Sto mislite o ovom serveru?!

Daniel-M

Pozdrav grupi,

uskoro bi mi se trebala pojaviti potreba za nabavkom novog servera za
firmu od 10-tak djelatnika, koja vrti nekakvu racunovodstvenu aplikaciju
i to je vise manje to.

Server koji mi je postao vrlo zanimljiv je:
http://www.bug.hr/mreza/tekst/labmster-1u-midi-240-v-f/95520.aspx

Koliko mogu vidjeti(a i usporedno sa konkurencijom) ovaj serverić je
vrlo dobro opremljen s obzirom na (smijesnu) cijenu.
A cijena je 6500+PDV.

Pa sto vi mislite o njemu?

Bubba

Daniel-M's log on stardate 28 lip 2011

Obzirom da se radi o racunovodstvu, trebao bi kupiti najmanje dva (zbog
redundancije) + eksterni bekap.

Ako imas love, to je OK. Ako nemas, onda je ovakva investicija potpuno
promasena. Kupi dva zuta piceka za istu lovu i iznadji metodu eksternog
backupa, em sto ces proci jeftinije, em ces imati redundanciju, em ces u
slucaju bilo kakve pizdarije/havarije rijesiti reklamaciju zutog piceka
kud i kamo lakse nego sto ces dobiti novu SuperMicro plocu iz Laba2k,
divlji Xeon ili ECC Reg. RAM.

Alternativa ti je "pravi" brand s 3/3/3 jamstvom, no opet, ja na takvu
varijantu ne bih isao bez jos jedne masine i slozenog backupa.

--
"If you lie to the compiler,
it will get its revenge."

Tompa

OMB, redundancija dva servera zbog 10 djelatnika i ra�unovodstvenog
programa

btw. kae to "zuti picek"?

Bubba

Tompa's log on stardate 28 lip 2011

> OMB, redundancija dva servera zbog 10 djelatnika i ra�unovodstvenog
> programa

Nemas firmu, jelda? Ne izdajes racune, ne rjesavas place, ne predajes
poreska izvjesca na vrijeme, ne radis zavrsne racune i sve ostale ljepote?

I mislio sam si...

U svakom slucaju, ako i nisu toliko "avangardni" pa razmisljaju o "HA"
rjesenju, opet je kud i kamo lakse zamjeniti konzjumers komponente iz
Linksa/ADM-a nego komponente iz Laba, kad i ako zagusti. Bas zato sto se
radi o "10 djelatnika i knjigovodstvenom programu", pa niti vjerujem da je
lova tu na bacanje, niti su performanse i ostale opcije koje nude racunala
tipa onih iz Laba potrebna.

http://tinypic.com/r/71nzid/7

nosonja

"Bubba" <nick...@banelli.biz.invalid> wrote in message news:Xns9F12DD31B23A...@130.133.4.11...

> [...]
>
> Alternativa ti je "pravi" brand s 3/3/3 jamstvom, no opet, ja na takvu
> varijantu ne bih isao bez jos jedne masine i slozenog backupa.

WTF dude, ali WTF dude...

WTF!!!?????

Ovoga ni na šampionima nema.

Aleksandar Ivanisevic

"nosonja" <klj...@schmizla.net> writes:

[...]

> WTF dude, ali WTF dude...
>

> WTF!!!?????
>

> Ovoga ni na šampionima nema.

Dobro covjek kaze, vidi se da iskustvo progovara iz njega. Nema veze
sto je to samo 10 stefica i racunovodstvo i sto gazda kaze da nije
bitno ako server tu i tamo crkne na koji dan, realnost je da ako se to
stvarno i dogodi to je sasvim sigurno katastrofa belosveckih razmera,
a ti ispadas zadnji kreten sto si to dopustio, tj. radio tocno ono sto
ti se reklo.

Pitaj me kako znam.

--
Ti si arogantan, prepotentan i peglaš vlastitu frustraciju. -- Ivan
Tišljar, hr.comp.os.linux

Igor Batinic

Pozdrav svima...

On 29.6.2011. 12:39, Aleksandar Ivanisevic wrote:

> [...]
> stvarno i dogodi to je sasvim sigurno katastrofa belosveckih razmera,
> a ti ispadas zadnji kreten sto si to dopustio, tj. radio tocno ono sto

Potpis. :o)))))

Uzivajte,

Iggy

fraGerrard

Vezi konja di ti gazda kaze!

Bubba

Aleksandar Ivanisevic's log on stardate 29 lip 2011

> [...]
> to stvarno i dogodi to je sasvim sigurno katastrofa belosveckih
> razmera, a ti ispadas zadnji kreten sto si to dopustio, tj. radio

Skrati malo, pa da bude za sig. :p ;)

> Pitaj me kako znam.

Pitaj njega kako ne zna, kad torrent ipak nije od tolike presudne
vaznosti.

Daniel

Vidim da se povela �u�na rasprava :).

Zna�i koliko sam uspio ubrati, najve�i problem tog servera je
support(rezervni dijelovi, softver)?

Sla�em se u vezi redundancije, ali kako bi to bilo u praksi izvedivo?
Baza je tipa flat-file, nema nikakvog DBMS-a.
I onda vrisne prvi server tokom radnog dana i sto onda?
neki bootabile CD? pa spajanje na neki network share kako bi prebacio
bazu na drugi server? (ovo neznam ni da li je izvedivo zbog RAID1 ili
RAID5 polja)?
S time da bi onda morao na svakome kompu editirati inf fileove da
pokazuju na novi server i bazu.

Da li bi onda taj drugi server vrijedilo uop�e dr�ati 24/7 up?
Jer prakti�ki ni�ta ne bi radio osim "jednog-ne-daj-bo�e-dana" upao kao
rezerva?

Igor Batinic

Pozdrav svima...

On 29.6.2011. 13:54, Daniel wrote:
> Vidim da se povela �u�na rasprava :).
>
> Zna�i koliko sam uspio ubrati, najve�i problem tog servera je
> support(rezervni dijelovi, softver)?

Ne postoji problem opreme vec problem usluge.

Trebas vidjeti koliko ti je bitna dostupnost usluge. Tj. da li je
prihvatljivo da ne rade tjedan dana, dan, sat?

> [...]
>
> Da li bi onda taj drugi server vrijedilo uop�e dr�ati 24/7 up?
> Jer prakti�ki ni�ta ne bi radio osim "jednog-ne-daj-bo�e-dana" upao kao

Postoji milijun opcija, bitan je nacin rada aplikacije, dostupnost ljudi
koji nesto znaju, mogucnost automatizacije i slicno.

Ako zelis dobar HW, odi u Lab, imas i SuperMicro piceka za sitnu lovu,
ako bas zelis dva. :o)

No, ja bi na tvom mjestu probao vidjeti sto je bitno za konkretnu
primjenu i na osnovu toga slozio stvar. U ovom slucaju, dva piceka,
zamjena diska, diskovi u mirroru, vanjski diskovi i slicno - sve moze.

Uzivajte,

Iggy

Aleksandar Ivanisevic

Igor Batinic <_ime_._p...@email.htnet.hr> writes:

> Trebas vidjeti koliko ti je bitna dostupnost usluge. Tj. da li je
> prihvatljivo da ne rade tjedan dana, dan, sat?

Sve dulje od pola sata je neprihvatljivo, bez obzira sto kazu ugovori,
SLA-ovi i ina papirologija.

[...]

Igor Batinic

Pozdrav svima...

On 29.6.2011. 15:09, Aleksandar Ivanisevic wrote:

> Sve dulje od pola sata je neprihvatljivo, bez obzira sto kazu ugovori,
> SLA-ovi i ina papirologija.

A onda ce ga to kostati. :o)

Uzivajte,

Iggy

Daniel

Sta vam je to picek?
Običan desktop stroj?

Ma kazem u redu 2 servera, ali ne vidim kako bi to konkretno realizirao?
Replikacija flat-file baze 99% nemoze biti neki cluster.
Znaci RAID1, ok, ali ako su diskovi SCSI od price prebacivanja podataka
preko neke vanjske ladice nece ici, jedino premjestaj diska iz servera u
server, ali sto ako su 2 razlicita servera(tamo postoji vec jedan proliant).

Dosta apstraktno pricamo ovdje, a ja ocu nesto kratko i konkretno.

On 29.6.2011 14:07, Igor Batinic wrote:
> Pozdrav svima...

> Ne postoji problem opreme vec problem usluge.
>
> Trebas vidjeti koliko ti je bitna dostupnost usluge. Tj. da li je
> prihvatljivo da ne rade tjedan dana, dan, sat?

Igor Batinic

Pozdrav svima...

On 29.6.2011. 15:39, Daniel wrote:

> Sta vam je to picek?
> Običan desktop stroj?

Da.

> Ma kazem u redu 2 servera, ali ne vidim kako bi to konkretno realizirao?
> Replikacija flat-file baze 99% nemoze biti neki cluster.

Moze, ako je baza shareana, cak i manualni transfer je nekad OK.

> [...]
> preko neke vanjske ladice nece ici, jedino premjestaj diska iz servera u
> server, ali sto ako su 2 razlicita servera(tamo postoji vec jedan

Ako su razliciti (posebno na nivou diskovnog kontrolera), problem je velik.

> Dosta apstraktno pricamo ovdje, a ja ocu nesto kratko i konkretno.

Ako krenemo redom: HW zahtjevi su dosta da ti je neki picek OK, slazemo se?

Koliko je uz to bitna pouzdanost i dostupnost?

Da li ces brze rijesiti problem s nekim serverom ili desktopom?

Uzivajte,

Iggy

nosonja

"Aleksandar Ivanisevic" <aleks...@ivanisevic.de> wrote in message news:m3boxg5...@alex.2e-systems.com...

> "nosonja" <klj...@schmizla.net> writes:
>

> [...]
>
> Dobro covjek kaze, vidi se da iskustvo progovara iz njega. Nema veze

Iako je agonija čekati SuperMicro ploču ili nešto drugo u Labu 2000, ali bar ćeš dobiti robu.
Probaj na tom "piceku" o kojem se priča nakon par mjeseci promijeniti ploču. Nema šanse, jer ne postoji više.
Nama SuperMicro nikad nije riknuo, kao ni Xeoni na njemu, ni ECC RAM.
Problem je kad naručuješ neki komad tog skupog hardvera, ali na kraju se ipak pojavi.
S obzirom da ti nisi u RH, vjerojatno zanemaruješ situaciju i mentalitet ovdje.

> [...]
> stvarno i dogodi to je sasvim sigurno katastrofa belosveckih razmera,
> a ti ispadas zadnji kreten sto si to dopustio, tj. radio tocno ono sto

Lako je iz perspektive šljakera reći "e, daj kupi to i to, da si složimo zver".

> Pitaj me kako znam.

Hm, nije da me zanima.

Aleksandar Ivanisevic

> Iako je agonija čekati SuperMicro ploču ili nešto drugo u Labu 2000, ali bar ćeš dobiti robu.
> Probaj na tom "piceku" o kojem se priča nakon par mjeseci
> promijeniti ploču. Nema šanse, jer ne postoji više.

