Google'i grupid ei toeta enam uusi Useneti postitusi ega tellimusi. Ajalooline sisu jääb vaadatavaks.

IBM T43

16 vaatamist
Liigu esimese lugemata sõnumi juurde

Urmas Sander

lugemata,
31. okt 2005, 03:08:3631.10.05
kuni

Sooviksin teada, et kas ja mida ette võtta lugematute programmikestega, mida
IBM oma läpakatele kaasa topib? Uue arvuti esmasel sisselülitamisel
installeeruvad nad kõik koos XP lõpufaasiga, takkapihta veel ka jurakas
Norton Antivirus. Uurin asja sellepärast, et arvuti on kuidagi väga
aeglaseks jäänud, buudib... no 3 minutit vähemalt. Eks ta oli ka päris uuena
suht uimane, aga no nüüdseks on asi päris hull. Nimede järgi otsustades
tundub, et esmalt võiks vähemalt pooled ThinPad ja IBM nimelised vidinad
maha lasta? A'la "Access IBM Message Center", "ThinkPad Presentation
Director", "ThinkVantage Access Connections", "ThinkVantage Technology -
System Migration Assistant", "TP Configuration", TP EasyEject Utility" jne
jne. Ei ole ju mõtet lasta XP läbi hekseldada asju, millega ka ta ise
kenasti toime tuleb? Nt wifi võrkudega manageerib XP minu arvates hulka
kiiremini, lihtsamini ja töökindlamalt, kui IBM-i enda asjandus. Ehk on nii
aeglase buutimise põhjuseks mingi konflikt XP ja mõne IBM draiveri vahel?
Jah, saan aru, niimoodi on võimatu haigele arvutile diagnoosi panna, aga
mida teeb teemat valdav IT mees, kui ta võtab ette uue IBM läpaka?

Kõik uuendused on nii XP kui IBM enda "Software Installeriga" peale pandud,
Ad-Aware, Spybot, Norton Antivirus (mille ma nüüd ma lasin ja kiirema ja
kergema Avas Antivirusega asendasin) ja Trendmicro online scann ei leia
ühtegi pahalast.

Imelik on veel see, et arvutiga polnud kaasas mitte ühtegi CD-d, muidu saaks
ju kogu sousti maha lasta, puhta XP koos siis mõne tarvliku IBM draiveriga
uuesti peale panna...

Ja veel, olen targematelt kuulnud, et näiteks FS läpakatele polegi peale
format c-d nii lihtne Windowsi peale lasta, kõvaketta leidmisega saab suur
jama olema. Ega see ometi IBM-ga nii ole?

Urmas, lootis et saab 25 000 eegu eest enamvähem toimiva läpaka :-(

ahti

lugemata,
31. okt 2005, 04:13:3831.10.05
kuni
IBM'iga ei tule kaasa ühtegi plaati põhjusel, et kogu vajalik kama on
kõvakettal peidetud partatsioonil.
Pmst töötab IBM'i läpakas ka kõigi nende utiliitideta täiesti
normaalselt. Samuti ei ole uuesti Winxp installimisel (kui seda tehakse
mitte IBM'i Rapid Restore abiga) mingit probleemi kõvaketta leidmisega
(samuti ei ole kohanud seda jama FS'i omadega).

Kõigepealt võid proovida msconfig - startup listist IBM'i utikate eest
linnukeste eemaldamist, kuigi kõiki asju sealt eemaldada ei saa. Ehk
muutub miskit paremaks

ahti

Alar Suija

lugemata,
31. okt 2005, 07:27:1431.10.05
kuni
Urmas Sander wrote:

> Urmas, lootis et saab 25 000 eegu eest enamvähem toimiva läpaka :-(

valest firmast ostsid, selle raha eest saad toimiva ja metallselgrooga
läpaka küll, ainult et nendel toimivatel on õuna pilt peal ;)

võid clean installi teha küll, vähemalt nähtud TP'd on viisakalt käitunud.
tõsi, nagu teada, pole ThinkPadidel enam IBMiga suuremat pistmist ja
uued masinad võivad hoopis teisiti käituda.

selles et XP enda vahendid WiFiga ülearu hästi hakkama saaks ma nii
kindel poleks. ;)
nähtud TPdel on väga veidaid probleeme olnud. vahel on aidanud mingi
kindel draiver, aga ülearu töötavaks ei saa nüüd seda sisest wifindust
küll pidada. maitse asi muidugi.

jah, vähemalt osadel Fujitsudel on probleeme suvaliselt CD'lt bootimisega.

al

Sven

lugemata,
31. okt 2005, 08:34:0931.10.05
kuni
Alar Suija wrote:
> valest firmast ostsid, selle raha eest saad toimiva ja metallselgrooga
> läpaka küll, ainult et nendel toimivatel on õuna pilt peal ;)

Rahulikult võib soovitada näiteks
http://www.mac.ee/page.php?p=shop&item=42112

Osa eeku jääb üle, selle eest osta juurde 0,5 giga mälu ja oled omadega
mäel.

Sven

Kristo

lugemata,
31. okt 2005, 09:54:4031.10.05
kuni
> Rahulikult võib soovitada näiteks
> http://www.mac.ee/page.php?p=shop&item=42112
> Osa eeku jääb üle, selle eest osta juurde 0,5 giga mälu ja oled omadega
> mäel.

