*Selvforskyldt* folkemord ? (pga. at biologien favoriserer de slemme drenge)

"Jesus-loves-you" skrev

Sent: Friday, April 18, 2008, CET 10:47, GMT 08:47
Subject: Kvinderne står til at overtage verden i fremtiden
7447 news:QeZNj.20$dd3...@news.get2net.dk

[ ... ]
> Kvinder kan snart producere sæd
[ ... ]
> Bør/skal "psykopatus-genet" så (helt) fjernes ?...

samt ...

7696 news:g66qh2$g9t$1...@newsbin.cybercity.dk

> En psykopat har - om jeg så må sige - en brist i hjernen, hvor
> samvittigheden ikke længere fungerer - billedlig talt - som en *nødbremse*
> bør!

Øh ... Medens vi er ved emnet psykopati, bør vi lige note os følgende (bag
øret):

(Kristeligt Dagblad, Fredag den 11. juli 2008, Forsiden)

=== citat start ===

Biologien favoriserer de slemme drenge

Alle pæne drenge har vidst det længe, men nu er det bevist: Det er de slemme
drenge, der får de fleste piger. Og det er der en biologisk forklaring på,
mener forsker

af Lars Henriksen

Det er én af alle tiders største uretfærdigheder. Hvorfor vil pigerne
hellere have de vilde, uansvarlige, løgnagtige og utro drenge, når det er
langt mere logisk at tage de pæne, ansvarlige og sikre ?

At det faktisk forholder sig sådan, slår en undersøgelse nu fast.
Forskere fra det amerikanske universitet New Mexico State University har
undersøgt 200 mandlige studerendes personlighed og deres held med pigerne,
og sammenhængen er utvetydig: Jo mørkere karakter, jo mere populær.

- De mest populære drenge er de mest udadvendte og dem, der har en meget
direkte tilgang til pigerne, selv om de har ry for hurtigt at forlade dem
igen og derfor ikke er særlig egnede som fædre. Den strategi virker åbenbart
stadig, og derfor har den slemme dreng overlevet som type, sigen én af
forskerne bag undersøgelsen, Peter Jonason, til tidsskriftet New Scientist.

Forklaringen er enkel og i høj grad biologisk bestemt, mener hjerneforsker
på Rigshospitalet, Troels Kjær. De signalstoffer i hjernen, der bliver
aktiveret, når vi bliver tiltrukket af en anden, bliver hos pigerne
aktiveret i særlig grad, når de møder magtfulde og dominerende mænd. Det er
formentlig udtryk for et menneskeligt udviklingstræk som en del af
evolutionen.

- Manden har traditionelt haft til opgave at beskytte familien og
landsbyen mod fjender. Derfor ligger det nedarvet i kvinden, at hun søger en
stærk og handlekraftig mand. At han er god til børn er først blevet vigtigt
inden for det seneste århundrede, siger Troels Kjær.

I en tilsvarende undersøgelse fra Bradley University i USA har 35.000
mennesker fra 57 forskellige lande deltaget, og den viser, at de slemme
drenges popularitet er et generelt fænomen på tværs af kulturer.
Sammenhængen gælder dog kun for mænd, ikke kvinder.

=== citat slut ====

Compare with ...

... folkemord (herunder fx. Holocaust, hvor Europas millioner af
jøder skulle udryddes hver og en, bla. i Auschwitz ...

Kunne det tænkes, at Menneskehedens voldsomme problemer mht. folkemord (i
nogen grad) er selvforskyldt (idet det så hermed antages, at såkaldte
mørk-karakter-i-personligheden er beslægtet på psykopat-lignende gener) ?

I så fald må "medicin-kuren" bestå i prævention (i ungdomsårene, indtil
fornuften sejrer over hormonerne). Og problemet skønnes nogenlunde løst
efter nogle generationer ... :-)

Last OUTPUT: 7698 news:g66udm$hse$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7699