HDD se "pali" kod pristupa

Lefti

imam sekundarni wd green 1 TB disk na kojem su mi sadrzaji (3.5" interni)
ponekad sam primjetio da se disk pali kod pristupa sadrzajima na njemu
(takva mu opcija nije zadana nego bi trebao stalno raditi).

dali je to znak da pokusava riknuti ili je to normalno?

Dani

Win 7 gasi sekundarne diskove nakon xy minuta neaktivnosti , potrazi u power
options i iskljuci.

@yahoo.com GD

"Lefti" <le...@left.hr> wrote in message news:hqosu3$oqn$2...@ss408.t-com.hr...

Ako nije (i) neki razlog vezan uz power management pc-a, onda je zato sto je
green.
WD Green diskovi usporavaju rotaciju i parkiraju glave nakon 8 sekundi (ako
se dobro sjecam) neaktivnosti i bude se kad im se nesto ponovno obrati.

Pozdrav

Lefti

da, stvar je u tome npr. da drzim sve dokumente na njemu, a na black
wd-u je sustav i programi...
mozda je to moguce, ali me zabrinulo da se gasi...

Lefti

Dani wrote:
> Win 7 gasi sekundarne diskove nakon xy minuta neaktivnosti , potrazi u power
> options i iskljuci.

ovo je win xp home

Deckard

Lefti napisa:

> da, stvar je u tome npr. da drzim sve dokumente na njemu, a na black
> wd-u je sustav i programi...
> mozda je to moguce, ali me zabrinulo da se gasi...

Po defaultu WD 1TB green parkira glavu nakon 8 sekundi idlea sto je
IMHO (i ne samo IMHO) ludost i glupost posto OS stalno nesto prtlja
po disku, pa ga pali svako malo. Postoji WD-ov DOS alatcic s kojim
se sredi disk da stalno vrti. Ali onda nestaju one njegove "green"
spike. Ako te smeta to parkiranje glave i potencijalna opasnost da
ode sve k necastivome u neko dogledno vrijeme kao posljedica tih
radnji diska, potrazi po netu alat pod nazivom wdidle3.exe . Ja sam
si s tim sredio svoj primjerak greena od 1TB. WD ne nudi spomenuti
alat oficijalno (barem nije kad sam ja to radio svojem disku) zbog
toga sto alat jednostavno prepisuje podatke u firmwareu diska po
parametrima za neke starije WD-ove diskove, a sto, prema WD-ovim
navodima, moze napraviti stetu u firmwareu nepodrzanih diskova
kakav je ovaj green od 1TB. Uglavnom to radi, i ekipa koja se
naspranjila na green to koristi. Mozda bi radilo i s hdparm-om i
skriptom preko Autoita, ja to koristim za krocenje svih diskova po
laptopima koji rade slicne stvari, ali nisam to probao na greenu, i
ako neznas za hdparm za windowse i Autoit onda se ni ne zamaraj s
tim.

--
Deckard

Lefti

kod mene je problem da sve dokumente drzim na njemu, pa recimo dosta
cesto pristupam, no ne gasi bas hard svaki put, rijetko sam cuo bas
spin-up no eto ipak.
fucka mi se za disk, brinem se za 1 TB podataka na njemu jer nemam backup :)
ako bi ga s tim programom sredio vjerojatno bi ti nepriznali garanciju
da rikne...

Deckard

Lefti napisa:

> ako bi ga s tim programom sredio vjerojatno bi ti nepriznali garanciju
> da rikne...

Ma da, bas ce znati :-)

--
Deckard

Lefti

msan, pardon mr servis, pa oni su poznati po tome da se prave da nije

zanimljiv su disk napravili, kaze kao storage, a ako mi rikne upucam
nekoga...

Bruno Babic

Lefti wrote:
> fucka mi se za disk, brinem se za 1 TB podataka na njemu jer nemam
> backup :)

Ako je istina da nemas backup, bojim se da ti nikakav disk nece pomoci.

--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?