Nema veze, bacis kroz prozor ili prenamijenis i kupis dva
nova. Standardni PC koji ja sarafim u firmi je quad core 8 giga rama
ovoono i kosta 300 eura ;)

> [...]
> S obzirom da ti nisi u RH, vjerojatno zanemaruješ situaciju i

Ne, isto radim ovdje sto i tamo. Kad sam dosao u .de prvo sam kupovao
brandove, Dell, HP, support ovoono, da bi na kraju skuzio da dva Della
koja su isti model imaju skroz drukciji hardware unutra, ovisno kad su
kupljeni. Sto je najbitnije kad nazoves support oni zamijene dio koji
je crko, ali dobijes sasvim drugu komponentu, ovisno o tome sta je
trenutno na lageru. Jebiga, tako mogu i ja, sto ce mi Dell za to.

[...]

-=Nenad=-

On 28.06.11 21:34 , Daniel-M wrote:
> Pozdrav grupi,
>
> uskoro bi mi se trebala pojaviti potreba za nabavkom novog servera za
> firmu od 10-tak djelatnika, koja vrti nekakvu racunovodstvenu aplikaciju
> i to je vise manje to.

Imas HPove servere za 300tinjak eurica, pa i ako ga malu upgrejdas da
imas mirror i vanjski medij za backup, bude oko 500 eura.

fraGerrard

On Thu, 30 Jun 2011 14:14:54 +0200, Aleksandar Ivanisevic wrote:

> Nema veze, bacis kroz prozor ili prenamijenis i kupis dva
> nova. Standardni PC koji ja sarafim u firmi je quad core 8 giga rama
> ovoono i kosta 300 eura ;)

I ovo funkcionira ako ti sef nije totalni skrtac i ocekuje od kljakavog
kljuseta da trci Epsom derbi.

Aleksandar Ivanisevic

fraGerrard <frage...@eccmil.invalid> writes:

To su iste te komponente. Kaj mislis da Dell i HP imaju vlastitog
proizvodjaca hardwarea? Pa nije to Apple pobogu.

Njihova dodana vrijednost je QA i support na hardware, ali ja ionako
moram radit vlastiti QA na aplikaciju koja se vrti, tako da mi se
njihova dodana vrijednost svodi na to da imam nekoga za zvati ak nes
crkne, ali u situaciji gdje ni jedna komponenta ne kosta vise od 100
baksa, jeftinije mi je otici ili naklikati u lokalnom computer shopu
ono sto mi treba nego cekati na telefonu i prolaziti skripte od first
level supporta (ono u stilu provjerite da li je kompjuter ukljucen i
koje lampice svijetle) prije nego sto se netko udostoji doci ili
poslati ono sto je crklo, jerbo i moje vrijeme nije besplatno.

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Aleksandar Ivanisevic <aleks...@ivanisevic.de> kenjka:

> [...]
> stvarno i dogodi to je sasvim sigurno katastrofa belosveckih razmera,
> a ti ispadas zadnji kreten sto si to dopustio, tj. radio tocno ono sto

Potpisujem...

Nekad ni visoka raspolozivost ne znaci puno ako netko nes pobrise... Visoka
raspolozivost za kontinuitet poslovanja + backup, tako da mozes vratit ako
ode u vrazju mater...

--
U helikopteru se cijeli dan sretan Klintonu cupu. By runf

Damir Lukic, calypso@_MAKNIOVO_fly.srk.fer.hr
http://inovator.blog.hr
http://calypso-innovations.blogspot.com/

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Daniel <d...@testdomain.com> kenjka:
> Znači koliko sam uspio ubrati, najveći problem tog servera je
> support(rezervni dijelovi, softver)?

Rezervni dijelovi i sama cinjenica da je samo jedan server u pitanju...

> Slaľem se u vezi redundancije, ali kako bi to bilo u praksi izvedivo?

Naravno da je izvedivo i ne samo to, nego je i poprilicno jeftino...

> [...]
> je izvedivo zbog RAID1 ili RAID5 polja)? S time da bi onda morao na
> svakome kompu editirati inf fileove da pokazuju na novi server i bazu.

Malo drukcije se te stvari sredjuju u moderna vremena... :) Recimo, Hyper-V
R2 virtualizacija (free) ili Citrix XenServer (isto free), dignes HA
cluster, uzmes jos neki eksterni box sa diskovima tipa QNap, Buffalo il nes
slicno i dec it... Nije nis puno skuplje, a dobijes sve sto ti treba...

Da napomenem, HyperV R2 ne trazi Windows licence, vec je to standalone
hypervisor...

http://www.microsoft.com/hyper-v-server/en/us/default.aspx
http://www.citrix.com/English/ps2/products/product.asp?contentID=683148

> Da li bi onda taj drugi server vrijedilo uopće drľati 24/7 up?
> Jer praktički niąta ne bi radio osim "jednog-ne-daj-boľe-dana" upao kao
> rezerva?

Ako oces redundanciju u active/passive modu, onda da, drugi server mora biti
upaljen cijelo vrijeme...

I, naravno, backup raditi na eksterni disk ako nista drugo...

--
U ribarnici se navecer maslinov psihologog ljubija.

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Igor Batinic <_ime_._p...@email.htnet.hr> kenjka:

> A onda ce ga to kostati. :o)

Ne mora znacit, moze sve lijepo dignut u cloudu (falabogu imas cloud
providera ko u prici), pa ce ga kostat 100-200$ mjesecno uvrh glave...

Neam dume koji su cloud provideri u EU, al siguran sam da ih ima brdo...
ATOS, Hetzner su jedina dva koja znam u ovim prostorima... Za USA znam puno
vise...

--
Na poljudskom stadionu zvijezdao lize humanitaran
majonezaog volija uvijek ? By runf

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Daniel <d...@testdomain.com> kenjka:

> Sta vam je to picek?
> Obi�an desktop stroj?

Da... Slozenac iz HGSpota(r)...

> [...]
> server, ali sto ako su 2 razlicita servera(tamo postoji vec jedan proliant).

> Dosta apstraktno pricamo ovdje, a ja ocu nesto kratko i konkretno.

Imas milijun nacina kako rijesiti tvoj problem... Ja sam ti u jednom od
prethodnih postova predlozio dva najmodernija (virtualizacija i cloud)...

Ti sad biraj sto zelis...

Cloud provideri nude SLA od 99.9% (Amazon EC2) pa do 100% (Terremark)...
Neki naplacuju samo upaljene virtualke, neki naplacuju sve sto se kod njih
nalazi... Sad ti vidi da li ti ista znaci da ti netko garantira da ti je
server 100% up and running... Aplikaciju unutra sam odrzavas... OS ne moras
placat jer je isto u najmu...

Druga solucija je virtualizacija sa dva 'servera' kucne izrade i jednim
centralnim storagem koji moze biti na NFS-u ili iSCSI-ju (ali pazi da bude
kvalitetan i da ima realni Gbps port i nekakav RAID1 ili RAID5)...

Nacin na koji razmisljas je nazalost podosta zastario u danasnje vrijeme... :(

Sto se baze podataka tice, HA clusterin od Hyper-V/XenServera ce te zastiti
od fizickih problema sa serverom, no dio oko baze ces morati sa nekim
drugim proci jer baza mora bit konzistentna nakon puknuca i tu ti preporucam
periodicki automatski backup na eksterni disk...

Iskreno, prica sa cloudom ce te zastiti od svih gluposti na koje mozes
naletiti... Vidi sa Iggyem ako ti on moze reci nesto vise o cloudu u
Hrvata, ja znam samo za dva providera koji krecu sa takvom uslugom, no sve
je to jos uvijek u povojima...

--
"Zelens li pederog pusija ?" upita penzionera pjeva rasistu nabiju.
"Nisam ja nikog bombardiro !" rece Crnogoraca ugnjetava "Ja samo sprajtu izdrkavu imbecilanm !"

Aleksandar Ivanisevic

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid writes:

> cluster, uzmes jos neki eksterni box sa diskovima tipa QNap, Buffalo il nes
> slicno i dec it... Nije nis puno skuplje, a dobijes sve sto ti
> treba...

Zar samo jedan? ;) Koji to "externi box sa diskovima tipa QNap" ima
HA? ;)

[...]

Aleksandar Ivanisevic

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid writes:

> Cloud provideri nude SLA od 99.9% (Amazon EC2) pa do 100% (Terremark)...
> Neki naplacuju samo upaljene virtualke, neki naplacuju sve sto se
> kod njih

SLA je vec dugo marketing tool i nista drugo. Moj ISP nudi 100% SLA
vec 5 godina i svi se smijemo kad citamo te odredbe u ugovoru. Kvaka
je u tome da su penali za neispunjen SLA u pravilu samo povrat
(dijela) para koje placas za servis.

Pa ti vidi. Placas par kloudovinja 200 baksa mjesecno, oni odu down na
5 dana, dobijes 30 baksa nazad. Jel' to SLA? Sve da ti je vratio i
kompletne pare, sto ti to vrijedi.

Ko sto rece jednom jedan lik: hosteri bi trebali imati SLA tipa: "ako
imamo manje od xx% uptimea poslat cemo vam pismo osobno potpisano od
CEO-a gdje se on mlogo izvinjava". Taj bi ih SLA kostao puno vise nego
bilo kaj kaj trenutno imaju po standardnim ugovorima.

Message has been deleted

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Danijel Starman <thegh...@gmail.com> kenjka:

> Amazon u zadnje vrijeme ispada ko velik ;)

Zato imas omanje brdo drugih cloud providera... :) Pa si mozes birati koji
ti se vise svidja... Recimo, trenutno mi je favorit iLand...

--
Boksaca pozdravlja tufnjicast romobilu lupu
svakih 15 minuta. By runf

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]

> vec 5 godina i svi se smijemo kad citamo te odredbe u ugovoru. Kvaka
> je u tome da su penali za neispunjen SLA u pravilu samo povrat

A nes ti problema ukljucit HA ili FT opciju pod VMware... Taman dovoljno da
ponudis 99.99% SLA koji ce stvarno i biti SLA kakav korisnik ugovara...

> Pa ti vidi. Placas par kloudovinja 200 baksa mjesecno, oni odu down na
> 5 dana, dobijes 30 baksa nazad. Jel' to SLA? Sve da ti je vratio i
> kompletne pare, sto ti to vrijedi.

Zavisi kolko dobro pregovaras, ovi moji jako dobro hebu u zdrav mozak kada
idioti kod cloud providera imaju neplanirani downtime koji je izvan
ugovorenog SLA...

> [...]
> CEO-a gdje se on mlogo izvinjava". Taj bi ih SLA kostao puno vise nego
> bilo kaj kaj trenutno imaju po standardnim ugovorima.

Probaj sad malo uvidjeti da cloud provider ne mora nuzno biti i kolokacija i
obratno... Oces hostere (dakle, kolokaciju), oni ti nude mrezni pristup i
rackspace, ostalo je na tebi... Ako oni ceprkaju po mrezi neki djavo,
naravno da ces izgubiti pristup, no to spada pod 'maintenance' i svaka
logika kaze da nije uracunat u onaj garantirani uptime koji si ugovorio kroz
SLA... 99.99% znaci da je godisnji NEPLANIRANI downtime uslijed bogtepitaj
cega maksimalno par sati... Planirano ide po principu - ja sam ti poslo
mejl, ako ti se srusilo jer si bio glup i nisi planirao sustav sa tim
downtimeom, ko ti je kriv, ja sam se ogradio...

