gamad a.k.a. krpelji

Boki

Eto sam napokon zavrsio tekst o krpeljima koji pisem vec dva tjedna.
Postoje slike i video.

www.mastodont.tk

--
Borislav Dopuğa
http://www.pse.pbf.hr

Boris Ivicevic

On Wed, 23 Apr 2003 18:21:40 +0200, "Boki" <bdop...@iskon.hr> wrote:

>Eto sam napokon zavrsio tekst o krpeljima koji pisem vec dva tjedna.
>Postoje slike i video.
>
>www.mastodont.tk

Ajde, please, one slike gdje si ih zgnjecio odvoji od ostalih.
Vec sam pomislio kako cu educirati djecicu da bolje prepoznaju krpelje
a onda mi se zeludac izokrenuo kad sam naletio na zadnje fotke.

Inace, svaka cast na opseznom i argumentiranom tekstu.

Fottach
--
<< Kad odustanes, izgubio si. >>
Bicikl u prometu: http://bicikluprometu.haerbe.net/ - privremeno off-line

Boki

> Ajde, please, one slike gdje si ih zgnjecio odvoji od ostalih.
> Vec sam pomislio kako cu educirati djecicu da bolje prepoznaju krpelje
> a onda mi se zeludac izokrenuo kad sam naletio na zadnje fotke.

Budem, i meni je zlo od njih.

> Inace, svaka cast na opseznom i argumentiranom tekstu.

Hvala, potrudio sam se to lijepo napisati:-)

--
Borislav Dopuda
http://www.pse.pbf.hr

Grga Franges

"Boki" <bdop...@iskon.hr> wrote in message

> Eto sam napokon zavrsio tekst o krpeljima koji pisem vec dva tjedna.
> Postoje slike i video.

Bravo! Pravi dokumentaristicki tour-de-force! No napomenuo bih da krpelji
nisu insekti - insekti imaju iskljucivo 6 nogu a krpelji ih imaju 8. Mislim
da grinje i krpelji spadaju medju arahnide, dakle srodnike paukova.

Grga

Mario Pranjic

On Thu, 24 Apr 2003 15:32:11 +0200, "Grga Franges"
<grg...@hotmail.com> wrote:

>Bravo! Pravi dokumentaristicki tour-de-force! No napomenuo bih da krpelji
>nisu insekti - insekti imaju iskljucivo 6 nogu a krpelji ih imaju 8. Mislim
>da grinje i krpelji spadaju medju arahnide, dakle srodnike paukova.

Ma gdje god spadaju, evidentno je da su djubrad. :)

Mario.

Boki

> [...]
Mislim
> da grinje i krpelji spadaju medju arahnide, dakle srodnike paukova.

Ma daaa, no blesavo mi je bilo stalno pisati krpelj, krpelj, krpelj, krpelj,
pa sam se zaletio. Zamijenit cu sa: krvopija, olio, stanlio, gamad, vampir,
parazit, nametnik... sta ja mogu kad je samo o njima rijec, a ne zelim se
ponavljati :-)

--
www.pse.pbf.hr | www.mastodont.tk | www.ekstazy.tk
weeeee -> drop -> drop -> drop -> drop -> drop -> drop -> weeeee:-) (stube)

wanguard

Zna li tko dobro sredstvo za odbijanje istih. Naravno ako je moguce da nije
agresivno na sinteticku odjecu i drzi malo dulje kod jakog znojenja, nesto
za bicikliste?

D'

Dalibor Kusic

On Wed, 23 Apr 2003 18:21:40 +0200, "Boki" <bdop...@iskon.hr> wrote:

>Eto sam napokon zavrsio tekst o krpeljima koji pisem vec dva tjedna.
>Postoje slike i video.
>
>www.mastodont.tk

Nije ono "30 kvadratnih milimetara" malo pretjerano za krpelja?!

Grga Franges

"wanguard" <wang...@zg.tel.hr> wrote in message

> Zna li tko dobro sredstvo za odbijanje istih. Naravno ako je moguce da
nije
> agresivno na sinteticku odjecu i drzi malo dulje kod jakog znojenja, nesto
> za bicikliste?

Znam da postoji neko za ovce, protjeraju ih kroz jarak napunjen otopinom
toga i mirne su za par mjeseci. Mozda bi se mogo raspitat u obliznjoj
poljoopskrbi. :-)

Grga

oldtimer

"Boki" <...

