[semi OT] Narudjbe lijekova i vitaminskih preparata iz inozemstva

Bubba

Pozdrav svima,

za one kojima se ne da citati traktat, u zadnjem paragrafu je konkretno
pitanje, no za one uporne, evo:

Narucujem vec nekoliko godina razno razne vitamine periodicki preko
VitaminShoppe.com i nikada nisam imao nikakvih problema, ni sa
narucenim, ni sa dostavom.

Ipak, indikativno i ovo nije prvi slucaj za kojeg cujem (nije ista
stvar, ali analogija je slicna), od kad je Overseas preuzeo UPS za
Hrvatsku, poceli su problemi (moja zadnja narudjba).

Inace narucujemo do vrijednosti ~200$ i stvarno igrom slucaja nikada
nije naplacen ni PDV na tu vrijednost (iako je trebao, no valjda kako su
narudjbe na fizicku osobu i zlicu sretje, eto...) i obicno se uzme dosta
stvari iz prostog razloga jer je postarina monstruozno skupa (~60 do ~
100$, ovisno o narudjbi).

S druge strane, takvo sto se isplati, jer je, primjerice, 120 kapsula
Beta 1 3 glucana od 200mg 12$ a kod nas je bocica od 90 kapsula 500mg
preko 500kn. Takvih primjera ima jos, uz to sto sam vec iz iskustva
naucio da periodicki imaju razno razne popuste, pa citav paket zna
ispasti i do 20% jeftinije.

Drugim rjecima, obzirom na postarinu, suludo je uzimati jedan ili dva
preparata, pa uvijek se skupe rodbina i prijatelji te se uzme taman tako
da se postarina podijeli i njezina cifra na toliko ljudi ispadne
beznacajna.

Opet napominjem, svaki puta predpostavimo PDV i nekakve manipulativne
troskove i to nikome nije na pameti da osporava.

Kao sto rekoh, narucujemo svakih 3-4 mjeseca, i ovo je po mojim
zabiljezbama, vec 9. narudjba.

I sad pocinje veselje - stvar je stigla u Hrvatsku, zove Overseas,
trebate ispuniti carinsku punomoc i sve pripadne dokumente. Nema
problema, stvar biva rijesena unutar 24 sata, cekam fakturu no nista ne
stize.

Razgovor sa osobljem Overseasa tece u smjeru da carinica na njihovom
skladistu ne moze propustiti 10 bocica istog preparata jer to ne moze
biti za osobnu upotrebu. Na inicijalni kratkometrazni solilokvij koji je
isao u stilu "sto te boli kurac sto cu ja s time, naplati mi dadzbine
koje propisuje Republika Hrvatska i idi u kurac", pitam zensku u
Overseasu koja mi je prenjela "poruku" carinice mogu li poslati izjavu
kojom garantiram da necu distribuirati preparate zbog stjecanja
materijalne koristi (opet, sto to nju briga?) te navedem imena,
prezimena i maticne brojeve ostalih ljudi koji su sudjelovali u narudjbi
te trazim njihove potpise i saljem sve to opet u Overseas, ona kaze da
moze i napokon stize faktura.

Obzirom da imam i vise nego dovoljno iskustva s in-house carinjenjima
kod nasih dilkana u kurirskim sluzbama, OSOBNO dolazim u Overseas kako
bih platio fakturu koju su mi poslali i hocu podignuti paket (smatram da
je sve rijeseno, jer sam, eto, prokletu fakturu i dobio).

Platim stvar i doceka me hladan tus - ljubazna teta u Overseasu mi kaze
da paket tek SADA ide u carinski postupak!? Na moj WTF izraz lica i
pitanje "pa dobro, sto sam ja to tocno platio ako paket nije ocarinjen",
pocinje mucanje i stucanje u stilu kako "je to islo preko fizicke osobe
pa da oni prvo naplate pa tek onda ocarine, jer eto...".

Pocinjem dobivati vec lagani popizditis sto se jasno vidi po mom izrazu
lica, no tamo nadredjena me zamoli da pricekam "nekoliko minuta" i da ce
stvar biti odmah rijesena (n'da, i ja isto naivcina).

Cekam gotovo tri sata (i zanemarujem sve ostale obaveze jer na moj
ljubazni upit kada ce biti gotovo dobivam odgovor "samo jos malo") te na
kraju vec vidno izivciran no jos uvijek s dovoljno hladnoci pitam sto se
dogadja. Ne dozvoljavaju mi da dodjem osobno do carinice i pitam je u
cemu je problem, i tek nakon mojeg inzistiranja razgovaram sa jos jednim
djelatnikom Overseasa (iako sam EKSPLICITE trazio carinicu) da vidim u
cemu je problem.

E sad, nakon ovoliko teksta, dolazimo do spornog dijaloga:

Ja: "U cemu je SADA proble?!"
Overseas: "Pa znate, carinici nije jasno kako moze biti 11 komada za
osobnu upotrebu."
J: "!? Sto to carinicu ima biti briga? Temeljem cega zadrzava paket"
O: "Paa, temeljem Zakona iz Narodnih novina."
J: "Izvanredno. Mozete li mi ga citirati ili donijeti napismeno?"
O: ": muk :"
J: "NO!?"
O: "Pa znate, mjesecna doza..."
J: "A je li? Tako da bih ja svaki mjesec kesirao vama 100$ za shipping
umjesto uzeo jednom za kvartal i bok? I sto tocno znaci "mjesecna
doza"?"
O: "Pa znate, dva, tri, cetri komada..."
J: "Dva. Tri. Cetiri? WTF!? Nisam jos vidio zakon u kojem pise da je
nesto dozvoljeno u "dva, tri, cetri komada. Zasto me pravite za idiota?"

