Den bibelske version af Liv-2 hypotesen - det første bevis ?

Øh ... det er muligt, at dette indlæg for nogle af jer i første omgang
forekommer stærkt *off-topic*, og således burde høre til (den indtil videre
fiktive nyhedsgruppe) ...

dk.pseudo-videnskab

... men jeg kan altså ikke dy mig for *undtagelsesvis* at poste det her i
gruppen.

Årsag:
Kristne kan desværre ind-i-mellem (ligesom alle andre) uheldigvis indtage et
forudfattet, fordomsfuld standpunkt, skønt man mener at anskue et emne udfra
en såkaldt videnskablig-teologisk neutral synsvinkel.

I denne nyhedsgruppe, derimod, håber jeg, at nogle debatørere vil kunnen se
på sagen med friske øjne og således forhåbentlig bidrage med noget
*konstruktivt* ... :-)

Sagt med andre ord:
Jeg vil gerne høre en *úvildig* instans' bedømmelse af emnet udfra en
videnskablig betragtning.

(I må derfor have mig undskyld, dersom indlægget kommer til at irritere jer.
Det er således ikke min hensigt).

(det er et del-kopi af et indlæg postet på nyhedsgrupperne
dk.livssyn.kristendom og dk.videnskab.teologi, se ...
3578 news:0vZHd.84401$Vf.37...@news000.worldonline.dk )

Den bibelske version af Liv-2 hypotesen - det første bevis ?

I forbindelse med den bibelske version af Liv-2 hypotesen - som i al sin
enkelhed går ud på, at der har været et besøg fra rummet i oldtiden, og at
de har efterladt sig et budskab til Menneskeheden gennem skrifter i
Bibelen - er der fremkommet en ny ide på baggrund af Babara Thierings vilde
teorier, som kort og godt går ud på, at der i en bibelsk tekst er 2
budskabet på én og samme tid (en for de naive godtroende samt en anden og
til dels skjult for inderkredsen).

I denne specifikke relation går hypotesen ud på, at en bibelsk tekst
ligeledes indeholder 2 informationer. En, der beskriver en hændelse (uanset
hvordan man for øvrigt vil forholde sig til den) og dernæst en såkaldt
"skjult" meddelse (for inderkredsen, dvs. Homo sapiens som en moderne
civilisation med kendskab til Universet og forekomsten af liv i dette).

Der findes antydninger i Bibelen af et sådant besøg fx. fra Genesis om at
gudesønnerne tog menneskedøtre til hustruer og fik afkom med dem
(1.Mos.6,2-4). Enok blev bortrykket (1.Mos.5,24). I Åbenbaringsbogen mere
end blot antydes det - for mig at se - ved Det Ny Jerusalem, som kommer ned
fra Himlen (Åb.21,2). Dets størrelse er på ca. 2/3 af Månens (Åb.21,16).

Videnskablig set skal der dog mere "kød på suppen" end blot indicier.
Påstanden skal kunne *bevises*.

-

Under arbejdet i ønsket om at Menneskeheden med tiden aktivt vil etablere
interstellar radiokommunikation designede jeg et digitalt budskab (se
nederst i dette indlæg) som en videreudvikling af astronomen Drakes version
og til min forbløffelse konstaterede jeg, at nogle af tallene i forbindelse
med definitionen af himmelrummets udmåling (2*Pi*40) gik igen i Bibelen i
forbindelse med Noa og Syndfloden (1.Mos.7,4), se evt. følgende indlæg og de
dertil knyttede links fra mig ...

Date: 15. december 2004 CET 20:04
Subject: Besøg fra rummet (Liv-2 hypotesen) - Hvorfor tallet 40 i Bibelen
(Er Bibelen "inficeret") ?
3454 news:IU%vd.75828$Vf.36...@news000.worldonline.dk
(benyt http://www.google.dk/grphp idet indlægget er forældet)

Yderligere argumentation for dette fandt jeg i 1.Mos.7,2-11 se ...
3518 news:UpHAd.78313$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Beretningen om Noas Ark er - for mig at se - ikke et tilfældigt valg, idet
det er det eneste sted i Bibelen, hvor det tydeligt fremgår, at *alle* arter
medtages for at redde dem fra en eksistenstrussel.

