Par prakticnih pitanja vezana uz izvjestaje

Ermin Hasicevic

Imam par pitanjaca koja su vise ovako prakticne svrhe nego sto su vezana uz
programiranje na .NET platformi pa zato radim crosspost na ove dvije grupe.

1) Covjek hoce za neki proizvod imati maloprodajnu cijenu 100,00 kn. Ja
unosim cijenu veleprodajnu koja je unesena u decimalnom formatu (koriste se
2 decimale). To je 100/1,22=81,97 kn. Dakle, covjek ocekuje da kada u
stavku na racunu doda 6 komada te robe total bude 600 kn sto naravno nije.
Kako se prakticno rjesava ovaj problem? Meni se cini da bi bilo korektno
to napraviti tako da se zapravo krene od MPC te VPC izracunu usput na
reportu dijeljenjem sa 1.22 i to onda pomnozi sa brojem komada te robe.
Je li to dobra ideja?

2) Kako u Crystal Reports (verzija koja se koristi u VS .NET 2005) dobiti
sljedece. Naime imam stavke za koje pisem redni broj uz svaku stavku. To
su artikli. Imam dodatnu stavku koja opisuje posao i njegovu cijenu. Htio
bih da je redni broj uz tu stavku jednak = redni broj zadnje stavke u
popisu artikala uvecan za 1. Kako se to radi?

Unaprijed hvala na odgovorima!

Tomislav Kralj

"Ermin Hasicevic" <h...@fly.test.inteligencije.srk.fer.hr> wrote in message

> [...]
> to napraviti tako da se zapravo krene od MPC te VPC izracunu usput na
> reportu dijeljenjem sa 1.22 i to onda pomnozi sa brojem komada te robe.

Dobra je ideja ako govorimo o maloprodajnom programu, samo ne mozes dijeliti
sa 1.22 nego 0.183...... nesto. Formula ti je stopa*100.00 /(stopa+100.00)

Pozdrav,
T.

Ivan@work

Ermin Hasicevic wrote:
> [...]
> to napraviti tako da se zapravo krene od MPC te VPC izracunu usput na
> reportu dijeljenjem sa 1.22 i to onda pomnozi sa brojem komada te robe.

Radije promijeni redoslijed - izračunaj prvo bruto vrijednost robe 6 x
100 = 600 pa onda iz izbijaj porez iz 600. Ovim dobiješ dobar iznos
PDV-a, a po zakonu o PDV-u se ionako na MP računima ne treba iskazati
VPC, samo totali po poreznim grupama.

spiny norman

pod <embg8k$j3h$1...@news1.xnet.hr>, "Tomislav Kralj"
<tomisla...@zg.tel.hr> kaza:

> Dobra je ideja ako govorimo o maloprodajnom programu, samo ne mozes
> dijeliti sa 1.22 nego 0.183...... nesto. Formula ti je stopa*100.00
> /(stopa+100.00)

ako nešto košta 122 kn s pdv-om, pdv jeste 22 kn kako god...

--
2000.->4.473.000 ; 2050.->3.673.000 ; 2300.->13.000
-

Bruno Babic

spiny norman wrote:
> ako nešto košta 122 kn s pdv-om, pdv jeste 22 kn kako god...

Pitaj bilo kojeg knjigovodju, pa ce ti reci da je ovaj drugi nacin pravi
nacin.

--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?

tata01

ovisi kaj covek radi.
1. ako ima maloprodaju i samo povremeno proda nesto veleprodajno,
i tako ducan tj. skladiste mora se voditi po MPC a na mal. racunu
iskazuje artikl kolicina Mpc i Mizn.
te na kraju sumarno osnovice 0 i 22 posto (eventualno 10%, turizam)
porez ne iskazujes, jer se on obracunava ukupno po obracunu kase i
tako prenosi u IRE, jedn obracun jedna stavka.
kada ga netko trazi R1 ili R2 i dalje se radi o obicnom maloprodajnom
racunu, samo se doda porezni broj kupca i R1 ili R2, a obracunava se
kao maloprodajni racun tj. ide u obracun kase.
Ako povremeno treba pravu veleprodaju (placa se preko virmana)
izdaje pravi R1 tj R2 i on se knjizi direktno u knjigu IRA kao jedna
stavka.
skladiste razduzuje po MPC a razlika koja je nastala zbog
zaokruzivanja i preracunavanja MPC*kolicina U VPC*kolicina+porez
( porez se ne obracunava po stavci vec po ukupnom iznosu fakture,
unutar jedne porezne grupe (0, 22 ili 10)
moras metnuti na +-marzu, a za tih par lipa netrebas radii ZOPC
jer zapisnik nije obavezan u veleprodaji.
obratno kod maloprodaje moras napraviti da ti mal. racun radi ZOPC
i za jednu lipu i to vezi samo za prodanu robu.
npr. dal si Bozicni popust 10%, nemoj mjenjati cijene, nego daj
10% popusta kod same prodaje (to nesmijes pisati na mal. racunu)
i napravi da ti obracun kase napravi genericke ZOPCove,
moraju razduziti ducan po staroj cijeni i u drugoj stavci zaduziti po
10% posto nizoj.

