Hvad sker der, hvis en muslim går tilbage til kristendom?

Anne

Har lige hørt om en tidligere ateist, at hun er blevet muslim.
Hun siger, at hun aldrig vil kunne gå bort fra islam.
Hvad sker der, når/hvis, denne Fru Rasmussen ønsker at droppe islam?
Mvh

Kerim Ellentoft

"Anne" <asd@fg> skrev :

>Hun siger, at hun aldrig vil kunne gå bort fra islam.
>Hvad sker der, når/hvis, denne Fru Rasmussen ønsker at droppe islam?

Hvorfor skulle man dog ønske at droppe Islam?

Der vil ikke ske noget i det nuværende liv, men når hun går bort,
så kommer hun ikke i Paradis, men må lide i Helvede. fordi hun
har fornægtet sandheden.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Andreas Falck

Kerim Ellentoft skrev i
mpdeh39avg41qlgc0...@dtext.news.tele.dk:

[ ... ]

> Der vil ikke ske noget i det nuværende liv,

Dette er så ikke helt rigtigt. I nogle muslimske lande er der hårde straffe
for at forlade islam. Nogle steder risikerer man endda at blive slået ihjel
for det!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Dan Storm

Kerim Ellentoft skrev:

> Hvorfor skulle man dog ønske at droppe Islam?

Det kan der jo være flere årsager til, men det var jo ikke spørgsmålet,
ej heller noget der bør tages op til debat.

> Der vil ikke ske noget i det nuværende liv, men når hun går bort,
> så kommer hun ikke i Paradis, men må lide i Helvede. fordi hun
> har fornægtet sandheden.

Interessant...
Jeg omformulerer så lige trådstarters spørgsmål:
Med flere skrækhistorier fra diverse former for trosretninger, kan det
være relevant at vide om det vil medføre nogen former for represalier (i
det nuværende liv). Vil dette være tilfældet idet man vælger at forlade
Islam (uanset årsagen hertil)?

- Så vigtig er du heller ikke!

Kerim Ellentoft

"Andreas Falck" <dew...@tiscali.invalid> skrev :

>Dette er så ikke helt rigtigt. I nogle muslimske lande er der hårde straffe
>for at forlade islam. Nogle steder risikerer man endda at blive slået ihjel
>for det!

Det er ikke noget islam påbyder, men misforståelse.

Og svaret er underforstået, at hun bor i Danmark.

Kerim Ellentoft

Dan Storm <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> skrev :

> [...]
>være relevant at vide om det vil medføre nogen former for represalier (i
>det nuværende liv). Vil dette være tilfældet idet man vælger at forlade

Det kan jeg ikke forestille mig.

Men jeg kan forestille mig, at de muslimske brødre og søstre hun
har nu, ikke vil ha' noget med hende at gøre.

Det kan da også være, at nogle unge kunne finde på at råbe efter
hende.

Men umiddelbart, så burde der da ikke ske noget.

Men raqbiate personer findes jo alle steder.

Der er ikke tvang i Islam, man kan følge den eller lade være.

Belønningen eller straffen kommer først senere.

Iøvrigt kan man ikke forlade Islam, man kan fornægte den (eller
ikke ha' kendskab).

"Kerim Ellentoft" skrev

> "Andreas Falck" <dew...@tiscali.invalid> skrev :
(NB! Tekst rekonstrueret, citat start)

> [...]
(NB! Tekst rekonstrueret, citat slut)

> Det er ikke noget islam påbyder, men misforståelse.

Interrupt from ...

"Kerim Ellentoft" <ke...@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er også helt klart underforstået at man udsætter sig for fare ved at
melde sig ud. Det vil du ikke tilbagevise, og du vil "forstå" hvis nogen vil
gøre noget skadeligt for der står jo i de mere eller mindre hellige skrifter
at Mohammed (må vi være i fred) vil have frafaldne slået ihjel! Og hvem vil
ikke gerne følge denne retskafne mand!

Hilsen Ivan