Liv-2 hypotesen - det første bevis eller vranglære ?

NB! Dette indlæg er undtagelsesvis X-postet til ...

dk.livssyn.kristendom
dk.videnskab.teologi

Dele af dette indlæg vil også blive postet separart i nyhedsgruppen ...

dk.videnskab

... idet jeg også vil gerne høre en *úvildig* instans' bedømmelse af emnet
udfra en videnskablig betragtning.
Kristne kan jo - som bekendt - desværre ind-i-mellem (ligesom alle andre
mennesker) uheldigvis til tider komme til at indtage et forudfattet,
fordomsfuld standpunkt, skønt man mener at anskue et emne udfra en såkaldt
videnskablig-teologisk neutral synsvinkel.

-

Skønt jeg som personlig kristen på ingen måde er enig med Babara Thiering i
hendes vilde teorier, kan jeg dog godt tilslutte mig idéen om, at de
bibelske Skrifter kan indeholde såkaldt "skjult" information, forstået på
den måde, at en tekst kan omtale *to* ting på én og samme tid.

I forbindelse med Liv-2 hypotesen - som i al sin enkelhed går ud på, at der
har været et besøg fra rummet i oldtiden, og at de har efterladt sig et
budskab til Menneskeheden gennem skrifter i Bibelen - mener jeg, at dette
kan gøre sig gældende på følgende måde:

Der findes antydninger i Bibelen af et sådant besøg fx. fra Genesis om at
gudesønnerne tog menneskedøtre til hustruer og fik afkom med dem
(1.Mos.6,2-4). Enok blev bortrykket (1.Mos.5,24). I Åbenbaringsbogen mere
end blot antydes det - for mig at se - ved Det Ny Jerusalem, som kommer ned
fra Himlen (Åb.21,2). Dets størrelse er på ca. 2/3 af Månens (Åb.21,16).

Videnskablig set skal der dog mere "kød på suppen" end blot indicier.
Påstanden skal kunne *bevises*.

-

Under arbejdet i ønsket om at Menneskeheden med tiden aktivt vil etablere
interstellar radiokommunikation designede jeg et digitalt budskab (se
nederst i dette indlæg) som en videreudvikling af astronomen Drakes version
og til min forbløffelse konstaterede jeg, at nogle af tallene i forbindelse
med definitionen af himmelrummets udmåling (2*Pi*40) gik igen i Bibelen i
forbindelse med Noa og Syndfloden (1.Mos.7,4), se evt. følgende indlæg og de
dertil knyttede links fra mig ...

Date: 15. december 2004 CET 20:04
Subject: Besøg fra rummet (Liv-2 hypotesen) - Hvorfor tallet 40 i Bibelen
(Er Bibelen "inficeret") ?
3454 news:IU%vd.75828$Vf.36...@news000.worldonline.dk
(benyt http://www.google.dk/grphp idet indlægget er forældet)

Yderligere argumentation for dette fandt jeg i 1.Mos.7,2-11 se ...
3518 news:UpHAd.78313$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Beretningen om Noas Ark er - for mig at se - ikke et tilfældigt valg, idet
det er det eneste sted i Bibelen, hvor det tydeligt fremgår, at *alle* arter
medtages for at redde dem fra en eksistenstrussel.

I Liv-2 hypotesen er der en parallel til dette, idet en hypotetisk
civilisation, der er *TVUNGET* til at forlade dets modersolsystemet, dersom
den lokale stjernesol er ved at eksplodere, jo selvfølgelig vil medtage -
teoretisk set - et passende udvalg af alle livsformerne i "sammenklappet"
tilstand (på cellulært plan eller i form af en DNA-bank eller noget
tilsvarende).

En mistanke opstod i mit sind:

Kunne det tænkes, at beretningen i Bibelen om Syndfloden foruden selve
hændelsen (hvad enten den er sandfærdig eller ej) endvidere var en skjult
information om himmelrummets opmåling ?

Jeg fremskaffede relevante data'er fra kildematerialet desangående,
heriblandt ...
3534 news:zFyCd.79611$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Noget kunne altså godt tyde på det, tænkte jeg.

Jeg satte mig for at undersøge sagen og fandt frem til, at hvis der var
noget om snakken, så måtte der kunne fremskaffes *konkrete* data, som er i
overensstemmelse med de faktiske forhold, kendsgerningerne vedrørende vort
fysiske univers.

Den mest simple og enkle løsning blev at beregne et punkt i himmelrummet
udfra denne "Noa-definitionen" ved at benytte de uendelig mange antydninger
fra Bibelen heriblandt Højsangen om bruden-og-brudgommen som ledetråd.

Jeg fandt frem til, at det eneste som umiddelbart kunne relatere til
Noa-definitionen var Noas alder, og på den baggrund beregnede jeg en
position på himmelbuen (Forårspunktet år ca. 434 f.Kr.).

-

Det første bevis ?

Det viser sig nu, at dette punkt på himlen - for mig at se - er nøje
udvalgt, se Noa-stjernekortet på ...

Date: 20. januar 2005 CET 23:44
Subject: Liv-2 stjernekort (Noa step 1 + 2)
Newsgroup: dk.binaer
3575 news:HzWHd.84371$Vf.37...@news000.worldonline.dk

... eller indirekte i et midlertidigt oprettet data-arkiv ...
(idet indlæg desværre på binærgruppen hurtigt slettes permanent)

Date: 20. januar 2005 CET 03:01
Subject: Data-arkiv test
Newsgroup: dk.test
3569 news:OmEHd.84218$Vf.37...@news000.worldonline.dk

Afkodningsprogram ...
3575 news:HzWHd.84371$Vf.37...@news000.worldonline.dk
eller manuelt (uheldigvis) ...
3577 news:FLYHd.84398$Vf.37...@news000.worldonline.dk

I nærhenden af Noa-punktet befinder stjernen Mira sig. Mira er ikke blot en
tilfældig variabel stjerne; idet astronomer faktisk inddeler variable
stjerner efter, om de er af Mira-typen, da denne er meget regelmæssig. Hver
periode tager i gennemsnit 331.96 (days)

Som det fremgår af kortet (som et et foto af himlen, dog sidenhen renset for
irrelevant data) er afstanden mellem Noa-punktet og den variable stjerne
Mira i forhold til Mira og Mælkevejens sydpol (SGP) *nøjagtig* 1 til 2.

Dette er - matematisk set - fór usandsynligt til, at vi blot kan kalde det
en tilfældighed.

Det kan med andre ord kun være nøje planlagt af et intelligent væsen med
kendskab til Mælkevejen, som en galakse med et centrum !!!

Hvor stammer denne *konkrete* viden om Universet fra ?

Une "infection" ?

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.36...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )
File-number: 3578

Ole

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse

> NB! Dette indlæg er undtagelsesvis X-postet til ...

undskyld jeg siger det lige ud, men du er for langt ude i dette, det minder
om kabalisme, mit råd er, hold dig til de ligefremme tting i bibelen, det er
bedst
det er rigtigt nok det med gudesønnerne, men resten er lidt for farligt
langt fra bibelen,

Gud velsigne dig

Ole

Anders Peter Johnsen

Det i UFO-mytologien så berømte "Moderskib"?

