Aliaj temoj 2

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com
Por diversaj temoj estis komuna loko sub Aliaj temoj. Ĉar mi ne povas enpoŝtigi plu sub la malnova, mi malfermas la novan "Aliaj temoj 2".
"Aliaj temoj" antaua parto rigardeblas per:

"Estonio" havas dum lasta monato po duonmilo da elŝutoj tage, do ne hezitu aperigi viajn verketojn ĉi tie.

Peeter

Sur la foto estas iuj strangaj veturiloj kiujn mi vidis en Parizo.
Ekzistas hobiuloj eĉ pli strangaj ol esperantistoj...
Veturiloj en Pariso.jpg

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

PRI AUGUST KILK

Pri Augusto

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

Pri Augusto

La antaŭa mesaĝo erare forsendiĝis kiam mi nur komencis ĝin, do nun aldone.
Pri August Kilk
kiu antaŭnelonge aperigis longegan artikolon pri Esperanto en "Virumaa Nädalaleht"
kaj kiu estras la Centron AMO en Võsu, Estonio,
nun aperis longa artikolo en "Virumaa Teataja" (01.12.2007)
en kio la jxurnalistino Marina Loštšina priskribas lian vivon kiel spiritisto kaj esperantisto.
Notindas ke dank' al Augusto la centro havas nun kaj retpaĝon
http://www.spiritism.ee kaj google-an grupon
http://groups.google.com/group/spiritism kaj uzantoj de NETI trovas sub Nähtused >
Spiritism Võsu Vaimne Keskus AMO

Multan forton al August por sukcesa daŭrigo!

Peeter Aitai

Esperantisto kaj krishnaistoj.jpg

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

Pri maraj aferoj indas de tempo al tempo viziti la grupon Maristoj

Pri ŝipoj "Esperanto" legu ankaŭ en
"La Veda Velo"

Peeter

(sur la meza foto ĉi sube estas mi sur ferdeko de pola velŝipo Dar Mlodziezy)
Img0047.jpg
Img0045.jpg
Img0095.jpg

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

BLUAJ OKULOJ

Dana genetikisto Hans Eiberg asertas ke 99% de estonoj havas bluajn okulojn.
La procento ŝajnas unuavide iom pli granda ol laŭ niaj spertoj surstrataj, sed verŝajne temas pri havado de bluokula geno. El la bazlerneja kurso de biologio ni ja scias ke brunaj okuloj estas dominantaj super la bluaj kaj en ojkazo de malsamaj okulkoloroj de gepatroj la infanoj (la unua generacio de posteuloj) havas ĉiuj brunajn okulojn. (Sed sekva generacio povas denove havi la bluajn...).

Eiberg aldonis ke en lia hejmlando, Danlando, estis antaŭ 30 jaroj 8% da homoj kun brunaj okuloj sed nun pro alvenintaj enmigrintoj tiu % estas leviĝinta ĝis 11.

"Ekzemple en Germanio estas bluokulaj proksimume 75 procentoj de homoj," aldonis la sciencisto.

La esploro de Eiberg kaj la kolegaro laborantaj en Kopenhaga universitato montras ke blukolora mutacio okulkolora geno devenas de unusola persono.

"La blua koloro de okuloj ekestis rezulte de gena mutacio antaŭ 6000 - 10000 jaroj. Antaŭ tio ĉiuj homoj havis prunajn okulojn," klarigis la genetikisto.

Li plie diris ke bluajn okulojn havas nuntempe proksimume 300 miljonoj da homoj.

Eiberg esploris 155 homojn kun bluaj okuloj. Inter ili estis loĝantoj de Estonio, Finnlando, Svedio, Danlando, Turkio, Jordanio kaj Hindio.

"Por nia granda surprizo, la genpeco pri koloro de okuloj estis identa en ĉiuj tiuj okazoj. Tio permesas konkludi ke la blukolorokula mutacio estas ekestinta ne antaŭ longa tempo sed antaŭnelonge." aldonis la sciencisto

Aparte la sciencisto atentigis pri Estonio ĉar laŭ li 99 % de ĝiaj loĝantoj estas bluokulaj.

(estone pri la informo legeblas:

 http://www.elu24.ee/?id=10555  )

Peeter
(bluokululo)

okulo (foto el Vikipedio).jpg

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

MONO!!!

La Ŝtata Statistika Ofico informis ke la meza salajro dum la kvara jarkvarono de 2007 estis 12270 EEK/monate aŭ 72,43 EEK/hore.

Dum jaro salajro kreskis 20,1% (monata) kaj 20,2% (hora).

Meza salajro 2007 en
oktobro   11564 EEK
novembro  12120 EEK
decembro  13174 EEK (= 842 EUR)

(1 EUR = 15,6466 EEK
rigardu ankŭ La Estona krono en Vikipedio

P.Aitai
Estonaj kronoj.jpg

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com
WINDOWS ESPERANTO ?