--
"Cokoladans li coravacu povracu ?" upita Rusa farba kosarkaso hoce.
"Ne znam ja nista !" rece pijetaoa dira "Ja samo hladnjako siluje plavm !" By runf

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Aleksandar Ivanisevic <aleks...@ivanisevic.de> kenjka:

> Zar samo jedan? ;) Koji to "externi box sa diskovima tipa QNap" ima
> HA? ;)

Nijedan, ali nekako sumnjam da ima par soma eura za najosnovniji redundantni
storage s obzirom da se raspituje kako proci sto jeftinije sa serverima...

Ali donekle si u pravu, lanac redundancije puca na tom mini-storageu u ovom
slucaju... Ali ako nista drugo, serveri mu sjede u redundanciji... Iskreno,
mislim da mu je jedan server sa RAID1/5 poljem sasvim dovoljan plus backup
na eksterni disk... I eventualno jos jedan picek na koji ce instalirat P2V
image tog servera i drzat u nekom ormaru zlu netrebalo...

--
"Zagadjens li Marisolo mirise ?" upita toljaga njusi poglavicau crtu.
"Ne znam ja nista !" rece biljkao udise "Ja samo autoog volija drazesanm !" By runf

Aleksandar Ivanisevic

Danijel Starman <thegh...@gmail.com> writes:

> Amazon u zadnje vrijeme ispada ko velik ;)

Ispada samo za one najpametnije koji ne znaju sto je to availability zona ;)

Aleksandar Ivanisevic

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid writes:

> Danijel Starman <thegh...@gmail.com> kenjka:

> Zato imas omanje brdo drugih cloud providera... :) Pa si mozes birati koji
> ti se vise svidja... Recimo, trenutno mi je favorit iLand...

Za one kojima je bitna latencija, rackspace cloud ima dio masina u
Londonu, a ipak je rackspace, a ne tamo neki hetzner-metzner za koji
moraz znat turski da bi komunicirao sa supportom ;)

Igor Batinic

Pozdrav svima...

Al' ste ga zaruzili... :o)

On 18.8.2011. 20:40, cal...@fly.srk.fer.hr.invalid wrote:
> Aleksandar Ivanisevic<aleks...@ivanisevic.de> kenjka:

> A nes ti problema ukljucit HA ili FT opciju pod VMware... Taman dovoljno da
> ponudis 99.99% SLA koji ce stvarno i biti SLA kakav korisnik ugovara...

Je, ali po kojoj cijeni?

> Zavisi kolko dobro pregovaras, ovi moji jako dobro hebu u zdrav mozak kada
> idioti kod cloud providera imaju neplanirani downtime koji je izvan
> ugovorenog SLA...

Sve moze biti u SLA, samo je pitanje penala.

> [...]
> mejl, ako ti se srusilo jer si bio glup i nisi planirao sustav sa tim
> downtimeom, ko ti je kriv, ja sam se ogradio...

Pa i nije bas tako, kod svih ozbiljnijih. Planiranje se vrsi na razne
nacine, kao i redundancija. Najmanji je problem napraviti punu
redundanciju na svemu, ukljucujuci i mrezu i net pristup, samo je opet
pitanje cijene.

Uzivajte,

Iggy

Aleksandar Ivanisevic

> [...]

> A nes ti problema ukljucit HA ili FT opciju pod VMware... Taman dovoljno da
> ponudis 99.99% SLA koji ce stvarno i biti SLA kakav korisnik

Bez obzira koliko upucen bio, korisniku "ne radi", jebe se njemu gdje
je puklo. "HA u vmwaretu" rjesava jedno od barem 20 mjesta gdje stvar
moze puknuti.

> Zavisi kolko dobro pregovaras, ovi moji jako dobro hebu u zdrav mozak kada
> idioti kod cloud providera imaju neplanirani downtime koji je izvan
> ugovorenog SLA...

Oces reci da imaju znacajne penale dogovorene? Gdje to i koliko to kosta?

[...]

> rackspace, ostalo je na tebi... Ako oni ceprkaju po mrezi neki djavo,
> naravno da ces izgubiti pristup,

Zasto bi to bilo "naravno"? Svaki normalan provider ima sve
redundantno i sva planirana odrzavanja izvodi bez "gubljenja
pristupa".

>no to spada pod 'maintenance' i svaka
> logika kaze da nije uracunat u onaj garantirani uptime koji si
> ugovorio kroz

To mozda logika tvojih kikiriki providera. Ziher daju i ovce i novce
;) Da nas provider najavi downtime bilo cega dulji od 2 sekunde izbio
bi treci svecki.

> [...]
> mejl, ako ti se srusilo jer si bio glup i nisi planirao sustav sa tim
> downtimeom, ko ti je kriv, ja sam se ogradio...

Ne postoji neplanirani i planirani downtime, postoji samo downtime.

Igor Briski

Aleksandar Ivanisevic je nakucao/la:

> Zasto bi to bilo "naravno"? Svaki normalan provider ima sve
> redundantno i sva planirana odrzavanja izvodi bez "gubljenja
> pristupa".

Možda u teoriji, u praksi se uvijek dogodi bar jedno neugodno
iznenađenje.

Prije nego počneš komentirati o tome da se to ozbiljnim providerima ne
događa prouči što se nedavno dogodlio Telii i Hurricane Electricu.

> Ne postoji neplanirani i planirani downtime, postoji samo downtime.

Ukoliko se radi o najavljenim radovima (definiran rok koliko se mora
unaprijed javiti, obično ne manje od 7 dana) taj ispad se ne računa kao
downtime u smislu da utječe na SLA.

--
8-)

This space intentionally left blank.

Message has been deleted

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Igor Batinic <_ime_._p...@email.htnet.hr> kenjka:

> Je, ali po kojoj cijeni?

Sto to mene briga, to je usluga koju cloud provider nudi... I nije tolko
skupa kolko mislis... Nekidan sam bio na conf callu sa iLandom i vele da oni
imaju samo Enterprise Plus licence, samo sto su to licence za cloud
providere, a ne za korisnike...

> Sve moze biti u SLA, samo je pitanje penala.

A visemanje svi koji nude 99.99%+ nude povrat love financijski... Gle, oni
tebi pruzaju infrastrukturu, boli njih kita kolko si ti love popusio jer ti
aplikacije nisu radile kad su trebale, to je dio koji moras preuzeti na
sebe, dakle tvoj rizik... Za pare koje placas njima ti se ili isplati ili ne
isplati...

> [...]
> nacine, kao i redundancija. Najmanji je problem napraviti punu
> redundanciju na svemu, ukljucujuci i mrezu i net pristup, samo je opet

A vidi, radim dnevno sa najvecim cloud providerima i tako je kako kazem (iz
iskustva, na zalost)... Dobijes obavijest mjesec dana unaprijed - dana tog
i tog radimo maintenance na mreznoj opremi stoga ocekujte downtime od 2 sata
na serverima u datacentru tom i tom... Recimo da ovo sto sada koristimo nije
cisti cloud computing, vec rentanje servera kod cloud providera, dakle neka
vrsta kolokacije... A sto se tice same cloud usluge (dakle, cloud instanci),
nes to problema micat virtualke uokolo po datacentru... :)

--
"Zdravs li slono siluje ?" upita zekoa gleda grobaro sere.
"Ne znam ja nista !" rece psihologo cvokoce "Ja samo partizno podmazuje sravnjenm !"

Aleksandar Ivanisevic

Igor Briski <ig...@127.0.0.1> writes:

> [...]
>
> Prije nego počneš komentirati o tome da se to ozbiljnim providerima ne
> događa prouči što se nedavno dogodlio Telii i Hurricane Electricu.

Jedno je sto se dogadja, a drugo je sto se planira. Sranje se uvijek
moze dogoditi, ali ako netko tko bi trebao imati ful redundantnu
arhitekturu najavi planirani downtime dulji od nekog sitnog vremena
koje treba za failover ima ozbiljnih problema.

[...]

> Ukoliko se radi o najavljenim radovima (definiran rok koliko se mora
> unaprijed javiti, obično ne manje od 7 dana) taj ispad se ne računa kao
> downtime u smislu da utječe na SLA.

Koji crni ispad? Pa ljudi kod koga vi hostate? Meni se jos nikad nije
dogodio da mi provider kaze da ce nesto sigurno otici down na dulje od
par sekundi. Preselili su kompletni datacentar bez ikakvog downtimea.

Igor Batinic

Pozdrav svima...

On 19.8.2011. 15:00, cal...@fly.srk.fer.hr.invalid wrote:
> [...]
> skupa kolko mislis... Nekidan sam bio na conf callu sa iLandom i vele da oni
> imaju samo Enterprise Plus licence, samo sto su to licence za cloud

Dodjes do mene pa vidis kalkulacije u zadnjih godinu dana za siru regiju
svega i svacega? :o)

Iako su popusti znas vec kakvi, kad se sve stavi na hrpu igraju takvi
detalji da ti ovakve stvari kao FT ni ne padaju na pamet (na stranu sto
ima i "problemcica"). A jako malo kupaca clouda zeli platiti takvu uslugu.

> [...]
> sebe, dakle tvoj rizik... Za pare koje placas njima ti se ili isplati ili ne

Ne mozes dobiti financijsku kalkulaciju gubitka, mozes ga samo
pripremiti kao fiksni iznos po jedinici vremena.

> [...]
> vrsta kolokacije... A sto se tice same cloud usluge (dakle, cloud instanci),
> nes to problema micat virtualke uokolo po datacentru... :)

Tog nema ni u stare babe, a kamoli kod bilo koga ozbiljnog. Ne znam ni
za jedan ozbiljniji sustav u RH gdje bi se takvo sto provuklo. Kad je 15
minuta i to na jeftinom sustavu to je panika.

Uzivajte,

Iggy

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]

> Bez obzira koliko upucen bio, korisniku "ne radi", jebe se njemu gdje
> je puklo. "HA u vmwaretu" rjesava jedno od barem 20 mjesta gdje stvar

Korisnik je tko? Sve ti ovisi o tome sto se tocno vrti u konkretnoj cloud
instanci (virtualki unutar clouda)... Ako je to website ili web aplikacije,
jeziga, onaj hardverski dio price ce ti pokrit taj HA, no softverski dio te
nece bog spasit (OK, ima alata i za takve stvari, ali kostaju)... Na tebi je
da odrzavas softverski dio price i tocka... Ili lijepo nadji SaaS cloud, pa
onda kod njih podigni tu svoju web aplikaciju i mir/tisina...

> Oces reci da imaju znacajne penale dogovorene? Gdje to i koliko to kosta?

Nemaju penale nikakve dogovorene, zato ti i kazem - zavisi od toga koliko
dobro pregovaras i koliko toga drzis kod njih... Ako si im bitan korisnik ce
pregrist govno ako su zasrali... Ako si neki mali prcko sa 2-3 virtualke
nemoj se ni trudit zvat...

> Zasto bi to bilo "naravno"? Svaki normalan provider ima sve redundantno i
> sva planirana odrzavanja izvodi bez "gubljenja pristupa".