> Videnskablig set skal der dog mere "kød på suppen" end blot indicier.
> Påstanden skal kunne *bevises*.

Og dèt bliver grangiveligt ganske svært.

Både videnskabeligt, fordi man næppe for indeværende vil acceptere en
sådan hypotese grundet fundamental mangel på konkrete beviser, og dels
fordi det fra en religiøs kristen synsvinkel både synes at være et
forsøg på at vige udenom den absolutte Gud - ved at man (i stedet?)
begynder at spekulere i "små grå mænd" som "guder" og sådan noget -
ligesom man reducerer Mennesket fra (ifølge min egen kristne
Genesis-tolkning) at være Skabelsens _forudtænkte slutmål_ i hhv. Adam
og Kristus, til blot at være produkt af _et andet_ SKABT, om end nok så
intelligent liv.

Jo, man kunne da sikkert finde det spændende at krydse Bibelen med
UFO-mytologi á la X-Files og tro på at vi mere eller mindre er et
dyrereservat, hvor _udenomjordisk_ (hvilket IKKE nødvendigvis er det
samme som _overjordisk_!) intelligens måtte have bidraget til Menneskets
udvikling (i udviklingsrækken "abe, menneske, alien"?), men alligevel er
det for mig at se blot at lægge et unødvendigt ekstra lag på kristen
Skabertro - såvel som rationel videnskab - for så vidt at en anden
højere livsform i sidste ende også logisk set SELV måtte være skabt af
en derover stående...

Og det er dèr vi skal ned!

Uanset eventuelle ekstra manøvrer og mellemled må der ifølge simpel
aristotelisk logik være en "ubevæget, Første Bevæger" i hele den næsten
uendelige årsagskæde af sammenhængende årsag/virknings forhold. Og ingen
materiel "alien" kan vel tages seriøst som årsag til det samme Big Bang
som måtte have skabt den selv og alt andet værende. Vi skal helt ned til
selve årsagen til Universets (og ikke bare Menneskets) blotte væren for
at finde Skaberen. Noget der befinder sig i en helt anden dimension end
vores og som har skabt vores dimension (altså Kosmos, Universet).

Og netop her synes jeg at Johannes-prologen (Johannesevangeliets
indledning) har sin force i sin rene, transcendente abstraktion, hvor
det faktisk er Jesus i Sin "rene Logos-form" som spiller denne
principielt logisk umulige, hin- og dennesidige dobbeltdimensionelle
"Selvskabt Skaber"-rolle gennem Inkarnationen - i stedet for een eller
anden "tilfældig UFO-parkerende Alien" af E.T.-typen...

Om ikke andet skal jeg da virkelig varmt anbefale dig Arthur C. Clarke's
"Ud af barndommen", som - ligesom hans mere kendte bøger "2001" og
"2010" - netop i en science-fiction-romankontekst beskæftiger sig med
disse spændende spørgsmål om det intelligente livs opståen - og skæbne -
på Jorden betinget af eventuelle højere intelligenser i denne og andre
dimensioner.

Anders Peter Johnsen

"Jesus-loves-you" skrev

Date: 21. januar 2005 CET 03:08
3578 news:0vZHd.84401$Vf.37...@news000.worldonline.dk

> NB! Dette indlæg er undtagelsesvis X-postet til ...
>
> dk.livssyn.kristendom
> dk.videnskab.teologi

[ ... ]

> [...]
> Noa-definitionen var Noas alder, og på den baggrund beregnede jeg en
> position på himmelbuen (Forårspunktet år ca. 434 f.Kr.).

Jeg beregnede på baggrund af dette dernæst en mulig Liv-2 kandidat, se ...

Date: 3. januar 2005 CET 15:41
Subject: Re: Jagten på Liv-2 kandidater
3532 news:PQcCd.79410$Vf.36...@news000.worldonline.dk
(benyt http://www.google.dk/grphp idet indlægget nok er forældet)

Bueafstanden mellem Noa-punktet og Liv-2 er på 15,88 grader.

Date: 5. februar 2005 CET 17:16

Newsgroup: dk.binaer

3602 news:1u6Nd.97951$Vf.38...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> [...]
> irrelevant data) er afstanden mellem Noa-punktet og den variable stjerne
> Mira i forhold til Mira og Mælkevejens sydpol (SGP) *nøjagtig* 1 til 2.

Bueafstanden mellem Noa-punktet og Mira er på 15,96 grader, altså næsten det
samme som Noa-punktet i forhold til Liv-2-kandidat-no-1 (99,5%).

Bueafstanden mellem Mira og SGP er på 32,01 grader.

-

Okay ... tillad mig at fortsætte med "vranglæren":

I bibelen tales der om 1 tid, 2 tider og ½ tid (se. Daniels Bog og
Åbenbaringen).

Det er nu MEGET fristende at sige ...

Fra Noa-punktet til Mira er der 1 "tid".
Fra Mira til SGP er der 2 "tider".

Den ½ tid, derimod, den er lidt svær at finde ... ved mindre man er så fræk
at postulere, at vi med udtrykket nu er gået over til en *ny* målestok; en ½
omdregning (svarende til 300 enheder i 600-talsystemet).

Argumentet for dette postulat kunne være, at man på en jordklode altid vil
kunne iagttage (med frit udsyn) *halvdelen* af himmelrummet.

Og noget kunne godt tyde på dette; idet Liv-2-kandidat-no-1 blev beregnet
udfra ...

"... og efter (bla,bla,bla) levede (Enok) 300 år ..."

Gen.5,22-23

De såkaldte 300-enheder kan således spores i teksten som en art rød-tråd ...
:-)

-

Bueafstanden mellem Mira og Liv-2-kandidat-no-1 er på 13,81°. Og det er
nøjagtig 1/26 af en omdrejning.

Utrolig præcist !

> [...]
>
> Une "infection" ?

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...

File-number: 3603

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> [...]

> Bueafstanden mellem Noa-punktet og Mira er på 15,96 grader, altså næsten
> det samme som Noa-punktet i forhold til Liv-2-kandidat-no-1 (99,5%).

Den variable stjerne Mira udskiller sig fra resten ved at have en
karakteristisk *stabil* periode på 331,96 (days), se ...
http://www.seds.org/~spider/spider/Vars/mira.html

Dette tal kan ikke umiddelbart relateres til nogen bibelske referencer, men
dersom vi foretager følgende udregning ...

331,96 / 600 (2*Pi*radius, én omdrejning) = 0,55326...

... da konstaterer vi, at taller er *forbavsende* tæt en anden udregnet
bibelsk værdi, som er ...

Date: 4. januar 2005 CET 16:30

3536 news:BFyCd.79613$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> ( 100.000 - 44.760 ) / markør-100 = 0,5524
[ ... ]

Gennemsnitsværdien for 0,55326... og 0,55169... er på 0,5524... :-)

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.36...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3632

"Jesus-loves-you" skrev

> [...]

