Fwd: Esperanto en Ubuntu

1 view

Tim Morley

to eliberap...@googlegroups.com, Petr Adam DOHNÁLEK
Saluton al ĉiuj.

Mi plusendas al la grupo [eliberaprogramaro] informpeton de Petr en Ĉeĥio, kiu havas problemeton kun Ubuntu kaj Esperanto.

Mi ne mem scias respondi, sed eble iu alia povos helpi al li.

Bonan ŝancon, Petr!

Tim

Begin forwarded message:

From: "Petr Adam DOHNÁLEK" <pa.do...@gmail.com>
Date: 18 May 2008 16:39:24 BDT
Subject: Esperanto en Ubuntu

Saluton,

mi petas malgrandan konsilon: mi sensukcese klopodis arangxi en Ubuntu
8.04 esperanton je elirlingvo (en kiu aperigxus ankaux la
ensalutekrano). Kvankam mi instalis la lingvon, gxi ne aperigxas en la
listo de elekteblaj elirlingvoj. Cxu mi faras ion malgxuste? Aux
ankoraux iuj gravaj partoj de la sistemo ne estas tradukitaj kaj tial
la funkcio ne uzeblas? Tamen, ankaux programoj, kiujn oni povas
individuale sxalti en esperanto (ekz. Inkscape), ne startas tiulingve
auxtomate.

Antauxdankante pro respondo

Petr Adam Dohnálek, Cxehxujo

Dominique Pelle

to eliberap...@googlegroups.com, pa.do...@gmail.com
Bedauxrinde estas cimo en Ubuntu-8.04. Vidu:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/language-pack-eo-base/+bug/156913

Ankaux mi havis la saman problemon, sed bonsxance, la supra ligilo donas
provizoran facilan solvon, kiu funkcias almenaux por mi. Nun mia Ubuntu-8.04
estas en Esperanto.

Bonan sxancon
-- Dominiko

Martin J. Ponce

to eliberap...@googlegroups.com, Petr Adam DOHNÁLEK
Se li uzas Ubuntu tiam li uzas Gnome, kiu estas malpli tradukita ol KDE.
Kial li ne provu uzi Kubuntu aux instali KDE sur ubuntu?

Júnior Madrigal

to eLiberaProgramaro

Mi ne trovis kie estas tiun provizoran facilan solvon, plejprobable
cxar mi apenaux "tusxesploras" anglalingvaj tekstoj.

Mi fiaske sekvis la pasxojn por solvi:

sudo apt-get purge language-pack-eo
sudo apt-get install language-pack-eo

Mi ankaux kopiis la dosieron /usr/share/i18n/locales/eo_XX kaj enmetis
gxin kiel simple "eo", do en la dosierujo locale mi havas nun eo,
eo_XX kaj eo_US.

esperanto@casa:/usr/share/i18n/locales$ sudo dpkg-reconfigure locales
Generating locales...
en_AU.UTF-8... up-to-date
en_BW.UTF-8... up-to-date
en_CA.UTF-8... up-to-date
en_DK.UTF-8... up-to-date
en_GB.UTF-8... up-to-date
en_HK.UTF-8... up-to-date
en_IE.UTF-8... up-to-date
en_IN.UTF-8... up-to-date
en_NZ.UTF-8... up-to-date
en_PH.UTF-8... up-to-date
en_SG.UTF-8... up-to-date
en_US.UTF-8... up-to-date
en_ZA.UTF-8... up-to-date
en_ZW.UTF-8... up-to-date
pt_BR.UTF-8... up-to-date
pt_PT.UTF-8... up-to-date
Generation complete.
esperanto@casa:/usr/share/i18n/locales$

Mi ankaux faris tion:

esperanto@casa:~$ sudo mv /usr/share/i18n/locales/eo into /usr/share/
i18n/locales/eo_XX
[sudo] password for esperanto:
mv: objetivo `/usr/share/i18n/locales/eo_XX' existe, mas não é um
diretório
esperanto@casa:~$

Supre informas ke eo-XX ekzistas, sed ne estas dosierujo.

Kiel vi vidas, ankoraux ne trovigxas Esperanto.

Kion mi ankoraux povas fari? Mi bedauxregas ke tiu malnova problemo
ankoraux enestas en Ubunto 8.04.

Júnior Madrigal

On 18 maio, 17:27, "Dominique Pelle" <dominique.pe...@gmail.com>
wrote:
> Bedauxrinde estas cimo en Ubuntu-8.04. Vidu:
>
> https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/language-pack-eo-base/+bug/...

Bertilo Wennergren

to eliberap...@googlegroups.com
Júnior Madrigal skribis:

> Mi ne trovis kie estas tiun provizoran facilan solvon, plejprobable
> cxar mi apenaux "tusxesploras" anglalingvaj tekstoj.

