Universets Inflation (udvidelse) - Dumt spørgsmål til gruppen

"Jesus-loves-you" skrev

Sent: Wednesday, June 18, 2008, CET 10:01, GMT 08:01
Subject: Kosmologi. En tid (og et univers) før Big Bang ?
7565 news:g3afcr$2p5l$1...@newsbin.cybercity.dk

Hej NG,

I forbindelse med ovenfor stående støder man igen og igen på en
illustration af Universets skabelse og udvidelse, se fx. ...

http://map.gsfc.nasa.gov/media/060915/index.html
+ evt.
4140 x 2048 JPG (1.73 MB)
http://map.gsfc.nasa.gov/media/060915/060915_CMB_Timeline300.jpg

Dét, der undrer mig, er, at HOVEDPARTEN (ca. 9/10) af Universets samlede
udvidelse (ifølge denne skitse) skulle være foregået umiddelbart efter Big
Bang (og frem til eftergløden af BB ca. 400.000 år senere). Og at den
resterende udvidelse (på blot ca. 1/10) har taget henved 13,7 mia. år.

Er dette korrekt forstået ?

-

Såfremt dette er tilfældet har jeg et dumt spørgsmål:

Hvorledes kan det da være, at nogle objekter (galakser meget, meget langt
borte) har en kæmpestor rød-forskydning på henved 50%?

I så fald må da udvidelsen (på 50%) have fundet sted *efter* disse objekters
dannelse, og dét stemmer jo så ikke overens med, at den resterende udvidelse
(efter inflationen) blot repræsenterer 10-20 % !!!

Er skitsen fortegnet, oder was ?

Last OUTPUT: 7713 news:g6ctk1$2pt6$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7714