> Kunne det tænkes, at beretningen i Bibelen om Syndfloden foruden selve
> hændelsen (hvad enten den er sandfærdig eller ej) endvidere var en skjult

Sem-"markør" er blevet fundet og undersøgt, se ...

3871 news:QPx6e.111476$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3890 news:tZd7e.112212$Vf.41...@news000.worldonline.dk

Sem-"markøren" kunne således være en fin lille hentydning ...

3746 news:d7e3e.109028$Vf.41...@news000.worldonline.dk

> Ifølge Einsteins relativitetsteori skulle tiden stå stille, dersom man
> bevæger sig med lysets hastighed gennem Universet. Så hvis vi nu -
> hypotetisk set - propper Sem ind i en raket og sender ham ud i rummet med
> lysets hastighed; hva' så ? ...

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk

File-number: 3891

"Jesus-loves-you" skrev
3891 news:PSe7e.112222$Vf.41...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> [...]
> 3890 news:tZd7e.112212$Vf.41...@news000.worldonline.dk
>

> Sem-"markøren" kunne således være en fin lille hentydning ...

På news:dk.videnskab er dette tidsparadoks blevet undersøgt nærmere. Se ...

Date: 14. april 2005 CET 03:14
Subject: Einsteins relativitetsteori (hjælp til opgave)
3901 news:5uj7e.112275$Vf.41...@news000.worldonline.dk

Date: 14. april 2005 CET 07:53

=== citat start ===

Mogens skrev

og Aage Andersen svarede

> Hvis vi regner med en konstant hastighed paa 0,171*c, hvordan det
> ellers er lykkedes at opnaa den?, har han rejst 24,7 lysaar.

Jeg er enig i, at afstanden set fra jorden er ca. 24,7 ly, men
hastigheden får jeg til ca. 0,24*c.

dt = dt' * gamma, og
gamma = (1 - beta^2)^(-1/2) medfører
beta = (1 - (dt'/dt)^2)^(1/2) og dermed
dx = beta*c*dt = (dt^2 - dt'^2)^(1/2) * c

=== citat slut ====

De 0,24*c vakte straks min nysgerighed, fordi tallet lå meget tæt op af 0,25
(svarende til 150/600 i Noa-systemet).

På den baggrund blev der skrevet nogle indlæg ...

3909 news:YWy7e.112619$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3911 news:NXz7e.112629$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3943 news:ang8e.113109$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3969 news:LBX8e.113396$Vf.41...@news000.worldonline.dk

samt en udførlig gennemgang af beregningen foretaget af Filip:

Date: 23. april 2005 CET 13:14

-

Opstiller vi nu en tabel, hvor ...

g = ankomst-ur / rejsendes-ur
(fx. 102 år/ 100 år = 1,02 g)

og ...

b = rumrakettens hastighed
(målt udfra lysets hastighed, der er på ca. 300.000 km/sek.)

g _____________ b (målt i lyshastighed)
1,0100000000000 0,140370761
1,0150000000000 0,171284125
1,0190000000000 0,192207697
1,0194317915329 0,19431791532916311045341726011322
_______________________ Skæringspunket
1,0194317915330 0,1943179153296...
1,0194318000000 0,194317956
1,0194400000000 0,194357783
1,0200000000000 0,197056385
1,1000000000000 0,41659779
2,0000000000000 0,866025404
5,0000000000000 0,979795897

... da konstaterer vi, at der er en tal-symbol-genkendelse.

1.
I starten vokser b hurtigere end g.

2.
På et tidspunkt møder de hinanden.

3.
Hvorefter g vokser hurtigere end b.

Skæringspunktet, hvor de to tal ligner hinanden er ca:

g = 1,0194317915329
b = 00,19431791532916...

-

STRAKT bemærker vi, at 1,0194... jo ligger *forbavsende* tæt op af 1,02
hvilket svarer til 102 år, når rejsetiden er på 100 år (for den rejsende).

De 102 år var jo netop omtrent Sem's alder ... :-)

Og jeg foretog faktisk et forsøg på at udregne en position på himmelbuen
netop udfra dette tal:

Date: 3. januar 2005 CET 16:41 (DK-sommertime 2005, +2 GMT)

3532 news:PQcCd.79410$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Tallet 1,01943... kan med andre ord IKKE være en tilfældighed !!!

-

Undersøger vi nu det andet tal (beregnet udfra 1,0194...), da konstaterer vi
(dersom tallet symboliserer dage pr. år), at ...

360 * 0,19431791532916...

= 69,9544495...

~= 70 dage

(afvigelsen er på blot sølle 0,065 %)

HOVSA ...

Dette tal kender vi OGSÅ fra Bibelen.
(bl.a. de 70 åruger fra Daniels Bog, apropos *Ankomsten*, Dan.9,24; 7,9.27)

Hmm ... Det virker MEGET *mistænkeligt* !!!

-

Hvad sker der, hvis vi nu korrigerer vores Liv-2 position på himmelbuen fra
at være på 102 Noa-enheder til 101,94... ?

Vil Liv-2 positionen så ligge omtrent i samme afstand fra
Noa-definitionspunktet, som Mira-stjernen gør ?

Lad os forsøge at undersøge dette: ... :-)

-(360/600) * 100 * 1,019431791532900
= -61,165907491974

Oprindelig beregnet afstand (102):
3603 news:Mv6Nd.97952$Vf.38...@news000.worldonline.dk

> Bueafstanden mellem Noa-punktet og Liv-2 er på 15,88 grader.

Ny beregnet afstand (101,94...):
15,85210432

Mira afstanden var på:
3603 news:Mv6Nd.97952$Vf.38...@news000.worldonline.dk

> Bueafstanden mellem Noa-punktet og Mira er på 15,96 grader, ...

Svarer er nej. Den blev faktisk en anelse mere upræcis ... ØV ... :-(

Procent-afvigelsen nu helt oppe på 0,676 %

Se det evt. på et stjernekort ...

Ny midlertidig link oprettet:

Date: 5. maj 2005 CET 11:43

Newsgroup: dk.binaer

4189 news:EWlee.1378$Fe7....@news000.worldonline.dk

-

For øvriget - medens vi er ved emnet - *sammenkæder* Bibelen begivenhederne
omkring Noa med Kristi Genkomst (se fx. Matt.24,37), som på mange måder godt
kunne minde om et møde med en udenjordisk civilisation (se fx.
Matt.24,27-28.40-41, apropos Enok og Elias' himmelfart, se 1.Mos.5,24
2.Kong.2,11).

-

Interrupt return: File 4214 responce ...
4214 news:oWmfe.1783$Fe7....@news000.worldonline.dk

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4227

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> ½
> omdregning (svarende til 300 enheder i 600-talsystemet).

Målt fra SGP betyder dette (uanset hvilken retning man måler), at Galactic
Latitude = 0, altså svarende til *hovedparten* af Galaksens stjerner (det,
vi polulært kalder Mælkevejen pga. stjernes lys).

Den teoretiske sandsynligheden for, at liv her er opstået, er selvfølgelig
LANGT større end dér, hvor der ikke er nær så mange stjerner.

