.ee domeenist ja kommunistlikust diktatuurist..

Taavi Talvik

Huvitav, kas praegusel hetkel Eestis .ee'ga lqppevate domeenide
registreerijad on endale eeskujuks vqtnud totalitaarse korra,
mis alles kymme aastat tagasi valitses kqikjal.

Huvitav, mis aluselt on praegused .ee'ga lqppevate domeenide
registreerijad vqtnud endale:

Kqikvqimsa staatuse otsustada
a) yhe vqi teise domeeni keelelise sobivuse yle
b) yhe vqi teise domeeni sobivuse yle yhele
vqi teisele firmale
c) et eraisik on mittekeegi
d) et firma vqi eraisik vqib omada ainult yhte domeeni
e) kas miski nimi on liiga yldine vqi mitte, et domeeni
taotleja suudab sellist yldist teenust pakkuda vqi mitte
f) et 1,2,3,4,5,? ta"helisi domeene ei ole vqimalik
registreerida

Kqikvqimsa vqimaluse venitada lqputult

Mulle isiklikult tundub, et organisatsioon, kes selle registreerimisega
praegu tegeleb on lihtsalt stagneerunud ja neid huvitab ainult oma
diktatuurikontseptsiooni jqumeetoditega elluviimine.

Sealjuures on suhteliselt jabur kuulata igalt poolt (ajakirjandus, poliitikud,
ettevqtjad, eraisikud), et Interneti areng Eestis la"heb suurte sammudega edasi.

Praktilise sammuna:

Paluksin kqigil firmadel, asutustel, organisatsioonidel ja eraisikutel, kellel
on olnud domeenide registreerimisel probleeme nendest kirjutada aadressil
ta...@uninet.ee. teeksin kokkuvqtte ning edastaksin need Sideministeeriumile ja
Haridusministeeriumile lootuses, et ehk see aitab olukorra normaliseerumisele kaasa.

Vqi miks ka mitte, postitada pretensioonid siia uudisgruppi.

tervisi,
taavi
--
"In a world without fences, who needs Gates?"

ma...@ibs.ee

Taavi Talvik <ta...@ns.uninet.ee> kirjutas:

[...]

Muide, eriliselt "poppe" pask.com tyypi domeene saab tanapaeval
registreerida alla 200 kr/aastas lugu. Peaks seega nagu igale tqsisele
tahtjale joukohane olema.

Marek

Ivar Smolin

Taavi Talvik wrote:

> [...]
> mis alles kymme aastat tagasi valitses kqikjal.
>
> Huvitav, mis aluselt on praegused .ee'ga lqppevate domeenide

mnjah. eraisik minupärast isegi võib olla (ma ilmselt ei tunneta
probleemi teravust piisavalt:). aga füüsilisest isikust ettevõtja (kes
tegelikult on juriidilise isikuga suht võrdsetes õigustes) jaoks on
asi ikka vägagi absurdne. ja tundub, et tõlgendus (mitte anda FIE'le
domeene) on eeneti enda (väga musta huumoriga) tõlgendus. rohkem fakte
ei hakka avalikkuse ees tooma kui et fie ivar smolin ei saanud omale
domeeni selsamal lihtsal põhjusel, et ta on fie.

--
ökul

Andres Bauman

Hi

Väljavõte kehtivast domeenide registreerimise korrast:

Otsustamisõigus alamdomeeni registreerimiseks või registreerimisest
keeldumiseks on Eesti ülemise nimeserveri administraatoril
(hostm...@ns.kbfi.ee). Kui tema otsus vaidlustatakse, langetab lõpliku
otsuse isik, kes on INTERNIC-is registreeritud .ee domeeni
administraatorina.

INTERNIC-s registreeritud .ee domeeni administraatorid saame teada

whois -h whois.networksolutions.com "EE-DOM"

ning nendeks on

Lippmaa, Endel (EL34) elip...@KBFI.EE
Lippmaa, Jaak (JL80) ja...@KBFI.EE

ning .ee domeen on registreeritud mitte Eesti Vabariigile vaid asutusele
nimega

Institute of Chemical Physics and Biophysics
10 Ravala Blvd., EE0001 Tallinn
Republic of Estonia

Järelikult ei ole ei EENetil ega ka Eesti Vabariigil kuni vastava
seadusandluse tekkimiseni domeenide küsimustes mingi lõplikku
otsustamisõigust ning kõik tekkivad vaidlused, samuti ka kehtestatud korra
adekvaatsus on vaid eelpool nimetatud asutuse ning tema esindajate
kompetents. EENetil on vaid tehnilise töö teostaja roll ning kui EENet ei
saa sellega hakkama, on eelpool nimetatutel kõik volitused nimetatud
tegevus delegeerida kellelgi teisele või teostada seda ise.

Seega, lugupeetud kodanikud, saatke palun kõik oma domeeniteemalised
pretentsioonid ja ettepanekud nendele isikutele. Ning kutsuge need isikud
osalema avalikel ja kinnistel aruteludel. Ning nõudke nende isikute käest
selgitusi ja vastuseid!

ANdres

Andres Bauman | Internet: and...@uninet.ee
Unineti Andmeside AS | Phone: 6405150
Ravala 10 | Fax: 6405151
EE0001, Tallinn |

Neeme Praks

minul on küsimus domeeninimede registreerimise kohta Eestis. Küsimus
järgmise tsitaadi kohta EENet'i kodulehel:
"Alamdomeeni võivad taotleda vaid Eestis Interneti püsiühendust omavad
organisatsioonid ja isikud."

Kas keegi võiks lihtsalt ja asjalikult ära seletada, miks ma ei saa (loe: ei
tohi) registreerida ".ee" domeeni, mis viitab IP-aadressile väljaspool
Eestit (s.t. omab püsiühendust väljaspool Eestit)? Miks on inimeste
kiusamiseks välja mõeldud selline reegel?

Ja veel üldiseks kommentaariks EENeti kohta võin öelda, et nende
reageerimisaeg on totaalselt aeglane. Minu jaoks võttis vastuse saamine aega
umbes üks kuu. (Selleks ajaks olin ma juba ammu maha matnud lootuse neilt
vastust saada ja igaks juhuks ka füüsiliselt kohal käinud).
Ja nende Tallinna esindus on täielik p*ldik: võimatu üles leida, väljas pole
ühtegi kirja ega viita; samas puuduvad kodulehel Tallinna esinduse
kontaktandmed ja address (hoolimata sellest, et ma umbes kaks kuud tagasi
neile sellekohase märkuse tegin). Samuti on kontori (kui seda saab üldse
kontoriks nimetada) sisustus pärit umbes 10-15 aasta tagusest ajast.
Kokkuvõtvalt: totaalselt kliendiebasõbralik.

Mina olen igatahes täiesti pettunud selles bürokraatilises masinavärgis
(EENet). Ja samas peaks Eesti olema oma internetiasjanduse poolest üks
maailma progressiivsematest?
Näiteks Lätis (http://www.nic.lv/) on olukord tunduvalt normaalsem:
reageerimisaeg on peaaegu reaalajas, peale vormi täitmist veebilehel
aktiviseeritakse domeen peaaegu kohe (kui ei ole mingeid kalasid); samas ei
ole mingit keeldu oma eesti serverile registreerida sünonüüm Lätis.

Lootes olukorra peatset normaliseerumist,
Neeme

Kaido Kärner

> [...]

>Eestit (s.t. omab püsiühendust väljaspool Eestit)? Miks on inimeste
>kiusamiseks välja mõeldud selline reegel?

mul tekib siit hoopis sihuke kysimus, et kas selleks, et registreerida *.ee
domeen fyysiliselt mitte eesti asuvale ja internetti muu yhenduse kaudu
saavale masinale, peab mul olema pysiyhendus eestis ??

>neile sellekohase märkuse tegin). Samuti on kontori (kui seda saab üldse
>kontoriks nimetada) sisustus pärit umbes 10-15 aasta tagusest ajast.

hmz .. see pole nyyd kyll asi, mille kallal peaks irisema .. oluliselt
moistlikum see raha voibolla kuhugi kasulikumasse kohta panna kui kontori
euroremonti ..

kaido

Andres Lepp

Njah..

Kuule Sul ikka webi brauser on?
Oskad tippida http://www.eenet.ee? Seal on Tartu telefoninumber. Kui sellel
numbril helistada, siis tüüpiliselt vastatakse. Ja saad selle kohta infot, kuhu
Su päring jäi. Või kui midagi ei meeldi, siis saad neid sõimata. Nii, et sellest
kasu ka on. Igavesti vahva on praegu siin suurel turul Eeneti kallal närida! Aga
ise oled need lihtsamad ja maisemad sidevahendid ära unustanud. Ma seda Läti
värki küll ei tea, aga niipalju kui ma lätlasi tean, nad naljalt midagi ilma
rahata ei tee. Järelikult maksab klient pappi. Ok. Selles siin ka see vaidlus
kogu aeg seisab, et osa meist tahab ka kangesti raha oma taskust ära anda. Mina
muideks ei taha! Ja olen nõus pisikeste ebameeldivustega (mõistuse piires
muidugi), peaasi, et odav oleks. Ja vaat kui teie suure hädaldamise peale teile
maks peale pannakse - vaat siis tahan ma seda esimest venda näha kes kiunuma
hakkab, et jälle röövitakse. Muideks - olen ka mitmeid domeene registreerinud ja
kordagi pole pidanud kauem kui paar päeva ootama. Olen ma mingi õnnesärgis
sündnud imeinimene siis või?

Cheers! Lõvi.

Madis Kaal

> [...]
> kordagi pole pidanud kauem kui paar päeva ootama. Olen ma mingi õnnesärgis

Jah, oled küll. Ka mina sain vanasti asjaga päevade jooksul hakkama,
nüüd kulub
kuu ja vahest natuke kauemgi, et saada _eitav_ vastus, põhjenduseks
"soovitav
kolmetäheline domeeninimi ei seondu firmaga"! Mis peaks see EEneti asi
olema
mitu tähte on soovitavas nimes ja millega see seondub?

Minu nägemus asjast on see, et EEnet on loonud endale mingi eksliku
ettekujutuse
sellest, et ta on mingi organisatsioon kes _kontrollib_ domeenide välja
andmist
Eestis (vastandina domeeniregistri pidamisele). Peale selle, minu
meelest ei saa
nad isegi selle endale ette kujutatud funktsiooni täitmisega normaalselt
hakkama.

Üritasin mõni aeg tagasi cross-postida oma kaebekirja mille ma saatsin
ka Andres
Baumani poolt osutatud asjaosalistele (sain ka vastuse mis annab
lootust, et asi
ehk mingil ajal paraneb). See selleks, lubasin omalt poolt ja luban
praegugi välja
panna 300 EEKu selle progeja palgafondi tarbeks kes palgatakse nii umbes
nädalaks,
et kirjada valmis scriptid mõnele webiserverile, mis päästaks meid selle
EEneti
nuhtlusest, kuuajastest tähtaegadest ja sellest katkematust EEneti
suunas voolavast
hatemaili threadist siin grupis. Sadakond sedalaadi annetust peaks
vabalt ära katma
progemise ja serveriks piisava masina kulud. Tuhande ja veel mõnega ehk
saaks
EEnetis ka (mitte)vajaliku personali koondada.

Lühidalt - my humble oppinion is "NUKE THE BASTARDS"!

Kalle Kulbok

Madis Kaal wrote:
> Minu nägemus asjast on see, et EEnet on loonud endale mingi eksliku
> ettekujutuse sellest, et ta on mingi organisatsioon
> Lühidalt - my humble oppinion is "NUKE THE BASTARDS"!

Selleks, et tõsised inimesed saaks pildi sedalaadi argumentide
kaalukusest, kopeerin siia listi vastuse Madis Kaalule tema
järjekordsele pöördumisele mitmel aadressil.

Kalle
Lp. Madis Kaal

Reeglites on kirjas: 2-3 täheliste teise tasandi alamdomeenide puhul on
soovitav jälgida, et see viitaks üheselt alamdomeeni taotleva
organisatsiooni kasutatavale nimelühendile. Antud juhul ei ole tegemist
organisatsiooni kasutatava nimelühendiga (manitu ~ efg?).

Kuni Eestis ei ole otsustatud käituda mugavusdomeenimaana, lähtume
olemasolevatest reeglitest. Analoogset reeglit kasutab ka näiteks Norra:
4.9 Two and three letter domain names may be registered as long as they
are names or abbreviations normally used by the applicants.

Lisatud SOPIMUS ütleb, et Manitul on õigus kasutada EFG lühendit "oman
nimensa liitteenä". Antud juhul soovitakse oma nime lahutada :-).
Iseenesest ei anna ka sopimus alust muuta eelpool nimetatud reeglit.

Kolleeg, kes sõdib ait.ee registreerimisega, ilmselt valetab (et tal
kaubamärk registreeritud), kuivõrd ta väitis end alles olevat esitanud
taotlused kauba@ait, andme@ait ja ait.ee kaubamärgina kaitsmiseks ning
taotlused on läbivaatamisel patendiametis. Samuti ei seostu AIT kolleegi
firmaga (SendraSys).

Kogu see bullshit domeeninimede ümber häirib paljude inimeste normaalset
tööd (lisaks muudele töökohustustele tuleb iga päev vastata mitmekümnele
vigasele või absurdsele domeenitaotlusele). Lihtsam oleks reeglid läbi
lugeda ja mitte üritada enda tüütavaks muutmise läbi püüda saavutada
eranditegemist (viimane kehtib eriti kolleeg Andres Haaveli kohta).

