moze osvijestiti taj nesklad - jer su
> plitki i neobrazovani.

Ja baš tvrdim suprotno. Nisu ni plići ni manje obrazovani od njihovih
kolega klasičara, alternativaca, ili bilo kojih drugih mladenačkih
subkultura. Tako da onda sve ovo ostalo nema smisla...

hrxx

edgar (bursic) wrote:
> Ĺ ta mislite, zaĹĄto toliko mladih sluĹĄa narodnjake?

zato jer je to moderno.točka.
zato jer to svi slušaju. to je trend. hajp.
svi smo ludi od alkohola i droge i deremo si majice.
stavljamo papirnate pare tipu u harmoniku/pasuljaru ili pički u sise/tangu.
slušamo narodnjake jer smo dekadentni. to nam je ostalo od kraja stoljeća.
to je milenijski bug. jer se i povijest ponavlja. mi jebemo kao nikad prije.
otkačeni smo i jebe nam se za sve koji nas analiziraju.
nas je nemoguće promatrati jer izmičemo promatranju kao kvarkovi.
vozimo najbrže i ginemo mladi. agresivni smo od alkohola.
pucamo po drugima. i u bandi smo. ili ste sa nama ili ne postojite.
zašto nas ne ostavite na miru?
vi za nas ne postojite , mi ne znamo za vas!
vi o nama nešto, kao znate? odjebite!
doktorirajte na nečemu drugome!
mi se zabavljamo, a ti to ne možeš i ne znate.
zašto netko sluša rok? ili hevi metal? klasiku ili đez?
kada spomenemo narodnjake, govorimo li uopće o muzici?
ili nas je strah naših vlastitih predrasuda o muzici?
trebaju li nam uopće predrasude kada je muzika u pitanju?

Aleksandar Kovacevic

http://say.expressivo.com/cv437x9p

hrxx

hrxx wrote:
> [...]

http://www.spica-info.hr/content.php?a_id=97
??

marcel...@gmail.com

evo dragi bayr00t nasao sam narodnjak koji mi se jako svidio pa sam ga
i obradio...

pjesma je slobodna as in free bird... evo sto pise last.fm journal o
njoj:
http://www.last.fm/user/marcell/journal/2007/10/16/550742/

"Nenad Romic za Novyi Byte: Ptice tuzno pevaju da otvori se kavez

lyrics / tekst:
- - - -
neke ptice nikad ne polete
ceo život čekaju na to
tužno pevaju da otvori se kavez
pevaju, al' vani nikoga
- - - -
trivia: ovo je obrada pjesme Saše Matića "Neke ptice nikad ne
polete"... posudio sam dva stiha iz refrena i melodiju.. dodao sam tim
dvama stihovima još dva koji zadržavaju sliku sa pticama.. tak mi je
bolje nego 'i tako ja čekam tvoju ljubav'... ovo su originalni
stihovi:
Nedostizna ti si bila
i ostala uvek meni
a ja ceo zivot trazim