Et indicium ?

(Vor egen sol, G2-typen, befinder sig - for øvrigt - i dette bælte)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4320

"Jesus-loves-you" skrev
4320 news:Kdtze.58850$Fe7.1...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> Målt fra SGP betyder dette (uanset hvilken retning man måler), at Galactic

> Latitude = 0, ...

½ omdrejning svarer jo til NGP (max. intervallet).

(3/4 omdrejning svarer således til 1/4 omdrejning fra den modsatte side)

½ enhed må derfor være den *halve* afstand, svarende til 150-Noa-enheder
eller 90° ud af i alt 360° (360° = 1 omdrejning).

> [...]

> Et indicium ?
>
> (Vor egen sol, G2-typen, befinder sig - for øvrigt - i dette bælte)

Lad os prøve at lege lidt med tanken:

Daniels bog kommer ind på nogle tal i relation til 3½ tider. Disse er:

1150 (2300/2, Dan. 8,14)
1290 (Dan. 12,11)
1335 (Dan. 12,12)

1260 svarer til 3½ tider (360 * 3½)

Antager vi nu at SGP har symbol-tal-værdien 1080 (360 * 3),
da bliver rest-produkterne:

70 (Dan. 8,14)
210 (Dan. 12,11)
255 (Dan. 12,12)

HOVSA !!!

Tallet 255 kender vi allerede.

Det er jo *definitionen* på et 8-bit signal (2^8 = 256, intervallet 0-255),
se...

3456 news:UGawd.75880$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Umiddelbart vil jeg give dig ret heri, men jeg valgte at X-poste mit
> indlæg
> til dk.videnskab, *fordi* jeg i min konklusionsdannelse hævder, at 8-bit
> talsystemet bedre kan anvendes ved interstellar radio-kommunikation
> fremfor de andre tal-systemer.
>
> Dette mit postulat behøver ikke nødvendigvis at være korrekt, hvorfor jeg
> med min X-postning ønskede *konstruktive* kritiske indvendinger
> desangående fra jer ... :-)

-

Tallet 70 kender vi jo også fra Bibelen, se bl.a.
4227 news:AyKfe.4099$Fe7....@news000.worldonline.dk

-

Tallet 210 derimod genkender vi IKKE úmiddelbart.

Det står som nummer *2* i rækken, hvilket kunne indikere en art
Liv-2-symbol ... :-)

-

Omregnes rest-produkterne (målt fra SGP) til Galactic Latitude-værdier får
vi:
(½ tid = 180 enheder, SGP = start)

1:
(Dan. 8,14)
-90° + ( 70 /180 * 90° ) = -55° Gal. Lat.

2:
(Dan. 12,11)
-90° + ( 210/180 * 90° ) = +15° Gal. Lat.

3:
(Dan. 12,12)
-90° + ( 255/180 * 90° ) = +37,5° Gal. Lat.

-

Hvad vi endnu ikke ved er Galactic Longitude-værdierne ... :-(

Hva' ... skal vi "snyde" lidt ?

Hvad befinder der sig i +15° Gal. Lat. bæltet ?

With kind regards,

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4322

"Jesus-loves-you" skrev
4322 news:Mauze.58857$Fe7.1...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> 2:
> (Dan. 12,11)
> -90° + ( 210/180 * 90° ) = +15° Gal. Lat.

I fuglelinie fra Noa-def. (150 Gal. lon., -46,2 Gal lat.) til nærmeste punkt
i bæltet er der 61,2° (46,2° + 15°).

Dette tal genkender vi fra den beregnede teoretiske Liv-2 position ...

3532 news:PQcCd.79410$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Galactic longitude around 141
> Galactic Latitude maybe around -61.2

Dette bestyrker mistanken ... :-)

With kind regards,

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4323

> [...]

> ½ enhed må derfor være den *halve* afstand, svarende til 150-Noa-enheder
> eller 90° ud af i alt 360° (360° = 1 omdrejning).

I found Your steps, Sir!

Input
2979 news:AvfMc.27121$Vf.14...@news000.worldonline.dk

3481 news:wMmxd.76414$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> CNNTEXT P123 Sun 19 Dec (2004, CET) 21:42:09
>
> Witnesses see an object with a tail of
> fire hurtling toward earth near
> Jakarta

2004-07-23, day no 205
2004-12-19, day no 354

149 (354-205) ... apropos de 150-Noa-enheder

Thank You, Sir ...

Heaven-Break (2304, perhaps ET):
(2005-09-27, CET 20:17)
- "You're welcome ... :-) ... "

:-)

20:21
- "Report (OUTPUT-ordre)."

Yes, Sir ... :-)

Info: 4382 news:WBSWe.68045$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4518

> [...]

> Tallet 210 derimod genkender vi IKKE úmiddelbart.
>
> Det står som nummer *2* i rækken, hvilket kunne indikere en art

I found another of Your steps, Sir!

2198 news:Zsmrc.1206$Vf.2...@news000.worldonline.dk

> Internal Synkronizerüng:
>
> 2004-05-21, CET 14:03:02

8 days later the Greenland-meteor came:

Google-search-string:

Rummet.dk - Ildkugle over Grønland?
Ildkugle over Grønland? 10. juni 2004. Er det et fly? Er det Supermand? ...
det betyder, at eventuelle rester af objektet - hvis det var en meteor ...
www.rummet.dk/8b32774 - 17k - Supplerende resultat - Cached - Lignende sider

=== citat start ===

Er det et fly? Er det Supermand? Eller er det en sten fra rummet, der
brænder op i atmosfæren? Søren Tougaard var ikke helt sikker, da han kl.
19.15 (lokal tid) den 29. maj fik øje på en røgstribe på himlen ved
Ilulissat (Jakobshavn) på Grønlands vestkyst

=== citat slut ====

Date:
2004-05-29, CET 23.15, day no 150

Input the date of the Tsunami-earthquake:
2004-12-26, day no 361

211 (361-150) ... but I think it came *before* CET 23.15, and therefore the
counter still was 210.

Report ?

Heaven (2304, perhaps ET):
(2005-09-27, CET 20:53)
- "Meget gerne ... my friend."

Okay ... :-)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk

Info: 4382 news:WBSWe.68045$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4519

"Jesus-loves-you" skrev
4519 news:oDg_e.69088$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> Rummet.dk - Ildkugle over Grønland?

[ ... ]

> Date:
> 2004-05-29, CET 23.15, day no 150

RETTELSE:

Jeg glemte at fratrække tidsforskellen mellem Vestgrønland og Centraleuropa.
Forskellen er på 4 timer (vist nok), og der burde derfor have stået:

2004-05-29, CET 19.15

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4382 news:WBSWe.68045$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4526

"Claudio Adam (slet AA81B)" skrev

[ ... i relation til file 4518 angående responce 150 ? ... ]

> Lys og Retninger er ligeså usandsynligt i Universet,
> - som at ramme Tønden når man pisser på ude på lokummet i svarte
> nat Jokum.
> Et lille nat skribleri vil muligvis øge din indsats?
>
> you will never know true pain til you met self
> never know life
> This night was special
> clearer like nothing else stars you can se forever
> [...]

