Izbijeljivanje pozutjele plastike - usavrsavanje procesa...

Suad

Bok.

Vec smo ranije diskutirali metodu izbijeljivanja pozutjele plastike putem
peroksida i sunca. Evo ovih dana je pocelo ono pravo sunce pa sam se i sam
okusao u spomenutom postupku i probao ga usavrsiti.

Naime, cilj mi je bio postici sto bolji rezultat sa sto manje potrosenog
peroksida, sto manje rastavljanja samog uredaja i u sto manje vremena. Za
one koji su jos uvijek skepticni prema cijelom postupku mogu reci da stvar
stvarno funkcionira!!

Dakle, uredaj je potrebno potpuno rastaviti, a plastiku koja je pozutjela od
stajanja i UV zraka potrebno je prvo oprati od prljavstine, osusiti pa sto
ravnomjernije premazati sto debljim slojem sto jaceg peroksida. Ja sam
koristio 13% peroksid za kosu (cca. 10 kuna). Nakon toga stvar treba staviti
na sto jace sunce, te u toku dana okretati i nekoliko puta ponovo premazati.
Za mazanje sam koristio kist za farbanje, a kako vi uhvatio sto vise UV
zraka stol na koji sam sve stavio omotao sam alu folijom (vidi slike).

Dobra je vijest da tastaturu NIJE potrebno potpuno rastavljati tipku po
tipku. Dovoljno je samo odvojiti doljnju plocu i membranu, a plasticni frame
sa svim tipkama i federima slobodno mazemo peroksidom sa gornje strane (vidi
slike). Ako se pak ne radi o membranskoj tastaturi (apple 2, mac plus...)
trebat ce skidati sve kapice tipaka i suncati ih odvojeno od stampane ploce
sa samim taserima. Peroksid nece nagristi federe, natpise i grafitne
kontakte.

Problem je sto koliko je debel sloj nanesenog peroksida toliko ce
izbjeljivanje biti bolje u kracem vremenu. Ako peroskid nanesemo nejednoliko
(tuckanje kistom i sl..) na kraju dana cemo zavrsiti sa laganim flekama po
plastici i morat cemo ponoviti postupak nekoliko puta kako bi se boja
izjednacila. Lagano zutilo odlazi za jedan dan, dok ce za jako zutilo biti
potrbno i nekoliko dana. Nakon svakog dana suncanja plastiku sam oprao,
posusio i na jakom svjetlu pogledao rezultat pa odlucio da li i koje
dijelove treba dodatno suncati. Nakon tretiranja i susenja plastika nekad
daje presuh osjecaj pod prstima pa ju mozete premazati tankim slojem kreme
za ruke sto joj daje i lijepi sjaj.

Sto se tice raznih naljepnica, natpisa ili etiketa na plastici jos nisam
naisao na nsto sto je bilo osteceno u procesu. Cak stovise, izlazi van cak i
zutilo na rubovima samih naljepnica!

Uglavnom, uz ne pretjerani trud moguce je pozutjelo smece pretvoriti u jako
lijep eksponat!

Pogledajte slike...

www.indigo-audio.com/audio/retro/Izbijeljivanje_01.jpg

www.indigo-audio.com/audio/retro/Izbijeljivanje_02.jpg

www.indigo-audio.com/audio/retro/Izbijeljivanje_03.jpg

www.indigo-audio.com/audio/retro/Izbijeljivanje_04.jpg

www.indigo-audio.com/audio/retro/Izbijeljivanje_05.jpg

www.indigo-audio.com/audio/retro/Izbijeljivanje_06.jpg

www.indigo-audio.com/audio/retro/Izbijeljivanje_07.jpg

www.indigo-audio.com/audio/retro/Izbijeljivanje_08.jpg

www.indigo-audio.com/audio/retro/Izbijeljivanje_09.jpg

www.indigo-audio.com/audio/retro/Izbijeljivanje_10.jpg

Retro pozdrav,

Suad

Suad

k.horvat

Imam tri ljekarne u svom nazovimo "gradu".
I u sve tri se cude ko pura dreku peroksidu jacem od 8%. :(

Josip

"k.horvat" <dodobe(makni)@zg.htnet.hr> wrote in message

> Imam tri ljekarne u svom nazovimo "gradu".
> I u sve tri se cude ko pura dreku peroksidu jacem od 8%. :(

Imas 30%-tni vodikov peroksid (H2O2) u ljekarnama. Ja ga kupujem za izradu
tiskanih plocica.