Parimat
Kalle

Madis Remmik

Kalle Kulbok <ka...@eenet.ee> wrote:

: Kuni Eestis ei ole otsustatud käituda mugavusdomeenimaana, lähtume

: olemasolevatest reeglitest. Analoogset reeglit kasutab ka näiteks Norra:

Tulebki va"lja, et Eestis (pigem siiski EENetis?) on otsustatud ka"ituda
nimme EBAmugavusdomeenimaana, iga hinna eest raskendades domeenide va"lja-
andmist. Kui ikka EENetile ei meeldi, siis domeeni ei anta. Ra"a"kimata
sellest, et domeeni ei anta eraisikule ega (tavaliselt) ka projektidele,
vabalt vo~ivad ilma ja"a"da ka aastaid tegutsenud firmad, kui nimi ei meeldi.

Hea seegi, et na"dalatepikkuste, m.h. negatiivsete vastuste ooteaegade po~h-
jused a"ra said mainitud -- mingite domeenitaotlustega tylitatakse ko~rgeid
ametimehi ju suisa nende po~hito"o" ko~rvalt..

va"ga pettunud,

/ madis remmik ma...@neti.ee FC~F...

kalle volkov

eips!

Madis Remmik wrote:
> Hea seegi, et na"dalatepikkuste, m.h. negatiivsete vastuste ooteaegade po~h-
> jused a"ra said mainitud -- mingite domeenitaotlustega tylitatakse ko~rgeid
> ametimehi ju suisa nende po~hito"o" ko~rvalt..

niih, vo'tap kah so'na...

IMHO selle jutu / teema siin vo'ix lo'petada andres bauman'i
kokkuvo'ttega: kui miskit ei meeldi siis on olemas isikud kes asuvad
ko'rgemal kui hostmasterid... NEMAD va'hemalt on suutelised vastama
kirjadele lyhema ajaga ning samuti on nad no'us teemaga et kuu kuni
poolteist eitava vastuse saamiseks on liiga pikk ooteaeg...

mina igatahes usun .ee kontaktisikutesse ;) loodetavasti sellest miskit
kasu kah on...

regs,
cal6

Kalle Kulbok

Madis Remmik wrote:

> [...]
> jused a"ra said mainitud -- mingite domeenitaotlustega tylitatakse ko~rgeid
> ametimehi ju suisa nende po~hito"o" ko~rvalt..

1. Kui ebamugavusdomeenimaana käituvad Soome, Rootsi, Norra
(Prantsusmaast, Hispaaniast, Itaaliast rääkimata), siis on see ka
Eestile paslik. Tõsi, ebamugavust saaks suurendada kehtestades
kasutatavale domeeninimele samasugused aastamaksed nagu mujal maades
(500 - 1000 krooni).

2. Pikkade ooteaegade suhtes jagan negatiivsete seisukohavõtjate muret -
normaalselt peaks taotleja vastuse saama 3 - 5 päeva jooksul. Ent üheks
põhjuseks, miks kõigi taotluste läbivaatamine venib, on tegelemine nn
"nurga-ISPidega", kes esitavad taotlusi korraga mitmetele domeenidele,
edastades taotleva organisatsiooni vigase nimekuju, aadressi või
kontaktisiku, jättes märkimata teatud juhtudel vajaliku nimepõhjenduse.
Sageli konkureerivad sellised ISPd omavahel ning püüavad
valeinformatsiooniga üksteiselt kliente üle lüüa. Kahjuks ei saa EENet
alafinantseerimise tingimustes panna avaldusi läbi vaatama ja tehnilist
tööd tegema piisavalt inimesi, kes jõuaksid selliste pahnatekitajatega
eraldi tegeleda.

3. Domeeni saavad internetiühenduses olevad eraisikud (nimi.pri.ee),
juriidiliseks isikuks mitteolevad seltsingud (nimi.org.ee), samuti need
projektid, mis on organisatsiooniülesed ning üldkasulikud (paraku ei
tunnistata kõiki projekte headeks ja vajalikeks ka PHARE poolt). Ja
mõistagi saab domeeni firma, kes taotleb omanimelist või ainuomasest
põhitegevusest lähtuvat domeeni. Ent Kapakohila Nurmenuku Apteek ei pea
ilmtingimata saama domeeni apteek.ee, isegi siis mitte, kui proviisor
iga päev helistab ja kõikvõimalikele instantsidele kirjutab.

KAlle

Taavi Talvik

[...]

Aga miks mitte?

Kas registreerija on pa"dev otsustama selle yle?

Ja"rsku on kapa-kohila-numrenuku-apteek 2 aasta pa"rast yle
vqtnud kqik teised eesti apteegid ja on ainuke kandidaat sellele?

Kas registreerija vaatab la"bi nende a"riplaani ning registreerija
pa"devad "apteeginduse spetsialistid" otsustavad, et sellest a"riplaanist
sellist tulemust ei teki?

Vqi ja"rsku on kapa-kohila-numrenuku-apteegil maailmapa"a"stmise plaan,
ning teha lehekyljed kogu eesti apteeginduse ajaloost, ta"napa"evast,
seda puudutavast seadusandlusest, kqigi apteekide aadressides, apteekrite
koolitusest?

tervisi,
taavi
--
-- "Contact" ---------------
- Do you think there are people on other planets?

Gert Jervan

On Thu, 16 Dec 1999, Kalle Kulbok wrote:

: põhitegevusest lähtuvat domeeni. Ent Kapakohila Nurmenuku Apteek ei pea
: ilmtingimata saama domeeni apteek.ee, isegi siis mitte, kui proviisor
: iga päev helistab ja kõikvõimalikele instantsidele kirjutab.

Hmmm...

Huvitav, miks see Kapakohila siis viletsam on kui Tartu??? Hetkel vaatab
aga aadressilt www.apteek.ee vastu just yks Tartus asetsev apteek. Kas
otsustatakse lähtudes:
a) Kes ees see mees
b) Kes on lähemal EENeti fyysilis-vaimsele asukohale
c) Kes omab rohkem sidemeid
d) Kes maksab rohkem
e) Midagi muud...

Hetkel aga ei kipu valikukriteeriumidest eriti aru saama....
Mitte et mul midagi Raja apteegi vastu oleks aga viimani Kalle Kulboki
po~hjendus toodud väite najal tundus lihtsalt naljakas.

Tervitades,
Gert

Vallo Kallaste

In <3858E7B0...@eenet.ee>, Kalle Kulbok <ka...@eenet.ee> wrote:

> [...]

> ilmtingimata saama domeeni apteek.ee, isegi siis mitte, kui proviisor
> iga päev helistab ja kõikvõimalikele instantsidele kirjutab.

Väga halb näide.
Kui domeeninimi apteek.ee on vaba, siis ma ei näe absoluutselt mingit
põhjendust selle kasutuselevõtu tõkestamiseks "Kapakohila Nurmenuku
Apteegi" poolt.
Kui keegi domeeninime taotleja taotleb firma nime või tegevusalaga
seotud vaba domeeninime, siis on tal õigus see saada. Võimalik, et see
annab tollele taotlejale mingi eelise teiste ees, kuid kus olid enne
nood teised? Reegel "kes ees see mees" kehtib igal juhul, kui muud
tingimused on täidetud.
Vabandust, aga see on lihtsalt nõme. Keelan, käsen, poon ja lasen.
--

Vallo Kallaste
va...@matti.ee

Gert Jervan

[...]

Nii, vaataks siis pisut mis toimub mujal.
Rootsi Kuningriik

- Domeene haldab NIC-SE (www.nic-se.se)

- Registreerimine on delegeeritud allorganisatsioonidele (registrar), mida
on kokku terves riigis ca 30-40 tk, kes omakorda on yhenduses NIC-SE-ga
tylikysimuste lahendamiseks. NIC-SE peab ka keskregistrit, kuid
tavakasutaja NIC-SE-ga yhendusse ei astu.

- Ko~ik juhinduvad yhest ja samast yldisest eeskirjast (on saadaval
vo~rgus aga kahjuks ainult svenssonikeelselt. Kokkuvo~te on saadaval ka
ingl. keeles)

- Mo~ningaid huvitavaid noppeid:
* Organisatsioon saab registreerida ainult YHE domeeni
* Ko~ik privaatpersoonid saavad domeeninime kujul <domeen>.pp.se
* Ko~ik, kes tahavad saada domeeni firmanimi.se peavad registreerima
nime Rootsi Patendi ja Registriametis, mis registreerib nimesid,
kaubamärke etc.
* Hetkel ei saa registreerida kaubamärki domeeninimena
* Väikefirmad (mis asuvad ainult yhes geograafilises punktis ja
opereerivad ainult seal saavad domeeni kujul <firma_nimi>.<maakond>.se

- NIC-SE kohustub vastama 20 tööpäeva jooksul

- Aastane hooldustasu on 250 SEK-i (arvestades Eesti elatustaset oleks
Eesti analoogiks orienteeruv number 100 EEK-u)

Yldiselt peab mainima, et Rootsi domeeninimede registreerimine on väga
seotud nende patendi ja nimeregistriga, nii et erilist jalgratast nad ei
ole leiutanud. Pigem sidunud domeeninime olemasoleva reeglistikuga, mis on
seotud firmanimedega.

Tervitades,
Gert

Juri Kaljundi

On Thu, 16 Dec 1999, Kalle Kulbok wrote:

: 1. Kui ebamugavusdomeenimaana käituvad Soome, Rootsi, Norra

Kindlasti oled kuulnud sellest, et Soome tahab oma domeeninimede
väljastamise süsteemi muuta, kuna see pidurdab ettevõtlust ja on liiga
bürokraatlik? Näiteks tahetakse minu teada teha seda, et iga firma võiks
osta piiramatul arvul domeeninimesid.

Jüri Kaljundi
j...@cveurope.com
CV-Online
http://www.cv.ee/
Tel: +372-6566514
GSM tel: +372-5515252

Teet Eomäe

Kalle Kulbok wrote:
-cut-

> [...]
> ilmtingimata saama domeeni apteek.ee, isegi siis mitte, kui proviisor
> iga päev helistab ja kõikvõimalikele instantsidele kirjutab.

Ma küsiks et kas kodanik Kalle Kulbok on pädev mees otsustama,
et kumb on rohkem apteek, kas kapakohila või jämejala? Ja
milliste teadmiste põhjal ta seda siiani on teinud?

Teet.

Riho Kurg

Gert Jervan wrote:

> Hetkel aga ei kipu valikukriteeriumidest eriti aru saama....

Hetkel tundub EEneti segamine kogu sellesse domeeninimede kammi
irrelevantne. Mingil mõistmatul viisil on riigiasutuse nimega KBFI õigus
muudetud riigiasutuse nimega EEneti "teenuseks". Peale selle on justkui
EEneti õigus sellele "teenusele" piiranguid seada ja kõigil teistel neid
näägutada.

Siinsamas grupis on juba vähemalt üks kord välja toodud isikute
kontaktandmed, kes on TEGELIKULT õigustatud .ee domeeni haldama. Igaüks
vaadaku ise:
http://www.networksolutions.com/cgi-bin/whois/whois?ee-dom

Riho,
domeenijauramisest väsind ja
uut telekomiseadust ootamas.

Hillar Aarelaid

Teet Eomäe <te...@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> et kumb on rohkem apteek, kas kapakohila või jämejala? Ja
> milliste teadmiste põhjal ta seda siiani on teinud?

riik annab õiguse otsustada *.com.ee ja ka vastava masina
ülalpidamiskohustuse üle näiteks Eesti Tööandjate ja Tööstuse Keskliidule
ja/või Eesti Kaubandus-Tööstuskojale ja/või ..kes iganes esindab meil .com.,
kes vastavalt kehtivatele (autori, kaubamärgi, patendi..)seadustele teevad
ise oma hea tava ja vaatavad seda kapakohila asja :)
need siis leiavad lisaks, et ka registreerimine võiks käia nii kiiresti ja
niisuguste reeglite järgi ja kõik saavad seda tasuta :)

lisaks veel, et kõik peavad ennast eriti kõvadeks ja suurteks ja .., et neil
peab! olema miskiasi.ee ja kuidagi ei mahu pähe, et ntx see saab olla ainult
miskiasi.com.ee
miskiasi.edu.ee
miskiasi.org.ee
miskiasi.gov.ee
..
miskiasi.pri.ee

ja kui tõesti tahad miskiasi.ee siis selle saamine on tülikas aeganõudev ja
lisaks tahab riik selle eest paljupalju pappi saada :(

arvan, et riik ei pea sekkuma kõikidesse asjadesse ja kõikide probleeme
lahendama, eriti kui on olemas ilusad ja tublid, kelle huvides see on, nad
seda teha tahavad ja teevad seda paremini kui riik.

hillar

tari

> põhitegevusest lähtuvat domeeni. Ent Kapakohila Nurmenuku Apteek ei pea
> ilmtingimata saama domeeni apteek.ee, isegi siis mitte, kui proviisor

ja mispuhul Raja apteek parem on kui Kapakohila Nurmenuku apteek?

www.apteek.ee

t.

Teet Eomäe

tari wrote:

> ja mispuhul Raja apteek parem on kui Kapakohila Nurmenuku apteek?
>
> www.apteek.ee

mina ka seda ei näksi, olgu siis kõigile ühe puuga, st.
raja.apteek.ee
kapakohila.apteek.ee
jne. aga pole...

Teet.

Alan Ois

[...]
:
: Väga halb näide.

: Kui domeeninimi apteek.ee on vaba, siis ma ei näe absoluutselt mingit
: põhjendust selle kasutuselevõtu tõkestamiseks "Kapakohila Nurmenuku
: Apteegi" poolt.