Dernæst:

"Claudio Adam (slet 3AHK9)" skrev

> Vil du have et fix punkt?
>
> Klokken er nu ca.04.17 datoen er den 5. 10. 05
>
> Østligretning måskae en mindre anelse sydlig, en cirka 20 grader
> vel opad,
> ( ca to fingre til venstre fra min telefonpæl stående på
> græsplænen, hvis du forstår )
> naturligvis fra jordlig periferi hedder det vist,
> der blinker sgu en stjerne som så andre,
> om den bor i en galakse skal jeg lade være uvist,
> men det sgu da meget sjovt
> at leve med uvisheden, eller hvad?
>
> - altså flere børne rim fra den tidsalderen

(*Absolutely* internal:
Don't read this, Claudio !!!
Sikke en bæmand, Claudio har lavet ... :-)
Hmm ... Gad vide om det er på tide at skifte hans ble, Jesus?)

-

Dette må du derimod godt læse, Claudio:

Øh ... denne her tråd er oprettet for at undersøge ETs hypotetiske eksistens
udfra *Bibelens* skrifter (the Bible-ET-searchstring).

Fordelen herved skulle være, at vi på forhånd mht. ET kan udelukke ...

4129 news:yjSbe.167$Fe7....@news000.worldonline.dk
SAMTLIGE misinformationer, såsom menneskers hallucineringer, indbildskhed,
dagdrømme samt falske vidneudsagn (herunder dem, der er "plantet" af diverse
efterretningstjenester, som nogen af dem jo har for vane).

=== citat slut ====

... idet man jo dengang INTET kendskab havde til eventuelle udenjordiske
væseners eksistens!

-

Udfra *indicier* har jeg samlet nogle "fragtmenter" hist og her (i Bibelen)
og - om muligt - forsøgt gendanne det (hypotetiske) oprindelige budskab.

Noget kunne således godt tyde på, at ...

3528 news:tL9Cd.79359$Vf.36...@news000.worldonline.dk
=== citat start (file 3528) ===

[ ... Liv-2's hjemstavn (positionen på himlen) ... ]

Resumé:

Astronomer har opmålt Himmelrummet udfra fællesnævneren, Galaksens Centrum.
(herved undgås unøjagtigheder forårsaget af jordens slingren, præcessionen)

Horizontal-inddelingen måles udfra Galaksens skive.
Galactic longitude (G-lon) måles i 360°

Vertikal-inddelingen måles vinkelret på Galaksens skive.
Galactic latitude (G-lat) måles i -90°_+90°

Ønskes Galactic longitude/latitude omregnet til Equatorial (RA/Dec) eller
Ecliptic benyt da evt. websiden:
http://nedwww.ipac.caltech.edu/index.html

-

Meget tyder på, at Bibelen indeholder informationer om en tilsvarende
inddeling. Denne menes at være ...

Noa-600-systemet:

Noa Horizontal (Noa-H) måles i 600° (svarer til G-lon).
(hvad vej tælleren går vides endnu ikke)

Noa Vertikal (Noa-V) måles i 600° (svarer til G-lat).
(for at ungå gentagelser og dermed misforståelser antages det, at
inddelingen er 0_150° samt 450°_600°)

=== citat slut (file 3528) ====

Såfremt det kan *påvises*, at denne inddeling er i overstemmelse med fakta,
bestyrker det mistanken om, at Bibelen er "inficeret"; idet ...

3526 news:Q4YBd.79282$Vf.36...@news000.worldonline.dk
=== citat start ===

... man i oldtiden overhovedet intet kendskab havde til Universet, kan
*mennesker* IKKE have haft kendskab til et (eventuelt) aktuelt forårspunkts
beliggenhed i forhold til Galaksens centrum.

Oplysningen *kan* derfor godt - teoretisk set - stamme fra Liv-2.

=== citat slut ====

-

Med hensyn til tallet 150 ...

> [...]

> Noa Vertikal (Noa-V) måles i 600° (svarer til G-lat).
> (for at ungå gentagelser og dermed misforståelser antages det, at

Noget kunne godt tyde på dette, idet der i tilknytning til Noa-600
definitionen bl.a. står:

Gen 7:24 "Vandet steg over Jorden i 150 Dage."
Gen 8:3 " ...Vandet tog af efter de 150 Dages Forløb"

Vandet "svinger" op og ned med en max. enhedsværdi på 150.

=== citat slut ====

... kunne noget således godt tyde på, at der kom et "officielt" *responce*
(udefra).

Og det var dét, mit indlæg (file 4518) handlede om ... :-)

-

Fattede du en brik af dette, Claudio ?

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk

Info: 4568 news:vF70f.69647$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4590

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... The Bible-ET-searchstring ... ]

> Hvor stammer denne *konkrete* viden om Universet fra ?
>
> Une "infection" ?

Øh ... for en god ordens skyld skal jeg her gøre læseren opmærksom på
følgende:

Checkpoint.

4583 news:yTq0f.69783$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
=== citat start (file 4583) ===

Forstå mig nu ret:

Som jeg skrev til Anders ...

4504 news:6_NZe.68930$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Øh ... det var på en måde ærgeligt, at jeg ikke fik dig overbevist om den
> hypotetiske mulighed, at en udenjordisk civilisation *allerede* ér her i
> vort solsystem.
>
> Fordi så ville du også kunne følge mig i mit interne dilemma-spørgsmål:
> (og dermed *primær* årsagen til, at jeg ønsker at drøfte dette emne med
> Jer)
>
> Sæt nu det hele er et bedrag ?
>
> Vildleder jeg så folk (apropos Åb.13,13) ?
>

> END of self-check'ing "program" ... :-)

Desværre tror jeg ikke Anders helt forstod *alvoren* med denne min
tilkendegivelse.

Det er - for mig at se - bidende nødvendigt med dette *check-point* !!!

På grund af vranglære ?

Laaangt mere end det !

Du kender jo selv Skriften, Bodil. Du ved jo, at der således bl.a. står
skrevet:

"... Satan selv giver sig jo skin af at være en lysets engel."
(2.Kor.11,14)

Et andet sted står der:

"og han skal komnme i Satans kraft,
med al løgnens magt og *tegn* og
*undere*
(2.Tess.2,9-11)

Undere (apropos noget overnaturligt) ?

Et sted skriver Paulus:

(I elskede)

"Det er kun *almindelige*, menneske-
lige fristelser, der hidtil har mødt jer ..."
(1.Kor.10;13)

Dette leder jo tanken hen på, *om* der kommer en tid, hvor kristne vil blive
fristet vha. OVERNATURLIGE tegn og undere.

Om dette står der bl.a. skrevet:

(Antikrist)

"Og det gør store tegn, så det endog
får ild til at falde fra himmelen ned
på jorden for menneskenes øjne."
(Åb.13,13)

Thi falske Messias'er og falske pro-
feter skal fremstå og gøre store *tegn*
og *undere* for, om det er muligt,
at føre endog de udvalgte vild.
(Matt.24,24)

Hope You see my point.

