Meteo wifi mesh stanice od sada i u vašem mjestu ;)

Valent

Krenula je zanimljiva rasprava na <a href="http://groups.google.com/
group/cwn-croatia">CWN</a> (Croatian Wireless Networks) google grupi o
Meteo stanicama. Prenosim svoj dio rasprave i pošto vjerujem da će ova
tema biti biti zanimljiva i široj geek publici ;)

Ako nekoga zanima i pristup <a href="http://groups.google.com/group/
cwn-croatia">CWN</a> grupi samo se treba javiti i dobije pozivnicu.

> @Valent: što to točno radite? nisam upućen

Za prave profi i manje profi vremenske stanice je definitivno
najupućenija Istramet ekipa [1] pošto su oni napravili po Istri čitavo
čudo meteo stanica i bolje prognoze imaju od DHMZ-a ;) Bili su i na tv-
u [2]. Vjerujem da oni najbojle znaju koje stanice valjaju i koje ne,
ovisno o kvaliteti i uvjetima u kojima trebaju raditi.

Ono što se radi preko projekta sa ekipom iz Wlan-Slovenije je da se od
malih tp-link routera naprave senzorske stanice za sve tipove
podataka, pa tako i za meteo podatke [3] ali i za razne druge tipove
podataka. Evo kako to može lijepo izgledati [4].

Bila je i super usporedba 5 meteo stanica u emisiji Gadget Show u
rangu 1000-2000 kn [5] ali emisiju mozes pogledati online jedino ako
imas vpn do engleske ;( ali našao sam i komentare na tu emisiju na
nekom forumu [6]

Po meni najbolje uzeti tp-link wr741 i na njega staviti DS18B20+
senzore kao što to radi ekipa iz Wlan-Slovenije [7] i za par sto kuna
imaš online meteo stanicu. Mi smo sada naručili 10 senzore i krećemo u
izradu pločice za 1-wire sabirnicu, tako da ćemo uskoro u Osijeku
imati 10-ak meteo wifi mesh stanica.

Pozivam i sve ostale da se uključe i u svoja mjesta postave mesh meteo
nodove... sada dok je snijeg vani je pravo vrijeme, kada se okopni sve
treba biti spremno samo za nakačiti na zidove i krovove ;)

Ako vas zanima više projekt Otvorena mreža možete pročitati članak
[8]. Svi novi sudionici na ovome međunarodnome projektu su dobrodošli,
ako ste u Slavoniji i Baranji samo se meni javite ili pokrenite
ogranak ovog projekta i u svome mjestu ili kvartu ako je veći grad u
pitanju. Za sva dodatna pitanja stojim vam na raspolaganju.

[1] http://www.istramet.com/
[2] http://mojtv.hr/video/v/aTfOKdSGduE/istramet-u-dnevniku-nove-tv.aspx
[3] http://dev.wlan-si.net/wiki/Modifications/SimpleThermometer
[4] https://nodes.wlan-si.net/node/kozolectest/
[5] http://fwd.channel5.com/gadget-show/videos/jon-test/jon-test-weather-stations
[6] http://www.hardytropicals.co.uk/forum/viewtopic.php?f=1&t=8456
[7] http://dev.wlan-si.net/wiki/Modifications/SimpleThermometer
[8] http://kernelreloaded.blog385.com/index.php/archives/projekt-otvorena-mreza/

Igor

You must be a member of this group to view and participate in it.

Doviđenja...

Valent

On Feb 7, 5:32 pm, Igor <ibu...@etfos.com> wrote:
> You must be a member of this group to view and participate in it.
>
> Doviðenja...

U prvoj rečenici sam napisao da ću poslati pozivnicu ako nekoga zanima
pristup grupi, grupa je za sve koji su uključeni u wifi zajednice po
cijeloj hrvatskoj. Za općenite wifi rasprave postoji http://forum.wifi.hr/
kao i karta postojećih wifi mreža na http://ffox.com.hr/udruge/

Igore jesi aktivan u nekoj wifi mreži? Možeš se uključiti u
OsijekWireless ako si iz Osijeka...

Muljaca

On 2012-02-07 16:28:38 +0100, Valent <valent....@gmail.com> said:

najeftinije meteo stanice WMR928NX spaja se preko usba na komp, uz
dogovor i lokaciju sheranje na pljusak.com pa ima hrpa vec po hrvatskoj
amaterskih mjernih stanica..... koje isto i real time vremenu pokazuju
temperature po hrvatskoj ili okolnim drzavama.

cijena ovih meteo stanica su ispod 1000kn sa ukljucenim softom, ako ne
ima krekanog softa na netu ili ce ti vec netko taj unuverzalni poslat
od kolega sa pljusak.com stranice, vec po lokacijama. stvar dobro
funkcionira, nema lemljenja nema zica, pravljenja senzoga kao tu. sve
meteo stanice su wifi spojene s bazom koja je ustekana u komp, jedini
trosak su baterije(neke dolaze i s punjivim fotonaponskim uredjajima),
i komp koji je vec na internetu, eventualno da radi 24h, iako bazne
stanice u sebi imaju memoriju pa mogu mjerit i uploadat podatke i po
1000 mjerenja ili po 30 dana unatrag..... tako da i komp ne mora biti
spojen stalno na net. stvar radi savrseno... ovo vase mi izgleda na
prvu prekomplicirani i bespotrebno lemljenje kad tvar gotova postoji
vec godinama.