Miks ei voiks apteek.ee olla miski keskuse moodi
asi koikidele apteekidele ?

[...]

Meelis Karp

On Thu, 16 Dec 1999, Taavi Talvik wrote:

[...]

Selle võimaluse peaks juba konkurentsiseadus ära piirama...

[...]

Aga pärast tuleb näiteks apteekrite liit ja nõuab domeeni endale ning
kaebab regitreerija kohtusse, kui ta seda ei saa.
OK. Näide apteekidega on suht jama ja ebaõnnestunud...

Sel sügisel domeeninimede arutelul öeldi ju mitu korda maha, et kui keegi
läheks asjaga kohtusse, siis praeguse seisuga kaotaks EENet suvalise
kohtuvaidluse domeeninimede teemal...
Eks vist sellepärast ongi EENet kehtestanud sellised reeglid, et pärast,
kui nimi juba välja jagatud, võimalikult vähe ütlemisi oleks...
Kui reeglid oleksid teistsugused või puuduksid üldse, siis võibolla oleks
praegu ebameeldivusi palju rohkem.
EENet on ju mitme tule vahel niikuinii: teed reeglid ühtepidi - teistele
ei meeldi, teed teistpidi - kolmandatele ei meeldi, teed kolmatpidi -
esimestele ei meeldi... aga mingid reeglid peavad ju ometi olema...

Praegune domeeninimede jagamise kord kehtib minu teada juba päris-päris
mitu aastat ja alles viimasel paaril aastal on asja üle rahulolematus
kasvanud. Seega oleks nagu aeg neid reegleid mingitpidi muuta.
Nüüd tuletaks veelkord meelde seda domeeninimede arutelu üritust, mis
põhimõtteliselt läbi kukkus ja kus ühtset seisukohta ei saavutatud.
Isegi ISP-d olid diametraalselt erinevatel seisukohtadel...
EENetil aga puudub motivatsioon midagi paremaks muuta -- vaadakem praegu
lugemisel olevat telekommunikatsiooniseadust:
§92 (3) Domeeninimede registri volitatud töötleja on _eraõiguslik_
_juriidiline_ isik, kelle määrab Vabariigi Valitsus andmekogude seaduses
sätestatud korras.

Kui see seadus nüüd sellisel kujul vastu võetaks, siis välistaks see
automaatselt igasuguse võimaluse, et EENet saaks teiste ISPdega
võrdsetel alustel saada määratud domeeninimede registri volitatud
töötlejaks, kuna EENet ei ole eraõiguslik juriidiline isik.
Seega milleks siis praegu veel asja paremaks muutmiseks reeglite
muutmisega pongestada kui kohekohe uued tegijad tulema ja uued tuuled
puhuma peaksid hakkama...
Selles valguses paistab kogu see praegune virisemine ja arutelu
tantsuna praeguse registreerija surivoodi ümber...

Parimat
Meelis Karp
sügavalt isikliku arvamusega

PS Ei ütle sõnagi registreerija ükskõik kas siis positiivse või
negatiivse vastusega viivitamise kaitseks.

Kristjan Ruumet

:
[...]

Kas sa ise vaatasid? Minul ei õnnestunud ...

Ipp

Riho Kurg

Kristjan Ruumet wrote:

> : http://www.networksolutions.com/cgi-bin/whois/whois?ee-dom
>
> Kas sa ise vaatasid? Minul ei õnnestunud ...

Uups! Ei vaadanud, panin lihtsalt CENTR-i vastavalt leheküljelt lingi.
Ainuke jälg .ee domeeni kohta maailmas ongi nüüd
http://www.centr.org/tldcontacts.html
Mis tähendab tegelikult
1) et Network Solutions ei tegele enam USA-väliste asjadega, mis on hea.
2) et CENTR ei tegele veel .ee TLD domeeniga, mis on halb.

Kurp.

R.

Urmas Lett

Meelis Roos

> [...]
HA> peab! olema miskiasi.ee ja kuidagi ei mahu pähe, et ntx see saab olla ainult

Milleks neid kunstlikult sinna suruda? Minu meelst ei ole ette näha, et
.ee taseme domeeninimedega niipea kitsaks läheks, seega selline
tükeldamine tundub ebaotstabekas ja kunstlik. Ja loomulikult võtab 95+
protsenti rahvast parema meelega .ee domeeni kui .a.b.c.d.ee domeeni.

Ja selle .co või .com või .org vms. lisakomponendi nimesse lisamine teeb
kasutamise ja meelspidamise oluliselt ebamugavamaks. Vrdl. Inglismaaga -
on ju jube. Täiseti tarbetu .co seal vahel ntx.

--
Meelis Roos (täiesti isikliku arvamusega)
mr...@ut.ee http://www.cs.ut.ee/~mroos/

Kalle Kulbok

Taavi Talvik wrote:
> [...]
> ning teha lehekyljed kogu eesti apteeginduse ajaloost, ta"napa"evast,
> seda puudutavast seadusandlusest, kqigi apteekide aadressides, apteekrite

Ma ei tea, kas Uninet pidas Raja apteegile domeeni apteek.ee taotledes
silmas sellise apteegi-portaali tegemist, ent selle realiseerimine ei
ole eriti õnnestunud (tõsi, mõningaid üldisi suundumusi siiski on:
http://www.apteek.ee/). On kahju, et mõni aasta tagasi üldnimesid ilma
piiranguteta välja jagati (samalaadiline oli apteek.ee tehnilise
kontaktisiku teine kasutatav domeen - server.ee).

Tõepoolest oleks otstarbekas, kui apteek.ee kuuluks apteekreid
koondavale organisatsioonile ja iga apteek võiks saada domeeni
raja.apteek.ee või kapa.apteek.ee.
Sellist genereeritud nimedega domeenisüsteemi praktiseeritakse paljudes
riikides.

Vastuväiteid ei tekitaks ka apteek.ee andmine ülalnimetatud
'maailmapa"a"stmise' plaanile. Sellistele projektidele on ka praegu
võimalik üldnimetustega domeene saada.

Kalle

PS. Kõigile kõva sõnaga meestele: Kalle Kulbok ei ole .ee tipmise
nimeserveri hostmaster, sestap tema ei otsusta. Hostmasteri palvel olen
vaid andnud reeglite kohta selgitusi. Kes ei ole võimelised reegleid
lugema, need jäävadki kõva sõnaga meesteks. Õnneks on siin ka neid, kes
on võimelised ka teiste riikide praktika kohta internetist teadmisi
ammutama. Arvamuste paljusus ei ole halb, konstruktiivsed ettepanekud on
alati teretulnud.

Muide, ühe patendivoliniku poolt tehti ettepanek, et kõik taotletavad
domeenid olgu internetis vähemalt üks kuu enne väljaandmist avalikult
üles riputatud, et igaüks võiks oma firmanime või kaubamärgi eksitava
kasutamise kohta protesti esitada. Arvamusi on seinast-seina, kõiki
arvestada ei saa. Kui Taavi ei saa endale domeeni kallekulbok.ee, siis
on see mõistagi paha. Aga kui keegi saaks liberaalse domeenipoliitika
korral domeeni taavitalvik.ee, on see hea?

Aga kui Taavi Talvik & Co saavad ihaldatud domeeniregistreerimise
õiguse, teevad nad ohtra papi eest mõistagi paremini. Kuivõrd ei võeta
endale otsustaja funktsiooni, saab igaüks registreerida endale ihaldet
karuperse.ee vms :-)

Hillar Aarelaid

Meelis Roos <mr...@ut.ee> wrote in message news:83djrr$q60$1...@kadri.ut.ee...

> Milleks neid kunstlikult sinna suruda?
mida kunstliku on mod.gov.ee või dp.gov.ee või häbeneb keegi olla .com. või
.org. või mis veel jubedam, .edu.
mõned suhteliselt kõrged riigiametnikud väidavad, et meil hakkab see
domeeninimede asi juba süsteemseks muutuma ja hea tava nimede koha pealt
tekkima
KUS, ma tahksin küsida: kas nii et mfa.ee sm.ee, just.ee mod.gov.ee ja
sisemin.gov.ee ongi see süsteem ja hea tava
esitähed, lühendid, eesti ja inglise keel, domeenid ja alamdomeenid omavahel
segamini nagu pudru ja kapsad

> Ja selle .co või .com või .org vms. lisakomponendi nimesse lisamine teeb
> kasutamise ja meelspidamise oluliselt ebamugavamaks. Vrdl. Inglismaaga -
> on ju jube. Täiseti tarbetu .co seal vahel ntx.

hea lihtne jah meeles pidada tm.ee - ahhaa trade mark st midagi kaubamärgiga
seotut, ära arvasin
tsm.ee - jessss!!! teede ja side ministeerium, meelde tuli

>Minu meelst ei ole ette näha, et
> .ee taseme domeeninimedega niipea kitsaks läheks

ega lähegi, domeeninime saab ju valida ka sellise, mis kuidagi sinu poole ei
viita, kui juba keegi on käpa peale pannud.
aga kui ma just tahan, et minu asutuse nimi ja domeenimi kuidagi seostuksid
ja mr Holms või Poirot oleksid võimelised intuitiivselt ühest teist
tuletama, siis arvatavasti pean ma selle eest esimesena jaole jõudnud
vennale pappi maksma, et ta selle mulle loovutaks

lihtsalt kes ees see mees
ntx kma.ee (AS KMA ja kodakondsus-migrat. amet) või sm.ee (sise ja sotsmin)
jne..
kas või see apteek.ee

teine asi on siin see, et kuidagi lahendada tekkinud vastasseisu(mingid
vastikud reeglid, telefoniõigus, onupojad, raha ei saa teha, aeglane,
ebaviisakas.. ), võiks riik selgelt paika panna kes mida on kohustatud
tegema ja kes mida on õigustatud otsustama, mitte hakata ise seda asja
tegema! st järjekordselt maksumaksja raha mitte eriti otstarbekalt kulutama.
ma arvan, et meil on siin piisavalt palju igasuguseid katus- ja
esindusorganisatsioone, kes saaksid selle eesti domeeninimemajandusega
kenasti hakkama, kui neile see õigus anda, kellele ei meeldi nende katuste
ja esindustega asju ajada, see on sunnitud asju ajama siis riigiga, aga see
on kahjuks aeglane ja kallis ja jne..

(küsimus praegustele registreerijatele, kuidas jaotuvad taotlejated ja
millised olaksid osakaalud, ntx com 75%, org 20%, pri 5%)

miks nii kuri, aga selle pärast et tekitatakse järjekordne riiklik register,
kui juba olemasolevaidki ei suudeta kokku lugeda, rääkimata sellest et aru
saada, mida need teevad..vaatan siin hetkel ühe pabereid ja mitte ei saa
aru, milleks on vaja registrit, mille andmete terviklus ei olegi oluline st
pole vahet, kes sisestas, mida sisestas, millal sisestas või kas et üldse
sisestas
(((((

hillar
dp.gov.ee - ahhaa gov, -st riigiasutus, kui on gov, siis ei saa olla ka dp eesti keeles , vaid selles samas keeles, mis gov.
mis see dp siis võiks küll olla, mitte ei oska arvata :(

Toomas Soome

On Sat, 18 Dec 1999, Hillar Aarelaid wrote:

[...]

wild guess - Dummy Point vms. eesti keele, heade tavade ja terve
mõistusega pole siin aga paraku midagi tegemist.

PS: no ei saa mitte aru, miks peaks olema igalühel doomen .ee all. no ei
saa aru.

toomas@vabandades
--
New members are urgently needed in the Society
for Prevention of Cruelty to Yourself. Apply within.

Taavi Talvik

[...]

Uninet ei ole kunagi sekkunud oma klientide/kasutajate a"ridesse vqi
ideedesse, ei ole kunagi yritanud selgitada, kas on tegemist
"yldise maailmapa"a"stmisega", oma a"ri ajamisega vqi millegi muuga.

Meie ainuke eesma"rk on kqik klientide andmesidesse (sealhulgas ka domeeni
registreerimine) puutuv neile vqimalikult lihtsaks teha, et nad saaksid
keskenduda oma pqhitegevusele ja pqhitegevuse kqrvalt ei peaks tegelema
sygavuti kqige andmesidesse puutuvaga.

Meie eesma"rgiks ei ole hinnata kliendi tegevust, vaid teda teenendada.

[...]

Niipalju kui ma tean, ei ole "Taavi Talvik & Co" taodelnud ohtra papi
eest domeeniregistreerimise qigust.

Seda taotleks kyll, et juhul, kui on vqimalik teha paremini, siis ka tehtaks
paremini.

"Taavi Talvik & Co" ja karuperse.ee'ga hirmutamine vqib kyll olla lahe ja lqbus, aga
ei aita oluliselt kaasa domeeniregistreerimise efektiivsele toimimisele.

tervisi,
taavi
--
"Two most common things in the Universe are Hydrogen and Stupidity"

Reino Va'inaste

In article <385b7d4b$0$69...@diablo.uninet.ee>, hillar....@mail.ee
says...

> [...]
> sisemin.gov.ee ongi see süsteem ja hea tava
> esitähed, lühendid, eesti ja inglise keel, domeenid ja alamdomeenid omavahel

ju tuleb siis topeltnimed kasutusele võtta nagu ka asutuse uksesildil ja
kirjablanketil

km.riik.ee ja mod.gov.ee

kapsad söödud ja hundid rahul

:) R

Urmo Maeorg

Hillar Aarelaid <hillar....@mail.ee> wrote:

> [...]
> sisemin.gov.ee ongi see süsteem ja hea tava
> esitähed, lühendid, eesti ja inglise keel, domeenid ja alamdomeenid omavahel

puhtalt iga asutuse isiklik asi. minuteada pole seadust mis käsitleks
domeeni nime voi mingit substringi sellest analoogselt kaubamärgiga vms.
määratletud sümboolikaga .. tegemist ikkagi virtual community'ga.

