Telepati (tankeoverføring)

"Jesus-loves-you" skrev
6999 news:KvMJi.12$vy...@news.get2net.dk

> Skandinavisk UFO Information

Se tillige også ...
4331 news:7d3Ee.61602$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
5682 news:iGSLg.7219$Dj6....@news.get2net.dk
5685 news:Xv_Lg.7287$DY5...@news.get2net.dk

Kristeligt Dagblad skrev ...

(Onsdag den 3. oktober 2007, side 8)

=== citat start ===

Portræt

Stjerneformidleren

... Michael Joseph Deigaard Linden-Vørnle, ... nuværende stilling som
astrofysiker på Tycho Brahe Planetariet ... formentlig hyppigst brugte
formidler af universet i medierne. ...

Linden-Vørnle er dog ikke kun formidler, men også en af Europas førende
forskere i blandt andet de kosmiske mikrobølger, der udgør eftergløden fra
universets start, Big Bang. Og han er derfor dybt involveret i udviklingen
af instrumenter til en europæisk Planck-mission, som netop skal måle og
studere universets tidligste barndom.

Hans store interesse for astrofysikken begrænser sig ikke til det, man
kan se og måle. Han er således meget aktiv i Skandinavisk UFO Information,
og han begejstres generelt af paranormale fænomener og selve tanken om, at
mennesket kan have mentale evner ud over dem, vi kender.
=== citat slut ====

Hmm ...

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> [...]
> og han begejstres generelt af paranormale fænomener og selve tanken om, at
> mennesket kan have mentale evner ud over dem, vi kender.

Der er mange falske sensationer i den boldgade

Som søn af en ingeniør, og ivirig lytter til min mors telefonsamtaler,
irriteredes jeg som tiårig ved at høre min mor sige igenigen

"Det må være tankeoverføring - jeg skulle lige til at ringe til dig" når en
veninde ringede hende op.

Hvis der har stået noget i avis den morgen som har fået begge veninder til
at tænke på en fælles sag, er det naturligt at der ringes op - eller hvis et
bestemt vejr giver samme associationer til veninder med fælles baggrund.

Det er ikke tankeoverføring, men paraleltænkning.

Folk med hang til religion er slemme til at se magi i naturlige ting.

Hvem kender indicier på noget ægte "tilsyneladende reelt" i den boldgade, fx
at en ægte astrologisk effekt kan spores?

Hypnose er vel om intuition, kropssprog og brug af fordomme, eller ?

Akupunktur er måske placebo - men man skal ikke udelukke at noget reelt men
forkætret/fortiet findes.

Poul E Hansen

On 6 Okt., 16:34, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> [...]

> og han begejstres generelt af paranormale fænomener og selve tanken om, at
> mennesket kan have mentale evner ud over dem, vi kender.

Min enkle slutning er: selvfølgelig eksisterer tankens kraft, ellers
kunne vi ikke bevæge os.

> === citat slut ====
>
> Hmm ...

Hvorfor skulle det samme fænomen ikke opstå, når de sendes afsted
enkeltvis? Det er så vidt jeg ved hver elektron der danner en
'bølgfront' som dækker begger spalter.

> Mht. telepati véd jeg det faktisk ikke, men jeg er begyndt at have en lusket
> lille mistanke om, at der kan være noget desangående i relation til den
> såkaldte ikke-lokale virkelighed, apropos dobbeltspalte-forsøget.

Man behøver ikke dobbeltspalteforsøget for at forestille sig dette; i
det hele taget det at partiklen er en bølge, hvis amplitude afgør HVOR
SANDSYNLIGT det er at man finder partiklen inden for et givet
interval, antyder at ikke alt kan forudsiges.

"Poul E Hansen" skrev

[ ... file 7145 ... ]

> [...]

[ ... ]

> Min enkle slutning er: selvfølgelig eksisterer tankens kraft, ellers
> kunne vi ikke bevæge os.

