kupnja velikih teleskopa

tata....@gmail.com

1.Zanima me kako do Obssesion teleskopa?(Je li se može preko optimusa
ili drukćije)?
2.Zanima me 12"dob i koliko košta(nema cijene)?
3.Mog frenda (Zaluđenog astronomijom i VELIKIM teleskopima)zanima 18"
ili 20"?I koliko koštaju?
4.Gdje se mogu kupiti zrcala za samogradnju(16"-20") i za koju cijenu?
5.Zašto su truss tube dobsoni toliko skuplji od običnih?
6.Mogu li se kupiti veleki dobsoni (16"+)u običnom zatvorenom tubusu?

Marino Tumpic

1) daj dodji na neki star party ili se dogovori da dodjes kod nekog da malo
pogledate kroz teleskope....slike u okularu nisu kao slike na skrinsejverima
:)
veliki teleskop je neupotrebljiv instrument ako neznas sto gdje i kako
gledati!

tata....@gmail.com

On 30 sij, 20:42, "Marino Tumpic" <marino.tum...@public.srce.hr>
wrote:

> [...]
> :)
> veliki teleskop je neupotrebljiv instrument ako neznas sto gdje i kako

Je li velika razlika između 16" i 18" dobsona?
PS:Znam da nije kao na fotografijama.

ediglavas

> Je li velika razlika između 16" i 18" dobsona?

Odi na obsessiontelescopes.com/ pa pogledaj.

Za obss 18" dođe ti 6.400 $ plus 1.700 $ troškova dostave plus 5%
carine plus 22% PDV-a, znači dođe ti doma za nešto manje od 10.000 $.
20" za tisuću i pol više.

Ali, poslušaj što ti Marino gore kaže jer ti je to sve apstrakcija bez
da pogledaš kroz teleskope.
Pitanje je što želiš gledati? S druge strane to ćeš sigurno znati tek
kad počneš gledati.

Ono što sam ti već pričao kod 200-250-300 mm dobsona: pitanje težine i
mogućnosti rada i prenošenja je kod tih teleskopa presudno - kako ćeš
dignuti 36 kg kod 18" ili 46 kg kod 20". I to dignuti i spustiti kao
na perje - nema tu trešenja i udaraca - ode ti teleskop. Kako ćeš
gledati jer će ti trebati ljestve a ne stolica. Čime ćeš to voziti?
Što više inča više pitanja i problema (i ljepša slika!!!)

Može se kupiti i 15" i 17,5" i 20" dobson u zatvorenom tubusu ali ti
je to onda 60+30 kg za 17.5" Pogledaj: discoverytelescope.com/
discovery/pdhq.html.

Kužiš, sve se može kupiti ali je pitanje čemu će služiti i kako time
raditi, gdje to držati i kako prenositi.

Pitanje razlike u kvaliteti zrcala je važno pitanje.

Ne bi ni bilo dobro sprašiti 50-60 milja kuna pa skužiti da bi radije
htio neki apo refraktor na montaži.

I tako, ima tu dosta toga za odlučivati.

Marino Tumpic

neznam - nisam gledao kroz 18", al imas na linku koji ti dao glavas ponesto
pa vidi razlike...ako se budes strpio koji mjesec imat ces prilike gledati
kroz 750mm newtona na dobson montazi... do tada radje uzmite dalekozor i
krenite na star party

tata....@gmail.com

On 31 sij, 07:52, "Marino Tumpic" <marino.tum...@public.srce.hr>
wrote:

> [...]
> kroz 750mm newtona na dobson montazi... do tada radje uzmite dalekozor i

