jälle käidi sees/soovitage paremat alarmi.

Margus Roos

nii... täna öösel siis mina varguse ohvriks langesin.. Kodus, maja ees,
öösel kella 2400 ning 0600 vahel... Kõrvaistujapoolne klaas oli katki
löödud, makk välja tiritud, kaasa haarati tagapingilt ka kott, kus
autodokumendid ja digifotokas (oma lollus) pagassist haarati kaasa ka
võimendi... Koduste ja ka naabrite arvates signa tööle ei hakanud...
(ilmselt siseneti ette siis akna kaudu, löögiandur on, mahuandurit mitte ja
pagassi lüliti on mul endal lahti ühendatud).. Nüüd uut ja paremat signat
otsima ... on kellelgi soovitusi? Eelduseks oleks kahetsoonilise mahuanduri
võimalus..

Ivar Uibo

"Margus Roos" <mar...@akaabel.ee> wrote in message

> pagassi lüliti on mul endal lahti ühendatud).. Nüüd uut ja paremat signat
> otsima ...

võiks hoopis mõelda kuidas auto vähem atraktiivseks muutuks:
- kotte ja muud nänni mitte laokile jätta
- installida mingi lahe uunikum makk mis silma ei häiri aga pätte ei tõmba
- "õige" makk sokutada silma alt ära ja juhtida puldiga

/// Ivar

Andres

"Margus Roos" <mar...@akaabel.ee> wrote in message

> Eelduseks oleks kahetsoonilise mahuanduri
> vőimalus..

Milline on 2-tsooniline? Enamasti on kummagi a-piilari küljes üks andur. Kas
nii mőtledki?

AndresV

Margus Roos

> [...]
> - installida mingi lahe uunikum makk mis silma ei häiri aga pätte ei tõmba
> - "õige" makk sokutada silma alt ära ja juhtida puldiga

seda teen kah kindlasti :)
Aga signat tahan ikka uut, krt teab, mis neile veel meeldima võib hakata

Margus Roos

selline, kus 1 tsoon on näiteks auto salong ning teine tsoon on auto vahetu
ümbrus ehk näiteks autost väljas kuni 1 meeter. Ehk kui keegi olend
"unustab" end näiteks kauemaks kui 5 sekundit minu auto ligidale, teeb auto
väikse hoiatus-piiksu.
selge see, et sellega kaasnevad mõningased ebamugavused, aga usun, et need
on kokkuvõtvalt väiksemad kui tänahommikune.

Lauri Zoova

Margus Roos wrote:
> [...]
> selge see, et sellega kaasnevad mõningased ebamugavused, aga usun, et need
> on kokkuvõtvalt väiksemad kui tänahommikune.

ei ole. ma ka kunagi tahtsin:

aga on ikka loll küll kui kõnnid rahulikult mööda tänavat ja siis mingi
krd dibiil on arvanud, et tema ront on nii vinge, et sellele lähemale
kui 1m ei tohi tulla.
minul on sellepeale tekkinud ikka tahtmine tellist haarata.
ma unun, et hulk inimesi on palju pidurdamatumad kui mina.

lühidalt: ainuke mida sa sellega saavutad on see, et tõmbad oma autole
veel rohkem soovimatut tähelepanu.

üüri/ehita garaaz või võta koer ja pargi hoovis või või...

--
BR,
Lauri

Mart

Signa pole eales takistanud pättidel tegutseda. Signa on vaja vaid
kindlustuse jaoks ja puldist uste avamiseks/sulgemiseks.

--
Mart

Arno Arengu

On Tue, 20 Apr 2004 15:24:39 +0300, Ivar Uibo <iv...@mindworks.ee> wrote:

> - installida mingi lahe uunikum makk mis silma ei häiri aga pätte ei
> tõmba
> - "õige" makk sokutada silma alt ära ja juhtida puldiga

On seda makki sinna autosse üldse vaja? Vaikne masin, hea kummisahinat
kuulata...

Vootele Voit

Margus Roos pajatas:

> [...]
> olend "unustab" end näiteks kauemaks kui 5 sekundit minu auto
> ligidale, teeb auto väikse hoiatus-piiksu.

ära unusta, et sa ei sõida ega pargi üksi.

võimatu on sellise "tundliku" debiili kõrvale parkida ja autost
väljuda nõnda, et see raisk oma ootamatu käuksatusega ei
ehmataks. sama lugu on parklas autode vahelt läbi minnes.

