Universets embryonale svingninger - årsagen til naturlig udvikling

Lou...@edu.herlufsholm.dk

Universets embryonale svingninger - årsagen til naturlig udvikling.

Af Louis Nielsen
http://www.rostra.dk/louis

DE KOSMISKE GRUNDLOVE.
ALLE processer i Universet, også menneskers adfærd!, søger at opfylde
de mest fundamentale kosmiske love: Udjævnings-loven og Balance-
loven!

DE KOSMOLOGISKE KVANTESTØRRELSER.
Universets grundlæggende fysiske kvantestørrelser er: Kvante-afstanden
d, kvante-tiden t og kvante-massen m. Alle andre fysiske størrelser
kan defineres ved hjælp af d, t og m.
Kvante-afstanden d og kvante-tiden t antages at være absolutte og
invariante størrelser.
Brøken (d/t) = c er lig med lysets fart, der fra forsøg vides at være
en invariant størrelse.
Kvante-massen m er en variabel størrelse, der i talværdi aftager,
efterhånden som Universet udvikler sig fra sin begyndelsestilstand,
den 'Kosmiske Embryoton' (Kosmiske Fosterpartikel).

Kvante-afstanden d er givet ved:

(1) d = h/(M*c) = 1,4*10^(-102) meter

I formel (1) er h Plancks konstant med værdien h = 6,63*10^(-34) J*s
og c = 3*10^8 m/s er lysets hastighed. M er Universets totale masse,
hvis talværdi jeg, fra andre formler, har beregnet til at være af
størrelsen: M = 1,6*10^60 kg. Universets totale masse antages at være
konstant under Universets udvikling.

BEMÆRK: Størrelsen af Universets totale masse M er af afgørende
betydning for, hvordan de fysiske love udvikler sig, og dermed hvordan
Universet udvikler sig.
Plancks konstant h er ikke den mest grundlæggende fysiske størrelse.
Derimod er Plancks konstant h bestemt af størrelserne M, d og t:

(2) h = M*c*t

Kvante-tiden t er givet ved:

(3) t = c/d = 4,6*10^(-111) sekund

Alle fysiske afstande er et helt multiplum af d, dvs. et naturligt tal
ganget med d. Alle fysiske tidsintervaller er et helt multiplum af t,
dvs. et naturligt tal ganget med t. Alle stof-masser er en hel brøkdel
af Universets totale masse M.

DEN KOSMISKE EMBRYOTONS SVINGNINGER.
Sammenhængen mellem h, t, c og M kan fås ved at sætte Universets
totale energi M*c^2 lig med en universel maksimum-energi h*f(max) af
en svingende partikel (foton?), hvor f(max) = 1/T(min) er en universel
grænse-maksimal frekvens, svarende til en universel mindste svingnings-
tid T(min). Denne mindste svingningstid 'definerer' kvante-tiden t.
Vi har således, at der gælder:

(4) h/t = M*c^2

DERFOR UDVIKLER UNIVERSET SIG.
Hvad er fortolkningen og betydningen af indholdet i ligning (4)?
En mulig fortolkning af sammenhængen i (4) og dermed en forklaring af,
hvorfor Universet udvikler sig, kan være:
Universets embryonale maksimale svingnings-frekvens f(max) = 1/
(4,6*10^(-111)) hertz svarende til omkring 2*10^(110) svingninger pr.
sekund, er den svingnings-frekvens, som den Kosmiske Embryoton (Den
Kosmiske Foster-partikel) havde i sin embryonale tilstand.
Den ekstremt høje svingnings-tilstand af den kosmiske fosterpartikel,
svarende til et meget stort energi-indhold, kan forklare ÅRSAGEN til
Universets udvikling, idet: Den kosmiske embryoton begyndte delings-
processerne, således at den oprindelig høje energi-tæthed kunne og
stadig kan blive fordelt ud til flere og flere stof-partikler, der
spredes ud i et stadigt voksende Univers i overensstemmelse med de
kosmiske grundlove.

PS: Hvorfor Universet eksisterer, og hvorfra den kosmiske embryoton og
dens egenskaber kommer fra, ja det må videre naturvidenskabelige
studier forsøge at udforske.

