6ige kodanik

vtl

Lisan gaasi. Kas jõuan? No peaks ikka jõudma küll. Vahetan kiiresti rida.
Fooris hakkab roheline vilkuma. Noh, semud anname nüüd talda. Vahetan
veelkord rida. Noh, gaasi, gaasi, mees. Mingi taksojobu venib ekstra
aeglaselt. Ei no muidugi. Ja lasebki rohelise käest. Seisan selle piduri
taga, trummeldan räpi rütmis roolirattale. Le-gen-daarne, le-le-gendaar-ne.
Vahin tuimalt foori. Kohe peaks süttima roheline. Vajutan gaasi. Mida? Ei no
see mees magab, konkreetselt. Roheline on juba tükk aega peal. Lõpuks leiab
oma käigukangi üles. No on tigu, ma ütlen. Rida ka vahetada ei saa - kõrval
käib ilgelt tihe sebimine. No ja see venib täpselt mu ees. Gaasipedaal on
paremalt esimene, mees. Mis nüüd? Jälle see meeldetuletus. Kolmas kord juba
täna. Ei no peab ikka tanklas ära käima. Nõme oleks tühja paagiga seisma
tuksuda. Näe statikas on siinsamas, peaks mingi snäki ka võtma. Rahustab
närve. Nii, lõpuks saab sellest taksost mööda. Äkiline gaasivajutus tõmbab
külje ägedalt ette. Ikkagi kolmeliitrine turboga diisel. Sakslaste viimane
sõna. Mõnusa mörina saatel jõuan veel taksistile nägusid teha. Nii, kus see
diisli kolonka on? Poe esiküljel paistavad ainult bensu omad. Kuradi
ahistajad, ma ütlen. Diisel on jälle maja taha topitud. No egas midagi.
Vajutan gaasi, et efektselt ümber nurga keerata. No kurat, mida ma näen.
Taksojuht, va tropp, on minust ette jõudnud. Sätib, raisk, juba toruotsa
paaki. Jään teisele poole kolonkat seisma ja kostitan teda nihhujaa sjebe
pilguga. Vend on sissesõidu keelu märgi alt lõdva randmega läbi veerenud.
Või kohe selline pohhuist, vaata aga vaata. Ilm on sitaks tatine, seega
istun autos ja heidan sapiseid pilke takso suunas. Tüübil on parem käsi
kipsis. Ei tea, kas lõi vastu käigukangi sodiks. Kuradi tropp. No nii,
hakkab vist lõpetama. Ronin väärika aeglusega autost välja. Taksopede
tilgutab viimast. Võid peldikus oma peenikest pigistada. Aitab juba, mees.
Saabki oma viimase pisara lõpuks kätte. Raksatan püstoli lõpuni sisse ja
vaatan pead vangutades lahkuvat taksojuhti. Nii, nüüd läheb väheke aega.
Paak on üsna tühi, siia mahub oma seitsekend litra sisse. Jalutan ümber
auto. Äkki peaks vingemad veljed ostma. Vaatan teise nurga alt. Ei, need on
ikka täitsa sefid, las olla. Vaatan jooksvaid numbreid kolonkal. Täpselt
nagu kasiinos. Seisan auto taga. Panen tähele, et ümmargune logo
pagasiluugil koosneb meie koduvabariigi kolmest rahvusvärvist. Muigan.
Korraga lendab nurga tagant välja mingi hõbehall mersu. Tuleb sellise hooga,
et hetkeks kardan end murtud sääreluudega kahe auto vahele jäävat. Paar
tolli enne mind saab siiski pidurite vilinal seisma. Tõbras. Ma ei vaata
tema poole. Paak saab täis. Rahulikult astun ligi. Võtan püstoli pooleldi
välja ja ootan kuni viimnegi piisk paagisuhu sulpsab. Tunnetan mersus teatud
rahutut nihelemist. Lükkan püstoli selleks ettenähtud kohta. Keeran korgi
kinni ja sulgen luugi. Tõmban pool rulli paberit ja nühin põhjalikult oma
käsi, justkui ajades iga viimast kui bakteripoju taga. Aeg luubis heidan
paberi hooletu kaarega prügiurni ja keeran poe poole minema. Nii aeglaselt,
kui vähegi suudan. Äkki kostub kolm nõudlikku signaali. Mine p*r*e, mees! Ta
suhtleb minuga signaalitades! Seisatan käed taskus, vaatan tema poole
ükskõikse pilguga. See värdjas vehib aktiivselt kätega, annab mõista, et ma
autot edasi nihutaks, et ta tankida saaks. Pilk millega teda kostitan muutub
seepeale eriti ükskõikseks. Keeran minema. Sell rapsib ja laseb uue signaali
valangu. Näitan talle käigu pealt, et varsti tuleb taksojuht ja ta võib
tolle kohalt imeda palju süda lustib. Astun minema jättes tõpra punase näoga
mulle järele vahtima. Poes on palju rahvast. Faking tipptund. Bensuostjaid
on diislimeestest kordades rohkem. Kurat, diislimeestel võiks oma kassa
olla. Kolonka on eraldi, siis võiks kassa kah olla. Võtan sappa. Vaatan
huviga ringi, et kus siis kipskäsi kah on. Ei näe kusagil. Minust eespool
olev tädi hakkab liikluskindlustust tegema. Jee. Nad võiksid siin veel
pesumasinaid ka hakata müüma. Siis oleks ikka täielik tase. Sada vihast
autojuhti ootamas, kuni müüjaonu mõnele tädikesele Zanussi viimaseid
vigureid ette näitab. Sihukest zanussi tahaks ikka näha küll, raisk, ma
ütlen. Arvuti jookseb kinni. Kindlustusega on sitad lood. Nagu ka kõigi
sabas seisjatega. Vaikset mõminat on kuulda, kuid muidu on kõik tropid üsna
viisaka olemisega. Harjunud kannatama, värdjad voonakesed. Restart, uus
andmete sisestamine ja närvilised naeratused võtavad oma aja. Möödub terve
aasta. Lõpuks saab tädi oma paberi ja ta lahkub silmad häbist põrandal. Õige
kah, kurat. Üks korralik mutt oleks kindlustuse lasknud oma
kindlustusmaakleril ära õiendada. No vähemalt ei tellinud ta hot dogi. Selle
oleks mõni karmim rekkamees talle küll kannikate vahele susanud. Sinep ja
tsillikaste libestusaine asemel. Nii, minu kord lõpuks ometi. Nimetan
tankuri numbri ja annan kaardi. Küsib koodi. Sisestan. Ootan. Müüjaonu palub
enteri nuppu vajutada. p*r*e, nad ise ei oska vajutada või. Vajutan enteri
nuppu. Kas midagi veel, küsib. Tellin närvide rahustuseks ühe kõige suurema
kuuma võileiva. Pesto või singiga? tra, mis vahet seal on, peaasi, et kuum
ja suur. Singiga. Sellega läheb aega. Teame, pa*a, teame. Astun haigutades
ajakirjade leti äärde. Võtan Kroonika. Samal ajal kostub peldikust teate
küll, mis hääl ja arvake ära, kes sealt välja astub? Õige! Tundub, et
kipskäel on ka miskit muud kipsis. Teistmoodi seda sitamaja maratoni
seletada ei oska. Või oli äkki triatlon? Mehike näeb tõesti kuidagi räsitud
välja, nagu oleks just Pariis - Dakari rallilt naasnud. Pikalt siiski tema
junniseiklustele mõelda ei viitsi - mulle tehakse ju võileiba. Vana võtab
sappa, millest järeldan, et häda pidi ikka põrgulik olema, kui isegi raha ei
jõudnud maksta. Meenub tige mersumees. Tuju läheb vaikselt paremaks. Lappan
Kroonikat. Väga vähe tisse seekord. Pikk halav lugu luuserist poliitiku
magamistoast. Mõttetu leht. Täispask. Haaran Õhtulehe. Nii, kus siin
koomiksid on. Ahah. Ernie ja muud saurused. Muigan mõnuga. Kipskäsi on oma
diisli- ja pa*a ära klaarinud ning loivab välja. Saadan teda üleolevalt
kaastundliku pilguga. Loen nalju. Kolmanda klassi anekdoodid. Tuju need
paremaks ei tee. Suskan lehe tagasi riiulisse. Võtaks Äripäeva. Ei viitsi.
Keda see äripask huvitab. Ärimehed! Imege üks, teate küll, misasi. Kurat,
igav on. Kus mu võileib on. Müüja märkab mu uudistavat ilmet. Keerab rösteri
poole. Vist hakkabki okas saama. Suur singi sändvits, hüüab. Teeb otsivat
nägu, nagu ei teaks, kes tellis. Tulen, tulen, persevest. Trügin kassa
juurde, mutid ja onklid tõmbavad koomale. Sirutan näljase kämbla välja ning
kuulen kuidas poekese uks lahti paisatakse ja mingi pühvel hingeldab üle
kõigi teiste letti, otse minu selja taha. No nii, Night Rider on saabunud.
Viiesajase nutsakas lendab üle mu õla letile. Müüjale möiratakse, et
paarkend liitrit diislit, tagasiraha võib püksi pista. Mida üks Jakobson
teise mehe püksis küll teeb, mõtlen. Pedede imbumine ühiksonda ületab
piirid, raisk. Sell keerab ringi ja marsib korisedes ära. Müüja silmad
pilguvad kortsus viiesajasel, nagu närvihaigel neitsil. Ametijuhendis
sellist olukorda ei kirjeldata. Nüüd on küll lühis. Põgeneval mersutüübil on
jalad nii harkis, et kahtlustan mingit munandite traumat. Nojah. Haaran oma
kuuma võileiva. See polegi enam nii kuum. A pohhui, parem ongi. Keeran
ringi. Saba mu selja taga on viisakalt kahte leeri lahku löönud. Eest ära,
Mooses tuleb. Nokitsen paberit lahti. v***u, nad on selle hermeetiliselt
kinni keevitanud. Kurat, kas ma olen mingi Gagarini nägu või? Rebin
hammastega krabisevast paberist tüki, edasi läheb libedamalt. Shutup
sandwitch! Head isu, gängster! Sammun auto poole ja nosin singisaia.
Taksojuht on läinud. Adjöö, invaliid. Mersu pervo nõksutab naaberristmikul
rohelist oodates. Mölakas. Avan puldist uksed. Vaatan veel kord velgi.
Kurat, kusagil oleks nagu vingemaid näinud. Peab vähe meenutama. Istun
sisse, käivitan. tra, mõnus hääl on, midagi pole teha, vee kuus on vee kuus.
Mis vi** see siis on? Kojamehe all on mingi paberilipakas. Haukan mehise
suutäie ja astun välja. Sikutan papri välja. Loen: $¤%@& YOU! ja selle all
mobla number. Mine **nni mees! Vangutan etteheitvalt pead. Pole ilus, raisk.
No ei ole ilus, ma ütlen. Langetan käed ja otsin taevast abi. Mõtlen.
Helistan kõneposti ja loen sisse uue tervitussõnumi. Te ei taha seda kuulda.
Haukan uue suutäie. Mälun. Siis toksin valmis sõnumi, mille saadan oma uuele
fännile. Avan siis peopesa, et sõber tuul saaks paberilipaka minema
lennutada. Mälun ja jälgin taevast. Pilved ajavad üksteist taga. Nende
liikumises on lapsikut hasarti. Aga pointi ei ole. Telefon heliseb. Seiran
tuttavat numbrit. Lasen tükk aega heliseda. Hammustan, mälun, heliseb.
Hammustan, mälun, heliseb. Lõpuks tirin lõpeb. Tere tulemast postkasti! Minu
võit, asshole.