Øh ... Med ordvalget *paranormale* fænomener lægges der op til noget lidt ud
over det sædvanlige, hvilket jo også gør sig gældende i UFO-kredse.

Dog tror jeg nok, at Linden-Vørnle's indfaldsvinkel er en sund konstruktiv
*kritisk* anskuelse og bedømmelse. Videnskabelig set må vi jo have
*kendsgerningerne*; de kolde facts, på bordet (UDEN subjektive
fordrejninger) ... :-)

[ ... ]
[ ... ]

> Hvorfor skulle det samme fænomen ikke opstå, når de sendes afsted
> enkeltvis? Det er så vidt jeg ved hver elektron der danner en
> 'bølgfront' som dækker begger spalter.

Netop, og dermed opstår det teoretiske begreb: den såkaldte ikke-lokale
virkelighed (vel og mærket altså på det subatomare plan).

> [...]
> SANDSYNLIGT det er at man finder partiklen inden for et givet
> interval, antyder at ikke alt kan forudsiges.

Øh ... Jeg forsøgte blot (med mine ord at lufte en tanke i håbet om) at
spore mig ind på - om muligt - en logisk, naturlig forklaring (såfremt
fænomenet telepati eksisterer).

-

7148 news:Xu2Oi.15$r6...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 7149

"Bo Warming" skrev

[ ... file 7145 ... ]

> Der er mange falske sensationer i den boldgade

Ja! - Dét vil jeg give dig FULDSTÆNDIG ret i!

> [...]
> irriteredes jeg som tiårig ved at høre min mor sige igenigen
>
> "Det må være tankeoverføring - jeg skulle lige til at ringe til dig" når

Interessant beretning du her kommer med, Bo ... :-)

> [...]
> baggrund.
>
> Det er ikke tankeoverføring, men paraleltænkning.

Fornuftig konklusion ... :-)

7149 news:xZ2Oi.17$bB1...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 7150

ASKF

Jesus-loves-you ytrede sig i <xZ2Oi.17$bB1...@news.get2net.dk> med
dette:

> [...]
>*kritisk* anskuelse og bedømmelse. Videnskabelig set må vi jo have
>*kendsgerningerne*; de kolde facts, på bordet (UDEN subjektive

Skandinavisk UFO-Information bruger faktisk rigtig megen tid på at finde
alle mulige naturlige forklaringer på de fænomener der indrapporteres.

Det giver sig selv at hvis man fremlægger beviser på eksistensen af
udenjordisk aktivitet på jorden, og nogle af disse dokumenteres som
naturlige fænomener eller menneskeskabte objekteter, vil man ikke blive
taget seriøst. Derfor har alle seriøse UFO-foreninger mange seriøse og
skeptiske forskere tilknyttet, så de har de bedst mulige forudsætninger
for at få identificeret objekterne.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Poul E Hansen

On 7 Okt., 12:58, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> [...]

> [ ... ]

> [ ... ]
>
> Netop, og dermed opstår det teoretiske begreb: den såkaldte ikke-lokale

Vel det samme er forudsætningen for interferensmønstret når der sendes
flere afsted ad gangen.

> (vel og mærket altså på det subatomare plan).

Faktisk har man iagtaget det samme med forsøg med store molekyler. Ved
du hvad der skal til for at et partikel over et ønsket tværsnit danner
en (ensartet (?) ) bølgefront?

> Øh ... Jeg forsøgte blot (med mine ord at lufte en tanke i håbet om) at
> spore mig ind på - om muligt - en logisk, naturlig forklaring (såfremt
> fænomenet telepati eksisterer).

Ja det er da et sjovt fænomen; men ikke noget man bør søge at kunne -
eller hvad mener du?

John Jensen

Hvor svært er det egentlig at undersøge om telepati findes ? !
Parapsykologer har det gjort det utallige gange...uden at kunne
konkudere andet end der er en vis statistisk forekomst af tilfælde hvor
man kan sige at det er påfaldende så heldigt folk gætter.