Mi provas resumi tion, kion mi mem faris sukcese:

Unue oni korektu la Esperanto-linion en
la dosiero "/var/lib/locales/supported.d/local".
Necesas fari tion kiel administranto, do ekzemple
per la jena komando:

sudo pico /var/lib/locales/supported.d/local

Sed eblas uzi ajnan tekstoredaktilon.

Tie korektu la jenan eraran tekston:

eo ISO-8859-3

al la jeno:

eo_XX.UTF-8 UTF-8

Poste komandu jene:

sudo mv /usr/share/i18n/locales/eo /usr/share/i18n/locales/eo_XX
sudo dpkg-reconfigure locales

Rimarku, ke la unua el tiuj komandoj ne enhavu la vorton "into".
Tio estas erare skribita che "bugs.launchpad.net".

Espereble vi nun sukcesos.

--
Bertilo Wennergren <http://bertilow.com>

joop....@googlemail.com

to eLiberaProgramaro

> esperanto@casa:~$ sudo mv /usr/share/i18n/locales/eo into /usr/share/i18n/locales/eo_XX
> mv: objetivo `/usr/share/i18n/locales/eo_XX' existe, mas não é um diretório

devus esti
> esperanto@casa:~$ sudo mv /usr/share/i18n/locales/eo /usr/share/i18n/locales/eo_XX
Tiu "into" = "enen de"/"en -n" nun estas konsiderata dosiernomo, kaj
vidante 2 dosiernomojn, "mv" (movu) pensas ke la celo eo_XX devas esti
dosierujo.
Joop

Júnior Madrigal

to eLiberaProgramaro
Dankon Bertilo, malgraux Esperanto ankoraux ne aperas en la saluta
ekrano, eblas esperantigi la sistemon cxar gxi aperas en listo de
Defauxta Lingvo. Mi preferus lasi la defauxtan mian gepatran, sed
suficxas tiu surogato.

Du rimarkoj:

1) Grava problemo: tiu solvo malkorektigis mian klavaron, mi ne plu
sukcesas surmeti la supersignojn de la portugala kaj de Esperanto,
malgraux en Sistemo>Agordajxoj>Klavaro montras la gxustan agordon:
Brazila ABNT2.

2) Cxu ankoraux eblas korektigi la jenon:
Kiam ne estas iu ajn programo en Esperanto, gxi montrigxas angle, cxu
eblas arangxi por ke tiuj ne esperantigitaj programoj montrigxu en la
portugala (pt_BR)?

Dankeme,
Junior

Júnior Madrigal

to eLiberaProgramaro

Oni indikis al mi tiun retpaĝon portugallingve:
http://cafetao.wordpress.com/top/esperanto-ubuntu-linux-eoklavaro
En ĝi oni instruas kiel fari ian eo_BR, sed por mi okazis tiun eraron
en la unua komando:

madrigal@casa:~$ sudo localedef -f UTF-8 -i eo eo.UTF-8
não foi possível abrir arquivo de definição de localização `eo':
Arquivo ou diretório inexistente
madrigal@casa:~$

(neeblis malfermi la dosieron pri difino de loko eo: Dosiero aŭ
dosierujo ne ekzistas)

Felipe Castro

> [...]
> Kiam ne estas iu ajn programo en Esperanto, gxi montrigxas angle, cxu
> eblas arangxi por ke tiuj ne esperantigitaj programoj montrigxu en la

Jes, almenaux en Debian. Redaktu la dosieron:

/etc/environment

Aldonante la jenan linion:

LANGUAGE="eo:eo_XX:pt_BR:pt_PT:pt"

Por mi tio funkcias. Se vi preferas unue nian nacian lingvon, la
portugalan, metu la "pt"-ojn en la komenco kaj la "eo"-ojn en la fino.

Bertilo Wennergren

to eliberap...@googlegroups.com
Junior Madrigal skribis:

> [...]
> plu sukcesas surmeti la supersignojn de la portugala kaj de
> Esperanto, malgraux en Sistemo>Agordajxoj>Klavaro montras la

Mi pensas, ke vi eble ankorau ne plenumis chiujn ordinarajn
agordojn, kiujn mi priskribas en mia TTT-pagho pri Linukso kaj
Esperanto:

http://bertilow.com/komputo/linukso.html

Post tia reinstalo de la tuta lokajhara sistemo, kiun vi jhus
plenumis, povas esti necese ripeti tiujn pashojn, kiujn mi
montras en tiu pagho. Mi pensas, ke pli precize temas pri la jena
parto:

Por ebligi tajpadon de Esperantaj literoj, kaj por entute
ebligi uzadon de senpashaj klavoj k.t.p., necesas aktivigi la
uzadon de "Compose"-dosiero por Esperanta lokajharo. Tion oni
faras en la dosieroj "/usr/share/X11/locale/compose.dir" kaj
"/usr/share/X11/locale/locale.dir". En ambau tiuj dosieroj vi
aktivigu la liniojn kun "eo_XX" (forprenante la "#"-signojn
komence de la koncernaj linioj). Atentu, ke temas pri pluraj
lokoj en ambau dosieroj.