Nakon opetovanog inizstiranja za "suocenje" sa carinicom i zahtijeva da
mi se da sluzbeni dokument s potpisom carinice i zigom carine s kojim mi
se opravdano i argumentirano osporava uvoz jebenih 10 kutija vrijednosti
50$, dolaze sefovi i ispricavaju se na nesporazumu (vec je proslo preko
3 sata camljenja u Kovinskoj) te obecavaju kako ce stvar biti
dostavljena u ponedeljak. Niti vidio carinicie, niti vidio Narodnih
novina, niti vidio zakona.

Iako su ljudi u Oversasu bili relativno pristojni, interesantno je
freneticno odbijanje razgovora sa carinom te izbjegavanje bilo kakve
sluzbene ili papirnate formulacije odbijanja pustanja paketa.

In a nutshell, zanima me kakva je *tocno* interpretacija i postulacija
tog navodnog "Zakona" koji me cini dilerom, te postoji li eksplicite
navod koji ogranicava kolicinu uvezenog lijeka/vitaminskog preparata i
slicno?

--
Everything will be okay, in the end.
If it's not okay - it's not the end!

Kenny

In article <Xns9C38A44848EF...@130.133.1.4>,
nick...@banelli.biz.invalid says...>

> [...]
> tog navodnog "Zakona" koji me cini dilerom, te postoji li eksplicite
> navod koji ogranicava kolicinu uvezenog lijeka/vitaminskog preparata i

Mene iskreno cudi da si se danima svadao s carinarnicom, a da ne znas
osnovno pravilo koje glasi:

Sukladno mišljenju Ministarstva zdravstva, uvoz lijekova za osobne
potrebe građana Republike Hrvatske putem pošte nije dozvoljen. Zakonom o
lijekovima i medicinskim proizvodima propisano je da lijekove za osobne
potrebe građana temeljem propisanog recepta mogu uvoziti samo pravne
osobe koje imaju dozvolu za promet lijekovima uz suglasnost Agencije za
lijekove i medicinske proizvode. Također, Pravilnikom o prometu
lijekovima o medicinskim proizvodima zabranjuje se prodaja lijekova koji
nemaju odobrenje za stavljanje u promet u Republici Hrvatskoj preko
interneta odnosno poštanskim narudžbama.

Ili da ti prevedem - dobio si svoj paketic jer si im se popeo na vrh
glave pa da te se otarase.

Sto se tice detalja da su to vitamini, a ne lijekovi tu je jos
nepovoljnije po tebe jer u tom slucaju moras platiti vjestacenje, tj. da
ti izdaju papiric da ce radi o dijetetskim proizvodima sto em kosta em
ti ide lezarina.

Pogledaj i ovaj clanak:
http://www.vjesnik.hr/Pdf/2008%5C11%5C22%5C07A7.PDF
--
I See Offline People !

Bubba

Kenny's log on stardate 28 lip 2009

> [...]

> se prodaja lijekova koji nemaju odobrenje za stavljanje u promet u

> Republici Hrvatskoj preko interneta odnosno poL tanskim narudLlbama.

To nisu lijekovi, kao sto si lepo primetio u quoteu ispod.

> Ili da ti prevedem - dobio si svoj paketic jer si im se popeo na vrh
> glave pa da te se otarase.

Sigurno. Jos kako sam ruzan, neobrijan i debeo, mora da je to bila
presudna kap.

> [...]
> nepovoljnije po tebe jer u tom slucaju moras platiti vjestacenje, tj.
> da ti izdaju papiric da ce radi o dijetetskim proizvodima sto em

Normalno. Dali su mi paket da me se otarase, a Kenny je mudriji od
nadrkane carinice koja mi je mogla odbrusiti isto sto si i ti nasvrljao
gore?

Uz to, duboko sumnjam da ce osporiti dozvolu FDA-a i SGS-a za sve
preparate koji su naruceni, uz cinjenicu da se isti takvi vec PRODAJU po
hrvatskom trzistu i to potpuno legalno, pa ne vidim svrhu duplog
vjestacenja.

Vrlo rado, no ne vidim kakve veze to ima s mojim pitanjem - moze li mi
netko citirati clanak zakona u kojemu pise maksimalna kolicina
vitaminskih pripravaka dozvoljena za osobnu upotrebu (na stranu
vjestacenje i jeftino novinarstvo).

Chupo

In article <Xns9C38A44848EF...@130.133.1.4>, Bubba
> [...]