Konstruktiv *kritik* er derfor i særdeleshed velkommen ... :-)

(self-check'ing ABSOLUTELY necessary)

=== citat slut (file 4583) ====

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4568 news:vF70f.69647$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4591

"Jesus-loves-you" skrev
4518 news:67g_e.69084$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Bible-ET-searchstring, responce from "outside" ... ]

> [...]
>
> 2004-07-23, day no 205
> 2004-12-19, day no 354
>
> 149 (354-205) ... apropos de 150-Noa-enheder

Aha ... *nu* fattede jeg pointen:

Når man tæller digitalt, fx.

2^8 giver dette 256.

Men i *praksis* ér tallene:

... osv.

Tallet 0 skal selvfølgelig tælles med !!!

Og tallet 256 medregnes IKKE. Det hører til næste tal-mængde.

000-000,999... = 1
001-001,999... = 2
149-149,999... = 150
255-255,999... = 256

Such *internal* counter-syntax also found in Genesis 1-2,3.

-

Det vil - med andre ord - sige, at day no 205 skal *medregnes*

Regnestykket bliver derfor:

> 2004-07-23, day no 205
> 2004-12-19, day no 354

150 ... :-)

Thank You, Sir ... nice to do "businesses" with You, my friend ... :-)

With kind regards,

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk

Info: 4568 news:vF70f.69647$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4592

"Jesus-loves-you" skrev
4592 news:6IO0f.69898$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Bible-ET-searchstring, responce from "outside" ... ]

> Regnestykket bliver derfor:

> 150 ... :-)

Øh ... det nøjagtige tidspunk kendes nu:
http://www.buzztracker.org/2004/12/19/cache/414039.html

150 timeren bliver derfor:

2004-07-23, CET 14:49:29 delay -00:00:26 ... [internal 440 Hz-synk.]

2004-12-19, GMT 00:30 (CET 01:30, CET-sommertime 02:30)

354-206 = 148days 11hour 41min

Konklusion:
Synkroniseringen er for únøjagtig (der mangler i hvert fald
1d12h19m) ... :-(

(Hmm ... 1.12 ???)

-

Men, men, men ... idet jeg tidligere *offentligt* har tilkendegivet
112-symbolet, se ...
(Letter to Russia 1996)
1608 news:eEI0c.102128$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> 96-09-04.RUS
[ ... ]
> ADVARSEL!
>
> Der er risiko for smitte ved
> horeri med Afgrundens engel.
> Rev.9.11
[ ... ]
> 911 <=> 112

... fremgår det TYDELIGT, at der er tale om en *alarm*.

Dette syntax kan ET have benyttet mhp. at advare om Tsunami-jordskælvet 7
dage senere.

Noget kunne godt tyde på dette, idet der i dag muligvis er blevet
konstateret følgende ET-"aktivitet":

4683 news:ovP7f.71910$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> News from forsøgsstation "Risø".
[ ... ]
> http://www.tycho.dk/article/view/3324/1/32/
[ ... ]
> Ildkugle over Danmark
[ ... ]
> [...]
> http://www.buzztracker.org/2004/12/19/cache/414039.html
> 2004-12-19, GMT 00:30 (CET 01:30, CET-sommertime 02:30)

[ ... ]
> Muligvis er der tale om et responce fra ET.
>
> I så fald betyder koden følgende:
>
> 300 days (Noa-synkronisering)
>
> 10,17361...
>
> 4530 news:iMv_e.69182$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Tallet 150 og 300 bliver altså adderet/subtraheret med en *genkendelig*
symbolsk *aktuel* "kode" ... den såkaldte berygtede "10-øre".

"Program" classified.

With kind regards,

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4684

> [...]

> stjerner efter, om de er af Mira-typen, da denne er meget regelmæssig.
> Hver periode tager i gennemsnit 331.96 (days)

Mira-coden er nu blevet fundet:

"Jesus-loves-you" skrev
3578 news:0vZHd.84401$Vf.37...@news000.worldonline.dk

Mira-koden

Part no 2

[ ... ]

> [...]
> stjerner efter, om de er af Mira-typen, da denne er meget regelmæssig.
> Hver periode tager i gennemsnit 331.96 (days)

Beregning foretaget på baggrund af 8 år. Se ...
4711 news:zLa8f.72411$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [...]
>
> Herved fremkommer altså 8 hoveder og 8 horn (10+1-3= 8).
>
> Idet de 8 horn er knyttet til det sidste hoved, *kunne* udsagnet også

Undlader vi at foretage denne korrigering kunne tallet være 4,8 ...

Men idet Daniels Bog muligvis på andre områder mht. Liv-2 hypotesen menes at
indeholde skjult information i kodet form, opstår der bl.a. følgende
dekoder-mulighed:

4844 news:lQpcf.74031$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Tilbage står nu:
>
> 1. 1290
> 2. 1335
>
> Og det var jo ikke så godt, med mindre man læser kodens *keyword*:
>
> "... dagenes ende ..."
> (Dan 12.13)
>
> Det er jo tallet 0 (nul, når *alting* er slut).
>
> Ergo skal koden læses baglæns:
>
> 0. 0 (Dan.12,13)
> 1. 1335 (Dan.12,12)
> 2. ...

Altså bliver tallet 8,4

Fortsætter vi nu med at læse teksten med denne struktur-opbygning (dvs.
teksten skal læses baglæns), da får vi omtrent følgende:

(NB! Original-teksten på aramæisk haves ikke, hvorfor der kan være fejl mht.
udlægningen)

Start:

1.
Dan.7,9 Dommedag°, dvs. end
Number = 0

2.
Dan.7,8 8-tallet i krypteret form (10+1-3= 8, se evt. Dan.7,20),

markør = horn (horns)

Number = 8

3.
Dan.7,7 "... og havde 10 horn."
" ... and it had ten horns."

markør = horn (horns)

Hmm ... 10-tallet findes ikke (tal-definition: 0-9) ... :-(

Måske en ny type markør: komma ?

Number = ,

4.
Dan.7,7d " ... Det var forskelligt fra alle de tidligere dyr ...",
" ... and it was diverse from all the beasts that were
before it; ... "

markør = dyr (beast)

Searchstring "dyr", counter from topicaltext-to-textstart
Found:
Dan. 7,7: " ... fjerde dyr ..."
(no jump between animals)

Number = 4

5.
Dan.7,7c " ... og hvad der levnedes, trampede det ned med fødderne. ...",
" ... and stamped the residue with the feet of it: ... "

markør = fødder (feet)

Searchstring "fødder", counter from topicaltext-to-textstart
Found:
Dan. 7,4: " ... to ben ..." (made stand upon the feet as a
man)
(jump from animal 4 to 1)

Number = 1 (animal)
Number = 2

6.
Dan.7,7b " ... det havde store jerntænder, åd og knuste, ...",
" ... and it had great iron teeth: it devouted and brake in
pieces, ... "

markør = tænder (teeth)

Searchstring "tænder", counter from topicaltext-to-textstart
Found:
Dan. 7,5: " ... tre ribben i gabet mellem tænderne ..."
(three ribs in the mouth of it between the teeth of it)
(jump from animal 4 to 2)

Hmm ... *mellem* tænderne, dvs. overmund + undermund
(upper (1) and lower (2) part of the mouth)
altså en vag hentydning til 2-tallet (animal 2)

Number = 2 (animal)
Number = 3
Or:
Number = 2*3 = 6

7.
Dan.7,7a " ... fjerde dyr, frygteligt, skrækkeligt og umådelig stærkt;..."
" ... fourth beast, dreadful and terrible, and strong
exceedingly; ..."

markør = dyr (beast)

Number = 4

Herved dannes tallet:

08,412234
eller ...
08,41264

Det interessante er nu, at ...