Mange faktorer kan spille ind på området:
- Latent ubevidst viden
- Lynhurtig sansynlighedsberegning / kvalificeret gæt
mv.

Men igen fysikere taler om parallelle universer (så og sige et univers
med egen tidsakse for hver mulig udfald af en hændelse er der blevet
gisnet om....), højere dimensioner/flere dimensioner, sorte huller,
ormehuller....altsammen virkeligt langt ude i hampen...så hvorfor ikke
telepati.....vi mangler bare lige et videnskabeligt forsøg der skal
sansynliggøre det.....evt. en teori baseret på observationer eller
matematik ..... en masse alm. observationer af fænomenet kunne måske
anspore nogen til at forske grundigt i emnet... ?!

Jeg plejer at nøjes med at tro på det der kan sansynliggøres ved
beregninger , forsøg/eksperimenter eller direkte bevises/påvises ved
perception. Med disse fænomener kan man få rigeligt at se til...hvis man
skal til at beskæftige sig med det der ikke lader sig observere også
(inkl. div. tankespind, religioner, konspirationsteorier og andet fra
fiktions verden...) ja så tror jeg sindet går i overload :)

Men interessant er emnet da ligesom andre parapsykologiske fænomener.....

Bo Warming

"Poul E Hansen" <o...@ofir.dk> skrev i en meddelelse

BW: Det er ikke forståeligt for mig, at der kan overføres andet end en
opmærksomheds-skabende unuanceret impuls pr stråler eller lugtmolekyler
eller lignende
Hvis ikke du vises et billede eller en tekst, visuelt, eller du hører et
budskab, så sker ikke meget tankeoverførsel

Giv en præcis opskrift på det som I tror virker

Hunde og heste der løser regneopgaver hvor skjulte signaler fra
troldmand=ejer meddeler hunden resultatet er et klassisk fupnummer - fx at
ejeren gentager en handling fem gange hvis svaret er fem. Eller et mere
subtilt kodesprog. Med radiosendere som er skjult i ejers tøj og under
dyrets hud har publikum ikke en chance for at afsløre noget.

"ASKF" skrev

[ ... file 7149 ... ]

> Skandinavisk UFO-Information bruger faktisk rigtig megen tid på at finde
> alle mulige naturlige forklaringer på de fænomener der indrapporteres.

Netop, ...

Input memory from ...

4938 news:n9hff.558$Cl2....@news000.worldonline.dk

> Det interessante - i denne forbindelse - er, at ved at forske i
> oldtidsdokumenter; altså kildeinformation på et tidspunkt hvor
> Menneskeheden overhovedet intet kendskab havde til Universets indretning
> og forekomsten af biologisk liv heri, da kan vi faktisk ...
>
> 4129 news:yjSbe.167$Fe7....@news000.worldonline.dk

... hvilket jo også er en *forudsætning*, hvis man skal tages seriøst.

Alle "røver"-historierne skal selekteres fra (inklusiv de psykotiske
"indrapporteringer" osv.) ... :-)

> [...]
> "When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
> can hear you only through the filter of the paradigm he holds."

Nå ja. Jeg kan se, at vi er enige i vores bedømmelse ... :-)

-

7156 news:EwmOi.9$1w...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 7157

"Poul E Hansen" skrev

[ ... file 7149 ... ]

> Vel det samme er forudsætningen for interferensmønstret når der sendes
> flere afsted ad gangen.

Ja!- Og dog!

Såfremt fænomenet *kun* eksisterede, når vi sender FLERE partikler afsted
samtidig, da vil vi jo kunne forklare interferensmønstret udfra noget i
retning af, at partiklerne "puffer" til hinanden undervejs. Og i så fald har
dette jo så intet at gøre med den såkaldte ikke-lokale virkelighed.

> Faktisk har man iagtaget det samme med forsøg med store molekyler. ...