> stvar, ali analogija je slicna), od kad je Overseas preuzeo UPS za
> Hrvatsku, poceli su problemi (moja zadnja narudjba)

Frend je neki dan narucio ove vitamine:

http://www.e-cigarete.info/index.php/topic,76.msg417.html#msg417

Sorry, nisam mogo odoljeti :-))))

Medjutim istina je da je narucio :-)

Ja inace tu i tamo uzmem ABC plus, C vitamin i, naravno, b-complex.
--
Chupo

Kenny

In article <Xns9C38AC664EA8...@130.133.1.4>,
nick...@banelli.biz.invalid says...>
> Kenny's log on stardate 28 lip 2009

> To nisu lijekovi, kao sto si lepo primetio u quoteu ispod.

To se carinika uopce ne tice niti ga zanima.

> Sigurno. Jos kako sam ruzan, neobrijan i debeo, mora da je to bila
> presudna kap.

Cestitam ako ti je to bio argument, ja sam isto takav ali kad zapne na
carini obicno platim namete.

> Normalno. Dali su mi paket da me se otarase, a Kenny je mudriji od
> nadrkane carinice koja mi je mogla odbrusiti isto sto si i ti nasvrljao
> gore?

Vidim da nisam promasio u dijagnozi, a posto sam s njima imao prilicno
iskustva sad sam jos sigurniji da je bilo bas tako.

> Uz to, duboko sumnjam da ce osporiti dozvolu FDA-a i SGS-a za sve
> preparate koji su naruceni

Postoji poprilicna kolicina takvih aditiva koji se u Americi prodaju
ssvim legalno dok su u Europi na crnoj listi plus sto ne vidim koji je
tocno argument da je nesto odobrila FDA jer ako me sjecanje na vara oni
bas i nisu nadlezni za cijeli svijet ?

> uz cinjenicu da se isti takvi vec PRODAJU po
> hrvatskom trzistu i to potpuno legalno, pa ne vidim svrhu duplog
> vjestacenja.

Vidis kako sam sebi zapravo dajes prave odgovore. Ako se proizvod pod
tim nazivom i s tom bojom ambalaze prodaje u Rvackoj znaci da je prosao
cijeli postupak i da samo trebas nekome platiti takse te malo njegove
dobre volje da pogleda u bazi pa da tebi izda dozvolu koju ces priloziti
carini. Druga je strana price sto to bas i nije najjednostavnije
izvesti za privatnu osobu plus sto vec koju godinu lokalni uvoznici
imaju prstice u nekim igricama.

Nisu samo ljekovi ili vitamini takvi, ajde probaj kupiti preko Neta GSM
ili GPS pa da vidis sto ce se dogoditi.

> [...]
> netko citirati clanak zakona u kojemu pise maksimalna kolicina
> vitaminskih pripravaka dozvoljena za osobnu upotrebu (na stranu

Ajde se ti odluci pa napisi konkretno pitanje jer moram primjetiti da si
elegantno ispustio lijekove iz upita, a sto se tice o maksimalnoj
kolicini sumnjma da je propisana i to je u jednoj sivoj zoni pod nazivom
procjena carinika.

Ili da ti skratim muke - do sada si prolazio bez problema i nameta
zahvaljujuci sreci, maloj kutijici, losoj ekipiranosti carinarnice i jos
hrpi drugih sitnica zahvaljujuci kojima vecina nas cesce bolje prode
nego ne. Sada su te konacno razvalili po propisima, a drugi je dio
price sto tebi to ne pase.

Kenny

In article <MPG.24b1a628d...@news.t-com.hr>,
bad_...@yahoo.com says...>
> In article <Xns9C38A44848EF...@130.133.1.4>, Bubba
> <nick...@banelli.biz.invalid> says...

> Medjutim istina je da je narucio :-)

:)))

Monica Geller

On 28 Jun 2009 14:09:13 GMT, Bubba wrote:

> ... te postoji li eksplicite

> navod koji ogranicava kolicinu uvezenog lijeka/vitaminskog preparata i
> slicno?

Priznajem, nisam bas sve precizno procitala, a ne da mi se ni traziti
zakone u kojima to sigurno pise, no po pitanju uvoza jednog te istog
proizvoda i dozvoljenog broja primjeraka za osobnu upotrebu, imam nedavno
iskustvo s carine. Slucajno sam sa sluzbenim automobilom bila u inozemstvu
pa mi je u bunkeru zaostao paket nekakvih kartona, sasvim bezvrijednih, ali
ipak se u jednom zavezljaju nalazilo oko trideset jednakih karotna. Na
granici su malo gnjavili zbog toga, medjutim doista se radilo o gotovo
bezvrijednoj robi pa su me samo opomenuli. Carinik mi je usput pripomenuo
da se sve preko pet primjerka iste robe smatra robom za dalju prodaju, a ne
osobnu upotrebu.

--
Monica Geller

Bubba

Kenny's log on stardate 28 lip 2009

> To se carinika uopce ne tice niti ga zanima.

A ne?

Dobro, o cemu ti baljezgas. Kako ga se to "ne tice", mozes li mi to
molim te objasniti?

Ne bi ga se ticalo ni da je unutra bio heroin? Ili banane?

> Cestitam ako ti je to bio argument, ja sam isto takav ali kad zapne
> na carini obicno platim namete.

Tko osporava namete? Vidis li ti uopce sto sam ja pitao?

> [...]
> je tocno argument da je nesto odobrila FDA jer ako me sjecanje na
> vara oni bas i nisu nadlezni za cijeli svijet ?

Obrati pozornost na "SGS". Oni imaju belosvecku nadleznost.