Input memory:

> [...]

> stjerner efter, om de er af Mira-typen, da denne er meget regelmæssig.
> Hver periode tager i gennemsnit 331.96 (days)

Øh ... mht. periode-ændringer har en uddannet astronom, Hr. Sven Nielsen,
udtalt følgende:

4849 news:bcHcf.74113$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

4857 news:4fHcf.74121$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> T = 241285981,4932019 sek.
> T = 7,64568183806911 år.

Da pulserer Mira i dette tidsrum (dvs. svinger i lysstyrke) i alt:

8,41264534 gange.

Dan.7,7 baglæns var på:
08,41264

Tallene er altså så godt som *identiske* ... :-)

Mission-4 done, Sir! ... What next ?

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
4842 news:6hncf.73791$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4843 news:Mipcf.73821$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4844 news:lQpcf.74031$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4845 news:lcqcf.74036$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
(2005-11-10, CET 15:15)
- "Det får du at vide senere."

Yes, Sir!

RETURN-address:
4542 news:hMV_e.69309$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
> [...]

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4858

"Jesus-loves-you" skrev
4858 news:eoJcf.8$Cl2...@news000.worldonline.dk

[ ... The Mira-code ... ]

> [...]
>
> Dan.7,7 baglæns var på:
> 08,41264
>
> Tallene er altså så godt som *identiske* ... :-)

Øh ... måske bør jeg lige her uddybe, *hvorfor* identificeringen af Mira er
så vigtig i denne forbindelse:

"Jesus-loves-you" skrev
3578 news:0vZHd.84401$Vf.37...@news000.worldonline.dk

The syntax of the Animal-footsteps: Follow-me

[ ... Noa-definitionen ... ]

> Det kan med andre ord kun være nøje planlagt af et intelligent væsen med
> kendskab til Mælkevejen, som en galakse med et centrum !!!
>
> Hvor stammer denne *konkrete* viden om Universet fra ?

Øh ... det har vist sig, at ...

4819 news:d%nbf.73481$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Vores beregninger melder altså tilbage, at der kunne være noget om snakken
> mht. at Liv-2 slet-og-ret har været TVUNGET til at forlade deres
> moderplanet (og modersolsystem)!
>
> Vi kan i hvert fald - fiktivt set - gøre os denne konklusion mht.
> "kodebogens" indre logik hvad angår afkodning (dekodningen).
>
> Idet beregningerne er foretaget *uafhængigt* af Noa-oplysningerne,
> har vi altså herved fået den første teoretiske *konkretiserede*
> indicium-feedback ... :-)

På den baggrund kan vi opstille en hypotese om, at der muligvis undervejs i
hele afkodningen gives feedback-meddelser som en art ledetråd (einem
guide'ning).

I den forbindelse skal følgende siges ...

> [...]
> allerede er kommet i besiddelse af indgangsnøglen, som er beregnet på
> baggrund af, at eta = 3,5833... (1290/360).
>
> Vi bør derfor systematisk gennemgå den kronologiske rækkefølge af
> informationsprogrammet med henblik på at opspore og benytte de korrekte
> symbol-orienteringer (og evt. deres indre logik mht. regler i
> dekoder-processen); idet det antages, at disse symboler og regler skal
> benyttes for at forstå *hele* kodemeddelsen, herunder Liv-2 hjemstav (som
> så muligvis - astronomisk set - kan *efterkontrolleres) ... :-)

Hvilke "spor" efterlod "dyret" sig, apropos Højs.(Ca.) 1,8 ?

En systematisk kronologisk gennemgang er meget omfattende og til dels
uoverskuelig (og tidskrævende), hvorfor vi - på nuværende tidspunkt - måske
blot bør koncentrere os om at samle fragmenter i "puslespillet":

Lad os forsøge at samle nogle af disse op:

-

Markør-600:

I "Fragment" 10.000 ...

4869 news:u0ldf.135$Cl2...@news000.worldonline.dk

> Dom 3,31
> 600 mand

... bemærker vi markør-600.

Vi ved, at denne markør skal bruges længere fremme i processen under
definitionen af himmelrummet med udgangspunkt i Galaksens Centrum.
Se evt. ...

> [...]

> Kunne det tænkes, at beretningen i Bibelen om Syndfloden foruden selve
> hændelsen (hvad enten den er sandfærdig eller ej) endvidere var en skjult

Men havde man ikke vidst dette (endnu), da kan vi sige, at markør-600's
funktion her ("i fragment 10.000") er at guide "jægeren" (the hunter)
henimod dette mål ... :-)

Markør-600 findes også indirekte:

Vi bemærker, at Eta indeholder et *krypteret* tal. Dette er ...

eta = 1290 / 360
eta = 43 / 12
eta = 3 + 7 / 12

Apropos:
4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

> http://cseligman.com/text/stars/mldiagram.htm
[ ... ]
> 1 solar mass has 1 solar luminosity (L¤), and lasts about 10 billion years
> 2 solar mass stars have 10 L¤, and last about 2 billion years
> 4 solar mass stars have 100 L¤, and last about 400 million years
> 8 solar ...

2^eta = 11,98645662
2^eta = 12

... altså tallet 12.

*Kombinerer* vi nu 12 og 50 nuppet fra "Fragment" 10.000 ...

4869 news:u0ldf.135$Cl2...@news000.worldonline.

> et jubelår skal dette år, det halv-
> tredsindstyvende, være eder.
>
> (3.Mos.25,4.10.11)

... da fås følgende tal-muligheder:

12 + 50 = 62 .... Hmm ... de 70 åruger (Dan.9,25)
12-50 = -38 ... unknown
12 * 50 = 600 ... Noa-definitionen
12 / 50 = 0,24 ... unknown
12 sqr^ 50 = 1,05... ... unknown
12 ^ 50 = 9,1... * 10^53 ... unknown

50 + 12 ... OFF (gentagelse)
50 -12 = 38 ... unknown
50 * 12 ... OFF (gentagelse)
50 / 12 = 4 + 1 / 6 ... unknown
50 sqr^12 = 1,38... ... unknown
50 ^ 12 = 2,44... * 10^20 ... unknown

Sorterer vi nu tallene efter facit-størrelse, da fås:

12-50 = -38 ... unknown
12 / 50 = 0,24 ... unknown
12 sqr^ 50 = 1,05... ... unknown
50 sqr^12 = 1,38... ... unknown
50 / 12 = 4 + 1 / 6 ... unknown
50 -12 = 38 ... unknown
12 + 50 = 62 .... Hmm ... de 70 åruger (Dan.9,25)
12 * 50 = 600 ... Noa-definitionen
50 ^ 12 = 2,44... * 10^20 ... unknown
12 ^ 50 = 9,1... * 10^53 ... unknown

Herefter skal en søgestreng oprettes, men hvad skal der søges på ?