Ja! - Det er jo dét, der er det groteske! - Store molekyler som *spredes* i
tid og rum og så gendannes præcist, som de oprindelig var, oder was ?

> ... Ved

> du hvad der skal til for at et partikel over et ønsket tværsnit danner
> en (ensartet (?) ) bølgefront?

Nej! Jeg må desværre vedkende mig, at mine faglige videnskabelige evner er
begrænsede, hvorfor jeg netop valgte at skrive mit nyhedsindlæg til Jer her
på den videnskabelige nyhedsgruppe for at høre Jeres vurderinger ... :-)

[ ... ]

> Ja det er da et sjovt fænomen; men ikke noget man bør søge at kunne -
> eller hvad mener du?

Jeg må "tilstå", at jeg hvad angår dette, har en personlig, partisk
indfaldsvinkel, men som jeg forsøger på (efter bedste evne) at distancere
mig fra, fordi der er tale om såkaldt *subjektive* informationer.

Derfor har jeg valgt at acceptere, at fænomenet, såfremt det eksisterer,
skal bedømmes udfra en videnskabelig *kritisk* synsvinkel.

Da jeg nævnte (i mit indledende nyhedsindlæg) ...

7145 news:k2NNi.32$CV5...@news.get2net.dk

> (Research-program on.)

... må jeg også vedstå, at fænomenet *muligvis* kan inkludere såkaldte
Tidsforskydninger.

-

7157 news:0jnOi.11$wj...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 7158

"Bo Warming" skrev

[ ... file 7149 ... ]

> "Poul E Hansen" ...
[ ... ]

> [...]
> subtilt kodesprog. Med radiosendere som er skjult i ejers tøj og under
> dyrets hud har publikum ikke en chance for at afsløre noget.

Jeg ka' li' dig for denne din sunde *konstruktive*, *kritiske* vurdering,
Bo ... :-)

Såfremt fænomenet eksisterer, SKAL den kunne tåle disse videnskabelige
forbehold!

-

7158 news:xjnOi.12$3l...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 7159

"John Jensen" skrev

[ ... file 7145 ... ]

> [...]
> konkudere andet end der er en vis statistisk forekomst af tilfælde hvor
> man kan sige at det er påfaldende så heldigt folk gætter.

Ja! - Og dog har jeg et lille forbehold her:

Input memory from ...

On 8 Okt., 12:07, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> [...]

> samtidig, da vil vi jo kunne forklare interferensmønstret udfra noget i
> retning af, at partiklerne "puffer" til hinanden undervejs.

Nej, vi kan ikke forklare hvorfor der opstå samme interferensmønster
som med (lys)bølger, det interferensmønster som også kan forklares
vha. Huygens princip, om at der fra hvert punkt i en bølge(front?)
udgår en ny bølge. Det er tværtimod en forudsætning for at mønstret
opstår, at der er langt nok mellem elektronerne, til at de ikke
påvirker hinanden.

> Ja! - Det er jo dét, der er det groteske! - Store molekyler som *spredes* i
> tid og rum og så gendannes præcist, som de oprindelig var, oder was ?

Hvis hvert partikel i molekylet spredes på samme måde er molekylet
sikkert ligeglad.

> [...]
> på den videnskabelige nyhedsgruppe for at høre Jeres vurderinger ... :-)

Hvis elektronen har en 'radius' (anførselstegn fordi den jo er en
bølge) skal spalten måske være mindre end denne, for at der er tale om
en bølgefront. Kan nogen forklare mig hvordan beskrivelsen af
elektronstrålingen mod spalten som en plan bølge med bølge længde
lambda = h/p , kan forklares vha. elektronernes bølgefunktioner?

Poul E Hansen

On 8 Okt., 18:37, Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:

> Hvis hvert partikel i molekylet spredes på samme måde er molekylet ...

Men hvorfor skulle de det; elementarpartiklerne i molekylet kan jo
ikke hver danne en bølgefront der dækker spalten uden at overlappe
hinanden.

