PERSBERICHT: Bijeenkomst over Scientology, Melkweg, Maandag 11-Dec 20:00

Felipe Rodriquez

*** PERSBERICHT ***

Op 11 december aanstaande wordt er een openbare avond over Scientology
georganiseerd, in De Melkweg, Amsterdam (bij het Leidseplein), van 20:00 tot
22:30, onder het van Scientology geleende motto: "Never Defend, Always Attack".

De avond is een poging om duidelijk te maken *waarom* meer openheid en
discussie rond Scientology belangrijk is; after all, welke kerk houdt er een
geheime dienst en strafkampen op na, en welke kerk vertelt haar eigen leden
niet wat de kern van haar geloof is?

Er zullen enkele gasten zijn, waaronder Tweede Kamerlid Oussama
Cherribi; er zal worden voorgelezen uit boeken over Scientology en uit
getuigenverklaringen die ex-leden hebben afgelegd; Felipe Rodriquez en Karin
Spaink zullen iets vertellen over het proces en over hun onderzoek naar
Scientology; voorts zal de stichting steunfonds zichzelf introduceren en
haar gironummer bekend maken.

De hoofdgast van de avond is Steven Fishman himself. Hij heeft toegezegd te
zullen komen en zal uitgebreid vertellen over zijn periode bij Scientology
en zijn beweegredenen om delen van de OT's als bewijsmateriaal bij de
rechtbank in te leveren.

maandag 11 december
20:00 - 22:30
De Melkweg
Lijnbaansgracht 234
Amsterdam

Toegang: 5,-

--
Felipe Rodriquez - XS4ALL Internet - finger fel...@xs4all.nl for
http://xs4all.nl/~felipe/ - Frontier Village - pub pgp-key 1024/A07C02F9

Civil rights in Cyberspace: http://www.xs4all.nl/~felipe/law/index.html

Danny ter Haar

kjeelof <kje...@digiface.nl> wrote:

>Het zal wel een zeer eenzijdige 'duidelijkheid' worden lijkt het zo.
>Of komen er ook scientologen ?
Waarom kom jij niet ? dan komt er tenminste een !

[Lijst met indrukwekkende getallen deletia]

Leuk zo'n nederlandse versie van Andrew Milne....

Danny

--
--------------------------------------<>------------------------------------
Danny ter Haar, d...@het.net (SP5) - Succeed despite idioticy (Homer Simpson)

Paul Kolenbrander

Hello kjeelof, earlier you typed in the following:

> Beste Felipe,
> Je tast nu MIJN grondwettelijke vrijheid van meningsuiting aan door mijn vorige
> reaktie over de bewijzen van Fishmans criminele aktiviteiten die bij zijn
> strafzaak CR 88-0616-DLJ boven water zijn gekomen, uit deze nieuwsgroep te
> verwijderen !!!!

Laat me raden. Je bent een Scientology lid. Moet haast wel omdat je aan het
Dead Agenten bent. Kijk namelijk maar eens hieronder:

!From: kjeelof <kje...@digiface.nl>
!Newsgroups: dds.dds,nlnet.misc,hacktic.general,xs4all.general
!Subject: Re: PERSBERICHT: Bijeenkomst over Scientology, Melkweg, Maandag 11-Dec 20:00
!Date: 8 Dec 1995 22:03:41 GMT

[Deleted for brevity]

Dan hoop ik dat er ook iemand in de zaal zit die ook de stukken
van zijn starfzaken kent, zoals Criminal No: CR 88-0616-DLJ .

[Deleted for brevity]

> Laf hoor !

Zoals je ziet, is er niets verwijderd. As a matter of fact, ik las het net via
een newsfeed op een geheel andere provider dan xs4all, nl. IAEhv. Ik verwcaht
dan ook dat je hier en publiek je verontschuldigingen maakt aan Felipe voor
het rondstrooien van onwaarheden en het aantasten van de goede naam van een
integer persoon. Over lafheid gesproken. Je moet heel hard wat Thetans kwijt
geloof ik. Tijd voor een stevig portie auditing Charley boy...

> Karel Jeelof e-mail: kjeelof@digiface

Voor diegenen die nog niet precies weten waar Scientology toe in staat is, zou
ik willen aanraden om eens via je WWW netbrowser op de volgende WWW pagina te
kijken:

http://www.iaehv.nl/users/paul/fishman/scarfbox.html.

Dat is 't verslag van een rechtszaak in de USA waar een aantal zaken die de OSA
(noem het maar de CIA of de KGB van Scientology) doet om mensen die kritiek hebben
op Scientology de mond te snoeren. Het verbaasde mij ook hoe ver ze bereid waren
te gaan. En nee, op dat document heerst dus zeker geen copyright...

Paul

Richard Ritsma

On 9 Dec 1995 16:56:23 GMT, fel...@xs4all.nl (Felipe Rodriquez) wrote:

>Beste Karel,

>Je berichtje staat er nog steeds hoor, ik heb er net op geantwoord,

Last van verwijderingsachtervolging?

R²

Richard Ritsma

On 8 Dec 1995 22:03:41 GMT, kjeelof <kje...@digiface.nl> wrote:

>Moeten we ook betalen voor Fishman's bezoekje ? Hij is heel goed in staat om voor
>zichzelf voor de centjes te zorgen.

Wie is WE????

Was jouw familie van plan om te komen, of de hele 2e klas van het
klaverblad?

Ik bedoel je spreekt toch niet 'namens' is het wel?
Dan besluit ik hierbij dat ik mijn lidmaatschap van 'jouw' clubje
opzeg, en wel met terugwerkende kracht.

>Dan hoop ik dat er ook iemand in de zaal zit die ook de stukken
>van zijn starfzaken kent, zoals Criminal No: CR 88-0616-DLJ .

<sniperdesnip>

Werk jij met dat soort gelul 'formulier AB345 sub A' dat staat model
voor Asterix en Obelix.

>Dat gaat nog een leuke discussie worden !!
>
>Komt Newkid ook ?

>Ik ben benieuwd wie dat er voor over hebben.

>charley

Richard
R²

Felipe Rodriquez

Beste Kjeelof,

kjeelof <kje...@digiface.nl> writes:

>Het zal wel een zeer eenzijdige 'duidelijkheid' worden lijkt het zo.
>Of komen er ook scientologen ?

Duidelijkheid:

Wollersheim v. Church of Scientology:
If one was observing only a one time or single occurrence of "
renegade " criminal activity of one or more adherents,
Scientology's criminal history could be less relevant. Here,
though, these activities were a part of the secret written
policies of the group.

As the FBI and IRS has repeatedly uncovered, Scientology's
actions and policies were created, approved, and ordered by the
highest levels of the organization. These are the day to day
activities of Scientology, not "renegade" actions in spite of
Scientology's never ending spewing of subsequent "damage
control" cover stories.

"This is a criminal organization day in and day out. It makes
Jim and T ammy , (Baker) , 1ook like kindergarten . " So
says Vivki Aznerand one of th~ six top executives in Scientology
until her defection in 1987. '

>Volgens onze Nederlandse wetenschappers zijn de getuigenissen van ex-sekteleden
>niet erg betrouwbaar.

Duidelijkheid:

Tweedekamerrapport Overheid en Religieuze bewegingen:
"Er werd een acht man sterke werkgroep ingesteld, bestaande uit
ambtenaren van volksgezondheid en justitie, aangevuld met enkele
deskundigen uit de geestelijke gezondheidszorg.
De vergadernotulen laten zien, dat de werkgroep vooral beoogde
om door onderzoek het ware karakter van Scientology naar voren te
brengen. Door de gevaren van de organisatie te signaleren, en
maatregelen aan te bevelen die de ontwikkeling van Scientology
zouden tegengaan, meende men het publiek de nodige bescherming te
kunnen bieden. De werkgroep werd in moeilijkheden gebracht, toen
na enige tijd een van zijn deskundigen als scientoloog ontpopte."

"De Scientologykerk had de werkgroep geinfiltreerd, en spande met
de zo verkregen informatie eind 1974 een kort geding aan tegen de
leden van de werkgroep, ten einde de werkgroep een
publicatieverbod te doen opleggen. Daarin slaagde men weliswaar
niet, doch de werkzaamheden van de werkgroep bleken wel zodanig
ontregeld, dat nadien niet meer werd vergaderd en de groep
uiteenviel."

"Scientologen werden betrapt op diefstal van documenten over Scientology
uit de archieven van het nationaal centrum van geestelijke
volksgezondheid in Utrecht."

>Moeten we ook betalen voor Fishman's bezoekje ? Hij is heel goed in staat om voor
>zichzelf voor de centjes te zorgen.