--
vootele

Joel Kuusk

Tere!

"kt" <oci.kui.viicid> kirjutas:

> Ma rohkem hetkel ei viitsinud lugeda, kuid mul tuleb viimasel ajala palju
> järelkäruga ringi sõita. Nüüd mõistatamiseks: Kui ma saan käruga, millel
> on veel 1 tonn!!! peal foori alt minema nii, et ülejäänud autosid näen
> tahavaatepeeglis väikeste täppidena, siis milles on asi?

Siis on asi selles, et su autol on kumer tahavaatepeegel ja objektid asuvad
tegelikult lähemal, kui nad peeglist paistavad :-D

--
Joel@läbu

Andres

kt wrote:
> palju järelkäruga ringi sõita. Nüüd mõistatamiseks: Kui ma saan käruga,
> millel on veel 1 tonn!!! peal foori alt minema nii, et ülejäänud autosid
> näen tahavaatepeeglis väikeste täppidena, siis milles on asi?

tahavaatepeeglis või silmanägemises. Või läksid punasega.

AndresV

Lekaido

kt wrote:

> [...]
> millel on veel 1 tonn!!! peal foori alt minema nii, et ülejäänud autosid
> näen tahavaatepeeglis väikeste täppidena, siis milles on asi?

Oled sa kindel, et nad sul kaastundest minna ei lase? St. normaalsed
inimesed minu teada sõidavad igasugu järelkärudega natuke rahulikumalt,
et mitte põhjustada ohtlikke olukordi.

Kujutad sa näiteks ette, kui vahva võib olla, kui mustal jääl sellise
käru kõrval sõites selgub, et kellegi ette karanud koolijütsi elu
päästmiseks tuleb eelpoolmainit. käru näiteks teises rajas sõitjale
vastu külge pidurdada? Või on sul ABS-i ja pidurdusjõu jaotusega haagis?

Kärumehega (olgu ta kui tahes hull) oleks tiba naljakas ka võidu sõitma
hakata vist kellel iganes... mida järgmiseks.. võtab liivakoormaga
kamaziga joonele? ;-)

LK.

kt

"Lekaido" <a...@on.yks.meil> kirjutas sõnumis news:439de424$1...@news.estpak.ee...

, siis milles on asi?

> Oled sa kindel, et nad sul kaastundest minna ei lase? St. normaalsed inimesed
> minu teada sõidavad igasugu järelkärudega natuke rahulikumalt, et mitte
> põhjustada ohtlikke olukordi.

Kust sa lugesid, ma kiirusega patustan? Ok, kui sa suutsid selle ise juurde
mõelda, siis ütlen, et eriti ei patusta. seega jutt käib kohalt minema
saamisest. Kuid nagu kommidest näha, ma sain oma retoorilisele küsimusele
adekvaatse vastuse- linn on troppe täis, :P.

kt

Kiilakas

Kuid nagu kommidest näha, ma sain oma retoorilisele küsimusele
> adekvaatse vastuse- linn on troppe täis, :P.
>
> kt

Mitte aint troppe vaid jobusid kah.mõni suudab mõne niigi lühikese foori kus
muidu a10 autot läbi läeks,läbilaskvuse 1-2 auto peale keerata.
P.S.jutt pole õppesõidu ega kamzameestest.(eriti närvi ajas kui nädal-kaks
tagasi mingi Calibra vend(megalt tilu lilu külge toppind,.et vist M....
pikem näiks) ei suut Laki tänavalt enne vasak pööret teha kui Kadaka tee
mõlemas suunas 200 m.vaba pold.

vtl

Kiilakas pajatas:

> eriti närvi ajas kui nädal-kaks tagasi mingi Calibra vend

> [...] ei suut Laki tänavalt enne vasak pööret teha kui

> Kadaka tee mõlemas suunas 200 m.vaba pold.

gaasi vajutada oskaks/suudaks tegelikult iga vend, aga
teinekord ON olukordi, kus on vaja ühtlaselt sõita -
nt. minul on tihtipeale mõne kliendi arvutikast või monitor
pagasnikus ja ma ei soovi kiirendada-pidurdada-kurvi võtta
nõnda, et see kola hooga pagassis ringi sõidaks.

või õhtul koju sõites ei taha sedagi, et poekott tagapingil
munadega ümber läheks. s.t., et ma enne tolgendan
mõnel tegelasel viis sekundit kauem jalus, kui et hakkan
linnaliikluses võidu rebima ja piirajasse ajama.

--
vootele

kt

"vtl" <vtl [at] vtl . ee> kirjutas sõnumis news:439d7ab8$1...@news.estpak.ee...

Siim Sepp

"vtl" <vtl [at] vtl . ee> wrote in message

> [...]
> mõnel tegelasel viis sekundit kauem jalus, kui et hakkan
> linnaliikluses võidu rebima ja piirajasse ajama.

kola tuleb kinnitada hoolikalt! nii, et see pidurdusel, gaasiandmisel ja
kurvis olex ohutu! ja siis ei lähe teistel liiklejatel pianahk igisex sinu
uimamisest! :)
....siis eespool oli mingi tropi-definicioon...ee...ma panex veel sinna alla
need inimesed, kes teevad nii: saan käruga, millel on veel

1 tonn!!! peal foori alt minema nii, et ülejäänud autosid näen
tahavaatepeeglis

väikeste täppidena !

ss

Lauri Link

kt wrote:

> [...]
> millel on veel 1 tonn!!! peal foori alt minema nii, et ülejäänud autosid
> näen tahavaatepeeglis väikeste täppidena, siis milles on asi?

Asi on selles, et neil pole talverehve.
Pedaali konstruktsioon ei võimalda sinna piisava jõuga suruda.
Autoga on kohe külmast peast sõitma mindud ja sesta on ka gaasitross
veel külmunud ja ei liigu.
Eelmises punktis toodule võib lisada ka jääkihiga kaetud aknad.

Parema "elamuse" saamiseks on juba soovitatud Viljandit ja Tartut. Omalt
poolt lisan Hiiumaa. 2 aastat tagasi ei suutnud ma seal olles küll aru
saada, miks neil üldse autot vaja on.

--
Lauri Link

Gert Markov

> järelkäruga ringi sõita. Nüüd mõistatamiseks: Kui ma saan käruga, millel
> on veel 1 tonn!!! peal foori alt minema nii, et ülejäänud autosid näen
> tahavaatepeeglis väikeste täppidena, siis milles on asi?

ma nii igaks juhuks küsin, et kas tonn on peal kerghaagisel või oled
soetanud vähe kallima käru?

:-)

kt

"Martin T." <acc...@ho-eemalda-t.ee> kirjutas sõnumis
> Mis autoga sa liigud? Ma panen spetsiaalselt põide sulle oma riisiveskiga, kui
> näen D:

Eks siis pane., :).

Kusjuures tegelikult ka huvitab, mis masinaga tegu.

BMW325ix autom. Kogu kupatus kaalub siis kokku 1000kg kärus, 375kg käru ise ja
auto kuskil 1400. Tean, et päris nii käru koormata ei tohiks, kuid vahel on
tulnud ette. Pidevalt ma nii ei sõida. sageli ei tähenda pidevalt. Käru on
topelt sildadega (tänud hr G. Markovile hea käru eest).

Mis 400 m
> aeg on (liivakäruga/ilma)?

Eks ta pikk tuleb, ega selline kiirendus nüüd kõrvu kukla taha kokku ei venita.
Kuid mu jutu mõte oligi see, et linnas on ikka jube palju nö "mõõdukalt" kohalt
ära võtjaid, kelle kiirendus kohalt võttes on nii mannetu, et saavad ka
koormatud autorongilt lõdvalt ära. Muu kallal ei maksaks norida, et ma selliselt
koormatud käruga liiklusohtlikke ja üldse trikke teen. Käruga olen ma väga
hoolas, :).

kt

Henry Neemelaid

kas selle koht ee.nali all ei peaks olema???
minumeelest on ta seal ka kunagi juba olnud

Martin T.

Mis autoga sa liigud? Ma panen spetsiaalselt põide sulle oma riisiveskiga,
kui näen D: Kusjuures tegelikult ka huvitab, mis masinaga tegu. Mis 400 m
aeg on (liivakäruga/ilma)?

Edu, M.

"kt" <oci.kui.viicid> kirjutas sõnumis news: 439deb8e$1...@news.estpak.ee...

Martin T.

"kt" <oci.kui.viicid> kirjutas sõnumis news: 439e84c2$1...@news.estpak.ee...

> Kuid mu jutu mõte oligi see, et linnas on ikka jube palju nö "mõõdukalt"
> kohalt ära võtjaid, > kt

Nõus täiesti. Mul omal paar sellist uimerdajat sõpra, kelle suhtumine on
selline, et kui endal kiire, siis võib ropendada ja signaalitada, aga kui
aega laialt käes, siis võib kesklinnas 40-ga ka sõita, kasvõi naiste
vahtimiseks, ja ega foori alt ka kiiret ei ole. Ma ei taha eriti, et mind
sellises autos nähakse, häbi on.

Edu, M.

Virgo Inno

"kt" <oci.kui.viicid> wrote in message news:439e84c2$1...@news.estpak.ee...

> Kuid mu jutu mõte oligi see, et linnas on ikka jube palju nö "mõõdukalt"
> kohalt ära võtjaid, kelle kiirendus kohalt võttes on nii mannetu, et
> saavad ka koormatud autorongilt lõdvalt ära.

No aga äkki kõik inimesed ei olegi selle peal väljas, et saaks foori taga
üksteisele ära teha?

No tühja sest, kui eessõitja end mööda patseeriva tibi koibi imetlema
unustab või raadio kruttimisega õigeks ajaks ühele poole ei jõua. Elame üle
selle paarikümne sekundi jagu hiljem sihtkohta jõudmise. Ei pea selle pärast
kohe infarktieelsesse seisundisse sattuma, et eessõitja 0,7sek peale
fooritule süttimist kohalt pole sööstnud. Mulle isiklikult tunduvad kergelt
napakad sellised sellid, kes käik sees, pöörded 3000 peal, pilk foorile
naelutatult "starti ootavad".

Lisaks veel see, et paljud ristmikud on nii rööpasse sõidetud, et sealt ei
saagi täislauluga minema lasta. Tulebki eemale hoida, kui mingi oinas seal
rajarekordit üritab, nii et järelkäru rööpaharjadel õhku põrkab. :P Alles
hiljaaegu nägin, kuidas üks bemmipede kohalt vänderdades ohutussaare
äärekivisse põrutas.