Mozda u nekoj tvojoj nedodziji... Iz osobnog iskustva, jedan od najvecih
cloud providera to ne radi bas tako, jer su eto, odlucili mijenjati cijelu
mreznu infrastrukturu i onda ti samo najave dana tog i tog ocekujte downtime
tolki i tolki u to i to vrijeme... I dovidjenja, dobio si obavijest mjesec
dana ranije...

A imas i onih velikih (EC2) koji ti cak ni ne jave, nego samo prdnu... :D

> To mozda logika tvojih kikiriki providera. Ziher daju i ovce i novce
> ;) Da nas provider najavi downtime bilo cega dulji od 2 sekunde izbio
> bi treci svecki.

Pa cuj, ja koristim najvece providere i moj tim ima par desetaka terabajta u
virtualkama koje se tamo vrte (istinabog ne unutar clouda, vec na rentanim
masinama, tako da imamo nas privatni cloud, ali toga se polako rjesavamo)...

> Ne postoji neplanirani i planirani downtime, postoji samo downtime.

Ajd sad lijepo ne kakaj... Postoje itekako, i bit ce ih jer se neke stvari
ne mogu napraviti bez downtimea, ma sta god ti sad tu tvrdio...

--
"Napusens li planinarog trcija ?" upita studenta spava autobuso zdere.
"Nisam ja nikog bombardiro !" rece sprajto njise "Ja samo televizorog ljubija ruzanm !" By runf

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Igor Briski <ig...@127.0.0.1> kenjka:

> Ukoliko se radi o najavljenim radovima (definiran rok koliko se mora
> unaprijed javiti, obi�no ne manje od 7 dana) taj ispad se ne ra�una kao
> downtime u smislu da utje�e na SLA.

I zove se planirani downtime, onako, u zargonu...

--
Marica gladi na poljudskom stadionu tirkizan rasistog
buljija cijeli dan. By runf

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]

> Londonu, a ipak je rackspace, a ne tamo neki hetzner-metzner za koji
> moraz znat turski da bi komunicirao sa supportom ;)

Kad si baziran na Europu, onda znas EU providere... Recimo ja sam za Hetzner
cuo tek prije par dana... Rackspace smo davno napustili... Recimo i iLand
ima datacentar u Londonu, i jedno omanje brdo u USA, i sta cemo sad?

--
"Bodljikavs li lijau drku ?" upita homoseksualaco mase krovopokrivaceg
gladija. "Nisam ja nikog bombardiro !" rece naradndzao kolje

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Igor Batinic <_ime_._p...@email.htnet.hr> kenjka:

> Dodjes do mene pa vidis kalkulacije u zadnjih godinu dana za siru regiju
> svega i svacega? :o)

A da znas da bi i mogo sljedeci tjedan... ;) Ionako sam planirao... :D

> Iako su popusti znas vec kakvi, kad se sve stavi na hrpu igraju takvi
> detalji da ti ovakve stvari kao FT ni ne padaju na pamet (na stranu sto
> ima i "problemcica"). A jako malo kupaca clouda zeli platiti takvu uslugu.

Zato se lijepo u startu ogradis i kazes da nudis 99.99%, to ti je taman
nekih par sati ispada godisnje... Ako dobro poslozis, mozes prezivjeti sa
time...

> Ne mozes dobiti financijsku kalkulaciju gubitka, mozes ga samo pripremiti
> kao fiksni iznos po jedinici vremena.

Ne bi vjerovo, ali nekidan smo izracunali koliko stotina tisuca server-sati
smo popusili zbog konstantnih problema sa onim idiotima iz SL... :/ Budem ti
sve isprico na kafi...

> Tog nema ni u stare babe, a kamoli kod bilo koga ozbiljnog. Ne znam ni
> za jedan ozbiljniji sustav u RH gdje bi se takvo sto provuklo. Kad je 15
> minuta i to na jeftinom sustavu to je panika.

Problem je u HR... Mi se ovdje razbacujemo sa lovom, to je sve sto cu ti
rec... :)

Kod nas je recimo nepojmljivo da vojska ili ministarstvo drzi svoje
virtualke u cloudu... Pogledaj npr. Amazon... Nedavno su certificirali
jedan datacentar po ITAR-u (military)... ISO 27001 i PCI-DSS su pod
normalno kod svakog bitnijeg... A ima tu jos i omanje brdo drugih
certifikata i bogtepitaj cegasvene... Dakle, u USA u cloudu mogu stvari
vrtiti vojska, govt, bolnice, osiguravajuca drustva itd... I nitko se ne
uznemirava previse oko toga...

Ovi nasi nedo bog da bi sta stavili u cloud i uvijek sa istom spikom - ako
nije kod mene, onda svatko ima tome pristup... :/

Eto, meni su takve stvari smijesne da ti prav kazem...

--
"Brezuljkasts li Medvjedo zvace ?" upita sprajt oblaci partiznu gledu.
"Nisam ja nikog bombardiro !" rece crnkinjaa rascvjetava "Ja samo Mercedeso zvace krebilanm !"

Igor Batinic

Pozdrav svima...

On 19.8.2011. 15:22, cal...@fly.srk.fer.hr.invalid wrote:
> Igor Batinic<_ime_._p...@email.htnet.hr> kenjka:

> A da znas da bi i mogo sljedeci tjedan... ;) Ionako sam planirao... :D

Samo navrati, ali prije toga vidi gdje sam. :o)

> Zato se lijepo u startu ogradis i kazes da nudis 99.99%, to ti je taman
> nekih par sati ispada godisnje... Ako dobro poslozis, mozes prezivjeti sa
> time...

Kalkulacije devetki su jako kompleksne, posebno ako ne drzis kompletnu
infrastrukturu pod svojom kontrolom, imas razlicite SLA, vendore koji ne
razmisljaju kad bi trebalo i slicno. Ja sam radio kalkulaciju za SAN pa
mi je trebalo oho-ho vremena, za cijeli sustav je enormno tesko, s brdo
ograda...

> Ne bi vjerovo, ali nekidan smo izracunali koliko stotina tisuca server-sati
> smo popusili zbog konstantnih problema sa onim idiotima iz SL... :/ Budem ti
> sve isprico na kafi...

Pitanje je da li ste mogli izracunati to _prije_ nego sto je potpisan
ugovor s njima.

> Problem je u HR... Mi se ovdje razbacujemo sa lovom, to je sve sto cu ti
> rec... :)

Razbacivanje s lovom je obrnuto proporcionalno lovi koju firma ima, iz
mog iskustva. :o)

> [...]
> certifikata i bogtepitaj cegasvene... Dakle, u USA u cloudu mogu stvari
> vrtiti vojska, govt, bolnice, osiguravajuca drustva itd... I nitko se ne

Naravno da mogu, ako imaju mogucnost uvida ili kontrole dizajna te
analizu sto se drzi na cloudu, sto vani. Kod nas je jos uvijek situacija
"kod mene je, sigurno je".

> Ovi nasi nedo bog da bi sta stavili u cloud i uvijek sa istom spikom - ako
> nije kod mene, onda svatko ima tome pristup... :/

Recimo. :o)

> Eto, meni su takve stvari smijesne da ti prav kazem...

Jesu, ali trebat ce vremena za to. Kod nas neki ni virtualu ne smatraju
pouzdanom, "ako je server mora se vrtiti na serveru, kakva virtuala, sto
vam je...". Skoro pa citirani odgovor jednog CTO-a vece firme.

Uzivajte,

Iggy

Igor Briski

> [...]

> arhitekturu najavi planirani downtime dulji od nekog sitnog vremena
> koje treba za failover ima ozbiljnih problema.

Nekome su sekunde puno a minute vječnost. A gotovo uvijek imaš jedan
SPOF - primjerice server ti je uštekan u switch koji mora proći
nadogradnju softwarea (za ne vjerovat je koliko treba ovim većim
Cisco datacenter switchevima za običan reload).

> Koji crni ispad? Pa ljudi kod koga vi hostate? Meni se jos nikad nije
> dogodio da mi provider kaze da ce nesto sigurno otici down na dulje od
> par sekundi. Preselili su kompletni datacentar bez ikakvog downtimea.

Gledaš svoj uski dio svemira a ja pričam o generalnoj slici. Primjerice,
iako postoji redundancija velik dio opreme ne podržava SSO (stateful
switchover). Tebi to ne predstavlja neki problem na tvom serveru jer ćeš
izgubiti nešto sitno paketa koji će se ili retransmitati ili dropati no
nekome tko radi npr. u telefoniji to predstavlja problem jer će mu
puknuti svi trenutno aktivni pozivi. Ili će mu popadati svi TDM linkovi.

Daniel

Vrijeme bi bilo da se malo i autor javi, je'l :)...

Tu ste svasta napricali, ali ja nisam u nikakvom enterprise sustavu gdje
ce mi odobriti milijardu eura za te backup stvari, a niti ja trenutno
imam znanja kako bi to sve povezao i upregnuo da radi.

Cloud takodjer ne dolazi u obzir, o tome svi nesto pricaju i melju, ali
rijetko tko je stvarno i prebacio sve gore. To mi je trenutno prica kao
i o SSD diskovima, sve super, sjajno i bajno, ali bogami ja ih ne vidjam
u ozbiljnijim primjenama(uz to cujem da i crkavaju u zadnje vrijeme kod
home korisnika).

E, ali, p2v to vec da.
Podaci se meni backupiraju na dnevnoj bazi, ali sama konfiguracija
servera(OS, updateovi, custom postavke, postavke aplikacije) bas i ne.

Dakle, p2v trenutnog servera, na neki no-name komp instalirati vmware i
importati virtualne diskove i ta-dam! imam sve.
Onda sam mislio promjeniti ime servera i to je to, pustit ga na mreži,
neka radi.

A onda što se tiče te računovodstvene aplikacije i njene baze(sve skupa
nekih 300-tinjak MB).
Mislio sam da se svaki dan kopira kompletna aplikacija sa glavnog
servera na taj drugi(to bi odradio neki sync programcic).

Time bi dobio uvijek aktualne postavke aplikacije(verziju, neke custom
postavke i ostale stvari), ali ne bi dobio aktualnu verziju baze(jer
pretpostavka je da ce stvar grunut najvjerojatnije TOKOM dana, a ne na
kraju ili na pocetku).

E sad, u slucaju havarije(glavni server offline), trebao bi ubaciti neki
LIVE CD/DVD i kopirat bazu na nekakav stick i onda prebaciti to na
backup server. Backup serveru promjeniti IP adresu i ime servera na onu
koju ima glavni server i to je to. Razlog zašto bi to napravio je taj da
na klijentima ništa ne moram mijenjati. Korisnici mogu dalje nastaviti
raditi, a ja mogu čačkati po glavnome i vidjeti što je krenulo u krivom
smjeru.

Za kraj imam pitanje...s kojim bi to LIVE CD-om mogao podignuti neki OS
da pristupim diskovima kako bi mogao kopirati bazu???
Oce li biti problema u prepoznavanju diskova ako su oni u RAID-u ili to
nema veze?????