A što mislite o ovom:http://www.teleskop-express.de/shop/
product_info.php/language/en/info/p43_GSO-Dobson-406-1800mm---
Gitterrohr-Truss-Bauweise.html
Je li je to pravi "deep sky big gun"?
Da li je pametnije to kupiti ili se upustiti u samogradnju 18" ili
20"doba?(Kao što su 457/2056mm i 508/2056mm)
PS:Nije mi problem kod prevoženja ili prenošenja.
Kod promatrnja bi ga postavio na jedno mjesto te bi ga n kraju
rastavio i složio u auto.
Znam zašto želim veliki teleskop jer sam čitao ovo:http://
www.obsessiontelescopes.com/ (pod M13 comparission)

dominik

Sve se svodi na jednu stvar a to je "Koliko novaca imas" i nista drugo, sto
vise novaca to je veca tuba i bolji teleskop, a sad na tebi je kolko ces
odvojit sa strane, za samogradnju se nemoj upustat ako neznas, fino nazoves
Zlatka i kazes mu da imas tolko i tolko para i on ti preporuci dobsa i to je
to.

<tata....@gmail.com> wrote in message

Veki

O boga mu poljubim!
Pa jesi ti ikad pogledao kroz teleskop? Znas li ista o okularima? Jesi
ikada bio na pravom star partiju?
Potrosit 60 000kn na teleskop da bi vidio M13 nema smisla. Ako si
toliko zapeo za eye candy, kupi si onda 10" F5, visokosjetljivu kameru
i portabl telku pa uziva.

Evo par mojih iskustava.
Dugo vremena sam htio teleskop i kupio sam si 8" 2005. godine.
Sljedece dvije godine sam proveo uzivajuci uz teleskop i u jednom
trenutku sam imao priliku kupiti 12". Otkako sam kupio 12" moje
vrijeme provedeno za teleskopom se prepolovilo. Sto zbog loseg
vremena, sto zbog nedostatka vremena, a dobrim djelom i to sto
postavljanje teleskopa vise nije trajalo 2min, nego 10min. Pazi, 8"
sam mogao nositi cijelog. Za 12" moram 3x vise posla napraviti. Prvo
idem po bazu, pa po cijev, pa po stolac i okulare. Zbog toga mi se zna
dogoditi da mi se neda izvlaciti 12" u kakvoj prosjecnoj noci (a 80%
vedrih veceri su prosjecne i losije). Za te sam si prilike nabavio
25x100 dvogled i sada s njim landram po nebu. Koliki god entuzijazam
imao on ce ti splasnuti nakon 6 mjeseci do godinu dana. I kada te prvi
put zabole ledja od dizanja tolikog tereta zapitat ces jel ti to sve
trebalo. Inace, samo da znas. S 8" imas cca 800 objekata na
raspolaganju, od toga ih je 300 svjetlih i s detaljima. S 12" imas cca
1500 objekata, 50 s fenomenalnim detaljima, 500 s dosta detalja i 1000
koji se svedu na "malu tamnu mrlju". Astronomija nije samo gledanje
kroz teleskop, treba znati i cijeniti to sto gledas i onda ona "mala
tamna mrlja" postane nesto fenomenalno. Za takvo sto postici je
dovoljan i obican dvogled ako si prava osoba za to.
Dodji s namam na Petrovu goru jednom pa ti pokazem kak sve izgleda u
12".
I ta simulacija na obsession web stranici nije realna. Neces vidjeti
M13 tako jer ljudsko oko ima veoma drugaciju osjetljivost na svjetlo
nego kamera.

Veki

wrote:
> [...]
> kroz 750mm newtona na dobson montazi... do tada radje uzmite dalekozor i

E ovo me interesira! Gdje i kad? Ciji je to mamut?

tata....@gmail.com

I mene zanima!Je li je to netko kupio ili ĆE kupiti...

dominik

"Veki" <vedran....@gmail.com> wrote in message

> [...]

Marino Tumpic

negdje pred ljeto...bostjan i kompanija nesto kemijaju oko toga, uglavnom
mamut je krenuo na put bez povratka i sada treba sacekat da naprave cijelu
stvar...nesto smo pricali saksida i ja da bi dosli do istre na jednu dvije
noci s tim cudovistem...neznam vise info za sada

Beri

tata....@gmail.com wrote:

> 4.Gdje se mogu kupiti zrcala za samogradnju(16"-20") i za koju cijenu?

