Google'i grupid ei toeta enam uusi Useneti postitusi ega tellimusi. Ajalooline sisu jääb vaadatavaks.

sundventilatsioon

0 vaatamist
Liigu esimese lugemata sõnumi juurde

Viktoria Mägi

lugemata,
25. märts 2003, 04:45:4625.03.03
kuni
Oleks vaja meeletult niiskesse paneelelamu korterisse sundventilatsioon
paigaldada, kuid peale vajaduse ei tea asjast midagi. Kuhu peaks pöörduma,
peab selleks projekt olema, kellelt luba küsima? On vahet ka kas on tegemist
ühistuga või ühisusega, esimese või viimase korrusega?
Oskab keegi soovitada kelle ukse vahele jalg panna tuleb?

Tänud,
Viktoria

Mart Pirita

lugemata,
25. märts 2003, 05:15:2525.03.03
kuni

Mõni vastav firma, Hiieko vms oskab kindlasti nõu anda.

--
Mart

Andres V

lugemata,
25. märts 2003, 05:03:2925.03.03
kuni
"Viktoria Mägi" <viki...@hotmail.com> wrote in message

> Oleks vaja meeletult niiskesse paneelelamu korterisse sundventilatsioon
> paigaldada

KUI niiske ta siis on? Ja miks? Sa tahad tagajärjega tegeleda aga kas
põhjusega oled tegelenud? Mul on vastupidi, et võiks tiba niiskem olla.
Praegu on ~ 45-50% (tihenditeta puitaknad ja kõik radikavahed veepudeleid
täis)

AndresV

Raul Ojasaar

lugemata,
25. märts 2003, 06:21:5725.03.03
kuni
> Oskab keegi soovitada kelle ukse vahele jalg panna tuleb?

tõenäoliselt köögi ;)
tavaliselt on just köögis ventilatsiooniava kuhu oleks mõtekas ventilaator
monteerida
aga kust see niiskus? kuivatad pesu toas?

raul

Viktoria Mägi

lugemata,
25. märts 2003, 09:34:0425.03.03
kuni
> aga kust see niiskus? kuivatad pesu toas?
toas ikka, kus siis veel? ja siis on mul veel plastaknad (ja-jaa loll olin
aga ostes olid vanad aknad alla igasugust kriitikat).
Põhjus on mul teada küll, kuid tavalise õhutamisega niiskust enam välja ei
saa ja hallitus hakkab juba mööblisse varsti.

Lauri Reinart

lugemata,
25. märts 2003, 09:53:0325.03.03
kuni
See on küsimus, millele ei saa üheselt vastata. Oleneb, mis korrusel sa
elad. Kui elad esimesel korrusel kõrges paneel majas, siis võib ventilaatori
panek tekitada vent korstnas ülerõhu, mille puhul hakkab teistel vent nö
tagurpidi tööle, et hakkab hoopis korstnast sisse puhuma. Või kui elad kõige
kõrgemal korrusel, siis võib samast ülerõhust tekkida nö tropp ette, mille
puhul alumistel jääb lihtsalt õhuvahetus seisma. See on suht riskantne
tegevus. aga kui sul suva, mis teistega juhtub, siis pane endale ventilaator
ja sul saab kindlasti parem.

Võibolla oled sa pannud oma korterile supermoodsad plastaknad, mis ei lase
tilkagi õhku sisse. See on tüüpiline viga mida paneelmajades tehakse.
Lahenduseks on ventileerimisvõredega aken.

Kui probleem on üldisem, siis soovitaksin pöörduda korteriühistu poole,
võibolla aitaks ühe suure ventilaatori panek. Võibolla ei ole juba sada
aastat vent korstnaid puhastatu ja sinna on tohutu mustuse ja rasva kiht
kogunenud või isegi ajalehti vms prahti, mis täielikult ventilatsiooni
sulgeb.

Aga saadaval on ka õhu kuivatajad, mis kondenseerivad toa õhust niiskuse
välja.

Lauri Reinart

"Viktoria Mägi" <viki...@hotmail.com> wrote in message

Hillar

lugemata,
25. märts 2003, 10:52:0025.03.03
kuni
Ventilatsioon viib küll niiskuse välja, aga ka suure osa toasoojusest võtab
kaasa.
Vaata konditsioneeride pakkujatelt lahendust, saad talvisel ajal niiskusest
lahti ja suvisel ajal toa ka jahedamaks.

Hillar

"Viktoria Mägi" <viki...@hotmail.com> wrote in message

Alts

lugemata,
26. märts 2003, 02:10:5926.03.03
kuni
Tere!
Tegelikult enamus akendetootjatest pakub nn mikrotuulutust kusagile akna
üleserva. Ehk on ka hiljem paigaldatav. Vähemalt pole nii umbne.

> Võibolla oled sa pannud oma korterile supermoodsad plastaknad, mis ei lase
> tilkagi õhku sisse. See on tüüpiline viga mida paneelmajades tehakse.
Õhukuivati peaks olema paraja kirvehinnaga.