> Eto sam napokon zavrsio tekst o krpeljima koji pisem vec dva tjedna.
> Postoje slike i video.
>
> www.mastodont.tk

B.D.,
lijepo si se potrudio no moram te malo ispraviti kao i dodati neka
moja prikupljena saznanja.Opasna je zenka krpelja , pricvrsti se (recimo )na
psa i kad
se dobro smjesti i pocne hraniti tada mirisom doziva muzjaka.
To je onaj mali crni krpeljic koji se priljubi uz zenku. Neko vrijeme
nakon oplodjenja se pohotnik otpusti i proseta se sumom striborovom
(citaj : krznom) u potrazi za slijedecom zenkom. Ponekom je tako lijepo
da dugo ostaje visiti na zenki. No u svakom slucaju oplodjena zenka
pusta hormone rasta i pocne se naglo povecavati. Gnjusoba se ne samo
nasisa krvi nego iz svake porcije uzme hranjive sastojke a ostatak ne
izbacuje probavom nego uspricava natrag u zrtvu. To pak izaziva
gadne reakcije pa je na tom mjestu prokrvljenje jos vece sto naravno
pogoduje za prehranu te krvopije. Dakle kad vidis bubu velicine
graska znaj da je ona popila visestruko vecu kolicinu krvi nego
sto joj je zapremina "rezervoara".

oldtimer

"oldtimer" <rece:

Uh vrag ti - bio sam online pa nehotice poslao u pola pisanja :((
Evo jos malo :

Dakle zenka je ta mrcina koja u krv zrtve namjerno povraca zarazene
ostatke probave. Kada je svoj zadak napunila jakim koncentratom iz krvi
zenka se otpusti, proizvede par stotina otrovnih jajasaca ( ni mravi ih
nece ) i
ugiba. Na mrezom ogradjenom imanju moje sestricne u Istri je prava
poplava krpelja - nije ni skuzila da ih je razmnozila na svojim vlastitim
psima
jer ih nije unistavala.
Vadjenje :
NIKAKO rukom, pincetom, alkoholom,. lakom za nokte i sta ti ja znam - sve
pogoduje da krpelj izbacuje sadrzaj zeluca u napacenu zrtvu.Krpelje je
najpogodnije skalpelom sa puno osjecaja lagano odizati od koze ali
NE ga odrezati ! Nakon nekoliko minuta gnjavaze zvjerka se otpusti jer
joj je frkovito. Za skidanje krpelja sa psa postoje specijalna
klijesta -pinceta.
To se kupi u ZOO duchanu i kosta bagatelu. ta pinceta u obliku kemijske
olovke je svinuta da zaobidje tijelo krpelja i ugvati ga odmah uz kozu- za
glavu.
lagano uvrtanje lijevo- desno je dovoljno da se krpelj otpusti. Tada ga se
lako zdrobi ali NE pincetom jer ta je od plastike i lako se slomi. Svaka
debela
neunistena zenka krpelja izleze par stotina jajasaca.
Za pse smrtonosna babesija (piroplasmoza) se moze na vrijeme uociti : pas
postane bezvoljan i slab. Kad se uoci krv u mokraci psa onda je mozda vec
zadnji
cas ( kod nekih i prekasno) i najhitnije treba ici kod veterinara da se
dobije
spasonosna injekcija. Veterinaru NE trcati sa psom nego ga voziti ili
nositi. To
zbog toga jer mu srce zbog nedostatka kisika jako ubrzano radi i lako mu
moze
otkazati. Nakon preboljene bolesti pas 3 tjedna nebi smio biti izlozen
naporima
jer mu se srce treba oporaviti od teskog rada ! Nije problem sa vremena na
vrijeme cucka "impregnirati" sa Frontline uljem.
Babesija je uocena i kod ljudi, neki ju imaju a da ni ne
znaju ali ih
bole zglobovi i imaju druge reumatske poteskoce. Ako ste na kozi imali
neku cudnu alergiju kao ubod insekta na pr onda bi se trebali zamisliti da
nije infekcija od krpelja. Lako se to izlijeci. Puno teze je ako se
dobije meningitis a za to postoji cijepivo.

--
pozdrav,
Oldtimer

wanguard

beee, beee, ....

"Grga Franges" <grg...@hotmail.com> wrote in message

Boki

Za ukolanjanje si netocno rekao. Sa vadjenjem krpelja imam ogromno iskustvo.
Kada se radi o cucku, on nece stajati dok ti petljas oko krpelja vec ce se
cimati, tako da automatski otpada neko veliko kemijanje. To pogotovo vrijedi
ukoliko se krpelj nalazi ispod pasjeg pazuha ili na prsima. Sa mojim
dosadasnjim iskustvom je najbolja upravo metoda koju sam naveo: "slucajno
naci" krpelja, a potom ga cimnuti van. Najjednostavniji dokaz tomu su video
snimke zivih i zdravih krpelja koje sam upravo tako odstranio.