Imas 16" kod Optimusa u setu s sekundarom i fokuserom za nekih 8000 kn i
ovo je po meni odlicna opcija

> 5.Zašto su truss tube dobsoni toliko skuplji od običnih?

Činjenica je da su puno skuplji, ali nema opravdanog razloga za toliku
razliku u cijeni. Po utrošku materijala, puna cijev bi trebala bit puno
skuplja. Pogledaj samo Obsession 15" UC, tu nema drva i cijevi niti za 100$.

> 6.Mogu li se kupiti veleki dobsoni (16"+)u običnom zatvorenom tubusu?

Prije par godina Meade je radio Starfinder dobson u punoj cijevi, imao
je krasni plasticni fokuser i nevjerojatan plasticni 5x24 trazioc.
Ljudi su ga uglavnom kupovali zbog zrcala, a ostatak bacali u smece.

Ne znam da li se jos proizvodi, no ne bi ti preporucio kupovat puni
tubus osim ako nemas veliki kombi i viljuškar, odnosno stalni observatorij

tata....@gmail.com

On 2 velj, 17:48, Beri <b...@kozna.com> wrote:

Što mislite,da li da se upustim u samogradnju i kupim 15 ili 16"zrcalo
ili da kupim 12"dob i OIII filter i odmah počnem uživati u deep sky-u?
(ako mi se isplati kupovati 12"dob jer sad imam 8"dob)?

Korado Korlevic

tata....@gmail.com wrote:

> Što mislite,da li da se upustim u samogradnju i kupim 15 ili 16"zrcalo
> ili da kupim 12"dob i OIII filter i odmah počnem uživati u deep sky-u?
> (ako mi se isplati kupovati 12"dob jer sad imam 8"dob)?

Kao sto ti je rekao Beri, kad se dodje do 30-40 cm promjera, i
puna cijev, teleskop pocinje biti velik. Piras ADI-jevce kako
je bilo vuci okolo "Stardestrojera".
To isto vazi i za dobsona od 40 kojeg smo napravili '93.

Ako ima _ekipa_ koja voli slagati "vece komade" onda su
veliki dobsoni opcija. Za samo jednu osobu limit je prakticnost.

K.

Boris Stromar

Korado Korlevic, Mon, 02 Feb 2009 23:27:24 +0100:

> Kao sto ti je rekao Beri, kad se dodje do 30-40 cm promjera, i
> puna cijev, teleskop pocinje biti velik. Piras ADI-jevce kako
> je bilo vuci okolo "Stardestrojera".

E da. Super za promatranje, ali strasno nezgrapno za tegliti okolo! jedan
covjek tesko da moze sam prenositi toliku punu cijev. Nije ni cudo da su
trussovi skuplji, ipak to moraju biti kvalitetni materijali i pametno
osmisljn sistem da to sve drzi zajedno da se ne raspadne.

--
Boris Stromar : www.astrobobo.net
http://www.recenzije.astrobobo.net

Beri

tata....@gmail.com wrote:

> Što mislite,da li da se upustim u samogradnju i kupim 15 ili 16"zrcalo
> ili da kupim 12"dob i OIII filter i odmah počnem uživati u deep sky-u?
> (ako mi se isplati kupovati 12"dob jer sad imam 8"dob)?

Bojim se da nisi svjestan dimenzija i težine 400 mm teleskopa, a ni 300
mm-tarskog :)

Savjetujem da odes na neki star party i vidis 300tku, a isto tako budi
prisutan kad ga vlasnik iskrcava / pakuje u auto....