> Aga saadaval on ka õhu kuivatajad, mis kondenseerivad toa õhust niiskuse
> välja.
Aga tegelikult peaks olema suht raske sellisele olukorrale lahendust leida,
kus selleks mitte ettenähtud ruumides pesu kuivatatakse (ega ma ka oma
naisega vaielda ei viitsi, lihsalt jätsin ruumis kus pesu kuivab
laesoojustuse lahjaks, sealtkaudu läheb lendu kõik).
Tegelik soovitus oleks pöörduda ventilatsiooniga tegeleva firma poole.
Võimalik, et teevad nö eskiisi müügitöö korras tasuta.
Alts

Paavo Sild

lugemata,
26. märts 2003, 02:51:2326.03.03
kuni

Eeldades, et niiskus tekib toas loomulikul teel ja et seal just
kanepikasvandust pole :), siis IMHO aitaks uurida kolme asja:

a) kas onnestub olemasolevatele plastakendele saada mingit täiendust,
mis õhuavad tekitaks. Näiteks vana klaaspakett võetakse välja ja
pannakse ülaossa selline tuulutuspiluga segment ning väiksem
klaaspakett. Üldiselt suht kallis lõbu. Vanad hrustsovkad omasid
näiteks pilusid aknalaua all radiaatori kohal. Midagi kaasaegsemat
samas stiilis võib üritada ka tänapäeval meisterdada. Enamusel
plastakendel on olemas nn. "mikrotuulutus" - aken fikseeritakse nii,
et jääb pilu kuni 5mm.

b) kas seintes on külmasillad - nendes kohtades on karta, et tekib
kondents ja lõpuks siis ka hallitus või muud kahjustused. Soovitaks
veenduda, kas see toa õhu üldine niiskus ikka on üle normi või on
probleem hoopis kondenseerumises külmemal pinnal. Mingi lahenduse
võid saada sellega, et katad lae või seina õhukese penoplastiga -
müüakse selliseid 60x60cm mustriga ruute, mida saab lakke liimida.
Seinte jaoks on soojustus+kipsplaat klassikaline lahendus. Selle
penoplastiga likvideerisin ma oma vanemate korteris kõige ülemise
korruse külmast laest ja köögi soojusest ning gaasiipliidi niiksusest
tuleneva lae "higistamise".

c) paneelelamutes on IMHO ventkanalid iga korteri jaoks eraldi, seega
võiks mõelda küll väiksema võimsusega sundventilatsioonile =
väljatõmbele (endal vähemalt on mitmes elukohas olnud vannitoas
ventilaator, mis koos laevalgustusega käima läks). Mida lähemal
katusele elad, seda väiksem on loomulik "tõmme" ventilatsioonisahtis
ja seda suurem effekt sellest sunniviisilisest ventileerimisest tuleb.
Aga seda peab küll silmas pidama, et selleks, et toast õhku välja
saada, peab kuskilt miskit ka juurde tulema! ja kui mingist
mõistlikust kohast õhku tuppa lisaks ei tule, siis leitakse see õhk
näiteks kanalisatsioonitoru liitekohtadest. Mingi asjaliku
tasakaalustatud ventagregaadi panemine paneelmaja korterisse on IMHO
raha raiskamine!

Esimene ja viimane variant on sellised, mida suudab oma jõududega
lahendada, nende külmasildfadega on asi karmim - korrektne lahendus on
ikkagi maja välisseinte soojustamine ja seda peaks tegema ühistu.

rgds,
Paavo Sild

Andres Lips

lugemata,
26. märts 2003, 04:22:5426.03.03
kuni
Reeglina peaks saama plastakendele lisada ka hiljem tuulutusklappe.
Viimatine info aken.ee'st oli näiteks Regel-Air klappide kohta selline:
Komplekt maksab 250 kr ja sisaldab kaks klappi,
üks klapp suudab "normaaloludes teenindada" 20m2 ruumi.
Seda just niiskuse mõttes.

Kindlasti pakkus sama lahendust Vesmont.
Ja kindlasti on ka paljudel teistel midagi sarnast.

Klapp kruvitakse akna ja lengi vahele,
vastavas ulatuses lõigatakse välimine
ja sisemine tihend lihtsalt ära.

Näpuga katsusin ise aken.ee salongis järvel.

Hinnainfo ja tegeliku sobivuse eest ei vastuta,
kohati jäi masendav tunne,
et klienditeenindajad ei päde üldse :(

Ehk siis ürita ise aknapakkujatelt uurida.

IMHO kõige lihtsam oleks selline lahendus klappide näol.
Vajaduse korral kui olukord ei parane ventilaator kööki/wc'sse.

Andres

"Viktoria Mägi" <viki...@hotmail.com> wrote in message

Viktoria Mägi

lugemata,
26. märts 2003, 04:31:3126.03.03
kuni
regel-airi kohta sain e-maili teel vastuse, et kui korteris puudub
sundventilatsioon siis ei ole abi ka vent. klapist.

"Andres Lips" <li...@bumpclub.ee> kirjutas sõnumis news:
3e81716f$0$170$bb62...@diablo.uninet.ee...

Viktoria Mägi

lugemata,
26. märts 2003, 04:32:5626.03.03
kuni
tänud, selle Hiieko mainimise eest, sain nendega justkui ühisele keelele ja
lähipäevil lippan korteriplaan näpus sinna, vaatab mis nad räägivad.
"Mart Pirita" <ma...@e-positive.ee> kirjutas sõnumis news:
3E802A...@e-positive.ee...

Andres Lips

lugemata,
26. märts 2003, 05:05:5426.03.03
kuni
:)
Oleneb, mida keegi sundventilatsiooni all mõtleb.

Kui ventilatsioonilõõr vabatahtlikult ei tõmba,
siis ma paneks ise võimaluse korral sinna ventilaatori.
That's it.

Kuskilt peab aga õhk sellegipoolest tuppa pääsema.
Ja minule tundub mõistlik (betoonmaja korteri kontekstis)
õhk sisse lasta aknaklappide kaudu.

Kõik muud variandid tunduvad kordi keerulisemad.

Andres

"Viktoria Mägi" <viki...@hotmail.com> wrote in message

0 uut sõnumit