Martini

"Martin T." <acc...@ho-eemalda-t.ee> kirjutas sõnumis news:
439e9b66$1...@news.estpak.ee...

> Nõus täiesti. Mul omal paar sellist uimerdajat sõpra, kelle suhtumine on
> selline, et kui endal kiire, siis võib ropendada ja signaalitada, aga kui

Üldise liikluskorralduse seisukohast ei ole signaalitamisest ja
ropendamisest (eriti sellest viimasest) eriti kellelegi tüli. Minu poolest
võib juht oma autos ropendada nii, et sisemine tahavaatepeegel katki läheb,
kui ta sealjuures normaalselt liikleb, pole probleemi. Ma olen sõitnud
linnades, kus signaali kasutatakse piduri, gaasi, suunatulekangi jms asemel,
pole seal ka hullu. Uimerdajatega on probleem aga vähemalt Tallinnas väga
tõsine. Meil on niigi liiklussõlmede ressursid üsna ammendatud, inimesed,
kes oma uimasusega asja hullemaks teevad, on tüütud küll. Eestlane tundub
olema selline liikleja, kes alguses ei saa vedama ja pärast pidama. Kui
foorituli roheliseks läheb, siis mökutavad kõik nagu jõud võtab, kui tuli
juba jälle kollaseks kisub, leidub kindlasti kari troppe, kes "noore
roosaga" ristmikule välja sõidavad ja seal avastavad, et neil pole kuhugi
minna ja nad on ristuval suunal jalus. Üldiselt paistab eestlastel olevat
vastunäidustatud liikumahakkamisel foorituledest juhinduda. Ristmikul heal
juhul esimene juht vaatab foori, ülejäänud käituvad umbes nii et "assa
kurat, alles mu ees seisis siin üks auto, nüüd on see kuhugi kadunud. äkki
peaks ka käigu sisse panema ja sõitma hakkama". Huvitav, kas autokoolides ei
õpetata, et suurematel ristmikel ripuvad foorid sellepärast nii kõrgel, et
neid kaugemalt ka vaadata saaks? Ilusad värvilised tuled, vahtigu neid ja
liikugu nende järgi, mitte ärgu oodaku, kuni ees pole enam tükk aega ühtegi
autot näha olnud.

Urmas Sander

"Virgo Inno" <kes....@see.leiab> kirjutas

> No aga äkki kõik inimesed ei olegi selle peal väljas, et saaks foori taga
> üksteisele ära teha?

Ei saa aru. Mida tähendab siin "ära tegema"? Viisakust nende vastu, kes tänu
minu viisakale kohaltvõtule samuti koos minuga ühe fooritsükliga üle pääses?
Kui me kõik oma ajusid naaatukenegi liigutada viitsiks ja oma
pahatahtlikkuse kusagil mujal välja elaks, siis saaks igal ristmikul, iga
fooritsükliga rohkem autosid üle, st ühes tunnis pääseb rohkem autosid üle
ristmiku, ummikud on väiksemad. Nii Sina kui mina veedaks ööpäevast väiksema
osa autos ummikus istudes, ja rohkem aega seal, kus me olime ja kuhu me
jõuda soovime.

> No tühja sest, kui eessõitja end mööda patseeriva tibi koibi imetlema
> unustab või raadio kruttimisega õigeks ajaks ühele poole ei jõua. Elame
> üle selle paarikümne sekundi jagu hiljem sihtkohta jõudmise.

Need paarikümne sekundilised (no tegelikult on fooritsüklid ikka pikemad)
viivitused kuhjuvad. Sinul, minul, temal. Õhtuks koguneb suur hulk tuhandeid
inim(töö)tunde. Ja see ei ole paratamatu, väga lihtsalt, mingisugustki
arusaamist ja viisakust üles näidates kahaneksid meie ummikud märgatavalt.

> [...]
> fooritule süttimist kohalt pole sööstnud. Mulle isiklikult tunduvad
> kergelt napakad sellised sellid, kes käik sees, pöörded 3000 peal, pilk

Kuno ei räägi äärmustest - ta räägib, et ka koormatud haagisega liigub ta
märksa kiirmeini kui keskmine juhm liikluses.
Urmas, käed vajuvad rüppe

Urmas Sander

"Urmas Sander" <urmas....@kustuta.hot.ee> kirjutas

Nii Sina kui mina veedaks ööpäevast väiksema
> osa autos ummikus istudes, ja rohkem aega seal, kus me olime ja kuhu me
> jõuda soovime.

Kunagi ammu sattusin USA-s tehtud uuringule, kus oli uuritud, kuidas mõjutab
ja mida toob kaasa piirkiiruse alandamine. Tulemuseks oli see, et kui on
vaja x tonni kaupa ja y inimest ajaühikus kuhugi vedada, siis on selleks
tööks rohkem sõidukeid vaja toota. Suurem hulk autosid istuvad mingil
ajahetkel kusagil ummikus või venivad teedel. Ning sama töö tegemiseks on
suvalisel ajahetkel liikluses osalevate autode hulk suurem.

Siinkohal pole vist vajadust lisada, et kiiruse tõstmisel on kusagil
optimum, kus õnnetuste arv ja tagajärjed suurenevad üle teatud määra jne...
Urmas

Hillar Grahv

Martini wrote:

> Uimerdajatega on probleem aga vähemalt Tallinnas

Võibolla avitaks kui kollane tiba kauem (varem) põleks - esimene vend
ristil jõuaks enne rohelist käigu sisse lülitada. Nagunii kõik ei vahi
teise suuna foore või ei osta põhimõtte pärast automaati.

Lisaks: kaasreisijatel, eriti vanuritel ja lastel võib pidev gaas-pidur
loksumine südame pahaks ajada. Korra olen täisropsitud autoga reisinud
ja ausõna - enne sõidan "smoothly" kui et seda veel kord juhtuda lasen.

Sellegi poolest, ka mul oma 55kw juures koperdas päris hulga võimsamaid
autusid jalus. Nii ahrva kui ma talina satun...

Maaks

> [...]
>
> Siinkohal pole vist vajadust lisada, et kiiruse tõstmisel on kusagil
> optimum, kus õnnetuste arv ja tagajärjed suurenevad üle teatud määra

Kuidas see kiiruse tõstmine ummikute kadumisele kaasa aitab?
Toome näite: täna on Tammsaare pikendusel ja järvevanal lubatud 70km/h Mis
sa arvad mitu autot sellise kiirusega liiguvad? Õige vastyus on mitte ükski,
kõik sõidavad nii 80...90, mina kaasa arvatud.
Ja kui siis keegi unustab pilgu kauemaks peeglisse või mujale ja keegi tüüp
kellel on "kiirem" vahele sutsib on too "uimerdaja" sunnitud pidurdama mille
tagajärjeks tihti on tema tagasõitjaga kohtumine. Ja ongi 1 rada kinni!
Ja mida suurem on kiirus seda suurem tõenäosus et seal hunnikus on rohkem
kui 2 autot, sest keegi ei hoiua ju piisavat pikivahet muidu mõni nõelub
vahele.
Ma arvan et need ajukääbikud kes fooritagant oma 6,3sek 100-ni minema
panevad, et siis järgmise fioori juures jälle sama korrata, tuleks sundida
suuremaid makse maksma.

Ma...@uimerdab.kuidas.jaksab

Virgo Inno

"Urmas Sander" <urmas....@kustuta.hot.ee> wrote in message

> Ei saa aru. Mida tähendab siin "ära tegema"?

Ah ära eputa, said ju aru küll, mis ma mõtlesin.

> [...]
> fooritsükliga rohkem autosid üle, st ühes tunnis pääseb rohkem autosid üle

Kas ma ütlesin, et peab munema? Ei öelnud. Lihtsalt juhtub teinekord ja pole
siis veel maailma lõpp käes midagi.

Pealegi räägid sa siin äärmustest, nagu tipptunnid ja suure koormusega
trassid. Olgem ausad - 90% liiklusest on siiski selline, kus ka ilma
peenestamata jõuab kogu foori taha kogunenud ports rohelisega läbi. Aga ka
olukorras, kus kokku neli autot ootab kahes reas foori taga ning järgmises
fooris juba roheline vilkuma on hakanud, leidub vahel tõmblejaid, kes kasvõi
kõnnitee kaudu hetkeks viivitama jäänud autost mööda üritavad susata ja
seejuures veel suure räuskamisega oma tuuleklaasi täis ilastavad. No ei ole
normaalne!

Virgo Inno

> Kunagi ammu sattusin USA-s tehtud uuringule

No loodetavasti suudad ikka vahet teha USA suurlinna ja näiteks Hiiumaa
liiklusel (mida keegi siin teemas superhalva liiklusolukorra näitena
serveeris).

Urmas Sander

"Virgo Inno" <kes....@see.leiab> kirjutas sõnumis news:
dnmc03$40p$1...@kadri.ut.ee...

> Pealegi räägid sa siin äärmustest, nagu tipptunnid ja suure koormusega
> trassid. Olgem ausad - 90% liiklusest on siiski selline, kus ka ilma
> peenestamata jõuab kogu foori taha kogunenud ports rohelisega läbi.

Paraku käib (Tallinna) linnaelu ikka kella järgi, kõik koos hommikul tööle,
õhtul poodi ja siis koju. Tipptundide ja trasside vältimine (kuidas saada nt
Õismäelt Lasnamäele?) on seega väga raske. Ja kui selles massis, no ütleme
50 000 auto kohta 5000 uimerdajat on, ongi nende uimerdjate poolt sihilikult
põhjustatud suuremad ummikud reaalsus. Näiteks mina istun küll siin
Tallinnas enamus ettejäävate fooride all rohkem kui 1 tsükkel. Õhtul hilja
pole eriti linnapeale asja, keset päeva samuti.

> [...]
> kasvõi kõnnitee kaudu hetkeks viivitama jäänud autost mööda üritavad
> susata ja seejuures veel suure räuskamisega oma tuuleklaasi täis

Sõidan tihti üle Tulika ristmiku. Sõle-Tulikalt vasakule Endlasse, Jõe
tänavalt vasakule Narva mnt-le jn jne, tavaliselt tuleb ikka vähemalt
2..3..4 tsüklit oodata. Kui veab (kahjuks väga harva), saab nt seal
Jõe-Narva ristmikul ca 10 autot üle, vahel aga ainult 2.
Urmas

veiko

vtl wrote:
> Seisan auto taga. Panen tähele, et ümmargune logo
> pagasiluugil koosneb meie koduvabariigi kolmest rahvusvärvist. Muigan.
/.../

> Istun sisse, käivitan. tra, mõnus hääl on, midagi pole teha, vee kuus on vee kuus.

Minuteada pole bemmil V6 mootorit. Seda pole küll üks õige bemmivend
kirjutanud.

veiko

vtl wrote:
> või õhtul koju sõites ei taha sedagi, et poekott tagapingil
> munadega ümber läheks.

Sel põhjusel panen mina toidukoti taha põrandale, sest kui ei pane,
lendab ta sinna ise niikuinii.

Virgo Inno

> [...]