> selge see, et sellega kaasnevad mõningased ebamugavused,
> aga usun, et need on kokkuvõtvalt väiksemad kui tänahommikune.

iga kord on tahtmine sellisele künale ootamatu käuksatuse
peale jalaga virutada. ilmselt varsti virutan ka.

--
voo...@olen.hoiatanud.ee

Ivar Uibo

"Arno Arengu" <ar...@aripaev.ee> wrote in message

> On seda makki sinna autosse üldse vaja?
> Vaikne masin, hea kummisahinat kuulata...

Pakun et min. 90% kodanikest põle pappi
et endale vaikset masinat osta.
Ja ega pappgi seal ei päästa.
Nii mõnigi milline masin nagiseb nagu
vana mees. :P

/// Ivar, terava kõrvaga

Margus Roos

nii.. lihtsalt niisama kirjutan siia ka "õnnetuse" fakte..
nimelt pesin sama õhtu auto mootorit ja ilmselt sai liialt vett ka
löögiandur. Pesin survepesuriga puhtaks ka kummid, nüüd eile lähemalt autot
vaadates selgus, et alustatud oli luku muukimisega - lukus on poolik "asi"
sees kinni. Ilmselt siis ei õnnestunud - see näitab, et tegelikult tuldi
kindla plaaniga ainult makk võtta ja jehhat teha.. kuna lukk alla ei andud,
siis löödi 2 korda jalaga vastu esikummi, porised jäljed on näha nüüdki -
löögianduri klemmid olid ilmselt niikust saanud ja ei andud ühendust, signa
ei teinud piuksugi. Seepeale löödi esiklaas sisse. Signa oli ikka vel
arvatavasti vait. Ja nii tulebki välja, et tõ***stel oli vaba voli minu
autos seigelda ja vaadata, mis kõlbab ja mis mitte.. Märkusena lisan veel,
et makist oli välja võetud plaat, mis sinna sisse jäi (neil oli aega isegi
kontrollida, kas plaat on sees või mitte).
Eile proovisin ka ise jalaga alarmi all olevat autot taguda, tõesti ei
piuksugi, ühendasin korraks löögianduri lahti, puhastasin kontakte, lükkasin
külge ja voila... korras nagu norras.
Kokkuvõttes oli tegu minu jaoks liigagi õnnetu juhuste kokkulangemisega...
:)

Kuno Talimaa

"Margus Roos" <mar...@akaabel.ee> kirjutas sõnumis

> [...]

Ma ei väsi toonitamast, et kaasaegse auto mootorit (ka salongi) pesevad
kapitaalselt vaid mõttetud snoobid (kellel on pappi hilisemaks remondiks
jalaga segada), lollid ja müügimehed (keda võib ka eelnevatega ühte patta
panna, kuid tõin eraldi välja selgitamaks, et vaid müügiauto mootor läigib).
Põhjus lihtne nagu sa ise kogesid: elektri- ja elektroonikaseadmed lõpetavad
tihti peale sellist töötlemist oma töölepingu. Mootori juures pole neid vähe.

a ilmselt sai liialt vett ka

> löögiandur. ...

Nii paradoksaalne, kui see ei tundu, on auto el. seadmed paigaldatud vaid nii,
et nad üldjuhul (paljud erandid väljaarvatud, :)) ei niisku auto normaalse
ekpluatatsiooni korral. Kui hakatakse vett neisse pumpama vale kursi alt, siis
nende niiskuskindlad karbid ja pistikühendused lähevad vett täis. Iga
elektrimees teab, et niiskuskindel seade on selline, kuhu vesi sisse läheb,
aga välja ei tule muud moodi, kas seade tagurpidi pöörata, laiali lammutada
või kuumutada teda üle vee keemistemperatuuri. Tihti on tarvis mitut võtet
rakendada korraga.

Kui keegi end selle jutu peale solvatuna tundis, siis pesku survepesuriga oma
"fööni"-- nagu ei raatsi? Aga sellega auto sarnase peensusega elektroonika
kallale miskipärast minnakse?!

Kui on tõesti tahtmine mootorit ja tema ruumi puhtana hoida, siis on selleks
igavana ja ammutuntud võte: lapid, kaltsud ja nobedad näpud. Kasuta esiisade
poolt leiutatud ülihead ja väheste komplikatsioonidega meetodit ja ole
õnnelik. Kui on tõesti vaja ette võtta kapitaalsem puhastus, siis tuleks
kõigepealt lappidele lisaks kasutada suruõhku. Ise mõtled, kuidas oma
hingamisteid kaitsta, kas gaasimaski või respiraatoriga.