Mis puutub gov.ee-sse siis see sai kunagi regitud selleks , et riigi-
ja valitsusastusi säästa nädalate kaupa eeneti järel ootamast ja
anda _võimalus_ saada oma nimemajandus korda max. poole päevaga.
Mida asutus sinna ette leiutab on tema oma asi, kuni asi pole valitsuse
poolt reguleeritud .. ja arvestades loomulikult ka mingit yldtunnustatud
tsensuuri ;-)

Urxx

ei saa ka aru miks on vaja just otse .ee alla oma nime regida.

Meelis Roos

HA> mida kunstliku on mod.gov.ee või dp.gov.ee või häbeneb keegi olla .com. või
HA> .org. või mis veel jubedam, .edu.

.gov.ee on suht loomulik isegi - siin saab selgelt rakendada hierarhia
printsiipe. www.gov.ee omab ka mõtet, seega antud juhul pole tegemist
kunstliku lisakomponendiga. Sama arvan ma .edu.ee kohta. Need on
loomulikult tekkinud hierarhiad ja selline arneg süstematiseerumise
poole on tervitatav.

Aga üldse ei arva ma niimoodi .com.ee, .as.ee, .mty.ee, .pri.ee (siin
oleks muide .era.ee märksa arusaadavam, kuid ikkagi kunstlik) jms.
kohta. Siin oleks tegemist kunstlikult peale surutud hierarhiaga, mida
tegelikult ei eksiteeri. Sellised hierarhiad on ainult siis mõistlikud,
kui nad tekivad seestpoolt, mitte ülevaltpoolt.

Küll hierarhiad tekivad ise, kui neid vaja on.

Lenar Lõhmus

Toomas Soome <tso...@ut.ee> wrote:
> On Sat, 18 Dec 1999, Hillar Aarelaid wrote:

> PS: no ei saa mitte aru, miks peaks olema igalühel doomen .ee all. no ei
> saa aru.

aga miks ei vqi igayhel olla domeen seal, kus tema seda tahab. kui seni on
antud, miks peaks ma nyyd teistest kehvem olema ja vqtma domeeni
nimi.miski.ee ... selliseid nimesid _ON_ pealekauba tunduvalt halvem meeles
pidada. ja eelnevale viidates: sm.com.ee on tunduvalt hullem kui sm.ee.

muuhulgas yhinen nendega, kes arvavad et eenet registreerib domeene liiga
aeglaselt samal ajal vqttes endale qiguse olla ylemkohtunik. kogemusi mitu
ja yldjuhul on need registeerimised tykk maad pikemaks kui kaks nädalat ja
lqppenud yleyldse eenet'i helistamisega, mille peale asjad poole tunni
jooksul korda saadud (ehk domeen registreeritud).

---
lenar

Toomas Soome

Lenar Lõhmus wrote:
:
: Toomas Soome <tso...@ut.ee> wrote:
[...]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ja nii nad tapsidki meie ferdinandi.

: nimi.miski.ee ... selliseid nimesid _ON_ pealekauba tunduvalt halvem meeles

: pidada. ja eelnevale viidates: sm.com.ee on tunduvalt hullem kui sm.ee.

kui nimi pole meelespidamist väärt, siis pole teda vaja ka meeles
pidada.

PS: . all olevad nimed on veel vingemad....
:

selle koha pealt ei vaidle vastu.

toomas
--
I believe in sex and death -- two experiences that come once in a
lifetime.

Madis Kaal

> Selleks, et tõsised inimesed saaks pildi sedalaadi argumentide
> kaalukusest, kopeerin siia listi vastuse Madis Kaalule tema
> järjekordsele pöördumisele mitmel aadressil.

Olgu siis toodud ka need mitmed aadressid:

To: "Kalle Kulbok" <ka...@eenet.ee>
Cc: <mihkel...@eenet.ee>,
<ja...@KBFI.EE>,
<elip...@KBFI.EE>

tegemist oli esimese kirjaga millega ma olin sunnitud kõrvalseisjaid
tülitama. Järjekordsest on (või õigemini oli sel ajal) asi suht kaugel.
Panen oma toonase vastuse Kallele kah siia juurde

--- cut -----------------------------------------------------

> Reeglites on kirjas: 2-3 täheliste teise tasandi alamdomeenide puhul on
> soovitav jälgida, et see viitaks üheselt alamdomeeni taotleva

Jah. _soovitav_. Kui firma on EFG ainuesindaja eestis ja EFG on talle
andnud täisvoli oma kaubamärgi kasutamiseks (enamgi veel, nõuab selle
kasutamist ja küsib juba mõnda aega miks seda nime juba registreeritud
pole) siis peaks igal registreerujal olema suht vaba voli seda
_soovitust_ ignoreerida. Mida ma antud juhul ka teha soovin.

> [...]

> Kolleeg, kes sõdib ait.ee registreerimisega, ilmselt valetab (et tal
> kaubamärk registreeritud), kuivõrd ta väitis end alles olevat esitanud

OK, minu viga. Olen selle hoolimata kindel, et ta avaldused rahuldatakse
ja
tal saab see kaubamärk registreeritud. Nii või teisiti ei saa kedagi
kolmanda isiku väite mitte kehtivuse alusel valetejaks tituleerida.

> taotlused kauba@ait, andme@ait ja ait.ee kaubamärgina kaitsmiseks ning
> taotlused on läbivaatamisel patendiametis. Samuti ei seostu AIT kolleegi
> firmaga (SendraSys).

Jällegi, mis otsustaja sina kui EEneti esindaja sel teemal oled? Kas see
kui ta äriregistris oma firma 'ait.ee'-ks ringi nimetab, domaini ära
registreerib ja pärast uuesti Sendrasys-iks teeb rahuldab kõiki sinu
poolt
esitatud nõudmisi? Mis siis tegelikult sellisel juhul teisiti oleks
peale
aja ja raha kulutamise?

> [...]
> lugeda ja mitte üritada enda tüütavaks muutmise läbi püüda saavutada
> eranditegemist (viimane kehtib eriti kolleeg Andres Haaveli kohta).

No kurat võtaks. Lugege siis neid reegleid. 'ei ole soovitav' ei ole
minu
teada siiani veel võrdsustatud 'on keelatuga'. Peale selle, nagu juba
kõigile osapooltele peaks selge olema, on EEneti näol tegemist
registripidajaga. Mitte kontrollorganisatsiooniga - ilmselt nimetad sa
'absurdseteks taotlusteks' just ait.ee ja efg.ee teolisi juhtumeid?

> [...]
> lugeda ja mitte üritada enda tüütavaks muutmise läbi püüda saavutada
> eranditegemist (viimane kehtib eriti kolleeg Andres Haaveli kohta).

Janno Loide

Lenar Lõhmus kirjutas:

> aga miks ei vqi igayhel olla domeen seal, kus tema seda tahab. kui seni on
Kas sul muude asjadega on nii, et nad on "seal, kus sina seda tahad"?

Janno

Lenar Lõhmus

Toomas Soome <tso...@ut.ee> wrote:

> [...]
> : pidada. ja eelnevale viidates: sm.com.ee on tunduvalt hullem kui sm.ee.

> kui nimi pole meelespidamist väärt, siis pole teda vaja ka meeles

järeldus:
nimed, mis on meelespidamist väärt, need paneme .ee alla ja need teised
meelespidamist mitte väärt nimed paneme .ee alamdomeenide alla. voila. ja
nüüd võtame veel tööle ühe leivasööja, kes otsustab, kas nimi on
meelespidamist väärt või mitte.

see jäägu ikka lõpptarbija otsustada, kas tema mingi nimi meelde jätab või
mitte. ikkagi, mida lühem nimi, seda lihtsam meeles pidada.

---
lenar

Lenar Lõhmus

Janno Loide <ja...@kernel.ee> wrote:

> Lenar L?hmus kirjutas:

> Kas sul muude asjadega on nii, et nad on "seal, kus sina seda tahad"?

küsimus ei ole mitte selles kas mul on kuskil miski nii nagu mina tahan.
küsimus on vabaduses. õiguses registreerida on domeeni sinna kuhu soovi on.
domeen kui slliine (ma mõtlen .ee rahvusdomeeni) peaks olema nn vabavara.
kõigile kautada ja mitte mingile organisatsioonile selleks, et too saaks
sellega oma suva järgi ringi käia ja kunstlikke hierarhiaid sinna alla
tekitada ja otsustada, kas yks domeen peaks yleylde yhel teisel
organsatsioonil/indiviidil olema. meil pidi olema demokraatia? ja koht kus
demokraatiat rakenda peaks .ee domeen kindlasti olema. aga nojah, just
praegu silmasin loo subjekti ... tundub et mõnele ikkagi meeldib praegune
olukord yhel või teisel põhjusel ja on inimesi kes teeksid kõik, et JAMA
jätkuks.

---
lenar

Toomas Soome

Lenar Lõhmus wrote:
[...]

kui nimi ON meelespidamist väärt, siis seisab ta sul meeles, olgu ta
otse . all, .ee all või doc.ic.ac.uk all näiteks.

: see jäägu ikka lõpptarbija otsustada, kas tema mingi nimi meelde jätab või

: mitte. ikkagi, mida lühem nimi, seda lihtsam meeles pidada.

aga sa kirjuta üles?

toomas
--
The Fifth Rule:
You have taken yourself too seriously.

Toomas Soome

Lenar Lõhmus wrote:
:
: Janno Loide <ja...@kernel.ee> wrote:
:
: > Lenar L?hmus kirjutas:
: >>
: >> Toomas Soome <tso...@ut.ee> wrote:
: >>
[...]

oot, aga kas tollele organisatsioonile polegi vaja vabadust nimesid
suvaliselt kasutada?

[...]

see mida sa soovid ei ole demokraatia. dns nimeruum ei saagi muide
põhimõtteliselt demokraatlik olla, kuna tegu on hierarhilise
struktuuriga, puuga, mille iga tipu haldaja on üheselt fikseeritud.

Janno Loide

Lenar Lõhmus kirjutas:

> küsimus ei ole mitte selles kas mul on kuskil miski nii nagu mina tahan.
> küsimus on vabaduses. õiguses registreerida on domeeni sinna kuhu soovi on.

Proletariaat soovis Venemaal kah sajandi alguses vabadust. Ja õigust
püherdada seal, kus soovi on. Ja kehtestas proletariaadi diktatuuri.
Vabaduse nimel.
Demokraatia?

> [...]
> sellega oma suva järgi ringi käia ja kunstlikke hierarhiaid sinna alla
> tekitada ja otsustada, kas yks domeen peaks yleylde yhel teisel

Milline on kunstlik ja milline mittekunstlik hierarhia? Objektiivselt
paluks, mitte isiklikust vaatekohast.

> [...]

> olukord yhel või teisel põhjusel ja on inimesi kes teeksid kõik, et JAMA

Demokraatia =/= vabadus teha mis tahan. Kuida sa sellest küll aru ei
saa?
See demokraatia pole ka .ee jaoks kuskile kadunud. Palun kasuta pisut
oma arukust ja rakenda seda demokraatiat siis. Ehk saad ka tulemuse, mis
_sulle_ meeldib.

Janno

Janno Loide

Toomas Soome kirjutas:

> Lenar Lõhmus wrote:
> :
/.../
> [...]

> põhimõtteliselt demokraatlik olla, kuna tegu on hierarhilise
> struktuuriga, puuga, mille iga tipu haldaja on üheselt fikseeritud.

Soovimata tekitada vaidlust, kas demokraatia on pigem hea või pigem
halb, ütleks veel midagi.
Demokraatia on riigikorralduslik mõiste ja seda mingile tehnilisele
strutuurile omistada on üldse vale. Loomulikult ei ole DNS nimesüsteem
demokraatlik: see mõiste on antud kontekstis asjassepuutumatu.
Küll on aga EENet riiklik struktuur ja igal kodanikul demokraatlikus
riigis _on_ võimalik avaldada mõju riikliku struktuuri tegevusele. Nüüd
oleneb tulemus sellest, kui demokraatlik on EV ja kui paljud kodanikud
suudavad kokku leppida, _mida_ nad tahavad. Ja kui ei suuda, siis ei ole
viga mitte EENetis, vaid EV-s või neis kodanikes.
Vaat nii peaks asi käima, mitte lapsikult jalgu trampides ja "vabadust"
taga nõudes.

Janno

Meelis Roos

JL> Milline on kunstlik ja milline mittekunstlik hierarhia? Objektiivselt
JL> paluks, mitte isiklikust vaatekohast.

Ma juba korra pakkusin välja:

Loomulik on seestpoolt tekkinud hierarhia (@cs.ut.ee ntx - ülikool on
piisavalt suur, et sisemiselt hierarhiline olla, see kajastub ka
domeeninduses).

Kunstlik on ülevalt poolt peale surutud - asdfg.aktsiaselts.firmad.ee.

Toomas Soome

Meelis Roos wrote:
:
: JL> Milline on kunstlik ja milline mittekunstlik hierarhia? Objektiivselt

: JL> paluks, mitte isiklikust vaatekohast.
:
[...]