Valent

On Feb 8, 8:23 am, Muljaca <malamulj...@getriba.com> wrote:
U pravu si da je kompliciranije, ali mi imamo znanja i nama to nije
preteško. Imamo i znanja i volje za napraviti ovakav projekt.

Pogledaj i čistu financijsku računicu - za postaviti 10 novih meteo
stanica treba 10,000 kn ako je komad 1000 kn.

Kroz naš projekt dobiješ isto za ispod 200kn/komadu, ali neka bude 200
za lakšu računicu, dakle 2000 kn, i još uz to svaka naša meteo točka
je i wifi mesh node tj internet hotspot koji može bilo tko drugi
koristiti.

Želimo dijeliti naše podatke sa svima koje zanima pa bi suradnja s
ekipom iz pljusak.com bila vjerovatno zanimljiva, možeš me spojiti s
nekima odgovornim ljudima iz pljusak.com ?

Igor

On 7.2.2012. 18:58, Valent wrote:
> Igore jesi aktivan u nekoj wifi mreži? Možeš se uključiti u
> OsijekWireless ako si iz Osijeka...

aktivan sam u EBSW, ali ne kužim čemu komplikacije sa pozivnicama samo
da bi vidio o čemu se radi.

Valent

Aha, kužim, izgleda da nisam baš najjasnije napisao prvu poruku, u
biti na CWN grupi nema puno više, sve najbitnije sam napisao u ovome
postu. Nisam vlasnik CWN grupe ali kako je to grupa za voditelje možda
ipak žele neku minimalnu privatnost... iako se ništa uber-tajno ne
priča na toj grupi i EBSW voditelji su na toj listi tako da bi trebali
prenijeti sve bitno dalje svojim članovima kako i svi drugi voditelji
mreža svojim članovima.

Zapravo sam trebao poslati link na grupu Otvorene mreže gdje se može
vidjeti što se sve radi na ovome projektu te se mogu novi uključiti u
primanje obavjesti, grupa je otvorena: http://groups.google.com/group/otvorena-mreza

Muljaca

On 2012-02-08 08:58:13 +0100, Valent <valent....@gmail.com> said:
> [...]
> ekipom iz pljusak.com bila vjerovatno zanimljiva, možeš me spojiti s
> nekima odgovornim ljudima iz pljusak.com ?

imas dolje kontakt pa pitaj, neznam kako ce to ici, posto su svi koji
su tamo su amateri i uglavnom ih zanima primatno meteorologija a manje
lemljenje :D ali kome god da se javis iz podruznih ili gradskih
pojedinacnih stanica uputit ce te i objasnit vrlo su susretljivi..
barem koje sam ja sve bio pitao. a ove stanice su u slobodnoj prodaji
ako preko njih narucujes i tih kanala budu i 50% jeftinie, neznam kad
bi se izvana narucilo posto je to vani skorom djabe, kako prolazi CE
certifikat

nego, sta treba za wifi hotspot da imam na kuci ili da se nakacim na
mrezu daj neki link da procitam, gledao sam to prije al.. hmmm de nekih
vise detalja, ciljam oswifi sto ima mreza

Boris Ocić

On 8.2.2012 8:58, Valent wrote:
> Želimo dijeliti naše podatke sa svima koje zanima pa bi suradnja s
> ekipom iz pljusak.com bila vjerovatno zanimljiva, možeš me spojiti s
> nekima odgovornim ljudima iz pljusak.com ?

pljusak.com ti je vezan uz udrugu Crometeo. Javi se Kristijanu Bozarovu,
on ce te uputiti u sve.
http://crometeo.net/site/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=17&MMN_position=17:17

Ivan Erdeljic

"Muljaca" <malam...@getriba.com> wrote in message
> [...]
> cijena ovih meteo stanica su ispod 1000kn sa ukljucenim softom, ako ne ima
> krekanog softa na netu ili ce ti vec netko taj unuverzalni poslat od

Mala digresija.
Zasto postoji velika razlika izmedu temperatura na Pljusku
(http://pljusak.com/retfala/wx.htm) i sluzbenih u medijima?
Konkretno, ujutro su svi brujali kako je u Osijeku bilo -25 C a na Pljusku
je bilo oko -17C?
Inace pratim mjernu postaju Pljuska u Retfali i smatram ju dosta realnom ali
jucer i danas su temperature bile stvarno cudne...

Boris Ocić

Pogledaj Biljsku cestu: http://pljusak.com/osijekobala/wx.html

Muljaca

On 2012-02-09 21:11:13 +0100, "Ivan Erdeljic"
<MAKNIivan...@os.htnet.hr> said:

> [...]
> Inace pratim mjernu postaju Pljuska u Retfali i smatram ju dosta realnom ali
> jucer i danas su temperature bile stvarno cudne...

temperatura u samom gradu je puno veca nego van grada.... po ljeti ce
biti da je u gradu +35 a van grada 30 i sl.... ovo u retfali je
covjeku u samom dvoristu. moja u dvoristu isto pokazuje kao i na
pljusak, tako da cini se je to ta temperatura u gradu/retfali je dosta
tocna i realna.

neznam gdje se sluzbeno u osijeku mjeri temperatura, na klisi ili nasem
sportskom aerodromu... jer nas sportski je vec sad gotovo u samom
gradu, nije na otvorenim

Ivan Erdeljic

> neznam gdje se sluzbeno u osijeku mjeri temperatura, na klisi ili nasem
> sportskom aerodromu... jer nas sportski je vec sad gotovo u samom gradu,
> nije na otvorenim

Bez obzira, razlika od 8 stupnjeva je prevelika!!!