Kiam oni rulas "sudo dpkg-reconfigure locales" tiaj shanghoj
povas nulighi.

Júnior Madrigal

to eLiberaProgramaro
Dankegon Bertilo, ĝi bone funkcias post via klarigo.

Felipe, en Ubunto antaŭ enestas tiu /etc/environment , sed por mi tio
ne solvis la tradukadon de la dua lingvo.

Mia originala estis LANGUAGE="eo_XX:eo:en_GB:en" ,jen mia tuta dosiero
post via sugesto.

PATH="/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin:/
usr/games"
LANGUAGE="eo:eo_XX:pt_BR:pt_PT:pt"
LANG="eo_XX.UTF-8"

Mi ankaŭ kontrolis ŝanĝante la ordon:
LANGUAGE="eo_XX:eo:pt_BR:pt_PT:pt" kaj aliaj alternativoj, sed ne
solvis. :-(

On Jun 1, 9:20 pm, Bertilo Wennergren <berti...@gmail.com> skribis:

Bertilo Wennergren

to eliberap...@googlegroups.com
Júnior Madrigal skribis:

> Dankegon Bertilo, ĝi bone funkcias post via klarigo.

Tre bone.

> [...]
> LANG="eo_XX.UTF-8"
>
> Mi ankaŭ kontrolis ŝanĝante la ordon:
> LANGUAGE="eo_XX:eo:pt_BR:pt_PT:pt" kaj aliaj alternativoj, sed ne

Pri tiu demando mi ne havas pozitivajn konsilojn. Mi volis
antaue respondi, ke la sistemo tute ne permesas tiajn
aranghojn. Lau mi eblas nur elekti unu lingvon, kaj kiam
tiu ne haveblas, uzighas automate la baza lingvo de la
koncerna programo, kaj tio estas preskau chiam la
Angla lingvo. Sed aliflanke mi neniam provis tian aranghon
kun pluraj valoroj de "LANGUAGE".

En KDE (mia labormedio) la lingvo estas tamen elektata
pere de la valoro "KDELANG". En mia ".bashrc" tekstas
pri tio jene:

KDELANG=en_US.UTF-8
export KDELANG

Pro tio, ke mi trovas multajn Esperantigojn tiom mankohavaj,
mi preferas ne vidi ilin, kaj tial mi indikas anstataue
la Anglan. Sed Gnome-programoj tion ignoras, insistante
pri Esperanto, char mia lokajharo estas Esperanta (mi volas
Esperantan lokajharon precipe por havi ghustan alfabetan
ordigadon ekzemple en OpenOffice.org).

La intermiksado de "lokajharo" kaj "interfaca lingvo"
estas lau mi grava fundamenta eraro en Gnome. Tiujn
du aferojn oni povu elekti sendepende. Krome estus plej
bone se oni povus por chiu unuopa programo aparte indiki
la deziratan interfacan lingvon. Se kelkaj programoj
estas bone tradukitaj, oni eble volas tradukitan
interfacon por tiuj programoj, sed netradukitan por
aliaj. Eble oni ech volas malsamajn lingvojn por
malsamaj programoj.

Alia grava fundamenta eraro estas la intermikso de
lingvo kaj lando en la lokajhara sistemo. Por Esperanto
devus ekzisti aparta lokajharo por chiu lando: eo_SE,
eo_FR, eo_JP..., sed tio signifus centojn da diversaj
lokajharoj nur por Esperanto, kaj ion tian ne akceptas
la estroj de Debiano kaj Ubuntu. Sed fakte estas tute
same pri la Angla (kaj aliaj) lingvoj. Ankau ghi vere
bezonas tian multecon, kaj efektive por la Angla lingvo
jam ekzistas pluraj lokajharoj, sed ne vere sufiche
multaj. Certe ekzistas homoj, kiuj vere bezonas "en_FR",
"en_JP", "en_RW" k.t.p. La ghusta solvo devas esti
disigo de la du ideoj lingvo kaj lando, por ke oni povu
ilin elekti aparte.

Fino de mia plendado!

Felipe Castro

2008/6/2, Bertilo Wennergren <bert...@gmail.com>:

> [...]
> koncerna programo, kaj tio estas preskau chiam la
> Angla lingvo. Sed aliflanke mi neniam provis tian aranghon

Provu do, Bertilo, kaj rakontu al ni cxu tio funkcias cxe vi. Cxu vi
uzas Ubunton?