Duidelijkheid:

Time Magazine, The Thriving Cult of Greed and Power:
Eleven top Scientologists, including Hubbard's wife, were sent to
prison in the early 1980s for infiltrating, burglarizing and wiretapping
more than 100 private and government agencies in attempts to block their
investigations. In recent years hundreds of longtime Scientology adherents
-- many charging that they were mentally of physically abused -- have quit
the church and criticized it at their own risk. Some have sued the church
and won; others have settled for amounts in excess of $500,000. In various
cases judges have labeled the church "schizophrenic and paranoid" and
"corrupt, sinister and dangerous

>Dan hoop ik dat er ook iemand in de zaal zit die ook de stukken
>van zijn starfzaken kent, zoals Criminal No: CR 88-0616-DLJ .

Duidelijkheid:

In 1982 the full Supreme Court of Victoria Australia ruled that Scientology
was not a religion or religious institution but a sham. The court ruled
Scientology was a body formed for an object that was illegal under criminal
laws.See Church of the New Faith v. Commissioner of Payroll Tax, (decided
May 5, 1982). Also see the Anderson Report of 1965, Victoria, Australia.

en:

In the mid 1980's France convicted L. Ron Hubbard in absentia for fraud. In
1988, in Milan Italy, 76 Scientologists were committed for trial charged
with offenses from fraud, medical malpractice and criminal conspiracy to
extort money, to unlawful detention.

Volgens kjeelof zijn de verklaringen van ex-scientologen onbetrouwbaar,
daarom voor de DUIDELIJKHEID maar een stukje verklaring van de zoon van
L Ron Hubbard:

3) Between 1949 and 1959 my father and I worked
together on a regular basis in organizing, developing and
promoting many organizations and corporations. which
collectively became known as the Church of Scientology.

4) My father promoted the Church of Scientology with the sale of his
books and publications based on his Various theories relating to the
"science of mind" as the most "exact science" ever developed. He
represented in writing in most of the Church publications that he
possessed degrees from George Washington University, Princeton
University, that he was a nuclear physicist, that he served four years
in combat, was seriously wounded and healed his war wounds with
his theories on the "science of the mind", which is the foundation of
Scientology. Throughout the development years of Scientology and
to the present date, the Church of Scientology has made the
foregoing representations and most individuals who have joined
the organization that

I personally know, relied specifically on my father's represented
qualifications and credentials. The stated representations are all
false. He never obtained degrees from those universities, or ever
served in combat. He was relieved of duty three times as being
unfit, and ended up in a psychiatric hospital at the end of the war.
He is a fraud and has always been a fraud.

5) My father's fraudulent conduct is exemplified
in the structure of his corporations including the Church of
Scientology of California. In connection with each and every
corporation which we created under general heading of 'the
Church of Scientology', my father always required all of the
Directors and Officers of all corporations to give him undated
signed resignations in advance which he held. In that manner,
he always has retained complete control over every corporation
including its bank accounts. In the early years, my father
regularly emptied out these corporation bank accounts
whenever the A.M.A., or a local district attorney, etc.
posed a threat to one of his organizations.

A copy of express instructions on this point in my father's
handwriting is enclosed.

6) My father represented orally and in writing that his theories
relating to the "science of the mind" were based on 30 years of
case studies conducted on a scientific basis by him as a nuclear
physicist and scientist. Most people that I knew who paid money
to my father's corporation to learn about this science also relied
on the above stated representations in addition to my father's
credentials. Similarly, the above stated representations are false.
My father wrote his books off the top of his head based on his
imagination. There were no case studies. He is not a nuclear physicist
and flunked nearly all of his science related courses in high school and
college.

7) My father obtained the rights to the E-meter in 1952 from
Volney Mathison in the same manner that he does everything -
through fraud and coercion. My father learned about the E-meter
from Mathison who developed it and my father fraudulently
extracted those rights from Mathison so that my father could
use it in Scientology auditing.

8) My father has always used the confidential information
extracted from people during auditing sessions to intimidate,
threaten and coerce them to do what he wanted, which often
meant getting them to give him money. My father routinely
used false threats and auditing information particularly
about crimes people had committed to extort money from them.

9) My father has always held out Scientology and
auditing to be based purely on science and not-on religious
"belief or faith. We regularly promised and distributed
publications with "scientific guarantees". This was and has
always been common practice. My father and I created a "re-
ligious front" only for tax purposes and legal protection 'from
fraud Claims'. We almost always told nearly everyone that
Scientology was really science, not a religion, but that the
religious front was created to deal--with the government.

10) My father's basic policies relating to "suppressive persons",
"Fair Game", "attack the attacker", etc. have .always been and
will always be an'integral part of Scientology. The organizational
structure of Scientology and the theories of Scientology cannot
operate and Scientology would not be Scientology without such
policies. The entire basis of my father's "science" is the suppressive
person this theory, just as nazism would not be nazism without the theories
of Aryan supremacy and anti-semitism. My father and I discussed
the basic theories of dealing with suppressive persons, such as
what eventually became designated as the "Fair Game Doctrine",
on many occasions. These policies have never changed.

Ron van Wier

In <4aacnt$b...@beta.nedernet.nl>, kjeelof <kje...@digiface.nl> writes:

>Het zal wel een zeer eenzijdige 'duidelijkheid' worden lijkt het zo.
>Of komen er ook scientologen ?

Je kunt natuurlijk zelf gaan!

In <4aaesd$c...@beta.nedernet.nl>, kjeelof <kje...@digiface.nl> writes:

> [...]

>strafzaak CR 88-0616-DLJ boven water zijn gekomen, uit deze nieuwsgroep te

Beste Karel,

zoals als je uit bovenstaande aanhalingen kunt zien waren beide berichten
voor mij leesbaar in deze groep, je aantijgingen aan het adres van Felipe zijn
dan ook geheel ongegrond.

Ron van Wier
ronv...@xs4all.nl http://www.xs4all.nl/~ronvwier/

Reinoud van Leeuwen

On 8 Dec 1995 22:40:13 GMT, kjeelof <kje...@digiface.nl> wrote:

> [...]
>strafzaak CR 88-0616-DLJ boven water zijn gekomen, uit deze nieuwsgroep te

HA! Eindelijk een Scientoloog die er over klaagt dat bewijsmateriaal
van Fishman van het net verdwenen is... (goed, hij heeft ongelijk,
maar toch)

Reinoud
Reinoud van Leeuwen
rei...@xs4all.nl
http://www.xs4all.nl/~reinoud

Hein van Meeteren

fel...@xs4all.nl (Felipe Rodriquez) sprak de wijze woorden:

Ik hou ook van appeltaart. Moet ik eerst DA-expert worden?

Felipe Rodriquez

Beste Karel Jeelof van Scientology,

Je beschuldigt mij van het volgende:

> [...]
>strafzaak CR 88-0616-DLJ boven water zijn gekomen, uit deze nieuwsgroep te

Zoals ik eerder al zei, het bericht staat er nog steeds. Verschillende mensen
zijn nu erg boos op je, omdat je mij overduidelijk vals beschuldigt. Ik raad
je aan om mij daarom 'en plain publique' je excuses aan te bieden, wil je
ooit nog serieus genomen worden op Internet.

Daarnaast kan ik je gerust stellen. Ik zal je berichten niet wissen, ongeacht
de inhoud. Jouw berichten lezen zorgt voor veel lach- en schaterbuien. Het is
voor ons veel goedkoper om jouw berichten te lezen, en daarvan te genieten, dan
kaartjes kopen voor bv. Freek de Jonge. Als je zo doorgaat krijg je van ons
zelfs een gratis xs4all account en een appeltaart !

Karel, als je zo stom bent geweest om een contract van een biljoen jaar
te tekenen voor de Sea-Org, dan kan ik je aanraden om een aantal
cursussen te volgen om jouw dead-agenting technieken te perfectioneren.
Vooralsnog ben je amateuristisch bezig, met het risico dat je een
tijdje in de RPF (de strafkampen van Scientology) terecht komt. Dat
zouden we niet graag zien, want RPF is zelfs voor de grootste
misdadiger een te zware straf.

Vraag dus aan jouw case-supervisor om de volgende cursussen:

" (k) ROLL BACK TRAINING - I received training on how to trace
rumors, statements of disaffection or anti-Scientology thought back to
its source so that it could be obliterated and sources of disaffection
eliminated.

(l) BLACK PR RUNDOWN TRAINING - This training was to teach you how
to find out who is spreading negative information and to fully handle
him with coercive mind practices. I learned how to ferret out negative
information about Scientology; once found out, those who are guilty
become targets for internal "Fair Game" tactics such as the RPF's RPF.
RPF or general mental abuse.

(m) TRUTH RUNDOWN TRAINING - I learned how to use thought reform to
correct improper conduct by persons spreading rumors or black PR about
Scientology.