Tomislav Kralj

"tata01" <tata01...@mail.inet.hr> wrote in message

> kada ga netko trazi R1 ili R2 i dalje se radi o obicnom maloprodajnom
> racunu, samo se doda porezni broj kupca i R1 ili R2, a obracunava se
> kao maloprodajni racun tj. ide u obracun kase.
Nije istina R1 ne smije ulaziti u obracun kase. Zapravo R1 se ne bi smio
niti izdavati sa maloprodajne blagajne (tako barem kaze zakon). Ne postoji
pravi i krivi r1. R1 je r1. Tebi bi maloprodajni softver u slucaju R1 rna-
trebao raditi meduskladisnicu na VP. skladiste i sa njega skinuti robu za
koju se izdaje R1 racun. Zasto ? zato jer u maloprodaji ne smijes drzati
robu koja se prodaje u veleprodaji (citaj odbitak poreza) vec moras voditi
izdvojeno skladiste za tu robu. Slicno kao i za komisiju koju imas u
maloprodaji.
U najgorem slucaju bi trebao napraviti minus na dugovnoj strani knjige
popisa (ne na potraznoj. Na potraznu stranu ide iskljucivo promet preko MP
racuna). Cak i to nije bas dobro i imao sam slucajeva gdje su se knjigovode
bunile pri pojavi bilo kakvog veleprodajnog dokumenta u KP-u.

> npr. dal si Bozicni popust 10%, nemoj mjenjati cijene, nego daj

akciji a ne davati popust prilikom prodaje robe.

> 10% popusta kod same prodaje (to nesmijes pisati na mal. racunu)

Je bas. To je pekrsaj (pogotovo ako ima na ducanu negdje istaknuto nesto
tipa "10% Bozicni popust". Svaki inspektor ce ga prvo pitati gdje je
zapisnik o tom popustu. Dakle ako imas popust, akciju ili slicno i to si
objavio nekakvom reklamom moras raditi zapisnik za svu robu koja je na
zalihi. Imao sam par slucajeva gdje su ekipu opalili po dzepu bas zbog
ovakvog pristupa koji sugeriras.

Pozdrav,
T.

Vedran

> [...]
> bih da je redni broj uz tu stavku jednak = redni broj zadnje stavke u
> popisu artikala uvecan za 1. Kako se to radi?

S obzirom da nitko nije odgovorio na 2:

Pa, jednom davano dok sam jos radio sa Crystalom, bila su dva nacina:
- postojalo je polje koje bi automatski ispisivalo broj retka
- dodas "globalnu" (znam lose u nekim slucajevima) u header reporta,
pa iza svog polja za redni broj dodas nesto koda koji ce uvecavati taj
isti global i ispisivati ga :)

- (treci) slucaj :) - mozda da razmislis da cijeli izgled reporta
generiras u nekoj tablici, dataset prije
nego sto ga prikazujes na reportu (znam, neke stvari moze i sam report
odraditi, totali ... ), ali
zapravo ovisi sta ti treba :) ...

- n-ti slucaj - ActiveReports komponenta (nesto kosta, ali isplati se
:))

Ivan@work

Tomislav Kralj wrote:
> [...]

> objavio nekakvom reklamom moras raditi zapisnik za svu robu koja je na
> zalihi. Imao sam par slucajeva gdje su ekipu opalili po dzepu bas zbog

Vidim da ti dobro ide pa me zanima: kako se rješava problem tipa 'popust
10% ako je iznos računa veći od 500 kuna'? Ne možeš raditi ZPC jer roba
možda dobije popust a možda ne...

Tomislav Kralj

"Ivan@work" <ivan.cv...@pakel.hr> wrote in message

> Vidim da ti dobro ide pa me zanima: kako se rješava problem tipa 'popust
> 10% ako je iznos računa veći od 500 kuna'? Ne možeš raditi ZPC jer roba
> možda dobije popust a možda ne...

