õhuniiskusest autos

Andres

mul ka mure - tundub, et auto aknad lähevad kuidagi liiga lihtsalt
higiseks viimasel ajal. Teatud tegevuste juures oleks see ju täiesti
arusaadav :P aga see pole see keiss. Väljas +5°, mootor ja salong soe
(äsja sõidetud 15+15 km), istuvad parklas rooli taga 1,5 inimest (üks on
mudilane), panevad mootori seisma ja nii umbes 3 minuti pärast hakkavad
küljeaknad uduseks tõmbuma. Väljas ei saja, riided-juuksed kuivad.
Viimati sai sõidetud pühapäeval selle autoga, siis küll pisut tibutas
salong võis niiskust saada aga järgnenud 45 km peaksid ju salongi pisut
ventileerima või kuidas? Sisemise õhuringluse võimalus on olemas aga ma
ei kasuta seda. Salongifilter viimati vahetatud mingi 9-10 000 km tagasi
ja sõit läheb enamasti mööda kõva kattega teid. Haynesi manuaali järgi
on filtri välp 12 000 miili e 19 200 km.

Mäletan, et talve jooksul läks tagaklaas korduvalt seest nii
märjaks/jäässe, et pidin suurema vee pabertaskurättidega ära pühkima.

AndresV@Saab 900 '94 ilma kliima/kondita

ToiZ

tehtud sügisel sisepesu ja auto on kuivamata?
salongiõhufilter ikkagi märg?
tagaklaas -> vesi pagasnikus varuratta augus vms... (kui saabil see seal on)

Viktor Grossmann

> (äsja sõidetud 15+15 km), istuvad parklas rooli taga 1,5 inimest (üks on
> mudilane), panevad mootori seisma ja nii umbes 3 minuti pärast hakkavad
> küljeaknad uduseks tõmbuma. Väljas ei saja, riided-juuksed kuivad.

Kui aknad on kinni, siis eeldusel, et rooli taga istuvad elusad
inimesed, võib see täiesti loomulik nähtus olla, sest inimestel on komme
hingata ka tegevuseta olekus. Väljahingatav õhk sisaldab veeauru, mis ta
nüüd oligi 90% või midagi. Salong võib olla kui soe tahes, kui vent on
vakka pandud ja klaasidele enam sooja õhku ei puhu, ühtlustub klaasi
temperatuur kümmekonna sekundiga välistemperatuuriga ja sinna hakkab
õhus olev veeaur kondenseeruma. Võtmesõnaks on väljahingatava õhu ja
klaasi temperatuuride vahe, mida suurem see on, seda enam tekib
kondensi. Vaid päikeselisel suvepäeval, kui klaasi temperatuur on isegi
kõrgem, kondensi ei teki. Aga võta külmast õllepudel ja kohe on see
higiga kaetud. Täpselt sama keiss mis tubades akende higistamine, kui
ventilatsioon puudub, siis higistavadki.
Tee test, vabasta auto elusolenditest ja vaata, kas klaasid ka siis
uduseks tõmbuvad. Kui tõmbuvad, siis võib niiskuseallikaid teisigi olla,
märjad põrandamatid vms.

Viktor

Message has been deleted

Lauri Link

Andres wrote:
> Mäletan, et talve jooksul läks tagaklaas korduvalt seest nii
> märjaks/jäässe, et pidin suurema vee pabertaskurättidega ära pühkima.

No vaata mis nägu see õhufilter on. See mis tehas lubab on küll tore asi
aga mis selle teadmisega peale on hakata ? Kas nad tõesti suudavad ette
arvata kui tolmune on kuskil kohas see asi mis filtrist läbi peab minema
? Muid lahendusi on juba pakutud (niiskus autos, vesi kuskil
põrandal). Veel võid uurida, kas see salongi ja väljast tuleva õhu
lüliti tegelikult ka töötab. Vbl ta ei tee seda väljast tuleva õhu ava
nii lahti, kui vaja ja tegelikult ringleb sul seal üsna palju salongis
olevat õhku, mis on aga üsna kõrge niiskusesisaldusega. Kui see ronglev
õhk nüüd korralikult kuum on siis ta suudab selle klaasi kah kuumaks
kütta ja seepeale astub vesi sealt klaasilt minema. Tõsi küll ta ei lähe
kuskile mujale aga sa ei näe teda. Niipea kui klaas jahtub(mootor seisab
ja salongisoojendus ei tööta) astub vesi reipal sammul klaasi peale
tagasi. Veakirjelduse põhjal tundub, et ju seal ikka selle välise õhu
sissetulekuga mingi jama on. Võid ju mingi aja lihtsalt akent lahti
hoida ja siis peaks see veeaur sealt välja pääsema. Kunagi oli mul ühel
masinal salongiradikal leke. Tulemus oli umbes sama, kuid taskurätiga
polnud klaasipuhastamisel midagi peale hakata, kuna jahutusvedelik
moodustas eriti vastupidava kile või kihi, mille mahanühkimine enam väga
lihtne ei olnud.