> [...]
> najjednostavnije izvesti za privatnu osobu plus sto vec koju godinu
> lokalni uvoznici imaju prstice u nekim igricama.

Alo!!!

Jesi ti pismen, bogati? :)

//

[...]

Dobra volja? DOBRA VOLJA? Kakva mrtva dobra volja, placam (zajedno s
tobom i citavom grupom) i carinike, i murjake, i profesore, i doktore, i
ministre, i tajnike... Boli me spolovilo za njihovu dobru ili losu
volju, privatne probleme ili gljivicne infekcije na genitalijama. Mogu
li oni raditi svoj posao, kada su *na poslu*?

> Nisu samo ljekovi ili vitamini takvi, ajde probaj kupiti preko Neta
> GSM ili GPS pa da vidis sto ce se dogoditi.

Imat cu snosaje sa gosp. Sikiricom iz HAKOM-a. Ni oni bas nisu nesto
pametno dokumentirani, ali su barem koliko toliko dostupni pa mozes s
manje ili vise tenzija u glasu razgovarati s njima i rijesiti
"poteskoce".

Hvala na pitanju, uvozio sam (za distribuciju) i GPS i GSM (i to u istom
uredjaju). :D

> [...]
> si elegantno ispustio lijekove iz upita, a sto se tice o maksimalnoj
> kolicini sumnjma da je propisana i to je u jednoj sivoj zoni pod

//

> [...]

> jos hrpi drugih sitnica zahvaljujuci kojima vecina nas cesce bolje
> prode nego ne. Sada su te konacno razvalili po propisima, a drugi je

Prvi dio problema je sto si ti ocito nepismen ili ja pisem na armenskom
ili tebi nekom drugom nerazumljivom jeziku. ;) :p Znam da je bilo puno
teksta, ali je pisan na prilicno razumljivom hrvatskom i nije mi jasno
gdje si ti zapeo. Pet puta izvlacis krive zakljucke iz mojih
nedvosmislenih quoteova...

Opet cu ti ponoviti; *PLATIO* sam PDV i manipulativne troskove, dao
nekakve sulude izjave da se stvar koristi za vlastite potrebe (s
blagoslovom Overseasa) ali carinica (nakon svega ovoga) osporava
*KOLICINU* narucenog.

Huh? Jasnije? :D

Bubba

Monica Geller's log on stardate 28 lip 2009

/snip

> Carinik mi je usput pripomenuo da se sve preko pet primjerka iste
> robe smatra robom za dalju prodaju, a ne osobnu upotrebu.

Izvanredno. Ako je tako (za sto trazim clanak zakona ili bilo koji drugi
meritorni komad dokumenta) i moja izjava i potpisi svih koji su narucili
te argumentacija zasto se uzelo toliko komada nisu dovoljni, u cemu je bio
problem to reci?

Carinica: "Gospodine, temeljem clanka tog i tog zakona tog i tog mozete
uvesti 5 komada nekog proizvoda, a vasu izjavu nabijam na kurac (iako je
bila carinica, znacenje je preneseno op.a.) i uopce me ne interesirate ni
vi ni vasi prijatelji. Drugi put pazite inace cu vas uhititi zbog
svercanja."

Jer kao sto rekoh, ako je tako, uzet cu 6 komada (koliko je "preko" 5
navodno dozvoljenih), popisat se u njih i baciti ih u smetje i bok.

No onda se pitam, zasto mi je PDV naplacen na temelju citave fakture, ako
to nije roba koju mogu legalno drzati na teritoriju Republike Hrvatske?

Kenny

In article <Xns9C38B59C4C2F...@130.133.1.4>,
> [...]
> molim te objasniti?
>
> Ne bi ga se ticalo ni da je unutra bio heroin? Ili banane?

Mozes vjerovati i da je tako nezainteresiran ipak oteo tvoj paketic ?:)
Genijalno.

> Tko osporava namete? Vidis li ti uopce sto sam ja pitao?

Vidis ti da nekim cudom nisam pisao o tabletava i na sto sam se
referirao ?

> Obrati pozornost na "SGS". Oni imaju belosvecku nadleznost.

Jesam, ali nekako sumnjam da i njihov logo znaci da uvoznik to moze
iskipati iz paketa u prvu ljekarnu.

> Alo!!!
>
> Jesi ti pismen, bogati? :)

Kazu da jesam ili ih dobro muljam.

Poslusao sam tvoj dobronamjeran savjet pa sam lagano preskocio do kraja
kao so si i sam sugerirao. I hvala ti na tome.

> [...]
> "poteskoce".
>
> Hvala na pitanju, uvozio sam (za distribuciju) i GPS i GSM (i to u istom

I taj kojeg si uvozio je bio u njihovoj bazi ili nije ?

> Prvi dio problema je sto si ti ocito nepismen ili ja pisem na armenskom
> ili tebi nekom drugom nerazumljivom jeziku. ;)

O da, ocito i haluciniram pa nisam vidio ovo " te postoji li eksplicite
navod koji ogranicava kolicinu uvezenog lijeka/vitaminskog preparata.."
sto je kasnije preslo u " moze li mi netko citirati clanak zakona u

> [...]

