هنر خوار شد

Hojjat Ghahramani

to friends-of-...@googlegroups.com
با درود به همه ی یاران رادیو گلها
تا کنون از خود پرسیده ایم چرا هنر در این جامعه با تنگدستی عجین شده است و هنرمند هم؟ تا کنون از خود پرسیده ایم چرا عده ای که خود را هنردوست و برخی اوقات هنرمند معرفی می کنند چوب حراج به زحمات شبانه روزی یک هنرمند می زنند و ما هم بعد از دزدی (دانلود) آثار آن ها در قسمت نظرات با به به و چه چه از زحمات بی شائبه این عزیزان هنردوست تقدیر به عمل می آوریم تا این فرهنگ دزدی را هرچه بیشتر رونق بخشند؟
استاد جلیل شهناز بعد از عمری تلاش در راه هنر این سرزمین اکنون در کهنسالی و بیماری در خانه ای استیجاری زندگی می کند و آنگاه عزیزان هنردوست که حتما خدمت هنرمندان ارادت هم دارند! آلبوم ایشان را جهت دزدی در وبلاگ هنری!!! خویش قرار داده اند
به وبلاگ دل زنده ها سری بزنید، بوی گند دزدی به زیر مشام میزند، هرکس ذره ای انصاف داشته باشد از خود نمی پرسد چرا آلبوم استاد کیوان ساکت بایستی برای دانلود گذاشته شود؟ آلبوم جدید سینا سرلک هنرمند جوان و مستعدی که از بهترین شاگردهای استاد شجریان است در این وبلاگ چه می کند؟ واقعا هنرمندان در جامعه ی ما چه پشتوانه ای دارند؟ چرا زحمت بکشند؟ چرا وقت بگذارند؟ چرا هزینه کنند؟ بهتر نیست وبلاگی هنردوستانه یا بهتر بگویم دزدخانه ای راه بیندازند؟

هنر خوار شد ...
پاینده و پیروز باشید

rahmat tavakol

to friends-of-...@googlegroups.com, hjtg...@yahoo.com
دوستان عزیز گل ها . باید افسوس خورد از موقیت مادی و طرز زندگی هنرمندان گرامیمان  . من با نظر دوست عزیز هم عقیده هستم و پیشنهاد میکنم اکنون که گروه گل ها  بزرگ شده است به طور دسته جمئ یک حساب بانکی برقرار کنیم و زیر نظر استاد شجریان به  هنرمندان تقدیم کنیم . و این کار را به طور ماهیانه دنبال کنیم. رحمت

setareh

to rahmat...@yahoo.com, Hojjat Ghahramani, golha
با درود و مهرآمیزترین سلامها
با نظر جناب آقای قهرمانی موافق و همعقیده هستم
دزدی در هنر که البته چندان هم تازگی ندارد، مد روز شده و چرا که نه!؟
کدام دزدی مد نشده که هنر دزدی مد نشده باشد
اما با پیشنهاد آقای رحمت موافق نیستم
این کار جنبهء خوبی ندارد و خود آن عزیزان نیز مسلما" اینگونه همراهی و مهربانی را نخواهند پذیرفت
اصولا اینگونه مساعدت در حد شخصیت والای آنها نیست و بنظر من توهین تلقی میشود
نظر من اینست که این اساتید و هنرمندان که در سن کهولت و اغلب در بیماری و گرفتار مشکلات هستند، یک عمر بخاطر فرهنگ و هنر و ادب ایران و این سرزمین و این مردم تلاش کرده اند و باید دنبال این باشیم که از وزارت فرهنگ و هنر و سازمانهای وابسته به این امور تضمین و کمک قانونی و مساعدت دولتی  بگیریم
تا این عزیزان را تحت حمایت خود قرار دهد و آنهم نه بصورت مستمری حقیرانه و مفلسانه
بلکه بنا بر حرمت والای هنری ایشان و در جایگاه ارزشمندی که دارند
در گروه ما تا آنجا که میدانم افراد حقوقدان و مدیران دلسوزی هم حضور دارند، با کمک و راهنمایی ایشان میتوان در داخل و خارج از کشور کمپین فرهنگی و هنری در زمینهء حمایت قانونی از هنرمندان بازنشسته و بیمار تشکیل دهیم
بسیاری از دوستان در خارج از کشور هستند و در خارج از کشور نیز سازمانهای فرهنگی حمایت کننده از استاد شهناز یا سایرین میتوانند تشکیل دهند
بهرحال نظر من بسیج تمام مسئولین و هنردوستان رسمی و غیر رسمی و جلب حمایت مردمی از طریق جدی و نتیجه بخش است
وگرنه با این اخلاقی که ما ایرانیها داریم و مثل گداها دو زار کمک کرده و هزار تا منت میگذاریم، و آنهم فقط چهار نفر اقدام به ارسال کمک مالی میشوند و بقیه غیب خواهند شد، به هیچ کجا نخواهیم رسید
با مهر و سپاس و آرزوی سلامتی و بهروزی برای استاد شهناز و سایر همقطاران ایشان
ستاره.تهران