> 2..3..4 tsüklit oodata. Kui veab (kahjuks väga harva), saab nt seal
> Jõe-Narva ristmikul ca 10 autot üle, vahel aga ainult 2.

Endla tänav ja Tulika ristmik on ju teada 'pure evil'. Mis sa siiis ronid,
kui otseselt sinna pole vaja saada?!
Tammsaare - Veerenni - Liivalaia ja eriti Paldiski mnt. -> Balti jaam ->
Tuukri on igal juhul paremad marsruudid.

Henry Neemelaid

veerenni ja livalaia on tipptunni ajal ikka täiesti umbes
aga toredad lyhikese rohelisega foorid on tammsaare tee- sõpruse pst rist...
kui tahad kuskile ära keerata
((*linnast)(**mustamäelt)sõpruse-tammsaare(*tondipoole)(**õismäe poole) või
paldiski mnt'lt tulikasse keerata tulles ise baltijaama poolt tavaliselt
nendest kohtadest saab üle 2-3 autot... kui on aga vähe rallitajamad tyybid,
siis äkki 5 autot saab läbi, teised jäävad ootama

"Virgo Inno" <kes....@see.leiab> wrote in message

veiko

Martini wrote:
> Meil on niigi liiklussõlmede ressursid üsna ammendatud, inimesed,
> kes oma uimasusega asja hullemaks teevad, on tüütud küll.

Hmm, kuhu sul nii kiire on siis pidevalt?

Mati Udso

"Lauri Link" <lau...@uninet.ee> wrote in message

> Parema "elamuse" saamiseks on juba soovitatud Viljandit ja Tartut. Omalt
> poolt lisan Hiiumaa. 2 aastat tagasi ei suutnud ma seal olles küll aru
> saada, miks neil üldse autot vaja on.

Hiiumaad ei oska kommenteerida, aga eelnimetet linnadele lisaks julgelt ka
Pärnu. Ma pole kusagil märganud sellist õppeautode (seda sõna otseses
mõttes, kusjuures pärnakad on nii shefid, et teevad õppesõitu tutikate
bemmide ja Volvodega) kontsentratsiooni kui Pärnus. Teise Pärnu liiklust
iseloomustava joonena hakkavad pidevalt silma olukorrad, kus pigistatakse
end kõrvaltänavast peateel liikuvale vupsti ette (kusjuures peateel liikuja
pidi 9 juhul 10st ka pidurdama), ja siis hakatakse 40ga sul ees venima.

Lauri Link

veiko wrote:

> Hmm, kuhu sul nii kiire on siis pidevalt?

Asi pole selles, et kiire on. Lihtsalt mõistlikumaid ajaveetmise vorme
on olemas. Tulenevalt troppidest aga ei saa neid kasutada.

--
Lauri Link

jJanno

Tere

"Henry Neemelaid" kirjutas:

> aga toredad lyhikese rohelisega foorid on tammsaare tee- sõpruse pst
> rist...
> kui tahad kuskile ära keerata
> ((*linnast)(**mustamäelt)sõpruse-tammsaare(*tondipoole)(**õismäe poole)

Tähelepanelik liikleja ehk on märganud, et Sõprusest Tammsaarde (Mustamäe ->
Tondi) parempöördel on küll väga lühike roheline tuli, kuid see-eest on seda
2 korda ühe tsükli kohta ;) Tegelikult on sellel ristmikul üldse päris mitu
erinevat tsüklit olenevalt kellaajast ning liiklustihedusest.

jJanno

Urmas Sander

"Lauri Link" <lau...@uninet.ee> kirjutas sõnumis news:
dnmhea$169$1...@kadri.ut.ee...

> Asi pole selles, et kiire on. Lihtsalt mõistlikumaid ajaveetmise vorme on
> olemas. Tulenevalt troppidest aga ei saa neid kasutada.

Just, üldjuhul oskame ju kõik umbes välja rehkendada, et mis ajal kui
varakult tuleb liikuma hakata. Nii et kiire ei olegi. Aga minu arvates on
meie taga sõitjate takistamine kuhugi kohale jõudmast lihtsalt mühaklik.
Imelik ju kuidagi kellelegi põhjendamatult öelda, "vara veel, oota natuke".
Ja seista siis kaasliiklejatel tee peal ees.
Urmas

Martini

"veiko" <ve...@nospam.ehhee> kirjutas sõnumis news:
dnmgt3$slf$1...@kadri.ut.ee...

> Hmm, kuhu sul nii kiire on siis pidevalt?

Noh, ma arvan, et ma ei ole selles mõttes väga haruldane inimene, et ma
sõidan autoga sellepärast ringi, et ma tahan kuhugi jõuda kah. Võibolla
olengi ma asjast valesti aru saanud ja kõik ülejäänud liiklejad käivad
hommikul ja õhtul lihtsalt linna liiklussõlmede läheduses oma autodega
chillimas ja head mussi kuulamas ja suitsu tegemas, aga mina tahaks
heameelega sinna minna, kuhu ma teel olin. Ma ei saa küll aru, mida keegi
sellest võidab, et kõik inimesed, kes kuhugi teel on, saavad seda teha 5 või
10 või 15 minutit kauem, kui võiks, samal ajal töötavates automootorites
kütust pisitasa heitgaasideks muundades. Seega võiks inimesed autoroolis
siiski sõitmisele tähelepanu pöörata.

Ivar Uibo kringel

"Virgo Inno" <kes....@see.leiab> wrote in message news:dnmc03$40p$1...@kadri.ut.ee...

> [...]
> seejuures veel suure räuskamisega oma tuuleklaasi täis ilastavad. No ei ole

Anna andeks aga see on nüüd küll lamba jutt. Värk on üldiselt
lihtne, kui närv ei kannata siis ära sõida :) Autoga liiklemine
pole mingi kohustus et igaüks selle endale võtma peab
kindlasti, nagu ka kõrgharidus :)

Lisaks et kett on täpselt nii tugev nagu selle nõrgim lüli,
nii suudavad paar molutajat takistada liiklust sadade meetrite
kaugusel konkreetsest molutamise kohast. Viide akumuleerub ja tulemus
on see linn on lihtsalt umbes. Kuigi teoreetiline läbilaske
piir on veel kaugel.

/// Ivar

Virgo Inno

> Aga minu arvates on meie taga sõitjate takistamine kuhugi kohale jõudmast
> lihtsalt mühaklik. Imelik ju kuidagi kellelegi põhjendamatult öelda, "vara
> veel, oota natuke". Ja seista siis kaasliiklejatel tee peal ees.

No kuule, seda on ka ausaltöeldes naeruväärne kahtlustada, et inimesed
sihilikult üksteisel jalus uimaksid. Ehk tõesti mõni selline "naljamees"
leidub, kes meelega rohelise maha muneb, et siis ise viimasel hetkel üle
ristmiku lipsata, aga no edu siis talle. Selline juhtum kuulub pigem
psühhiaatria, kui liikluskultuuri valdkonda.

Ei saa eeldada, et kõigi juhtide reaktsiooniaeg alati Häkkineniga võrdne
oleks. Mõned äkki lihtsalt väsinud või millegi üle mõttesse vajunud; mõni on
ehk lihtsalt vana. No juhtub. Siinkohal võid sa muidugi öelda, et istugu sel
juhul vanadekodus, mitte ärgu ronigu liiklusesse... nojah. Samuti on linnas
liikuvad autod juba oma füüsiliste parameetrite poolest erinevad.
Kolme-neljatonnine jeebikolakas lihtsalt ei suuda kolmeliitrise mootoriga
väikeautol vahetpidamata meetrikaugusel sabas rippuda. Pressigu palju tahab,
ikka jääb kiirendades jalgu ja tuleb pidurdades selga.

Võta rahulikult ja usu mind - tihti annab eespoolasuva liiklusolukorra õige
hindamine tunduvalt suurema ajavõidu, kui pidev raevukas pedaalide ja
kangide sõtkumine.

Urmas Sander

"Virgo Inno" <kes....@see.leiab> kirjutas sõnumis news:
dnmok3$9su$1...@kadri.ut.ee...

> [...]
> sel
> juhul vanadekodus, mitte ärgu ronigu liiklusesse... nojah.

Kalduksin arvama, et piisaks juba sellest, kui igaüks vahel oma käitumist
veidike jälgiks. Meid, liiklejaid, on palju, teedel aga ruumi vähe ja
kaasliiklejate vastu oleks viisakas tänava pinda efektiivselt kasutada.

Mõttesse vajununa ja üleväsinuna võib liikluses õnnetusi juhtuda.

> [...]
> tahab,
> ikka jääb kiirendades jalgu ja tuleb pidurdades selga.

Linnaliikluses piisab täiesti ka nt 1.2 liitrisest mootorist. 0-50 km/h
tuleb vast kõigil sõiduautodel kiiremini kui Kunol koos oma tonnise
liivakoormaga. "2 autot uhe rohelisega" probleem on ikka puhtalt juhtides
kinni.

> Võta rahulikult ja usu mind - tihti annab eespoolasuva liiklusolukorra
> õige
> hindamine tunduvalt suurema ajavõidu, kui pidev raevukas pedaalide ja
> kangide sõtkumine.

Kindel see. Teine enamvähem sama suur jama ongi vast see, et roosaga
ronitakse ristmikule, kust ei mahu enam ära sõitma jne. Ega ma arvagi, et
raevukusega ja kummivilinaga peaks paigalt võtma.
Urmas

Virgo Inno

> Linnaliikluses piisab täiesti ka nt 1.2 liitrisest mootorist. 0-50 km/h
> tuleb vast kõigil sõiduautodel kiiremini kui Kunol koos oma tonnise
> liivakoormaga.

Oh ole nüüd. 125kW annab võrreldes 1.2L (ca. 55kW) piisava jõuülekaalu, et
lisatonn ära vedada ja kähmakas kaugele tahavaatepeeglisse jätta. :)

seebi...@gmail.com

Kokkuvõtteks. On väga palju inimesi\ autojuhte, kes elavad ennast
tänaval välja, vihates teisi ja lamisedes.

1. Olge viisakad 2. Olge rahulikud ja tasakaalukad

Andres

Hillar Grahv wrote:

> Võibolla avitaks kui kollane tiba kauem (varem) põleks - esimene vend
> ristil jõuaks enne rohelist käigu sisse lülitada. Nagunii kõik ei vahi
> teise suuna foore või ei osta põhimõtte pärast automaati.

just minu mõte! Kollane enne rohelist on Tlns ikka liiga kuradima
lühike! Selleks, et mökutamata foori tagant minema saada tuleb üksisilmi
foori jõllitada, käsi käigukangil ja jalg siduri vahetus läheduses. Ise
pinges nagu lühimaa jooksu stardis. Ma ei ole veel automaadiga sõitmise
ikka jõudnud ja enne kollase süttimist ei hakka põhimõtteliselt
sidurilaagrit käiama.

AndresV

Andres

Mati Udso wrote:
> Pärnu. Ma pole kusagil märganud sellist õppeautode (seda sõna otseses
> mõttes, kusjuures pärnakad on nii shefid, et teevad õppesõitu tutikate
> bemmide ja Volvodega) kontsentratsiooni kui Pärnus.