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Daniel <dan...@maknicrotuners.com> kenjka:

> [...]
> i o SSD diskovima, sve super, sjajno i bajno, ali bogami ja ih ne vidjam
> u ozbiljnijim primjenama(uz to cujem da i crkavaju u zadnje vrijeme kod

Zacudio bi se koliko firmi vani uredno koristi cloud i to za produkcijske
stvari... Jednostavno im je jeftinije tako... :) A i SSD diskovi (barem ovi
u enterprise sustavima) nisu bez razloga tamo... Jest da kostaju enormne
novce, korisnici kojima treba takva brzina ce to bez puno razmisljanja
platit... U HR takvih korisnika nema i nece ni bit, samo da se razumijemo...
:)

A za ovo ostalo sto si napisao stvarno ne znam sto rec, jer je to visemanje
'krpanje', a meni je tog krpanja dosta u zivotu... :)

U svakom slucaju, dobio si puno informacija, sad je na tebi da malo proucis
o cemu se tu radi i malo unaprijedis znanje i iskustvo... :)

--
Mujoa njuka glup antilopao kolje za pet minuta na krovu ?

Daniel

On 21.8.2011. 21:38, cal...@fly.srk.fer.hr.invalid wrote:
> [...]
>
> U svakom slucaju, dobio si puno informacija, sad je na tebi da malo proucis
> o cemu se tu radi i malo unaprijedis znanje i iskustvo... :)

OK, neznam ako si ubrao moje pitanje...znas li mozda kako se ponasa neki
Live OS(bootan sa CD/DVD-a) u RAID-u? Mislim oce prepoznat diskove?

Aleksandar Ivanisevic

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid writes:

> Aleksandar Ivanisevic <aleks...@ivanisevic.de> kenjka:

> Kad si baziran na Europu, onda znas EU providere... Recimo ja sam za
> Hetzner

Ja sam cuo, ali prvi glas da imaju neki cloud. I nemrem nista o tome
nac na njihovom webu, samo masu dedicated i virtualnih servera ko i
obicno.

> cuo tek prije par dana... Rackspace smo davno napustili... Recimo i iLand
> ima datacentar u Londonu, i jedno omanje brdo u USA, i sta cemo sad?

Nis, samo sam spomenuo da znaju ljudi, ako preferiraju velike
firme. Rackspace je ipak #2 globalno odmah nakon Amazone i valjda
jedini medju prvih 10 koji ima ista u Europi.

Aleksandar Ivanisevic

> [...]

> Zacudio bi se koliko firmi vani uredno koristi cloud i to za produkcijske
> stvari... Jednostavno im je jeftinije tako... :) A i SSD diskovi

Cloud nikada nije jeftiniji od hostanja serverijade inhouse. Moze biti
porezno efikasniji jer se cloudovinje broji pod operativne troskove,
koji se otpisuju odma, a ne osnovna sredstva koja moras amortizirat
godinama, ali jeftiniji nikad nece bit.

Dakle, istina, ima firmi koje imaju sve u cloudu, ali su to uglavnom
startupi koji su jos na necijoj tudjoj sisi i jos se ne fokusiraju na
profit nego na prezivljavanje do sutra ili je firma jednostavno u
insource/outsource ciklusu u fazi da je odlucila outsorcat sve,
cinjenica da se mogu outsorcat i serveri ne igra tu neku bitnu ulogu.

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]

> Ja sam cuo, ali prvi glas da imaju neki cloud. I nemrem nista o tome
> nac na njihovom webu, samo masu dedicated i virtualnih servera ko i

Aha, onda su i meni krivo rekli... Znaci Hetzner nije cloud, nego
kolokacija, hosting i ostale gluposti koje idu sa time... Dobro da si mi
rekao, jer je ekipa vec htjela odleprsati tamo sa nekim serverima (jes da
imaju jeftinjara servere, al nemaju sve sto mi treba)...

> Nis, samo sam spomenuo da znaju ljudi, ako preferiraju velike
> firme. Rackspace je ipak #2 globalno odmah nakon Amazone i valjda
> jedini medju prvih 10 koji ima ista u Europi.

Rackspace nije vise #2... Ne zaboravi da je Verizon kupio Terremark, tako
daaaaaa... :) Iako, iskreno receno, Terremark je zesci jad i cemer (imamo
account tamo, tako da gledam sta je to i kako to radi)... Recimo da
Terremark naplacuje virtualku bila ona on ili off, dakle, kapacitet diska se
placa i placa se podjednako prema svim koristenim resursima... Kod Amazona
mozes preselit virtualku na S3 pa te bas briga, kosta, ali kosta neku
sicu... No, danas sam bas dobio ponudu od iLanda, tako daaaaa, za sada sam
jako zadovoljan sa ponudom i moram rec da me oborila sa nogu (u odnosu na
ono sto trenutno imamo u Softlayeru)... :)

--
Djedicaa bombardira izbacen jebacu guru u autu jucer.

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Daniel <dan...@maknicrotuners.com> kenjka:

> OK, neznam ako si ubrao moje pitanje...znas li mozda kako se ponasa neki
> Live OS(bootan sa CD/DVD-a) u RAID-u? Mislim oce prepoznat diskove?

Pa, vidi, ako je hardverski RAID (dakle, slozen je prije OSa), onda ce
LiveOS (ukoliko ima drivere za kontroler) vidjeti volume(ne) koje mu je
prezentirao RAID kontroler...

Iako, ja ti se malo grozim tih LiveCD-a... Nema neki specijalni razlog,
jednostavno ih se grozim... :D

--
U autobusu se satima tufnjicast sladoledu spavu. By runf

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]

> porezno efikasniji jer se cloudovinje broji pod operativne troskove,
> koji se otpisuju odma, a ne osnovna sredstva koja moras amortizirat

Ajd sad ne pricaj gluposti... Ako mislis zbrajat po hardveru, onda je tako
kako ti kazes... No, kreni malo racunat TCO ubrajajuci place administratora
(EU ili USA, ove nase ne moras sa placama koje imaju), pa onda rackspace, pa
energija, pa me ne bi zacudilo da te EU kontrolira sa emisijama plinova i
lupa penale ako malo previse trosis, itd... Plus linkovi, plus odrzavanje,
plus jako cudan izracun troska izgubljenih podataka, itd...

I naravno da se firmi vise isplati placat godisnje parsto k$ da bi imala
softvere na najnovijim, najbrzim, najmodernijim masinama (bljak, fuj, ali
staces), jer im to s vremenom smanjuje troskove...

A tu se jos nismo ni dotakli SaaS clouda...

> [...]
> insource/outsource ciklusu u fazi da je odlucila outsorcat sve,
> cinjenica da se mogu outsorcat i serveri ne igra tu neku bitnu ulogu.

Startup my ass... Prouci malo dublje tematiku i izadji iz okvira Njemacke i
Hrvatske... Predji preko bare, pa mi onda reci da je NASA startup, ili
nedajboze da je US Govt u insource/outsource fazi... Ima stvari koje se vise
isplate drzat u cloudu nego u vlastitom datacentru i zdravo...

--
Skripta iz osnovao cvrkuce celav na tepihu Milosevico jebe
cijeli dan ? By runf

Aleksandar Ivanisevic

> [...]

> jako zadovoljan sa ponudom i moram rec da me oborila sa nogu (u odnosu na
> ono sto trenutno imamo u Softlayeru)... :)

To ti je ko droga, prvo te navuku i onda opletu :) Ono kaj Rackspace
ima zgodno da mozes kupit virtualku sa vec nainstaliranim i
licenciranim windozama i sql serverom sto mi dodje super dobro kad
razni sejlzmeni idu mojim klijentime prodavat neke "soljusne" pa treba
radit POC.

Aleksandar Ivanisevic

> [...]

> (EU ili USA, ove nase ne moras sa placama koje imaju), pa onda rackspace, pa
> energija, pa me ne bi zacudilo da te EU kontrolira sa emisijama

Jos uvijek te dodje jeftinije jerbo admin se brine za 100 masina, pa
sve da ga placas i 100K godisnje to te izadje 100 baksa po masini
mjesecno. Slicno je i za rackspace, full rack te kosta 200 baksa
mjesecno, nista. A dobivas kompletno podesivo rjesenje di nema da
nesto ne moze. A to je jako bitno ako to dalje preprodajes ekipi koja
uzima bas tebe jer im je dosta da im govore "ne moze".

> [...]

> softvere na najnovijim, najbrzim, najmodernijim masinama (bljak, fuj, ali
> staces), jer im to s vremenom smanjuje troskove...

Nisam bas siguran. Meni server u pravilu radi 5 godina i mijenja se
jer nema vise hardware supporta, a ne zato sto je prespor. Ne
zahtijevaju sve aplikacije najnovije i najbrze.

[...]

> Startup my ass... Prouci malo dublje tematiku i izadji iz okvira Njemacke i
> Hrvatske... Predji preko bare, pa mi onda reci da je NASA startup,
> ili

Zajebi drzavne institucije, svi znamo kako se tamo radi. Najbitnije je
da je brigo moja prijedji na drugoga, ostalo je sve
sekundarno. Normalno je da se drzavnoj agenciji ne isplati hostat samoj
jer ima strogo odredjeno koliko moze platit ljude, dok za hw nema
ogranicenja. A ljudi su ono najbitnije ako zelis hostat sam. A dobri
ljudi nemaju tendenciju biti zadovoljni s kikirikijem koji im placa
drzava, bar ne na dulji rok. As simple as that.

> nedajboze da je US Govt u insource/outsource fazi... Ima stvari koje se vise
> isplate drzat u cloudu nego u vlastitom datacentru i zdravo...

Ima, kao sto rekoh vec. Osrednji server kosta 500 eura mjesecno u
cloudu. Isti taj server kod hostera kosta mozda 1000 setup i 300
mjesecno za prakticki istu uslugu. E sad, ako si startup ili opcenito
nemas pojma sto radis, ovih 500 ti se moze vise isplatiti samo zbog
cinjenice da ih mozes palit-gasit kako ti se sprdne. Slicno je i sa
ljudima, firme koje su u rapidnoj ekspanziji di moze sutra sve otic u
3pm zaposljavaju contractore koji su 5 puta skuplji od stalno
zaposlenih ali ih se 5 puta lakse rijesit kad ti vise ne trebaju.

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Aleksandar Ivanisevic <aleks...@ivanisevic.de> kenjka:

Mislim da takvu opciju sada nudi puno cloud providera, barem sam vidio istu
stvar na Terremarku, a i Amazon ima svoj RDS, itd...

--
Maricao mase nezdrav na stolu banderaog njusija uvijek ?

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]

> nesto ne moze. A to je jako bitno ako to dalje preprodajes ekipi koja
> uzima bas tebe jer im je dosta da im govore "ne moze".

Meni i dalje racunica kaze da je cloud isplativiji na duzi rok, jer ce ti
svu razliku u cijeni hardvera pojesti odrzavanje hardvera i place za tim
admina (recimo da imas 2-3 admina)... I ne pricam nigdje o masinama za 200
baksa, vec pricam o sustavima na koje se trosi po 250-300k$ godisnje...

> Nisam bas siguran. Meni server u pravilu radi 5 godina i mijenja se
> jer nema vise hardware supporta, a ne zato sto je prespor. Ne
> zahtijevaju sve aplikacije najnovije i najbrze.

Jest, tebi server radi 5 godina i onda se mijenja... Ja recimo ne zelim
mijenjati nikakve servere jer ne zelim nista kod sebe... :)

> [...]
> 3pm zaposljavaju contractore koji su 5 puta skuplji od stalno
> zaposlenih ali ih se 5 puta lakse rijesit kad ti vise ne trebaju.