"Poul E Hansen" skrev
Sent: Monday, October 08, 2007 CET 18:37, GMT 16:37

[ ... file 7158 ... ]

samt ...

(i en opfølgning til sit egent indlæg)

Sent: Monday, October 08, 2007 CET 22:11, GMT 20:11

> Men hvorfor skulle de det; elementarpartiklerne i molekylet kan jo
> ikke hver danne en bølgefront der dækker spalten uden at overlappe
> hinanden.

Tak for dine indlæg ... :-)

Det var jo mest *tankeoverføring*, jeg havde i tankerne i denne tråd,
men okay. Den såkaldte 'ikke-lokale virkelighed' ér jo også ret interessant
at undersøge, fordi jeg (med mine erfaringer fra hverdagssituationer) ikke
forstår den (med min forstand) ... :-)

Nu forholder VIRKELIGHEDEN sig jo således, at det ér en *kendsgerning*, at
vi har at gøre med et ikke-lokalt fænomen (indtil det modsatte er bevist)!

Dét, jeg talte om, var - hypotetisk set - *dersom* ...

Med mit ordvalg 'partikler' inkluderede jeg fotoner, skønt jeg godt nu kan
se, at denne betegnelse IKKE er korrekt.

En bølge kravler om hjørner - om jeg så må sige. Det ser vi fx. når en
havbølge passerer en havmole, men når dobbeltspalteforsøget foretages med
fotoner KUN igennem ét enkelt hul, da "kravler" lyset IKKE om hjørner. Den
opfører sig faktisk som en partikel, oder was ?

-

7167 news:LS1Pi.9$bv...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 7168

Glenn Møller-Holst

Hej Mogens

Prøv at læse om dobbeltspalte-eksperiment her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Dobbeltspalte-eksperiment

En af kilderne:

2 March 2005, Physics web: New look for classic experiment:
http://physicsweb.org/articles/news/9/3/1/1

Billede af eksperiment:
http://physicsworld.com/cws/article/news/21623/1/0503013

hilsen

Glenn

Poul E Hansen

On 10 Okt., 12:55, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>

> [...]
> fotoner KUN igennem ét enkelt hul, da "kravler" lyset IKKE om hjørner. Den
> opfører sig faktisk som en partikel, oder was ?

Jo, så optræder det fænomen der kaldes difraktion. Hvis lyset
projektieres på en væg, vil man se en bred linie i midten og ved siden
af tyndere linier og ikke noget lys i mellemrummene. Hvis bølgelængden
er lille i forhold til spalteåbningen er der stort set ingen
difraktion - alt lyset havner i den midtersteliníe som har samme
bredde som spalten. Hvis derimod bølgelængden er stor, spredes den
midterste linie. Det er fx. tilfældet hvis man taler i retning af en
døråbning; lyden kan sagtens bevæge sig rundt om hjørnet, da
bølgelængden er større eler næsten lige så stor som døråbningen.
Bølgelængden er afgørende fordi den bestemmer hvor der er interferens
mellem stråler/bølger fra to givne punkter i spalteåbningen.

"Poul E Hansen" skrev

[ ... file 7168 ... ]

> [...]
> Bølgelængden er afgørende fordi den bestemmer hvor der er interferens
> mellem stråler/bølger fra to givne punkter i spalteåbningen.

Aha! - Det vil altså så sige, at fotonen/partiklen har været udsat for en
*påvirkning* i spalten (en ting, som jeg hidentil åbenbart ikke helt har
forstået korrekt).

Tja ... Så kan jeg bedre forstå, *hvorfor* fotonen/partiklen kan ændre
retning !

Det andet lød også så *mærkeligt* ... :-)

Hmm ...

Interrupt from ...