ülikoolis on muide enamus just "ülevalt peale surutud". nende inimeste
poolt, kes antud hierarhiat haldavad. kogu küsimus on ainult mõistliku,
kõiki pooli rahuldava kokkuleppe saamises.

toomas
--
1 bulls, 3 cows.

Lenar Lõhmus

Toomas Soome <tso...@ut.ee> wrote:

> ülikoolis on muide enamus just "ülevalt peale surutud". nende inimeste
> poolt, kes antud hierarhiat haldavad. kogu küsimus on ainult mõistliku,
> kõiki pooli rahuldava kokkuleppe saamises.

puudub usk kokkuleppetesse, mis kõiki rahuldavad. lootus vaid, et midagi
päris jaburat valmis ei tehta. selle nimel võib ka paar kirjakest kirjutada.
ma ei ütlegi ju, et _just_ nii peab olema.

---
lenar

Lenar Lõhmus

Janno Loide <ja...@kernel.ee> wrote:
> p?herdada seal, kus soovi on. Ja kehtestas proletariaadi diktatuuri.
> Vabaduse nimel.
> Demokraatia?
minu arust on .ee domeeni puhul juba eelpoolmainitud vorm mutatsioonilisel
kujul tekkinud.

> Milline on kunstlik ja milline mittekunstlik hierarhia? Objektiivselt

> paluks, mitte isiklikust vaatekohast.
seda juba selle teema all juba mainiti. kunstlik -> välja mõeldud, peale surutud.
mittekunstlik -> ise tekkinud. tekitades alamhierarhjad .com.ee .pri.ee jne
ja lastes ainult sinna registreeritud ongi loodud _kunstlik_ hierarhia.

> [...]

> See demokraatia pole ka .ee jaoks kuskile kadunud. Palun kasuta pisut
> oma arukust ja rakenda seda demokraatiat siis. Ehk saad ka tulemuse, mis

ma pole ainuke, kes nii arvab, seega ei puutu siia üldsegi mitte ainult
küsimus, kas see meeldib _mulle_ või mitte.

---
lenar

Janno Loide

Lenar Lõhmus kirjutas:

> minu arust on .ee domeeni puhul juba eelpoolmainitud vorm mutatsioonilisel
> kujul tekkinud.
Kas tõesti?

> [...]
> ja lastes ainult sinna registreeritud ongi loodud _kunstlik_ hierarhia.

Ja kuidas see .ee domeen tekkinud on? Loomulikult või? Tuul puhus ta
meile paika? Tuli teine ise, kuldne kuu selgas?
Mina oleks tahtnud .ew-d või .est-i. Seega on .ee mulle "peale surutud"
=> kunstlik!?

> ma pole ainuke, kes nii arvab, seega ei puutu siia üldsegi mitte ainult
> küsimus, kas see meeldib _mulle_ või mitte.

Ei hoomanud iva ehk?
Vaata, demokraatia üks puudusi on see, et lükates protsessi käima, ei
saa sageli olla kindel, et tulemus just selline on, kui sa käivitamisel
lootsid. Seda pidasin silmas "_sulle_" all.
See, et sa pole ainuke, kes "nii" arvab... no siis? Kas see on sinu
arvamuse kvaliteedimärk?

Janno

Madis Kaal

> Kas tõesti?

Ehk lõpetaks selle loba ajamise ja läheks tagasi asja juurde. Asi oleks

a) Miks EEnet ei suuda registrit pidada moel millega kõik rahul oleks.
b) Kas EEnet ikka on pädev otsustama millise nime keegi võib
registreerida
ja mitu tähte selles nimes peab olema.
c) EEnet on väga ühemõttelise kriitika sihtmärgiks olnud juba kaua, kaua
aega - minu meelest on asi mille kallal nurisemiseks praktiliselt
igal
ajahetkel põhjuse leiab lihtsalt Probleem. Suure algustähega.
d) Miks .ee domaini 'omanikud' ei ole ikka veel seda Probleemi
lahendanud.
Minu nägemuses võiks Jaak Lippmaa täiesti emotsioonivabalt EEnetile
öelda, et te kas registreerite nimesid ilma mingite
arvamuseavaldusteta
nädala jooksul või ei registreeri üldse. Kui EEnet valib teise
variandi
siis on pool võitu juba käes - probleemi olemus on muutunud
poliitilisest tehniliseks. Tehnilised probleemid lahendatakse alati
ära
kui selleks vajadus tekib.

Janno Loide

Madis Kaal kirjutas:

> Ehk lõpetaks selle loba ajamise ja läheks tagasi asja juurde. Asi oleks
>
> a) Miks EEnet ei suuda registrit pidada moel millega kõik rahul oleks.

Tahtmised ja maailmavaatelised arusaamad on inimestel erinevad.
Seepärast ei saa keegi pidada registrit nii, et kõik rahul oleks. Samas
ma arvan, et hea tahtmise juures on kompromiss võimalik.
Muuseas, arusaamatuste vältimiseks: mina ei ole EENeti palgal ja ei
vasta nende nimel.

> b) Kas EEnet ikka on pädev otsustama millise nime keegi võib registreerida
> ja mitu tähte selles nimes peab olema.

Tõepoolest, ka mina ei leidnud kusagilt selgitust või viidet, mille
alusel on EENet pädev .ee alamdomeene registreerima. Peale
http://www.iana.org/cctld-contact1.htm , mis iseenesest kaalub vähe.

> c) EEnet on väga ühemõttelise kriitika sihtmärgiks olnud juba kaua, kaua
> aega - minu meelest on asi mille kallal nurisemiseks praktiliselt igal
> ajahetkel põhjuse leiab lihtsalt Probleem. Suure algustähega.

Kriitika on erinev. Mina kurdaks küll selle üle, et registreerimise aeg
pikk ja domeeni registreerimise kirjapandud reeglistik puudulik on. Aga
sellega ma nõus ei ole, et ilma igasuguse filtrita või ainult rahakoti
paksuse alusel registreeritaks.
Suurem osa nurinast rõhub just viimatimainit aspektidele.

> d) Miks .ee domaini 'omanikud' ei ole ikka veel seda Probleemi lahendanud.

Kulla Inime, saa aru - EL ja JL ei ole .ee OMANIKUD (isegi mitte
jutumärkides), vaid neile on DELEGEERITUD .ee haldamine ja vastutus .ee
korrasoleku eest. Internet ei ole eraomanduslik as, nagu nii mõnelegi
kapitali kannupoisile ekslikult tunduda võiks.
Sama hästi on see probleem sinu lahendada: algata avalik arutelu; leia
piisavalt toetajaid; lepi kokku .ee haldajatega nii, et nurin väiksem
oleks kui rõõmukisa, ja -- voila!

> Minu nägemuses võiks Jaak Lippmaa täiesti emotsioonivabalt EEnetile
> öelda, et te kas registreerite nimesid ilma mingite
> arvamuseavaldusteta

Ja täiesti emotsioonidevabalt võib igaüks säärase käitumise peale
kaevata ka IANA-sse.
Ja kui selgub, et mainitud .ee "trusteed" on käitunud sobimatult,
delegeeritakse .ee haldamine kellelegi teisele.

Üldhariduslikus korras lugemiseks mõned lingid:

http://www.iana.org/tld-deleg-prac.html
http://wipo2.wipo.int/process/eng/final_report.html

Parimat
Janno

Urmas Lett

Lenar Lõhmus wrote:

> [...]
> ja lastes ainult sinna registreeritud ongi loodud _kunstlik_ hierarhia.

Kuidas see "ise tekkinud" hierarhia ise tekkib? Nagu elu puljongist?
Hierarhiad on ikka olnud kunstlikud, "peale surutud" lihtsama
administreerimise ja ülevaatlikkuse huvides.
Domeeninimede demokraatlik jagamine peaks tähendama ju iga nime
andmise/mitteandmise kohta rahvahääletust või on mu arusaam
demokraatiast vildakas?

kalle volkov

eips!

osad punktid snipitud ;)

Madis Kaal wrote:
> a) Miks EEnet ei suuda registrit pidada moel millega kõik rahul oleks.

viimasel ajal kusjuures asi ja'lle paranenud ;) kahe na'dala deadline on
kinni peetud, piisava po'hjenduse puhul on saadud ka 1:1 mitte vastavad
doomeninimed... ok, kolmeta'helistega pole proovinud peale viimast
suuremat vaidlust ;) ja muidex, kunagi ei saa miskit sellist korda saata
millega KO'IK rahul olex...

> b) Kas EEnet ikka on pädev otsustama millise nime keegi võib
> registreerida ja mitu tähte selles nimes peab olema.

mina konkreetselt arvan et ei ole ;) samuti ei tohiks nemad otsustada
kas FIE saab .ee vo'i .pri.ee doomeni... lo'ppude lo'pux: eenet on
registripidaja, nagu hr kulbok on siin toonud na'itex doomeneid
taavitalvik.ee ja kalle-volkov.ee... kui kodanik talvik regab a'ra
doomeni kalle-volkov.ee ning akkab seal mind solvama siis on see tema
probleem, ning ma la'hen kodanik talvikuga kohtusse ;) samamoodi kui EPL
avaldab artikli mis kirjutatud kellegi kolmanda isiku poolt ning seal
solvataxe mind, ei po'o'rdu mitte EPL poole vaid antud kodaniku poole
kes artikli kirjutas...

> [...]

> siis on pool võitu juba käes - probleemi olemus on muutunud
> poliitilisest tehniliseks. Tehnilised probleemid lahendatakse alati

olles olnud kirjavahetuses hr lippmaaga loodan et ja'rgmine aasta asi
paraneb miskil ma'a'ral... ta'htaegadega va'hemalt on hetkel asi korras
;)

regs,
cal6, yritab vo'imalikult neutraalselt suhtuda, samas eluliselt oluline
teema ;)

Teet Eomäe

kalle volkov wrote:
-cut-

> [...]
> avaldab artikli mis kirjutatud kellegi kolmanda isiku poolt ning seal
> solvataxe mind, ei po'o'rdu mitte EPL poole vaid antud kodaniku poole
-cut-

oda aga mis siis saab kui keegi saab omal domeeni teet.ee mul
pole siin köhida midagi, olgugi et ma näiteks sama asja
taotlesin varem. (suva näide) niiet tegelt ei tohiks siukest
asja siis ka välja anda. Samas kui tuleks juriidiline isik as
või oü Teet siis tema saab selle lipsti aga mida F#%¤# ta parem
Teet on? :) Niiet see domeenide jagamine on ikkagi suva mis
suva... keegi pole paika pannud piire ja domeenid jagatakse
välja samas poleks nad nagu igavesed. Mu arust võiks küll nii
olla et esimene järk tasuline ja iga aasta hind tõuseb ja kes
ees see mees, kui nimesid enam valida pole, siis veel hinda
juurde. See on nagu äriregistrisse pold üksvahe enam võimalik
miskit nime saada, sest see oli igast kloone täis, peale
sundlikvideerimist asi natukeseks ajaks lahenes.

Lisaks huvitab mind probleem et kes saab domeeni microsoft.ee ?

Teet.

Taavi Talvik

Urmas Lett <urmas...@eenet.ee> wrote:
: Domeeninimede demokraatlik jagamine peaks tähendama ju iga nime

: andmise/mitteandmise kohta rahvahääletust või on mu arusaam
: demokraatiast vildakas?

Vast piisab selgetest, yks yheselt mqistetavatest ja yks yheselt ta"idetavatest
reeglitest. Ja *nende ta"itmisest*.

Aga alustuseks vqiks vaadata na"iteks oma organisatsiooni nqukogu
poolt pystitatud ylesannete ta"itmist:

Va"ljavqte EENeti nqukogu 7. koosoleku protokollist 3. juuni 1999
(http://www.eenet.ee/board/3jun99.html)

tervisi,
taavi
--
Sex without love is an empty experience, but, as empty experiences go,
it's one of the best.

Urmas Lett

Taavi Talvik wrote:

> [...]
> : demokraatiast vildakas?
>
> Vast piisab selgetest, yks yheselt mqistetavatest ja yks yheselt ta"idetavatest

OK, aga siis peaks vähemalt need reeglid olema demokraatlikult läbi
hääletatud, et pärast mingit kobinat poleks. Rahulolematuid leiab ju
alati.

Kalle Kulbok

to ee-...@eenet.ee
Taavi Talvik wrote:

> Va"ljavqte EENeti nqukogu 7. koosoleku protokollist 3. juuni 1999
> (http://www.eenet.ee/board/3jun99.html)

Et seadusesse on sisse kirjutatud ebaadekvaatne jutt, on ka minu ja
juristide poolt korduvalt osundatud. Antud asja on selgitatud ka
Riigikogu majanduskomisjoni liikmetele. Paraku on kogu ebaadekvaatne
peatükk kirjutatud huvigrupi poolt, mida olen tituleerinud Taavi Talvik
& Co (kui Taavi on esinenud selle huvigrupi suuvoodrina ebateadlikult,
siis vabandan tema ees).

Nõustava kogu (domeeninimede konsultatiivnõukogu) kokkukutsumine on
algatatud augustis 1999. Kogu toimine on seni takistatud kommerts-ISP'de
vähese huvi tõttu asjade sisulistes küsimustes kaasa rääkida. Ka
käesolev debatt ei käi ju konsultatiivnõukogu "foorumilistis" ee-tld,
kuigi sellesse listi on ka mõned tõsised tegijad subscribe'nud.

Igasugune asjalik arutelu on oodatud ja palutud. Ja tänu seni esitatud
ettepanekute eest.

Kalle

PS. Kuna ilma nimeserverite kirjeteta domeene ei registreerita, siis
registreerimine käibki ISP'de vahendusel. Ettepanekud vahendavate
asjaosaliste arvu piiramiseks või nende sertifitseerimiseks on samuti
oodatud.