I Liv-2 hypotesen er der en parallel til dette, idet en hypotetisk
civilisation, der er *TVUNGET* til at forlade dets modersolsystemet, dersom
den lokale stjernesol er ved at eksplodere, jo selvfølgelig vil medtage -
teoretisk set - et passende udvalg af alle livsformerne i "sammenklappet"
tilstand (på cellulært plan eller i form af en DNA-bank eller noget
tilsvarende).

En mistanke opstod i mit sind:

Kunne det tænkes, at beretningen i Bibelen om Syndfloden foruden selve
hændelsen (hvad enten den er sandfærdig eller ej) endvidere var en skjult
information om himmelrummets opmåling ?

Jeg fremskaffede relevante data'er fra kildematerialet desangående,
heriblandt ...
3534 news:zFyCd.79611$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Noget kunne altså godt tyde på det, tænkte jeg.

Jeg satte mig for at undersøge sagen og fandt frem til, at hvis der var
noget om snakken, så måtte der kunne fremskaffes *konkrete* data, som er i
overensstemmelse med de faktiske forhold, kendsgerningerne vedrørende vort
fysiske univers.

Den mest simple og enkle løsning blev at beregne et punkt i himmelrummet
udfra denne "Noa-definitionen" ved at benytte de uendelig mange antydninger
fra Bibelen heriblandt Højsangen om bruden-og-brudgommen som ledetråd.

Jeg fandt frem til, at det eneste som umiddelbart kunne relatere til
Noa-definitionen var Noas alder, og på den baggrund beregnede jeg en
position på himmelbuen (Forårspunktet år ca. 434 f.Kr.).

-

Det første bevis ?

Det viser sig nu, at dette punkt på himlen - for mig at se - er nøje
udvalgt, se Noa-stjernekortet på ...

Date: 20. januar 2005 CET 23:44
Subject: Liv-2 stjernekort (Noa step 1 + 2)
Newsgroup: dk.binaer
3575 news:HzWHd.84371$Vf.37...@news000.worldonline.dk

... eller indirekte i et midlertidigt oprettet data-arkiv ...
(idet indlæg desværre på binærgruppen hurtigt slettes permanent)

Date: 20. januar 2005 CET 03:01
Subject: Data-arkiv test
Newsgroup: dk.test
3569 news:OmEHd.84218$Vf.37...@news000.worldonline.dk

Afkodningsprogram ...
3575 news:HzWHd.84371$Vf.37...@news000.worldonline.dk
eller manuelt (uheldigvis) ...
3577 news:FLYHd.84398$Vf.37...@news000.worldonline.dk

I nærhenden af Noa-punktet befinder stjernen Mira sig. Mira er ikke blot en
tilfældig variabel stjerne; idet astronomer faktisk inddeler variable
stjerner efter, om de er af Mira-typen, da denne er meget regelmæssig. Hver
periode tager i gennemsnit 331.96 (days)

Som det fremgår af kortet (som et et foto af himlen, dog sidenhen renset for
irrelevant data) er afstanden mellem Noa-punktet og den variable stjerne
Mira i forhold til Mira og Mælkevejens sydpol (SGP) *nøjagtig* 1 til 2.

Dette er - matematisk set - fór usandsynligt til, at vi blot kan kalde det
en tilfældighed.

Det kan med andre ord kun være nøje planlagt af et intelligent væsen med
kendskab til Mælkevejen, som en galakse med et centrum !!!

Hvor stammer denne *konkrete* viden om Universet fra ?

Une "infection" ?

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.36...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )
File-number: 3579

"Jesus-loves-you" skrev

Date: 21. januar 2005 CET 03:09
3579 news:QvZHd.84402$Vf.37...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> [...]
> Noa-definitionen var Noas alder, og på den baggrund beregnede jeg en
> position på himmelbuen (Forårspunktet år ca. 434 f.Kr.).

Jeg beregnede på baggrund af dette dernæst en mulig Liv-2 kandidat, se ...

Date: 3. januar 2005 CET 15:41
Subject: Re: Jagten på Liv-2 kandidater
3532 news:PQcCd.79410$Vf.36...@news000.worldonline.dk
(benyt http://www.google.dk/grphp idet indlægget nok er forældet)

Bueafstanden mellem Noa-punktet og Liv-2 er på 15,88 grader.