Pärnu on lihtsalt nii väike, et ei saa lõpmatult mööda vaikseid
kõrvaltänavaid sõita. Ja pole ka mõtet, kui õppida tahad.

AndresV

Andres

Ivar Uibo wrote:
> [...]
> kaugusel konkreetsest molutamise kohast. Viide akumuleerub ja tulemus
> on see linn on lihtsalt umbes. Kuigi teoreetiline läbilaske

Kui keegi kusagil muneb, siis on tee munemiskohast edasi teoreetiliselt
pisut tühjem ja see annab parema võimaluse näiteks mõnele kõrvalteelt
kõnealusele tänavale keerajale vms ehk ühe suuna liiklejate kaotus
tähendab kellelegi teisele võitu.

AndresV

Tõnu Sergo

Andres wrote:
> pinges nagu lühimaa jooksu stardis. Ma ei ole veel automaadiga sõitmise
> ikka jõudnud ja enne kollase süttimist ei hakka põhimõtteliselt
> sidurilaagrit käiama.

Mina panen käigu sisse siis, kui teisel suuna fooris punane süttib... ristmikel,
mida igapäevaselt ületan, vahel ka tunde järgi kui fooritsüklit tean aga eks
ta ole muidugi maitse asi ja lihtsam oleks tõesti, kui kollane poleks lihtsalt
tuli, vaid sellest ka kasu oleks.

Urmas Sander

"Tõnu Sergo" <napo...@autoid.kustutasee.ee> kirjutas

Mõne aasta eest sätiti ka jalakäiate foorid millegipärast niimoodi, et
autojuht mingil juhul neid ei näeks.
Urmas

Tõnu Sergo

Urmas Sander wrote:
> Mõne aasta eest sätiti ka jalakäiate foorid millegipärast niimoodi, et
> autojuht mingil juhul neid ei näeks.
> Urmas

Alguses ei näinudki aga elu õpetab ja kui oskad vaadata, siis enamast ikka
natke näeb;) Seda mõistatan muidugi siiani, milline "geenius" ja mis põhjusel
jalakäijate foorid juhtide eest peita üritas....

Andres

Tõnu Sergo wrote:
> natke näeb;) Seda mõistatan muidugi siiani, milline "geenius" ja mis
> põhjusel
> jalakäijate foorid juhtide eest peita üritas....

mis seal muud kui - üleliigne info pandi peitu, et juht saaks keskenduda
olulisele :P

AndresV

Paap Neemelaid

on ikka

http://www.adversus.nl/autos/testrides/bmwz4/

"veiko" <ve...@nospam.ehhee> wrote in message

Martini

"Paap Neemelaid" <pa...@solo.ee> kirjutas sõnumis news:
439fbd0d$0$48957$bb62...@diablo.uninet.ee...
> on ikka
>
> http://www.adversus.nl/autos/testrides/bmwz4/

Kui ma natuke otsin, leian ma netist ka artikli, mis räägib, et BMW teeb
kohe sellise kolmesilindrilise boksermootori, kus ühel pool on kaks
üheliitrist silindrit ja nende vastas üks kaheliitrine. Artikli kuupäev oli
küll 1. aprill, aga olgu peale:) Ega igat asja, mida mingi hollandi tüüp
netti kirjutab, ei maksa tõe pähe võtta, neil on seal poes kanep ja seened
vabalt müügil, nii ei pruugi alati esimesel katsel kirjatükk välja tullagi.
Kolmeliitrine 231 hobujõuline mootor Z4 peal on siiski I6, võid BMW saidist
vaadata.

Arvestades seda, palju BMW on igasuguste imeasjadega armastanud
eksperimenteerida, siis ma ei saa muidugi 100% kindlusega väita, et nad
kunagi ühtegi V6 teinud pole, aga (õnneks) ei tea ma küll ühtegi
seeriaautot, kus see peal oleks. Kui keegi teab, et BMW oleks sellise
perverssuse kunagi teinud, võiks mootorikoodi öelda, saan ka targemaks.

Henry Neemelaid

http://img256.imageshack.us/img256/4429/foor6ev.jpg

kas eestis ei oleks hea sellist foori systeemi kasutada?

ToiZ

Henry Neemelaid wrote:
> http://img256.imageshack.us/img256/4429/foor6ev.jpg
>
> kas eestis ei oleks hea sellist foori systeemi kasutada?

pigem võiks tohtida punasega paremale keerata (nagu leedus) ja tegelda
liikluskultuuri ühise arendamisega...

sekundite näitamine on kasuks ainult sellele osale juhtidest, kes aru
saavad, milleks nad mõeldud on. paljud vaatavad seda ikka lolli näoga ja
kui roheliseks läheb, siis hakkavad käigukangi otsima...

urho

"Henry Neemelaid" <henry[ät]kaja.ee> wrote in message news:439fdd2e$1...@news.infonet.ee...

> http://img256.imageshack.us/img256/4429/foor6ev.jpg
>
> kas eestis ei oleks hea sellist foori systeemi kasutada?

pigem siis nagu F1-s - rida punaseid, kui viimane kustub
START ;)

--
urho

Viktor Grossmann

> http://img256.imageshack.us/img256/4429/foor6ev.jpg
>
> kas eestis ei oleks hea sellist foori systeemi kasutada?

Selline süsteem on juba siinmail kasutusel olnud, millegipärast on need
sekundilugejad aga tänaseks kadunud. Tõsi, tollal luges see asjandus
sekundeid rohelise lõpuni, hiljem asendus kell tule vilkumisega.
Põhimõtteliselt võiks ju ka punast vilgutada teada andmaks et varsti on
minek ja aeg käigukangi otsima hakata.

Viktor

Tõnu Sergo

Viktor Grossmann wrote:
> [...]
> sekundeid rohelise lõpuni, hiljem asendus kell tule vilkumisega.
> Põhimõtteliselt võiks ju ka punast vilgutada teada andmaks et varsti on

Võiks... aga tundub, et "spetsialistide" arvates peabki vist käigukangi alles
rohelise süttides otsima hakkama kui ka jalakäijate foore juhtide eest
peita üritatakse:(

Hillar Grahv

Tõnu Sergo wrote:

> "spetsialistide" arvates peabki vist käigukangi alles
> rohelise süttides otsima hakkama

Pöörduge siis juba ükskord spetsialist Songisepa poole, siin jahumine ei
anna midagi.

Lekaido

Martini wrote:
> [...]
> kes oma uimasusega asja hullemaks teevad, on tüütud küll. Eestlane tundub
> olema selline liikleja, kes alguses ei saa vedama ja pärast pidama. Kui

Ma mõtlesin natuke su jutu üle ja korraga tuli meelde, kuidas mulle
endale külje pealt sisse sõideti. Rohelise tulega.

Startisin sekundimurdosa peale rohelise tule süttimist täie gaasi ja
parajalt libistatud siduriga (et ratas ei käiks ringi) postimaja
ristmikul ja tegin vasakpöörde viru ringi suunas ( teenindusmaja eest
vasakule st ).
Olin täpselt keset pööret, kui mulle külje pealt sisse sõideti vasakult.
Läks õnneks ja ei tulnud juhiukse pihta, ega ka ukseposti või esiotsa
pihta. Oleks veel kiiremini sõitnud, oleks tagumine ots pihta saanud -
aga sel korral sõideti täpselt tagumine uks sisse. Matsust tegi auto
90-kraadi pöörde kohapeal. Minul oli tagumine vasak uks sees, ja koobas
kriimustatud, taksojuhil oopelis oli esiosa sodi.
Asi juhtus aga juba kuskil 5a tagasi, kui liiklus oli praegusest palju
hõredam,

Mis on selle loo moraal? Ei maksa kiirustada isegi rohelise tulega just
selsamal põhjusel. Isegi, kui on "õigus" võivad tulemused ikkagi olla
ebameeldivad. Kuigi see taksojuht jäi süüdi, pidin ma tema pärast
mitmeid tunde asjaajamisele ja autoremondile kulutama. Närvikulu veel
lisaks. Seletamine politseiga jne jne

Seega - minu point oleks, et liikluses ei loe need mõned võidetud
sekundid kuigi palju. Võimalused kellestki üle sõita ( näiteks mõned
ülekäigurajale tormavad lapsed - tõesta siis pärast, et nad tormasid ja
mitte ei astunud) või kellegi poolt pihta saada aga kasvavad
hüppeliselt, sest keegi ei oota nii teravat reaktsiooni rohelisele tulele.

*Lisaks* tahaks rõhutada, et talveperioodil on pidamine oluliselt halvem
ja hooaeg selliseks jutuks, et "hakkame aga kiirendama" on kuidagi
eriliselt vale.

Nende kiirenduse-meestega kipub pahatihti nii olema, et kõige oma
kihutamise juures kohtun ma nendega ikka ja jälle järgmise foori juures.
Naerma ajaks, kui nad mu õhku ei rikuks oma mõttetu keevitamisega.

LK

Lekaido

Tõnu Sergo wrote:
> [...]
> mida igapäevaselt ületan, vahel ka tunde järgi kui fooritsüklit tean aga
> eks ta ole muidugi maitse asi ja lihtsam oleks tõesti, kui kollane

Kollane tuli võiks edasi olla aga sellele LISAKS peaks olema
sekundiloendur, mis näitaks, kui mitu sekundit on tulel veel põleda
jäänud. Kui mu mälu mind ei peta, siis kunagi nõuka ajal selliseid
Tallinnas isegi kohtas mõne ristmiku või foori juures.

Tuleks see vana eksperiment uuesti välja kaevata.

LK

Henry Neemelaid

Mina kiirendan samuti fooritagant ja üldjuhul esimesena... aga mitte
sellepärast et ennem kedagi järgmise foorini jõuda või mitte jõuda vaid
selle pärast, et mulle meeldib see tunne kui 141kw mind istmesse tõmbab...
muidugi on igal sellisel kiirendamisel eelkõige ohutus... kui ikka natuke
tundub, et see mutike kes seal eespoool fooritaga tuigub ja ei tea kas ta
astuv või mitte, siis jätan selle tegemata

Aga see olen mina!

TarmoS

kui raffas hakkab mõtlema nii ,et avarii korral ei tule kannatajana eriti
midagi probleeme lahendaga ja aega kulutada, siis ei ole ka seda avarii
kartust nii suurt
mina näiteks väiksemaid plekimõlkimisi ei karda. auto on mul ka seline,et
las sõidavad sisse ja remondivad kui meeldib, aega mul nede asjade ajamiseks
on.
siis rullnokad mõtelvad, et kül nemad tõmbavad ennast koomale, nad
kardavad... nii see kultuur ei paranegi, kui nõrgemad ananvad järgi...
mul isegi on olnud selline olukord, kus ristmikul rohelise tulega startides
on teisest suunast sõitja puasega nii hilja üle sõitnud, et minu tagant
lausa ületab rstmiku. st. oleks ma natuke hiljemaks jäänud oleks ma
ilmseltolnud mõned kuud kipsis. oleks ma maganud roolis, poleks isegi
sellist olukorda tekknud, et punasega sõitja ei jõua enne mind üle.