Hilsen fra
Louis Nielsen
http://www.rostra.dk/louis

Lou...@edu.herlufsholm.dk

On 14 Okt., 12:08, Loui...@edu.herlufsholm.dk wrote:
> Universets embryonale svingninger - årsagen til naturlig udvikling?
>
> Af Louis Nielsenhttp://www.rostra.dk/louis
> (2) h = (M*^c^2)*t = M*c*d

Til alle,
Rettelse i ligning (2)!
I ligning (2) skal lysets fart c opløftes til anden potens!

Plancks konstant h er bestemt af de grundlæggende kosmologiske
størrelser M, d og t efter følgende ligninger:

(2) h = (M*c^2)*t = M*c*d = (M*d^2)/t

(Det gik lidt hurtigt, da jeg skrev det i formiddags.)

Hilsen fra
Louis Nielsen

<Lou...@edu.herlufsholm.dk> skrev

Svar 1

=== citat start ===

=== citat slut ====

Interrupt from ...
7191 news:DLmQi.24$G74...@news.get2net.dk

(No answer. Nå! Jeg prøver igen:)

Der har allerede meldt sig nogle spørgsmål:

1.

Du skriver, at ...

=== citat start ===
... M er Universets totale masse,

hvis talværdi jeg, fra andre formler, har beregnet til at være af

størrelsen: M = 1,6*10^60 kg. ...
=== citat slut ====

Kunne dette (de andre formler) begrundes nærmere ?

Fordi ...

Solens masse = 1,9891 * 10^30 kg
Galaksens masse (Mælkevejen) = ca. 200 milliarder sole
G.masse = ca. 3,9782e+41 kg.

Men ...

6928 news:wNXzi.24$Yn...@news.get2net.dk

> Compare with Dark Energy (mørk-energi) and Dark Matter (mørkt-stof) ...
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_energy#column-one
>
> === citat start ===
>
> Dark Energy: 70 %
> Dark Matter: 25 %
> Free Hydrogen and Helium: 4 %
> Stars: 0,5 %
> Neutrinos: 0,3 %
> Heavy Elemenys: 0,03 %
>
> === citat slut ====

... egentlig burde Mælkevejen (inklusiv "omkringliggende" mørk-energi,
gennemsnitsberegning) veje ca. 200 gange mere.

Det giver så 7,9564e+43 kg.

Og dermed skulle der så ca. ialt være 2,011 * 10^16 Mælkevejs-galakser i
Universet.

Kan dette tal stemme ?

2.

Den næste ting, der undrer mig, er:

Du skriver dernæst, at ...
=== citat start ===
... Universets totale masse antages at være
konstant under Universets udvikling.
=== citat slut ====

Men et andet sted skriver du, at ...

Sent: Tuesday, July 31, 2007 CET 01:01, GMT 30/7-07 23:01
Subject: Re: Den mørke energi er ikke eksisterende.

> Hej Lars og alle!
> Forklaringen på at Universet accelererer kan være et tegn på at
> gravitationen i Universet er aftagende. Altså, at Newtons
> gravitations'konstant' ikke er konstant, men at den aftager med
> Universets alder.
> Nedenfor en nærmere redegørelse på engelsk.

Input memory from...

Sent: Wednesday, April 27, 2005 CET 12:48, GMT 10:48
Subject: Re: Big Bang - dumt spørgsmål til gruppen.
4112 news:p6Kbe.74$Fe7...@news000.worldonline.dk

> "Henning Makholm" skrev

> Interessant oplysning, Henning ... :-)

> Men hva' så med dengang Universet var meget lille (3-dimensionelt set),
> apropos BB ?

samt ...

6913 news:8adxi.9$LO...@news.get2net.dk

> "Regnar Simonsen" skrev
> Sent: Wednesday, January 10, 2007 CET 17:30, GMT 16:30
> Subject: Re: Stof <> antistof

Hvorfor er det gravitations-konstanten (og altså ikke massen), der ændres
gennem Universets udvikling (Stråling (fotoner) er jo vægtløse) ?

-

Coming up news:
Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jeremiah 49,34-39 + Jos. 10,11).

Last file-OUTPUT:
7195 news:VDFRi.12$WN...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).