Byg rumalderens svar på Noas Ark på Månen

"Kall, Mogens" skrev
0297 news:kRq3a.87982$Hl6.8...@news010.worldonline.dk

[ ... ]
> Dit spørgsmål kræver et svar:
> Menneskehedens vugge er vor planet jorden. "Vuggedøden" indtræffer
> dersom A) Menneskeheden begår globalt selvmord (input memory: ...

samt ...

3578 news:0vZHd.84401$Vf.37...@news000.worldonline.dk
3579 news:QvZHd.84402$Vf.37...@news000.worldonline.dk

> Beretningen om Noas Ark er - for mig at se - ikke et tilfældigt valg, idet
> det er det eneste sted i Bibelen, hvor det tydeligt fremgår, at *alle*
> arter medtages for at redde dem fra en eksistenstrussel.
>
> I Liv-2 hypotesen er der en parallel til dette, idet en hypotetisk
> civilisation, der er *TVUNGET* til at forlade dets modersolsystemet,
> dersom den lokale stjernesol er ved at eksplodere, jo selvfølgelig vil
> medtage - teoretisk set - et passende udvalg af alle livsformerne i
> "sammenklappet" tilstand (på cellulært plan eller i form af en DNA-bank
> [...]

Ingeniøren skriver ...
http://ing.dk/artikel/82153?nyhedsbrev

=== citat start ===

Forslag: Byg rumalderens svar på Noahs Ark på Månen

Forskere advokerer for at oprette et bibliotek over menneskets civilisation
på Månen. Det vil være uvurderligt, i tilfælde af at en altødelæggende
katastrofe udrydder alle spor efter homo sapiens.

Af Mads Nyvold, tirsdag 09. okt 2007 kl. 15:57 (CET, red.)

For at beskytte imod, at en atombombe, naturkatastrofe, bakterieinfektion,
asteroidekollision eller lignende dommedagshændelse sletter al spor på
Jorden efter menneskets formåen foreslår en række forskere, at vi opfører et
reservebibliotek på Månen over menneskes videnskabelige og kulturelle
udvikling.

Jim Burke, en pensioneret Nasa-ekspert, der ...

=== citat slut ====

Hmm ...

Input last memory from ...
6965 news:FRNHi.23$5O...@news.get2net.dk

Mankind! - Det er på tide at komme ud af "vuggen" ... :-)

-

Coming up news:
Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jeremiah 49,34-39 + Jos. 10,11).

Last file-OUTPUT:
7168 news:Ec2Pi.10$NK...@news.get2net.dk

Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).