Sa ise kasutad sellist asja ?

Ma enteri poes põgusalt proovisin neid MAC'i läpakaid. Nühkpadi oli ikka
väga ebamugav. Hiirel nagu ikka 1 nupp (pidi hea olema aga ma ei saanud
seal kohe sellele headusele pihta). Kiiruse/kasutamis mugavuse poolest ma
miskit ettekujutust ette ei saanud.
Aga mis eelis oleks MAc'il <--> Linuxi ees ?

Kristo

Sven

lugemata,
31. okt 2005, 11:42:5131.10.05
kuni
Kristo wrote:
> Sa ise kasutad sellist asja ?

Peaaegu, abikaasa on värske maciomanik ja ise kavatsen lähinädalail ka
endale powerbooki majja tuua:)

> Ma enteri poes põgusalt proovisin neid MAC'i läpakaid. Nühkpadi oli ikka
> väga ebamugav. Hiirel nagu ikka 1 nupp (pidi hea olema aga ma ei saanud

Hiire nuppude arv sõltub sellest, millise hiire ostad. Võib-olla seal
poes oli ühe nupuga. Aga milleks mitu nuppu?:) Looking for right-click?
Natuke peab ümber harjuma selles mõttes. Meie ostsime mingi The Mouse'i
ja sellel on minu teada 3-4 nuppu ja lisaks näeb übercool välja. Ma ei
tea, kas ma olen mingi esteedinäru, aga minu jaoks on oluline, millised
mu kodus olevad asjad välja näevad.

> seal kohe sellele headusele pihta). Kiiruse/kasutamis mugavuse poolest ma
> miskit ettekujutust ette ei saanud.
> Aga mis eelis oleks MAc'il <--> Linuxi ees ?

Mac=arvuti+macosx minu puhul. Linux=tuum. Nii et eelis on see, et sul on
korralik läptop korraliku OS-ga pluss ilgem pinu korralikke programme
pluss võimalus neid tasuta juurde laadida. Mõned tuleb osta.

Linux kui tuum tähendab seda, et sul on võimalus sinna mingi PC ront
(või muu masin või wrt ruuter:)) alla osta, soft talle selga
kompileerida jne.

:D

Aga mingiks Maci apologeediks ei viitsi ka hakata, ma olen ikka way
liiga roheline selles vallas selle jaoks. Las tõsisemad mehed vastavad.
Minu jaoks piisas IM Arvutite poes esimesest 10 minutist teadmaks, et ma
tahan seda. Nii palju kui naise toimetamist olen kõrvalt näinud, siis
_asjad_ _lihtsalt_ _toimivad_ seal. Ainuke proble, mis oli, oli wifiga
(HN294+WEP), see lahenes Al'i abiga nii, et tuligi 1. key kasutusele
võtta. Lihtsalt ei teadnud seda.

Lühidalt - ilus ja toimib. Ainus miinus, et vaikimisi konfis olev 512
mega mälu kipub väheks jääma, aga selle eest saad ikka hea+ilusa asja ka!

Sven

P.S Ma _tean_ küll, mida linuxi all silmas pead tegelt;)

Rein

lugemata,
31. okt 2005, 12:43:0331.10.05
kuni

System Configuratori ja Power Managemendi (või oli see Battery
Management) jätsin alles. Muu võtsin maha.

--
R.

Kristo Kivisaar

lugemata,
31. okt 2005, 14:34:4231.10.05
kuni
> Mac=arvuti+macosx minu puhul. Linux=tuum. Nii et eelis on see, et sul on
> korralik läptop korraliku OS-ga pluss ilgem pinu korralikke programme
> pluss võimalus neid tasuta juurde laadida. Mõned tuleb osta.

Ütleme siis nii, et kas Mac <--> Distro. Distro puhul tuleb sul terve hunnik
asju kaasa. Mind nagu see huvitabki, et mis asi seal MAC'is lisaks olemas
on mida ma linuxi alla puudu võiks olla?
Mu läpakal on laiekraan,muideks;) Ja välimusel pole ka viga :) Sobib ilusti
lauanurgale seisma.
Ja kui ma esimest korda üle poe ukse nägin MAC'i siis imestasin, et kas
tõesti enteris müügil läpakas, milles linux sees. Näe eksisin. Hoopis MAC
oli ;)

> Lühidalt - ilus ja toimib. Ainus miinus, et vaikimisi konfis olev 512
> mega mälu kipub väheks jääma, aga selle eest saad ikka hea+ilusa asja ka!

No aga wifi olemasolu ostad neile läpakatele juurde. Mina seal ei näinud
miskit wifi taolist asja nimekirjas.

> P.S Ma _tean_ küll, mida linuxi all silmas pead tegelt;)

No väga bro :)Siis ma ei hakka üle seletama ;)

--
Kristo

Sven

lugemata,
31. okt 2005, 16:12:1431.10.05
kuni
Kristo Kivisaar wrote:
> Ütleme siis nii, et kas Mac <--> Distro. Distro puhul tuleb sul terve hunnik
> asju kaasa. Mind nagu see huvitabki, et mis asi seal MAC'is lisaks olemas
> on mida ma linuxi alla puudu võiks olla?

