Hilda Dresen

Peeter

to Estonio
Hilda Dresen kiel la plej brila estona esperanto-poeto kaj tradukistino
indas apartan temon cxi tie. Google donas pri "Hilda Dresen" reponde
kvanton de retaj pagxoj 35 300.
Jaan Ojalo diligente faris bibliografiajn notojn pri sxi kaj sxiaj
verkoj, necesas nun retrovi ilin kaj enretigi. "Norda Naturo"
poezi-libro de H.Dresen eldonita de Regulo en La Laguna 1967 trovigxas
ankorau akireble en kelkaj libroservoj. Sxiaj verkoj en la fama "Dekdu
poetoj" 1934 estas akireblaj (legeblaj) en interreto.
Pri Hilda Dresen rigardu:
http://eo.wikipadia.org/wiki/Hilda_Dresen
http://www.esperanto.net/literaturo/autor/dresen.html
Kiel portretigis sxin K.Kalocsay legu:
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Poezio/kalocsay/hilda_dresen.html

Hilda Dresen en "Dekdu poetoj":
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/Poezio/dekdu/dresen/

Mi persone renkontigxis kun Hilda Dresen nur kelkfoje en Tallinna
E-Klubo kaj konversaciis kun sxi tre malmulte cxar sxi estis cxiam en
atentocentro de cxiuj cxeestantoj kaj mi estis tiam nur komencanto...

Peeter Aitai

Peeter

to Estonio
Mi pardonpetas pro tajperaroj en donitaj ligoj. La gxusta ligo al la
artikolo pri H.Dresen estas:
http://eo.wikipedia.org/wiki/Hilda_Dresen
La adreso de la portretajxo estas:
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/Poezio/kalocsay/hilda_dresen/

P.A.

Peeter

to Estonio

Peeter

to Estonio
Ankorau iom aldone:

Hilda Dresen "Estus sensence de l' brancxo desxiri"
http://www.esperantouniverse.com/?pid=art0729630687_155

"Legante Baudelaire" de Ain Kaalep, tradukita de Hilda Dresen (unue
aperinta en "La Nica Literatura Revuo" 7/3 (n-ro 39) p.106):
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/Revuoj/nlr/nlr73/baudelaire.html

"La patrino" de K.Stalte, tradukita de Hilda Dresen el la liva lingvo
http://www.tekstoj.nl/lm/lm23-1/ml_observo.html

Peeter

to Estonio
Ankorau pri Hilda Dresen.
En "Libera Folio" aperis la arikolo de Baldur Ragnarsson "Hilda Dresen
rimarkis la nerimarkatan" (origine aperinta en "Juna Amiko" decembre
2006).
http://liberafolio.org/2007/hildadresen/

P.A.

Peeter

to Estonio
21 poeziaj verkoj de Hilda Dresen
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/
literaturo.originala.df.html

Tradukajxoj de Hilda Dresen:
Debora Vaarandi (2)
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/
literaturo.tradukita.vz.html
Stepan Sxcxipacxov (6)
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/
literaturo.tradukita.ssx.html
Marie Under (13)
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/
literaturo.tradukita.tu.html
Cetere pri Maria Under 75-jara
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/Revuoj/np/np5802/
under.html
Friedebert Tuglas "El la pensotaglibro"
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/Revuoj/nlr/nlr23/
pensotaglibro.html

Peeter Aitai

Peeter

to Estonio
Google ial disrompis cxiujn adresojn-ligojn al du partoj kaj ili ne
estas uzeblaj tiaj kiel rektaj ligoj. Necesas entajpi cxiun adreson
plene...

Mi konsilas uzi por rigardado de la verkoj notitaj en la antaua
mesagxo unu komencan adreson de "Literaturo, en la reto, en Esperanto"
administrata de Don Harlow: http://donh.best.vwh.net/Esperanto/
Literaturo/literaturo.html
(Entajpu tion en la adreslinion de via komputilo cxar tio estas utila
por ofta uzado).

P.Aitai

Peeter

to Estonio
Hilda Dresen (origine Hilda-Helene Dresen) uzis ankau pseudonimon Enn
Uidre sub kio sxi aperigis tradukojn de versajxoj de Enn Uibo. Pri tio
rigardu la leksikonon de estonaj verkistoj "Eesti kirjanike
leksikon" (2000) p.625 (R.Teder).
En la reto trovigxas 6 poeziajxoj de Enn Uidre kiel originale
esperantaj (ne sub traduka literaturo).
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/
literaturo.originala.tv.html
5 poemoj estas aperintaj en "La Nica Literatura Revuo" 5/6
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/Revuoj/nlr/nlr56/uidre/
kaj 1 en la sama revuo en la n-ro 6/1
http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo/Revuoj/nlr/nlr61/
venas.html

Antau kvarono de jarcento mi demandis pri tio de J.Ojalo sed li ne
donis klaran respondon. Eble iuj el Tallinnaj maljunaj-malnovaj
esperantistinoj kiuj amikigxis kun H.Dresen scias pli.

Peeter Aitai

Peeter

to Estonio
Persona librokolekto de Hilda Dresen en Estona Literatur-Muzeo.

En la Arkiva Biblioteko de Estona Literatur-Muzeo trovigxas biblioteko
de H.Dresen kun listigitaj 640 unuoj.
Rigardu http://www2.kirmus.ee/memoriaal/
(Pli detale sub la temo Literaturo)

P.Aitai

Peeter

to Estonio
En Libroservo de UEA
troveblas-acxeteblas jenaj libroj ligitaj kun H.Dresen:

1. Hilda Dresen "Norda naturo" eld. J.Regulo, La Laguna 1967, 143 p.,
3 EUR;
2. "Nur erik-floreto" de Enn Uibo (tr. H.Dresen), eld. Iltis,
Schliengen, 2001, 52 p., 10,20 EUR;
3. "Kalevipoeg" de Fr.R.Kreutzwald (tr. H.Dresen), eld. Eesti Raamat,
Tallinn 1975, 86 p., 3,90 EUR;
4. "Lumo de orienta Europo" de Vladimir Beekman (tr. H.Dresen,
J.Ojalo, H.Saha), eld. Eesti Raamat Tallinn 1978, 48 p., 0,90 EUR;
5. "Sonetoj" de Marie Under (tr. H.Dresen), eld. Fonto, Chapeco 1988,
59 p., 3,90 EUR;
6. "Ventolume" de Debora Vaarandi (tr. H.Dresen), eld. Eesti Raamat,
Tallinn 1986, 142 p., 1,50 EUR;
7. "Estona soveta poezio" (antologio 1940 - 1970) eld. Eesti Raamat,
Tallinn 1977, 203 p., 1,80 EUR.

P.A.

Peeter

to Estonio

Margarita Želve

to est...@googlegroups.com
Saluton!

Omagxe al cxijara ronda jubileo de Hilda, jen mia plej sxatata foto:

Gxojplenan paskon!

Margarita

Cieņā

Margarita Želve
tālr. 26407174

Tuomo Grundström

to est...@googlegroups.com, Paula Niinikorpi
Mi kaptas la okazon
- plusciigi la jubilean jaron de Hilda al Paula, vi memoras mian atentigon :)
- aldoni trovajxon pri sxia verkado:
- kaj bondeziri al ni cxiuj gxojan Paskfeston.

Tomas'