> teksta, ali je pisan na prilicno razumljivom hrvatskom i nije mi jasno
> gdje si ti zapeo. Pet puta izvlacis krive zakljucke iz mojih

Dobar :)))

> [...]
> nekakve sulude izjave da se stvar koristi za vlastite potrebe (s
> blagoslovom Overseasa) ali carinica (nakon svega ovoga) osporava

Je, a jos mi je jasnije da ne postoji papiric s kojim ces ti
slavodobitno mahati po carninarnici koliko se god pjenio ovdje :)

Odoh ja iz ovog threada, valjda ce naici jos neka zrtva :)

Bubba

Kenny's log on stardate 28 lip 2009

> Mozes vjerovati i da je tako nezainteresiran ipak oteo tvoj paketic
> ?:) Genijalno.

Znaci, ne znas mi objasniti kako carinika ne zanima jesi li to lijekovi
ili vitamini?

> Vidis ti da nekim cudom nisam pisao o tabletava i na sto sam se
> referirao ?

Treci puta ponavljas da je jedini razlog zasto se ja "pjenim" taj sto mi
do sada "nisu naplacivali namete" a sada kada jesu ja pizdim i hvatam na
buku? :D

Ti si se malo pogubio. Nema veze, bilo je puno teksta, ali ne moras se
sramiti zbog toga... :p

> Jesam, ali nekako sumnjam da i njihov logo znaci da uvoznik to moze
> iskipati iz paketa u prvu ljekarnu.

Naravno da ne znaci, uvazao sam kozmetiku iz Koreje i potrebna je
relacija SGS -> HZZO, no to nije bitno, jer kao sto sam rekao, ti
vitamini ionako vec jesu u sustavu distribucije u Hrvatskoj.

> Kazu da jesam ili ih dobro muljam.

Bit ce da je ovo drugo.

> I taj kojeg si uvozio je bio u njihovoj bazi ili nije ?

Naravno da nije. Prosao sam certifikaciju HAKOM-a, zajedno sa svim
ispitnim izvjescima, deklaracijama sukladnosti, prevedenim prirucnicima,
izjavom o jamstvu i svim ostalim potrebitim pyzdarijama.

Taj isti komad uredjaja od sada moze uvesti bilo tko. I to na moj konto,
jer sam ispljunuo poprilicnu sumu dolara za hitni postupak izrade
ispitnih izvjesca za LVD, EMC i RF.

> [...]
> clanak zakona u kojemu pise maksimalna kolicina vitaminskih
> pripravaka dozvoljena za osobnu upotrebu" ? :))))

Mucek, jesi li mi citirao zakon koji ogranicava kolicinu pri uvozu nekog
lijeka?

Nisi.

Jesi li mi citirao zakon koji ogranicava kolicinu pri uvozu nekog
vitamina?

Nisi.

Je li to bilo moje pitanje postavljeno u originalnom postu? Je.

Jesi li pokazao da nemas blage veze o odgovorima na pitanja koja sam
postavio. O da! :D

> Je, a jos mi je jasnije da ne postoji papiric s kojim ces ti
> slavodobitno mahati po carninarnici koliko se god pjenio ovdje :)

Bilo kako bilo, ja sam svoj paket dobio. To sto ti ne znas citirati
pravilnik koji je meni prodala carinica i imas poteskoce sa shvatjanjem
napisanog nije moj problem, ali thx 4 trying. :)

> Odoh ja iz ovog threada, valjda ce naici jos neka zrtva :)

Ja se ipak nadam da ce se naci netko pismen tko ce shvatiti pitanje i
dati odgovor na njega. :)

Agnus Dei

Bubba wrote:

To je puka sreca sto nisi dosad imao takvih dozivljaja, a politika
carine se prema uvozu preparata i dodataka mijenja kroz vrijeme od loseg
na jos gore, pa natrag.
Trazi da ti salju USPS-om, cijena 35$, dolazi za 8-10 dana preko poste,
nek zalijepe racun na posiljku, narucuj manje kolicine ( s obzirom na
manju postarinu ), a opet mozes naletiti na carinu....

Bubba

Agnus Dei's log on stardate 28 lip 2009

> To je puka sreca sto nisi dosad imao takvih dozivljaja, a politika
> carine se prema uvozu preparata i dodataka mijenja kroz vrijeme od
> loseg na jos gore, pa natrag.

To sam skuzio. Ipak me jos uvijek zanima sto *tocno* pise u tim
propisima... Pogotovo vezano za kolicinu, koju je carinica osporila.

> Trazi da ti salju USPS-om, cijena 35$, dolazi za 8-10 dana preko
> poste, nek zalijepe racun na posiljku, narucuj manje kolicine ( s
> obzirom na manju postarinu ), a opet mozes naletiti na carinu....

Zar mislis da ne bih da je moguce? :)

Naravno, njima ne pada na pamet slati preko niceg drugog nego preko UPS-a,
tako da sto se toga tice nemam nikakvog izbora. Mislim da ce slijedeca
posiljka ici do nekoga od prijatelja iz Amerike a onda neka oni salju male
paketice USPS-om. :)

Agnus Dei

Bubba wrote:

> Naravno, njima ne pada na pamet slati preko niceg drugog nego preko UPS-a,
> tako da sto se toga tice nemam nikakvog izbora.