Oleneb, mida vajad.

> No aga wifi olemasolu ostad neile läpakatele juurde. Mina seal ei näinud
> miskit wifi taolist asja nimekirjas.

?? Millest selline arvamus?:) Lisaks sellele, et suvaline väike ibooki
läpakas oskab automaatselt wifi külge ühenduda (Apple puhul märksõnaks
"airport"), oskab ta ka _access point_ olla teistele masinatele
ümbruskonnas!

Mine käi seal lehel ära: http://www.mac.ee/page.php?p=ibookg4

Loe läbi ja mõtle järele:) Ja soovitan käia IM Arvutite poes,
tõenäoliselt oskavad nad sulle mäkkide kohta way rohkem rääkida, kui
enteri inimesed, sest IM arvutid on eluaeg aint mäkkidega tegelendki.
Pood on neil seal Endla tänaval Petra pesula taga kohe. Väga sõbralikud
on nad seal, mine proovi.

Sven,
damn, endal _pole_ mäkkigi, aga juba siuke müügimehe jutt, et...:P

Alar Suija

lugemata,
31. okt 2005, 16:18:4831.10.05
kuni
On Mon, 31 Oct 2005 21:34:42 +0200, Kristo Kivisaar wrote:

> asju kaasa. Mind nagu see huvitabki, et mis asi seal MAC'is lisaks olemas
> on mida ma linuxi alla puudu võiks olla?

Mac on toode.

> Mu läpakal on laiekraan,muideks;) Ja välimusel pole ka viga :) Sobib
> ilusti lauanurgale seisma.

justnimelt. soovid läpakat mis kaasavedamist kannatab? tähendab see aga
kas metallkesta või vähemalt selgroogu, kuva peab samuti olema
metallraami sees. korralikud hinged. töötav FW ja WiFi.

sul läpakas FireWire Target disk režiimis käima läheb- et lihtsalt
nagu kettakarp või nii? ;)

> No aga wifi olemasolu ostad neile läpakatele juurde. Mina seal ei
> näinud miskit wifi taolist asja nimekirjas.

WiFi on standardis, nagu ka BT. Apple nimetus FiWi kohta on Airport.
soovitan uurida, Apple enda tugijaam oskab audiostriimi stereosse lasta ja
ka USB printeri külge võtta.

al

palun, pole tarvis midagi seletama hakata, isiklik läpakas on vana TP600
linuxiga. ostaks heameelega miskit analoogset aga uuemat, aga hind
taolistel riistadel on ikka väga kole :(

Alar Suija

lugemata,
31. okt 2005, 16:25:0031.10.05
kuni
On Mon, 31 Oct 2005 16:54:40 +0200, Kristo wrote:

> Ma enteri poes põgusalt proovisin neid MAC'i läpakaid. Nühkpadi oli ikka
> väga ebamugav. Hiirel nagu ikka 1 nupp (pidi hea olema aga ma ei saanud
> seal kohe sellele headusele pihta).

mhh. nuppu vajutad pöidlaga ja hiirel on piisavalt nuppe ka X jaoks
(modifikaatorid). nuppe vähe torka suvaline USB hiir külge.

et tegelikult on sedatüüpi padi üks väheseid, mida saab ka ühe käega
kasutada. ei viitsi seletada, hoia läpakat vasaku käe peal ja ürita
midagi hiirega teha, vaata kas õnnestub. ;)

uutel mäki läpparitel on ka smart scroll, kahe näpuga saab kerida nagu
rulliga, päris lahe.

al

Jan Kumpas

lugemata,
31. okt 2005, 17:53:0631.10.05
kuni
ahoi,

Kristo Kivisaar wrote:

> No aga wifi olemasolu ostad neile läpakatele juurde. Mina seal ei näinud
> miskit wifi taolist asja nimekirjas.

ilmselt jäi see sul lihtsalt kahe silma vahele,

Sveni toodud lingil on asi täitsa olemas: Airport Extreme (802.11g)
ning juurde osta pole seda enam vaja..

--
Grtz,
Jan (kasutab kah iBooki ning julgeb mokaotsast

Jan Kumpas

lugemata,
31. okt 2005, 17:58:4931.10.05
kuni
Alar Suija wrote:

> mhh. nuppu vajutad pöidlaga ja hiirel on piisavalt nuppe ka X jaoks
> (modifikaatorid). nuppe vähe torka suvaline USB hiir külge.

tegelt on vist lausa vastupidi, st see üksainumas nupp
seal nühkpadja all on kah suht üleliigne,
ei mäletagi, millal seda viimati vajutatud sai ;)

--
Grtz,
Jan

Kristo

lugemata,
1. nov 2005, 01:45:5501.11.05
kuni
> Oleneb, mida vajad.