(n) INTROSPECTION TRAINING - I learned Scientological techniques to
reach persons who had suffered psychotic breaks during the thought
reform process. Persons in this condition were not capable of relating
to the real world. For the most part, introspection training focused on
limiting the stimuli to which the victims were exposed with the hope
that over time they would recover.

(o) FALSE PURPOSE RUNDOWN TRAINING - These are a whole series of
thought reform practices used to change people's way of thinking. I
learned how to supervise auditors reforming thoughts of people, while on
the RPF.

(p) FALSE DATA STRIPPING TRAINING - This is a technique to ferret
out and remove out tech (Non-orthodox Scientology) ideas and to replace
the out tech ideas with Hubbard's information.

(q) EDUCATION PROCESS KTL -This is a major training ordeal where
the person is completely re indoctrinated in the basic grammar and use
of the English language to communicate Scientological principles
concisely and correctly.

(r) TOO GRUESOME TRAINING - This training teaches a supervisor how
to instill complete terror and abject fear in subordinates so that the
subordinates will comply with the supervisor's orders without question.
I have been a member of various Churches of Scientology for 21 years
from 1971 to 1992. During this time, I received extensive and intensive
training as a Scientologist."

Karel, beste man, Volg vooral deze cursussen, en lees ook Sun Tzu,
the Art of War, kan nog goed van pas komen ! Nog een paar van die grappige
berichten van jouw hand, en je krijgt van ons een appeltaart !

Groetjes,

Felipe

Reinoud van Leeuwen

On Sun, 10 Dec 1995 03:08:40 GMT, dri...@dds.nl (Artemis Entreri)
wrote:

>On 8 Dec 1995 22:40:13 GMT, $cientology told Karel Jeelof to write:

>Maar beste Karel je armoedige D/A poging staat er nog steeds.
>Er zijn nu twee mogelijke redenen waarom je nu beweert dat Felipe het
>weggehaald zou hebben.

Je vergeet er een (waaraan ik als eerste dacht):
3: Karel is net het Internet opgeschopt door CO$, en weet totaal niet
hoe zijn newslezer werkt. (volgens mij leest hij news met Netscape
1.22, ik weet niet precies hoe dat daarmee gaat) Ik denk dat de boel
daar zo geconfigureerd is dat alleen nieuwe postings worden
weergegeven. Karel zag in zijn lijstje dus zijn eerste posting niet
meer staan en trok meteen -paranoide als hij kennelijk is- de
conclusie dat Felipe dat bericht wel zou hebben gewist (want CO$ wist
zelf berichten, dus iedereen zal dat wel doen).

Patricia Savenije

kjeelof <kje...@digiface.nl>!

:: Volgens onze Nederlandse wetenschappers zijn de getuigenissen van ex-sekteleden
:: niet erg betrouwbaar.

Uit ons veldwerk is gebleken dat getuigenissen van sekteleden ook niet
uitblinken door betrouwbaarheid.

:: Dat gaat nog een leuke discussie worden !!

Dus je komt ook? Wat aardig van Julia om je die vijf gulden voor te
schieten.

[gepost/e-mail]

Patricia

txtb...@xs4all.nl
http://www.xs4all.nl/~txtbreed

Artemis Entreri

> [...]

Maar beste Karel je armoedige D/A poging staat er nog steeds.
Er zijn nu twee mogelijke redenen waarom je nu beweert dat Felipe het

1. Door alle ontwikkelingen in Nederland op het gebied van vrije
meningsuiting op internet en het vrij verspreiden van "court
documents" moest $cientology snel een nederlandstalige Andrew Milne op
het net krijgen om het een en ander van het nodige comentaar te
voorzien. Deze knul (Karel Jeelof) weet nog niet genoeg van internet
om zijn newsreader goed te configureren zodat, nadat hij even
gecontroleerd had of zijn berichtje er echt wel opstond, hij het
berichtje dat hij had gepost even later niet meer terug kon vinden. Oh
wat zal die geschokt en beledigd zijn geweest dat nette mensen zoals
Filipe die vrije meningsuiting hoog in het vaandel hebben staan zich
met dit soort praktijken bezig houd. $cientology zou dit soort dingen
in ieder geval noooooiiiiiit doen. (Ahem,...kriebeltje in uw keel,
Vicks blue hept!)
2. Het is een wel erg zielige poging om Filpe in discrediet te
brengen. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zo dom zijn.
Iedereen kan immers direct zien dat het een leugen is.
Maarja.....ze waren ook zo dom om lid te worden van $cientology
dus......?

Zeg Karel m'n beste, kan je even uitsluitsel geven aan ons wogs welke
hypothese juist is?

>Laf hoor !

Erg dom hoor!

Lourens Willemsen
lour...@xs4all.nl

Wij hoeven $cientology helemaal niet voor aap te zetten,... daar zijn
ze zelf goed genoeg in.

-----------
Karin I don't write, does that mean I am not? #;^]

Felipe Rodriquez

Hoi Hein,

>fel...@xs4all.nl (Felipe Rodriquez) sprak de wijze woorden:

>Ik hou ook van appeltaart. Moet ik eerst DA-expert worden?

Of je moet de 2000-e homepage op xs4all opzetten :-)

Groetjes,

FElipe

anco

kjeelof (kje...@digiface.nl) wrote:
: fel...@xs4all.nl (Felipe Rodriquez) wrote:
: >
: > *** PERSBERICHT ***
: >
[...]

Nou Karel, wat let je? Heb je vrij maandagavond? Krijg je alle
gelegenheid om jou zijde duidelijk te maken:)

[...]

Ja, onze nederlandse wetenschappers zijn knap tegenwoordig ...... o,
sorry, wie bedoel je met onze?

[...]

Rustig nou maar, Karel. Jij en Scientology hoeven _echt_ niets te betalen.
Tegen de tijd dat jullie de rechtzaak hebben verloren gaat dit hele grapje
jullie nog genoeg centjes kosten. Centjes die jij waarschijnlijk zuur hebt
betaald. Wist je al dat de franse tak van C0$ failliet is? Jullie zult je
centjes nog hard nodig hebben!

[reden voor een leuke discussie geknipt]

: Dat gaat nog een leuke discussie worden !!

Reken maar. Ik verheug me er nu al op!

: Komt Newkid ook ?

Weet ik niet, zien we maandagavond wel. Hoe meer zielen hoe meer vreugd
zeg ik altijd.

: > maandag 11 december

: > 20:00 - 22:30
: > De Melkweg
: > Lijnbaansgracht 234
: > Amsterdam
: >
: > Toegang: 5,-
: Ik ben benieuwd wie dat er voor over hebben.

Ik. En waarschijnlijk nog een honderdtal anderen. Hoezo?

: > Felipe Rodriquez
: charley

Veel liefs en groetjes, .:Anco

Anco Smit | e-mail:an...@xs4all.nl | http://www.xs4all.nl/~anco
| e-mail:an...@gig.nl | http://huizen.dds.nl/~ocna
"De waarheid doet pijn, maar niet zo erg als fietsen zonder zadel"

Ralph Moonen

In article <4aaesd$c...@beta.nedernet.nl>, kjeelof <kje...@digiface.nl> wrote:

> [...]
> strafzaak CR 88-0616-DLJ boven water zijn gekomen, uit deze nieuwsgroep te

??????????????????????????????? Dat is een leugen, want niemand heeft jouw
bericht gecancelled. Het is gewoon beschikbaar, en ik heb het gelezen. Dat jij
niet met je software kunt omgaan is jouw probleem. Als je dit soort
beschuldigingen
gaat uiten, dan zou ik maar met bewijzen komen, want je maakt jezelf
onsterfelijk
belachelijk.

> Daarin schreef ik o.a. dat in die strafzaak de bewijzen zitten dat
> Fishman al lang fraudeerde voordat hij met Scientology in kontakt kwam.
Hij heeft
> [...]
vriendjes
> vroeg om hem dreigbrieven en gif te sturen zodat hij zijn claim dat 'CofS' hem
> bedreigde zou kunnen 'bewijzen' ? Waarom mogen ze niet weten dat Fishman
gearresteerd
> werd en dat de FBI beslag heeft gelegd op $ 300.000 die Fishman op
bankrekeningen
> had die niets met CofS te maken hadden ? Waarom mogen de mensen niet weten dat
> Fishman eerder al diverse bedrijven tot slachtoffer had gemaakt, waaronder
> AIA Industries, ITEL, Techamerica en Texas Industries ??

Dom hoor....