Rivo Nurges

Kalle Kulbok wrote:
> käesolev debatt ei käi ju konsultatiivnõukogu "foorumilistis" ee-tld,
> kuigi sellesse listi on ka mõned tõsised tegijad subscribe'nud.
kus/mis list, kust saab, kes saavad?

--
Rix,
WEBS/EWN System Administrator

Tiit Mogom

Taavi Talvik kirjutab:

[...]

: |
[...]

Riigihanke korras teisele asutusele. Siin see kala maetud ongi.
Tundub, et probleem ei ole selles millisel tasandil on nimi
registreeritud vaid kes st. milline firmakene selle kogu EE domeeni
ohjamise enda ka"tte saab ja juba rebimine ka"ib.

U"ldiselt oleks ta"iesti loogiline, kui neid teise tasandi domeene
vo~imalikult va"he va"lja antakse ja juurmise ee domeeni hoidmine jne.
ei peaks kohe mitte ka"ima la"bi "no~ukogude vo~imu" vo~i la"bi
sellesarnase firmano~ukogu. Loogiline oleks, et seda *.EE hoiaks kas
riigi sideamet vo~i EV valitsusside.

Ha"rrased EE on siiski riigi tunnus, kas meie seda soovime vo~i mitte!

See, miks momendil kembeldakse ongi tagaja"rjeks asjaolule, et neid
teise tasandi domeene on ajulagedalt va"lja jagatud. Ja muidugi selles, et
puuduvad ntx *.ac.ee *.com.ee *.mil.ee ja *.gov.ee.

Meenutan, et juba 1992 aastal soovitasin sedalaadi UK lahendust ka eestile
mille peale just Taavi Talvik kangesti vastu oli ja su"ndis
TU" raamatukogule utlib.ee aga mitte lib.ut.ee.

Selline puukujuline su"steem annaks vo~imaluse tegeleda sideametil vo~i
nendel, kes seda juurdomeeni ohjavad teise taseme nimedega ja
neid teise taseme nimesid saaks olema siiski piiratud arvul, see oleks arukas.

Kui ra"a"kida sellest vo~rgu kiirest kommertsialiseerimisest siis
sugugi mitte kogu vo~rk pole ainult rahadomeedid, va"gagi suur osa
on siin siiski hariduse ja o~ppe osal ja domeenide puukujuline su"steem
vo~imaldaks AC vo~il EDU'l ajada oma ja"igemat domeenide registreerimise
joont ja *.EE ohjaja vo~iks siis *.com.ee kohta kuulutada va"lja
"vo~iduajamise" nimede peppu.com.ee nokku.com.ee registreerimiseks ja
nende nimede nimede muutmiseks. Seega oleks selle kiire kommertsialiseerumise
probleem suunatud teisele ja madalama tasemele.

Mitte ei mo~ista, miks peaks EEnet saama sadu domeenitaotlusi pa"evas ja
tegelema "hulludega". Mo~elge eesnimi.perenimi.ee! Eestis on u"le
miljoni inimese.

Kuule Taavi Talvik, kui o~ige liidaks domeeninimede registri kohe
sootuks EV kodakondsuse ja migratsiooniametiga. Kui keegi saab on saanud
eesti passi vo~i ajutise elamisloa vms. siis paneks kohe
domeeni ka pu"sti vo~i kuda? /\/\/\/\/:)
Oleksime kohe INTERNETinduses esimeste seas maailmas nagu lupsti/\/\/\:)

Taavi Talvik kirjutab:

[...]

Ma ei usu, et no~ukogu asja olemuse lahendaks. Kuid kui soovitakse siis
see no~ukogu vo~ikis olla ntx. *.com.ee tasandil.

Mitte ei mo~ista, miks need kiiresti kommertsialiseeruvad IP teenuse
pakkujad ei u"hine ja ei taotle endale *.com.ee va"ljaandmist!
Milleks on vaja siunata EENET'i ja ta"iesti kolmanda vo~i neljanda
ja"rgu probleemidega.

Meelis Roosile lisaksin siin niipalju, et kui poleks organisatsioonilisi
probleeme siis poleks po~himo~tteliselt ac/edu, com/co, mil, gov'i
vahele vaja.

Va"gagi kummaliseks ja veidraks muutub olukord siis kui AC/EDU teise
tasandi domeenide hoidmine jaotub lo~plikult a"ra kommertsialiseerunud IP
teenuse pakkujata nimeserverite vahel. Tulemuseks vo~ib olla ...

--
Tiit Mogom Internet : ti...@psych.ut.ee
University of Tartu, Dept. of Psychology fax : (+372 7)375900

Kalle Kulbok

Rivo Nurges wrote:
> kus/mis list, kust saab, kes saavad?

to: list...@eenet.ee
subject: -
body: subscribe ee-tld eesnimi perenimi

Listis osalemine ei ole piiratud. Liiga suureks kasvades valitakse
vajadusel aktiivsetest ja pädevatest listi liikmetest väiksem ring
(silmas pidades, et esindatud saaks erinevad arvamused ja huvid). Sorry,
valitakse ebademokraatlikus tähenduses - valiku teeb sellekohasel
vajadusel E.või J.Lippmaa, referendumit ei korraldata ;)

Riina Einberg

Tiit Mogom wrote:

> [...]
> registreeritud vaid kes st. milline firmakene selle kogu EE domeeni
> ohjamise enda ka"tte saab ja juba rebimine ka"ib.

BTW, mitte asutusele, vaid eraõiguslikule juriidilisele isikule on vist
praegu kirjas.

--
Riina Einberg
ri...@aso.ee

Eesti Informaatikakeskuse
Andmeside Osakond (ASO)
Tel. 6 938 222
GSM 251 300 36
Rahukohtu 2, Tallinn

Riho Kurg

Tiit Mogom wrote:

> Va"gagi kummaliseks ja veidraks muutub olukord siis kui AC/EDU teise
> tasandi domeenide hoidmine jaotub lo~plikult a"ra kommertsialiseerunud IP
> teenuse pakkujata nimeserverite vahel. Tulemuseks vo~ib olla ...

Vaata palun reaalset elu.
IP teenust saab maailmas AINULT kommertsiaalsetel alustel.
Niisamuti on ka nimeserveritega. Olid ajad küll, kui NorduNET jt. olid
suured ja tugevad. Need ajad on möödas. Maailmas on mingi 3-4 IP
transiidi pakkujat ja ükskõik, kui _akadeemiline_ või _riiklik_
struktuur ka ei oleks, ilma nendeta ei tee ta midagi. Rääkimata Eestist,
kus on üldse ainult 2 ISP-d.
Kommertsialiseerumine Internetis on juba ära olnud, lugupeetavad. Mis
tonte te endale seinale maalite? Kes see niiväga seda püha .ee domeeni
kasutada tahab? Kas oleks parem, kui firmad endale kohe .com ja .net
domeeni registreeriksid nagu Soomes praegu toimub (tänu sealsele
riiklikule bürokraatiale)?

Riho.
--
Backed up the system lately?

Toomas Soome

Riho Kurg wrote:

[...]

a mis seal .com all olemises paha on? jälle halb meelde jätta või?

toomas
--
A real friend isn't someone you use once and then throw away.
A real friend is someone you can use over and over again.

kalle volkov

eips!

Toomas Soome wrote:
> a mis seal .com all olemises paha on? jälle halb meelde jätta või?

vahest tuleb aeglasemalt kohale kui .ee seoses proxydega ;) pealegi, kui
eesti firma ja eesti asi ajada siis mix mitte omada .ee doomenit !?!

va'ga ia na'ide on laps.ee (kampaania "a'ra lo'o' last", leht piax yles
minema ja'rgmise aasta alguses)... konkreetselt .ee yritus, firmal juba
teine doomen olemas... eenet.ee oli mo'istev ning regas doomeni...

regs,
cal6

Madis Remmik

Riho Kurg <ri...@aso.ee> wrote:
: Kommertsialiseerumine Internetis on juba ära olnud, lugupeetavad. Mis
: tonte te endale seinale maalite? Kes see niiväga seda püha .ee domeeni
: kasutada tahab?

Ta"pselt. Mo~ned lugupeetavad on aga paraku sellise illusiooni mo~ju
all, nagu oleks aasta 1993 ning mitte-ISP-firma vo~i jumal hoidku, liht-
salt mo~ni veebisait oma domeeniga on yheteistkymnes maailmaime.
Aeg on edasi la"inud, austatud ha"rrad.

/ madis remmik ma...@neti.ee FC~F...

Tiit Mogom

Riho Kurg kirjutad:

[...]

Ma loodan, et see vast on Teile jo~udnud kohale, et see millist teed
liiguvad TCP/IP infopakketid ja kuidas on organiseeritud domeenindus
on kaks teineteisest so~ltumatut asja.

Ei tahaks sellel teemal rohkem so~na vo~tta, kuid kui sellel
kommertsialiseerunud poolel on va"ga kiire siis registreerige
*.com.ee ja sinna on vo~imalik siis kiiresti igasugu nimesid panna.

Kui leidub aga kohe va"ga ko~vasid vendi siis milleks seda *.ee'd vo~i
*.com'i.

Taotlege kohe maailma juurmisel tasandil eesnimi.perenimi.

Kui suguvo~sas tuleb juurdekasvu siis on kohe nimed omask ka"est vo~tta ja
meelespidamisega pole ka raskusi.

ail...@ut.ee

Tiit Mogom <ti...@psych.ut.ee> kirjutas:

[...]

Loogiline oleks küll. Aga kas Eesti-suurusel riigil on seda mõtet teha,
on iseküsimus. Arusaadav, kui britid või jaapanlased seda
alamdomeenide süsteemi co.xx ja ac.xx harrastavad.

gov.ee on olemas! ntx www.gov.ee, www.ra.gov.ee jne...

: Meenutan, et juba 1992 aastal soovitasin sedalaadi UK lahendust ka eestile

: mille peale just Taavi Talvik kangesti vastu oli ja su"ndis
: TU" raamatukogule utlib.ee aga mitte lib.ut.ee.

TÜ raamatukogu oleks võinud olla tõesti lib.ut.ee. Samuti TÜ Kliinikum
ntx cli.ut.ee, mitte cut.ee. Nüüd vist viimane aktuaalsuse mingil määral
kaotanud.

: Selline puukujuline su"steem annaks vo~imaluse tegeleda sideametil vo~i

: nendel, kes seda juurdomeeni ohjavad teise taseme nimedega ja
: neid teise taseme nimesid saaks olema siiski piiratud arvul, see oleks arukas.

Küsimus ongi selles, et kui seda oleks olnud tarvis teha, siis kohe
alguses. Tundub, et nüüd on hilja ja sellest ka suured
rahulolematused. Nüüd satub üks firma eelisseisusesse, sest tema omab
teise astme domeeni firma.ee, aga uus registreeruja peab leppima
firma.co.ee-ga. Prestiizi küsimus. Teisest küljest peab hakkama
meeles pidama, kas see firma oli firma.ee või firma.co.ee.
Praegusel ajal püüab EENet tõesti veidike pidurdada massilist domeenide
väljaandmist. Iseenest õige, iseasi on, kuidas ta seda teeb.
Aga eraisikutele on pri.ee või pr.ee mõistlik lahendus küll.
Neid aga'sid on muidu küllalt. Näiteks, kas FIE on pri.ee või co.ee ...?

[...]

See on küll hea mõte, Tiit! Tegelikult saaks juba praegu seda rakendada.
No millise õigusega on raha.ee BIG-il ja apteek.ee miskil X-apteegil.
Haldaja (ehk siis EENet) korraldab konkursi domeenile
mingi_tuntud_nimi.ee ja see antaks välja mingiks X aastaks (ntx 3-ks).
Kui näiteks domeeni apteek.ee üks pretendent ütleb, et teeb apteekide
portali, siis saab tema selle domeeni, mitte mingi suva apteek.
Niisamuti on TELE2 saanud endale www.ee. See võiks ka olla konkursiga ja
rangete lepingutega. Nii võiks endale domeeni internet.ee ka suvaline
firma registreerida.

: Mitte ei mo~ista, miks peaks EEnet saama sadu domeenitaotlusi pa"evas ja

: tegelema "hulludega". Mo~elge eesnimi.perenimi.ee! Eestis on u"le
: miljoni inimese.

Why not :-)
Äriidee: teha tuntumate perenimede domeenidega meiliserver, ntx
pakutavad domeenid rebane.ee, tamm.ee jne. Siis mailboxid jy...@tamm.ee,
ra...@rebane.ee jne :-) Siis on hundid söönud ja lambad terved. Domeenid
on konkursiga ühe firma valduses, kes välistab olukorra, et üks Tamm saab
domeeni ja teine mitte. Kattuvate eesnimede puhul võib probleeme küll
tulla. Süsteem selline, et ntx kodanik Kalev Kana teeb vastava taotluse
sellele firmale (kui pöördub EENetti, saadetakse ta ikka sinna
firmasse) ja tekitatakse serverisse kana.ee regitreerides eelnevalt
nõuetekohaselt domeeni. Kui laekub Anne Kana soov saada
an...@kana.ee, siis tehakse see koheselt ära, sest domeen juba
olemas. Lihtne. Tegelikult ei pea seda eeltoodud juttu tõsiselt võtma,
sest ka siin on aga-sid palju. Paljud inimesenimed ja firmanimed võivad
kattuda ning siis pahandust palju...
Aga pri.ee puhul oleks asjal vist jumet :-) Siis ei peaks ka seda
bürokraatiat vahele toppima, oleks lihtsam.

