Fransk UFO-arkiv lægges ud på Internettet

Jesus-loves-you

NB! This message is X-postet to ...
News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
News:se.vetenskap.astronomi

Following up:
News:dk.videnskab

Please chance the following up (if You prefer it).

News:

=== citat start ===

TV4 TEXT Fre 23 Mar (2007, CET) 17:58:06

Franska UFO-arkiv læggs ut på nætet

Som førsta land i værlden har
Frankrike beslutat att offentliggøra
alla rapporter och all forskning om
UFO:n. På sikt kommer 100.000-tals
dokument læggas ut på nætet. Det rør
sig om fotografier, teckningar, filmer
och polisrapporter.

De førsta dokumenten lades ut igår,
men på grund av allt før många
besøkare så har det varit svårt att
komme åt sajten, rapporterar den
franska rymdbyrån CNES.

Mer om UFO-projektet på tv4.se.

=== citat slut ====

Well done, Sir ! - The *Truth*; the hole truth and nothing else than the
truth ... :-)...

ET-Break:
(2007-03-23, Friday, CET 18:13:27, delay 0, GMT 17:13:27)
- "Gør det bare (Output this news)."

CET 18:14:27, delay 0
- "Memory banq."

CET 18:14:51, delay 0
- "Input."

Memory (igr. 2007-03-23, CET 18:13:27-18:14:51) on:

6174 news:AppGh.72$Tj7...@news.get2net.dk

> Men jeg skal lige - for en god ordens skyld - gøre opmærksom på, at vi her
> har at gøre med en såkalft *subjektiv* information.
>
> Mht. en subjektiv information generelt:
> Den kan være sandfærdig, men det behøver ikke nødvendigvis altid at være
> tilfældet, også selvom informationen (eller kilden) postulerer det.

-

Last file-OUTPUT:
6349 news:xKMMh.14$57...@news.get2net.dk

Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6350

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
6350 news:nbUMh.35$MU3...@news.get2net.dk

> [...]
>
> Following up:
> News:dk.videnskab
>
> Please chance the following up (if You prefer it).

Input http://www.tv4.se/nyheter/536622.html

=== citat start ===

Hemliga UFO-arkiv läggs ut på nätet

Som första land i världen har Frankrike beslutat att offentliggöra alla

rapporter och all forskning om UFO:n.

På sikt kommer 100.000-tals dokument läggas ut på nätet. Det rör sig om

fotografier, teckningar, filmer och polisrapporter.

Hårt belastade

- Det är världens första sajt i sitt slag, sade vetenskapsmannen Jacques
Patenet om internetprojektet till nyhetsbyrån AFP.

De första dokumenten lades ut igår, men på grund av allt för många besökare
så har det varit svårt att komma åt sajten, rapporterar den franska
rymdbyrån CNES.

1600 observationer

Totalt har 1600 UFO-observationer gjorts i Frankrike de senaste 50 åren,
enligt nyhetsbyrån AFP.

Enligt experter har det gått att hitta naturliga förklaringar åt ungefär
hälften av alla uppgifter om oidentifierade flygande föremål i Frankrike,
enligt nyhetsbyrån AP.

Sprängladdning

Vissa fall har fått sina förklaring efter ett tag. 1985 såg två bönder i
kustbyn Royan ett brinnande föremål falla ner på ett fält. Först trodde
experter att det kom från en satellit. Det visade sig till slut att det var
en tysk sprängladdning från andra världskriget.

Andra fall väntar på sin förklaring. 1994 flög ett Air France-plan över
Paris när besättningen såg ett röd-brunt föremål sväva i horisonten och
ständigt skifta utseende. Enligt CNES har fallet aldrig förklarats.

Publicerad den 23 mars 2007 14:55 (CET, red.)

Michael Svensson
michael....@tv4.se.cut

=== citat slut ====

Adressen på CNES skulle (vist nok) være: http://www.cnes.fr

-

Last file-OUTPUT:
6355 news:lZ3Nh.4$Xy...@news.get2net.dk

Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 6356

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
Sent: Saturday, March 24, 2007 CET 8:23, GMT 07:23
6356 news:gm4Nh.6$sX...@news.get2net.dk

> Hemliga UFO-arkiv läggs ut på nätet
>
> Som första land i världen har Frankrike beslutat att offentliggöra alla
> rapporter och all forskning om UFO:n.
[ ... ]

> Adressen på CNES skulle (vist nok) være: http://www.cnes.fr

News:

=== citat start ===

BBC WORLD (p115, Wednesday) 14 May (2008, CET) 08:45/46

Files released on UFO sightings

Secret files on UFO sightings have been
made available for the first time by
the Ministry og Defence.

The documents, which can be downloaded
from the National Archives website,
cover the period from 1978 to 1987.

They include accounts of strange lights
in the sky and unexplained objects
being spotted by the public, armed
forces and police officers.

One man explained in great detail his
"physical and psychic contact" with
green aliens since he was a child.

=== citat slut ====

Hmm ...

Memory on from ...

(The UFO mark-pointer program)

7418 news:PrMGj.21$VW4...@news.get2net.dk

> Øh ... Hændelsen er desværre noget forældet, men ifølge filmen skulle
> UFO-observationen være sket ...

[ ... ]
> Sent: Friday, March 05, 2004 12:40 PM
[ ... ]

Kan nogen finde noget ang. Påsken 1985 ?

(Internal searchstring: The valley of "Jehoshaphat", ver 3,2.12 / 3,7.17)

Last OUTPUT: 7468 news:482aa340$0$56779$edfa...@dtext02.news.tele.dk
7467 news:dzeWj.8$IH...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ to ET-Info).
ET-Info: 7397 news:kTPBj.17$uM...@news.get2net.dk File-number: 7469

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
7469 news:482aa3ec$0$56793$edfa...@dtext02.news.tele.dk

> [...]
>
> News:
>
> === citat start ===
>
> BBC WORLD (p115, Wednesday) 14 May (2008, CET) 08:45/46

Samt ...

=== citat start ===

TV2 TTV s141 Ons 14 Maj (2008, CET) 13.10.23

Hemmeligt britisk UFO-arkiv åbnes

Det britiske forsvarsministerium gør nu
flere årtiers sager om UFO'er til-
gængelig for offentligheden.