--Ralph

_________________
Ralph Moonen
Omroepland,
The Netherlands
________________

Danny ter Haar

kjeelof <kje...@digiface.nl> wrote:
>Dank je wel Danny voor het geven van het bewijs dat ik een eerdere posting
>heb gedaan die weer verdwenen is.
*BUZZZZZZZZZ* FOUT
Het artikel is NIET verdwenen. Je begint al met een sfeertje te kweken.
(niet doen)

>Jouw reaktie is op die eerste posting van mij terwijl de reaktie van
>Paul Kolenbrander is op mijn reaktie op het verwijderen van mijn eerste posting !

Sorry!? ik heb hier ALLE artikelen en geen cancels.
SVP geen rmgroup dds.dds gaan doen zoals jullie gewaarde collega Helena Kobrin
met A.R.S. heeft geprobeerd.

>Vraag is, wie oefent er censuur uit door mijn eerste posting met daarin meer
>bijzonderheden over Fishmans strafzaak te verwijderen kort nadat deze gepost was ???
Heb jij een cancel message gezien ? Ik niet en ik beheer een redelijke grote
en belangrijke newsserver.

>Wie geintresseerd is in het ware Fishman verhaal, kan kijken op
>http://www.theta.com/fishman
Haha,
het ware verhaal .... jaja verzin ze maar......

[Lijstje met bekende aantuigingen verwijderd]

>Wees eens slim en kijk eens naar de gegevens van de andere kant en vind ZELF
>uit wat waar is. Je hebt het anders aan jezelf te danken als je in die beerput
>valt !
>Groet,
>Karel

Ben je er ook op de 14e ?

En kom drie weken later rustig eens langs om een biertje te drinken
als de uitslag bekend is ....

Mark Giesbers

kjeelof <kje...@digiface.nl> writes:

[...knip, reactie Paul Kolenbrander...]
>Beste Paul,
>Dank je wel voor je reaktie op mijn 2e posting. Deze deed ik kort nadat ik
>merkte dat mijn eerste posting uit xs4all.general nieuwsgroep verdwenen was.
>Vandaar mijn verontwaardiging aan Felipe die ik verantwoordelijk acht voor
>wat er op de xs4all machines gebeurd, ongeacht of hij er zelf wat aan doet
>of niet. Hij is toch de baas van xs4all ?
>ALS het er daar nu weer ook op staat, dan hierbij mijn welgemeende excuses !
[...knip, rest gelul deleted...]

Karel, jongen,

Je zou er verstandig aan doen eerst 's de precieze tekst van de reacties
op je postings (let op de 'S' aan het eind van het woord 'postings', want
beide berichten waar je het over hebt, zijn netjes, onverminkt, zonder
tussenkomst van Felipe, de CIA, de FBI, de BVD, de KGB, MI5 of de
Nederlandse Bond van Huisvrouwen, over het Internet verspreid...) te
lezen voordat je alw'e'er hetzelfde verhaal ophangt.

Goed. We proberen het nog een keer. Let op Karel, langzaam lezen:

Z..o..w..e..l.. j..e.. e..e..r..s..t..e.. a..l..s.. j..e..
t..w..e..e..d..e.. p..o..s..t..i..n..g.. z..i..j..n.. N..O..O..I..T..
g..e..c..a..n..c..e..l..d.. g..e..w..e..e..s..t.. !..!..!..

Phew! Da's moeilijk he Karel, effe lekker rustig lezen?! Nou, nou.
Ach. Laten we er meteen wat genummerd bewijsmateriaal tegenaan gooien,
want daar houd jij duidelijk zo van. Ik vond al die stoere gerechtelijke
dossiernummers in je posting in ieder geval erg indrukwekkend. Zoals
IEDEREEN heb ook ik de volgende berichten van je ontvangen:

<4aacnt$b...@beta.nedernet.nl> op 8 Dec 95 22:03:41 GMT
<4aaesd$c...@beta.nedernet.nl> op 8 Dec 95 22:40:13 GMT

[...en nog een heel stel anderen trouwens, maar daar gaat het hier nu
even niet om - dit zijn de beruchte 'twee postings', waarvan de
eerste volgens jou dus door Felipe gecanceld zou zijn...]

Dus niet: "...als het er daar nu weer ook op staat..." (over XS4ALL,
waar ze ge-delete zouden zijn), want ZE ZIJN NOOIT WEGGEWEEST!

Leg me vooral 's uit hoe die in mijn newsfeed terecht komen als ze
gecanceld zijn. Neem vervolgens maar 's een lekker kopje brandnetelthee
en een goed boek, dat heb je wel verdiend na al dat harde werk. Ik
beveel "The Internet For Dummies", "Just Because I'm Paranoid Doesn't
Mean They're Not After Me" of "Living In Outer Space - L. Ron Hubbard:
A Thetan Is A Man's Best Friend" aan.

Maar blijf je wel van die leuke berichtjes posten? Please? Aaah? Karel?
Dan beloof ik dat ik misschien ook wel 's een avondje kom kijken bij
Scientology. Een perfect alternatief voor stand-up comedy, met jouw
lachwekkende verhalen! Als je er uit wordt geschopt bij de Co$, kun
je zo aan de overkant beginnen bij het Betty Asfalt Complex in de
Comedy Train. Afgesproken?

Groeten, --- Mark Giesbers.

Mark Giesbers | http://www.xs4all.nl/~giesbers/ | ==Indexed at Four11===
Amsterdam (NL) | mailto:gies...@xs4all.nl | http://www.four11.com/

Patricia Savenije

kjeelof <kje...@digiface.nl>!

:: Vraag is, wie oefent er censuur uit door mijn eerste posting met daarin meer

:: bijzonderheden over Fishmans strafzaak te verwijderen kort nadat deze gepost was ???

Wordclear 'luisteren'.

:: Wees eens slim en kijk eens naar de gegevens van de andere kant en vind ZELF

:: uit wat waar is. Je hebt het anders aan jezelf te danken als je in die beerput
:: valt !

Neem je eigen raad ter harte, zou ik zeggen. Blow, Karel, blow!

anco

kjeelof (kje...@digiface.nl) wrote:

: Verder wil ik even opmerken dat de definitie die gebruikt wordt van
: Dead Agenting niet de juiste is:
: De definitie die o.a. Karin Spaink gebruikt is:
: " Dead Agenting is een techniek van Scientology, waarbij mensen in een
: kwalijk daglicht worden gesteld om ze als criticus onschadelijk te maken. "

: De werkelijke definitie is :
: " Getting proof that what was said was lies ".

: Dead Agenting is simpel het vinden en documenteren van de leugens.

Eens zien of dat Dead Agenting mij ook lukt volgens karels definitie:)

Op vrijdag 08 Dec 1995 om 23:03:41 reageert Karel Jeelof in de thread:
"PERSBERICHT: Bijeenkomst over Scientology" op een stuk van Felipe
Rodriquez.

Op vrijdag 08 Dec 1995 om 23:40:13 reageert Karel Jeelof nogmaals met de
mededeling:

> [...]
> vorige reaktie over de bewijzen van Fishmans criminele aktiviteiten die
> bij zijn strafzaak CR 88-0616-DLJ boven water zijn gekomen, uit deze

Karel Jeelof liegt dus. Bewijs, zie zijn eerste posting!

[goh, dat ging makkelijk:) eens zien....]

Op zaterdag 09 Dec 1995 om 22:27:31 reageert Karel Jeelof vervolgens op
een stuk van Danny ter Haar:

> [...]

> van mij terwijl de reaktie van Paul Kolenbrander is op mijn reaktie op het

Karel Jeelof liegt dus. Zijn eerste posting is nooit verdwenen geweest
zodat Danny daarop kon reageren, de tweede posting is nooit verwenen
zodat Paul Kolenbrander daarop kon reageren.

Karel, bedankt voor je definitie. Het is mij nu duidelijk dat Scientology
zich niet schuldig maakt aan Dead Agenting. Waar Scientolgy zich schuldig
aan maakt is het verspreiden van regelrechte geruchten en achterbakse
leugens. Karel, met jou definitie en je geraaskal heb je je eigen
organisatie, die jou blijkbaar na aan het hart ligt, in een nog kwader
daglicht gesteld dan zij al stond. Ondanks je poging om schijnbaar naar
een wereld te streven (en ik kwoot nu je eigen pagina) "waar de mens vrij
is om tot hogere niveaus op te stijgen." ben je helaas behoorlijk in mijn
achting gedaald.