No seda kindlasti. Aga mida ikka vaja. Mõnda texti edimise asja. Web'i
browserit. Miskit piltidega majandamise tarkvara. PIM'i. Mõnda shelli
jubinat. Ehk ma ei tea millest ma puudust tunda võiksin. Momendil KDE all,
selleks kõik asjad olemas on. (distro mandriva)

> [...]
> läpakas oskab automaatselt wifi külge ühenduda (Apple puhul märksõnaks
> "airport"), oskab ta ka _access point_ olla teistele masinatele

Näe, otsisin wifi ja wlan'i aga hoopis "lennuvälja" oleks pidanud otsima ;)
Minu teada saab sellise asjaga hakkama ka linuxi "tüürlid". Windowsi omad
arvatavasti samuti.

> Mine käi seal lehel ära: http://www.mac.ee/page.php?p=ibookg4
> Loe läbi ja mõtle järele:) Ja soovitan käia IM Arvutite poes,

Ma sinna sõita ausalt ei viitsi. Lihtsam supermarketis aega parajaks tehes ,
aega veeta enteris. Eks ma seal järgmine kord näpind neid mäkke natsa
rohkem. Ainuke mis momendil ärevaks võiks ajada on "Instant On" süsteem.
Sest linuxis hibberneit võtab terve aja.

Muidugi võiks enter juurde lisada juhendi kuidas läpakal nühkpatja
kasutada :)

> damn, endal _pole_ mäkkigi, aga juba siuke müügimehe jutt, et...:P

No aga ma ootaks meeledi, kui sul see läpakas käes ja nädalakese oled seda
kasutanud, et kribaksid valmis miski jutu pealkirjaga "Nädal MAC'i
rüppes" :)

Kristo

Kristo

lugemata,
1. nov 2005, 01:47:0501.11.05
kuni
> ilmselt jäi see sul lihtsalt kahe silma vahele,
> Sveni toodud lingil on asi täitsa olemas: Airport Extreme (802.11g)
> ning juurde osta pole seda enam vaja..

Jahh .. wifi ja wlan'i otsisin. Oleks pidanud "802.11" järgi otsima. Oleks
siis leidnud :)

Kristo

@uis.ee tau12

lugemata,
1. nov 2005, 06:03:1301.11.05
kuni

"Alar Suija" <Alar....@ut.ee> wrote in message

> On Mon, 31 Oct 2005 16:54:40 +0200, Kristo wrote:
>
> uutel mäki läpparitel on ka smart scroll, kahe näpuga saab kerida nagu
> rulliga, päris lahe.

IBM-il üks kena sinine nupp kahe punase vahel.. ja TrackPoint keset
klaverit..
aint ühe käega ongi seda kõike kõige mugavam kasutada.. nimetissõrm TP peal
ja pöial vastavalt vajalikul nupul..
kerib sinise nupu ja TP abil aknaid nii üles-alla kui ka vasakule-paremale
vajadusel ka diagonaalis.. :P .. paremat lahendust ei oska tahtagi.. :-)

Ed.

@uis.ee tau12

lugemata,
1. nov 2005, 06:05:5301.11.05
kuni

"Rein" <re...@mail.ee> wrote in message

> System Configuratori ja Power Managemendi (või oli see Battery
> Management) jätsin alles. Muu võtsin maha.

IBM Access Connections ka äärmiselt mugav asi kui vaja käia erinevate
konfidega võrgujuhtmete otsas.. kahe nupuvajutusega muudab kõik LAN
settingud just selle võrgu jaoks sobivaks.. vaja need vaid enne programmile
ette anda..

Ed.

Urmas Sander

lugemata,
1. nov 2005, 06:42:1501.11.05
kuni

"tau12" <tau12 @ uis.ee> kirjutas sõnumis news:
43674c13$1...@news.estpak.ee...

> [...]
> konfidega võrgujuhtmete otsas.. kahe nupuvajutusega muudab kõik LAN
> settingud just selle võrgu jaoks sobivaks.. vaja need vaid enne

Eks neist ole abi muidugi, kui nad kenasti töötaks (ja ka neid kasutada
oskaks :-).

Möllasin msconfi-s linnukestega, ei midagi. Lasin draivereid peale ja maha,
ei midagi. BIOSis disablesin üleliigsed asjad (pordid, kettad, võrgust
äratamised jne), ikka ei midagi. Bootvis näitab, et esimesed a'la 100
sekundit ei toimu midagi... siis ühtäkki lähevad robinal kõik asjad ludinal
tööle... eks uurin edasi, kui aega saan ja annan ka siin teada, mida kamm
oli.
Urmas, algaja

Alar Suija

lugemata,
1. nov 2005, 07:20:3601.11.05
kuni

> aint ühe käega ongi seda kõike kõige mugavam kasutada.. nimetissõrm TP peal
> ja pöial vastavalt vajalikul nupul..

siis küll kui läpakas kindal pinnal, loe läbi millele vastad ;)

ja nibu imeb pikemal kasutamisel. enda TP'l olen vahetanud sinna otsa
kausi, see on veidi parem kui need vaikimisi otsatopitavad "seened", aga
ikka hakkab pikapeale härima ja näpu peale käima.

teine probleem mis nibudega on, ajuti hakkab kursor "rändama". jube tüütu.

samas eelistan raudselt nibu träkkpädile (kui need dubleeritud on). võta
siis kinni.

al

Marko Sakkos

lugemata,
1. nov 2005, 08:56:0601.11.05
kuni
tau12 wrote:

> [...]
> konfidega võrgujuhtmete otsas.. kahe nupuvajutusega muudab kõik LAN
> settingud just selle võrgu jaoks sobivaks.. vaja need vaid enne programmile

OSX'i wifi tugi on selles osas kindlasti üks eesrindlikemaid, kui ikka
võrgu valikuks Preferredi asemel Auto seada, siis unustad suht kiirelt,
et sa liigud kümmekonnas erinevas vabas või mittevabas, wep'i või wpa'ga
turvatud juhtmeta võrgus. Eetri osas piisab vaid dhcp'st.

