Ufoer kan forklares

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Wednesday, January 28, 2009, CET 18:04, GMT 17:04
Subject: Danmarks hemmelige UFO-arkiv åbnet
8353 news:glq375$475$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.videnskab/msg/acd9773557d81b95

> Danmarks hemmelige UFOarkiv åbnet
>
> Observationer af ufoer i Danmark fra
> 1978 til 2002 er blevet lagt op nettet.
>
> Det er flyvevåbnet, der har lagt arkiv-
> et ud. ...

Arkiv-oversigt:

8371 news:gm1l2f$68$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.videnskab/msg/0634b91de62c0f24
and...
8372 news:gm1l4d$6c$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.videnskab/msg/830fad0fc36f0927

> > > Læs mere:
> > > http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/01/28/074150.htm

Kristeligt Dagblad skrev i dag onsdag den 25. februar 2009, på bagsiden,
side 14, følgende:

(NB! Afsnit tilføjet undervejs, red.)

=== citat start ===

Ufoer kan forklares

Forskere siger nu, at mange mystiske ufo-observationer måske kan forklares
med et ligeså mystisk naturfænomen.

Fænomenet hedder "sprites" og er en form for dansende lysglimt, som kan
opstå i atmosfæren efter en tordenstorm.

Lysglimt, der til forveksling kan ligne lysende, flyvende tallerkner, mener
fysikere ved Tel Aviv University i Israel.

Det dansende lys efter tordenstorme er blevet beskrevt gennem historien, men
er først blevet udsat for seriøs forskning, siden fænomenet ved et tilfælde
blev fanget på kamera i 1989.

=== citat slut ====

Nå !

Last OUTPUT: 8478 news:go44l5$31l$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8479

Per

Hvorfor er dine indlæg altid så underlige - forstået på den måde at det er
som du citerer andres indlæg - og ikke selv kommer med et nyt ?

Er det min reader der er noget galt med ?

mvh. Per

"Per" skrev

[ ... file 8479 ... ]

> Hvorfor er dine indlæg altid så underlige - forstået på den måde at det er
> som du citerer andres indlæg - og ikke selv kommer med et nyt ?
>
> Er det min reader der er noget galt med ?

Hmm ...

Faktisk kommenterer jeg ret ofte selve nyheden, som jeg videre-formidler.
Mange gange alt for meget ! ...

Så dette indlæg var i grunden en undtagelse ... :-)

Men dét må vi så hellere råde bod på:

Hvor (på Internettet) finder jeg *dokumentation* for "sprites", siden
fænomenet ved et tilfælde blev fanget på kamera i 1989 ?

Last OUTPUT: 8481 news:go4bph$5q5$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8482

Preben Riis Sørensen

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev

> Hvor (på Internettet) finder jeg *dokumentation* for "sprites", siden
> fænomenet ved et tilfælde blev fanget på kamera i 1989 ?

Det ved jeg ikke, men har set dem på TV som en slags omvendt lyn fra toppen
af en sky og op. Næppe noget der kan beskrives som en UFO. Er iøvrigt rigtig
træt af snakken om UFOer. De burde straks omdøbes til IVUI: indtil videre
uforklarlig iagttagelse.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

"Preben Riis Sørensen" skrev

[ ... file 8482 ... ]

> Det ved jeg ikke, men har set dem på TV som en slags omvendt lyn fra

> toppen af en sky og op. ...

Ja! Dette fænomen kan jeg godt huske, at jeg også så på TV, men ...

Æh ...

Jeg tror nu ikke, det lige er dét, der menes med "sprites".

> ... Næppe noget der kan beskrives som en UFO. Er iøvrigt rigtig
> træt af snakken om UFOer. ...

Det kan jeg godt forstå; idet emnet har været *misbrugt* af alt for
mange mennesker med fx. sygelige selvoptagede behov for opmærksomhed
osv. !

Det er vel også en af grundene til, at Kristeligt Dagblad "tilfældigvis"
beslutter sig for at belyse netop lige dén side af sagen (fremfor den
sensationslystne), nemlig at ufoer nok IKKE er et besøg af væsener fra
fremmede kloder i galaksen vor.

Man er sikkert meget skepsis, også af religiøse grunde, og vurderer måske
ligefrem, at der er tale om noget okult, apropos ...

