Q: Illustrator CS2

metalac

Evo malo (m)ucim Illustrator i nemogu naci funkciju "duplicate" ili u Corelu
Ctrl+d

ma sigurno je jednostavno

Thnx

Toe Cutter

ctrl+c ctrl+v ali ako zelis da ti kopira tocno iznad tog predmeta ctrl+c
ctrl+f , ili samo povuci predmet na drugo mjesto dok drľią alt
"metalac" <al...@allo.tri> wrote in message

metalac

hm, to mi je vise kao copy/paste ali ja bi recimo da dupliciram predmet na
odredenu udaljenost i onda samo stancam (dupliciram)

"Toe Cutter" <toe.c...@hi.t-com.hr> wrote in message

metalac

OK nasao

hvala

Toe Cutter

e pa sad podijeli s drugima :)

> OK nasao
>
> hvala

metalac

"Toe Cutter" wrote

>e pa sad podijeli s drugima :)

objekt selektiras i drzeci Alt tipku (ne odma Ctrl+D)
povuces na odredjenu udaljenost i onda lupas po
Ctrl+D

jedino mi problem zadaje slabo ljepljenje za guides, gdje je nestao "snap to
guides"???
imam ukljuceno "snap to point" ali to izgleda nije to

John Smith

ctrl + U ti lijepi za guides

"metalac" <al...@allo.tri> wrote in message

metalac

"John Smith" wrote

> ctrl + U ti lijepi za guides

sve to ok radi kad nesto crtas i sve se ljepo spaja, ali kad zgotovis i
hoces montirat (recimo vizitke na A4) onda sa strane i desno povuces guides
i kad oces zduplicirat objekt se nece zaljepi #*%&

John Smith

kak ne?
odes na view i ukljucis smart guides i fino svaku vizitku selektiras i njen
vanjski outline furas do guideova i sve se fino lijepi!

ABAco

"John Smith" <john.s...@hotmail.com> wrote in message

> kak ne?
> odes na view i ukljucis smart guides i fino svaku vizitku selektiras i
> njen
> vanjski outline furas do guideova i sve se fino lijepi!

Za neke stvari je ipak Corel maajka. :-)

Tomislav

metalac <al...@allo.tri> wrote:

> sve to ok radi kad nesto crtas i sve se ljepo spaja, ali kad zgotovis i
> hoces montirat (recimo vizitke na A4) onda sa strane i desno povuces guides
> i kad oces zduplicirat objekt se nece zaljepi #*%&

Malo kasnim, al bolje ikad nego nikad. :o)

Aku su u pitanju montaze, poput navedenih vizitki, napravi sljedece.
Napravi objekt, meni Effect -> Transform. Napravi pomak kolko ti treba
(ukljuci privju), reci kolko kopija zelis. Recimo da trebas tri
primjerka po horizontali, ukucas dva. Onda ponovo odes u Effects ->
Transform. Sad mu kazes kolki pomak oces po verikali, i koliko kopija.
Sad imas cjelokupnu montazu. Sada inicijalni objekt od kojeg je sve
skupa krenulo, obican pravokutnik, dragni u paletu Graphic Styles. U
opcijama palete mozes odabrati dali da, na zalost samo kod teksta,
sacuva atribut boje iz stila.

Primjeti da je samo inicijalni objekt selektabilan. No sve kaj radis
na tom objektu, mijenja se i na drugim objektima.

Ako ti je takva montaza cesto potrebna napravi sljedece. Odi, ak su
win u pitanju, u prog. files, nadji mapu di je AI. U istoj mapi ces naci
i mapu imena Plugins. Untutar te mape se nalaze dva fajla, jedan je
imena "Adobe Illustrator Startup_CMYK.ai", a drugi "Adobe Illustrator
Startup_RGB.ai" To su fajlovi koji sadrzavaju sve brusheve, stilove itd.
koji se pojavljuju prilikom svakog novokreiranog RGB ili CMYK dokumenta.
Napravi goreopisanu radnju, znaci montazu pomocu efekata. Baci montazu
na paletu Graphic Styles, izbrisi (iako ne moras) ono sta ti je u samom
dokumentu, i snimi fajl(ove). Sada ce ti ta montaza biti dostupna u
paleti Graphic Styles na svakom novokreiranom dokumentu.
--
Pozdrav
Tomislav Car

Nino

"Tomislav" <tomisla...@gmail.com> wrote in message

Joj Miki boli glava.
Ima puno laksi put:
Odes na Uninstall Illustrator ;-) i upalis Corel, nakon toga
selektiras objekt i stisnes Alt+F7.

Kao sto ABAco rece:

Tomislav

Nino <nema....@mail.com> wrote:

> Joj Miki boli glava.
> Ima puno laksi put:
> Odes na Uninstall Illustrator ;-) i upalis Corel, nakon toga
> selektiras objekt i stisnes Alt+F7.

Malo pitanjce. Si procitao sve odgovore na postavljeno pitanje? Kao
sto vidis, postoje jednostavna rjesenja tipa Alt + F7, no ja sam pricao
o necem drugom. O dugorocnom rjesenju za montazu koje stedi gro vremena,
iako inicijalno treba uloziti malo vise truda i vremena.