: Mitte ei mo~ista, miks need kiiresti kommertsialiseeruvad IP teenuse

: pakkujad ei u"hine ja ei taotle endale *.com.ee va"ljaandmist!

Sest sellega ollakse niikuinii hiljaks jäädud. Ja seda peaksid kõik
ISP-d _korraga_ oma teenusesse lülitama. Sest kui üks pakub web-hostingut
firma.ee ja teised firma.co.ee, siis pole vist raske arvata, millise
juurde minnakse. Harjumus...

: Milleks on vaja siunata EENET'i ja ta"iesti kolmanda vo~i neljanda
: ja"rgu probleemidega.

Ega ei ole õiglane tõesti EENetti nüpeldada. Sest ta vaeseke püüab
asja kontrolli all hoida, aga ükski seadus teda veel ei toeta.
Kas see tegevus on õige või mitte, seda ei saa meie otsustada.
Võime ainult arvamust avaldada.

Aivar.

Toomas Soome

ail...@ut.ee wrote:

[...]

seadus saab ainult aidata neid, kel on tahtmine kokkulepitud reeglitest
kinni pidada. siis on alati olemas võimalus osutada antud seadusele ja
öelda -- ei saa. eesti banaaniriigis paraku selline olukord ei kehti
teatavasti - järelikult ei saa seadus sind siinjuures kuidagi
aidata..... poe või pükstest välja....

toomas

Taavi Talvik

[...]

Kardan, et ylaltoodud lqigu na"ol on tegemist otsese valega. Mina isiklikult
ei ole na"inud *mitte yhtegi* e-maili (vqi tavalist kirja) antud teemal,
mitte yheski ISP-de yhistegevuse postitusnimekirjas. Vqimalik, et vastavad
mailid on kuskil kaotsi la"inud, aga kardan, et see on ysna va"hetqena"oline.

tervisi,
taavi
--
"As far as I'm concerned, if something is so complicated that you can't ex-
plain it in 10 seconds, then it's probably not worth knowing anyway"- Calvin

Urmas Lett

Riho Kurg wrote:

> [...]
> kasutada tahab? Kas oleks parem, kui firmad endale kohe .com ja .net
> domeeni registreeriksid nagu Soomes praegu toimub (tänu sealsele

Iga endast lugupidav firma võiks ju vabalt .com alla registreeruda, mis
selles halba?

Tanel Kuusk

Kalle Kulbok wrote:
:
: PS. Kuna ilma nimeserverite kirjeteta domeene ei registreerita, siis

: registreerimine käibki ISP'de vahendusel. Ettepanekud vahendavate

ongi nii vä?
miks siis mõnele ikka registreeritakse ilma nimeserveri kirjeteta
ja mitte isp vahendusel?

Tanel

Riho Kurg

Toomas Soome wrote:

> a mis seal .com all olemises paha on? jälle halb meelde jätta või?

Meelde jätmise koha pealt ei ole kindel, aga kui oleks firmale domeeni
vaja, siis ilmselt võtaks praegustes oludes .com alla.
Muresid vähem, ei pea kellelegi meeldida tahtma.

Riho.
--
Don't hate yourself in the morning -- sleep 'till noon.

Rivo Nurges

Tanel Kuusk wrote:
> miks siis mõnele ikka registreeritakse ilma nimeserveri kirjeteta
> ja mitte isp vahendusel?
j2relikult on mqned vqrtsed ja mqned vqrtsemad

Asko Tiidumaa

> a mis seal .com all olemises paha on? jälle halb meelde jätta või?

Seal on juba spekulandid ees ja 'raekojaapteek.com' stiilis asjad juba
endale ostnud.

Äkki eenetid räägiksid kuipalju spekulante neilt domeene küsivad? Ja mis
mõnede ringkondade tolerantsipoliitika tulemusena .ee'd ootab...

Asko... (ei saa mainimata jätta internet.ee'd ;)

Kalle Kulbok

Tanel Kuusk wrote:

> ongi nii vä?

> miks siis mõnele ikka registreeritakse ilma nimeserveri kirjeteta
> ja mitte isp vahendusel?

Kellele? Kuidas?

Kalle Kulbok

Nimetatud konsultatiivnõukogu põhimõtteid tutvustati kõigile
Küberneetika Instituudis avalikul arutelul. Materjali edasipostitamisega
lubas tegeleda Riina Einberg ja minu teada on ta seda ka teinud. Aga ju
ta siis sinu unustas :-)

Huvitav, et sind sel arutelul polnud, kuigi väidetavalt sa isegi seal
esinesid :-)
Kalle

Juri Kaljundi

On Wed, 22 Dec 1999, Janno Loide wrote:

[...]

Mille poolest on näiteks domeeninimi vingem asi kui firma nimi? Keegi ei
keela sul registreerida firmat AS Internet või AS Õhk või AS Saabas. Kes
ees see mees. Domeeninime sellist aga ei saa, liiga ilus, ei anta. Isegi
kaubamärgi saab sageli ära registreerida nii, et see sisaldab tavalist
sõna (kuigi jah kindlas kaubamärgis ja see sõnaosa ei ole kaitstud), jälle
kes ees see tegija. Hiljuti oli isegi mingi rootslane sõna Svensson
Eestis oma kaubamärgina ära registreerinud, ei mäletagi mis grupis.

Miks ei võiks selline kes esimene süsteem olla ka domeeninimedel? Ikka see
eestlase kadedus?

JK, kes on aastaid esitanud taotlust domeeninimele internet.ee :)

Juri Kaljundi

On Wed, 22 Dec 1999, Tiit Mogom wrote:

[...]

Mina kahtlustan, et Taavi Talvik tahab siin oma äri ajama hakata, kogu .ee
enda kätte saada ja siis hinnad väga kalliks teha ja rikkaks saada ja
eestist ära kolida. Ja teised on temaga pundis. Neil on kogu see RK
majanduskomisjon kinni makstud.

: sellesarnase firmano~ukogu. Loogiline oleks, et seda *.EE hoiaks kas
: riigi sideamet vo~i EV valitsusside.

Hoidma peaks vist seifis, ilma, et mingit juhet taga oleks. Muidu saab
veel keegi asjale ligi ja kasutab kurjasti ära?

: Ha"rrased EE on siiski riigi tunnus, kas meie seda soovime vo~i mitte!

< kõlab eesti hümn, kõik tõusevad püsti >

: puuduvad ntx *.ac.ee *.com.ee *.mil.ee ja *.gov.ee.

Jah, .com.ee ja .as.ee alla kuuluks kõik eesti firmad, mis sa arvad, et
siis ei oleks kemplemist? Teeme kolmanda, neljanda, viienda taseme
domeenid?

: Meenutan, et juba 1992 aastal soovitasin sedalaadi UK lahendust ka eestile

UK ja veel paar riiki kasutavad, enamus mitte. On hea lahendus või halb
lahendus see UK oma?

: neid teise taseme nimesid saaks olema siiski piiratud arvul, see oleks arukas.

Mille poolest arukas?

[...]

See ju oligi Taavil plaanis?

Jüri Kaljundi
j...@stallion.ee Mustamäe tee 55, Tallinn 10621, Estonia
AS Stallion Tel: +372-656 7720
http://www.stallion.ee/ Fax: +372-656 7727

Juri Kaljundi

On Wed, 22 Dec 1999, Toomas Soome wrote:

: a mis seal .com all olemises paha on? jälle halb meelde jätta või?

Ei olegi paha, ainult suur osa huvitavatest nimedest on ära võetud. Samas
.ee all oleks need olemas ning siiski tahavad paljud, et neil ka
omariiklik (eestilik) maik juures oleks, mis .com puhul puudub.

JK, vahel @cveurope.com

Urmas Lett

Juri Kaljundi wrote:

> Ei olegi paha, ainult suur osa huvitavatest nimedest on ära võetud.

internet.com või?

> Samas
> .ee all oleks need olemas ning siiski tahavad paljud, et neil ka
> omariiklik (eestilik) maik juures oleks, mis .com puhul puudub.

Keda see omariiklik maik nii väga huvitab? Mõtle globaalselt;)

Tiit Mogom

Ju"ri Kaljundi kirjutab:

[...]

Kodanik Kaljundi, laske ennast ravida olete vist liigselt tarvitanud
ecstasy't vo~i MDMA, 3,4-methylene-dioxymethamphetamine/\/\/\/\:)

http://www.stallion.ee/~jk/mdma

Vo~tke tuure maha pange pea ku"lma vee alla jne.

: Hoidma peaks vist seifis, ilma, et mingit juhet taga oleks. Muidu saab

: veel keegi asjale ligi ja kasutab kurjasti ära?

Oleks selline pisikene pisikene soov, et see DNS ikka to"o"taks ja
nimed lahenduksid!

: > Ha"rrased EE on siiski riigi tunnus, kas meie seda soovime vo~i mitte!
: < kõlab eesti hümn, kõik tõusevad püsti >

Tubli kodanik viis pluss!

: Jah, .com.ee ja .as.ee alla kuuluks kõik eesti firmad, mis sa arvad, et

: siis ei oleks kemplemist? Teeme kolmanda, neljanda, viienda taseme
: domeenid?

Kemplemine tuleks teisel tasandil ja kui *.com.ee oma DNS'i paariks pa"evaks
pasunasse keerab oleks na"iteks *.ac.ee'l ja *.mil.ee'l ja *.gov.ee'l
siiski pisikene lootus normaalselt toimida.

: UK ja veel paar riiki kasutavad, enamus mitte. On hea lahendus või halb
: lahendus see UK oma?

Muidugi ainult paar riiki seejuures see samune pisikene USA, kellel oli/on
com, edu, gov jne. juurmisel tasandil kehtimas.

To~si on see, et USA on oma domeeninduse registreerimist la"bi aegada muutnud
ja .com .net. ja .org on kasutatavad globaalsel tasandil see aga ei puuduta
nagu .mil .gov ja edu't. To~si on see, et seda .mil ja .gov sovitakse
toppida .us alla aga eks see paistab. Siin on tegu globaalse tasandiga
ja ega USA kui riigi seisukohalt see eriti arukas tegu paolnud.

Peale selle on olemas organisatsioon ICANN. Viimane vastutab USA valitsuse
ees. Pealegi on so~lmitud terve rida vastavaid kokkuleppeid ja u"heks
osapooleks nendes on USA valitsus, u"hel vo~i teisel kujul.

ntx:

http://www.icann.org/nsi/nsi-registry-agreement-04nov99.htm

Vaadata tasub veel:

http://www.ntia.doc.gov

http://www.icann.org/udrp/udrp.htm

Seejuures eksisteerivad meetodid ja kokkulepped kuidas lahendada vaidlusalaseid
ku"simusi na"teks ka seda, kui kaks kanget venda soovivad registreerida
u"hte ja sama nime. Mida teha siis kui nimi langeb kokku
kaubama"rgiga jne.

Enamus nendest reeglitest on suhteliselt uued
selle aasta oktoobri ja detsembri seisuga. Osa reeglitest la"heb ta"itmisele
alles aastast 2000 jne.

Ja"a"b vast loota, et eesti on siiski o~igusriik ja enne kui midagi oluliselt
muudetakse ka vastavad eesma"rgid, reeglid ja vastutus paberile pannakse.

Madis Kaal

Ma ei saa aru kas minu mõte liigub mingeid imelikke radu pidi või
on mul mingi viga küljes. Või siis on ülejäänud diskussioonis
osalejad mingil teisel lainel?

Alustame aga uuesti otsast. Püüan selgitada milles minu meelest on
probleemi olemus millest siin grupis rääkida tuleks.

.ee alla domainide registreerimine ei peaks minu meelest olema mingi
priviligeeritud tegevus milleks tuleb läbida mingisugune tobe
bürokraatlik asjaajamine. Olgu see siis EEnet või sideamet või mis
iganes. olen eestimaalane, tahan nime, nimi pole kasutusel,
registreerin ära. valmis. tehtud. .ee ei ole ju mingi asi iseeneses,
see on lihtsalt kaks e tähte punktist paremal pool mis tähendab, et
ma olen Eestist. Kas ma olen kahetäheline, kolmetäheline või kolmeteist
täheline meest Eestist ei puhu üldse mingit pilli.

Ükskõik milline organisatsioon, amet, asutus või mistahes saab
delegeeritud .ee alla nimesid registreerima on ainult aja küsimus
millal sest saab pseudopoliitiline probleem. Ei jõua veel selgagi
pöörata kui ujub välja mingi järgmine tegelane kes kujutab endale
ette, et see tegevus annab tegijale mingi üleloomuliku jõu või
paremal juhul igavese elu. Garanteeritult annab see vähemalt
võimaluse endale ette kujutada, et oled eriti kõva mees, sest
kogu eestimaa peab käima sinu käest omale nime lunimas.

See, et EEnet reegleid tõlgendab ja täiendab nii nagu pähe tuleb
ei ole küll normaalne aga on ka üsna selge, et seni kuni reeglid
jätavad tõlgendamisel ruumi on alati olemas kiusatus seda
ka teha. EEnet või mitte, asi on inimeses ja tema loomuses.

Aga pole inimest, pole probleemi! Ma ei tea kas Taavi on oma
ideed ka avalikult propageerinud, igatahes mingi aeg tagasi
rääkisin temaga ja mulle meeldis igati tema mõte, et see
registraator peaks olema üks weebiapp kus täidad oma vormi ära,
see vaatab kohe järele kas andmed on OK ja registreerib nime
ära kah kui vaja.