Het is namelijk een gebruik op het internet dat als je nieuw bent op
het net extra voorzichtig bent met wat je zegt en wat je doet. Dit
vanwege het simpele feit dat er anders snel misverstanden kunnen
ontstaan. Het is bekend op het internet dat nieuws van verschillende
providers even de tijd nodig heeft om op alle machines leesbaar te
worden. Als ik van mijn werk post duurt het ook ongeveer 20 minuten voor
het bijvoorbeeld op een machine bij xs4all te lezen is. Bij planet
internet is het bijvoorbeeld binnen een minuut te lezen. Dat is een
eigenschap van het net, niet de invloed van directeuren van welke
providers dan ook. Tenslotte ga ik ook niet onze koningin Beatrix ervoor
verantwoordelijk houden dat er de laatste tijd zoveel files op de
Nederlandse wegen verschijnen:)

Aangezien je je voor deze internetgemeenschap ongeloofwaardelijk hebt
gemaakt raad ik je aan hier openlijk je excuses aan te bieden aan Felipe,
anders voorzie ik dat je met verdere postings niet meer serieus zult
worden genomen.

En nogmaals, Karel, niet omdat ik hoogachtend wil klinken of iets
dergelijks, want dit komt recht uit mijn hart, pas op met de Scientology
organisatie. Ik hoop dat je met me eens bent dat als ik meen iets
gevaarlijks te zien waar jij met open ogen inloopt, dat het dan op z'n
minst mijn plicht is om je te waarschuwen.

Danny ter Haar

> [...]
>
>De werkelijke definitie is :
>" Getting proof that what was said was lies ".

misschien tijd voor een nieuwe term: coshing ?
Dat is een complete virtuele beerput over iemand open trekken .....

>Dead Agenting is simpel het vinden en documenteren van de leugens.

>In de 007 wereld heeft de ontmaskering als leugenaar daarna meestal snel de dood
>tot gevolg, want daar treden de bedrogenen nogal hard op tegen een leverancier
>van mis-information die eerst als 'betrouwbare bron' te boek stond.
Kennelijk zijn honden daar ook de dupe van ... (lees a.r.s)

>Wie wil weten wat Scientologen nu geloven en hoe het in hun religie toegaat, kan
>op mijn homepage kijken.
>Er staat ook een samenvatting in over de weerstand die er vanaf de vijftiger
>jaren is geweest en waardoor dat kwam.
>
>Groet,
>Karel

Waarom vertaal je dat niet naar nederlands en zet je dat op je eigen
homepage ?

Lourens Willemsen

rei...@xs4all.nl (Reinoud van Leeuwen) wrote:

> [...]
>conclusie dat Felipe dat bericht wel zou hebben gewist (want CO$ wist
>zelf berichten, dus iedereen zal dat wel doen).

Dit was wat ik eigenlijk bedoelde met punt 1.
Hoe dan ook Karel Jeelof heeft zich wel meteen erg belachelijk gemaakt
bij zijn (neem ik aan) eerste poging. Kijk normaal gesproken kan
zoiets natuurlijk iedere nieuwkomer overkomen maar als je dan meteen
als een idioot mensen gaat beschuldigen (zeker als die toch al veel
goodwill hebben zoals Filipe) dan word je niet erg serieus meer
genomen. Bovendien dacht ik dat $cientology mensen een IQ van minimaal
130 beloofden met hun trainingen.
Ik vermoed dat we wel snel een nieuwe nederlandse Andrew Milne zullen
krijgen die een (net zo'n futile) poging zal ondernemen om serieus te
worden genomen.
Ik hoop niet dat Karel voor zijn afgang naar het strafkamp wordt
afgevoerd, hij is uiteindelijk ook maar een slachtoffer van
$cientology.

Lourens Willemsen
lour...@xs4all.nl

Denk eraan Karel dat elke dag een nieuwe kans is om opnieuw met je
leven te beginnen.

Truus de Wit

> [...]

>Paul Kolenbrander is op mijn reaktie op het verwijderen van mijn eerste posting !

Weer dichterbij appeltaart

Truus

Truus de Wit

> [...]
>of niet. Hij is toch de baas van xs4all ?
>ALS het er daar nu weer ook op staat, dan hierbij mijn welgemeende excuses !

Heeft daar altijd gestaan

Truus

Paul Kolenbrander

On Sat, 09 Dec 95, kjeelof wrote the following:

> [...]
> Paul Kolenbrander is op mijn reaktie op het verwijderen van mijn eerste posting !

Je bent wel hardleers he? Als je mijn reaktie goed had bekeken zou je gezien
hebben dat ik in mijn reakie de headers van die eerste post van jou, (waarvan
jij claimt dat ie door Felipe moedwillig is verwijderd) had ingevoegd. Meer
dan voldoende bewijs dat die posting dus NIET verdwenen is.

> Vraag is, wie oefent er censuur uit door mijn eerste posting met daarin meer
> bijzonderheden over Fishmans strafzaak te verwijderen kort nadat deze gepost was ???

Geen mens. Hoogstens je newsreader. Die over het algemeen posts die je hebt
gelezen ook als zodanig markeert. Waardoor je 'm niet meer ziet.

> Wees eens slim en kijk eens naar de gegevens van de andere kant en vind ZELF
> uit wat waar is. Je hebt het anders aan jezelf te danken als je in die beerput
> valt !

Dat heb ik dus al een tijd geleden gedaan. Vandaar dat ik die beerput heb
gemist waar jij schijnbaar toch bent ingevallen. Je weet wel, die vreemde
Amerikanen voor wie de grond in de USA te heet onder de voeten werd en die
dus nu hier op de Nieuwerzijdsvoorburgwal in A'dam zijn neergestreken? Je
weet wel, die mensen die dus andermans postings cancellen vanaf bv. de
netcom.com site...

Nogmaals, ga je newsreader maar eens na. De goeie hebben een 'unread'
funktie waarmee je gelezen berichten als niet gelezen kunt markeren. Dan
komt jou verdwenen post wel terug. En dan hoop ik dat je mans genoeg bent
je excuses te maken aan Felipe.

En, nog leuk gehad in de Melkweg maandagavond?

Voor meer informatie over Scientology, stuur de WWW browser naar:
Het Fishman affadavit -> http://www.iaehv.nl/users/paul/fishman/fishnet.html
De Scarff getuigenis -> http://www.iaehv.nl/users/paul/fishman/scarfbox.html

Cya,
--__
/_/ |/ E-mail: pa...@serena.iaehv.nl
/aul |\olenbrander WWW : http://www.iaehv.nl/users/paul/
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-

Mike Schenk

kjeelof <kje...@digiface.nl> writes in dds.dds,nlnet.misc,hacktic.general,xs4all.general:
[...over zogenaamd gewiste postings...]

> [...]
>of niet. Hij is toch de baas van xs4all ?
>ALS het er daar nu weer ook op staat, dan hierbij mijn welgemeende excuses !

Dat bericht is daar nooit weggeweest, dus er is ook geen sprake van dat
het er *weer* op zou staan. Biedt dus nogmaals je excuses maar aan.

Mike

sies

>: Goedzo Karel, geef ze maar op hun kl*ten hoor, want door aldat negatieve
>: gedoe over Scientology is mijn E-meter stuk.

>Zeg wil je Karel niet zo opjutten! Hij gaat zich alleen maar
>belachelijker maken hier met zijn postings:) Ik denk niet dat dat het
>beeld van Scientology ten goede komt. Dan ondergraaft ie zelf al zijn
>verhalen op zijn home-page

Dat komt er nou van als je met planten probeert te praten. Ik had
vanmorgen nog een gesprek met mijn geranium.
Die wil nu OOK een eigen-homepage hebben !

>: Trouwens de muizen hebben mijn boek over Dianetics opgevreten en lopen
>: nu de hele dag mensen lastig te vallen in de Kalverstraat.

>Wouw, interressante muizen heb jij zeg:)

Moet je eens naar de dierentuin gaan. Volgens scientology moet ik met
de dieren daar proberen te communiceren. Het enige wat ik daar krijg is
een grote bek van de nijlpaarden.

De grutten,
Sies

email : si...@xs4all.nl
WWW : http://www.xs4all.nl/~sies

Lourens Willemsen

$cientology told kjeelof <kje...@digiface.nl> to write:

>Ik ben benieuwd wie dat er voor over hebben.

Nou toch meer dan 200 man/vrouw zou ik zeggen (ik ben een slechte
gokker in die dingen). Wat ik bepaald een goede opkomst vind voor iets
dat op zo'n korte temijn is georganiseerd.
Ik moet de organisatoren echt feliciteren met deze avond. Het was
natuurlijk perfect dat Jan Lenferink zijn medewerking had toegezegt.
Als je hem in het echt bezig ziet merk je toch dat het een vakman is
ondanks dat hij niet de tijd had om zijn engels nog even bij te
spijkeren voor deze avond. :-)
Karin Spaink bracht natuurlijk het bizarre (maar naar mijn meninig
eigenlijk wel te verwachten) bericht dat CO$ uitstel heeft gevraagd
van het kort geding.

>Laf hoor !