Nadji drugog dobavljaca, tog barem ima dovoljno

Bubba

Agnus Dei's log on stardate 28 lip 2009

> Nadji drugog dobavljaca, tog barem ima dovoljno

Slusam prijedloge i iskustva. :)

allecto

"Bubba" <nick...@banelli.biz.invalid> wrote...

> To sam skuzio. Ipak me jos uvijek zanima sto *tocno* pise u tim
> propisima... Pogotovo vezano za kolicinu, koju je carinica osporila.

Ako imas toliko iskustva s uvozom i carinjenjem razne robe kao sto tvrdis,
onda bi vec trebao znati da za nasu carinu nikad nista nije crno-bijelo i ne
bi se pozivao na propise jer bi znao da time ne mozes nista postici, kao sto
ni nisi u opisanom slucaju. Ne bi ti pomoglo ni poznavanje propisa u koje si
se vec mogao uputiti ako si toliko zainteresiran. Ne kazem da bi tako
trebalo biti, ali tako jest u praksi.
Iliti drugim rijecima, svaki carinik carini kako on misli da treba ili mu se
sprdne taj dan i itekako je moguce da ista roba stoga bude npr. svaki put
tarifirana razlicito, sto povlaci odredjene posljedice za uvoznika, kako
materijalne, tako i druge.
Ovo tvrdim zato sto osobno imam visegodisnje iskustvo s uvozom i carinskom
procedurom za svakodnevne brojne i kolicinski velike i male posiljke,
posebnim carinskim postupcima i posebnim vrstama robe, spedicijom i
carinom - kako vanjskom, tako in-house. Posebno je zgodno bilo razdoblje u
kojem smo radili s carinikom koji se bojao sam sebe pa je na sve i sva lupao
carinu (kako mu nitko nista ne bi mogao prigovoriti od sefova) te su u to
vrijeme troskovi basnoslovno porasli iako za to nije bilo opravdanih razloga
jer se nije mijenjala niti vrsta robe niti carinski propisi.
I ne, ne zelim dalje raspredati po ovoj temi jer drzim da bi prema ljudima
koji ti ovdje pokusavaju pomoci i informirati te trebao komunicirati na
primjereniji nacin.

allecto

Bubba

allecto's log on stardate 28 lip 2009

> Ako imas toliko iskustva s uvozom i carinjenjem razne robe kao sto
> tvrdis, onda bi vec trebao znati da za nasu carinu nikad nista nije
> crno-bijelo

To je super. Volim kad mi to carinik kaze osobno. Sto se ne dogadja
kada se vidimo face to face, nego se obicno dogadja kada se modu
nadkurcivati preko 3rd partyja (u ovom slucaju, Overseas).

> i ne bi se pozivao na propise jer bi znao da time ne mozes nista
> postici, kao sto ni nisi u opisanom slucaju.

Daj procitaj jos jednom sto si napisao, molim te.

Da, zivimo u banana republici, da, drug Tito je rekao da se ne drzimo
zakona kao pijan plota, ali OMG, citas li ti sto pises, za Boga miloga?

Ako postoji zakon, uredba, propis ili bilo koji meritorni dokument koji
kazuje carinskom sluzbeniku kako da postupa s odredjenim tipom robe (a
POSTOJI), onda mi jednostavno nije jasno kako se ne mogu "pozivati na
propise". Pa sam carinik bi se trebao *pozvati na propise*!

Zar je svaki puta potrebno zvati Barisica ili Sukera za uvoz robe?

Uz to, zar ja opet pisem na svedskom? Kazes da nisam nista postigao u
"opisanom slucaju" pozivajuci se na propise o kojima upravo pitam sada
na grupi jer o njima nisam znao niti jos uvijek znam? Geez. Kenny efekt.
:D

> Ne bi ti pomoglo ni poznavanje propisa u koje si se vec mogao uputiti
> ako si toliko zainteresiran.

Zainteresiran sam. Zato sam i pitao na grupi, nadajuc' se da ce netko
imati iskustva s ovime.

Predpostavljao sam, obzirom na tematiku grupe, da je netko uvozio
ljekove/ovakve preparate u nekom trenutku, pa sam zelio cuti je li ikada
bilo ovakvih carinskih hipoteza.

/snip

> I ne, ne zelim dalje raspredati po ovoj temi jer drzim da bi prema
> ljudima koji ti ovdje pokusavaju pomoci i informirati te trebao
> komunicirati na primjereniji nacin.

Postavio sam jedno konkretno pitanje, na njega nitko nije dao odgovor
(neki ga cak nisu razumjeli), nego lamentacije u stilu moje drage
carinice.

Ili sam potrefio hr.org.carina, ili sam naletio na ljubitelje drzavnih
sluzbenika. Konkretan odgovor dobio nisam (barem po tom pitanju) cak
niti od tebe, to je sigurno, tako da ne znam kako bi mene ili nekoga tko
ce eventualno imati slicne probleme tocno trebalo "pogoditi" tvoje
"odustajanje od daljnje rasprave"...

allecto

> [...]

> kada se vidimo face to face, nego se obicno dogadja kada se modu
> nadkurcivati preko 3rd partyja (u ovom slucaju, Overseas).