To u kp knjižiš kao popust za gotovinu. Meni aplikacija interno radi
automatski zapisnik o promjeni cijene samo za količinu sa tog računa i u KP
opis piše "zapisnik o promjeni cijene br: xxxxxxxx - popust za gotovinu".
Meni se svi popusti (na način plaćanja i po stavci računa) u KP knjiže kao
popust za gotovinu iako se interno uvijek radi zapisnik.
To funkcionira i kod knjigovođa i kod inspekcije. Jedino što trebaš paziti
je da nekako markiraš takve zapisnike tako da knjigovodstvu možeš dati
izvještaj svih popusta za gotovinu.

Pozdrav,
T.

spiny norman

pod <emde88$vlv$1...@news1.xnet.hr>, "Tomislav Kralj"
<tomisla...@zg.tel.hr> kaza:

> Nije istina R1 ne smije ulaziti u obracun kase. Zapravo R1 se ne bi smio
> niti izdavati sa maloprodajne blagajne (tako barem kaze zakon).

daj link!

> [...]
> robu koja se prodaje u veleprodaji (citaj odbitak poreza) vec moras voditi
> izdvojeno skladiste za tu robu. Slicno kao i za komisiju koju imas u

hočeš reći da par milijardi pretporeza iz kupljenog goriva na ininim
benzinskima ne može biti pravdano, jer ina ne drži pravnu osobu koja
traži r-1 u istoj kategoriji kao privatne benzinske?!

> [...]
> racuna). Cak i to nije bas dobro i imao sam slucajeva gdje su se
> knjigovode bunile pri pojavi bilo kakvog veleprodajnog dokumenta u KP-u.

ako nekom izdaš vp račun potražna strana se knjiži za iznos bez
rabata sa opisom u kojem se kaže kako je to razduženje mp i daje
se broj vp računa. najvjerojatnije su ti se knjigovođe bunile što se
prikazuje rabat vp-a unutar kp.

> [...]
> objavio nekakvom reklamom moras raditi zapisnik za svu robu koja je na
> zalihi. Imao sam par slucajeva gdje su ekipu opalili po dzepu bas zbog

postoji popust koji prati to što ti govoriš i čisto je marketinške
prirode (spustio sam cijene, zašto ne bih ljude obavijestio o tome; rade
se zapisnici za cjelokupnu zalihu), ali postoji i popust pod uvjetom:
znači, ako ti kažeš da daješ 10% popusta za sve iznose preko 1000,00
kn, ne trebaš raditi zapisnik prije radnog dana, nego po završetku
radnog dana izrađuješ zapisnik o promjeni cijena u maloprodaji za
taj dan koji u minusu knjižiš na dugovnoj strani kp-a, pored pozitivnog
iznosa ukupnog razduženja mp za taj dan na iznos bez popusta. ova druga
vrsta popusta deklarira ravnopravnost, što će reći da je kažnjivo
nekom ne dati popust za iznos veći od 1000,00 kn.

spiny norman

pod <embnls$9bk$2...@ss408.t-com.hr>, Bruno Babic <a@b.c> kaza:

> Pitaj bilo kojeg knjigovodju, pa ce ti reci da je ovaj drugi nacin pravi
> nacin.

pitaj kojeg god knjigovođu pa će ti reći da je zadnji put formulu
upotrijebio kad su donijeli zakon o pdv-u. oni su tad izračunali taj
postotak od 18,032787 koji im je potreban za dobiti pdv iz cijene.
ako ideš dijeliti neki broj s 1,22 (1 + stopa/100) dobijaš cijenu bez
pdv-a koju moraš oduzeti od početne cijene da bi dobio iznos pdv-a. na
ručnim kalkulatorima imaš botun % koji je imho direktan uzrok formiranju
pravila. da postoji botun [daj iznos koji dobiješ kad oduzmeš rezultat
od prvog upisanog broja] onda bi koristili njega.

Davorin Vlasic

Tomislav Kralj kaze:

> ne mozes dijeliti
> sa 1.22 nego 0.183...... nesto.

Cijenu _mnozis_ sa 0.180328 da dobijes iznos PDV-a

--
http://www.quercus-lab.com/ | GnuPG: 0x716D34D5
Please, remove my socks before replying :)

Tomislav Kralj

RRIF pa traľi
"spiny norman" <spiny....@post.hinet.hr> wrote in message

> [...]