Ik hoop ook echt dat jullie advocaat de rechter kan overtuigen om het
geding toch door te laten gaan. Zijn argumenten lijken mij (als leek
op juridisch gebied) toch overtuigend genoeg.
Toen Felipe Rodriquez op het podium verscheen had ik toch het idee dat
de dames onder ons met meer dan gemiddelde belangstelling de
gebeurtenissen volgde. <grin>

Danny ter Haar wrote:
>hmm dan kom ik maar niet .... ;-)))

Het eenmans fanfare was gelukkig niet zo erg als dat ik op voorhand
had gevreest. Integendeel het zorgde voor een gemoedelijke sfeer.
In de pauze werd nog even een diaserie met wat boeiende informatie
over de CO$ op de muur vertoond.
De avond werd natuurlijk gestolen door Steven Fishman. Ik begrijp nu
waarom Andrew Milne meteen weer een laster campagne begon toen bekend
werd dat hij naar Nederland zou komen. Een erg charismatische man die
boeiend vertelde. Om die rede ook een gevaarlijke tegenstander voor
CO$.

Al met al een geslaagde avond en iedereen die er niet is geweest heeft
wat gemist.

Francisco van Jole

arn...@amiga1.xs4all.nl (Arnoud W. Morsink) writes:

>Ook Julia Rijnvis mocht ik aanschouwen (in eerste instantie keek ik
>er overheen), die op een gegeven moment in gesprek was met Francisco
>van Jole. Tussen de regels doorluisterend meende ik te kunnen horen
>dat volgens haar de heer Cherribi alleen maar voor de publiciteit
>meedeed. Francisco ging daarna naar hem op zoek, om hem om commentaar
>te vragen, maar ik zag hem niet meer terug. Francisco?

Zij stelde dat Cherribi `bekend` had dat hij niets met de
anti-Scientology-beweging te maken wilde hebben. Ik stelde voor dat even
aan hem te vragen. Maar helaas hij bleek reeds vertrokken. Overigens vond
ik Jan Lenferink top en de redding van de avond. Zijn interview was
uitstekend (ik weet uit ervaring dat het interviewen van Fishman geen
eenvoudige klus is).

groet, groet,

Francisco

Paul Kolenbrander

> [...]

> of niet. Hij is toch de baas van xs4all ?
> ALS het er daar nu weer ook op staat, dan hierbij mijn welgemeende excuses !

2e posting? De technische gegevens waren toch over posting 1. Die ik las in de
newsgroep hacktic.general. En dat op een hele andere newsserver dan hacktic
zelf. Dus is je posting in ieder geval buiten cxs4all niet verwijderd. Maar
Felipe kennende geloof ik echt niet dat hij postings gata zitten cancellen
omdat ze hem niet aanstaan. Iets wat een bepaalde organizatie (ik noem geen
namen) wel heeft gedaan. En zelfs geprobeerd om illegaal een hele newsgroep
te verwijderen. Nogmaals, postings op het InterNet verdwijnen niet zomaar.
De enige reden dat postings gecancelled worden door een nader dan de originele
poster is als ze tegen de regels verstoten. je weet wel, spamming. Waar iemand
in tientallen, zo niet honderden newsgroepen, een boodschap post zo in de
trant van 'van $5 $1.000.000 maken in 5 minuten'. Dat soort postings, die dus
niet in de newsgroepen thuishoren waar ze in zijn gepost, die worden inderdaad
verwijderd doro mensen. Maar dat is om 'netvervuiling' tegen te gaan en niet
omdat men het oneens is met de inhoud.

> Verder wil ik even opmerken dat de definitie die gebruikt wordt van Dead Agenting
> niet de juiste is:

> De werkelijke definitie is :
> " Getting proof that what was said was lies ".

Aha. dan heb ik met mijn post dus Dead Agenting (volgens jouw definitie)
toegepast? Sorry dat ik de verkeerde definitie gebruikte. het zal niet
meer voorkomen. :-)

Jack Jansen

lour...@xs4all.nl (Lourens Willemsen) writes:
> [...] Het was

>natuurlijk perfect dat Jan Lenferink zijn medewerking had toegezegt.

Dat vond ik nou net de enige domper... De nederlandse gasten
interviewde hij nog redelijk, maar toen hij Fishman interviewde had ik
als eerste het idee dat hij zich totaal niet kon inleven in die man,
en bovendien viel hij hem nog iedere keer hinderlijk in de rede ook.

Maar, dat doet niets af aan het feit dat het een interessante avond
was. Hulde aan de organisatie!
Jack Jansen | ++++ stop the execution of Mumia Abu-Jamal ++++
Jack....@cwi.nl | ++++ if you agree copy these lines to your sig ++++
http://www.cwi.nl/~jack | see http://www.xs4all.nl/~tank/spg-l/sigaction.htm

Felipe Rodriquez

Hallo Arnoud,

arn...@amiga1.xs4all.nl (Arnoud W. Morsink) writes:

>Oussama Cherribi kwam zelfs nog (vrij laat) opdagen. Vertel eens Felipe,
>jij stond zo gezellig met hem te keuvelen - had hij nog wat interessants
>te melden?

Oussama was door Julia Reinvis aangesproken. Hij was verontwaardigd,
want Julia Reinvis had hem zojuist gezegd dat hij niet aanwezig
_mocht_ zijn. Oussama beriep zich toen op zijn vrijheden, die
Julia blijkbaar geenszins respecteerde.

>Tussen de regels doorluisterend meende ik te kunnen horen
>dat volgens haar de heer Cherribi alleen maar voor de publiciteit
>meedeed.

Oussama heeft dit zeker niet voor de publiciteit gedaan, maar
omdat hij gelooft in de vrijheid van meningsuiting. Nadat
Oussama het fishman-affidavit op zijn homepage had gezet, is
hij ontzettend lastig gevallen door scientologen. Hij kon zijn
werk niet meer uitoefenen door de telefoontjes en bezoeken van
scientologe leden. Om die reden heeft hij besloten om het
affidavit van zijn homepagina te halen. Hij staat nog steeds
voor 100% achter zijn claims.

>Tenslotte was Felipe nog zo vriendelijk Leisa van toeristische tips
>te voorzien - hetgeen me een mooi moment leek om naar huis te gaan :).

Daarna heb ik Leisa uitgebreid uitgelegd dat ik geen problemen had met haar
geloof. Dat is niet de issue, hoewel ze zelf denkt dat we haar ridiculiseren.
Waar het ons om gaat zijn de schendingen van de mensenrechten en de
criminele activiteiten van de scientology organisatie. Het staat
eenieder vrij om te geloven wat hij wil, maar daarmee dienen de
wetten gerespecteerd te worden.

Daarna heb ik haar uitgebreid uit de doeken gedaan dat deze hele
aktie in Nederland het gevolg is van de handelingen van de sekte.
In Nederland had niemand echt uitgebreid van Scientology gehoord,
inclusief ikzelf niet. Door hun intimidaties zijn er 3 verschillende
onderzoeken naar hen gedaan. Het is duidelijk dat de akties van
de sekte op en tegen Internet een verwoestende werking hebben. De
sekte lokt die door haar aggresiviteit bovendien zelf uit. Op Internet
zijn nu tienduizenden critici. Dat worden er meer naarmate mensen
schrikken van de aktiviteiten van de sekte.

Leisa is best aardig, en begreep ook dat het niet helemaal goed ging
met hun aktie tegen Internet. Het is denk ik niet haar beslissing
geweest om zo hard op Internet tekeer te gaan, en dat was goed te zien.

Groetjes,

Felipe

Lourens Willemsen

ja...@cwi.nl (Jack Jansen) wrote:

[ Jan Lenferink]

> [...]
>als eerste het idee dat hij zich totaal niet kon inleven in die man,
>en bovendien viel hij hem nog iedere keer hinderlijk in de rede ook.

Het is waar dat Jan Lenferink Steven Fishman nog wel eens onderbrak.
Ik denk echter dat dat soms ook wel nodig was. Zoals verderop door
Richard Carels in deze thread word gezegd is Fishman een gezellige
prater die de neiging heeft om af te dwalen.
Je moet je voorstellen hoe zo'n avond was gelopen als daar niet Jan
Lenferink had gestaan maar een goedwillend iemand die niet gewend is
om mensen te interviewen voor een groot publiek. Vergeet vooral niet
dat deze avond het potentieel had om in een veneinige diskussie (of
erger) te escaleren met een (groot) aantal scientologen. Jan Lenferink
pakte de zaken dermate vakundig aan dat vanaf het begin alle problemen
de kop in werden gedrukt. Dit deed hij trouwens met het nodige gevoel
voor humor wat naar mijn mening heel belangrijk was.
Ik ben normaal gesproken helemaal niet zo'n fan van Jan Lenferink,
maar ik zie wel waneer iemand zijn vak beheerst. Grote Klasse!!

groetjes,

Lourens Willemsen
lour...@xs4all.nl

Karin Spaink

fvj...@xs4all.nl (Francisco van Jole) wrote:

> [...]
> ik Jan Lenferink top en de redding van de avond. Zijn interview was
> uitstekend (ik weet uit ervaring dat het interviewen van Fishman geen

Ik vond dat Lenferink het *fantastisch* deed - hij vroeg goed door,
geloofde Steven niet zomaar en wilde details, hij hield het
begrijpelijk en liet bovendien ruimte voor wat lichtvoetigheid.
Uiterst knap en bijzonder professioneel.