--
Lauri Link

Urmas Sander

"Andres" <ke...@kusagil.ee> kirjutas sõnumis news:
e1gsgr$rjt$1...@keeks.cyber.ee...

> AndresV@Saab 900 '94 ilma kliima/kondita

Teised on palju tarkust juba kirja pannud. Lisaks veel, et sõidust tulles,
noh seda küll rohkem talvega ja külmaga, oleks arukas auto juures kohmides
natuke aega uksi pärani lahti hoida, kavõi seni kuni toidukottidest
väljaveereneud kola taga ajad vms. Sellise tuulutamisega saad paraja koguse
sel ajal aurustunud vett autost kätte, hommikul pole klaasid seestpoolt
märjad/jääs. Ja sõites regullida temepretauuri ikka sissepuhutava õhu
temperatuuri muutmisega, mitte ventikas seisma panna, kui soovitud
temperatuur saavutatud. Ma vahel sekkun ka kliima tegemistesse, sundides
teda rohkem puhuma, et ikka autosseveetud lund ja vett välja "pumbata".

Aga jah, otsi autost vett. :-) Juhul kui ustes vesi oleks, siis sealt ta
auruna salongi vast ei jõuaks... Nii et vesi põrandal (või pagassis, kusagil
armatuuri all)!

Juhul kui ta sul ventikaga uduseks puhub, siis on kas filter must ja märg
või on õhuvõtuava läheduses mingi veelomplomp tekkinud. Audi A4-ga ongi nii,
et esiklaasilt allavoolav vesi valgub aku juurde, no seal kus kojamehe
mehhanismid jne on. Juhul kui puulehed aku all oleva avause ummistavad,
loksub aku vee sees ja salongiõhk imetakse sealtsamalt lähedalt. Ja siis
ongi nii, et paned ventika käima, kuid esmalt puhub udu juurde -> aku maha,
puulehed välja, lomp kaob ja pilt on kohe jälle klaar.

Urmas, vahetaks kõigepealt filtri ära, Audil maksab see mingi 160 eeku või
nii

Olavi

Andres wrote:

> [...]
> mudilane), panevad mootori seisma ja nii umbes 3 minuti pärast hakkavad
> küljeaknad uduseks tõmbuma. Väljas ei saja, riided-juuksed kuivad.

üsna normaalne, et uduseks lähevad, väljas küll ei saja aga õhu suht.
niiskus on ikkagi kõrge ja inimesed lisavad sellele oma. Nii piisabki
üsna väikesest temp. langusest, et vesi kondenseeruma hakkaks ehk siis
aknad uduseks.

Olavi

Andres

ToiZ wrote:
> tehtud sügisel sisepesu ja auto on kuivamata?

sisepesu (polstrid-vaibad) pole tehtud vähemalt 7 aastat :)

> salongiõhufilter ikkagi märg?

siinkohal peab ütlema, et laiskus (või siis ajapuudus) on suurem kui
niiskus, esialgu ei viitsi kojamehi maha kiskuda, et ligi pääseks.

> tagaklaas -> vesi pagasnikus varuratta augus vms... (kui saabil see seal
> on)

vaatan järele aga vähetõenäoline. Alati, kui sinna on asja olnud, on
seal kuiv olnud.