Da citas s razumijevanjem sto ti je ovdje napisano, a ocito to ne cinis, ne
bi se cudio. Mozes ti negodovati koliko ti drago, cinjenica je da te oni
mogu najmanje toliko vozati koliko im drago, a ti tu nista ne mozes uciniti.
O tome pricamo.
Nikome se to ne svidja, nitko to ne odobrava, ali jest tako i na zalost se
nista ili gotovo nista tu ne moze uciniti. A nije da se nije probalo uciniti
i prije tebe.

> Daj procitaj jos jednom sto si napisao, molim te.

Kao sto rekoh, citaj s razumijevanjem. Cinjenica da ne znas o kojem je tocno
propisu rijec ne negira cinjenicu da si se u opcenju s djelatnicima
Overseasa zapravo na nj pokusao pozvati i tako argumentirati svoje
negodovanje na zahtjeve carine.

> [...]
> POSTOJI), onda mi jednostavno nije jasno kako se ne mogu "pozivati na
> propise". Pa sam carinik bi se trebao *pozvati na propise*!

U zemlji utopiji. U RH ne nuzno, kao sto i sam vidis.

> [...]
> "opisanom slucaju" pozivajuci se na propise o kojima upravo pitam sada
> na grupi jer o njima nisam znao niti jos uvijek znam? Geez. Kenny efekt.

Vidi gore.
I ne spominji ime Kennyevo uzalud.

> Zainteresiran sam. Zato sam i pitao na grupi, nadajuc' se da ce netko
> imati iskustva s ovime.

Tvoje smo pitanje shvatili iz inicijalnog posta, na zalost jos se nije javio
netko tko ima precizan odgovor. No da i je, kao sto ti rekosmo, to ti ne bi
puno pomoglo.

> Predpostavljao sam, obzirom na tematiku grupe, da je netko uvozio
> ljekove/ovakve preparate u nekom trenutku, pa sam zelio cuti je li ikada
> bilo ovakvih carinskih hipoteza.

Mozda se jos netko javi s takvim iskustvom.
Ponavljamo pricu. Privatne osobe ne mogu uvoziti lijekove, zar ne?

> Postavio sam jedno konkretno pitanje, na njega nitko nije dao odgovor
> (neki ga cak nisu razumjeli), nego lamentacije u stilu moje drage
> carinice.

Prije bih reklA da ti nisi razumio sto ti je ekipa napisala, a kako su ovo
newsi, svi imaju pravo komentirati. Ne moras citati ni odgovarati ako ti se
ne svidja.

> [...]
> niti od tebe, to je sigurno, tako da ne znam kako bi mene ili nekoga tko
> ce eventualno imati slicne probleme tocno trebalo "pogoditi" tvoje

I jos jednom, ne razumijes.
Jos si mlad :o)

allecto

Bubba

> [...]

> cinis, ne bi se cudio. Mozes ti negodovati koliko ti drago, cinjenica
> je da te oni mogu najmanje toliko vozati koliko im drago, a ti tu

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tu se varas. :)

> Nikome se to ne svidja, nitko to ne odobrava, ali jest tako i na
> zalost se nista ili gotovo nista tu ne moze uciniti. A nije da se
> nije probalo uciniti i prije tebe.

A je? Pa nisam vidio da je itko pisao ista po tom pitanju...

> U zemlji utopiji. U RH ne nuzno, kao sto i sam vidis.

Cuj, ja se s takvim gotovanstvom *ne zelim* pomiriti. Iznad popa ima
pop...

> I ne spominji ime Kennyevo uzalud.

Smijem li sagrijesiti bludno?

> Tvoje smo pitanje shvatili iz inicijalnog posta, na zalost jos se
> nije javio netko tko ima precizan odgovor. No da i je, kao sto ti
> rekosmo, to ti ne bi puno pomoglo.

Jesi siguran?

Opet ti kazem, nisam tip osobe koja ce dozvoliti da ga se jebe bez
razloga. Zato me zanimalo ima li draga carinica pravo (u kojem slucaju,
kao sto sam reko, pokrivam se usima i molim da mi se barem pusti dio
posiljke koji spada u kvotu) ili me jebe jer joj je dosadno. Jer cu se
tada potruditi da joj bude jako tesko u profesionalnom zivotu.

> Mozda se jos netko javi s takvim iskustvom.

Pa to i cekam(o). :)

> Ponavljamo pricu. Privatne osobe ne mogu uvoziti lijekove, zar ne?

Tako je reko Kenny s onim citatom, iako jos uvijek nisam vidio broj
clanka u imenu zakona koji to propisuje.

Ako je zaista tako, lijepo je znati. Obzirom da ovo (sretjom, I guess)
nisu bili lijekovi, zanima me kako stoji stvar (konkretno) s vitaminima.

> Prije bih reklA da ti nisi razumio sto ti je ekipa napisala, a kako
> su ovo newsi, svi imaju pravo komentirati. Ne moras citati ni
> odgovarati ako ti se ne svidja.

Ups. ReklA? Sorry... ;)

> I jos jednom, ne razumijes.

I jos jednom, nisi odgovorilA na pitanje. Pusti meni hendlanje carinice,
samo me zanimaju tudja iskustva i/ili eventualno kakav citatic iz
zakona, sto sam i pitao.