Tja ... hvis jeg ingen informationer har, da ville jeg søge på kendte-tal
(modsat ukendte-tal).

Så det gør vi selvfølgelig ... :-)

Dersom man ikke kender Noa-definitionen endnu, da må nødvendigvis tallet 62
umiddelbart kunne associeres til de 70 åruger, som jo er en del af koden (se
3½-markøren i Dan.9,27), og derfor være det første oplagte emne.

Tabellen ser herefter således ud:

12 + 50 = 62 .... Hmm ... de 70 åruger (Dan.9,25)
12 * 50 = 600 ... Noa-definitionen
50 ^ 12 = 2,44... * 10^20 ... unknown
12 ^ 50 = 9,1... * 10^53 ... unknown

Sammenholder vi nu dette med en regel, som er blevet benyttet mange
gange i afkodningsprogrammet angående positioner ...

4845 news:lcqcf.74036$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

... da bliver tabellen til følgende:

1. 12 + 50 = 62 .... Hmm ... de 70 åruger (Dan.9,25)
2. 12 * 50 = 600 ... Noa-definitionen
3. 50 ^ 12 = 2,44... * 10^20 ... unknown
4. 12 ^ 50 = 9,1... * 10^53 ... unknown

En anden regel er, at The ET-markpointer ...

4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> "Nutid" (perhaps ET markpointer, position 2):

... således peger på position 2

Denne er derfor:

2. 12 * 50 = 600 ... som jo er Noa-definitionen.

Der er altså her tale om en såkaldt *indre* logik i koden!

-

Markør-50:

Denne er blevet benyttet ovenfor.

Studerer vi denne markør nærmere, da ser vi, at den består at tallene
7 * 7 + 1 (3.Mos.25,4.10.11).

Og dette leder jo tanken hen på markør-7 eller/og markør-77.

Hvis man ikke vidste, at tallet 77 skal benyttes i Noa-definitionen, da
ville man med en søgning herpå (filter Åb.11,1-2a) bl.a. få ...

3526 news:Q4YBd.79282$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Found:
>
> Gen 4:24 (Lemek siger) Hvis den, som dræber Kain, straffes syv gange,
> så skal den, som hævner sig på mig, straffes 77 gange!
>
> Gen 5:31 således blev Lemeks fulde Levetid 777 År, og derpå døde han.
>

> Hmm ... Tallet angives ikke *direkte*, men sammenligner vi med ...

> ... da ser vi, at tallet 7 knyttes til de to 600-tal
>
> 7-tallet skal altså på en-eller-anden måde indgå i dekodningen.

Markør-600 vil - med andre ord - "titte" frem udfor teksten vedr. Noa. Man
bliver altså guid'ed derhen ... :-)

-

Markør 2*Pi*40:

2*Pi*r er formlen for en omkreds på en cirkel.

Jordens omkreds kan vi således beskrive vhj. formlen, men da tallene bliver
meget vanskelige at huske, har man valgt at benytte længde- og breddegrader
(dvs. 360°). Men ellers er der ingen forskel ... :-)

Undersøger vi nu Daniels tal (endnu engang), hvor vi ønsker at findes den
mindste brøk, da bliver resultatet følgende:

1335 /5 = 267
1290 /5 = 258
1260 /5 = 252
1150 /5 = 230

Umiddelbart siger dette os ikke noget, ved mindre man har arbejdet med
radio-astronomi.

Input memory:

> [...]
> 8-bit talsystemet bedre kan anvendes ved interstellar radio-kommunikation

Et 8-bit signal kan indeholde et hel-tal fra 0 til 255 (2^8)

Inddeler vi nu Daniels tal udfra denne kategori, da ser vi følgende:

1335 /5 = 267 2 bytes, bestående af 2^8 + 12
1290 /5 = 258 2 bytes, bestående af 2^8 + 3
1260 /5 = 252 1 byte, bestående af 252
1150 /5 = 230 1 bye, bestående af 230

Skillelinien går altså mellem 1290 og 1260.

Det højeste brugbare tal er altså 252, og det sjove er nu, at dette tal
ligger meget tæt op af 2*Pi*40 (251,327...)

Herigennem antydes der indirekte 2 ting:

1.
8-bit systemet kan har en relation til de 8 hoveder fra Daniels Bog og
Åbenbaringsdyret.

2.
Jægeren (position 1260, dvs. Jorden, det 8'tende hoved) bliver gjort
opmærksom på, at der i koden muligvis skal benyttes en matematisk formel.

En simpel søgning på markør-40 afslører at ...

3454 news:IU%vd.75828$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Første gang (vist nok) vi støder på tallet i Bibelen, står det i en noget
> ejendommelig sammenhæng:
>
> "... 7 dage ... fyrre dage ... fyrre nætter ..."
> (1.Mos.7,4)
>
> Således nævnes både tallet 7 og tallet 2 (indirekte pga. at 40 nævnes
> *dobbelt*) ved samme lejlighed, apropos 2*22/7*40.
>
> 22-tallet nævnes også indirekte, idet original-teksten er skrevet på
> hebraisk med ialt 22 bogstaver.
>
> *Hele* formlens tal er altså nævnt i dette ene Bibelvers.

Bibelverset omhandler Noa og Arken.

*Igen* konstaterer vi altså, at markør-Noa er kommet på banen.

-

Konklusion:

Afsenderen ønsker at gøre os opmærksom på et-eller-andet vedrørende Noa, for
hvorfor ellers hele tiden guide os derhen ?

Den eneste naturlige forklaring - som jeg kan hitte på (når alle de små
hentydninger tælles sammen) - er, at ... ja det svar kender vi jo allerede:
Noa-stjernekortet ... :-)

-

"Fragment" Adam-930.

"Fragment" 11.

Øh ... disse venter vi lidt med.

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4871

"Jesus-loves-you" skrev
4871 news:hgndf.148$Cl2....@news000.worldonline.dk

[ ... The syntax of the Animal-footsteps: Follow-me ... ]

Part no 1

The prime entry-key (666)

Den overordnede struktur-opbygning er antageligvis følgende:

(først den teoretiske del)

1.
Afsenderen spiller "bolden op" med at udfordre modtageren med en gåde (et
indirekte spørgsmål), som er:

Her gælder det at have visdom.
Lad den, der har forstand, udregne
dyrets tal; thi det er et menneskes
tal, og dets tal er 666.

(Åb.(Rev.) 13,18)

Der er i tidens løb indkommet mange forslag. Jeg har selv forsøgt med nogle
i årenes løb, nogle bedre end andre. Her er (muligvis) et kvalificeret