AndresV

Andres

Viktor Grossmann wrote:
> Tee test, vabasta auto elusolenditest ja vaata, kas klaasid ka siis
> uduseks tõmbuvad. Kui tõmbuvad, siis võib niiskuseallikaid teisigi olla,
> märjad põrandamatid vms.

testi pole vaja teha, mäletan hästi, et sellistel kevad- ja
sügispäevadel, kui ilmad veel üldiselt niisked ja jahedavõitu aga päeval
kütab päike salongi juba kuumaks mõneks ajaks siis peab hoolega vaatama
et ikka esiklaasiga lõuna poole pargiks. Sest see ots, mis põhjapoole
jääb, on õhtuks seest udune.

AndresV

Andres

Lauri Link wrote:
> ? Muid lahendusi on juba pakutud (niiskus autos, vesi kuskil põrandal).

ahsoo, kunagi aastaid tagasi oli juhus, et laepolster oli katuseluugi
kõrvalt märg, pidin juba teeninduse aja kinni panema aga siis kuivas see
ära ja - imelik küll aga - rohkem pole seda olnud. Auto on kupee,
tagumised küljeklaasid on paigas mingi butüülteibiga. Enne mind oli ühel
klaasil paar kruvi korralikult kinni keeramata ja sealt ajas ka korra
sisse. Mina lasin korda teha aga mine sa tea, kauaks.

> [...]
> lahti, kui vaja ja tegelikult ringleb sul seal üsna palju salongis
> olevat õhku, mis on aga üsna kõrge niiskusesisaldusega.

eks ma uurin, kui lihtne sinna juurdepääs on.

AndresV

Andres

Urmas Sander wrote:
> [...]
> natuke aega uksi pärani lahti hoida, kavõi seni kuni toidukottidest
> väljaveereneud kola taga ajad vms. Sellise tuulutamisega saad paraja koguse

nii ma teengi - kui näen, et tagaklaasil palju udu/vett, siis püüan
suurema vee kokku pühkida ja jäägid välja ventileerida. Klaasisoojendus
sisse ja kui klaas hakkab puhtaks saama siis katuseluuk ja küljeklaasid
praokile sõidu lõpupoole.

> märjad/jääs. Ja sõites regullida temepretauuri ikka sissepuhutava õhu
> temperatuuri muutmisega, mitte ventikas seisma panna, kui soovitud
> temperatuur saavutatud.

ventikas on alati vähemalt esimesel astmel

> Aga jah, otsi autost vett. :-) Juhul kui ustes vesi oleks, siis sealt ta
> auruna salongi vast ei jõuaks...

ustest jookseb vesi sirinal välja kui uks avada. Kinnises olekus vist
alumine tihend sulgeb need avad

> Juhul kui ta sul ventikaga uduseks puhub

ei, ventikaga ikka selemaks, kui just ringluseklapp kinni pole ununenud.
Sellepärast ma seda ei kasutagi, et kipub ununema õigel ajal avada.

> [...]
> ongi nii, et paned ventika käima, kuid esmalt puhub udu juurde -> aku maha,
> puulehed välja, lomp kaob ja pilt on kohe jälle klaar.

saabil aku ei sega esiklaasi aluse plasti eemaldamist aga kojamehevarred
küll. Aku eemaldamine oleks lihtsam. Su jutu peale käisin just vaatamas,
mõned krõbekuivad lehed filtri kõrval on ja mõned _kuivad_ lehed olid
ka selles kummilutus, mille kaudu vihmavesi sealt minema voolab. Seega
filter peaks kuiv olema. Aga leidsin oletatava põhjuse ka - tagaistme
esine matt on ühelt poolt märg. See pool, kuhu ma alati jala toetan, et
mudilane tagaistmele turvatooli paigutada või sealt eemaldada. Püüan
selle koha kiirelt ära kuivatada ja vaatan kuidas siis tundub. Tänud
kõigile. Jõnglane sõidab ju naise saabis ka aga sellel autol on kõige
äkilisem ja võimsam salongisoojendus, mida ma kunagi näinud olen. (minu
omas jälle pigem nõrgapoolne soojendus) Ilmselt selle pärast naise autos
niiskuseprobleemi pole.

AndresV

TarmoS

autod seisavad mul omas kodus aias, saan hoida vabalt öösel natuke lahti.
hoiab ilusti aknad puhtad

"Andres" <ke...@kusagil.ee> wrote in message