Martini

"Lekaido" <a...@on.yks.meil> kirjutas sõnumis news:
43a1aeca$1...@news.estpak.ee...

> Ma mõtlesin natuke su jutu üle ja korraga tuli meelde, kuidas mulle endale
> külje pealt sisse sõideti. Rohelise tulega.

No see on see "noore roosa" sündroom, alguses ei saa keegi kohalt minema ja
pärast ei viitsi tühise punase tule pärast kohe seisma jääda.

> Nende kiirenduse-meestega kipub pahatihti nii olema, et kõige oma
> kihutamise juures kohtun ma nendega ikka ja jälle järgmise foori juures.
> Naerma ajaks, kui nad mu õhku ei rikuks oma mõttetu keevitamisega.

Ee... ma polegi kunagi väitnud, et kiiremini sõites peaks kuhugi "põgeneda"
saama. Loomulikult saavad kõik jälle järgmise foori all kokku, lõppude
lõpuks liikleme me ju samas linnas. Minu mõte on see, et kui kõik ennast
nobedamini liigutaks, oleks neid liiklejaid, kes sama tsükliga üle ristmiku
jõuavad (ehk siis neid, kes üldse saavad järgmisel ristmikul kohtuda),
märgatavalt rohkem ehk meie liiklussõlmede läbilaskevõime kasvaks.

Avo Unnuk

hmm, nojahh, eks seda pooleli jäänud kooliteed peab kuidagi ju korvama ... MINA ja MINU 141kW!

"Henry Neemelaid" <"henry [ät] kaja.ee"@kadri.ut.ee> wrote in message news:<43a1cdb3$1...@news.infonet.ee>...

> [...]
> tundub, et see mutike kes seal eespoool fooritaga tuigub ja ei tea kas ta
> astuv või mitte, siis jätan selle tegemata

Ants Lammas

koolitee kohalt võiks sa oma maili/newsi programmi kasutamise selgeks
õppida. siis oskaksid ka threadi järkata uue postituse asemel :D

a.

vtl

Henry Neemelaid pajatas:

> Mina kiirendan samuti fooritagant [...] selle pärast, et mulle

> meeldib see tunne kui 141kw mind istmesse tõmbab...

ei midagi isiklikku, aga sellise argumendi peale soovitaks
tänaval "mõnulemise" asemel lõbustusparki minna. :)

--
vootele

Henry Neemelaid

praegu talv... kinni on sellised asutused sellisel aastaajal

Või mis sa arvad miks on toodetud BMW poolt 316 ja 325
millel võimsuste vahe 2x... ikka sellepärast, et võimsamal autol on parem
minek
mitte sellepärast, et selle omanik saab 2x rohkem kytust paaki kallata

Lekaido

Henry Neemelaid wrote:
> praegu talv... kinni on sellised asutused sellisel aastaajal

Jaksas auto osta, jaksab raip end lasveegasesse ka lennutada..

LK

Henry Neemelaid

ei ole nagu vajadust... mul ju selleks auto olemas juba... poleks autot,
siis laseks ka
disneyland ka tore koht tegelikult ja prantsusmaa euroopaliidus... sinna
peaks praegu isegi lihtsamini saama kui ameerikamaale

Andres

Henry Neemelaid wrote:

> [...]
>
> Või mis sa arvad miks on toodetud BMW poolt 316 ja 325
> millel võimsuste vahe 2x... ikka sellepärast, et võimsamal autol on parem

mulle meenub (vist siitsamast grupist) millalgi loetud arvamus, et 325
on tegelikult mõttetu auto sest raske esiots mõjub juhitavusele halvasti
ja minekut ei ole oluliselt rohkem kui 32X (mingi üks nõks lahjem mudel,
ma neid põmmadivee numbreid nii täpselt ei tea)

AndresV

Henry Neemelaid

e36 keraga 325 kaalujaotus on 50/50
325 ja 320 mootorid on identsed... erinevad on ainult väntvõll ja kepsu
pikkus
320 kiirendus aeg on märgsa kehvem kui 325 aga kytust ryypab samapalju

need kõik on faktid
allikas http://foorum.bmw-club.ee

vtl

Henry Neemelaid pajatas:

> Või mis sa arvad miks on toodetud BMW poolt 316 ja 325
> millel võimsuste vahe 2x... ikka sellepärast, et võimsamal
> autol on parem minek mitte sellepärast, et selle omanik
> saab 2x rohkem kytust paaki kallata

eestimaal on paar sek. parem minek tõesti ainuke argument.

kes bmw kodumaal kordki ise autoga käinud on, teab, et
vahemaad on seal sellised, et pea suvalisest kohast teise
sõitmiseks tuleb paarsada kilti ehk meie mastaabis selline
"tallinn-tartu" ots sõita.[1]

seega pärast mõnda päeva sealsetel kiirteedel saad aru,
kelle jaoks tehakse autosid, mille tippkiirus on üle 2x
suurem, kui meie parimatel maantelõikudel suvel lubatud.

[1]
juba linna sissesõidud on paarkümmend kilomeetrit pikad

--
vootele

Markos

Henry Neemelaid wrote:

> selle pärast, et mulle meeldib see tunne kui 141kw mind istmesse tõmbab...

See haigus on ravitav.

Markos

Henry Neemelaid

Üldjuhul see "haigus" möödub ise mõne aja möödudes

kt

"Henry Neemelaid" <henry[ät]kaja.ee> kirjutas sõnumis

> Üldjuhul see "haigus" möödub ise mõne aja möödudes

Kas see on üldse haigus? tehnilises keeles kannab nähtus nimetust "dünaamika" ja
ma pole veel kuulnud kuskil, et dünaamikat või dünaamilist liikumist oleks
üritatatud haiguseks tituleerida. Siin tekibki jälle küsimus, äkki haiged
üritavad tervetele silte riputada, et ise haiguse tunnustest pääseda ja see läbi
terved näida, :), milline püüdlus on me elus nii tavaline, et see ei väärigi
erilist tähelepanu? Ok, vahel võib ju selle väljatoomiseks sõna võtta...

kt

vtl

kt pajatas:

> "Henry Neemelaid" <henry[ät]kaja.ee> kirjutas sõnumis

> Kas see on üldse haigus? tehnilises keeles kannab nähtus

> nimetust "dünaamika"...

imikuid tuleb ka edasi-tagasi kussutada, et nad rahulikult
magama jääksid. täiskasvanud jäävad tavaliselt ilma selletagi
magama. samuti meeldib lastele kiikumine, täiskasvanuid
reeglina kiikumas ei näe...
haigus või mitte, aga ma arvan ka, et see "dünaamikavajadus"
peaks täiskasvanud inimesel varem või hiljem üle minema.

--
vootele

Tõnu Sergo

vtl wrote:
> [...]
> haigus või mitte, aga ma arvan ka, et see "dünaamikavajadus"
> peaks täiskasvanud inimesel varem või hiljem üle minema.

Mõni käib talvel jäärajal, mõni sõidab meelsasti kardiga, ka
ameerika mägedel täiskasvanud vahel sõidavad jne.
Pigem jõuab täiskasvanule lihtsalt kohale, et iga vajadust pole
hea mõte tallinna tänavatel rahuldada. Kas sina näiteks keelduksid,
kui pakutaks tasuta või mõistliku hinna eest võimalust tunda kogenud
piloodi juhtimisel hävitaja dünaamikat?

Henry Neemelaid

kui sellele eelneb ka mingi treening, siis mina oleks nõus
samas benji hüppest ei taha ma midagi teada... igal inimesel
on kindlad piirid selle dünaamikaga
Samuti oleks ma nõus sõitma F1 masinaga, nascariga ja nende
ylehelikiirusel sõitvatel masinatel soolajärvedel nendet hoiaks ma
hea meelega eemale

vtl

Tõnu Sergo pajatas:

> Mõni käib talvel jäärajal, mõni sõidab meelsasti kardiga,
> ka ameerika mägedel täiskasvanud vahel sõidavad jne.

kui täiskasvanud inimene tahab spordiga tegeleda, siis
ta teeb seda selleks ettenähtud kohas - spordisaalis,
treeningrajal vms.

poksija ei lähe tänavale rusikatega vehkima, kuna see
häirib teisi. millegipärast arvavad paljud juhid, et nende
tõmblemine kedagi ei häiri.

gaas põhja stiilis kiirendamine tekitab tänavale täiendavat
heitgaasisaastet ning ka oluliselt valjemat müra. samuti
häirivad foorist foorini kiirendajad neid, kes soovivad
rohelises laines ühtlase kiirusega kulgeda ning on
sunnitud pidurdama ja/või kiirust muutma.

ja veel üks näide elust enesest. sõidan peateel,
kõrvalteelt "lendab" aga suure kiirusega minu suunas
tegelane, kes viimasel hetkel ristmiku ees järsu
pidurduse sooritab. kuigi mul on peatee ja eesõigus,
võtan ikkagi igaks juhuks hoo maha, sest mina ju ei
tea, kas ta märkas mind ja annab mulle teed või on
ta hoopis joobes või laksu all, põgeneb varastatud
autoga või mis iganes ning põrutab järgmisel hetkel
mulle küljepealt sisse.

> Pigem jõuab täiskasvanule lihtsalt kohale, et iga
> vajadust pole hea mõte tallinna tänavatel rahuldada.

vot-vot-vot, juba hakkab tulema :)

--
vootele

Tõnu Sergo

vtl wrote:

> vot-vot-vot, juba hakkab tulema :)

Just seda öelda tahtsin ainult ei saa aru, miks minu postitusele nii
reageerisid kuna sinu kirjeldatud sõidustiili pole ma siin propageerinud
ega heaks kiitnud;)

vtl

Tõnu Sergo pajatas:

> Just seda öelda tahtsin ainult ei saa aru, miks minu
> postitusele nii reageerisid kuna sinu kirjeldatud
> sõidustiili pole ma siin propageerinud ega heaks kiitnud;)

sorry jah, läks nagu samasse väravasse mängimisena,
aga ma pidin *mingile* postitusele ju replay tegema :)

--
vootele

kt

"vtl" <vtl [at] vtl . ee> kirjutas sõnumis news:43a59f9a$1...@news.estpak.ee...

> [...]
> haigus või mitte, aga ma arvan ka, et see "dünaamikavajadus"
> peaks täiskasvanud inimesel varem või hiljem üle minema.

tahes tahtmata eksisteerib seos s=vt+a2/2 (integraalkujul on seda siin paha
kirjeldada), kui a=0, siis ka s=0, eeldusel, et algkiirus on ka =0. Seega ei
pääse me dünaamikast üle ega ümber. Möla võib ajada, kuid Newtoni füüsika
eksisteerib meie väikestel kiirustel ja kiirendustel täiesti reaalselt. Seega,
kes ei kiirenda, see imeb, :).

kt

kt

"kt" <oci.kui.viicid> kirjutas sõnumis news:43a5c9fb$1...@news.estpak.ee...