Markos

Who walks alone

lugemata,
1. nov 2005, 13:18:0601.11.05
kuni
Alar Suija wrote:

> samas eelistan raudselt nibu träkkpädile (kui need dubleeritud on). võta
> siis kinni.

Sama siinpool. Mis aga "nibusse" veel puutub, siis vähemasti
Synaptics'i TouchStyk-il on ühe näpuga "kõditamiseks" päris abiks
feature Press to Select. Suht laialivalguv, aga mugav ;)

--
Cuprum alias Elvar Vask

Alar Suija

lugemata,
2. nov 2005, 02:43:3702.11.05
kuni
Marko Sakkos wrote:

> OSX'i wifi tugi on selles osas kindlasti üks eesrindlikemaid, kui ikka

jajah, võrrelda pole tõesti eriti miskit.

ise nimetaks ka RedHati profiile, tõsi, seal ei käi proxid jms kaasa aga
muidu on ka väga abiks ja mugav süsteem.

aga mis autentimistesse puutub, vaieldamatult rokib RedHati vastav
seadistusutiliit.

al

Offf

lugemata,
2. nov 2005, 06:38:4502.11.05
kuni
Urmas Sander wrote:
> Sooviksin teada, et kas ja mida ette võtta lugematute programmikestega, mida
> IBM oma läpakatele kaasa topib? Uue arvuti esmasel sisselülitamisel

Aga saidki ju. Eks neid vidinaid topib IGA asi, kui sa m6ttega ei j2lgi.
V6ta SUVALINE masin, pane sinna XP ja hakka softi laduma. Mis juhtub,
mingi ilge audio rac ilmub, winampiga ilmub wa agent ja veel mingi
e-pood mp3-de jaoks. Printeritega ilmuvad mingisugused "printing
monitorid". Iga kuramuse programm arvab, et just TEMA on k6ikse olulisem
ja tahab oma sitta system tray-sse laadida.

Aga rant rantiks
Mina sinu asemel j2taks alles j2rgmised asjad:
1. IBM Accessconnections - v2ga m6nus asi v6rkude vahel pendeldamiseks
2. S6rmej2ljeskanneri draiveri
3. K6vaketta "ohutusdraiveri" mis kukkumise puhul ketta v2lja lykkab
(Active Protection System) [peast ei m2leta v6ib olla see k2is madalamal
tasemel ja trays oli ainult mingi kruvimise utiliit - siis v6ib selle
nahhui visata]
4. IBMi "spetsiaalnuppude" draiveri
5. Kui IBMi turvavahendeid kasutad, siis ehk ka selle (pole 43 k2e
p2rast, mingid heeblid seal olid)
6. IBMi power manageri - m6nus erinevate profiilide vahel kl6psida

Muu sodi saadaks kuradile

Yhtlasi oleks kaval masinat shutdowni asemel hibernaati saata.

A.

Offf

lugemata,
2. nov 2005, 06:40:5502.11.05
kuni
Alar Suija wrote:

[rook]

> samas eelistan raudselt nibu träkkpädile (kui need dubleeritud on). võta
> siis kinni.

Siin j2lle risti vastupidi. Lembin nyhklauda ja vihkan kliitorit ;)

A.

veiko

lugemata,
2. nov 2005, 07:58:5302.11.05
kuni
ahti wrote:
> IBM'iga ei tule kaasa ühtegi plaati põhjusel, et kogu vajalik kama on
> kõvakettal peidetud partatsioonil

Misasi see partatsioon on?

Offf

lugemata,
2. nov 2005, 08:01:2702.11.05
kuni

Partide kaitseala. ka pingviin ei ela seal.

A.

veiko

lugemata,
2. nov 2005, 08:56:5202.11.05
kuni
Sven wrote:
> [...]
> _asjad_ _lihtsalt_ _toimivad_ seal. Ainuke proble, mis oli, oli wifiga
> (HN294+WEP), see lahenes Al'i abiga nii, et tuligi 1. key kasutusele

Kuidas Apple keskkondades ID kaardi toega on?

veiko

lugemata,
2. nov 2005, 09:01:4002.11.05
kuni
Offf wrote:
> Siin j2lle risti vastupidi. Lembin nyhklauda ja vihkan kliitorit ;)

Njaa ... ei tea, mis järeldusi siit mõningad "teadlased" küll teha võiksid.
Igatahes saaksid nad mind samasse gruppi paigutada.

Sven

lugemata,
2. nov 2005, 09:53:3502.11.05
kuni
veiko wrote:

> Kuidas Apple keskkondades ID kaardi toega on?