Mbt. Oussama: die had eerder die avond gemeld dat hij waarschijnlijk
pas later kon komen en stuurde me voor de zekerheid een mailtje, dat
Jan Lenferink heeft voorgelezen. Bij deze (iets gefatsoeneerd vanwege
een tekstverwerkerprobleem zijnerzijds):

Date: 11 Dec 95 09:43:44 EST
From: Oussama Cherribi <7567...@compuserve.com>
To: Karin Spaink <ksp...@xs4all.nl>
Subject: Rondzendlijst 68 (10-12)

In verband met mijn blijvende inzet voor de publieke kwaliteit van
Internet.

Naar aanleiding van een aantal verzoeken om opheldering hieronder mijn
toelichting.

Gezien de agitatie rond de openbare status van Internet en
Internetgebruik, heb ik van meet af aan gepoogd een proefproces uit te
lokken over de publieke onschendbaarheid van Internet en
Internetgebruik. Het vooruitzicht van een proefproces was de reden om
knipsels met betwiste informatie op mijn homepage in portefeuille te
nemen.

Ik bepleit dat de liberale en demokratische ontwikkeling van het
Internetverkeer niet mag worden gefrustreerd door ongeregeldheden rond
auteursrecht, copyCrights en het recht op openbaarmaking. De heersende
geschillen mogen een vrij en ongestoord gebruik van Internet niet in
de weg staan.

Voor de tijdelijke verwijdering bestaan een tweetal redenen en een
duidelijke aanleiding.

O Ondanks mijn poging een proefproces te forceren, ben ik evenwel
niet in rechte betrokken.

O Ongevraagde, ongelegen, onbenullige en tijdrovende telefonades.

Ik heb het volste vertrouwen op een bevredigende afloop van het
aanstaande proefproces en ik roep andere sympathisanten op de publieke
zaak te blijven steunen.

Oussama CHERRIBI

-----

groet,
Karin Spaink

- I write, therefore I am:
http://www.xs4all.nl/~kspaink

Arnoud W. Morsink

Felipe Rodriquez (fel...@xs4all.nl) wrote:
[...]

Huh!!?? Wat voor reden gaf ze daarvoor??
Lijkt me dat Oussama met recht verontwaardigd was.

: Oussama heeft dit zeker niet voor de publiciteit gedaan, maar

: omdat hij gelooft in de vrijheid van meningsuiting. Nadat

Dat is mij bekend. Ik was alleen benieuwd of Franscisco die twee nog
bij elkaar had gekregen voor een 'confrontatie'. Toen hij voorstelde
Oussama er bij te halen, krabbelde ze trouwens meteen terug door te
stellen dat hij het toch zou ontkennen, of iets in die geest.

: Daarna heb ik haar uitgebreid uit de doeken gedaan dat deze hele

: aktie in Nederland het gevolg is van de handelingen van de sekte.

En dat zag ze zelf ook in?

: Leisa is best aardig, en begreep ook dat het niet helemaal goed ging

: met hun aktie tegen Internet.

Maar al die feiten die maandagavond nog eens de revue passeerden, hebben
jullie het daar nog over gehad? Ik ben wel benieuwd wat ze daar nu over
zeggen. Ontkennen ze dat bepaalde dingen gebeurd zijn of proberen ze ze
goed te praten?

--
Arnoud W. Morsink
Operation Braindead

Arnoud W. Morsink

Karin Spaink (ksp...@xs4all.nl) wrote:
[...]

Accoord. En ik zou het zelf niet kunnen. Ik vond het soms alleen wat
minder goed lopen omdat hij volgens mij in het Engels wat moeilijk uit
z'n woorden komt. Maar hij stuurde Fishman inderdaad goed bij (ik heb
de indruk dat Fishman _heel_ goed kan vertellen, maar wel eens een
beetje van het onderwerp afdwaalt), en het feit dat hij (Lenferink)
zijn medewerking verleende was op zich natuurlijk al een applausje
waard.

: Mbt. Oussama: die had eerder die avond gemeld dat hij waarschijnlijk

: pas later kon komen en stuurde me voor de zekerheid een mailtje, dat
: Jan Lenferink heeft voorgelezen.

Ik weet het. Ik was op tijd :).

Richard Carels

In article <arnou...@amiga1.xs4all.nl> Arnoud W. Morsink,
arn...@amiga1.xs4all.nl writes:

> [...]
>: en bovendien viel hij hem nog iedere keer hinderlijk in de rede ook.
>Inderdaad, dat liep niet al te best. Gelukkig kon Fishman het prima

Ik vond dat het wel meeviel hoe 'slecht' Jan Lenferink het deed. Fishman
is duidelijk een gezellige prater die als antwoord op een vraag een heel
verhaal houdt met veel zijwegen om vervolgens nauwelijks meer op de vraag
terug te komen. Het is dan best aardig om zijn hele verhaal te horen,
maar het kan helemaal geen kwaad als dan de interviewer even onderbreekt
om te helpen herinneren wat de vraag was zo het verhaal weer de goede
richting in te sturen.

Alleen zijn Engels liet een beetje te wensen over, maar daar maakte hij
zelf ook nog een grap over:
SF: "I wish I had learned Dutch before this interview" (toen er even wat
nederlands tussendoor kwam)
JL: "Jes, Ai wisj det ai hat lurned inklisj biefoor dis intervjoew toe!"

RC.

--
Richard Carels e-mail: ric...@fwi.uva.nl
Universiteit van Amsterdam WWW: http://www.fwi.uva.nl/~richard/

Vos MC

kjeelof gebruikte veel te lange regels toen ie schreef:
[...]

: Hierin verklaart United States Attorney R.L. Dondero dat Fishman al lang
: voordat hij contact met CofS maakte, op onware verklaringen is betrapt. In dat stuk
[blablabla - Fishman heeft in het verleden allemaal foute dingen gedaan]
: eerder diverse bedrijven tot slachtoffer had gemaakt, waaronder AIA Industries, ITEL,
: Techamerica en Texas Instruments.

Wat heeft dat hier nou weer mee te maken? Die rechtzaken zihjn allemaal
al heel oud, en netjes afgerond. Waar het op dit moment om gaat is dat
Scientology een smerige club is, en zo bovendien auteursrecht claimen
(claimden, intussen) op delen van rechtszaak dokumenten.

Snappen Scientologen ooit wel eens iets?

Groetjes,
mcv. <><
--
**** Scientology Alert! ****
Scientology Critics' Info Page http://mail.bris.ac.uk/~plmlp/scum.html

euro

tr...@xs4all.nl (Truus de Wit) wrote:

>Weer dichterbij appeltaart

Bak er eens een?

Melle

anco

Truus de Wit (tr...@xs4all.nl) wrote:
: us...@berserk.com (Alex de Joode) writes:

: >KUS,

: Ongewenste intimiteiten

Wat? Geen teken van genegenheid? Meid, kom eens hier,...::HUG::

Liefs, .:Anco

Truus de Wit

an...@xs1.xs4all.nl (anco) writes:

>Truus de Wit (tr...@xs4all.nl) wrote:
>: us...@berserk.com (Alex de Joode) writes:

>: >KUS,

>: Ongewenste intimiteiten

>Wat? Geen teken van genegenheid? Meid, kom eens hier,...::HUG::

Maak zelf uit wie wat met mij doet

Truus

Ben C. O. Grimm - Praesidium Libertatis NL -

According to file <4an2vn$p...@nosy.bart.nl>,
the CIA tickled arj...@2005.bart.nl to extract:

> ..aan haar glazige ogen. Dat was voor mij het moment dat ik begon te
> tweifelen. Is ze nu wel of geen aards persoon. Overigens zeer netjes hoe
> je tegen haar sprak! Ze werd zelf ook steeds vriendelijker... Als dat
> maar goed gaat...