> [...]
> eksisteerib meie väikestel kiirustel ja kiirendustel täiesti reaalselt. Seega,

Väike vigade parandus: s=vt+at2/2

Toomas Soome

vtl <vtl [at] vtl . ee> wrote:

> [...]
> h?irivad foorist foorini kiirendajad neid, kes soovivad
> rohelises laines ?htlase kiirusega kulgeda ning on
> sunnitud pidurdama ja/v?i kiirust muutma.
>
> ja veel ?ks n?ide elust enesest. s?idan peateel,
> k?rvalteelt "lendab" aga suure kiirusega minu suunas
> tegelane, kes viimasel hetkel ristmiku ees j?rsu
> pidurduse sooritab. kuigi mul on peatee ja ees?igus,
> v?tan ikkagi igaks juhuks hoo maha, sest mina ju ei
> tea, kas ta m?rkas mind ja annab mulle teed v?i on
> ta hoopis joobes v?i laksu all, p?geneb varastatud
> autoga v?i mis iganes ning p?rutab j?rgmisel hetkel

gaas põhjas kiirendamine on muidugi liiast, aga.... kui foori alt saab
esimene auto minema siis kui süttib uuesti kollane - see on liiast.

kui foori alt lahkutakse 50 meetriste vahedega, see on liiast.

kui ühe tsükliga saab liikuma 3 autot, see on liiast.

kui 70 alas sõidetakse 50'ga ja 70 saavutatakse 500m enne ala lõppu, see on
liiast.

rääkimata katastroofist, mis tabab tallinna tänavaid juba kasvõi vihma korral,
rääkimata lumest...

kui autoga sõita ei oska, siis tuleks ikka ühistranspordi kasutamisele mõelda,
oleks kõigil rahulikum.

toomas@mõttetus linnas
--
Experience is what you get when you were expecting something else.

Tõnu Sergo

Toomas Soome wrote:
> kui foori alt lahkutakse 50 meetriste vahedega, see on liiast.
>
> kui ühe tsükliga saab liikuma 3 autot, see on liiast.

Nõus.

> kui 70 alas sõidetakse 50'ga ja 70 saavutatakse 500m enne ala lõppu, see on
> liiast.

Njah... põhimõtteliselt küll aga meie "targad" liikluskorraldajad tekitavad
vahel ka vaid ~500m 70 alasid;)

> rääkimata katastroofist, mis tabab tallinna tänavaid juba kasvõi vihma korral,
> rääkimata lumest...

Nii ta on, õnneks on nüüd algajatele kohustuslik pimeda- ja libedasõidukoolitus
aga politsei võiks ka lisaks lubatust suurema kiirusega sõitmise eest hakata
trahvima põhjendamatult aeglase sõidu(LE §128(1)) eest. Paraku on seda, kas
lubatust väiksem kiirus oli põhjendatud, kergem vaidlustada ja AS Eesti Politsei
valib loomilikult kiiruse mõõtmiseks koha, kus väike ületamine polegi väga
ohtlik kuna nii on lihtsam teenida:(

> kui autoga sõita ei oska, siis tuleks ikka ühistranspordi kasutamisele mõelda,
> oleks kõigil rahulikum.

Nujah, tallinna ühistransporti vaadates võib muidugi aru saada, et keegi seda
vabatahtlikult ei kasutada ei taha... kui näiteks soomes elaks, siis kasutaks
tõenäoliselt ka ise ühistransporti kuigi tallinnas lume ja vihmaga liikluses
koperdama ei hakka;)

Arno Arengu

On Wed, 21 Dec 2005 01:34:13 +0200, Tõnu Sergo
<napo...@autoid.kustutasee.ee> wrote:

> Njah... põhimõtteliselt küll aga meie "targad" liikluskorraldajad
> tekitavad vahel ka vaid ~500m 70 alasid;)

Siinkohal ei saa mitte küsimata jätta, kes kuram on Saue ja Keila vahelise
teelõigu 70'ks muutmise taga? Selline koht võib lubade omamisele ikka väga
halvasti mõjuda... No ei ole võimalik, et ainus põhjus oleks nood
pikiroopad, mida silmaga näeb aga mingist kiskumisest küll juttu ei saa
olla. Eriti talvekummiga.

veiko

Ei saa mitte jätta uurimata, et kuhu pidevalt nii kiire on?
Võibolla tasuks võtta elu väheke rahulikumalt ja oma päeva mitte nii
täis planeerida. Või kolida "Kükametsale", seal on hõre liiklus, kihuta
palju tahad. Halvim on vastu puud sõitmine, vähemalt ei tapa teisi.

Ants Lammas

kui Sul kiire ei ole, äkki võtad aja maha ja "jalutad/tuulutad" oma
autot öösel.

a.

kt

"veiko" <ve...@nospam.ehhee> kirjutas sõnumis news:dob08h$t61$1...@kadri.ut.ee...

> Ei saa mitte jätta uurimata, et kuhu pidevalt nii kiire on?

Kuule tropp, kui sa nii lolle küsimusi genereerid, siis püüa mõista, et sellise
suhtumisega kodanikud kahandavad tänavate läbilaskevõimed olematuks.

> Võibolla tasuks võtta elu väheke rahulikumalt ja oma päeva mitte nii täis
> planeerida. Või kolida "Kükametsale", seal on hõre liiklus, kihuta palju
> tahad. Halvim on vastu puud sõitmine, vähemalt ei tapa teisi.

Koli siis kükametsale ja sõida linnas trammiga.

kt

Arno Arengu

On Wed, 21 Dec 2005 09:29:18 +0200, veiko <ve...@nospam.ehhee> wrote:

> [...]
> täis planeerida. Või kolida "Kükametsale", seal on hõre liiklus, kihuta
> palju tahad. Halvim on vastu puud sõitmine, vähemalt ei tapa teisi.

Käes see mees, kes 90 alas sõidab 70-80 vahel ning kelle taha jäävad paar
meest mõtlema ning ongi varsti koos mingi 10'ne kolonn?! Sõida siis
sellistest rodudest mööda. Iga teine on ilmselt vihane, kui vahele tahaks
keerata kuid vastavast punktist liikluseeskirjas pole ta ka kuulnud :)

Sa sealt muide sõitnud oled kunagi?

veiko

Arno Arengu wrote:
> Käes see mees, kes 90 alas sõidab 70-80 vahel ning kelle taha jäävad
> paar meest mõtlema ning ongi varsti koos mingi 10'ne kolonn?!

Ma sõidan nii kiiresti kui kogu rivi, et mitte takistuseks olla. Samas
ei salli neid, kes ei lase mul eessõitjaga normaalset pikivahet hoida
vaid vahele trügivad.
Ise pole ühtegi avariid põhjustanud, küll aga olen olnud kannataja
selliste troppide poolt põhjustatud avariides, kes pikivahet ei oska
hoida ja rahulikult ühtlases voolus sõita ei kannata.

Keegi seni mu kirjale vastanutest pole aga tahtnud rääkida sellest, et
kas teil ikka on vaja niiväga kiiresti jõuda kõikjale kuhu arvate vaja
olevat jõuda. Selline närviline tõmblemine ongi nauditav?
Rahu, ainult rahu nagu ütles üks Tark Mees Katuselt.

Mati

veiko wrote:
> Rahu, ainult rahu nagu ütles üks Tark Mees Katuselt.

Ja alla kukkudes närvitsema hakkas

Mati

Tõnu Sergo

veiko wrote:
> Keegi seni mu kirjale vastanutest pole aga tahtnud rääkida sellest, et
> kas teil ikka on vaja niiväga kiiresti jõuda kõikjale kuhu arvate vaja
> olevat jõuda. Selline närviline tõmblemine ongi nauditav?

Sellele võiks ju vastata küsimusega, kas liiklus on kõige parem koht
vaba aja sisustamiseks;) Point polegi alati selles, kas niiväga kiire on
vaid selles, et tahaks normaalse kiirusega liikuda mitte koperdada.
Kasvõi pargis jalutades ju häiriks, kui ees loivab terve tee laiuses
kamp aeglasemalt kui sina jalutada tahaks;)

Ants Lammas

Jah, mul on vaja jõuda hommikul kella üheksaks tööle.
Jah, ma eeldan, et Tallinnast Tartusse peaks saama sõiduautoga vähemalt
sama kiiresti, kui bussiga.

Kui Sa sõidad sama kiiresti, kui rivi, peaksid sa hoidma ka piisavat
pikivahet, et sinu ette reastuv auto sind vihale ei ajaks. Lubastust
aeglasemalt sõitmine ja kiiremini liikleja takistamine ei ole ei Sinu,
ega ka teiste jaoks lubatud ega ka Sinu pädevusalas kontrollida/karistada.

a.

vtl

Tõnu Sergo pajatas:

> Sellele võiks ju vastata küsimusega, kas liiklus on kõige
> parem koht vaba aja sisustamiseks;)

_vist_ oli kirill teiter see, kes kunagi liiklusuudistes kommenteeris
linnaliikluses närviliselt nõelujaid-kihutajaid - ilmselt on nende
autod nii ebamugavad, et nad tahavad hästi kiiresti sihtkohta
jõuda ja ruttu autost välja saada.
oma iva loomulikult selles on - kui ikka istud oma limu
tagaistmel mugaval diivanil, kuulad mahedat muusikat
ja võtad väikese joogi - kuhu sul siis kiiret :)

kunagi lugesin mingist eestit tutvustavas teosest (vabalt võis
olla regio atlase artiklite osa) - eesti liikluse omapära: iga juht
*peab* alati lubatud sõidukiirust ületama, kasvõi natukene,
kasvõi 5km/h, siis on päev korda läinud.

--
vootele

Lauri Link

veiko wrote:
> Ei saa mitte jätta uurimata, et kuhu pidevalt nii kiire on?

Ürita aru saada, et ei ole kiire, ei peagi olema. Aga on ka olemas muid
ajaveetmise vorme, kui kuskil autoroolis. No ei ole kõik sellised, kes
kaififavd mingit munemist kuskil teel, kuigi olud võimaldavad kas just
kordades aga hetkelisest kiiremat kulgemist.
Kas nende munejate ainus argument ongi, et kui on kiire siis
ärka/mine/astu/istu jne varem ?

--
Lauri Link

Virgo Inno

> [...]
> olud võimaldavad kas just kordades aga hetkelisest kiiremat kulgemist.
> Kas nende munejate ainus argument ongi, et kui on kiire siis

Pigem ikka küsimus liiklusohutuses. Loomulikult kannataks teeolude pealt
vaadates nt. Tammsaare teel 160km/h lasta ning Järvevana alguses saaks korra
spidoka ehk isegi üle 200, aga mõni ootamatult teele astunud jalakäija võib
selle "tänavate läbilaske suurendamise" väga valusalt lõpetada.

Vallo Jõeorg

vtl wrote:

> [...]
> *peab* alati lubatud sõidukiirust ületama, kasvõi natukene,
> kasvõi 5km/h, siis on päev korda läinud.