Aga jah, vett pumpavad sinna vaid sellised, keda ma alguses kirjeldasin.

kt, veega rikutud autode pärast end segaseks n..nud

Andres

"Kuno Talimaa" <oci.kui.viicid> wrote in message

> [...]
vähe.

> kt, veega rikutud autode pärast end segaseks n..nud

too näiteid ka - margid, mudelid, aastaarvud...

Vastukaaluks - 10 a. vana Saab lubas end survega pesta küll (mootorit)

AndresV

Kuno Talimaa

"Andres" <andre...@mail.ee> kirjutas sõnumis

> too näiteid ka - margid, mudelid, aastaarvud...

Mul käivad kastidega rohekm bemmid-audu-mersud-mitsud. Kõik, mis on uuema
generatsiooni autod (90 up) ja millel on kasti juhtimine elektrooniline, on
vahetevahel omanud mingi ploki või juhtmestiku veekahjustusi. Ma ei tahaks
siin mudeleid eraldi välja tuua (tendents pole mudeliti, vaid nö. uuemas
generatsioonis, kuhu on topitud väga palju mittevajalikku ja mõttetut
elektroonikat). Olen lihtsalt kutsunud esindusest diagnostiku välja või
saatnud auto esindusse. Kui see on paar tundi autoga mässanud ja kukalt
süganud, on saanud hakata karpe-pistikuid lahti võtma ja ikka põhihäda on
olnud vesi. Hullemaks on asi läinud siis, kui selgub, et kahjustused on
pöördumatud. Ligi 50% juhtumitest on auto omanikud ütelnud, et nad pesid-lasid
pesta kas mootorit või salongi. Viimane fakt oli 95.a. 2.6l mootoriga audi A4,
mille kasti juhtplokk oli ära uputatud (asub salongis põrandal-- haigete ajude
väljamõeldis). Plokk maksab esinduses 24 tuh. Variandid ploki uppumiseks olid
kas umbes konditsioneeri drenaaž või auto pesemine. Autoga sügavas vees
sõitmist tema omanik ei tunnistanud. A8-l näiteks polevat 100 tuhandene remont
veekahjustuste tõttu mingi uudis, :P.

Selle kirja kirjutamise ajal tuli mulle Pärnust kõne, kus 99.a Passati omanik
hädaldas tõrkuva koosluse kast-mootor üle ja muuseas mainis, et Pärnus on
Passatite juhtmestiku-elektroonika tõrked veekahjustuste suhtes massilised.
Pidavat käima pidev k..p. Ei tea, kas nad seal pesevad neid autosid või on
põhjus selles, et Pärnus on palju tegelasi, kes veavad saksast autosid sisse
ja need on muidugi müügiks survepesuga hoolsalt ära vuntsitud. Et ta ikka
väljast näiks ilus nagu äsja tehasest tulnud, :P.

> Vastukaaluks - 10 a. vana Saab lubas end survega pesta küll (mootorit)

Kui tahad tema kohta täpsemalt teada, küsi näit. Anti Saab'ilt, :). Ka see
auto pole IMHO, survepesu suhtes uppumatu. 9000-l on õnneks hüdraulilise
kontrolliga kast, millel el. "aju" puudub-- seega pole tema tekitanud kasti
remondil plokkide võimalike veekahjustustega mulle peavalusid. Kuid
anomaalselt tõrkuvate mootoritega on ka neid läbi käinud.

kt

Margus Roos

ega minugi ca 15 aastat vana oooo tõrkunud, peale pesu kuivatasin
jagajakaane ja käima ta läks, kui välja arvata löögiandur... mis teha..
karmid õppetunnid.

Margus@tahab edaspidigi mootori puhtana hoida.. :)

Enn Veevo

"Ivar Uibo" <iv...@mindworks.ee> wrote in message

> "Arno Arengu" <ar...@aripaev.ee> wrote in message
> Nii mõnigi milline masin nagiseb nagu
> vana mees. :P
>
> /// Ivar, terava kõrvaga

Et sõidab mööda ja nagin kostab? ;)

enn

Ivar Uibo

"Enn Veevo" <enn....@mail.ee> wrote in message

> Et sõidab mööda ja nagin kostab? ;)

Ei, kui mööda sõidab siis koliseb :P

Andres

> [...]
on
> vahetevahel omanud mingi ploki või juhtmestiku veekahjustusi.