P.S. Smijem li tekst iz prvog posta sa nekim preinakama staviti kao update
na mastodonta? Vrijedio bi navedeni (c). Super je text:-)

pozdrav

Boki

> Zna li tko dobro sredstvo za odbijanje istih. Naravno ako je moguce da
nije
> agresivno na sinteticku odjecu i drzi malo dulje kod jakog znojenja, nesto
> za bicikliste?
Mislim da ne postoji. Najbolje se dobro obuci i ne ici u mokru travu. Za
pse imas frontline, utrlja im se u kozu i nece ih niti jedna gamad par
mjeseci. Vjerovatno bi bilo dobro i za covijeka ali smrdi i otrovan je, a
psi i tako i tako kretko zive...=_)

wanguard

Aaa, neke stvari moras sam.

Repelent - kako god se to vec prevodi, na bazi DEET-a je najefikasniji, ali
moze izazvati nepozeljne reakcije, cak postoji nekoliko slucajeva smrti kod
male djece. Pa ga mnogi brane da je bio kao krivo ili pretjerano koristen.
Tko ce ga znati. U svakom slucaju, neprijateljski je raspolozen prema
sintetickoj odjeci. U kompletu, kao primjena za biciklisticki oznojenu,
osjetljivu kozu i sinteticku-tehnicku odjecu ne izgleda kao rijesenje.

Postoji niz prirodno baziranih sredstava, najcejce na bazi citronele, no svi
oni su kao dosta slabiji, makar su nestetni, cak kada su mjesani sa
Aloeverom su i kozi ugodni.

E sad, nesto vremena unazad AUTAN se prebacio sa DEETa na nesto svoje sto se
zove Bayrepel i sto je navodno jednako efikasno kao DEET a neskodljivo za
kozu i sintetiku. Proizvodi se zovu AUTAN ACTIVE. No nisam nasao nikave
nezavisne dokaze o njihovoj tvrdnji, no niti dokaze o skodljivosti.

E sada treba jos otici u ljekarnu i vidjeti imali sto od toga u Hrvata, ali
Autan izgleda kao kompromis.

Nadam se da pomaze,

D'

"Boki" <bdop...@iskon.hr> wrote in message

oldtimer

"Boki" <rece...

> [...]
> Kada se radi o cucku, on nece stajati dok ti petljas oko krpelja vec ce se
> cimati, tako da automatski otpada neko veliko kemijanje.

Krpelja na psu ga nalazis na mjestima kao sto si opisao, na zadnjim
butinama
sa unutarnje strane, na glavi iza uha ali i sa strane iznad gubice na usima
sa vanjske i unutarnje strane, posebno po samom rubu uha , svuda gdje
je ispod dobro snabdjevanje krvlju. No svako grubo vadjenje
uzrokuje uspricavanje kiseline koja cucka nadrazuje,pece i boli. Vraga bi
pas pri
tom postupku bio miran. No gore od toga je da krpelj stisnut prstima
postaje
injekcijska sprica pa tako sadrzaj njegcva zeluca ulazi u tkivo psa i to
zajedno sa kiselinama i hrpom klica.Sa vremenom znas pronaci krpelja
vec cim se uhvati jer i tako sitan se pozna pod prstima. Moja kuja zna
o cemu se radi i kad kojeg k. napipam i kazem da ga idemo izvaditi
ona sretna trci do kuce i ceka da donesem klijesta za vadjenje. Svakog
izvadjenog krpelja joj dam da ponusi da bi znala sta ju je to mucilo.
Naucila je da mi se dodje pozaliti kad ju to cudo grize pa ga brzo nadjem
i rijetko koji stigne porasti.

> snimke zivih i zdravih krpelja koje sam upravo tako odstranio.

Nisam siguran ali rilca mi se ne cine u punoj duzini ? Imati cu ovih dana
opet priliku pogledati ta cuda , ima ih nazalost puna suma i livade.:(
Danasnja kisa im je produzila period djelovanja jer krpelji trebaju toplo
ali i vlazno vrijeme. zato se preko dana skrivaju na donjim dijelovima
listova.

> P.S. Smijem li tekst iz prvog posta sa nekim preinakama staviti kao update
> na mastodonta? Vrijedio bi navedeni (c). Super je text:-)

Dapace, drago mi je ako se pomogne nekom covjeku ili psu da se ne
zarazi od tih malih krvopija.