Mhmh
Ja lisaks peab igal juhul, eessõitjast mööda saama. :P
Ise sõdan igal hommikul ja õhtul natuke linnast välja mööda Viljandi
maanteed.
Hommikuti leidub pidevalt neid kes 70 alas 80+ sõitvast rivist peavad
mööda sõitma. Saaks või ühegi auto pikkuse ettepoole. Hoolimata kõigest,
ka vastu tulevatest autodest. :( Kusjuures osasid neist kohtab selle
tegevuse juures mitu korda nädalas. Usun, et nad sõidavadki pea igal
hommikul nii. :(
Kusjuures juhtub ka nii, et juba Järvel sõidan mõnest sellisest mööda.
Õhtuti sama lugu, parim mööduja tegi seda Viljandi maantee alguses
oleval raudtee ülesõidul.
Teine vahva trikk mida tehakse - kohe peale linnapiiri möödasõidule(suht
nadi nähtavusega pikk kurv) ja siis umbes 500 meetri pärast pidurit ja
hakatakse Kiili peale vasakpööret tegema. Vot nendest vendadest ma ei
saa üldse kohe aru. Kas 2 sekundit varem pööramine on tõesti nii
oluline? :S Hiljuti õnnestus ka seal ristil vasakpöörajast vasakult
möödasõitja ära näha. Seekord jäid mõlema plekid terveks.

Vallo

vtl

Lauri Link pajatas:

> [...]
> No ei ole kõik sellised, kes kaififavd mingit munemist
> kuskil teel, kuigi olud võimaldavad kas just kordades

tegelikult ei anna see "kiire liikumine" iseenesest
munemisega võrreldes kuigi olulist ajavõitu. et kuidas nii?

oled sa kunagi võrrelnud, kui palju reaalset ajavõitu annab
nt. tln-tartu trassil 90 asemel 120km/h? max. 15-20 minutit
- asulad ja möödasõidud ei võimalda niikuinii tervet teed
kiirust mahavõtmata uhada. kui sa just peaminister ei ole,
mis vahet seal on, kas sa jõuad teise linna 15 min varem
kohale? üks pissi- ja kohvipaus kuskil teeäärses kohvikus
teeb sellegi aja"võidu" olematuks.

aga milles siis küsimus? ainult autojuhi enesetundes.
kiiresti sõita on enamiku (juhtide) meelest *mõnus*.
"muneja", vana siga, sunnib aga seda mõnu katkestama.

teine asi, ma olen tähele pannud, paljude (eriti just
kergemate) autodega on ebamugav ühtlase kiirusega
kulgeda. kas on küsimus mootori momendis teatud
ülekannete/pöörete korral, gaasipedaali/pritsungi töö
ebaühtluses teatud pööretel või hoopis vedrustuses,
mina ei ole põhjustest aru saanud, aga osad autod
lausa nõuavad pidevat kiirendamist. kuna lõpmatuseni
kiirendada ei saa, tulebki kas liiklustiheduse, trahvihirmu,
teelpüsivuse või auto võimete piiril sõita (mis nendest
just kõige ennem ette tuleb) ja siis on jällegi "mõnus".

--
vootele

Tõnu Sergo

vtl wrote:
> aga milles siis küsimus? ainult autojuhi enesetundes.
> kiiresti sõita on enamiku (juhtide) meelest *mõnus*.
> "muneja", vana siga, sunnib aga seda mõnu katkestama.

Kui kiiresti on "kiiresti"? Kas soov maksimaalse lubatud
kiirusega *ühtlaselt* sõita on nii raskesti mõistetav?
Enamasti kipub munejatel olema komme ka ebaühtlaselt
sõita seega ei saa siin rääkida ka muneja järel ühtlaselt
sõitmisest. See ei puuduta muidugi juhte, kes objektiivsetel
põhjustel lubatust aeglasemalt sõidavad ja viisakalt mööda
lasevad.
Ajavõiduga on nii ja naa... kui eeldame, et pissi- ja
kohvipauside hulk ajaühikus on konstant, siis tuleb
munedes ka neid rohkem ette.

> [...]
> teelpüsivuse või auto võimete piiril sõita (mis nendest
> just kõige ennem ette tuleb) ja siis on jällegi "mõnus".

Pakun, et siin on probleem pigem juhis kui autos;)

vtl

Tõnu Sergo pajatas:

> Kui kiiresti on "kiiresti"? Kas soov maksimaalse lubatud
> kiirusega *ühtlaselt* sõita on nii raskesti mõistetav?

noh, üldiselt praktikas kipub nii olema, et maanteel
punktipealt 90-ga sõitvast autost sõidavad kõik mööda...

...rääkimata sellest, kui rekka 85-ga sõidab. mitte keegi
ei ole naljalt nõus pikka aega vabatahtlikult tema järel
kolonnis sõitma, kuigi kiiruse- ja ajakaotus on ainult 5%.
tunniajase sõidu peale teeb see "kaotuseks" 3 minutit.

jutujätkuks, mina ei teadnud nt. pikka aega, et rekkade
"munemise" põhjus on kohustuslikes kiirusepiirajates,
mis on reeglina timmitud kusagil 75...88km/h kanti.

> Pakun, et siin on probleem pigem juhis kui autos;)

pakun siiski, et kui juht on sama, siis on probleem autos.

nt. omal ajal sõitsin olude sunnil pool aastat skoda feliciaga.
sellega sai rahuldavalt kulgeda ainult täisgaasiga, lapats
põhjas. ei eelmise (camry) ega järgmise (diiselpegott)
autoga ei mäleta sellist piina. kiirendades oli veel ok, aga
kuidagi nõksutas või värises teistmoodi ühtlasel sõidul...
a ei oska nüüd seda tunnet kirjeldada. mootor igatahes
vahele ei jätnud, selles viga polnud. ilmselt on asi kuidagi
tagumikutunnetuses kinni.

kui nüüd keegi tahab öelda, et skoda polnud õige auto ka,
siis ühest küljest olen ma muidugi nõus, aga neid
linnakitsesid on teisigi proovitud ja mitte vähe. kõiki
marke ei hakka fleimi ärahoidmiseks ehk nimetama. :)

--
vootele

Andres

veiko wrote:
> Ma sõidan nii kiiresti kui kogu rivi, et mitte takistuseks olla. Samas

aga kuidas sa rivvi satud, kas sina jõuad rivile järele või jõuab rivi
sulle järele?

> ei salli neid, kes ei lase mul eessõitjaga normaalset pikivahet hoida
> vaid vahele trügivad.

ma loodan, et sa ei loe nende hulka neid, kelle arvates rivi sõidab
põhjendamatult aeglaselt ja kes rivist möödasõidul mõneks minutiks sinu
ette reastuvad?

> Keegi seni mu kirjale vastanutest pole aga tahtnud rääkida sellest, et
> kas teil ikka on vaja niiväga kiiresti jõuda kõikjale kuhu arvate vaja
> olevat jõuda. Selline närviline tõmblemine ongi nauditav?

Mina tunnistan, et aeg-ajalt tuleb ette mõõdasõite 90-100 sõitvatest
autodest kuigi tegelikult pole kiiret kuhugi ja võiks lausa 80-ga
venida. Näiteks Osa juhte ilmselt ei näe pimedas-hämaras hästi (või
tuled nigelad) ja lasevad kiiruse alla iga kord kui keegi vastu tuleb.
Sellise juhi taga ei taha pikalt sõita.

Närviline tõmblemine ei ole nauditav aga 80-ga sõita seal, kus teeolud
100-110 lubaksid, on ka paras piin. Ma arvan, et põhjendamatult väike
kiirus on ka mitmel põhjusel ohtlik. Rividest juba räägiti. Lisaks võib
see juhi uimaseks ja hooletuks muuta. Meeled nüristuvad.

AndresV

Virgo Inno

"Tõnu Sergo" <napo...@autoid.kustutasee.ee> wrote in message

> Kui kiiresti on "kiiresti"? Kas soov maksimaalse lubatud
> kiirusega *ühtlaselt* sõita on nii raskesti mõistetav?

Hei, tuleme nüüd reaalsusesse tagasi. :) Mina sõidan tavaliselt spidoka
järgi lubatud kiirus +20 (spidokas valetab ca 10% ülespoole) ning püsin
selle kiirusega enamvähem üldises liiklusvoolus. Palju on aga ka neid, kes
lähevad mööda nagu kusevast kassist ning tõenäoliselt minusuguseid munejaid
kiruvad. Maksimaalse lubatud kiirusega kulgejad on praeguste liikluskommete
kohaselt ikka täielik ikaldus ning teede umbe ajamine. :P

vtl

Vallo Jõeorg pajatas:

> Hommikuti leidub pidevalt neid kes 70 alas 80+ sõitvast rivis

> Kusjuures juhtub ka nii, et juba Järvel sõidan mõnest sellisest

> mööda. Õhtuti sama lugu...

tuletab mulle meelde minu poola liikluse kogemust:

võõras maa, värskelt meeles netist loetud hoiatussõnad
poola politsei kohta, kiirust ületada ka eriti ei julge...
sõidan 90 (+5) km/h, ees venivad 75-80 km/h rekkad.
sõidan mööda, rekkad annavad viisakalt teed[1] ning
jõuan esimese asulani. võtan kiiruse 50 (+5)-ni maha,
rekkad jõuavad järgi ja... sõidavad minust mõne aja
pärast vuhh ja vuhh 80-ga mööda!!! asulas ikka.
ok, asula lõppeb ära, kiirendan ja jõuan veidi aja
pärast rekkadele järgi, sõidan mõnda aega 80-ga neil
sabas, kaua ma ikka venin, sõidan jälle mööda. kuni
järgmise asulani, kus omakorda minust mööda sõideti
ja vaadati rumala näoga, et mida sa loll järsku pidurdad.

[1] poolakatel on (kirjutamata?) reegel, et kui keegi
tahab mööda sõita, siis nii eessõitja kui vastutulejad
tõmbavad koheselt teepeenrale ja moodustavad tee
keskele kolmanda rea. seda kõike maanteekiirusel.
sellest reeglist pidasid kinni kõik, olid nad siis poola,
saksa, leedu või vene numbritega, sh. enamus rekkaid.

eriti pulliks muutus olukord siis, kui vastutulija tagant
omakorda tahtis keegi mööda sõita. siis tekitati
tavalisele kitsale maanteele korraga neli rida ja sõideti
seal maanteekiirustel mööda nii tihedalt nagu tallinna
linnas praegu uued rajad maha märgitud on - peegel
peeglis kinni.
alguses oli pisut hirmuäratav, aga pärast 800 km
läbimist oli ka minust saanud peaaegu et poolakas :)

hiljuti tln-tartu mnt-l sõites mõtlesin, et kui prooviks
samamoodi kolmandas reas mööda sõita (ruumi on
tee laiuses veel rohkemgi, kui poolas), siis üsna
tõenäoliselt teeks mõni vastutulija püksid täis ning
põrutaks ähmiga põllule või teeks laubaka.

ps. eriti koomilised olid nn. polski fiatid. need sapikast
pisut kitsamad masinad, õigemini ratastel seljakotid,
sõitsid peamiselt ainult teepeenral. hierarhia ilmselt.

--
vootele

It is loading more messages.