Nüüd taipan, et sa räägid ainult automaadiga autodest ja automaatkastide
probleemidest?

AndresV@manuaaliga

Kuno Talimaa

"Andres" <andre...@mail.ee> kirjutas sõnumis

Esinduse diagnostikud oskavad teemat käsitleda täiega, kuid läbi minu käib
mõni osa autom. kasti ja mootori probleeme. Seega ma räägin küll oma mätta
otsast, kuid esinduste tegelastega on aetud selle käigus ka üldist lobajuttu,
mille järeldus on ühene: väga palju autosid on survepesuga (selle juurde käib
ka kemiseerimine) ära rikutud. Ok, ega ma pea siin oma sõnu tõestama, kes
tahab uskuda, et auto elektroonikaseadmete konstruktsioon ja paigutus on
täiusest kaugel ja survevesi tuleb_neist_eemale_hoida, see teeb järeldused.
Kes ei usu, eksperimenteerigu edasi, kuid paralleelselt kogugu ka raha, et
hilisem remont kinni maksta.

kt

Vootele Voit

Margus Roos pajatas:

> ega minugi ca 15 aastat vana oooo tõrkunud, peale pesu
> kuivatasin jagajakaane ja käima ta läks, kui välja arvata
> löögiandur... mis teha.. karmid õppetunnid.
>
> Margus@tahab edaspidigi mootori puhtana hoida.. :)

nothing personal, aga huvitav, kas kinnisidee mootoripesu
vajadusest ja näiteks mõte panna autole signaandur, mis
"liiga lähedalt" möödujaid ehmatab on omavahel seotud
ning peakujust tingitud? :)))

aga tõsiselt rääkides, kui mootor on korras, õli ei leki, ise
õli vahetades mööda ei vala ning mootori põhjaalused
kaitsekatted on olemas, siis pole vajadust ka spetsiaalselt
"mootori puhtana hoidmiseks".

see väike tolm, mis kapoti alla satub on normaalne, eriti
näha ka ei ole ja kukub sõites ise uuesti maha.

sumbutajat sa ka ju regulaarselt pudeliharjaga ei puhasta.

--
vootele

Margus Roos

põhjus oli proosaline, rikas pole ma kunagi olnud, auto on rohkem kui 15
aastat vana, samas olen üritanud teda aegapikku parandada, putidada,
hetkel on auto remondiks ühe aastaga kulunud keskeltläbi kahekordne heas
korras sama auto turuhind ja ca kolmekordne auto ostuhind :), eelmine
omanik oli autot väga halvasti hoidnud.. tänaseks õli mootor välja ei
aja, küll aga immitseb seda kuskilt rooli ja pidurivõimu süsteemist...
see oligi peapõhjus, et viga/vead paremini lokaliseerida.
Kahetsooniline mahuanduri idee oli tingitud "õnnetusejärgsest
hüsteeriast" ning ka sellest, et antud andur kapis vedelemas...

Margus@ei võtagi tegelikult personaalselt :P

Margus Roos

küsimus nüüd, mis vahe on ultrahelimahuanduril ja mikrolaineanduril, kumba
eelistada?

Vootele Voit

Margus Roos pajatas:

> küsimus nüüd, mis vahe on ultrahelimahuanduril ja
> mikrolaineanduril, kumba eelistada?

ultraheliandur on mõeldud ainult ruumisiseseks tööks.
põhimõte on selles, et pisikene piesovaljukas kiirgab
välja (ultra)heli ja mikrofoniga mõõdetakse kaja.
kaja muutuse järgi saadakse aru, et ruumis on midagi
muutunud (näiteks uks- või aken avatud või inimene
salongis). ultraheliandur võib ka praokile jäetud akna-
pilust sissevuhiseva tuule peale rakenduda.

mikrolaineandur on sisuliselt radar, mis võib sõltuvalt
häälestusest ulatuda auto piiridest ka väljapoole.
(need möödakäija peale käuksatajad on radaril põhinevad)
radar võib sõltuvalt auto asukohast ja häirete tasemest
omada eri kohtades erinevat tundlikkust.