Ne treba mi anamneza hrvatskog javnog sustava, hvala na pitanju, znam
dovoljno o tome.

> Jos si mlad :o)

Jesam. ;)

Sickboy

Bubba wrote:
> [...]
> tog navodnog "Zakona" koji me cini dilerom, te postoji li eksplicite
> navod koji ogranicava kolicinu uvezenog lijeka/vitaminskog preparata i

�to se ti�e lijekova, http://www.carina.hr/Putnici/Postupak.aspx na dnu.
A ina�e mi se vi�e �ini da bi pravnici mogli znati odgovor na ovo
pitanje. Imaju i oni grupu, ne znam sad kako se zove.

Agnus Dei

Bubba wrote:
> Agnus Dei's log on stardate 28 lip 2009

> Slusam prijedloge i iskustva. :)

Pukni ime proizvoda koji narucujes u google i pregledaj razne ponudjace
detaljno, pa prosudi sto je optimalno kad spojis cijenu i postarinu.
jedan je www.lifespannutrition.com
cijene dosta variraju za isti proizvod

Bubba

Agnus Dei's log on stardate 29 lip 2009

> Pukni ime proizvoda koji narucujes u google i pregledaj razne ponudjace
> detaljno, pa prosudi sto je optimalno kad spojis cijenu i postarinu.

Vrlo rado, no znas i sam kakvo je stanje toga na netu - ima previse scama
i nepouzdanih stranica da bih se samo tako igrao s time, a nemam vremena
ni zelje potrositi parsto dolara samo dok saznam nove pouzdane dilere.

> jedan je www.lifespannutrition.com
> cijene dosta variraju za isti proizvod

Imas 1st hand iskustvo s njima? Nemaju bas ponudu kao WS, ali je shipping
prihvatljiv.

Agnus Dei

Bubba wrote:

> Imas 1st hand iskustvo s njima? Nemaju bas ponudu kao WS, ali je shipping
> prihvatljiv.

Da, narucujem od njih

Laz

"Bubba" <nick...@banelli.biz.invalid> wrote in message
> Pozdrav svima,

http://forum.teretana.net/viewtopic.php?t=2265

Pretrazuj i citaj taj topic, ljudi tamo imaju iskustva s ovim sto tebe
zanima. U zadnjih dvadesetak stranica imas dosta postova o razlicitim
webshopovima i iskustvima kupnje preko njih...

Inace u pravilu treba narucivati preko obicne poste tj zracne poste, NIKAKO
preko kurirskih sluzbi jer ti cesto tada uvale JCD i spediciju.
Nameti? cijena robe i shippinga+~30%. Takva iskustva imam ja, narucujem
preko www.supplementmarket.com

Bubba

Bubba's log on stardate 28 lip 2009

/snip

Sa carinsku sluzbenicu nemo' se vencavas,
depoziti ce da placas i kad sa nju spavas...

Long story short - moja Darinka carinka (podatci poznati redakciji :D)
nasiroko je poznata jer je dobila cipelu s Jankomira i bila prebacena u
Overseas bas zbog toga sto su ljudi "obozavali" njezinu samovolju i
izmisljanje bijesnih glisti.

Mudri ljudi u Jankomiru zakljucili su da je bolje da ekipa radi dar-mar i
tuce ekipu u Overseasu nego da netko od njih tamo dobije po picki kada ova
izmisli nesto i onda se makne od guzve. :)

Epilog - ovakvi paketi redom prolaze i prolaziti ce i dalje, give or take
PDV, no ako se zaista ne pretjeruje s kolicinom (a 10 paketa tabletica od
10$ se ne klasificira kao takvo), problema nema niti postoji bilo kakav
zakonski akt koji bi takvo sto sprijecavao (barem po pricanju svih ostalih
carinika na Jankomiru koji su na spomen Darinke carinke dobivali neobicne
tikove i cudne izraze lica).

McMurphy

"Bubba" <nick...@banelli.biz.invalid> wrote in message news:Xns9C38BA6A7906...@130.133.1.4...

> Naravno da ne znaci, uvazao sam kozmetiku iz Koreje i potrebna je
> relacija SGS -> HZZO, no to nije bitno, jer kao sto sam rekao, ti
> vitamini ionako vec jesu u sustavu distribucije u Hrvatskoj.

A jesi zaja�io... Kakve veze ima SGS sa lijekovima i medicinskim proizvidima?
U RH postoji posebna agencija kao i za svaki drugi drek u tijelima javne uprave ako �eli� uposliti svog ro�u: AGencija za lijekove i
medicinske porizvode.
http://www.almp.hr/

Bez obzira �to FDA ili Europska agencija za promet lijekova itd. rekla, ako lijek/proizvod nije pravno reguliran za doma�om
agencijom - to si mo�e� objesiti ma�ku o rep. RH �e biti obvezna priznavati europsku agenciju kada i ako ikada u�emo u tu i takvu
EU.
U prilog tezi, u RH nema� registrirane te se iz navedena razloga ne mogu koristiti u lije�enju mnoge, bitne lijekove za lije�enje
hepatitisa ili HIV-a priomjerice. To �to je to vani standard mo�e� - obrisati rep. Me�utim, �ak nije niti dr�ava kriva ve� firme
kojima je navodno takav posao registracije sa doma�om agencijom - neisplativ.