Kraftigt gamma-fyrtårn på kanten af det synlige univers

Ingeniøren skriver ...
http://ing.dk/artikel/82134?nyhedsbrev

=== citat start ===

Kraftigt fyrtårn på kanten af det synlige univers

En usædvanlig gammastrålingskilde observeret langt ude i Universitet sluger
energi svarende til et helt solsystem i løbet af nogle få dage.

Af Thomas A. E. Andersen, tirsdag 09. okt 2007 kl. 07:47 (CET, red.)

Astronomer har med ESA's Integral-gammaobservatorium fundet et usædvanligt
gammastrålingsfyrtårn på kanten af det synlige univers.

Objektet kaldes IGR-22517+2218 og blev opdaget tidligere på året. Da vidste
astronomerne ikke, ...

... IGR-22517+2218 befinder sig i den kendte galakse MG3-J225155+2217, ...

=== citat slut ====

For de evt. interesserede er denne galakses position ...

MG3:
Galactic
Longitude 089,68923°
Latitude -32,76182°

Interrupt from ...

6747 news:GS0li.8$_V6...@news.get2net.dk

> [ ... ]
> [ ... ]
> [ ... ]

> [ ... ]

Noget, jeg ikke helt hittede ud af, er, *om* denne gamma-kilde udskiller sig
bemærkelsesværdigt i forhold til alle andre gamma-kilder (for i så fald kan
den bruges til 3-D identificering), oder was ?

-

Coming up news:
Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jeremiah 49,34-39 + Jos. 10,11).

Last file-OUTPUT:
7165 news:4o0Pi.6$oo...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).