2010 Microsoft merkatigos novan Windows-n.
Microsoft certigis al Softmedia ke Windows 7 aperos sur merkato 2010,
tio estas nur tri jaroj post la unua versio de Vista (lau VGNet).
Post apero de Windows XP pasis pli ol kvin jaroj antau ol oni ekvendis Vistan.
Kiun nomon la nova Vista ekhavos, tion oni ankorau ne scias, nun gxi
estas simple Windows 7.
Lau Bill Gates la nova Windows estos pli komforta por uzantoj, tion
oni penas atingi per servoj de Live Services.

Jen, denove nova eblo por Esperanto!

Peeter Aitai

Peeter

to Estonio

PASKO

Hodiau plejparto de kristanoj festas paskon. Lige kun tio mi gratulas
cxiujn kaj bondeziras.
Sed ne cxiuj kristanoj festas nun - ortodoksa eklezio daure vivas
cxefe lau malnova kalendaro kaj tio naskas malkonkordojn.

En Estonio (cxefe luterana, protestanta lando) estas ankau multaj
ortodoksanoj, ecx 2 ortodoksaj eklezioj, La Estona Ortodoksa Eklezio
kaj estonia filio de rusa ortodoksa eklezio (Moskva patriarkejo).

Nun en marto pastroj de La Estona Ortodoksa Eklezio diskutis proponon
de metropolito Stefanus pri samtempigo de festado de pasko en en cxiuj
ekleziaj komunumoj.
Post kelkaj jaroj oni transiru cxie al festado de pasko lau malnova
(juliana) kalendaro kaj Kristnaskon oni festu lau la nova (gregoria).
Nun en norda kaj okcidenta Estonio kaj sur insuloj oni havas paskon
lau la nova sed en suda kaj sud-orienta Estonio lau la
malnova.
Plejparto de estonoj estas nuntempe ateismaj (sed ne fanatike). La
kulturo tamen estas tiom influita de kristanismo ke Kristnaskon kaj
Paskon festas cxiuj.

Peeter Aitai

Peeter

to Estonio

Kelkaj maraj videoregistroj pri Parnu faritaj lernocele per la
mobiltelefono
Nokia N95

La Balta Maro
http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-4571324764245927667&hl=en-GB

Fishistoj revenas
http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-8185288737401423881&hl=en-GB

Peeter Aitai

Peeter

to Estonio

Aldone por rigardado:

La moleo de Parnu
http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-3224406362929094651&hl=en-GB

La verda Parnu
http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-536091866832903972&hl=en-GB

La moleo de Parnu estas kelkajn kilometrojn longa kaj turistoj sxatas
promeni lau gxi. Lau onidiroj se geamantoj kisas unu la alian en fino
de la moleo do ili restas kune por cxiam. Dum mia filmado en septembro
la akvo estis alta kaj granda parto de la moleo subakve.

Parnu estas urbo de parkoj kaj unu verdan lokon vi vidas cxi tie. En
la fino de la panoramo vi vidas malproksime (dekstre de la vojo
kondukanta al la moleo) modernan monumenton, tio estas por memoro de
la pereinta pasagxera sxipo Estonia.

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

Plia rigardo al Parnu:

El kafejo de Tervis

De sur tegmento de la sanatorio Tervis

La supra kafejo de Tervis estis ofte uzata por renkontoj de lokaj esperantistoj kun finnaj gastoj. Antau deko da jaroj okazis ofte ke finnaj esperantistoj ripozis en sanatorioj de Estonio (la prezoj tiamaj faris ripozadon kun kuracado al finnaj olduloj kaj senlaboruloj tre alloga cxar malplimultekosta ol resti hejme...). Do ni (esperantistoj) gxojis pri la okazoj.
Nun plu la sanatoriaj servoj ne sxajnas preskau-senpagaj sed cxar salajroj estas rapide kreskintaj nun ankau lokaj homoj (re)povas kuraci sin en tiuj lokoj.
Finnaj esperantistoj tamen daure de tempo al tempo vizitas Parnun kaj tio servas por kunvoko de lokaj esperantistoj.

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

Verda stelo en la ĉielo

En la ĉielo videblas nun verda kometo Lulin.
En Estonio estas la plej bona tempo por spektado je la dua horo nokte. Lulin estas sude en la konstelacio Leono proksime al Saturno.
Lulin (C2007 N3) estas verda pro tio ke ĝi havas tsianon. La kometo havas du vostojn (unu el polvo kaj la alia el ionita gaso).
La kometo (kiu cirkaŭas Sunon al mala direkto ol Tero) preterpasos nin je distanco 0,41 astronomiaj unuoj.
Nun oni povas Lulinon vidu per binoklo sed kiam ĝi atingos lumecon 5 eble ĉ pereokule.
Vidu videoklipojn:
estone la informacio

Peeter

Peeter Aitai

to Estonio
En ALIA LOKO.jpg
Diana kun ferulo.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Iom da nostalgio en dimncxo de evoluanta autuno...
MUZIKO:

Salutante
Peeter