Suad

Idi u Konzum ili DM ili bilo koji ducan gdje imaju farbe za kosu i sl. i
kupi peroksid za kosu...

Josip

"Suad" <su...@sail.hr> wrote in message news:htqtj9$pvc$1...@ss408.t-com.hr...

> Bok.
>
> Vec smo ranije diskutirali metodu izbijeljivanja pozutjele plastike putem
> peroksida i sunca.

Meni je poznato da je vodik peroksid sredstvo za izbjeljivanje (koliko znam
cak i zube izbjeljuju sa njim), a koristi se i kao dodatak raznim sredstvima
za ciscenje ali stvarno ne kuzim zasto treba suncati.
Jesi li probao bez suncanja?

Josip

"Josip" <jper...@gmail.com> wrote in message

Kad malo bolje razmislim to nikako ne moze imati veze sa UV zrakama nego sa
zagrijavanjem koje pospjesuje reakciju.

Suad

Probao sam jos po zimi kada je sunce jos bilo "zubato" i rezultat je bio
skoro pa nikakav. Danima sam "suncao" tipke od amige i nakon par dana jedva
da je bila razlika par nijansi. Sada po jakom suncu za takav rezultat
dovoljno je sat vremena... a za par dana suncanja se dogadaju i cuda kao ona
tastatura od amige sa mojih slika...

foster

Sta se desava sa robom koja duze vrijeme stoji u izlogu?? Po domaci ajmo
reci apsisa, eto to je to logicno...

Hacker

Svaka �ast da si uspio kupiti, meni skoro murju zvali stila ono a �to �e to
tebi!

Ajde Suade probaj uroniti u peroxid kako sam ti rekao, dakle kadica i cca 2
litre.
To me zanima.

btw, dobro je ispalo - kada se na�e vremena :-))

Moramo opet na kavu, da razvijemo "tehnologiju".

Lp,
Hacker

Hacker

Da se nadove�em, da UV zra�enje je katalizator.

Suad

2 litre? Zvuci puno i skupo. ...a "tehnologiju" cemo bolje razviti uz koju
pivu ili rakiju ;-)

Zivio!

"Hacker" <igor.nag...@ka.t-com.hr> wrote in message

Hacker

E, pa ova ponuda zvu�i puno bolje :-)))))))))

vaso

"Hacker" <igor.nag...@ka.t-com.hr> wrote in message news:hts0e1$2ik$1...@ss408.t-com.hr...
> Svaka �ast da si uspio kupiti, meni skoro murju zvali stila ono a �to �e to
> tebi!

I to jednog od onih koji doma imaju arsenal ilegalnog/neprijavljenog oru�ja!?...LOL

Josip

"Hacker" <igor.nag...@ka.t-com.hr> wrote in message
> Svaka �ast da si uspio kupiti, meni skoro murju zvali stila ono a �to �e
> to tebi!

Sve ovisi o ljudima koji rade u ljekarni. I mene su pitali za sta mi treba
pa sam im fino objasnio i nije bilo nikakvog problema.

Marin

"Josip" <jper...@gmail.com> wrote in message

Ja sam isprobao efekt na ku�i�tu starog monitora. Koristio sam peroksid u
gelu.
Nakon jednog dana u relativno mra�noj i slabo grijanoj gara�i u suterenu,
efekt izbjeljivanja je uo�ljiv.

//Marin