Sent: Thursday, August 23, 2007 CET 14:39, GMT 12:39
Subject: Formel for radius-på-atomkerner efterlyses
6921 news:kefzi.18$pt...@news.get2net.dk

Sent: Monday, October 08, 2007 CET 18:37, GMT 16:37

> [...]
> elektronstrålingen mod spalten som en plan bølge med bølge længde
> lambda = h/p , kan forklares vha. elektronernes bølgefunktioner?

Hvor stor er så den spalte, hvor lige præcis en elektron kan smutte uhindret
igennem og således KUN lige akkurat lave en midterlinie?

-

7177 news:oLIPi.13$RI...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 7178

"Glenn Møller-Holst" skrev

[ ... file 7168 ... ]

Jo tak, mange tak, Glenn ... :-)

-

7178 news:EwJPi.17$1J...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 7179

Poul E Hansen

On 12 Okt., 14:11, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> [...]

> *påvirkning* i spalten (en ting, som jeg hidentil åbenbart ikke helt har

Jeg tror den eneste påvirkning i spalten er at bølgen slipper for det
øvrige lys. Jeg kender en forklaring, hvor vi forestiller os en masse
små dimser der reflekterer strålen ensartet i alle retninger fremad.
Men disse splittere er der jo ikke i virkeligheden.

> Tja ... Så kan jeg bedre forstå, *hvorfor* fotonen/partiklen kan ændre
> retning !

For at forklare diffraktionen må vi bruge bølgebeskrivelsen af lys. Du
ved, paradokset med både bølge og partikel.

> Det andet lød også så *mærkeligt* ... :-)
>
> Hmm ...
>
> Interrupt from ...
>
> Sent: Thursday, August 23, 2007 CET 14:39, GMT 12:39
> Subject: Formel for radius-på-atomkerner efterlyses

> 6921news:kefzi.18$pt...@news.get2net.dk

Det kan jeg desværre ikke svare på. Man kunne også spørge om ikke
elektronen bliver bremset hvis den kun lige netop kan komme igennem.

Filip Larsen

Poul E Hansen skrev:

> Jeg tror den eneste påvirkning i spalten er at bølgen slipper for det
> øvrige lys.

Jeg har ikke ellers i fulgt med i jeres diskussion her, men hvis I taler
om lys, så skal det bemærkes, at fotoner ikke vekselvirker med hinanden,
men kun, så at sige, med sig selv. Interferensmønstre som ved enkelt- og
dobbeltspalte forsøget kan måles for hvert enkelt foton isoleret og kan
i princippet beregnes vha. fotonens bølgefunktion.

> Jeg kender en forklaring, hvor vi forestiller os en masse
> små dimser der reflekterer strålen ensartet i alle retninger fremad.
> Men disse splittere er der jo ikke i virkeligheden.

Ja, man kan godt give en makroskopisk model af bølgeinterferens på denne
måde, og modellen virker endda naturlig hvis man fx taler om trykbølger
i en gas eller bare almindelige overfladebølger på en vandflade.

> For at forklare diffraktionen må vi bruge bølgebeskrivelsen af lys. Du
> ved, paradokset med både bølge og partikel.

Det betegnes normalt som en dualitet, ikke som et paradoks.

Og uanset hvilken (alternativ) model man forsøger at forklare fotoners
opførsel med, så kommer man på noget af en opgave hvis man skal forklare
opførsel så som forsinket kvantesletning [1,2].

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_choice_quantum_eraser
[2]
http://sciam.com/article.cfm?chanID=sa006&articleID=DD39218F-E7F2-99DF-39D45DA3DD2602A1

Mvh,
--
Filip Larsen

"Filip Larsen" skrev

[ ... file 7178 ... ]

> Poul E Hansen skrev:

Tak for Jeres indlæg ... :-)

-

Coming up news:
Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jeremiah 49,34-39 + Jos. 10,11).

Last file-OUTPUT:
7199 ... Still NOT on-line, apropos §77 freedom-of-speech censure ... :-(
7198 news:N0GRi.16$sQ5...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).