Re: Ang. ET-indicierne m.m. - Was: Iransk kristen med muslimsk baggrund arresteret og tortureret ... Starwars ?

ASKF

Jesus-loves-you ytrede sig i <g6f0eb$kum$1...@newsbin.cybercity.dk> med
dette:

> [...]
>
>Og derfor er tanken ej heller ikke så fjern, at andre intelligente væsner
>OGSÅ må kunne gøre sig sådanne konklusioner (og dermed kunne forudsige
>sådanne kraftige jordskælv).
>
>Og det siger jo sig selv, at hvis de allerede har kunnet rejse gennem
>Rummet, da må de som civilisation være mindst flere tusind år længere fremme
>i deres udvikling mht. teknologi osv., og derfor givetvis også mht. tydning
>af seismologiske data, og således i stand til at kunne "forudsige" fx.
>Tsunami-jordskælvet og den dertil hørende højrisiko for en altødelæggende

Den nyeste forskning er lige på vippen til at kunne forudsige jordskælv
men kun med få timers varsel. Det er ikke små rystelser som du nævner,
men en ændring i trykket som er observeret og kræver meget fintfølende
måleudstyr.
<http://videnskab.dk/content/dk/naturvidenskab/kan_forudsige_jordskalv>.

Metoden vil i øvrigt ikke på nuværende tidspunkt kunne bruges til at
forudsige tsunamier, da det kræver en bestemt type jordskælv under
havet, hvor havbunden forskuppes vertikalt, og metoden kan ikke
forudsige hvilken type skælv der vil blive tale om.

FUT: dk.videnskab

--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he can hear you only through the filter of the paradigm he holds."

"ASKF" skrev

[ ... file 7716 ... ]

Hej ASKF,

Mange tak for denne din *interessante* oplysning ... :-)

Hmm ...

Så mangler vi jo blot at påvise, at dette tryk allerede kan måles hele 7
dage forud (for kraftige jordskælv på 9 R).

For så har vi både bevist, at det kan lade sig gøre, samtidig med
forhåbentlig at mange, mange millioner mennesker fremover kan blive varslet
i TIDE ... :-)

Øh ...

Sådanne OVERtryk plejer at afstedkomme ...

Nogle jordskælv forårsages altså af, at pladerne trækkes *væk* fra hinanden,
hvilket så ikke nødvendigvis skaber et tryk men snarere det modsatte,
underjordiske "afgrunde" (antager jeg).

Men sådanne OVERtryk plejer at afstedkomme, at materiale bliver puffet,
hvorfor dette burde give anledning til små rystelser, oder was ?

> [...]
> havet, hvor havbunden forskuppes vertikalt, og metoden kan ikke
> forudsige hvilken type skælv der vil blive tale om.

Hvor pladerne bliver puffet ind under hinanden (eller trækkes fra hinanden)
er risikoen vel størst (antager jeg).

> [...]
> "When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he can
> hear you only through the filter of the paradigm he holds."

Øh ...

Jeg "fristes" over evne, ASKF, fordi du engang har udtalt ...

6570 news:DCl3i.992$EI6...@news.get2net.dk

> For at forstå, hvad der menes med en tal-markør, skal man (muligvis) være
> sat *grundigt* ind i et SETI-program.
>
> Hvad der menes hermed og navnlig *problem-stillingen* desangående, har
> Allan Stig Kiilerich Frederiksen engang defineret, da han sagde ...
>
> 6529 news:ytF1i.41$WO7...@news.get2net.dk

... og således bedømmes som værende ret klog (af mig og andre) ... :-)

Hvad er din helt oprigtige (videnskabelige) mening/vurdering (ang. de
efterhånden mange ET-indicier, som jeg postulerer eksisterer) ?

Fup ?

Last OUTPUT: 7722 news:g6hh4b$1hj6$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7723

"Jesus-loves-you" skrev
7723 news:g6jncf$2bd8$1...@newsbin.cybercity.dk

På satellit-kanalen Discovery så jeg 29. aug 2008 en udsendelse om
forudsigelse af jordskælv. Det blev nævnt, at en vis Hr. Keilis-Borok havde
lavet en matematisk beregning, som (i nogen grad) kunne forudsige jordskælv.

Desværre fik jeg ikke optaget udsendelsen, så min viden er ret
begrænset ... :-(

Try perhaps
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Keilis+Borok%22%2Cearthquake&btnG=Goo
gle-s%C3%B8gning&meta=

Men hvis vi sammenligner det med en gletscher, så bestod hans beregninger i,
at en gletcher (fx. på Grønland) til stadighed glider ud mod kysten og
brækker af i isbjerge.

Hastigheden af gletscherens bevægelse er nogenlunde konstant, og hvis
isbjergene altid var af samme størrelse, da kunne man måske - prognotisk
set - forudsige, hvornår et isbjerg brækkede af.

Men sådan er realiteternes verden ikke. Somme tiden afbrækkes et lille
isbjerg, og - prognotisk set - må derfor et nyt isbjerg afbrækkes før, end
hvis der havde været tale om et stor isbjerg.

Og på tilsvarende vis mht, jordskælv. Meget store kraftige jordskælv havde
ligesom visket tavlen ud, så vi starter på en frisk, medens små jordskælv
ret hurtig - geologisk set - vil blive efterfulgt af nye.

Last OUTPUT: 7946 news:g9mdb9$6po$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7947