Mis on selles halba või ületamatut? Vot siis oleks nii, et
reeglid kirjutatakse üks kord koodi sisse ja nii nagu kood
neid tõlgendama pannakse nii ka on.

Ja Kalle Kulboki ja ülejäänud EEneti kamba võib maale
põllumeest aitama saata. Seal saab sitta päevast päeva
keerata. Viglaga.

Riho Kurg

---

----

> [...]
> pasunasse keerab oleks na"iteks *.ac.ee'l ja *.mil.ee'l ja *.gov.ee'l
> siiski pisikene lootus normaalselt toimida.

See on mingi foobia või? Pisikesed soovid ja lootused, et pahad
kommertsifirmad maailma hukka ei aja..

Alles see oli, kui mingi Põhjamaade vend tegi kuskil näpuka ja
ns.kbfi.ee maailmast kätte ei paistnud. Kõik nutsid.
Vaata ringi, ja sa näed, et Eestisse tuleb alates järgmisest aastast
sisse 70(-200?) Mbps, millest akadeemiline side moodustab 4Mbs ja
riiklik 2Mbps. Ajad, kui 64K keemiahoone katuselt KTH-sse on räigelt
kõva sõna, on _möödas_

Riho.
--
Given infinite time, 100 monkeys could type out the complete works of
Shakespeare.

Toomas Soome

Riho Kurg wrote:
:
: ---
: ----
[...]

sa oled proovinud mõne suure organisatsiooni DNSi primaarset serverit
ühelt ip'lt teisele tõsta näiteks?

toomas
--
X-rated movies are all alike -- the only thing
they leave to the imagination is the plot.

Lenar Lõhmus

Juri Kaljundi <j...@stallion.ee> wrote:

> JK, kes on aastaid esitanud taotlust domeeninimele internet.ee :)

Ja pole antud? Lohutus - ega nad net.ee'd ka [ei andnud/ei anna].

Eesti riik on liiga väike, et siin mõelda *.com.ee peale. Seda enam, et
õigel ajal (aastaid tagasi) seda ei tehtud.

---
lenar

Lenar Lõhmus

Urmas Lett <urmas...@eenet.ee> wrote:
> Juri Kaljundi wrote:

> Keda see omariiklik maik nii väga huvitab? Mõtle globaalselt;)

... väga huvitav suhtumine ...

--
lenar

Urmas Lepik

>Ja pole antud? Lohutus - ega nad net.ee'd ka [ei andnud/ei anna].

aga www.ee on antud niiet....

Urmas

Riina Einberg

Kalle Kulbok wrote:

> [...]
> Küberneetika Instituudis avalikul arutelul. Materjali edasipostitamisega
> lubas tegeleda Riina Einberg ja minu teada on ta seda ka teinud. Aga ju

DKN statuudi nk projekt sai saadetud siia teist korda alles hiljuti koos
protokolliga. Kas see on ametlikult kinnitatud? Miks siis EENeti
kodulehel väljas ei ole viidet statuudile ja listile?

Tegelikult vääriks .ee eraldi veebilehte lausa, et ei peaks tuhnima
mööda EENeti lehekülge ja kild haaval selle kohta infot kokku korjama.
Sinna võiks panna ka info tagasilükatud läbivaieldud case-de kohta.

Rivo Nurges

Urmas Lett wrote:
> Keda see omariiklik maik nii väga huvitab? Mõtle globaalselt;)
jahh...millex meile yldse on vaja ee tdl'i, teeme kqik doomenid .com
alla ja oleme rahul...
ja tegelt olex popid tdl'id stiilis: .eecom, .eeorg, .eeedu, .eegov:)

loll jutt suhu tagasi:)

Tiit Mogom

Riho Kurg kirjutab:

[...]

Olen juba korra maininud, et see kuidas on lahendatud kellegile
interneti teenuse ntx. www jne. ka"ttesaamine ja millise ISP kaudu
ja kui ja"medad torud seal on on u"ks asi
ja see kuidas organiseeritakse kogu eesti riigi .ee
domeeni hoidmine ja haldamine on ta"iesti teine lugu.

Juhul kui otsustatakse, et organisatsioon A ei ole pa"dev .ee
hoidma ja org. B tuleb sellega paremini toime vo~i selleks
su"steemiks vo~i organisatsiooniks on sootuks uus C siis ko~ik
see peab toimuma allkirjastatud lepingute, memorandumite, reeglite
kohustuste ja vastutusega.

Asendades u"he "ko~va so~na" teise "ko~va so~naga" vo~i organiseerides
domeeninduses eestis "Suure Rahvahuraali" vaevalt, et see tulemuseni viib.

Madis Remmik

Tiit Mogom <ti...@psych.ut.ee> wrote:
: Olen juba korra maininud, et see kuidas on lahendatud kellegile
: interneti teenuse ntx. www jne. ka"ttesaamine ja millise ISP kaudu
: ja kui ja"medad torud seal on on u"ks asi

Loogiline on, et kes maksab, see tellib ka muusika.

/ madis remmik ma...@neti.ee FC~F...

Urmas Lett

Rivo Nurges wrote:

> jahh...millex meile yldse on vaja ee tdl'i, teeme kqik doomenid .com
> alla ja oleme rahul...

Aga milleks see .com siis on? Või on tegemist ameerika rahvusliku
tunnusega?
;)

Rivo Nurges

Urmas Lett wrote:
> Aga milleks see .com siis on? Või on tegemist ameerika rahvusliku
> tunnusega?
> ;)
asi kisub nyyd kyll juba irmus l2bux aga siiski:
millex meile .com'i, teeme omale kqik tdl'id ja weebiaadressid stiilis:
www.minufirma ning emaili aadressid stiilis mina@minufirma

Teet Eomäe

Urmas Lepik wrote:

> aga www.ee on antud niiet....

Mul tuli ka hea mõte, tuleb regade asutus "F.T.P. superfirmade
grupp" ja lühend on FTP ja siis annab eenet kohe välja domeeni
ftp.ee Vääga tore :)

Teet. idee eest aind 1 guiness :)

Urmas Lett

Teet Eomäe wrote:

> Mul tuli ka hea mõte, tuleb regade asutus "F.T.P. superfirmade
> grupp" ja lühend on FTP ja siis annab eenet kohe välja domeeni
> ftp.ee Vääga tore :)

Mis sa selle ftp.ee-ga siis peale hakkad? Keskmisest rohkem
indekseerimisroboteid käib kallal, muud midagi.

Juri Kaljundi

On Wed, 22 Dec 1999, Tiit Mogom wrote:

: Kodanik Kaljundi, laske ennast ravida olete vist liigselt tarvitanud

: ecstasy't vo~i MDMA, 3,4-methylene-dioxymethamphetamine/\/\/\/\:)

Pole selle listi teema, kuid MDMA kahjulikku mõju ei ole seniajani
suudetud tõestada. Ainsa otsese kõrvalmõjuna on loomkatsetel suurte
üledooside puhul suudetud esile kutsuda ajus teatud serotoniini aksonite
muutusi, ei ole aga mingit otsest põhjust väita, et see kehtiks inimestel
või veelgi, et see kuidagi kahjulikult mõjuks või midagi halvasti
mõjutaks. Aga see on rohkem meditsiini alla kuuluv küsimus, kas meil mõni
meditsiinialane list ka Eestis on?

: Oleks selline pisikene pisikene soov, et see DNS ikka to"o"taks ja
: nimed lahenduksid!

Ja kommertsfirmad ei saa sellega hakkama? USAs nagu saavad? Paljudes
teistes riikides samuti?

: Kemplemine tuleks teisel tasandil ja kui *.com.ee oma DNS'i paariks pa"evaks
: pasunasse keerab oleks na"iteks *.ac.ee'l ja *.mil.ee'l ja *.gov.ee'l
: siiski pisikene lootus normaalselt toimida.

Miks peaks kommertsiaalne teenus kehvemini töötama kui alafinantseeritud
ja kehvalt organiseeritud mittetulunduslik tegevus, kus keegi millegi eest
ei vastuta?

: Peale selle on olemas organisatsioon ICANN. Viimane vastutab USA valitsuse

: ees. Pealegi on so~lmitud terve rida vastavaid kokkuleppeid ja u"heks
: osapooleks nendes on USA valitsus, u"hel vo~i teisel kujul.

Kas keegi muuseas seoses selle uue telekomiseadusega on ICANNiga suhelnud
teemal .ee registreerija üleviimine ühelt asutuselt teisele? Ja kuidas
vastab telekomiseaduse domeeninimede peatükk ICANNi dokumentidele?

Janno Loide

Juri Kaljundi kirjutas:

> [...]
> kes ees see tegija. Hiljuti oli isegi mingi rootslane sõna Svensson
> Eestis oma kaubamärgina ära registreerinud, ei mäletagi mis grupis.
Ma olen sinuga täiesti nõus, et kui firma saab registreeritud näiteks
äriregistris näiteks nimele "saabas", siis ei peaks keelduma ka
saabas.ee registreerimisest tollele firmale.

.ee alla registreerimise põhimõtted võiksid olla _näiteks_ sellised:
Kui firma kasutada on juba 3 .ee (alam)domeeni, siis juurde ei
registreerita;
Kui dom. nimi esineb Äriregistris ja firma nime põhiosana, siis
registreerida dom.;
Kui taotletav nimi sisaldab eesti kultuurikontekstis solvavat,
vaenuõhutavat, riigivastast, roppu jne terminit, siis ei registreerita;
Kui soovitav nimi on firma peamine registreeritud kaubamärk, siis
registreerida dom.;
Kui soovitav nimi on firma põhitegevusalaga seotud nimi või nimetus,
mis on selle firmaga seostatav kogu eestis, siis registreerida dom.;
(nt. raamat.ee mõnele online-raamatukaubastule; samas apteek.ee mingile
lokaalsele N linna X apteegile jääks regimata)

Ilmselt võib seda filtrit pikendada, kuid ma arvan, et juba neist viiest
piisab, et vaidlusi oluliselt piirata ja registreerimist objektiivsemaks
teha.

.ee domeenide registreerimise otsustamine peaks olema mittetulundusliku,
soovitavalt riikliku orgi käes. Nime kõlblikkuse üle otsustaks 1-3
palgalist administraatorit. Probleemide lahendamiseks võiks olla
komisjon, mis mingi mõõduka tähtaja (nt. 3 kuu) jooksul kuulaks ära nii
"kannatanu" kui adminni(d) ja otsustaks lõplikult, kas regida või ei.
Iga tühistatud keeldumine mõjuks negatiivse "punktina" adminni
"tööloal". Teatud punktide arvu (või/ja esinemistiheduse) korral töösuhe
adminniga lõpetatakse.

?

Parimat
Janno

Tiit Mogom

Ju"ri Kaljundi kirjutab:

: Ja kommertsfirmad ei saa sellega hakkama? USAs nagu saavad? Paljudes
: teistes riikides samuti?

Siin on vastus segane, eesti a"ri ja a"a"rmise liberaalsuse juures
on vastuseks ja/ei. Seega ei tea pole u"hest vastust. Samas on DNS'i
toimimine eluliselt ta"htis ja liigagi ta"htis, et selle abil eesti
"firmanduse" vo~imalusi ja suutlikust testida.

Kahtlen kas need firmad, kes rusikaga ko~igest va"est vastu rinda taovad
ja kelle esindajad ko~ige rohkem "lo~ugavad ja to~mblevad" ka stabiilsuse
suudavad tagada.

: Miks peaks kommertsiaalne teenus kehvemini töötama kui alafinantseeritud

: ja kehvalt organiseeritud mittetulunduslik tegevus, kus keegi millegi eest
: ei vastuta?

See, et tegu on suurema hulga rahaga ei garanteeri veel iseenesest midagi.
U"ldiselt on eestis siiki suundumus vastupidsele, ja mida suurem raha
ja ra"igem monopol seda va"iksem vastutus ja seda raskem nende
isikute/firmadega asju ajada on. Selleks kulla Kaljundi ongi olemas
RIIK seadused reeglid jne. millega selle raha ja u"mbritseva vahelisi
suhteid reguleeritakse.

ICANN on mittekasumit taotlev organisatsioon, mis tegeleb .org .com ja .net'ga.
To~si .com .org ja .net nimede registreerimine on u"le terve maailma
pandud firmadele. Kuid selle taga on kokkulepped, reeglid jne.

Eesti domeeninduse probleemi lahendamiseks on mo~eldav USA kogemuse
kasutamine, et rahameeste poole "tossu" va"lja lasta.

ev-valitsus----ICANN'i tu"u"pi organisatsioon ----- firmad

Kuid USA ja Eesti domeenindus pole kaugeltki samas seisus ja USA'l on/oli
oma .com .org .gov .edu .mil teatavasti see US on/oli sealt paremast
servast a"ra ja"etud. Kas eesti olemasolevate/tulevaste so~jandusasutuste,
politsei, jne. valitsusasutuste ja ka o~ppe- teadusasutuste
domeenindus peaks olema eesti "firmanduse" loksutada?

Loodan, et mitte.

Toomas Soome

On Thu, 23 Dec 1999, Tiit Mogom wrote:

[...]

Eesti telefon on suur firma? kõik on nõus? eesti telefon ei suuda
oma doomenit hallata, ut.ee haldamist ma nende kätte küll ei usaldaks, .ee
rääkimata.... mitte midagi isiklikku, aga .... nojah, võibolla enne .ee
kallale asumist siis leitakse ka nii palju pappi, et omale selgeks tega,
mis see dns siis tegelikult on ja kuidas töötab :P

toomas
--
You will have a head crash on your private pack.

It is loading more messages.