> prirode (spustio sam cijene, zaąto ne bih ljude obavijestio o tome; rade

> se zapisnici za cjelokupnu zalihu), ali postoji i popust pod uvjetom:
> znači, ako ti kaľeą da dajeą 10% popusta za sve iznose preko 1000,00
> kn, ne trebaą raditi zapisnik prije radnog dana, nego po zavrąetku
> radnog dana izrađujeą zapisnik o promjeni cijena u maloprodaji za
> taj dan koji u minusu knjiľią na dugovnoj strani kp-a, pored pozitivnog
> iznosa ukupnog razduľenja mp za taj dan na iznos bez popusta. ova druga
> vrsta popusta deklarira ravnopravnost, ąto će reći da je kaľnjivo

Tomislav Kralj

tocno
"Davorin Vlasic" <dav...@queSOCKSrcus-lab.com> wrote in message

tata01

> [...]

ma da, zakonski nema na kasi R1,R2, ali ima po odlukama vlade i u
tumacenjima porezne uprave.
na pumpi dobis R1 koji to nije i zakon ga ne priznaje ali ga priznaje
porezna.

(VELEPRODAJA)
R1,R2 se moze izdati samo za ne gotovinka placanja - virnman
dosta ducana ima prijavljenu i veleprodaju.
Gazda ode otraga u ured i lepo ti napise R1 na A4 sa svi kaj treba.
odes to platiti na ZAP i podignes robu.
(tu ima jedan mali zakonski zez, roba nesmije izaci ako nema popratnu
dokumentaciju otpremnica-faktura, a fakturu se ne smije izdati za robu
koja nije izasla iz skladista)
Tu fakturu knjizis u IRE i razduzis skladiste tek kad covjek pokupi
robu.

(MALOPRODAJA)
a na kasi se moze placati samo za gotovinu
(gotovinom se smatraju i cekovi i sve vrste kartica)
ali covek te trazi R1, ti uzmes njegove podatke, porezni br.
ispises mu R1 i njegov porezni br na racunu. Kaj bu on s tim to je
njegov problem, a na kasi ti racun normalno ulazi u obracun kase.
(placeno je gotovinom i ti tu lovu imas u kasi)
taj obracun knjizis kao jednu stavku u IRE, porez se obracubava po
obracunu a ne po racunu. ( ili jos gore, prema stavci racuna)

Oko zopca, pa nisam ni mislio da ga radis rucno, mada i to treba.
Zopc radi automatikom obracun kase, za prodanu robu po drugoj cijeni
od navedene na artiklu. npr. popust za kes, a cijena je za kartice.
Zopc radi kalkulacija (ciji BR. mora biti naveden na svakom artiklu,)
za kompletni stok, ako je ulazna cijena razlicita od one na skladistu.
i imaz novu prosjecnu nabavnu , a marzu + porez izmedju.
Zopc mozes raditi rucno, npr. keksima uskoro istice rok trajanja
i gazda oce pojeftiniti cijeli stok bez novog ulaza.

Ovo o prebacivanju sa skladista na veleprodaju ne treba ako imas
prijavljeno maloprodaja sa veleprodajom.
Jer skladiste razduzujes po maloprodajnoj vrijednosti.
obrat ne vrijedi.
kod veleprodaje s povremeno maloprodajom moras prebacivati na fiktivno
skladiste.
Obracun kase mora napravi medjuskladisnicu za prodanu robu koju si taj
dan prodal, tj maloprodajno skadiste ti je uvjek na nuli.

Tomislav Kralj

> [...]
> ispises mu R1 i njegov porezni br na racunu. Kaj bu on s tim to je
> njegov problem, a na kasi ti racun normalno ulazi u obracun kase.

Taj racun se ne smije pojaviti na potraznoj strani knjige popisa. Zovi
poreznu pa provjeri.

> Ovo o prebacivanju sa skladista na veleprodaju ne treba ako imas
> prijavljeno maloprodaja sa veleprodajom.
> Jer skladiste razduzujes po maloprodajnoj vrijednosti.
> obrat ne vrijedi.

Ako imas maloprodaju s mogucnoscu veleprodaje roba prodana na R1 mora biti
oduzeta sa zaduzne strane KP-a i se smije biti na potraznoj.

Pozdrav,
T.

spiny norman

pod <emdie9$m4$1...@news1.xnet.hr>, "Tomislav Kralj"
<tomisla...@zg.tel.hr> kaza:

> RRIF pa traži

ned'lje t'!?

spiny norman

pod <emg51q$get$1...@news1.xnet.hr>, "Tomislav Kralj"
<tomisla...@zg.tel.hr> kaza:

> Ako imas maloprodaju s mogucnoscu veleprodaje roba prodana na R1 mora biti

> oduzeta sa zaduzne strane KP-a i se smije biti na potraznoj.

yep! ako nisi imao volje ispraviti moje:

ja ću ovim putem. dugovna u minus, ne potražna.

ne prepili se za Božić, financijske vas izbjegavale u 2007.!

