Google'i grupid ei toeta enam uusi Useneti postitusi ega tellimusi. Ajalooline sisu jääb vaadatavaks.

ABS ja esisild

48 vaatamist
Liigu esimese lugemata sõnumi juurde

Mait

lugemata,
17. juuli 2006, 13:30:4217.07.06
kuni
Tere

Kas VW Passatil ABS tule põlemine võib tähendada ka seda et sild on paigast
ära / reguleerimata?

Br
Mait

Visla

lugemata,
17. juuli 2006, 14:27:3817.07.06
kuni
Kindlasti mitte.

Urmas Sander

lugemata,
18. juuli 2006, 14:44:0218.07.06
kuni

"Mait" <ma...@best.ee> kirjutas sõnumis news: 44bbc908$1...@news.estpak.ee...

> Tere
>
> Kas VW Passatil ABS tule põlemine võib tähendada ka seda et sild on
> paigast ära / reguleerimata?

Kui tuli kohe peale süüte sissekeeramist ära ei kustugi, on mõni ABS andur
katki, anduri pistik lahti või juhtblokk nässus. Kindlasti võib veel midagi
olla.

Kui ABS tuli läheb peale väikest sõitu põlema, siis seda võib põhjustada:
- anduri juhe (või juhtme varjestus) on katki, vahel annab ühendust, vahel
mitte. Just aukudes ja rooli välja keerates kipub tule põlema lööma.
Tihtilugu tehakse sellele juhtmele siis haiget, kui vedrudega,
amortidega,piduriketastega jne tegeletakse ja ei viitsita ABS andruit lahti
lasta - juhe satub remontimisel pingesse ja saab haiget.
- rattalaager on sedavõrd kulunud, et rattavõllil olev hammasratas (see on
seal selleks, et ABS andur ratta pöörlemist saaks tuvastada) ja ABS andur
kohtuvad vahel, mistõttu see andur mingi hetk ära kulub (lõpeb selleg, et
ABS tuli ei kustugi pärasat süüte sisskeeramist)
- andur pole korralikult pesas, ei ulatu hambaid lugema (tuli peaks süttima
peale auto liikumahakkamist)
- andur või juhtblokk tuksis.

Kui ise üritada remontida, siis esmalt katsu üle, kas andurid on korralikult
pesas... Sa pidanusk täpsustama, millal see tuli põlema läheb/jääb... Siis
kontrollida rattalaagreid, ülemäärast lõtku tunneb ka palja käega, kui kahe
käega kõvasti rattaid sangutad, ja ka kõrvaga peaks kuulda olema, kui mnt-l
kurvist läbi sõidad. Edasi, leida see pistik, kuhu rattast tulev andur käib
(Scorpal on kapoti all, kerge leida). See pistik lahti võtta ja testriga
anduri mahutuvulikku (kuidas oleks korrektne öelda?) takistust mõõta. Mingi
1 k oom peaks vist olema (või oli 10 k oomi? Ei mäleta). Samal ajal üritada
autot õõtsutada. Vahel on ka õõtustades testri näit stabiilne (soovitaks
seieriga testrit, kiirem), siis oleks arukas skeem leida ja sõidu ajal
üritada ABS blokki (Scorpal kõrvalistuja jalgade juures, kus ta Passatil on,
ei tea) minevast pistikust kõigi rataste andurid üle mõõta. Nii peaks vigase
anduri kindlasti üles leidma.

Urmas, jutuhoos, 2 Scorpat olnud :-)

vp

lugemata,
19. juuli 2006, 03:02:3019.07.06
kuni
Ehk kellelgi ABS-iga selline kogemus, et töötab stabiilselt aga
linnaliikluses, kui rahulikult pidurdada ja auto peaaegu juba seisab (vaikse
hoo pealt veereb ja pidurit vajutada nõrgalt) hakkab mõnikord abs rakenduma.
Autoks samuti passat (2001).

"Urmas Sander" <urmas....@hot.kustuta.ee> wrote in message

Urmas Sander

lugemata,
19. juuli 2006, 04:46:4219.07.06
kuni

"vp" <kreedit a hot.ee> kirjutas sõnumis news:
44bdd8dd$1...@news.estpak.ee...

> [...]
> linnaliikluses, kui rahulikult pidurdada ja auto peaaegu juba seisab
> (vaikse hoo pealt veereb ja pidurit vajutada nõrgalt) hakkab mõnikord abs

Tundub, et ühe ratta andur jääb hammasvööst tiba kaugele, anduri loetud
impulsid jäävad väikesel kiirusel liiga nõrgaks, auto arvab et 1 ratas
lohiseb. Miks see nii on? Andur pole lõpuni pesas, rattalaager tiba kulunud,
laseb rattavõllil andurist eemale minna, andur mingil põhjusel väsinud
(anduri otsas peaks püsimagnet olema, magnetväljas liikuvad hammasratta
hambad indutseerivad anduris olevas poolis siis pulsseeriva pinge, nii et nt
kui püsimagnetid kõvasti kuuma on saanud, ka siis peaks andur "nõrgemaks"
jääma... no umbes selline jama.

Urmas, pühapäevakõpitseja

kt

lugemata,
19. juuli 2006, 07:01:2419.07.06
kuni

"Urmas Sander" <urmas....@hot.kustuta.ee> kirjutas sõnumis

> [...]
> püsimagnetid kõvasti kuuma on saanud, ka siis peaks andur "nõrgemaks" jääma...