Eto, i dosli smo do poante price... Lagano stvari idu u smjeru clouda na
svim poljima, pa tako i zaposlenicima... Firmi se vise isplati placat tebe
koji sjedis doma i nesto radis, nego da te dovlace u USA, daju ti ured,
laptop, placu, osiguranje, itd... I kako god okrenes, ispast ce jeftinije, a
po mojim racunicama, firme koje tako posluju imaju preko 70% ustede na
resursima u odnosu na 'klasicne' firme... I zanimljivo je, ali takve firme
postoje i funkcioniraju sasvim pristojno, a nije bas da su startupi i nije
da nemaju love...

--
Knjigaa pasira blesav govnoo mase na jahti danima ? By runf

Aleksandar Ivanisevic

> [...]

> admina (recimo da imas 2-3 admina)... I ne pricam nigdje o masinama za 200
> baksa, vec pricam o sustavima na koje se trosi po 250-300k$

A u cloudu nema admina? Zasto mislis da admin koji admina cloud bolje
i jeftinije admina od nekoga koga mozes sam zaposliti? Cloud firme
postoje zbog altruistickih razloga da bi pomogle tvojoj firmi da
jeftino hosta? Jea rajt ;)

[...]

> Jest, tebi server radi 5 godina i onda se mijenja... Ja recimo ne zelim
> mijenjati nikakve servere jer ne zelim nista kod sebe... :)

Ako ne zelis, a ti plati clouderu i uzivaj u load averageu od 0.001 i
rupi u novcaniku.

[...]

> [...]
> kako god okrenes, ispast ce jeftinije, a po mojim racunicama, firme
> koje tako posluju imaju preko 70% ustede na

"Po mojim racunicama" ;)))

> resursima u odnosu na 'klasicne' firme... I zanimljivo je, ali takve firme
> postoje i funkcioniraju sasvim pristojno, a nije bas da su startupi i nije
> da nemaju love...

Fala na obavjestenju, moja firma funkcionira tako vec 10 godina ;) Ali
za razliku od tebe koji to promatras teoretski, ja ti sa prakticne
strane kazem da to bas i nije tako. Covjek nije "resurs" i ne da ga se
brojati kao grah. Ali nema smisla da ti ja to tu objasnjavam, to se
znanje nazalost stjece samo iskustvom. Isto ko sto ja svoje malo
dijete jednostavno moram pustit da se opece na stednjak jer nema
drugog nacina da nauci da kad ja velim "pec, pec" da je to fakat pec ;)

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]

> i jeftinije admina od nekoga koga mozes sam zaposliti? Cloud firme
> postoje zbog altruistickih razloga da bi pomogle tvojoj firmi da

Imas ekipu sysadmina kod cloud providera koji nisu tvoja briga, a ti imas
ekipu app admina koje ces iovako ionako placati... No, ako ces i tu ekipu
outsourceati, onda te zaboli neka stvar...

> Ako ne zelis, a ti plati clouderu i uzivaj u load averageu od 0.001 i
> rupi u novcaniku.

E bas hocu, i ebiga, rupa u novcaniku se ne vidi...

> "Po mojim racunicama" ;)))

A tvoje racunice su nesto vjerodostojnije?

> [...]
> dijete jednostavno moram pustit da se opece na stednjak jer nema
> drugog nacina da nauci da kad ja velim "pec, pec" da je to fakat pec ;)

Podsjecas me malo na axy-a sa svojim nastupom... Recimo samo da nisi skroz u
pravu, ali da uporno forsiras da si jedini koji zna kako se stvari rade...
Eto, u pravu si sa svime recenim i meni se vise neda diskutirat jer ovo ne
vodi nikud...

--
Crncuga gladi na tavanu bradat autobuso bicuje popodne ?

Kizo

<cal...@fly.srk.fer.hr.invalid> wrote in message
| ... i meni se vise neda

| diskutirat jer ovo ne vodi nikud...

Fala k***u na udarcu, napokon "pametniji" popušta! ;-)

Imam li štogod protiv? Na žalost, ništa učinkovito! :-/

Daniel

Na temelju vasih savjeta, odlucio sam se uz postojeci server sloziti jos
jedno desktop racunalo.
Naisao sam na problem kod odabira komponenti, a taj je da recimo
maticne ploce nemaju support drivera za windows SERVER os?

Znate li vi mozda za neke ploce koje imaju support za win server? ili
najobicniji driveri za XP bi trebali proci?

Igor Batinic

Pozdrav svima...

On 15.9.2011. 11:29, Daniel wrote:
> [...]
> Naisao sam na problem kod odabira komponenti, a taj je da recimo
> maticne ploce nemaju support drivera za windows SERVER os?

Da, to je dosta standardno.

> Znate li vi mozda za neke ploce koje imaju support za win server? ili
> najobicniji driveri za XP bi trebali proci?

Pogledaj malo kvalitetnije ploce - Supermicro, Tyan...

Uzivajte,

Iggy

Daniel

Pozdrav Igore,

da, ali onda se vracamo na prvobitni problem.(dostupnost hardware-a,
support, blabla)

Ideja je da slozim racunalo cija je GLAVNA PREDNOST laka dostupnost
dijelova koje mogu nabaviti bilo gdje i bilo kada,a posljedicno tome
cijenovno ce biti pristupacan.

Igor Batinic

Pozdrav svima...

On 15.9.2011. 12:01, Daniel wrote:

> [...]
>
> Ideja je da slozim racunalo cija je GLAVNA PREDNOST laka dostupnost
> dijelova koje mogu nabaviti bilo gdje i bilo kada,a posljedicno tome

Opet - glavni razlog vise cijene brandova _jest_ dostupnost dijelova,
podrska nakon n godina i slicno.

Znaci, ili slozis svoj stock rezervnih dijelova ili ides s ugovorom o
odrzavanju ili ides na vendora koji interno mora provesti brzi odziv ili
ides u startu na HA cluster (na koji god nacin ga izveo).

S druge strane, mozes ici na jeftinu opremu (zutanjci s dijelovima od
par sto kuna), ali moras prihvatiti i posljedice takve odluke - nema
dijelova, zamjena slicnim dijelom vuce problem reinstalacija i slicno.

Uzivajte,

Iggy

Daniel

Dobro, mene zanima oce server OS prozvakat drivere od XP-a?(kad za
server OS ne postoji support.)?

Dulijano Sprcic

"Daniel" wrote in message news:j4snrl$pt6$1...@ss408.t-com.hr...

>Dobro, mene zanima oce server OS prozvakat drivere od XP-a?(kad za server
>OS ne postoji support.)?

Ili hoce ili nece... :) Ovisi o driverima i hardveru. Inace, ako vec
proizvodjac ploce ne nudi drivere, onda pokusaj s proizvodjacem chipseta,
mrezne, itd. Ako nemas nesto egzoticno trebalo bi raditi. S druge strane,
ako ti je cijena jako bitna (a koliko vidim je), moguce je da imas neku
"egzotiku", pa u tom slucaju, nek ti je sa srecom.
IMHO, ako vec trebas server ili kupi normalne serverske komponente pa slazi,
ili uzmi gotovi (bilo Lab2000 bilo HP, Dell, IBM), imas kod vecine relativno
jeftinih entry level servera za par tisuca kuna koji bi trebali zadovoljiti
tvoje potrebe.

Djulo

Daniel

ma nije egzotika, asus ploca itd.
To sto slazem je backup server koji će čučat u pozadini ako baza na
glavnom serveru padne, a dok čuči služit će kao file-sharing za neke
službene dokumente i nekakav backup.

Inače ovaj cijeli thread ako bacis oko je poceo sa mojim pitanjem da li
je jedan server iz Laba2000 dobar(dosta niska cijena, a dobije se dosta
toga).

Pa je rasprava odmah zapocela da ne treba nikakav server kupovat(zbog
dobavljivosti dijelova, tocnije supermicro ploce), vec da je najbolja
opcija složit neki "picek" (kako su ga ovdje nazvali) i pustit da radi.
Zapravo su se predlagala 2 "piceka".

I sada ono..rasprava krece u totalno kontra smjeru, predlaze se opet
supermicro ploca(Igor) i server(ti).
Cini mi se kao ono pjesma od T.B.F.-a "Uvik kontra". :)

Igor Batinic

Pozdrav svima...
Ajmo ispocetka... Sad je rasprava krenula pitanjem "ima kakva ploca da
ima WS2k8 drivere".

Sad, opet treba krenuti prica ispocetka - upravo radim prezentaciju u
kojoj je osnova "ne gledati HW, gledati uslugu" sto se dijelom tice i tebe.

Znaci, pogledaj se u ogledalo i vidi slijedece stvari:

1. Na koliki rok zelis da ti oprema radi,
2. Sto treba vrtiti,
3. Koji OS / HW treba podrzavati,
4. Koliki ti je downtime prihvatljiv,
5. Koji su ti vendori / postupci prihvatljivi,
6. What if procedure su jasne?
7. Brdo detalja (tipa, sto tocno znaci backup, kako se prebacuje baza,
kakav je glavni server, kako prebacujes bazu i slicno).

Ja sam, osobno, puno vise pobornik dobrih brandova i jakih ugovora ako
je ozbiljan posao u pitanju. Kad kazem Supermirco spominjem jeftinu
opremu i relativno pouzdane partnere i support. No puno toga ovisi o
parama, novcima, odgovornim osobama i slicno.

Uzivajte,

Iggy

Daniel

On 15.9.2011 15:56, Igor Batinic wrote:
> [...]
> opremu i relativno pouzdane partnere i support. No puno toga ovisi o
> parama, novcima, odgovornim osobama i slicno.

1. 5 god.
2. Racunovodstvenu aplikaciju, na bazi tipa flat-file (zastario tip baze)
3. Windowse
4. Sto manji, max sat vremena.
5. Ukoliko je HW kvar da se sto prije moze dobaviti rezerni dio(sto
prije znaci 1 dan).
6. Nisu jos definirane, samo u mojoj glavi su teorerski definirane.
Znaci jako labavo.
7. baza se prebacuje c/p pomocu nekog bootabilnog DVD-a.

Ali govorimo o backup serveru, tako da ono, sta ja znam, pola ovoga nije
ni bitno.

Igor Batinic

Pozdrav svima...

On 15.9.2011. 16:07, Daniel wrote:

> 1. 5 god.

Uz ovo dole, mora biti neki brand, nista drugo nema rezervne dijelove
tako dugo.

> 2. Racunovodstvenu aplikaciju, na bazi tipa flat-file (zastario tip baze)

Windows Server za to?

> 3. Windowse

Ima li detaljnih zahtjeva?

> 4. Sto manji, max sat vremena.

Znaci moras imati neki standby, po mogucnosti s cim manje manualnog rada
+ repliciranu ili off-server bazu.

> 5. Ukoliko je HW kvar da se sto prije moze dobaviti rezerni dio(sto
> prije znaci 1 dan).

Samo uz jake ugovore koje mogu dati jaci sistem integratori i vendori.

> 6. Nisu jos definirane, samo u mojoj glavi su teorerski definirane.
> Znaci jako labavo.