Mehran Mehdipour

to friends-of-...@googlegroups.com
دوستان عزیز

دانلود یک ناهنجاری است که قابل حل هم نیست متاسفانه من باب استاد شهناز عرض میکنم که من شخصا از ایشون شنیدم که ایشون سائلیت موسیقی البته نه به معنای فقر رو دوست دارند و از اینکه هنرشون رو نمیفروشن بسی هم افتخار میکنند اما درست این است که در این شرایط که هیچکس در فکر کسی نیست ما به فکر هنرمندان مملکتمون باشیم حالا که کسی از کسی احوالی نمیگیرد و دستی به سوی دستی برای گرفتن دراز نمیشود چه خوب است که نظر این دوستمون رو عملی کنیم و بهش عمل کنیم

و استاد شجریان هم بهترین گزینه هستند به اعتقاد من البته ایشون به مدت یکسال گویا مجددا استاد شجریانی دانشگاه استنفورد شده اند

با تشکر

2010/11/3 rahmat tavakol <rahmat...@yahoo.com>

--
Pooyesh Network Co.
Mehran Mehdipour

Hojjat Ghahramani

to rahmat tavakol, friends-of-...@googlegroups.com
با درود به همه یاران رادیو گلها
بنده به نوبه خود با این پیشنهاد موافقم اما این تنها در مورد اساتید و بزرگانی است که اکنون در سن کهولت به سر می برند و بازنشسته اند، اما مهمتر از این کار پیدا کردن راهی است برای حمایت از دیگر عزیزان هنرمند مثل آقای سینا سرلک که شور جوانی و استعداد و هنرشان در حال تاراج است، مثل آقای علیرضا قربانی و سالار عقیلی و استاد کیوان ساکت
باید پایه ها را نوسازی کرد تا هنر و هنرمندان این مرز و بوم کمتر آسیب ببینند و در فضایی از امنیت کاری به تلاش خویش ادامه دهند و دغدغه به سرقت رفتن آثارشان را نداشته باشند
بنابراین چناچه هرکدام از دوستان پیشنهادی در این رابطه دارند ارائه فرمایند
پاینده و پیروز باشید

From: jafar kazemiyan <mikh...@gmail.com>
Subject: Re: هنر خوار شد
To: rahmat...@yahoo.com
Date: Thursday, November 4, 2010, 3:06 AM

با درود فروان به جناب اقای رحمت توکل
با پیشنهاد زیبا وفوق العاده بی نظیر شما موافقم وامادگی خود رابرای شرکت درچنین کاری بس بزرگ
جهت حمایت اززحمتکشان عرصه هنرموسیقی میهنمان اعلام میدارم --ارادتمند کاظمیان

fariba rezaei

to friends-of-...@googlegroups.com
با درود به دوستان
 با پیشنهادتان برای باز کردن حساب و کمک مالی بسیار موافقم

baba

to seti...@gmail.com, rahmat...@yahoo.com, Hojjat Ghahramani, golha

اگر به خانه‌ی من آمدی

برایم مداد بیاور مداد سیاه

می‌خواهم روی چهره‌ام خط بکشم

تا به جرم زیبایی در قفس نیفتم

یک ضربدر هم روی قلبم تا به هوس هم نیفتم!

یک مداد پاک کن بده برای محو لب‌ها

نمی‌خواهم کسی به هوای سرخیشان، سیاهم کند!

یک بیلچه، تا تمام غرایز زنانه را از ریشه درآورم

شخم بزنم وجودم را ... بدون این‌ها راحت‌تر به بهشت می‌روم گویا!

