Re: Status-opgørelse (Claus Christiansen) - Was: Jordskælvet i Danmark 2008-12-16, CET 06.20. Beviset på Guds eksistens (part 3), oder was ?

"Claus Christiansen" skrev
news:496a4a46$0$15896$edfa...@dtext01.news.tele.dk

[ ... file 8286 ... ]

CC:

MK:

CC:

> Du vælger altså at *undvige* dette simple spørgsmål. Det er forståeligt:
> den videnskabelige metode har blandt andet som hensigt at fjerne
> observatørens bias. Primitiv overtro har det særdeles svært under den
> slags vilkår, hvilket måske stille og roligt er ved at gå op for dig?
>
> En observatørs bias resulterer ofte i, at der *antages* det samme som
> gerne skulle *konkluderes* - og det holder ikke.

Stig Johansen Stonehenge eksempel (+ gengivet af MK):

CC:

MK:

CC:
> Jep, er du?
>
> Ordet *bevis* skal bruges med stor varsomhed, når vi snakker
> naturvidenskab.
> Dit eksempel understreger, at du bruger ordet forkert.
>
> Det bliver rigtig slemt, når du skriver at du gennem 'indicier' vil føre
> et 'indirekte bevis'. Den terminologi hører ganske enkelt ikke hjemme i
> (natur)videnskab; og det gør metoden selvsagt heller ikke.

MK:

CC:

> Dit eksempel er *ikke* relevant i og med det beror på din *fejlagtige*
> tolkning af en videnskabelig metode. Hvorfor spilde tid på at kommentere
> dele af dit Stonehenge eksempel, når du indleder smøren ved at invalidere
> det hele?

Det er heri, mit problem som sagt, ér.

Du får (på afgørende punkter) det stik modsatte ud af en tekst, fordi du
ikke sætter dig ordentlig ind i stoffet. Derfor opstår misforståelserne!

Allerede dine første indlæg afslørede dette sjuskeri, da det viste sig, at
du ikke havde lært at skelne mellem Drakes radiobudskab og så
SETI-test-programmet (version 1.03).

Man kan ikke føre en normal samtale på de præmisser!

MK:

CC:

> Jeg fastholder at det er noget vrøvl. En videnskabelig model kan slet og
> ret ikke indeholde guder eller andre magiske nisser: i fald den gjorde
> ville den automatisk være uden værdi. Så sætningen [En videnskabelige
> forklaringsmodel som inkluderer en såkaldt guddom] stopper præcis dér, en
> sådan model er dødfødt og værdiløs.

MK:

CC:

> Afgrænsningen på dk.videnskab må formodes at være videnskabelighed; noget
> som din overtrosmodel ikke indeholder. Betragtet som snik-snak eller
> lignende så er der ikke de samme problemer.
>

> Desværre flygter du som sædvanligt, når du bliver tvunget til at
> argumentere for at overtro har nogen som helst berettigelse i den
> videnskabelige metode.

Still just einem endless screw ... :-(

Okay. Vi prøver igen.

Jump venligst ...

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen

> Og prøv denne gang at *læs* hvad der står (førend du reagerer).

Du har *endnu* ikke præsteret det mindste argument for at dine skriverier
skal betragtes som videnskab.

Du har trods alt formået at copy-paste de punkter, der er den gænse
opfattelse af en videnskabelig metode - helt åndsforladt er du ikke. Men
enten magter du ikke at forstå det kopierede eller så kryber du bevidst
udenom, fordi du reelt godt ved at din overtro ikke kan forenes hermed.

Det sure i din situation er selvfølgelig, at den videnskabelige metode er
skræddersyet til at afsløre primitiv overtro som hvad det er: værdiløst
sludder (i hvert fald i videnskabelig forstand).

Og det er status quo for dine "teorier": sludder for en sladder. Medmindre
naturligvis, du kan argumentere for at dine "teorier" faktisk er i pæn
overensstemmelse med den videnskabelige metode eller at primitiv overtro er
en ligeværdig forklaringsmodel (det er dén vej de amerikanske
kreationist-tosser har valgt).