Kijk uit, heren! Jullie weten nu toch ondertussen wel als geen ander
dat hoogeplaatste Scieno's (en als je een persoonlijke homepage op
www.thetan.com hebt ben je er een, denk ik) "getraind" zijn in het
voorwenden van elke gewenste emotie in bepaalde situaties. Die
aardige en aarzelende Leisa staat op de brug buiten de Melkweg alweer
paraat met nieuwe aanvalsplannen, terwijl jullie binnen zeggen: "Goh,
ze viel me best mee ..". Beware.

__Ben...@xs4all.nl___Ben.C.O.Grimm@pobox.com_...@dds.nl__
Miksch's Law: If a string has one end, then it has another end.
__________________http://www.xs4all.nl/~bengrimm__________________

sies

>dus die muizen zijn van jou?ze zijn bj mij binnengeslopen en nou is mijn
>kat er van overtuigd dat ik een bodythetan ben, en probeert mij te
>deleten met coshing. shit karel z'n schuld
>spinazie , wato

Leuke kat heb je. En toch last van muizen ?

Groeten aan jou en de kat -:),

valk-bakker

Andre van Santvliet

In article <4ap3o4$5...@news.xs4all.nl>, tr...@xs4all.nl (Truus de Wit) wrote:
> [...]

Nee, dan had het VanCisco van Jodel moeten zijn.

>Als in Francisco van Jole

>Ongewenste intimiteiten
>
>Truus

Laat Francisco dat maar zelf beslissen

email : and...@iworld.nl
homepage : http://www.xs4all.nl/~andrevs

valk-bakker

Truus de Wit wrote:

> Maak zelf uit wie mij kust
>
> Truus

beste truus betekent die zin:"ik maak zelf wel uit wie mij kust"dus een
beslissing van jouw kant of betekent het:"maak jij zelf maar uit wat mij
kust"dus een verzoek aan de tegenpartij om te onderzoeken wie jou kust?

greetz wato

valk-bakker

sies wrote:

> Leuke kat heb je. En toch last van muizen ?
>
> Groeten aan jou en de kat -:),
> Sies

> email : si...@xs4all.nl
> WWW : http://www.xs4all.nl/~sies

mijn kat heet monk en leeft erg ascetisch(ook vegetarisch)die muizen
hebben z'n hoofd op hol gebracht en nou wil die ook onthechten o.a. van
mij.verder gaat het wel

groetjes wato

Truus de Wit

valk-bakker <sas...@xs4all.nl> writes:

>beste truus betekent die zin:"ik maak zelf wel uit wie mij kust"dus een

>beslissing van jouw kant of betekent het:"maak jij zelf maar uit wat mij
>kust"dus een verzoek aan de tegenpartij om te onderzoeken wie jou kust?

Waar iemand slappeloze nachten van kan hebben

Truus

valk-bakker

heb jij slapeloze nachten omdat je dat niet weet of van het kussen?
(oei dubbelzinnig, je kussen zal wel goed zijn , ik bedoel dus het
werkwoord)

greetz wato

Boudewijn van Ingen

valk-bakker <sas...@xs4all.nl> wrote:

>heb jij slapeloze nachten omdat je dat niet weet of van het kussen?
>(oei dubbelzinnig, je kussen zal wel goed zijn , ik bedoel dus het
>werkwoord)
>greetz wato

Nee, je leest niet goed. Truus zegt, dat iemand (valk-bakker in dit
geval) ergens "slappeloze" nachten van kan hebben. Dit heeft volgens
mij niets met "kussen", maar meer met sexuele opwinding te maken.
Truus houdt van sex.

Groeten, Boudewijn.

Truus de Wit

valk-bakker <sas...@xs4all.nl> writes:

>je hebt gelijk truus, gaat ons niks aan, sorry voor de flauwigheden, zal
>het nooit meer doen

>ps. waarom antwoord je altijd zo kort op postings, werkt verwarrend

Veel woorden overbodig

Truus

valk-bakker

valk-bakker

Truus de Wit wrote:

> Veel woorden overbodig
>
> Truus

geldt dat ook voor hersencellen?

greetz wato

The one and only RAT (iP)

Truus wrote:
> Gaat jullie niets aan

Weer Truus.

--
RAT

The one and only RAT (iP)

Truus wrote:
> Veel woorden overbodig

Weer Truus.

--
RAT

Arnoud W. Morsink

valk-bakker (sas...@xs4all.nl) wrote:
: Truus de Wit wrote:
: > Veel woorden overbodig
:
: geldt dat ook voor hersencellen?

Waarschijnlijk wel; Truus heeft minstens twee keer gesuggereerd dat zij
over slechts 1 hersencel beschikt.

Marco R. Sempel

mc...@cs.vu.nl (Vossie) wrote:

>Maar daarvoor had ze twee hersencellen, waarvan er volgens mij een
>afstierf. Door een hersentumor zijn het er nu kennelijk drie
>geworden.

Denk effe na voor je dit soort opmerkingen maakt, wil je...
Gladiool!

-- Marco

******** Revolt against Scientology!! Look at my home page...********
If you're looking for more info please email me, and I will make sure
that you receive the requested information one way or the other.

STOP Scientology * STOP Scientology * STOP Scientology * STOP Scientology *

Arjen Zonnevijlle

Weer TCP.

Vossie

In this group Henk_de_Jong (so...@euronet.nl) wrote:
: In article <arnou...@amiga1.xs4all.nl> arn...@amiga1.xs4all.nl (Arnoud W. Morsink) writes:
: >Subject: Re: Geslaagde avond in de Melkweg.
: >From: arn...@amiga1.xs4all.nl (Arnoud W. Morsink)
: >Date: Tue, 19 Dec 95 00:20:53 +0100

: >valk-bakker (sas...@xs4all.nl) wrote:
: >: Truus de Wit wrote:
: >: > Veel woorden overbodig
: >:
: >: geldt dat ook voor hersencellen?

: >Waarschijnlijk wel; Truus heeft minstens twee keer gesuggereerd dat zij
: >over slechts 1 hersencel beschikt.

: Nee, Truus heeft een keer gesuggereerd over drie hersencellen te beschikken.

Maar daarvoor had ze twee hersencellen, waarvan er volgens mij een
afstierf. Door een hersentumor zijn het er nu kennelijk drie
geworden.

Sterkte, Truus.

Arnoud W. Morsink

[...]

Refresh my memory... (of misschien heb ik dat wel gemist).

--
Arnoud W. Morsink

Joris Zwart

In article <1995Dec19.0...@deimos.mars.ic.iaf.nl>,
The one and only RAT (iP) <r...@deimos.mars.ic.iaf.nl> wrote:

>Weer Truus.

Kan iemand die rat uitzetten? Het is waarschijnlijk de enige Windows 95 doos
die nog niet spontaan gecrasht is. Truus heeft tenminste af en toe nog wat
spitse opmerkingen in die ene regel per keer, maar dit is gewoon een
Perlscript, en nog een slechte ook.

>RAT

>Core error, bus dumped

Groeten, Joris

-------------If debugging is the art of removing bugs, then programming must
Joris S. Zwart be the art of putting them in - Edsger W. Dijkstra
jo...@stack.urc.tue.nl http://www.stack.urc.tue.nl/~jozwa/
(PGP public key available by finger)-----------------#include <disclaimer.h>

Paul Wezenberg

jo...@stack.urc.tue.nl (Joris Zwart) wrote:

[...]

In Twente bestaat het gezegde 'strond valt achter de koe'.
Gewoon uitkijken waar je loopt.
Sorry Truus voor de vergelijking, maar we zeggen helaas niet dat het
achter hare majesteit valt.

Groetjes, Paul.

Arjen Zonnevijlle

mis niet

Rob J. Nauta

P.Wez...@inter.nl.net (Paul Wezenberg) writes:

>In Twente bestaat het gezegde 'strond valt achter de koe'.
>Gewoon uitkijken waar je loopt.

En hoe zit het met de stront ?

Rob

--
-=*=- | Across 50 states of mind, I didn't feel inclined. You waited
Rob J. Nauta | yesterday, I didn't come your way. Now time is moving on,

Paul Ulenbelt

Rox <r...@dds.nl> writes:

>Bah.

Strond is niet BAH.
^
Stront valt achter de koe
^
------------------------ ;-) --------------------------------------------
Paul Ulenbelt e-mail: ulen...@paul.xs4all.nl
Industry Workers Union / Dept Health and Safety / Amsterdam / Netherlands

huug

In <DJy86...@inter.NL.net>, P.Wez...@inter.nl.net (Paul Wezenberg) wrote:
> [...]
>Gewoon uitkijken waar je loopt.
>Sorry Truus voor de vergelijking, maar we zeggen helaas niet dat het

Als Hagenees weet je dat de stront voor de koets valt.

--
Note: I reserve the right to publish or return unsolicited, harassing or
annoying (e-)mail. /hy:X/ PGP keyID: DF28F4C1