یک تیغ بده، موهایم را از ته بتراشم، سرم هوایی بخورد

و بی‌واسطه روسری کمی بیاندیشم!

نخ و سوزن هم بده، برای زبانم

می‌خواهم ... بدوزمش به سق

... اینگونه فریادم بی صداتر است!

قیچی یادت نرود،

می‌خواهم هر روز اندیشه‌ هایم را سانسور کنم!

پودر رختشویی هم لازم دارم

برای شستشوی مغزی!

مغزم را که شستم، پهن کنم روی بند

تا آرمان‌هایم را باد با خود ببرد به آنجایی که عرب نی انداخت.

می‌دانی که؟ باید واقع‌بین بود !

صداخفه ‌کن هم اگر گیر آوردی بگیر!

می‌خواهم وقتی به جرم عشق و انتخاب،

برچسب فاحشه می‌زنندم

بغضم را در گلو خفه کنم!

یک کپی از هویتم را هم می‌خواهم

برای وقتی که خواهران و برادران دینی به قصد ارشاد،

فحش و تحقیر تقدیمم می‌کنند،

به یاد بیاورم که کیستم!

ترا به خدا ... اگر جایی دیدی حقی می‌فروختند

برایم بخر ... تا در غذا بریزم

ترجیح می‌دهم خودم قبل از دیگران حقم را بخورم !

سر آخر اگر پولی برایت ماند

برایم یک پلاکارد بخر به شکل گردنبند،

بیاویزم به گردنم ... و رویش با حروف درشت بنویسم:

من یک انسانم

شعری از غاده السمان

شاعری توانا از سوریه

mohsen saeedpour

to friends-of-...@googlegroups.com
درود بر دوستان
هنرمندان روح  بسیار لطیف وشکننده ای دارند وهر انسانی غرور دارد ایا  فکر میکنید هنرمندان این سرزمین که همواره مظلوم واقع شده اند وهیچگونه حمایتی از انان واثار انان نمی شود  نیازی به جمع اوری اعانه دارند؟

بزرگواران ومهربانان راههای بهتری برای حمایت از این مظلومان تاریخ وجود دارد وان تهیه اثار موجود  در بازار ودر اختیار قرار دادن  بین دوستدران ان می باشد . هر کسی در هر کجای این جهان پهناور میتواند با هر بضاعتی نسبت به تهیه اثار موجود اقدام وانرا با سخاوت  بین  دوستداران پخش نماید با این کار هم اثار این هنرمندان در دسترس همگان قرار خواهد گرفت وهم موسیقی مهجور مانده اصیل گسترش خواهد یافت وهم  بخشی از منافع مالی ان اثر بطور غیر مستقیم بدست هنرمندان میرسد وهم یک کار فرهنگی در جامعه صورت پذیرفته بدون اینکه کوچکترین بی حرمتی به کرامت انسانی انان شود

با احترام به نظر همه عزیزان وبزرگواران که اعتقاد  وایمان دارم از سر مهر ومهربانی است

با سپاس سعیدپور

reza marzban

to friends-of-...@googlegroups.com
سروران گرامی  چندی پیش خانم ستاره پیشنهادی در اینمورد  ارایه دادند
که به عقیده حقیر در خور این عزیزان میباشد .. من با عمل که ناشی از
تفکر سنتی ما مبنی بر جمع آوری اعانه میباشد مخلف ام .

to Ali Reza Shiravani, friends-of-...@googlegroups.com
ما ز یاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