--
vootele

Paavo Sild

On Fri, 23 Apr 2004 09:53:16 +0300, "Margus Roos" <mar...@akaabel.ee>
wrote:

>küsimus nüüd, mis vahe on ultrahelimahuanduril ja mikrolaineanduril, kumba
>eelistada?

Vootele samateemalise jutule lisaks, et ma mingid aastad tagasi
vahetasin oma hiinaka alarmi põrutusanduri mikrolaineanduri vastu
(anduri ostsin Kadaka teel Bürooekperdi ja Max Shön angaaridest
paremal olevast väikesest autoalarmi ja helitehnika firmast - nime ei
mäleta) ja olen üsna rahul. Armatuurlaua alla keskkonsoolist veidi
paremale monteerituna rageerib ta muuhulgas ka selle peale, kui keegi
esiakna peale lösatab või parempoolse ukse juures kõhu vastu
aknaklaasi pikemaks ajaks toetab. Niisama möödamineja peale ei
reageeri. Ehk siis tulemus umbes see, mida sina algselt soovisid :).

rgds,
Paavo Sild

Vootele Voit

Paavo Sild pajatas:

> Vootele samateemalise jutule lisaks, et ma mingid aastad tagasi
> vahetasin oma hiinaka alarmi põrutusanduri mikrolaineanduri vastu

paavo samateemalisele jutule lisaks, et põrutusandur on kõige
lihtsamal kujul selline vidin, mis sisaldab ühte vedrulehte, mis
välise löögi mõjul vibreerima hakkab ning vastu teist kontakti
ühendust annab. (umbes nagu metalljoonlaud, mille vaba ots
vastu teist kontakti puutub.)

keerulisemad põrutusandurid koosnevad mikrofonist või
piesoelemendist, millest vastuvõetavat helisignaali (sagedust,
pikkust, frondi kuju) analüüsitakse madalpääsfiltrite või isegi
dsp-ga /signaaliprotsessoriga/.

--
vootele

priitP

Vootele Voit wrote:

> keerulisemad põrutusandurid koosnevad mikrofonist või
> piesoelemendist, millest vastuvõetavat helisignaali (sagedust,
> pikkust, frondi kuju) analüüsitakse madalpääsfiltrite või isegi
> dsp-ga /signaaliprotsessoriga/.

Muide, kas ka meil seoses EU'ga põrutusandurid ära keelatakse ?
Tõsi ma ei tea kas see EU direkriiv just on, aga valdavalt see
keelatud olevat.

Priit

Vootele Voit

priitP pajatas:

> Muide, kas ka meil seoses EU'ga põrutusandurid ära
> keelatakse ? Tõsi ma ei tea kas see EU direkriiv just
> on, aga valdavalt see keelatud olevat.

ooo, kas tõesti? siis on ehk lootust, et kunagi saabub
veel aeg, kus on röökiva auto peale mõtet isegi ehk
pead keerata ja vaadata, mis värk on.
positiivne igatahes.

--
vootele

Frank

Vähe sellest. EU riikides on keelatud ka alarmi sisse- ja
väljalülitamisest summerheliga teavitamine (= piuksud),
lubatud on ainult ohutuledega vilgutamine.

F.

Margus Värton

Vootele Voit wrote:

> ooo, kas tõesti? siis on ehk lootust, et kunagi saabub
> veel aeg, kus on röökiva auto peale mõtet isegi ehk
> pead keerata ja vaadata, mis värk on.
> positiivne igatahes.

Muide, mil viisil saaks mõjutada süstemaatiliselt lärmava signaga auto
omanikku? Üks vanem Mazda 626 numbriga 555 DDD karjub iga jumala päev ja
öö mu akna taga, kusjuures täiesti põhjuseta, isegi kasse pole
läheduses. Tramaivõi, vahel tahaks öösel kirjatööd teha ja siis see
idioot karjub. Politsei ütleb, et nemad ei saa aidata muul viisil kui
omanikule helistamise läbi, aga omanik, vene nime kandes tädi, elab
Tallinnas.

- M -,
pissed off

Martin Naber

Olen kuulnud jutte vanadest majadest,mille fassaadist võivad tellised
signa lärmi peale auto katusele kukkuma hakata :-)

Mart

Margus Värton wrote:

> [...]
> idioot karjub. Politsei ütleb, et nemad ei saa aidata muul viisil kui
> omanikule helistamise läbi, aga omanik, vene nime kandes tädi, elab

Lase ära viia, ütle, et häirib. Kui oled kolm korda ära vedanud, siis
mõjub. Ah jaa, tellis katusele ka mõjub hästi.