> En KDE (mia labormedio) la lingvo estas tamen elektata
> pere de la valoro "KDELANG". En mia ".bashrc" tekstas
> pri tio jene:
>
> KDELANG=en_US.UTF-8
> export KDELANG

Provu aldoni:

LANGUAGE=eo:en_US
export LANGUAGE

rim.: Madrigal, jen alia ebleco por provi: anstataux modifi la
dosieron "/etc/environment", modifu tiun cxi: "$HOME/.bashrc"

Krome, eble tiu "solvo" funkcias nur por kelkaj programoj, almenaux
tiuj, kiuj uzas la programaron "libintl" (gettext).

> [...]
> pri Esperanto, char mia lokajharo estas Esperanta (mi volas
> Esperantan lokajharon precipe por havi ghustan alfabetan

Provu reagordi la lokajxaron per la komando:

dpkg-reconfigure locale

> La intermiksado de "lokajharo" kaj "interfaca lingvo"
> estas lau mi grava fundamenta eraro en Gnome. Tiujn
> du aferojn oni povu elekti sendepende.

Interfaca lingvo estas specife ligita al la medivariablo
"LC_MESSAGES". Pri lokajxaro, ekzistas pluraj aliaj variabloj, cxiu
por specifa celo. Fakte oni povas elekti ilin tute malsame, ekzemple,
miksante anglajn mesagxojn kun japana monunuo.

La komando:

dpkg-reconfigure locale

ebligas specifi tian arangxon.

> [...]
> interfacon por tiuj programoj, sed netradukitan por
> aliaj. Eble oni ech volas malsamajn lingvojn por

Jes, nun, nur la programoj mem povas oferi tian apartajxon, cxar la
operaciuma sistemo mem ne zorgas pri tio. Tamen, ni agnosku, ke
malmultaj homoj deziras tian multlingvecan arangxon. Eble oni povus
pripensi manieron por kontroli cxion tio, el ununura reg-programo...
Bona sugesto!

> [...]
> "en_JP", "en_RW" k.t.p. La ghusta solvo devas esti
> disigo de la du ideoj lingvo kaj lando, por ke oni povu

Por esperanto, la lingvo estas nur unu, ne estas diferenco inter la
lingvo parota tie cxi kaj tie. Do, suficxas nur "eo".

Kion oni povas fari estas difini aparte diversajn malsamajn lingvojn
por specifaj trajtoj de la sistemo. Jen pri kio mi parolas:

LC_CTYPE por signajxaro
LC_COLLATE por ordiga sekvo de signoj
LC_TIME por formatado de horo kaj dato
LC_NUMERIC por komo aux punkto en reelaj numeroj
LC_CURRENCY por monunuo
LC_MESSAGES por "jes", "ne", "eraroj", interfacaj mesagxoj gxenerale.

Ekzemple, la homo kiu bezonus "en_FR", laux via kompreno, tiu faru tiel:

LC_ALL=fr
LC_MESSAGES=en

Kaj la homo kiu bezonus "eo_JP", ekzemple:

LC_ALL=jp
LC_MESSAGES=eo

ktp

Júnior Madrigal

to eLiberaProgramaro

Ĉu simple aldoni LANGUAGE="eo:eo_XX:pt_BR:pt_PT:pt" je la fino de tiu
dosiero?
Mi faris tion do, sed nenio okazis. :-(

Pli ĝuste diri... okazis malbonan aferon kiam mi klopodis doni
komandon:

oot@casa:/home/madrigal# dpkg-reconfigure locale
Package `locale' is not installed and no info is available.
Use dpkg --info (= dpkg-deb --info) to examine archive files,
and dpkg --contents (= dpkg-deb --contents) to list their contents.
/usr/sbin/dpkg-reconfigure: locale ne estas instalita
root@casa:/home/madrigal#

Mi klopodos solvi tiun problemon...

Júnior Madrigal

Felipe Castro

2008/6/4 Júnior Madrigal <junior....@gmail.com>:

> Ĉu simple aldoni LANGUAGE="eo:eo_XX:pt_BR:pt_PT:pt" je la fino de tiu
> dosiero?

Ah, se temas pri la dorieso $HOME/.bashrc, do vi devas skribi tuj
poste ankaux tion:

export LANGUAGE

> [...]
> and dpkg --contents (= dpkg-deb --contents) to list their contents.
> /usr/sbin/dpkg-reconfigure: locale ne estas instalita

Mi pardonpetas, cxar mi erare informis vin. La gxusta nomo de la
pakajxo estas "locales". Vi devas do komandi:

dpkg-reconfigure locales

Pardonon pro la fusxo, amike,

Felipe Castro.

Júnior Madrigal

to eLiberaProgramaro

Mi sekvis viajn pasxojn, sed la programaro neesperantigita dauxras
angle... mi esperas ke ni povos ankoraux eltrovi la vojon por
alilingvigi la ne esperanto-tradukita programaro.

Júnior Madrigal