Boki

A zasto se jednostavno ne bi zasuli DDTijem?:-)

Boki

> [...]
psa i to
> zajedno sa kiselinama i hrpom klica.Sa vremenom znas pronaci krpelja

Mozda, no moj pas se ne buni vec je poprilicno happy radi vadjenja:-) Ne
stiscem ja krpelja po mjesini, vec buduci da da su prsti soljsteni samo
klizne gore. To je fino brza i ucinkovita metoda. Osim toga, iako je moj
ljubimac dosta razuman, nije lako zadrzati 50 kila misica lezati kada mu
padne na pamet da bi bilo dobro ustati (radi se o temperamentnom psu).

> vec cim se uhvati jer i tako sitan se pozna pod prstima. Moja kuja zna
> o cemu se radi i kad kojeg k. napipam i kazem da ga idemo izvaditi
> ona sretna trci do kuce i ceka da donesem klijesta za vadjenje. Svakog

Moj se lijepo izvali na pod kad treba servis i to je to, baz problema!:-)

Boki

Daj mi pliz posalji ime i prezime na mail da stavim od koga mi onaj txt!
Mogu staviti i sig, samo reci.

THX!

Boki

Boki

Jel smijem ja ovaj tvoj tekst sa nekim izmjenama staviti na mastodonta?
Vrijedio bi tamo navedeni (c) - dakle slobodno za one koji uce etc:-). Nisam
imao pojma o ovim sredstvima. Ako dopustas koristenje posalji mi molim te
mail sa imenom i prezimenom da stavim od koga dolaze informacije. THX!

Boki

Boki

> Ajde, please, one slike gdje si ih zgnjecio odvoji od ostalih.
> Vec sam pomislio kako cu educirati djecicu da bolje prepoznaju krpelje
> a onda mi se zeludac izokrenuo kad sam naletio na zadnje fotke.

Eto, update je gore. Nadam se da ce sada -)o( imati bolju edukativnu
funkciju!:-)

silver

...ajd da i ja dam mali prilog krpeljima (tj. kontra njih).
Obzirom da imam iskustva u cupanju istih sa ljudi, a sa psa pogotovo
(nedavno rekord 21 kom u dva dana, do dolaska Frontline u trgovinu),
evo nekoliko savijeta. Kao najucinkovitije sredstvo mogu preporuciti
Frontline, za biciklisticku uporabu primjenjiviji je onaj u sperju (u
odnosu na ampule - za psa). Dovoljno je pospricat tenisice, carape,
lagano(!)...i drzi.
Takoder je provjeren i Autan u sticku...zglobovi, ruke, noge

...toliko za sad!

ps vadim do 20 krpelja u zamjenu za sljedece djelove...:)))))))
pps u zagorju i podravni nema krpelja! Sami SKLOPCI!

wanguard

Slobodno to stavi, ali se ogradi od svih mogucih posljedica.

Ovo neka budu samo osnovne informacije, puno vise datalja se moze naci ako
se u "search engine" upise koja od supstanci i "repellent".

Nije ovo neki komad vrijedan potpisa, ako nekome bude koristio, to je kao da
smo negdje popricali uz vocni shake.

D'amir

"Boki" <bdop...@iskon.hr> wrote in message

wanguard

Kao sto rekoh u jednom od postova, ne budi ljen pa upisi koju rijec u
search.

Frontline je napravljen na bazi FIPRONILa. Volis psa i sebe? Znas nesto o
tome kako koza funkcionira? Procitaj, meni je trebalo 5 minuta da dodjem do
ovoga.

http://www.beyondpesticides.org/infoservices/pesticidefactsheets/toxic/fipro
nil.htm

Ubiti je lako, samo je pitanje na koju "collateral damage" si spreman.

S najboljom namjerom,

D'

"silver" <sip...@inet.hr> wrote in message

Tea Gasparini

Boki <bdop...@iskon.hr> wrote in message

> Eto sam napokon zavrsio tekst o krpeljima koji pisem vec dva tjedna.
> Postoje slike i video.
>
> www.mastodont.tk

Naisla sam takodjer na jednu nasu isto jako zanimljivu stranicu.Ima puno
zanimljivosti i kvalitetnih fotografija.Svratite pozornost na naslove :prva
pomoc kod otrovnog ugriza ili uboda (odnosi se na zmije i sl) , zenke
krpelja odlazu jaja, mladi krpelji izleze iz jaja.
http://www.medri.hr/~dwolfl/

Pero Glazar

"Grga Franges" <grg...@hotmail.com> wrote in message

> Znam da postoji neko za ovce,