NASA finder indirekte bevis for liv på Mars

"Jesus-loves-you" skrev
2845 news:kiaIc.24655$Vf.12...@news000.worldonline.dk

> [...]
>
> Hvis derimod DNA-koden er identisk, da kan vi fastslå, at begge livsformer
> har en fælles oprindelse. Hertil er der to forklaringer:
>
> 1.
> Begge planeter er blevet infekseret af den samme livsform ude fra rummet.
>
> 2.
> Livsformen på jorden er blevet slynget ud i rummet fx. forårsaget af et
> kraftigt meteornedslag i havet. Herefter er noget af dette materiale
> blevet indfanget af Mars, hvorved planeten er blevet infekseret.
> På tilsvarende vis, dersom Mars infekserede Jorden.

+

Subject: DNA-kodesprogs-varianter (tegn på mutation i evolutionen)
6786 news:niJmi.43$Tw2...@news.get2net.dk

News:

=== citat start ===

DR1 s142 tor 15 jan (2009, CET) 15:50:50

12:42

NASA finder bevis for liv på Mars

Nasa holder pressemøde i aften med et
bredt panel af Mars-eksperter herunder
lederen af NASAs marsprogram.
I følge telegraph.co.uk og The Sun vil
de præsentere fund af metangas.

Masa har altså ikke fundet egentligt
liv, men metan kan ikke opstå, uden der
er en kilde til det.

Og det kan i følge The Sun være to
ting: Aktive vulkaner eller levende
organismer. Og vi kender ikke til nogen
aktive vulkaner på Mars, skriver den
engelske avis.

Fundet af metangas blev gjort fra
jorden med et kæmpe teleskop og fra et
rumfartøj i omløb.

=== citat slut ====

se også ...
http://ing.dk/artikel/94889-enormt-methanudbrud-paa-mars-kan-vaere-tegn-paa-liv?nyhedsbrev

Hmm ...

Fundet af metan må være gjort i Mars atmosfære.

At ophavet kan skyldes - teoretisk set - *aktive* vulkaner, fremfor alle
vulkan-typer, herunder dem, som blev inaktive for 3-4 milliarder år siden,
kan kun forklares på én måde, og den er, at man antager, at Mars' tyngdefelt
IKKE kan holde på gasarten metan i særlig lang tid, order was (altså max.
fx. 5-10 millioner år) ?

Last OUTPUT: 8298 news:gkn3tv$24hv$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8299

kaz

En med sådant et pseudo som du, hvorfor tror du ikke på Gud?

Eller er det bare narrestreger?

"Jesus-loves-you" skrev
8299 news:496f5605$0$90274$1472...@news.sunsite.dk

Og her stod der følgende:

=== citat start ===

Enormt methanudbrud på Mars kan være tegn på liv

Nasa mistænker et enormt udbrud af methan i 2003 for at stamme fra
bakterier, der lever i undergrunden og bruger hydrogen ved hydrolyse af vand
som energikilde. En anden årsag til udbruddet kan være geokemiske processer.

Af Jens Ramskov, torsdag 15. jan 2009 kl. 13:40

Et voldsomt udbrud af methan på Mars i 2003 giver forskerne store hovedbrud.
Er det tegn på, at bakterier lever dybt i undergrunden eller skyldes det
geokemiske processer. Begge muligheder er overvejet og undersøgt, foreløbig
uden en endelig afklaring.

Er der tale om biologisk aktivitet, kan det muligvis skyldes bakterier som
de, der findes 2-3 kilometer under jorden ved Witwatersrand Basin i
Sydafrika - samme sted som indeholder verdens størst kendte mængder af guld.

Disse bakterier, som har været isoleret fra overfladen i millioner af år,
bruger hydrogen (H2) dannet ved radiolyse af vand som energikilde og
reducerer CO2 til CH4. Det samme kan i princippet tænkes at ske under
overfladen på Mars, hvor der findes flydende vand.

Michael Mumma fra NASA Goddard Space Flight Center forklarer i dag i en
artikel i Scienceexpress, at methanudbruddet havde en størrelse på 19.000
tons, og det blev frigivet fra undergrunden på Mars med en hastighed på 0,6
kg/s hen over sommeren i 2003 på den nordlige halvkugle på Mars.

Det er dermed sammenligneligt med den store frigivelse af methan, der sker
fra havbunden ved Coal Oil Point ud for Santa Barbara i Californien.

Atmosfæren på Mars består primært af CO2 (95,3 procent.) og mindre mængder
af nitrogen (2,7 procent.). Indholdet af oxygen er kun på 0,13 procent.
Dannelsen af methan (CH4) ved kemiske processer i atmosfæren er sjælden, og
da methan har en levetid på under nogle få hundrede år, kan det kun stamme
fra underjordiske lagre.

Michael Mumma kan tilmed udpege området, det stammer fra. I undergrunden kan
methan kun dannes ved enten geokemiske processer eller biologiske processer.

Den methan, som forskerne observerer, kan være gammel eller nydannet.

Indtil 2003 var alle forsøg på finde methan i Mars-atmosfæren forgæves.
Siden har forskerne i tre tilfælde fundet tegn på methan, men målingerne har
alle været præget af svage signaler og har været svære at fortolke.

Men det store udbrud af methan i 2003, som NASA i dag præsenterer for
offentligheden, er af en hel anden kaliber. Her brugte forskerne infrarøde
spektrometre i forbindelse med tre teleskoper på Jorden til deres målinger.

I aften klokken 20.00 dansk tid holder Nasa pressemøde om deres fund, hvor
det vil være muligt at læse mere i Scienceexpress.

=== citat slut ====

> [...]
> kan kun forklares på én måde, og den er, at man antager, at Mars'
> tyngdefelt IKKE kan holde på gasarten metan i særlig lang tid, order was

More news:

=== citat start ===

BBC WORLD (Thursday) 124 15 Jan (2009, CET) 21:48/37

New light on Mars methane mystery

Large quantities of methane gas have
been detected on Mars, Nasa scientists
have announced in Science journal.

The gas could be produced either by
geological activity or by life.

Methane was detected in the Martian
atmosphere five years ago; scientists
have found it is more abundant over
particular parts of the planet.

It should last for only a short time in
the atmosphere until it is destroyed by
sunlight, and so its continued presence
means it is being replenished.

=== citat slut ====

Så mit udsag var altså ikke helt korrekt, idet det er sollyset, der
nedbryder CH4.

Last OUTPUT: 8299 news:496f5605$0$90274$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8300

"kaz" skrev

[ ... file 8299 ... ]

> En med sådant et pseudo som du, hvorfor tror du ikke på Gud?
>
> Eller er det bare narrestreger?

Nej, nej ... overhovedet ikke.

Jeg tror på en Skaber og har det fint med det, men samtidig vil jeg gerne
*undersøge* den virkelighed (på et NEUTRALT grundlag), som både du og jeg og
andre ved, ér en realitet.

Jeg ved godt, at andre har svært ved at integrere disse 2 synsvinkler, men
det forhindrer jo ikke mig heri (apropos ambivalens), vel ? ... :-)

Last OUTPUT: 8302 news:gkoemt$2ju2$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8303