Date: 5. februar 2005 CET 17:16

Newsgroup: dk.binaer

3602 news:1u6Nd.97951$Vf.38...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> [...]
> irrelevant data) er afstanden mellem Noa-punktet og den variable stjerne
> Mira i forhold til Mira og Mælkevejens sydpol (SGP) *nøjagtig* 1 til 2.

Bueafstanden mellem Noa-punktet og Mira er på 15,96 grader, altså næsten det
samme som Noa-punktet i forhold til Liv-2-kandidat-no-1 (99,5%).

Bueafstanden mellem Mira og SGP er på 32,01 grader.

Bueafstanden mellem Mira og Liv-2-kandidat-no-1 er på 13,81°. Og det er
nøjagtig 1/26 af en omdrejning.

Utrolig præcist !

> [...]
>
> Une "infection" ?

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...

File-number: 3604

"Jesus-loves-you" skrev
3579 news:QvZHd.84402$Vf.37...@news000.worldonline.dk

NB! Dette indlæg er X-postet til 3 nyhedsgrupper.

[ ... ]

Fil 3534 henviser til fil 3528:

(Dette er den såkaldte Noa-definition)

3528 news:tL9Cd.79359$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Astronomer har opmålt Himmelrummet udfra fællesnævneren, Galaksens
> Centrum. (herved undgås unøjagtigheder forårsaget af jordens slingren,
> præcessionen)
>
> Horizontal-inddelingen måles udfra Galaksens skive.
> Galactic longitude (G-lon) måles i 360°
>
> Vertikal-inddelingen måles vinkelret på Galaksens skive.
> Galactic latitude (G-lat) måles i -90°_+90°
[ ... ]

> Meget tyder på, at Bibelen indeholder informationer om en tilsvarende
> inddeling. Denne menes at være ...
>

> Noa-600-systemet:
>
> Noa Horizontal (Noa-H) måles i 600° (svarer til G-lon).
> (hvad vej tælleren går vides endnu ikke)
>
> Noa Vertikal (Noa-V) måles i 600° (svarer til G-lat).
> (for at ungå gentagelser og dermed misforståelser antages det, at
> inddelingen er 0_150° samt 450°_600°)

(File 3579 fortsat:)

> [...]
> udfra denne "Noa-definitionen" ved at benytte de uendelig mange
> antydninger fra Bibelen heriblandt Højsangen om bruden-og-brudgommen som

Se bl.a. filen:
3512 news:LC3Ad.77810$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Aries, Vædderen ...

(File 3579 fortsat:)

> Jeg fandt frem til, at det eneste som umiddelbart kunne relatere til
> Noa-definitionen var Noas alder, og på den baggrund beregnede jeg en
> position på himmelbuen (Forårspunktet år ca. 434 f.Kr.).

Denne positions værdi:
3526 news:Q4YBd.79282$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Galactic Longitude 150 skærer Ekliptika i Galactic Latitude -46.2
[ ... ]
> I Noa-600-systemet bliver dette til ...

Noa Horizontal 250
Noa Vertikal 77

Øh ... det er bemærkelsesværdigt, at grundstoffet Iridium "tilfældigvis" har
atom-nummeret 77.

Iridium er et meget sjældent grundstof på Jordens overflade. Det findes dog
i Jordens indre og i meteoritter.

Da Alvarez i 1980 lancerede Meteorit-katastrofeteorien (angående
dinosaurernes uddøen), byggede denne netop på en fysisk måling af en meget
høj koncentration af grundstoffet iridium i de tynde lerlag (overalt på
kloden), der markerer kridt-tertiærgrænsen.

Havde man valgt en anden talinddeling end 600 (hvilket sagtens kan lade sig
gøre; idet der jo blot er tale om en opmålingsenhed), da ville tallet 77
IKKE fremkomme!

Der *antydes* - med andre ord - noget *kosmisk* i relation til
Noa-syndfloden (apropos Meteorit-katastrofeteorien) ... :-)

(File 3579 fortsat:)

> -
>
> Det første bevis ?
>
> Det viser sig nu, at dette punkt på himlen - for mig at se - er nøje
> udvalgt, se Noa-stjernekortet på ...