Marino Tumpic

zbog takvih stvari uvijek mi je zao da nenad nije slozio onaj "glupi model"
newta 500mm na dob mountu...bili smo vec nabavili daske i cijev i neko
zrcalo od pola metra (sada je u kupatilu:) )..covjece bio plan da s time
dodjemo na MM ali trebala bi nam auto prikolica i stepenice za penjanje do
okulara..tata adri - probudi se!
:)

Beri wrote:
> Bojim se da nisi svjestan dimenzija i teľine 400 mm teleskopa, a ni
> 300 mm-tarskog :)

Matija Pozojevic

Neka on to lijepo kupi.. svima ce nam htjeti pokazati da nismo bili u
pravu i donjeti da na neki od slijedecih SP..... i onda cemo svi imati
prilike uzivati gledajuci kroz taj teleskop :)

Veki

I onda ga bude meni prodao za 1/3 cijene, samo da ga se riješi.
Zato bih ga zamolio da odmah uzme Argo Navis za Obsessiona, da ga
kasnije ne moram sam kupovati i montirati

Beri

Veki wrote:
> da ga
> kasnije ne moram sam kupovati i montirati

:))))))

tata....@gmail.com

Mislim ga kupovati kad dovoljnouštedim (za godinu dana).Neću ga
prodavati nego ću doći na star party pa da vi možete isto bacit pogled
kroz njega na neki DSO.(400mm truss tube dobson)

Maguiron

<tata....@gmail.com> wrote in message news:8cddeb70-7418-4f6b-8653-
Mislim ga kupovati kad dovoljnouątedim (za godinu dana).Neću ga
prodavati nego ću doći na star party pa da vi moľete isto bacit pogled

kroz njega na neki DSO.(400mm truss tube dobson)
------------

A meni sve ovo sto si ti do sada pisao zvuci kao da je pisao mladji
maloljetni sin, a ne neki ozbiljni tata". U najmanju ruku ocituje se neki
dublji problem s velicinama u tvom zivotu.
Jel vozis mozda karavan ili terenac po gradu?
Daj radije kupi posten dalekozor i uzivaj, a deep sky slike skidaj s
interneta i svi sretni, a za tu lovu si sinu kupi skuter pa nek malac trazi
komade po noci dok ti pretrazujes nebo.
Nes ti velikog astronoma koji po forumu trazi instant savjete o opremi.
Naj se ljutit na komentar, zasluzio si.

Zlatko

tata.adrid je dečko od 12/13 godina pun entuzijazma koji već godinu dana
koristi 200 mm dobsona i maąta o joą većem teleskopu!
Naravno da nema joą dovoljno iskustva ali na dobrom je putu...
Samo naprijed Gorane!

Pozdrav
Zlatko

"Maguiron" <magui...@email.net> wrote in message

Maguiron

"Zlatko" <oi-op...@ri.t-com.hr> wrote in message

> [...]
> koristi 200 mm dobsona i maąta o joą većem teleskopu!
> Naravno da nema joą dovoljno iskustva ali na dobrom je putu...

Onda moje isprike "tati"adridu. Sorry.
Adride nek ti je sa srecom u trazenju onog sto te zanima!

Marino Tumpic

sve cestitke Goranu, hvala sto si pojasnio stvar Zlatko!

Veki

a jeli limac ikada bio pod pravim nebom i vidio prave mogucnosti 200mm
teleskopa? zanima me kako ce 15-godisnjak sastavljati truss tube dob
od 400mm? neka se primi teretane dok stedi

Marino Tumpic

okej,
u medjuvremenu uzivaj u nebu, a pogledaj na news grupi binaries sto te ceka
u autu kada kupis...
:)

tata....@gmail.com wrote:
> [...]
> prodavati nego ću doći na star party pa da vi moľete isto bacit pogled

> kroz njega na neki DSO.(400mm truss tube dobson)

"The day it comes, it will just come. It can come today or within 50
years. The only right thing is that it will come." Ayrton Senna

tata....@gmail.com

On 5 velj, 00:44, "Maguiron" <maguiron...@email.net> wrote:
> "Zlatko" <oi-opti...@ri.t-com.hr> wrote in message

Eh,da.Moj sin svašta mašta i uvijek nešto želi.Nalazi deep sky objekte
u trenu.Kaže mi "tata,vidi što sam našao" a ono to neka
maglica.M57,M78... sve može naći.

GORAN