Ei tea, ei oma ID kaarti vana tüliõuna pärast KMA-ga ja ei oska
kommenteerida. Ma ootan neilt juba 3 aastat vabandust või asjalikku
selgitust, miks mulle ID kaarti ei antud, aga nad suutsid ainult vassida.:(

svn

Ville Hallik

lugemata,
2. nov 2005, 14:13:0502.11.05
kuni
Jan Kumpas <j...@emt.ee> wrote:

> tegelt on vist lausa vastupidi, st see üksainumas nupp
> seal nühkpadja all on kah suht üleliigne,
> ei mäletagi, millal seda viimati vajutatud sai ;)

Touchpadi "tapping" omadust pead silmas või on Apple masinatel mingi muu
tehnoloogia kasutusel? See on maitseasi muidugi, aga mina lülitan selle
"tappingu" alati esimesel võimalusel välja, et vältida tahtmatute ja
seejuures kohati suisa destruktiivsete hiireklõpsude tekkimist :) Hiirenupp
peab IMHO ikka klõpsuga käima, mitte nii, et ups, pöial läks trükkides
kogemata touchpadi pihta või et ups, liiga vähe liigutasin näppu ja nüüd
läks kursori liikumise asemel hoopis hiireklõps täiesti vales kohas lahti.

--

Ville Hallik

veiko

lugemata,
3. nov 2005, 04:41:5203.11.05
kuni

ID kaardi tugi on üks olulisemaid parameetreid töökohaarvutil.

Alar Suija

lugemata,
3. nov 2005, 05:02:0003.11.05
kuni
veiko wrote:

> Kuidas Apple keskkondades ID kaardi toega on?

tiigri all toetatud, juhul kui lugeja kvalifitseerub. see Elioni pakutav
USB otsaga päädib küll.

al

UduElmar

lugemata,
3. nov 2005, 05:47:0703.11.05
kuni

> [...]
> kommenteerida. Ma ootan neilt juba 3 aastat vabandust või asjalikku
> selgitust, miks mulle ID kaarti ei antud, aga nad suutsid ainult

no siis sul vedas, järgmisest sygisest saad juba uut tyypi, biomeetriaga
id-kaarti taotleda...
Ja seaduse järgi on id kaart kohustuslik Eesti kodanikule....

udukaart

Sven

lugemata,
3. nov 2005, 06:51:5403.11.05
kuni

Ma olen nõus, et on kohustuslik ja ma arvan, KMA kohus on neid
väljastada. Ma olin üks esimesi, kes omal ajal avalduse sisse viis. Aga
kätte ei antud. Asi oli nii:
1) kutsuti järele, öeldi, et _"id kaart on valmis"_.
2) läksin sinna (mustamäe kontor). paluti oodata.
3) tuli mingi tädi, kes ütles "sorry, teie kaardi pin-koodi ümbrik oli
rebenenud, teeme teile uue kaardi". (loe hoolikalt seda lauset ja jäta
meelde)
4) ootasin uut kaarti ja siis teatati, et "sorry, me ei saa teile kaarti
teha, kuna teie pilt ei sobi".

Kuna ma pole KMA-lt saanud siiani selget vastust, kuidas esimene kord
kaart valmis sai olla, kui pilt ei sobinud, siis ma nendega rohkem ei
suhtle, enne kui nad mulle kas selgitavad seda või vabandavad, et "jah,
töötaja eksis ja ütles valesti" või mida iganes. Mingit hullu vajadust
selle ID kaardi järele pole veel tekkinud. Ehk siis tsiteerides
klassikuid: "Seisis 400 aastat ilma heeringata, seisab ka kümme minutit
heeringaga - mis ta'ga ikka juhtub." :D

Sven

Alar Suija

lugemata,
3. nov 2005, 06:56:4703.11.05
kuni
Sven wrote:

> Ei tea, ei oma ID kaarti vana tüliõuna pärast KMA-ga ja ei oska

veidi off, no ega see värk pisipehmete akende all kah midagi kena ei ole.

sai viimaste valimiste ajal kargu funktsioonis ühte w2k massinat elioni
lugejaga (serial variant, kuna õnnetule kliendile poest pihku pisteti
koos järgnevaga) paaritatud...

õumaigaad.
see tegelane, kes paigaldusprotseduuri disainis, tegi ta seda kiusu
pärast kogu ülejäänud maailma vastu? 8-)

al

UduElmar

lugemata,
3. nov 2005, 07:40:1403.11.05
kuni
õumaigaad.
see tegelane, kes paigaldusprotseduuri disainis, tegi ta seda kiusu
pärast kogu ülejäänud maailma vastu? 8-)

umbes sama:
win98= 3. katse järel loobusin
w2000= 2. katsel õnnestus
winXPpro= enam-vähem sujuvalt

udu-ide:

Kristo

lugemata,
4. nov 2005, 02:09:1804.11.05
kuni
> Ja seaduse järgi on id kaart kohustuslik Eesti kodanikule....

Kui teed kiirpassi, siis ID kaarti sulle ei tehta ;) Uus pass aga õnnelikult
ilma ID kaardita. Pole siiani ka tundnud, et peaks selle muretsema.