--
Mart

Jürgo Preden

Margus:

> [...]
> omanikku? Üks vanem Mazda 626 numbriga 555 DDD karjub iga jumala päev ja
> öö mu akna taga, kusjuures täiesti põhjuseta, isegi kasse pole

kirjuta kiri, milles sa utled, et juhul, kui tema oma signat vait ei pane,
siis teed seda ise. telliskivi abil akna sisse luues, kapoti avades ja seal
all signa juhtmeid labi loigates. pane tel number ka juurde juhuks kui
kusimusi tekib. kirja paned kojamehe vahele. kui see ei aita, siis viid
taide, mida lubasid. minul on samas situatsioonis vaid eelpool nimetatud
kirjast aidanud.

Jurgo

Andres

"Jürgo Preden" <jy...@gt.ee> wrote in message

> kirja paned kojamehe vahele. kui see ei aita, siis viid
> taide, mida lubasid. minul on samas situatsioonis vaid eelpool nimetatud
> kirjast aidanud.

Mul piisas ka sellest, et kirjutasin (veekindla) markeriga juhipoolsele
küljeklaasile suurelt - TEE SIGNA KORDA!

Aga selle 555 auto omanik ei ela üldse samas majas, nagu ma aru saan? Või
siiski elab?

AndresV

Andres

"Frank" <enns1@!kustuta!hot.ee> wrote in message

> Vähe sellest. EU riikides on keelatud ka alarmi sisse- ja
> väljalülitamisest summerheliga teavitamine (= piuksud),
> lubatud on ainult ohutuledega vilgutamine.

Vahelduseks üks mõistlik euronõue ka.

Offgroup - Euroopas koerad ka peaaegu ei haugu (ei haugu mõttetult ja
vahetpidamata, nagu meil). Ja Fred Jüssi väidab, et Soome varesed ei kraaksu
lakkamatult, nagu meie omad.

AndresV

Paavo Sild

On Sun, 25 Apr 2004 23:53:32 +0300, Margus Värton
<mar...@eitahaspammi.dakar.ee> wrote:

>Muide, mil viisil saaks mõjutada süstemaatiliselt lärmava signaga auto
>omanikku? Üks vanem Mazda 626 numbriga 555 DDD karjub iga jumala päev ja
>öö mu akna taga, kusjuures täiesti põhjuseta, isegi kasse pole

Minul sai mõõt täis, kui parkla onu hommikul kell 5 koju helistas ja
palus autot vaigistama tulla. See on nende krdi adaptiivsete
vibroandurite omadus - nad on üritatud ehitada nii, et reageerivad
vibratsioonile, mis ületab teatud mürafooni. Öösel siis nende
tundlikkus tõuseb ja nad reageervad sellele, et kuskil kaugel mingi
auto mööda sõidab... Ja kui tundlikkuse maha keerad, siis tast raisast
pole enam abi :(

Et soovitaks uurida juhi/omaniku telefoninumber välja ja tal mitte
magada lasta... Võibolla hakatuseks oleks abiks ka lihtne kirjake,
milles palve signa korda teha...

rgds,
Paavo Sild

Indrek Majas

> Vähe sellest. EU riikides on keelatud ka alarmi sisse- ja
> väljalülitamisest summerheliga teavitamine (= piuksud),
> lubatud on ainult ohutuledega vilgutamine.
>
> F.

Ka see on üdini positiivne :-)
Lasin enda oma meelega programmeerida nii, et piuksub maha tulles ainult
siis kui on häire olnud - muidu peale ja maha vaikselt suunatulesid
vilgutades.
Olen rahul.

Indrek

Margus Värton

Hei,

> Aga selle 555 auto omanik ei ela üldse samas majas, nagu ma aru saan? Või
> siiski elab?

Minu töötoa aken avaneb tänavale, ja see auto seisab tänava teisel
küljel oleva maja ees.

Mina elan Tartus, ja vene nime kandev tädi elab Tallinnas. Ju siis
sõidab auto volitusega.

- M -

Margus Värton

Paavo Sild wrote:

> Et soovitaks uurida juhi/omaniku telefoninumber välja ja tal mitte
> magada lasta... Võibolla hakatuseks oleks abiks ka lihtne kirjake,
> milles palve signa korda teha...

Veekindel marker on hea mõte.