[ ... Mira radius-afstand = Liv-2 kandidat no 1's radius-afstand ... ]
[ ... Mira radius-afstand = 2 gange afstand Mira-Galaksens Sydpol ... ]

-

Opfølgning til:

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 5522 news:T1j6g.15372$Is7....@news.get2net.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5572

Ole Christiansen

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
>Sikke dog en gang pis.!! Og det i dk.videnskab. Killfilter til dig
Ole

Leo

Hej Ole
Og så full quoter du indlægget fordi det er så interessant, ikke?
MVH Leo

"Ole Christiansen" skrev

[ ... ]
> [...]

[ ... ]

> Sikke dog en gang pis.!! Og det i dk.videnskab. Killfilter til dig
> Ole

Jeg finder det helt OK, at du sætter mig i dit killfilter (det står jo
enhver helt frit).

Men jeg synes, at du gør det på et ikke særlig gennemtænkt grundlag, fordi
vi (ved at forske i oldtidsdokumenter som kildeinformation) jo på forhånd
har ...

4129 news:yjSbe.167$Fe7....@news000.worldonline.dk

> ... udelukket
> SAMTLIGE misinformationer, såsom menneskers hallucineringer, indbildskhed,
> dagdrømme samt falske vidneudsagn (herunder dem, der er "plantet" af
> diverse efterretningstjenester, som nogen af dem jo har for vane).

Dernæst: Hvis vi udelukker visse kategorier (pga. fordomme eller noget
andet), så har vi jo allerede *begrænset* vores videnskablige forskning og
muligvis gjort en alvorlig bommert.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5576

Per Abrahamsen

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> writes:

> Dernæst: Hvis vi udelukker visse kategorier (pga. fordomme eller noget
> andet), så har vi jo allerede *begrænset* vores videnskablige forskning og
> muligvis gjort en alvorlig bommert.

Når man skal afsøge et felt afhænger effektiviteten af hvor hurtigt
man kan genkende og afskære blindgyderne. Numerelogi, som er hvad du
bedriver, er en af de de ældste og mest velkendte blindgyder. Den
appelerer stærkt til en bestemt type mennesker, så den dukker op igen
og igen.

Det kan selvfølgelig godt at være at selvom numerelogi aldrig
tidligere har ledt til ny indsigt, vil netop denne gang være
undtagelsen. Men der altså ca. en milliard mere lovende ledetråde der
skal afdækkes først.

"Per Abrahamsen" skrev

Ordet *numerelogi* kender jeg ikke. Jeg er ikke så begavet, "lidt" halvdum
om man vil ... :-)

I Lademanns leksikon står der desværre heller ej noget desangående ... :-(

Øh ... jeg skal ærlig indrømme, at mit indlæg var på grænsen til
pseudo-videnskab, men mit problem var (og er), at jeg kommer med nogle
udsagn overfor nogle mennesker, der som hovedregel intet kendskab har til
videnskab og derfor ikke kan efter-kontrollere, hvorimod I her på
dk.videnskab jo har indsigt og derfor øjeblikkelig jo kan komme med
indsigelser, apropos *konstruktiv* kritik ... :-)

Mit indlæg var således blot en opfølgning på et tidligere indlæg, men da
dette indlæg er skrevet for så lang tid siden, "genoptrykte" jeg noget af
det, for at man ligesom umiddelbart kunne orientere sig om, hvorfor
Iridium-grundstoffet pludselig i den forbindelse kan blive aktuelt.

Det videnskablige består således blot i *konstateringen* af, at
himmelrummets opmåling (udfra disse oldtidsdokumenter) ér i overensstemmelse
med fakta angående vor galakse (og nu også med et såkaldt Iridium-indicium),
og det - vel og mærket - på et tidspunkt hvor Menneskeheden INTET kendskab
havde til moderne astronomi (og det periodiske system). Og det er dét, der
givet stof til eftertanke ... :-)

For spørgsmålet lyder jo så:

3579 news:QvZHd.84402$Vf.37...@news000.worldonline.dk

> Hvor stammer denne *konkrete* viden om Universet fra ?

Og dermed bliver Liv-2 hypotesen aktuel ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5581