Tu se treba poigrati.

> 7. baza se prebacuje c/p pomocu nekog bootabilnog DVD-a.

A ako je server mrtav?

> Ali govorimo o backup serveru, tako da ono, sta ja znam, pola ovoga nije
> ni bitno.

Pa tu lezi dosta veliki dio problema. S jedne strane definiras iznimne
zahtjeve (skoro kao da si neka jako ozbiljna firma), s druge bi htio
jeftino, manualno i slicno.

Uzivajte,

Iggy

Gnjavator

Za server 2000 i 2003 prolazi 99% drivera za XP, a za Server
2008 prolaze driveri za Vistu i Win7, iako za neke gluposti na 32 bitnom
sistemu prolazi i nešto WinNT drivera na svima :)
Denny from Vinkovci

http://denny-vk.tripod.com

Daniel

On 15.9.2011 16:28, Gnjavator wrote:

> Za server 2000 i 2003 prolazi 99% drivera za XP, a za Server
> 2008 prolaze driveri za Vistu i Win7, iako za neke gluposti na 32 bitnom
> sistemu prolazi i neąto WinNT drivera na svima :)

To sam cekao, hvala ti puno!

Daniel

> Windows Server za to?

da, jer mislim dignut domenu, a i imam TS usere.

> Samo uz jake ugovore koje mogu dati jaci sistem integratori i vendori.

Koliko se prosjecno ceka za neki rezerni dio?
Pretpostavka je da nemas nikakve ugovore....

2-3-7-14 dana?
Znaci bas prosjek me interesira?

> Tu se treba poigrati.

> A ako je server mrtav?

Onda vadit zadnji dnevni backup iz backup diska.

Igor Batinic

Pozdrav svima...

On 16.9.2011. 8:27, Daniel wrote:

> da, jer mislim dignut domenu, a i imam TS usere.

OK.

> Koliko se prosjecno ceka za neki rezerni dio?
> Pretpostavka je da nemas nikakve ugovore....

Ovisi o brdu stvari...

> 2-3-7-14 dana?
> Znaci bas prosjek me interesira?

Nema prosjeka. Nekad odmah, nekad par dana, nekad par tjedana, nekad nikad.

> Onda vadit zadnji dnevni backup iz backup diska.

To onda sve malo duze traje.

Uzivajte,

Iggy

Dulijano Sprcic

"Daniel" wrote in message news:j4uq8o$e2g$1...@ss408.t-com.hr...

>Koliko se prosjecno ceka za neki rezerni dio?
>Pretpostavka je da nemas nikakve ugovore....
>
>2-3-7-14 dana?
>Znaci bas prosjek me interesira?

Ako nemaš nekakv ugovor koji ti garantira odziv i popravak, dakle ako imaš
običan PC, kao što Igor kaže, zamjena je od 1 dan do nikada.
Uglavnom, znalo mi se desiti da za komp u jamstvu, dakle star manje od 1
god, zamjena Asus ploče traje 2 tjedna, jer nemaju više taj model na
lageru.
Ako je bitan mali downtime, onda ili nekakav ugovor smalim odzivom (skupo),
ili *uvijek* u rezervi imati još jednog piceka (za koji si siguran da
radi!), i jako friški backup baze na CDu, DVDu, mrežnom disku, USB disku,
dapače, i na nekoliko njih (jeftinije). :)

Djulo

Aleksandar Ivanisevic

Daniel <d...@testdomain.com> writes:

[...]

> Ideja je da slozim racunalo cija je GLAVNA PREDNOST laka dostupnost
> dijelova koje mogu nabaviti bilo gdje i bilo kada,a posljedicno tome
> cijenovno ce biti pristupacan.

Onda nemoj vrtit na njemu os koji nema drivere za jeftini hardver nego
digni onaj koji ima, a os koji hoces vrti u virtualki. Bar je danas
lako zaobici nedostatak drivera.

Aleksandar Ivanisevic

> [...]

> 7. baza se prebacuje c/p pomocu nekog bootabilnog DVD-a.
>
> Ali govorimo o backup serveru, tako da ono, sta ja znam, pola ovoga

Za ovo se moras javit Gregoru u Tele2, jedino kod njega mozes dobit i
ovce i novce.

Daniel

On 16.9.2011 11:07, Aleksandar Ivanisevic wrote:
> Daniel<d...@testdomain.com> writes:
>

> [...]
>
> Za ovo se moras javit Gregoru u Tele2, jedino kod njega mozes dobit i
> ovce i novce.

:)))))

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]
> dobavljivosti dijelova, tocnije supermicro ploce), vec da je najbolja
> opcija sloľit neki "picek" (kako su ga ovdje nazvali) i pustit da radi.

OK, oces solomonsko rjesenje?

Uzmi kakav god hoces komp i na njega naseli Hyper-V ili ESXi ili sta god te
volja od hypervisora...

Nakon sto si to napravio ti je _doslovno_ svejedno na kojem hardveru se sta
vrti, jer ono sto je tebi bitno (a to je Win2k3 server ili koji vec) radi
tako sto on ispod sebe vidi virtualni hardver... Ako hoces napravit backup
napravit, lijepo ugasi virtualku (power-off) i sinkroniziraj ju sa eksternim
diskom... I mir i tisina i imas tocno ono sto ti zelis sa uvjetima koje si
naveo...

Dakle, pusti na miru pricu sa severima i glupostima jer ces se pogubit...

1. treba ti komp/server koji podrzava intel-VT ili AMD-V
2. treba ti komp/server koji ima nekakav podrzani kontroler za diskove
3. treba ti nekakav besplatni hypervisor (Hyper-V R2 ili ESXi)
4. treba ti 1 dan da skuzis kako se sa njima radi
5. instaliraj svoj server OS na to cudi i onda digni drivere za
virtualizirane komponente (koji dolaze sa hypervisorom)
6. dogovori se sam sa sobom kako ces raditi backup, moj prijedlog je da
jednostavno radis copy/paste foldera u kojem su ti virtualne masine nakon
sto ih ugasis (power off virtualne masine)

Mislim da jednostavnije od ovoga tesko da moze ici...

--
"Sravnjens li biciklo lize ?" upita knjigaa komponira Crnogorkau bacu.
"Ne znam ja nista !" rece jebaca svira "Ja samo kukuruzu podjebavu bolestanm !" By runf

Daniel

On 17.9.2011. 13:13, cal...@fly.srk.fer.hr.invalid wrote:
> [...]
> sto ih ugasis (power off virtualne masine)
>
> Mislim da jednostavnije od ovoga tesko da moze ici...

Hvala na trudu, razmisljao sam o virtualizaciji ali zbog
performansi.(DISK performanse su dosta bitne). mi je to na kraju palo u
drugi plan.
ESXi zahtjeva server komponente, a Hyper-V zahtjeva server 2008.
Tu je onda i pitanje licenci sto se tice virtualiziranog OS-a.
Znaci perf i licence su problem u toj varijanti, ali je zato backup
iznimno lagan i sveobuhvatan.

U medjuvremenu ja cu napraviti dvije varijante.

1. Desktop komp + Win 7 pro(XP se vise, je'l ne moze nabaviti) i 2 diska
u RAID 1.

2. Lab2000 server + win2k3 OEM i 2 diska u RAID-u 1.

Pa cemo vidjeti sta ce mi odobriti.

Imao bih jos jedno kratko pitanje, server dolazi sa integriranim RAID
kontrolerom.
Je'l on oke sto se tice pouzdanosti i performansi, ili se isplati
pljunut jos neku lovicu za odvojeni RAID controler?

Nemam iskustva s njima, pa eto...

Dinko Korunic

On Wed, 17 Aug 2011 16:41:37, cal...@fly.srk.fer.hr.invalid wrote:
> [...]
> R2 virtualizacija (free) ili Citrix XenServer (isto free), dignes HA
> cluster, uzmes jos neki eksterni box sa diskovima tipa QNap, Buffalo il nes

XenServer ili HyperV i pravi HA cluster ne idu u istoj recenici. Osim ako
mislis da ce netko od sugovornika znati sloziti Remus i DRBD sam, a
uvjeravam te da nece.

Takodjer za neke ozbiljnije ficure u Xenu treba platiti licence koje
pocinju sa 1k USD sto i nije neka para, ali iz dosadasnjeg razgovora sam
stekao dojam da je to out of the question, cim se razmatraju slozenci.

--
NAME:Dinko.kreator.Korunic DISCLAIMER:Standard.disclaimer.applies
ICQ:16965294 JAB:kreat...@jabber.org PGP:0xEA160D0B

Dinko Korunic

On Mon, 22 Aug 2011 16:51:01, cal...@fly.srk.fer.hr.invalid wrote:
> placa i placa se podjednako prema svim koristenim resursima... Kod Amazona
> mozes preselit virtualku na S3 pa te bas briga, kosta, ali kosta neku

Da li si ti svjestan koliko si upravo bubnuo i cemu sluzi S3?

I drugo, "preseliti" virtualku na EC2 je puno, puno kompliciranije nego
sto mislis -- preporucam proguglati malo EC2 persistancy i lifecycle
kljucne rijeci.

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Dinko Korunic <dinko....@gmail.com> kenjka:

> XenServer ili HyperV i pravi HA cluster ne idu u istoj recenici. Osim ako
> mislis da ce netko od sugovornika znati sloziti Remus i DRBD sam, a
> uvjeravam te da nece.

Joj Kreator, daj pliz... Kakvi ozbiljni clusteri sa virtualkama, molim te...
:) Ovo je najobicniji HA cluster na razini fizicke masine - ako rikne jedna,
eto, restartat cu na drugoj... Napominjem - 'restartat'...

> Takodjer za neke ozbiljnije ficure u Xenu treba platiti licence koje
> pocinju sa 1k USD sto i nije neka para, ali iz dosadasnjeg razgovora sam
> stekao dojam da je to out of the question, cim se razmatraju slozenci.

Pa bas to i je poanta price, pricamo o low-end entry segmentu, a trazimo
visoku raspolozivost... Bolje od HA clustera na razini hypervisora tesko da
moze dobiti...

--
"Zelenkasts li Hrvato pije ?" upita boksaco sere pijetaoog volija.
"Ne znam ja nista !" rece skakavac guzi "Ja samo crncugau ubiju starm !" By runf

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Dinko Korunic <dinko....@gmail.com> kenjka:

> Da li si ti svjestan koliko si upravo bubnuo i cemu sluzi S3?

Bubnuo, ne trosim EC2 nesto pretjerano, radim najvise sa vCloud
Directorom... EC2 ima previse nedostataka za ono sto nama treba i skup
je...

> I drugo, "preseliti" virtualku na EC2 je puno, puno kompliciranije nego
> sto mislis -- preporucam proguglati malo EC2 persistancy i lifecycle
> kljucne rijeci.

OK, Kre, nismo se dugo vidjeli ni culi, nisi upoznat sa onime cime se
trenutno bavim... Sve je meni jasno koliko je komplicirano 'preseliti'
virtualku na EC2, no postoje nacini i ti nacini rade (barem su nama radili
za jedno 4-5 virtualki koje smo nedavno prebacili)...