- M -

Vootele Voit

Andres pajatas:

> Offgroup - Euroopas koerad ka peaaegu ei haugu
> (ei haugu mõttetult ja vahetpidamata, nagu meil).

kuuldavasti on koerte kasvatamiseks olemas sellised
haukumisvastased kaelarihmad, mis sisaldavad pisut
elektroonikat - mikrofoni ja elektrishokkeri.

kui koer haugub, siis saab ta pisikese siraka. ohutu,
kuid piisavalt ebameeldiva, et seos haukumise ja litaka
vahel ära tabada. (treeningu ajaks saab muidugi siraka
välja lülitada.)
mõne aja pärast ei ole seda rihma enam vaja.

--
vootele

Arno Arengu

On Mon, 26 Apr 2004 18:40:03 +0300, wrote:

> kuuldavasti on koerte kasvatamiseks olemas sellised
> haukumisvastased kaelarihmad, mis sisaldavad pisut
> elektroonikat - mikrofoni ja elektrishokkeri.

Ehk soovitus välismaal koera peale veidi haukuda ;)

Jannes

Heh, ega see ei tähenda, et nad hammustamise on ära unustanud ;-)

Jannes@amps!

Frank

Programmeerisin täna just ka enda auto Cobra nii,
et lülitades enam ei piuksu. On rahulikum küll.
Aga eks nüüd tuleb lülitades ikka auto poole
vaadata, kas läks valve alla. Varem polnud
vaja vaadata, oli lihtsalt kuulda. Miinuseks on
veel see, et mõne ukse või luugi lahtiolekust
peale valve alla panekut on summerheli
häire kohta väga vaikne, varem piuksu
korral (mis seal salata piuks oli üsna valjuks
programmeeritud) oli häiresummer nagu
valjum. Harjub ära, müra vähem!

F.

Frank

Nomaeitea!
Cobra Car Security kirjutab, et tema autonoomse
toitega mudelite juures on süsteemi töö garanteeritud
ka peale kõigi juhtmete läbilõikamist (aku on signa
korpuses).

F.

Vootele Voit

Frank pajatas:

> [...]
> toitega mudelite juures on süsteemi töö garanteeritud
> ka peale kõigi juhtmete läbilõikamist (aku on signa

selline signapasun lastakse makrofleksi täis.
peale selle teeb see ainult hädist viginat.

ps. sisemise aku pealt ta kaua ei karju.

--
vootele

Jürgo Preden

Frank:

> Cobra Car Security kirjutab, et tema autonoomse

selle cobra kinnituskronstein on seal kapoti all uhe plekikruviga kinni,
joudu rakendades ei ole keeruline kogu signa sealt valja rebida kas
kronsteini voi selle kinnitust rikkudes.

Jurgo
cobra

Jürgo Preden

Frank:

> Aga eks nüüd tuleb lülitades ikka auto poole
> vaadata, kas läks valve alla. Varem polnud
> vaja vaadata, oli lihtsalt kuulda.

ka vaakumiga keskluku sulgumist on kuulda, peab lihtsalt veidi
tahelepanelikumalt kuulama

Jurgo

Urmas Sander

"Jürgo Preden" <jy...@gt.ee> wrote

Linnakäras, kus vaakumpumpa raske kuulda, on lihtsam silmadega mõni poeaken
vms peegeldav pind leida, kust auto suunatuled näha oleks. No kui ei viitsi
auto poole pead keerata ja lukustumist auto kõrval seistes ära oodata.

Nende kuradi alarmidega on see häda, et kui rikki lähevad, on tükki
raalimist, et mis asi nüüd jamab, auto või signa(d).

Urmas, eile nööri otsas signafirmast Revalisse, '95 A4

Mart

Frank wrote:

> Programmeerisin täna just ka enda auto Cobra nii,
> et lülitades enam ei piuksu. On rahulikum küll.
> Aga eks nüüd tuleb lülitades ikka auto poole
> vaadata, kas läks valve alla. Varem polnud

Defa ei piuku, vaid vaikselt plõksub, nagu eerikupoja vanemad moblad. Ja
mul on Defa kahenupuga pult nii progetud, et üks nupp avab ja teine
sulgeb. Äärmiselt mugav ja kindel. Autost lahkudes siis harjumuseks
saanud paar korda sulgemise nuppu vajutada, siis on raudne, et uksed
kinni ja signa peal on.

--
Mart