Kristo

veiko

lugemata,
4. nov 2005, 07:34:4404.11.05
kuni
Alar Suija wrote:
> õumaigaad.
> see tegelane, kes paigaldusprotseduuri disainis, tegi ta seda kiusu
> pärast kogu ülejäänud maailma vastu? 8-)

Hmh, ma olen päris paljudel nii linuxi kui windowsi masinatel pannud ja
pole nagu häda midagi.
Kõigepealt IE käima ja veebist kõik vajalik sodi peale, siis eraldi .bat
mis FF jaoks vajalikud jama ära installib, siis FF moodul laadida ja töötab.

Alar Suija

lugemata,
4. nov 2005, 12:46:1804.11.05
kuni
On Fri, 04 Nov 2005 14:34:44 +0200, veiko wrote:

> [...]
> mis FF jaoks vajalikud jama ära installib, siis FF moodul laadida ja töötab.

khmm, et nagu linuxi all ka "IE käima ja veebist kõik vajalik sodi
peale"? ;)
okei, norimine.

aga jutt käib siin win installerist (Elioni müüdava kaardilugeja CD'l
olev lahendus). mis on lihtsalt mingi põlve otsas kokkukäkitud "eesti
asi". lihtsalt muuseas ja täitsa omaette mainin, et karbis oleva
paigaldusjuhendi ja tegelikkuse vahel oli mõningane (muie) lahkuminek ja
et (kahes masinas!) tuli käimasaamiseks installer kaks korda läbi
jooksutada. IE teemadel... ah ei viitsi.
noh, produktsioonikvaliteet. pealegi sai nagu sihtgrupp ka ära mainitud.

al

Offf

lugemata,
4. nov 2005, 15:20:1304.11.05
kuni
Alar Suija wrote:
[rook]

> khmm, et nagu linuxi all ka "IE käima ja veebist kõik vajalik sodi
> peale"? ;)
> okei, norimine.

Sai oska v6i? Kui ei oska 6petame, kui ei taha - sunnime... st. sunnib
ilmselt see jube software.
Samas - ma olen n2inud v2hemalt v2hemalt kahte liinuksi softi mille
keegi arulage neeger oli windowsi SfX sisse pakendanud.

A.

Andres Soolo

lugemata,
5. nov 2005, 09:34:5905.11.05
kuni
Offf <of...@perses.net> wrote:
> [...]
> Samas - ma olen n2inud v2hemalt v2hemalt kahte liinuksi softi mille
> keegi arulage neeger oli windowsi SfX sisse pakendanud.

PKZip'i autor on selles osas vähemalt niipalju intelligentsi üles
näidanud, et zip-sfx'id on tavalise unzip'iga lahtipakitavad keskkonnast
sõltumatult.

Mõnede teiste sfx'idega on hullemini ...

--
Andres Soolo

Alar Suija

lugemata,
5. nov 2005, 13:22:2305.11.05
kuni
On Fri, 04 Nov 2005 22:20:13 +0200, Offf wrote:

> Samas - ma olen n2inud v2hemalt v2hemalt kahte liinuksi softi mille
> keegi arulage neeger oli windowsi SfX sisse pakendanud.

vähemalt osasid saab tavalise unzipiga lahti. kuigi jah, päris lambist
selle peale ei tule.

al

kaups

lugemata,
5. nov 2005, 17:01:5405.11.05
kuni
teisipäev, 1. november 2005 14:20 kirjutas Alar Suija sellist juttu:

> samas eelistan raudselt nibu träkkpädile (kui need dubleeritud on). võta
> siis kinni.

Isiklik kogemus näitab, et inimesed, kel läpakat tõesti töötegemiseks vaja
on ja ka ekstreemsemates tingimustes/olukordades seda ka kasutama peavad
eelistavad eranditult klitti. Niisama poosetajad aga reeglina nühkpatja.

--
kaups

Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your ~/.signature to help me
spread!

Sven

lugemata,
6. nov 2005, 05:37:4106.11.05
kuni
kaups wrote:
> [...]
> on ja ka ekstreemsemates tingimustes/olukordades seda ka kasutama peavad
> eelistavad eranditult klitti. Niisama poosetajad aga reeglina nühkpatja.

Kõva sõna!

Sven,
oma arust ka mitte päris tühikargaja, aga meeldib nühkida

Jan Kumpas

lugemata,
6. nov 2005, 19:15:5006.11.05
kuni
heips,

Ville Hallik wrote:

> Touchpadi "tapping" omadust pead silmas või on Apple masinatel mingi muu
> tehnoloogia kasutusel?

ikka seda tappingut sai silmas peetud jah..

aga see tapping on suht paindlik ja multifunktsionaalne,
sh ntx ka yles-alla ning paremale-vasakule kerimine on
lahendatud vaid patsutamise/silitamisega ilma lisanuppe
kasutamata..