Chahta

Evo jednostavnog objasnjenja zasto R1 ne smije ici na POS-u.

Sav PDV naplacen u maloprodaji drzava dobije (krajnja potrosnja).
Sav PDV naplacen u veleprodaji (Rx) drzava NE dobije (daljna prodaja -
pretporez).

Ako se na PDV obrascu neki R1 racuni (iz MP) prikazu u redu "kranja
potrosnja", eto problema. Drzava ne dobije sav taj PDV, a drzava JAAAKO voli
PDV.

Pozdrav,
Chahta

ŠućMućPaProlij

"Chahta" <cha...@antispam.com> wrote in message news:emtg4o$d04$1...@ss408.t-com.hr...

Obrazac PDV nema redak "krajnja potrosnja"

sav PDV koji trgovac naplati, bez obzira da li ga je naplatio od fizickih ili pravnih osoba i bez
obzira da li su njegovi kupci u sustavu PDV-a ili ne, se uplacuje u drzavnu blagajnu. Nakon toga
onaj tko ima pravo na povrat PDV-a dobija pare nazad.

ako ja dodjem u ducan i dam lazne podatke o firmi koja ne postoji, kupim robu (i platim PDV jer ne
mogu drugacije), onda svejedno necu moc dobiti povrat PDV-a jer nemam firmu pa ne mogu poslati
prijavu PDV-a, tj. mogu, ali od toga nemam puno koristi jer fiktivna firma ima fiktivni ziro racun
na koji mogu sjest samo fiktivni novci.

Chahta

> [...]
firmu pa ne mogu poslati
> prijavu PDV-a, tj. mogu, ali od toga nemam puno koristi jer fiktivna firma

Sveijedno, taj PDV ostaje drľavi, a onaj izdan na R1 pravoj firmi će ista
iskoristiti kao pretporez i drľava ga neće dobiti.
Kod nas je problem ąto izdavač računa mora brinuti o onome koji prima račun,
umjesto da se izdaju računi kao takvi i onda se primatelj brine za prijavu
poreza i (ne)iskoriątavanje istog kao pretporez.

Pozdrav,
Chahta

ŠućMućPaProlij

"Chahta" <cha...@antispam.com> wrote in message news:emtvg3$mgi$1...@ss408.t-com.hr...

ha?
kupac se brine o tome da zatrazi povrat poreza a ne onaj tko izdaje racun.

Chahta

> ha?
> kupac se brine o tome da zatrazi povrat poreza a ne onaj tko izdaje racun.

Pa i kazem: "primatelj brine za prijavu poreza i (ne)iskoriątavanje istog
kao pretporez". Ali prodavac mora izdati Rx da bi firma odbla porez. Znaci
da se brine. U suprotnom bi firma mogla iskorisitti bilo koji racun za
pretporez: iz restorana, hotela, samoposluge,...

Pozdrav,
Chahta

Robert Peros

"Chahta" <cha...@antispam.com> wrote in message<cut>

> Sav PDV naplacen u maloprodaji drzava dobije (krajnja potrosnja).
Ne,drzava dobija u konacnici RAZLIKU izlaznog(IRA-racuni=obveza)
i ulaznog(URA racuni=pretporeza) PDV-a.

I to temeljem prodaje(izdavanjem racuna),a ne i naplate.
Naplata(krediti,ne placanje...) se zakonodavca u maloprodaji NE dotikavlje.

> Sav PDV naplacen u veleprodaji (Rx) drzava NE dobije (daljna prodaja -
> pretporez).

Termin "Naplacen" koriste obrtnici(R-2), ostali "Fakturirani" i opet
drzava dobija u konacnici RAZLIKU PDV-a(kao i u MP).

Ne koristi se vise termin "daljnja prodaja".Sve je de facto potrosnja,ako
nema mogucnosti priznanja(smanjenja) iskazanog PDV kao "ulaznog".

Npr.Kad gradjani(s posudjenim karticama) kupe robu na nekim mjestima
/centrima dobiju R-1 racun(centra),plate i mogu poderati racun.Svi sretni,
prodaja izvrsena,nema priznavanja PDV-a(fizicka osoba),drzava dobije cijelu
razliku PDV-a.

R.