Ma vaatan, et sa päris asjalikult kirjutad ABS-i anduri olemusest ja pole siiani
kirjutanud hammasvöö ja anduri otsa puhastamise vajadusest, :).

Lisan juurde, et kui hammasvöö on vigastatud (mehaaniline kahjustus,
korrosioon), siis võib ka ABS lolliks minna.

kt

vp

lugemata,
19. juuli 2006, 07:31:1619.07.06
kuni
Vanemast ajast on meeles loogika, et mingist kiiruses aeglasemalt (15-20)
abs ei rakendu?! Kas mäletan valesti või on asjad vahepeal muutunud. Mul
ragistab ta vahest nii 0-5 km/h peal, kui auto põhimõtteliselt seisab.

"Urmas Sander" <urmas....@hot.kustuta.ee> wrote in message

Lauri Link

lugemata,
19. juuli 2006, 09:58:2919.07.06
kuni
vp wrote:
> Vanemast ajast on meeles loogika, et mingist kiiruses aeglasemalt (15-20)
> abs ei rakendu?! Kas mäletan valesti või on asjad vahepeal muutunud. Mul
> ragistab ta vahest nii 0-5 km/h peal, kui auto põhimõtteliselt seisab.

No kas siis auto seisab või ei ? Põhimõtteliselt ei saa aru, milline
liikumine "põhimõtteliselt seisab ?" Kuigi ega see suurt midagi ei muuda
hetkel. Väikese kiiruse puhul ka minu masinal ABS ei tööta. Hoopis
teemast välja minnes ei tööta ka kiirusel all 40 km/h kiirusehoidja,
millest on natuke kahju.

L.L.

Indrek Majas

lugemata,
20. juuli 2006, 05:55:5520.07.06
kuni
Kuskilt ARK-i elektroonilistest liiklustestidest selgus mulle üllatusena, et
ABS ei toimi ka kiirusel üle 90km/h ... oskab keegi kommenteerida, et kas
see on nii ja kui siis miks?

Indrek

"vp" <kreedit a hot.ee> wrote in message news:44be17dc$1...@news.estpak.ee...

kt

lugemata,
20. juuli 2006, 06:06:5820.07.06
kuni

"Indrek Majas" <i...@hot.ee> kirjutas sõnumis news:44bf532b$1...@news.estpak.ee...

> Kuskilt ARK-i elektroonilistest liiklustestidest selgus mulle üllatusena, et
> ABS ei toimi ka kiirusel üle 90km/h ... oskab keegi kommenteerida, et kas see
> on nii ja kui siis miks?

Nii nagu nende arki materjalidega ikka, viide neis autotehaste andmetele puudub.
Seega ei saa seda võtta tõsiseltvõetava infona. Arki jutus puudub tihti loogika,
eriti kui arvestada seda, et ka koos MKM-iga teenib amteli (Autode Müügi- ja
Teenindusettevõtete Eesti Liit ) huve. Viimast väidet illustreerib ilmekalt
amteli tõsine kisa, kui MKM mitmete kohtulahendite (näiteks 27.juuni 2006 Tall
ringkonnakohtu otsus 3-05-301 ja varasem Tallinna halduskohtu otsus 29.
septembri 2005. a haldusasjas nr 3-556/05) survel otsustas muuta maaletoodavate
autode tüüpikinnituse eeskirja nii, et ka jänkistanist tohtis importida
samalaadseid mudeleid, milliseid toodetakse euroopas.

kt

Urmas Sander

lugemata,
20. juuli 2006, 16:07:2820.07.06

44be17dc$1...@news.estpak.ee...

> Vanemast ajast on meeles loogika, et mingist kiiruses aeglasemalt (15-20)
> abs ei rakendu?! Kas mäletan valesti või on asjad vahepeal muutunud. Mul
> ragistab ta vahest nii 0-5 km/h peal, kui auto põhimõtteliselt seisab.

Tundub, et ajad on vahepeal muutunud. Või on see autoti erinev, kuid paljud
ragistavad veel ka a'la 5 km/h juures.
Urmas

Maaks

lugemata,
31. juuli 2006, 09:53:2031.07.06
> [...]
> et ABS ei toimi ka kiirusel üle 90km/h ... oskab keegi kommenteerida, et

Mazda 626 2000a, 120km/h töötab igastahes.
Sai korra hullult Tartusse kiirustatud ja igast asendist mööda sõidetud ning
tee oli märg ja ABS krõbistas ikka paaril korral.

Maaks

Marti Schmidt

lugemata,
3. okt 2006, 17:02:0103.10.06
kuni
Ühel märksa vanemal Passatil oli kunagi selle põhjuseks samuti ABS-i
rattaandur.
Aeglaselt (5...10 km/h) veeredes tekkis aeg-ajalt selline ülilühike
pidurdusimpulss, justkui keegi lööks haamriga vastu rehvi.
Aitas vigase anduri vahetus (kui paranoiline olla - ega ma tegelikult ei
tea, kas nad siis tegelikult ka vahetasid nagu ütlesid, või äkki aitas
puhastamisest vms) :-)

Kusjuures - ABS-i tuli vahel süttis, aga vahel ka mitte.

Marti

"vp" <kreedit a hot.ee> wrote in message news:44bdd8dd$1...@news.estpak.ee...

0 uut sõnumit