> Kao sto ABAco rece:
> "Za neke stvari je ipak Corel maajka. :-)"

Svakako da jest. Prvo mi na pamet pada rezanje, iako ih ima jos. No
montaza svakako nije jedna od stvari di je "Corel maajka".
--
Pozdrav
Tomislav Car

ABAco

> Svakako da jest. Prvo mi na pamet pada rezanje, iako ih ima jos. No
> montaza svakako nije jedna od stvari di je "Corel maajka".

Corel je majka za sve jednostavne tiskarije :-) koje cete pustiti na
digitaliju, od ink-jeta, color lasera pa do "naprednijih" lasera tipa DC12 i
njegovih novijih nasljednika. I tocka. To tvrdim jer se tu ne radi o nekoj
izrazitoj potrebi za vrhunskom kvalitetom ( tipa Playboy:-) ) tiskanog
materijala. Corelova jednostavnost koristenja je jednostavno *nenadjebiva*
od svih ostalih vektorskih programa zajedno. Kad citam kako se gorespomenuti
postupak obavlja u Ai-u kosa mi se dize na glavi jer u Corelu se to rijesi u
2 klika misem (a dobijes ono sto stvarno zelis, bez potrebe za guidesima...)
Ali opet i Ai ima svojih mnogih prednosti, al to smo vec zakljucili u
brojnim raspravama. Zakljucili smo da nek koristi tko sta hoce, nek radi u
onom u cemu zna raditi bolje i u cemu postize bolje rezultate. Zakljucili
smo da svaki proggy ima svojih prednosti ali i svojih mana, zakljucili smo
da nijedan nije sveukupno *bolji* i bla bla bla, ju nou vot aj miin...
Najbolje je baratati s oba...
I da odmah iskoristim priliku pa te priupitam - idel posao, idel stogod
bolje otkad si krenuo u poduzetnicke vode?

Pozz!

Tomislav

ABAco <abacoOBRISI-OV...@abaco.hr> wrote:

> I da odmah iskoristim priliku pa te priupitam - idel posao, idel stogod
> bolje otkad si krenuo u poduzetnicke vode?

Ide ide, al se bome crnci sve u sesnaest. Nekad sam tu puno cesce
visio, al sad.... samo kad mi neko u AI dirne. :-)
--
Pozdrav
Tomislav Car

Nino

> [...]

> o necem drugom. O dugorocnom rjesenju za montazu koje stedi gro vremena,
> iako inicijalno treba uloziti malo vise truda i vremena.

Ma samo zezancija, znam tvoje stavove o AIu i vrlo su slicni mojim
stavovima o Corelu :-)

Je procitao sam sve i misljenja sam da je i to dugorocnije rjesenje
puno jednostavnije (jednostavnije citaj jednostavnije+sigurnije) na
Corelu pa sam samo skratio. Leningitis domestikus vulgaris.
btw. takve radnje montaze poduzimam samo za svoje klijente koji su krajnji
korisnici mojih proizvoda jer udovoljiti i dogovoriti nesto stalno sa bilo
kojom
tiskarom u RH je nemoguce. Ako netko misli suprotno, sigurno nema dovljno
iskustva
odnosno brzo ce se razuvijeriti :(

[ menntor ]

> Primjeti da je samo inicijalni objekt selektabilan. No sve kaj radis
> na tom objektu, mijenja se i na drugim objektima.

Jako kul, cak jako :)

Jel ima neki jednostavan nacin dodavanja crop markova na takvu montazu?

I jos jedno usputno pitanje, jel se ikako da kropat bitmapa ili objekt? Npr.
clipping mask, ali da ne vidim dodatni "spek" kada selektiram objekt?

pozdrav

Tomislav

[ menntor ] <sasa.kus...@BRISIgmail.com> wrote:

> Jel ima neki jednostavan nacin dodavanja crop markova na takvu montazu?

Na vizitku (kaj vec je na montazi) primjeni Filter -> Create -> Crop
Marks. Napravice cajhne za rezanje. Sad onaj isti stil, koji si
primjenio na vizitke primjeni i na cajhne za rezanje.

No da, kad smo vec kod montaza, ajmo jos malo. Recimo da na formi
primjerice imas 30 objekata koje si napravio pomocu ovog stila
(efekata), vizitki recimo. No ti u biti ne trebas 300 vizitki za jednu
osobu, vec za tri osobe iz iste firme. Za jednu 50, za drugu 100, i za
trecu 150. Znaci, vizitka ostaje ista osim podataka na njoj. Oznacis
vizitku koju si multiplicirao, i onda meni Object -> Expand Apearance.
Sada si dobio da je svaka vizitka zasebno editabilna te mozes mijenjati
podatke na onim vizitkama na kojima je potrebno.

Ali malo upozorenje kod expandiranja apearancea. Jednom kad si
ekspandirao efekte, vise nema natrag. Ili ces svaku pojedinacno
editirat, ili pobrisati sve vizitke osim jedne i ponovo primjeniti stil
koji si napravio.

> I jos jedno usputno pitanje, jel se ikako da kropat bitmapa ili objekt? Npr.
> clipping mask, ali da ne vidim dodatni "spek" kada selektiram objekt?

Ne bas. Mozes se jedino igrati s bounding boxovima i edgesima.
--
Pozdrav
Tomislav Car