to hjtg...@yahoo.com, friends-of-...@googlegroups.com
با درود به جناب قهرمانی و دیگر یاران گروه.ایشان حرف بسیار مستدل و منطقی را مطرح کردند.بنده هم  در امتثال امر دوستان که داوری خواسته بودند مراتب را بشکل کامل شرح دادم.با اشنایی که با روحیه هنرمندان عزیز کشورمان دارم هرگونه اقدام مالی را صلاح نمیبینم مگر انکه بودجه تا انجا تکافو کند که بنایی ساخته شود  و این سرا نام هنری موسیقایی پیدا کند.در غیر این صورت با تمامی اعتقادی که به پاکی نیت یاران گرامی دارم هر گونه اقدام ازین دست را عبث و بیهوده می پندارم
اقای قهرمانی خواهشی منطقی کردند و منطق ایشان قویا مورد تایید هنرمندان سرزمین ما است.ترانه ای را دوست دارید.نوار یا سی دی ان در بازار موجود است.بروید و بخرید.این گونه است که به شخص مورد علاقه تان کمک میکنید. ایا این درست است که من ترانه ای را دانلود کنم و سپس برای حمایت از هنرمند مورد علاقه ام بحساب بانکیش پول بریزم؟میگویند در مثل مناقشه نیست.همین سریال قهوه تلخ که این روزها در بازار سرو صدا کرده را مثال میاورم که فارغ از جنبه های حاشیه ای که کار اقای مهران مدیری بد است یا خوب و این اثر چگونه تهیه شده و هر چند و چون دیگر این بابا در اول هر قسمت به قسم و ایه رسیده که جان من دانلود نکنید.در خانه دوستی صحبت از ان شد با افتخار فرمودند:پسر من کامپیوتر میخواند تمام  قسمتها را دانلود کرده است.به او گفتم شما که کارهای اقای مدیری را دوست داری ایا متوجه شدی این هنرمند محبوب تو چه خواهشی از شما ها بخصوص کرده.گفت چه خواهشی؟ گفتم اینکه دانلود نکنید.فرمودند چرا شنیدم ولی خوب جوانند دیگر دوست دارند.گفتم شما که پدر ایشان هستید اگر جلودار فرزندت نیستی برو و یک نسخه ازان را بخر.خواستی تماشا کنی سی دی خودت را تماشا کن.این جور دوستی را عوام میگفتند دوستی خاله خرسه(من البته در ابتدا عرض کردم در مثل مناقشه نیست خدای نکرده به تشریف محترم دوستان گرد ملالی ننشیند.صحبت هم عام است و شخصی نیست)یا اصولا این چه کاری است دوست نازنینم؟
بهر روی من از سر مهر و ارادت قلبی که به تمامی عزیزان دارم.مطالبم را خالصانه و بی هیچ روی و ریا مطرح میکنم چه با تمامی مهری که یاران گرام مبذول داشته اند.نه فرصتی دارم که بکار اجرایی برسم و نه از نظر ارادت و ارتباطی که با هنرمندان بواقع بی جانشین دارم ورود بچنین صحنه ها را صلاح می بینم.البته یاران گرامم خود مصلحت خویش را بهتر میدانند.نه بر من است که تکلیفی کنم و نه جایگاهی که خیر و شر را تشخیص کنم.از من سئوالی فرمودید و داوری خواستید و من نیز نظر خویش را گفتم
با امید سلامتی و بهروزی برای تمامی یاران گرامم.پیوسته دلت شاد و لبت خندان باد
فرامرز سمیعی

to hjtg...@yahoo.com, friends-of-...@googlegroups.com
با درود به همه دوستان  که دل در گرو اعتلای موسیقی سرزمینمان  دارند. یاد هنرمندانمان هستند
 و به شاداب سازی و سرزنده کردن مردم  برای تلاش برای زندگی توام با آزادی و آزادگی هم می اندیشند..
حد اقل کاری که میتوانیم بکنیم آنست که دانلود نکنیم . آثار آنان را معرفی و نقش و تاثیر آنها را در ایجاد فضای فرح انگیزوشاداب  بیان کنیم و اگر میتوانیم مراکز تهیه آنها را با حفظ احتیاطها یی که از
دستبرد شب اندیشان در امان باشند معرفی کنیم. با سپاس به همه دوستان.وفایی

2010/11/3 Hojjat Ghahramani <hjtg...@yahoo.com>
[...]

mohsen soly

to yva...@gmail.com, Friends-of-...@googlegroups.com
با درود بر هموندان گرانمایه
. رسوا کردن چنین سایت هایی میتواند در وادار کردن آنان به  نکوداشت بن مایه   مالکیت اندیشه و  کار دیگران کاری سترگ باشد. در این رستا بکوشیم .هرگاه سایتی را یافتیم که تراوشات فکری و هنری هنرمندان را  در نمایشگاه فروش رایگان یا  دزدی نهاده  آن را  رسوا کنیم این هم راه خوبی است.
شاد زی تن درست و کامروا