Subject: Re: hvad siger bibelen om ufoer?
0866 news:KDkyb.49400$jf4.2...@news000.worldonline.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/905162a9d963e953

> Men de er ikke dæmoner, i den klassiske kristne forståelse af ordet ...

[ ... herefter skrev Preben endvidere ... ]

Last OUTPUT: 8484 news:go61md$nuh$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8485

Emperor Douane VI of Nebraska

On 26 Feb., 09:25, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> "Preben Riis Sørensen" skrevnews:49a5cd71$0$56792$edfa...@dtext02.news.tele.dk

(klip)

> Det kan jeg godt forstå; idet emnet har været *misbrugt* af alt for
> mange mennesker med fx. sygelige selvoptagede behov for opmærksomhed
> osv. !
(klip)

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
> Last OUTPUT: 8484news:go61md$nuh$1@newsbin.cybercity.dkhttp://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa...
> (http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/). File-number: 8485

Her er du lidt uretfærdig.

Mange UFO-iagttagere er simpelthen helt uvante med at se
himmelfænomener, de har virkelig set et-eller-andet, men har ikke en
hujende fis anelse om hvad det mon kan være, og så overtager deres
fantasi, så de efterrationaliserer til rumskibe med indhold af små
grønne mænd med antenner på hovedet - nåh nej forresten, efter filmen
"Encounter of the Third Kind" er de blevet til hvide aspargesmænd med
store hoveder og jagerpilotøjne.

Ikke sygelig opmærksomhedssøgen, men ganske almindelig uvidenhed og
lettroenhed driver dem. (Why explain it as evil when ordinary
stupidity suffice?)

"Emperor Douane VI of Nebraska" skrev

[ ... file 8485 ... ]

Preben Riis Sørensen:

MK:

[ ... ]

> [...]

> Ikke sygelig opmærksomhedssøgen, men ganske almindelig uvidenhed og
> lettroenhed driver dem. (Why explain it as evil when ordinary

Heri er jeg fuldstændig enig med dig, men foruden disse mennesker findes
der desværre også den anden omtalte gruppe bestående af ... (input memory
from) ...

6451 <news:vMEZh.42$b%1....@news.get2net.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.videnskab/msg/b615720f9f3c738f>

> Der er faktisk visse *fordele* ved at benytte GAMLE kildematerialer, idet
> vi så har ...
>
> 4129 news:yjSbe.167$Fe7....@news000.worldonline.dk

> Hope You got the point ... :-)

Og de bærer hovedparten af ansvaret for, at mange folk pga. dette misbrug
ringeagter objektiv UFO-efterforskning, også endskønt den er videnskabelig
seriøs ... :-(

Last OUTPUT: 8503 <news:gob8cd$30j6$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8504

Emperor Douane VI of Nebraska

On 28 Feb., 09:23, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> "Emperor Douane VI of Nebraska" skrev
(klip)

> Emperor Douane VI of Nebraska:

(mere klip)

> [...]

> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)

Vi er i chokerende grad enige (vision af 2 gutter, som i timevis står
og klapper hinanden på skulderen)

For herrens mange år siden stod jeg en sen observatorieaften på
platformen på Rundetårn.
Forbi fløj 4-5 elliptiske, svagt lysende genstande.
Mand på platformen: "UFOer!!"
-og så sagde UFOerne "rap-rap".
Ænder med hvid bug + butiks- og gadebelysning.

"Emperor Douane VI of Nebraska" skrev

[ ... file 8504 ... ]

> (klip)

> (mere klip)

[ ... ]

> [...]
> Mand på platformen: "UFOer!!"
> -og så sagde UFOerne "rap-rap".
> Ænder med hvid bug + butiks- og gadebelysning.

Du *fordrejer* mine ord ... :-(

Input memory from ...

8081 <news:gci093$11cb$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.videnskab.psykologi/msg/c0ef161e22ae0ed9>

> Find nogle andre at "diskutere" med. Dette er IKKE et kontaktbureau for
> mit vedkommende.

EOD herfra.

Last OUTPUT: 8510 <news:godjra$qdh$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8511

Emperor Douane VI of Nebraska

On 1 Mar., 11:38, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> [...]

> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)

Det må du forklare - ganske langsomt og i to-stavelsesord, eftersom
jeg med et eksempel demonstrerede *min* tidligere udtalelse om, at