--
"Napusens li konobaricau lupu ?" upita Ivic Pasalica gleda snajperisto
podriguje. "Ne znam ja nista !" rece balkona pjeva "Ja samo majmuno

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

Daniel <dan...@maknicrotuners.com> kenjka:

> Hvala na trudu, razmisljao sam o virtualizaciji ali zbog
> performansi.(DISK performanse su dosta bitne). mi je to na kraju palo u
> drugi plan.

?! Ajoj... Ne ne i ne... :) Ti nemas takvu bazu da ce tebi doci do zagusenja
performansi na diskovima, vjeruj mi... :D

> ESXi zahtjeva server komponente, a Hyper-V zahtjeva server 2008.

Wrong... ESXi - istina, ali ljudi ih slazu i na slozencima, prouciti VMware
community...

HyperV R2 - jesam lijepo jos prije bio dao link gdje mozes skinuti samo
hypervisor? Skines, instaliras i instliras sta god hoces... Ne moras uopce
imati Win2k8 server za tu pricu... To sto postoji Win2k8 R2 koji ukljucuje
HyperV R2 je cisto benefit ako kupis licencu za Win2k8...

> Tu je onda i pitanje licenci sto se tice virtualiziranog OS-a.

Jeste, i licenciranje je nevjerojatno jednostavno...

Win2kx Std licenca = 1 virtualka
Win2kx Ent licenca = 4 virtualke
Win2kx Datacenter licenca = koliko god virtualki stroj moze podnijeti

> Znaci perf i licence su problem u toj varijanti, ali je zato backup
> iznimno lagan i sveobuhvatan.

Problem ne postoji... :)

> U medjuvremenu ja cu napraviti dvije varijante.

> 1. Desktop komp + Win 7 pro(XP se vise, je'l ne moze nabaviti) i 2 diska
> u RAID 1.

Nema smisla...

> 2. Lab2000 server + win2k3 OEM i 2 diska u RAID-u 1.

Ima smisla, ali ces bacit lovu bezveze za bezveze...

> Imao bih jos jedno kratko pitanje, server dolazi sa integriranim RAID
> kontrolerom. Je'l on oke sto se tice pouzdanosti i performansi, ili se
> isplati pljunut jos neku lovicu za odvojeni RAID controler?

Meni je u 6 mjeseci vrisnulo jedno 5-6 Adaptec sto 52445 sto 51245... Obrati
paznju na cijene i kolicinu podrzanih diskova... Na svakom storageu koji je
bio slozen sa time se vrtilo paralelno jedno 80-120 virtualki...

Sto god ti stavio na svoj kontroler (a pricamo o 2 diska u RAID1), ne moze i
nece nikada opteretiti kontroler do te mjere da ce se on raspasti...

Dakle, i dalje stojim iza rjesenja koje sam ti predlozio, a price o disk
performansama pusti bakicama na placu, jer tvoje okruzenje nije takvo da ce
ti to predstavljati problem (cim pricamo o 2x diska u RAID1)...

--
Kineza gleda zarazen u ducanu balkonog trcija za pet minuta ?

Daniel

On 18.9.2011 23:55, cal...@fly.srk.fer.hr.invalid wrote:
> Daniel<dan...@maknicrotuners.com> kenjka:
>
> ?! Ajoj... Ne ne i ne... :) Ti nemas takvu bazu da ce tebi doci do
zagusenja
> performansi na diskovima, vjeruj mi... :D

Je istina je. 2 diska 15k rpm( istina bog RAID1), nemogu handlat bazu
dok se nisu prebacili u write back cache. Stvar je upravo u flat-file
bazi. Nema tu nekog DBMS-a i svih ostalih dobrobiti SQL-a.

> [...]
ukljucuje
> HyperV R2 je cisto benefit ako kupis licencu za Win2k8...

ok, sry onda, proucit cu detaljnije, bas me zanima.

> Jeste, i licenciranje je nevjerojatno jednostavno...
>
> Win2kx Std licenca = 1 virtualka

1 virtualka + 1 fizicki? Ako je tako onda oke, sve ostalo me ne zanima.

> Nema smisla...

> Ima smisla, ali ces bacit lovu bezveze za bezveze...

Necu, jer bi dobio mogucnost prebacivanja svih u domenu + imam pravi
server koji kasnije moze zamjeniti primarni.

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]

> dok se nisu prebacili u write back cache. Stvar je upravo u flat-file
> bazi. Nema tu nekog DBMS-a i svih ostalih dobrobiti SQL-a.

Pa tesko da ista moze hendlat bazu ako nema nekog write cachea... Vidi vako,
uzmi si neki posteni RAID kontroler sa battery backup unitom i ukljuci
write-back cache... I radi backup... I na miru si...

FYI, diskovi koji idu u sve one grozno skupe storage svi odreda imaju
iskljucen write cache... Al zato grozno skupi storage ima od 4 pa do 1TB
cachea... :)

> ok, sry onda, proucit cu detaljnije, bas me zanima.

Ae :)

> 1 virtualka + 1 fizicki? Ako je tako onda oke, sve ostalo me ne zanima.

Da ja tebe pitam, jel ti mislis ganjat paravirtualizaciju ili pravu
virtualizaciju? Kakav fizicki te spopo, nema toga... Imas HyperV R2
hypervisor (koji moze biti ukljucen ili u Win2k8 R2 Server ili mozes skinuti
besplatnu verziju), a na nju stavljas licenciranu Win2k8... Dakle,
hypervisor + virtualka, nema nikakvih fizickih licenci...

--
"Tirkizans li gumau ubiju ?" upita sapuna gura Srbinog gnjecija.
"Nisam ja nikog bombardiro !" rece gledalistea izdrkava "Ja samo rostilju ugnjetavu bijesanm !"

Daniel

On 19.9.2011 13:36, cal...@fly.srk.fer.hr.invalid wrote:
> [...]
> uzmi si neki posteni RAID kontroler sa battery backup unitom i ukljuci
> write-back cache... I radi backup... I na miru si...

Da, zato sam i pitao za integirani RAID controller, da li ce biti ok,
izgleda da bas i nece.(ako hocu write back cache)
Mozes li mi preporuciti neki RAID SATA controller koji ima battery backup?

> FYI, diskovi koji idu u sve one grozno skupe storage svi odreda imaju
> iskljucen write cache... Al zato grozno skupi storage ima od 4 pa do 1TB
> cachea... :)

a da jebiga, silom/velicinom idu da bi postigli slican/jaci efekt.

> [...]

> besplatnu verziju), a na nju stavljas licenciranu Win2k8... Dakle,
> hypervisor + virtualka, nema nikakvih fizickih licenci...

A treba mi licencirani OS koji ce se vrtit Hyper, a onda jos jedna
licenca za ovoga koji je virtualiziran u Hyperu. Znaci 2 licence.
Pod 1 fizicki + 1 virtualni sam mislio to da vec sada (as we speak) imam
win2k3 server koji se vrti na primarnom serveru, pa sam mislio da on ima
jos jednu nazovimo to "bonus" licencu da se moze vrtiti i u virtualki.

Hvala na dosadasnjoj "raspravi", smatram je dosta konstruktivnom.

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]

> izgleda da bas i nece.(ako hocu write back cache)
> Mozes li mi preporuciti neki RAID SATA controller koji ima battery backup?

3Ware, LSI, Adaptec? :) Ili nazovi Lab2k i pitaj sto ti mogu ponuditi od
kontrolera sa BBU...

> a da jebiga, silom/velicinom idu da bi postigli slican/jaci efekt.

Zapravo ne... :) Radi se o tome da u slucaju da nestane struje, ostanu
raditi samo kriticni sustavi, a sto se diskova tice, mogu se trenutno
ugasiti... Da nije tako, onda bi dio jos nezapisanih podataka ostao u write
cacheu od diska i ciao amore ako nestane struje...

> [...]
> win2k3 server koji se vrti na primarnom serveru, pa sam mislio da on ima
> jos jednu nazovimo to "bonus" licencu da se moze vrtiti i u virtualki.

Instaliras MS Hyper-V R2 Server, dakle nista sto u sebi nosi naziv
Windows... I onda na tome digni sta god te volja... Imas prepun youtube
filmica kako se to instalira...

> Hvala na dosadasnjoj "raspravi", smatram je dosta konstruktivnom.

No frx...

--
Na mostu lijecniko prolijece sepav biciklo sere satima.

Dinko Korunic

On Sun, 18 Sep 2011 23:47:27, cal...@fly.srk.fer.hr.invalid wrote:

> Bubnuo, ne trosim EC2 nesto pretjerano, radim najvise sa vCloud
> Directorom... EC2 ima previse nedostataka za ono sto nama treba i skup
> je...

Ukratko, bubnuti o najpoznatijem cloud storage rjesenju na svijetu je
mozda malo neprofesionalno kad je netko "cloud-evangelist" kao sto si ti u
zadnje vrijeme. Nisam bas ocekivao da ces znati detalje o Eucalyptusu ili
OpenStacku, ali pobrkati EC2 i S3 je LOLFAIL.

> [...]
> virtualku na EC2, no postoje nacini i ti nacini rade (barem su nama radili
> za jedno 4-5 virtualki koje smo nedavno prebacili)...

Upoznat sam s onim sto napises u postove -- ne ide ti to u korist :)

cal...@fly.srk.fer.hr.invalid

> [...]

> zadnje vrijeme. Nisam bas ocekivao da ces znati detalje o Eucalyptusu ili
> OpenStacku, ali pobrkati EC2 i S3 je LOLFAIL.

Ummmm, sto se tice onog 'cloud-evangelist', to su stvari o kojima pricam
zadnjih 7-8 godina, a ne u zadnje vrijeme... Sada radim sa doticnim stvarima
i promicem ih i dalje...

Amazon je sve osim 'profesionalno' rjesenje i mozes sad tvrdit da je to
blasfemija, ali iz osobnog, a i iz iskustva kolega sa kojima suradjujem ti
mogu reci da ovoliko ogranicenja nisam vidio ni kod jednog drugog providera
sa kojim sam radio (EC2, Softlayer, Terremark, iLand)... Zapravo, EC2 je
uvjerljivo najograniceniji po pitanju svega... Za pocetak bas ta glupost sa
'non-persistancyem', ali ono drugo puno ozbiljnije je da nemos poslozit
fixni IP (koliko su meni objasnili, to je apsolutni no-no)...

Dakle, sa stanovista big-biznisa, pricam o firmama koje imaju godisnji
budzet jednog Hrvatskog grada, EC2 se da iskoristiti za neke osnovne potrebe,
ali cak i tada je vjerojatno preskup za ono sto nudi i da se naci puno
kvalitetnijih cloud providera...

EC2 ima svoj segment koji pokriva, ali uopce ne briljira i cuo sam od par
providera da im jako puno korisnika EC2 dolijece u njihove cloude...

P.S. Svjestan sam cinjenice da su virtualke u EC2 non-persistant, tako da
ako nemas pripremljen template, moze se sa sigurnoscu reci da si nadrapao
u slucaju da se virtualka ugasi... Ali isto tako se mozes veselo zafrknut i
ako stavis fixni IP...

--
"Zelenkasts li Ivicau bacu ?" upita krastavac gnjeci hakero cvrkuce.
"Nisam ja nikog bombardiro !" rece fasadaa komponira "Ja samo Crnogoraco umire naklonjenm !"