/Claus

"Claus Christiansen" skrev

[ ... file 8292 ... ]

> [...]
> overensstemmelse med den videnskabelige metode eller at primitiv overtro
> er en ligeværdig forklaringsmodel (det er dén vej de amerikanske

Hmm ... (input memory from) ...
8252 news:gilqdu$1mpd$1...@newsbin.cybercity.dk

Er manden kværulant, oder was ?

-

FUT nu *udelukkende* sat til ...
News:dk.videnskab.psykologi
... idet efter 1½ års ventetid ... (Well: You know !!!) ...

Last OUTPUT: 8311 news:gl1n4d$jb$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8312

"Claus Christiansen" skrev

[ ... file 8312 ... ]

> Dit flæberi ændrer ikke ved, at du gang på gang flygter som en kujon, når
> talen kommer ind på hvad en videnskabelig teori er og hvorvidt din
> 'metode' på nogen tænkelig måde kan kaldes videnskabelig. Et kort klart
> svar i denne tråd ville gøre underværker.

Hmm ... (memory on from) ...

8286 news:gk4tun$1dvs$1...@newsbin.cybercity.dk
8292 news:gkf2al$28jq$1...@newsbin.cybercity.dk

> Okay. Vi prøver igen.
>
> Jump venligst ...

Dette indlæg er vist ved at blive forældet. Try:
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/cf80df4deb47ca8a

Herefter skrev Claus også:

> [...]
> overtro.
>
> Det er *ikke* en formildende omstændighed, at du frasorterer dine
> vrangforestillinger med ET-smalltalk; din formørkede opfattelse af
> videnskabelighed og din banale onani med tal og bibel-citater er trolleri
> i denne ng (men ikke i f.eks. dk.snak.snik eller dk.livssyn.kristendom,
> hvor der ikke er en forventning om rationalitet).
>
> Jeg venter i spænding på om du i denne tråd, kort og overbevisende kan
> levere et argument for, at din metode har blot et minimum af
> videnskabelighed over sig eller om du fortsætter trolleriet.

Se ovenfor, samt evt. også ...
8229 news:gi6hqc$1t89$1...@newsbin.cybercity.dk
8252 news:gilqdu$1mpd$1...@newsbin.cybercity.dk
or ...
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/c1d87729ac782a37

Jeg *gentager* gerne mit spørgsmål navnlig til psykologi-gruppen:

Er manden kværulant, oder was ?

(Helt normal adfærd er det i hvert fald ikke, for mig at se.)

Last OUTPUT: 8316 news:gl9ege$2tt9$1...@newsbin.cybercity.dk
8315 news:gl6tmd$1ti7$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8317

"Jesus-loves-you" skrev
8317 news:gl9ell$2u0g$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Claus Christiansen" skrev
[ ... ]

> Jeg *gentager* gerne mit spørgsmål navnlig til psykologi-gruppen:
>
> Er manden kværulant, oder was ?
>
> (Helt normal adfærd er det i hvert fald ikke, for mig at se.)

Et spørgsmål melder sig jo:

Hvorfor er det så vigtigt for Claus at få diskvalificeret mig - eller
rettere sagt - få diskvalificeret de hypoteser, jeg har fremsat ?

Hvorfor skal hypoteserne udelukkes fra videnskabelige kredse ?

Hmm ... (input memory from NaG "J___ rivaler) ...

Man laver ingen smædekampagne mod nogen,
der ikke er en trussel (fx. einem konkurrent).

Psykologisk (psykiatrisk ?) set skal hypotesen min fremstilles så negativt
som overhovedet mulig af Claus; idet den må en-eller-anden måde truer hans
virkelighedsforståelse, oder was ?

(Psykiatrisk set:)
Bryder personligheden sammen, hvis virkelighedsforståelsen hans begynder at
vakle ?

Last OUTPUT: 8317 news:gl9ell$2u0g$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8318

Niels Rasmussen

- Jesus, prøv at spørge i gruppen her: "hvormange finder mine indlæg
relevante?" 0 !