> See on maitseasi muidugi, aga mina lülitan selle
> "tappingu" alati esimesel võimalusel välja, et vältida tahtmatute ja
> seejuures kohati suisa destruktiivsete hiireklõpsude tekkimist :)

hmmm, siin ei oska eriti kaasa rääkida, kuna ainuke
"nühkpadi", mida nühin&patsutan, on seesama iBooki oma
(rohkem läpakaid mul majapidamises pole) ning
tollega pole miskipärast sattunud selliste jamade otsa..

vaikimisi oli see omadus välja lülitatud, aga
korra katsetanud, leidsin patsutamise mugavama
olevat kui vajutamise..

ning vöimalik, et linnuke "Ignore accidental trackpad input"
ees on tolle nühkpadja jaoks piisavalt möjuv argument ;)

> Hiirenupp
> peab IMHO ikka klõpsuga käima,

siinkohal on meil töenäoliselt erinevad maitsed,
mulle ntx sobib, kui asi on vaikne & näpuliigutused
minimaalsed.. :)

--
Grtz,
Jan

Arne Ansper

lugemata,
7. nov 2005, 10:19:2607.11.05
kuni

On Tue, 1 Nov 2005, Urmas Sander wrote:

> [...]
> tööle... eks uurin edasi, kui aega saan ja annan ka siin teada, mida kamm

Kas see 100 sekundit kulub enne seda kui login ette tuleb või peale seda
kui sisse oled loginud või veel millalgi muul ajal?

NT järglastel on teenuste käimaminekul oma järjekord. See 100 sekundit
tundub mingi õnnetu timeout olevat mille jooksul mingi teenus oma ebaõnnes
veendub, loobub ja peale seda siis annab võimaluse teistele. Mine tea mida
ootab, äkki midagi võrgust? Üritab DNS-i abil mingit nime lahendada mis ei
lahendu?

Proovi asi panna võrku nii et sa teise masinaga saaksid snoopida mis ta
räägib - Ethereal vms teise masina peal abiks. Vaata kas teeb kummalisi
DNS päringuid vms.

Teine idee - käi ja vaata mis teenus millest sõltub (hulk surfamist
regeditiga mööda HKLM/Services puud) ja püüa leida teenused mis peavad
käivituma enne neid ludinal käivituvaid teenuseid.

Arne

Urmas Sander

lugemata,
16. nov 2005, 16:12:0516.11.05
kuni

"Arne Ansper" <ar...@cyber.ee> kirjutas sõnumis news:
Pine.WNT.4.61.0...@viluvere.itsise...

> [...]

Kas see 100 sekundit kulub enne seda kui login ette tuleb või peale seda
kui sisse oled loginud või veel millalgi muul ajal?

US: Enne logimist.

[...]

US: Kas ma olen valesti aru saanud, et XP ei jää võrguga suhtlemisraskute
puhul toppama vaid käivitab muid rakendusi paralleelselt edasi?

[...]

US: proovin.
Vahepeal üritasin aga System Restorega seda seisu taastada, mil masin veel
kiirelt käivitus. Tulemusteta, xp teatab, et taastamine ebaõnnestus ja
muudatusi ei tehtud. Selle peale üritasin mõnd muud seisu taastada, sama
jama. St System Restore ei toiminud. Selge, xp-ga on mingi suur jama. Tegin
format c, IBM-i help nimetas seda küll kuidagi teisiti. Kõik toimib kenasti.
Installin aga vajalikke programme ja teen muudkui aga System Restore tarvis
"taastepunkte". Mingi hetk, mil ma olin kõik vajaliku ära installinud, oli
jälle jama majas. Taastasin siis ühe varasema seisu, kõik jälle korras.
Sellest hetkest pole ma nädal aega mitte midagi muud teinud, kui maili
vaadanud ja tiba netis ringi vaadanud, ja paari nüüd päeva eest jälle tulid
jamad tagasi. Müstiline. Kui vähe kiiremale ühendusele, kui seda GPRS on,
ligi saan, siis uurin edasi.
Urmas

Vinski

lugemata,
30. dets 2005, 13:47:1530.12.05
kuni
No kas said oma läpaka kiiremaks?
Endal ka T43 ja uimab nii mis kole.. tea kas nii ongi normaalne.

Vinski

Urmas Sander

lugemata,
3. jaan 2006, 07:20:1503.01.06
kuni

"Vinski" <vin...@hot.ee> kirjutas sõnumis news:
43b580b6$1...@news.estpak.ee...

> No kas said oma läpaka kiiremaks?
> Endal ka T43 ja uimab nii mis kole.. tea kas nii ongi normaalne.
>
> Vinski

Jah, töötab kenasti. Tegin vist 2 korda format c, panin peale need vähesed
IBM-i enda programmikesed, mida siin soovitati ja nüüd on päris kiire.
Ahjaa, ja kõik uuendused tegin peale värsket installi kohe ära, ka IBM enda
programikestele ja draiveritele. Ehk oli tegu enne mingi vigase draiveriga
vms, igatahes, praegu ei saa kurta.
Urmas

Vinski

lugemata,
4. jaan 2006, 13:23:2604.01.06
kuni
> [...]
> enda programikestele ja draiveritele. Ehk oli tegu enne mingi vigase
> draiveriga vms, igatahes, praegu ei saa kurta.
Sain ka oma läpaka normaalselt tööle.
Probleemiks oli see, et kõvaketas töötas PIO reziimis, mis tegi kõik väga
aeglaseks.
Aga loodetavasti sai sellest jamast lahti.

0 uut sõnumit