Ivan Tisljar

on 22.04.2010., Lefti supposed :

> fucka mi se za disk, brinem se za 1 TB podataka na njemu jer nemam backup :)

Vrijeme je da počneš razmišljati o tome...

Ivan

--
I'm a 32 year old IT-man who works in a basement.
Yes, I do the whole Lonely Hearts thing!

Lefti

Ivan Tisljar wrote:
> on 22.04.2010., Lefti supposed :

> Vrijeme je da počneš razmišljati o tome...
>
> Ivan

mudrac, da razmisljam o backupu backup harda? pa u principu ne
razmisljam, ako mi riknuo 2 harda od jednom onda ok.

@yahoo.com GD

"Lefti" <le...@left.hr> wrote in message news:hqrrb9$fao$1...@ss408.t-com.hr...

> mudrac, da razmisljam o backupu backup harda? pa u principu ne razmisljam,
> ako mi riknuo 2 harda od jednom onda ok.

Nego, cemu onda briga za podatke na njemu, ako su oni samo kopija nekih
drugih podataka?

Bruno Babic

Lefti wrote:
> mudrac, da razmisljam o backupu backup harda? pa u principu ne
> razmisljam, ako mi riknuo 2 harda od jednom onda ok.

Mudrac, mislim da bi ti bilo pametno da backup fizicki odvojis od onoga
sto backupiras (u smislu: *ne drzati u istom PC kucistu*) jer sanse da
oba diska crknu u isto vrijeme se poprilicno velike.

--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?

Lefti

zanimalo me tehnicki gledano, da li se radi o znakovima kvara, kvaru i
koliko je mogucnost stetnog dogadjaja.

Lefti

sanse da oba diska krepaju u mojem slucaju su male
imam i externi disk
sanse da rikne externi disk su par puta vece

Ivan Tisljar

Lefti formulated the question :

> sanse da oba diska krepaju u mojem slucaju su male

Šta se onda brineš jel rikava ili ne rikava? Kad rikne, znat ćeš da je
riknuo. U svakom slučaju možeš provozati test sa softverom proizvođača.

> imam i externi disk
> sanse da rikne externi disk su par puta vece

Osim ako baš ne radiš "backup" pa udari grom :)

Ivan

--
Have you tried forcing an unexpected reboot?
http://colors.webatu.com/

Lefti

to Ivan Tisljar
Ivan Tisljar wrote:
> Lefti formulated the question :

> Šta se onda brineš jel rikava ili ne rikava? Kad rikne, znat ćeš da je
> riknuo. U svakom slučaju možeš provozati test sa softverom proizvođača.

pa zanima me da li rikava da se znam pripremiti, ako nista drugo mozda i
reklamirati...

> Osim ako baš ne radiš "backup" pa udari grom :)

ups

Ivan Tisljar

Lefti has brought this to us :

> ups

Aha.

Ivan

--
- Well, Moss, has it been completely demagnetized?
- By Steven Hawking himself.

Lefti

Ivan Tisljar (work) wrote:
> Lefti has brought this to us :

> Aha.
>
> Ivan

i na kraju od tvojeg odgovora nista

Ivan Tisljar

Lefti pretended :

> i na kraju od tvojeg odgovora nista

Pa napisao sam ti odgovor što da napraviš, a i ne samo ja. A UPS će te
možda spasiti. Točnije rečeno, veće su ti šanse da se ništa ne desi sa
UPSom.

Što se diska tiče, evo ti detaljnije: godinama sam imao disk koji je
tako radio, znao se sam od sebe ugasiti tijekom rada, neki stari
Seagate od 20 GB. Eno ga i dan danas radi, služi kao scratch disk.

S druge strane, imao sam i diskove koji su samo odjednom prestali
raditi, bez ikakvog znaka otkazivanja.

Stoga, ako imaš backup, ne vidim problema, ionako dok se ne pojave bad
sektori ili dok SMART ne javi da ima problema, disk nećeš moći
reklamirati. Gašenje diska je lako moguće do power opcija tvog
sustava/BIOSa, a možda i znak da napajanje odlazi kvragu.